Ei tartte olla jos ei halua.Miksi pitäisi olla tarkkana?
Niille jotka haluaa niin voi ostaa halvempaa eikä kalliimpaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tartte olla jos ei halua.Miksi pitäisi olla tarkkana?
Ja minkänverran halvempaa LUULET sitten olevan ja mistä päivästä eteenpäin?Ei tartte olla jos ei halua.
Niille jotka haluaa niin voi ostaa halvempaa eikä kalliimpaa.
Pahoittelen, mutta minulla ei sellaista kristallipalloa ole mistä hinnat näkisin niin en lähde mitään arvailemaan, sen voin sanoa että yleensä keväällä halvat hinnat ja talvella kalliit hinnat.Ja minkänverran halvempaa LUULET sitten olevan ja mistä päivästä eteenpäin?
Nyt saa jo oikein halpoja, alle 8 sentin sopimuksia (esim tuo oomin synttäritarjous), niin miksi tuhlata aikaa kyttäilyyn?
Kannattaa myös muistaa, että puolessatoista vuodessa keretään rakentaa kaikenlaista kulutusta lisää, joka nostaa hintoja..
No, miksi sitten tuo kannattaa olla tarkkanaheitto mielestäsi tuolla meinaa, jos kellään ei ole kuitenkaan mitään käsitystä siitä, jotta hinnat laskisivat Auroran seurauksena merkittävästi.Pahoittelen, mutta minulla ei sellaista kristallipalloa ole mistä hinnat näkisin niin en lähde mitään arvailemaan, sen voin sanoa että yleensä keväällä halvat hinnat ja talvella kalliit hinnat.
Ei tarvitse tuhlata aikaa jos ei halua, voit maksaa ihan sen hinnan minkä itse näet itsellesi parhaaksi.
Mulla ei PKS:ssä näy pitkiä, mutta Omavoimassa on mahdollista sopimuksen tulevasta alkuhetkestä eteenpäin tehdä normaalit pitkät kiinnitykset. 31.3.2026 asti on pisin.Onko joku syy, miksi priima ei näytä minulle pidempiä kiinnityksiä. Nyt PKS ja kiinnityksiä on kesäkuun loppuun saakka. 1.7 vaihtuu omavoimalle, eikä sekään näytä pidempiä kiinnityksiä. Omavoimalla ei kiinnityksiä lainkaan. Molemmissa onnistuu kyllä vuosineljänneksittäin kiinnittää.
Soittelivat vielä PKS:ltä perään ja tarjosivat loppuvuoden ilman kuulausimaksua. En tarttunut, olisivat tarjonneet ennen vaihtoa.
Täällä näkyy vain näin. Ei pidempiä kiinnityksiä saatavilla.Mulla ei PKS:ssä näy pitkiä, mutta Omavoimassa on mahdollista sopimuksen tulevasta alkuhetkestä eteenpäin tehdä normaalit pitkät kiinnitykset. 31.3.2026 asti on pisin.
![]()
Mulla tismalleen sama soppari ja jakson päättymispäivä...kulutuskin hyvin lähellä sama ja nyt mietin et pitäiskö painaa kiinni toi Oomin 7,89c/kWh tarjous niin ei tarvis taas miettiä hetkeen näitä. En jaksa ite sentin säästön takia seurata yötä päivää tarjouksia niin tää saattais toimia...Minulla on Kokkolan Energian 24kk+12kk sopimus hinnalla 10,86€/kWh ja kahden vuoden jakso päättyy 30.6., mikä olisi paras/halvin 24 tai 12kk määräaikainen sopimus jonka nyt saisi? Käyttöpaikka on paritalo 143m2, jossa ILP, varaava takka, sähkölämmitys, vuosikulutus n.19 000 kWh josta n.35% öiseen aikaan. Kiitoksia etukäteen ehdotuksista!
Katsoin myös vähän tuota Oomia, kuukausimaksu on vähän turhan korkea(etenkin kesäaikaan kun kulutus matalampi), toki tuo maksuton 4kk sitä vähän kompensoi.Mulla tismalleen sama soppari ja jakson päättymispäivä...kulutuskin hyvin lähellä sama ja nyt mietin et pitäiskö painaa kiinni toi Oomin 7,89c/kWh tarjous niin ei tarvis taas miettiä hetkeen näitä. En jaksa ite sentin säästön takia seurata yötä päivää tarjouksia niin tää saattais toimia...
Joo mulla sen verran kuitenkin kulutusta että tolla 5€/kk ei mulle merkitystä...samaa laskin että jos tosta nyt tulis kohta vielä vaikka 2 senttiä parempi kiinteä tarjous jostain niin se tekis mun kulutuksella reilu 300€ vuoteen säästöä...taas sellainen summa että ei heilauta suuntaan eikä toiseen...oon ollu ihan tyytyväinen tohon 10,86 niin tää 7,89 olisi yhtä juhlaaKatsoin myös vähän tuota Oomia, kuukausimaksu on vähän turhan korkea(etenkin kesäaikaan kun kulutus matalampi), toki tuo maksuton 4kk sitä vähän kompensoi.
Täysin samat setit täälläkin. Miten tuo tarkalleen ottaen menee, jos Kokkolan jakso päättyy 30.6., niin voiko uuden sopparin ottaa alkamaan 1.7.? Vai lähteekö tuolloin vasta 14 vrk irtisanomisaika juoksemaan, jolloin uuden sopparin voisi aloittaa 15.7.?Mulla tismalleen sama soppari ja jakson päättymispäivä...kulutuskin hyvin lähellä sama ja nyt mietin et pitäiskö painaa kiinni toi Oomin 7,89c/kWh tarjous niin ei tarvis taas miettiä hetkeen näitä. En jaksa ite sentin säästön takia seurata yötä päivää tarjouksia niin tää saattais toimia...
Siis jos sä irtisanot kokkolan nyt (ts. otat uuden muualta), niin se voi ja pitää alkaa 1.7. Ei tuo 14 pv ole kuin siinä tapauksessa, että just tässä ja nyt haluaisit uuden, niin täytyy odottaa.Täysin samat setit täälläkin. Miten tuo tarkalleen ottaen menee, jos Kokkolan jakso päättyy 30.6., niin voiko uuden sopparin ottaa alkamaan 1.7.? Vai lähteekö tuolloin vasta 14 vrk irtisanomisaika juoksemaan, jolloin uuden sopparin voisi aloittaa 15.7.?
Luulisi sähköyhtiöidenkin olevan tietoisia Auroa-linjan valmistumisesta ja näin olleen pystyneet laskemaan sen vaikutuksen mukaan nyt myytäviin sopimuksiin. Tai mistäs minä tiedän...
Soittelivat vielä PKS:ltä perään ja tarjosivat loppuvuoden ilman kuulausimaksua. En tarttunut, olisivat tarjonneet ennen vaihtoa.
Väre 6 kk kulutusvaikutuksella nyt alk. 5,83 snt/kWh + 3,98 e/kk. Tällä hetkellä myöhäisin aloitusajankohta on 2.8.2024.
![]()
Määräaikainen Välkky-sähkö | Hybridi sähkösopimus | Väre
Määräaikainen Välkky-sähkö on sähkösopimus, jossa voit välkyllä sähkön käytöllä vaikuttaa sähkösi hintaan.vare.fi
On kyllä kaikinpuolim huono diili. Miksi kukaan haluaisi kesäksi suurella todnäk pörssiä kalliimman sopparin, ja vielä kk-maksulla. No ehkä sellanen jolla on suuri kulutus myös kesäaikaan, ja haluaa vakautta..6kk lumme
5.96 snt/kWh
Kuukausimaksu 3.99 €/kk
Max kuukauden päästä aloitus
![]()
6 kk määräaikainen sähkösopimus | Lumme Energia
Vuosisähkö on 6 kuukauden määräaikainen sähkösopimus sinulle, joka haluat vakautta maksamaasi sähkönhintaan, mutta et halua sitoutua pitkään sopimukseen.www.lumme-energia.fi
6kk lumme
5.96 snt/kWh
Kuukausimaksu 3.99 €/kk
![]()
Vuosisähkö on 6 kuukauden määräaikainen sähkösopimus sinulle, joka haluat vakautta maksamaasi sähkönhintaan, mutta et halua sitoutua pitkään sopimukseen.www.lumme-energia.fi
Aika huonohan tuo tarjous on sinällään. Tuo kattaa juuri ne kaikki halvat kuukaudet ja sitten pitäisi saada jostain loppuvuodelle ja ensi vuoden alulle joku halpa soppari otettua niin että sen saisi alkamaan vasta marraskussa.Oikein hyvä diili ja juuri sellainen mitä moni täällä on kaipaillut. Muistelen että TODELLA moni viimevuoden kesää kohden tuskaili että heti jos saisi noin 7 sentin sopimusta iskisi kiinni mutta kun sopimukset olivat lähempänä 10 senttiä eivät raskineet.
Nyt siis saa jo alle 6 sentin sopimuksia vaikka vasta vähän aikaa sitten ihmiset "tiesivät kertoa" että ikinä koskaan ei enää alle 6 sentin sopimuksia nähdä ja ne ovat mennyttä aikaa... Suunta on siis oikea ja varmaan viimeistään 2025 kesällä nähdään taas jotain alle 5 sentin sopimuksia myös, nyt kun on alle 6 sentin sopimuksia taas alettu näkemään eikä vielä olla edes kunnolla kesässä!
Helppohan se on myydä suht edullista sopimusta vain halvoille keskluukausille. Todennäköisesti tuo tulee silti kesäaikana pörssiä kalliimmaksi, ja monilla kulutus on kesällä vähäisempää. Silti vielä kk-maksukin. Vaikea nähdä tässä mitään hyvää, eikä tuo mielestäni kerro vielä mitään niistä oikeasti merkittävistä eli talven yli 12-24kk sopimuksista mitään "suuntaa".Oikein hyvä diili ja juuri sellainen mitä moni täällä on kaipaillut. Muistelen että TODELLA moni viimevuoden kesää kohden tuskaili että heti jos saisi noin 7 sentin sopimusta iskisi kiinni mutta kun sopimukset olivat lähempänä 10 senttiä eivät raskineet.
Nyt siis saa jo alle 6 sentin sopimuksia vaikka vasta vähän aikaa sitten ihmiset "tiesivät kertoa" että ikinä koskaan ei enää alle 6 sentin sopimuksia nähdä ja ne ovat mennyttä aikaa... Suunta on siis oikea ja varmaan viimeistään 2025 kesällä nähdään taas jotain alle 5 sentin sopimuksia myös, nyt kun on alle 6 sentin sopimuksia taas alettu näkemään eikä vielä olla edes kunnolla kesässä!
Sitten kun saadaan 12kk sopimus tähän samaan hintaan niin lyön kyllä kiinniHelppohan se on myydä suht edullista sopimusta vain halvoille keskluukausille. Todennäköisesti tuo tulee silti kesäaikana pörssiä kalliimmaksi, ja monilla kulutus on kesällä vähäisempää. Silti vielä kk-maksukin. Vaikea nähdä tässä mitään hyvää, eikä tuo mielestäni kerro vielä mitään niistä oikeasti merkittävistä eli talven yli 12-24kk sopimuksista mitään "suuntaa".
Se onkin jo täysin eri asia myös myyjän kannalta.Sitten kun saadaan 12kk sopimus tähän samaan hintaan niin lyön kyllä kiinni
Joo, ei oikein mitään järkeä tarttua tuohon Lumpeen tarjoukseen, varsinkin kun lukee tämänaamuisen uutisen.Sitten kun saadaan 12kk sopimus tähän samaan hintaan niin lyön kyllä kiinni
Kuten jo vastailtukin, niin hieman puurot ja vellit sekaisin verrata 12kk tai 24 kk sopimuksia kesän/alkusyksyn pätkäsoppariin. Pörssin futuurien ennuste tuolle jaksolle touko-loka on 4,1c. Eli tuolla diilillä maksaa katetta noin 1,8 senttiä. Eli ei missään nimessä hyvä diili, mutta about samanmoinen mitä normaalisti näihin kiinteisiin tarjotaan.Oikein hyvä diili ja juuri sellainen mitä moni täällä on kaipaillut. Muistelen että TODELLA moni viimevuoden kesää kohden tuskaili että heti jos saisi noin 7 sentin sopimusta iskisi kiinni mutta kun sopimukset olivat lähempänä 10 senttiä eivät raskineet.
Lisäksi kun vertaa esim. PKSn kiinnityksiin, jotka pohjautuvat futuureihin niin helppoa rahaa Lumpeelle tiedossa. Nopealla laskennalla 7-12/24 maksaa kuluttajille marginaalilla 6,2 ja kesäkuun kanssa tippuisi alle kuuden sentin. Ts. halvalta vaikuttava soppari näyttää hyvältä kuluttajille ja Lumme ostaa futuurit riskittömästi tulevana viikkona.Helppohan se on myydä suht edullista sopimusta vain halvoille keskluukausille. Todennäköisesti tuo tulee silti kesäaikana pörssiä kalliimmaksi, ja monilla kulutus on kesällä vähäisempää. Silti vielä kk-maksukin. Vaikea nähdä tässä mitään hyvää, eikä tuo mielestäni kerro vielä mitään niistä oikeasti merkittävistä eli talven yli 12-24kk sopimuksista mitään "suuntaa".
365 Hankinnan edustaja Håkan Gustafsson arvioi tällaisia tapauksia olleen tusinan verran. Gustafsson sanoo, että yhtiö ei ole mennyt näihin oikeudenkäynteihin lainkaan. Tällöin itse asiaa ei käsitellä, vaan oikeus hylkää koko kanteen suoraan.
Tän sai alkamaan 3kk päästä alkavaksi vielä aiemmin, jolloin loppuisi 7.1. Muttta tuo kuukauden rajoitus on paha6kk lumme
5.96 snt/kWh
Kuukausimaksu 3.99 €/kk
![]()
Tän saa alkamaan 3kk päästä alkavaksi, jolloin loppuisi 7.1.
Korjasin sen minuuutti kirjoituksen jälkeen. Oletin et onnistuu 3kk niinku ennenkinSiis lainasit viestiä jossa lukee "max kuukauden päästä aloitus" ja tämä on kerrottu myös linkin takana isolla fontilla, mistä tämä että saisi 3 kk päähän alkamaan?
Alkaako uusi sähkösopimus aina tasan klo 0.00 vai siirtyykö jossain vaiheessa sitä vuorokautta kuin on sopimuksen alkamisen päivämäärä? Oma sopimus pörssistä alkamassa 8.4. ja mietin että uskaltaako tässä laittaa heti yöksi lattialämmityksen ja varaajan täysille, kun näyttää olevan lähes nollaa yön hinnat. Voisi sitten päivän "kalliit" tunnit antaa varauksen purkautua.
![]()
Väre
Tampereen Energian sähkösopimusasiakkaat siirtyvät Väreen asiakkaiksi 1.7.2024 alkaen. Sinun ei tarvitse tehdä mitään sopimusten siirron osalta – yhdessä Väreen kanssa me hoidamme kaiken puolestasi.www.tampereenenergia.fi
Mulla määräaikainen-sopimus Tampereen kanssa joka voimassa 6/25 asti.
Niin onko mahdollista purkaa sopimus ilman mitään ylimääräistä maksua?
![]()
Tuollahan tuo samalla sivulla luki. Jos ei oo sopparissa sopimussakkoa nii ilmaistahan se sitten on
On olemassa tai on ollut määräaikaisia sopimuksia joista on päässyt eroon maksamalla sopimussakonHäh? Tuossahan sanotaan että määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa muuten kun sen määräajan loppuessa.
Itse sain äsken Helenilta 24kk jatkotarjouksen 7,95 c/kWh heinäkuun puolessa välissä loppuvaan määräaikaiseen. Maksoin kiltisti 12,55 c/kWh tämän viimeisen. Olisi voinut kokeilla katkaista tuon, muttei nuo hinnat talvella ollut vielä lähelläkään 8 senttiä. Ei jaksa oikein säätää, ja pörssisähkö nykyisillä kulutustottumuksilla ja suorasähkölämmityksellä aiheuttaisi tarpeetonta päänvaivaa.Täälläkin on 2 vuoden sopimus tulossa päätökseen heinäkuun alussa. Nykyinen hinta helenillä 12 c/kWh, ja tarjosivat uutta 24 kk sopimusta hintaan 8,15 c/kWh. Tarjous voimassa huomiseen asti, ja nyt pitäisi arpoa että kannattaako tuohon jo tarttua vai odottaa kesää ja toivoa halvempia hintoja. Pörssisähkö ei hirveästi houkuta koska ~sähkölämmitteisessä omakotitalossa kulutus keskittyy talvikuukausille. Kokonaiskulutus vuodessa 15 MWh luokkaa. Joka tapauksessa hinta tulee onneksi tippumaan nykyisestä. Yksi vaihtoehto on myös odotella ja ottaa vaikka loppukesäksi pörssisähkö ja talveksi lyhyt määräaikainen.
Vieläköhän nykyisissä määräaikaisissa sopimuksissa on lopetusmahdollisuus sopimussakolla? En tuota löytänyt sopimusehdoista. Nykyisessä sopimuksessa oli 200€ sopimusakko, ja laskeskelin talvella että olisi oikeastaan kannattanut maksaa tuo sakko ja vaihtaa 8 c/kWh sopimukseen.
siinnähän se päätös on. Go for it! Jokainen saa valita juuri sitä mitä itse haluaa!Itse sain äsken Helenilta 24kk jatkotarjouksen 7,95 c/kWh heinäkuun puolessa välissä loppuvaan määräaikaiseen. Maksoin kiltisti 12,55 c/kWh tämän viimeisen. Olisi voinut kokeilla katkaista tuon, muttei nuo hinnat talvella ollut vielä lähelläkään 8 senttiä. Ei jaksa oikein säätää, ja pörssisähkö nykyisillä kulutustottumuksilla ja suorasähkölämmityksellä aiheuttaisi tarpeetonta päänvaivaa.
Onko toi tarjous joku henkilökohtainen, vai ihan yleisesti saatavilla?Jahas, oomilla olikin 24kk, jo 6,85 c/kWh kiinteetä tarjolla 4,9€/kk. Tms olipas yllättävä tarjous.
Ei lainkaan huono, jos ny kesän pörssittelisi vielä.
Lienee Oomin synttäritarjous johon Oulun Seudun Sähkön jäsenalennus päälle, mikäli sattuu asumaan OSS toimialueella.Onko toi tarjous joku henkilökohtainen, vai ihan yleisesti saatavilla?
Juu, ei tässä tarvi arvuutella. Viime vuoden käytöllä tällä uuden sopparin hinnalla ei jää pörssisähköön eroa kuin 50 €/v, niin vaikea perustella mitään muuta. Yllätyin vain, ettei Helen ollut lähestynyt aiemmin jatkotarjouksilla, koska 2v sitten ensimmäiset tarjoukset tuli tammikuussa jo.siinnähän se päätös on. Go for it! Jokainen saa valita juuri sitä mitä itse haluaa!![]()
Itseltä mennyt tämmönen ohi kokonaan. Näköjään ILRY:n viimeisin kilpailutuksen päättymispäivämäärä 15.4. ja oma Helenin tarjous pitää hyväksyä viimeistään 14.4.Oletteko osallistuneet sähkön yhteiskilpailutuksiin (esim. insinööriliitto)? Onko niiden kautta tullut hyviä tarjouksia?
Menneet kilpailutukset
Aikaisemmin Friendsin Oy on kilpailuttanut sähkösopimuksia ja kotitoimiston huonekaluja. Ensimmäinen sähkösopimusten kilpailutus päättyi 31.8.2020 ja toi osallistujalleen satojen eurojen säästön sopimuskaudelle laskettuna ja kaikki vain osallistumisen vaivalla.
- Syyskuun 2023 sähkösopimuksen yhteiskilpailutuksessa oli 1434 osallistujaa ja tulos oli 12 kk määräaikaiselle sopimukselle 8,20 snt/kWh + 3,98 €/kk
- Elokuun 2023 sähkösopimuksen yhteiskilpailutuksessa oli 1362 osallistujaa ja tulos oli 24 kk määräaikaiselle sopimukselle 8,1 snt ja 3,98€/kk.
- Kesäkuun 2023 sähkösopimuksen yhteiskilpailutuksessa oli yli 600 osallistujaa ja tulos oli 24 kk määräaikaiselle sopimukselle 9,80 snt ja 3,98€/kk.
Oletteko osallistuneet sähkön yhteiskilpailutuksiin (esim. insinööriliitto)? Onko niiden kautta tullut hyviä tarjouksia?