Mikä on tuo arvioitu keskihinta? Jos diilissä on 9,7c/kwh niin keskihinta on 10,23c/kwh. Sisältää kk maksun?
Kyllä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on tuo arvioitu keskihinta? Jos diilissä on 9,7c/kwh niin keskihinta on 10,23c/kwh. Sisältää kk maksun?
Jos kulutus on tasaista ympäri vuoden niin voihan sitä katsoa pörssisähkön keskiarvoa koko vuodelta ja verrata määräaikaisen hintaan. Kun sitä sähköä menee lämmitykseen kannattaa katsoa pörssisähkön hinta omalla kulutusprofiililla, se poikkeaa melko paljon koko vuoden keskiarvosta kun kulutus Suomessa painottuu kalliimmille talvikuukausille.Joo toki jos itse on epävarma sähkön hintakehityksestä. Itse rauhallisin mielin pidän pörssisopimuksen juurikin sen takia että olen todella varma siitä että hinta jää keskiarvoltaan alle ton ~10 sentin kiinteän sopparin
Jokin aika sitten kysyin Lumpeen chatista kuinka pitkälle määräaikaisen sopimuksen alkamisajankohdan voi asettaa ja vastaus oli että enintään vuoden päähän. Vahvistuksesta en kysynyt.
Onko se hinta nyt tarjotulla hinnalla vai silloin 90 päivän sopimusikkunan mukaisella hinnalla? Mä tein eilen alkamaan 1.11. sen sopimuksen 6kk 9,7c/kwh, ja odotan että se on se hinta kun saan vahvistuksen.
Onko se hinta nyt tarjotulla hinnalla vai silloin 90 päivän sopimusikkunan mukaisella hinnalla? Mä tein eilen alkamaan 1.11. sen sopimuksen 6kk 9,7c/kwh, ja odotan että se on se hinta kun saan vahvistuksen.
Sen kun tietäis niin viisas mies olis.Mihin asti kannattaa odottaa määräaikaisen sopimuksien hinnan tippumista? Jos sitä edes tulee...
Itsellä menossa edullinen ~6c/kWh katki lokakuun alku puolella ja nyt pitäisi kehittää ainakin talven yli joku määräaikainen sopimus. Oma talo vesikiertoinen lattialämmitys ja kattila lämpee suoraan sähköllä. Eli pörssisähkö talveksi ei ole se ihanteellisin ja en jaksa ottaa sitä stressiä. Vuosikulutus jotain 22-24kwh.
Mihin asti kannattaa odottaa määräaikaisen sopimuksien hinnan tippumista? Jos sitä edes tulee...
Itsellä menossa edullinen ~6c/kWh katki lokakuun alku puolella ja nyt pitäisi kehittää ainakin talven yli joku määräaikainen sopimus. Oma talo vesikiertoinen lattialämmitys ja kattila lämpee suoraan sähköllä. Eli pörssisähkö talveksi ei ole se ihanteellisin ja en jaksa ottaa sitä stressiä. Vuosikulutus jotain 22-24kwh.
Loppuu vanha kiinteä sopimus elokuun puolivälissä ja otin itsekin alustavasti suojaamaan ensi talven lämmityskuluja tuon Lumme 6kk ja huomasin jälkeenpäin, että Hehkuenergialta saisi hieman halvemmalla, 9.42snt/kwh + 2.89€/kk 6kk, määräaikaisen. Noh, kyttäillään vielä tuo pari viikkoa, en viitsi noin pienen eron takia vaihtaa.
14 päivän peruutusoikeus tilauksen tekemisestäOn varmasti kysyttykin jo, mutta en nopealla silmäyksellä löytäny vastausta. Itellä loppuu nykyinen sopimus 30.9. ja jos nyt tekisin sen jatkoksi tuon 6kk sopimuksen talvikuukausien yli niin voiko tuon vielä peruuttaa ennen sopimuksen alkua? Jos esim. tulee joku satumaisen hyvä tarjous sen jälkeen kun on tuon 6kk sopimuksen tehny?
Tuon voi tarkistaa luomalla omalumme-tunnuksen, siellä näkyy soppari jo vaikka ei vahvistusta vielä olisikaan.Onko se hinta nyt tarjotulla hinnalla vai silloin 90 päivän sopimusikkunan mukaisella hinnalla? Mä tein eilen alkamaan 1.11. sen sopimuksen 6kk 9,7c/kwh, ja odotan että se on se hinta kun saan vahvistuksen.
14 päivän peruutusoikeus tilauksen tekemisestä
Okei no tämä on hyvä pitää mielessä, kiitos tiedosta.Hehku eli GNP Energy kuuluu noihin "Kilpailu- ja kuluttajavirastolle tuttuihin" sähköyhtiöihin. Välttäisin jos ei tarjoa ihan jollain uskomattoman halvalla tarjouksella ja on valmis tappelemaan väärien laskujen ym epämääräisyyksien kanssa.
Sopimuksen "catch" taitaa olla tämä:Tuo vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta talven kylmimmille kuukausille. 3kk määräaikainen 8,99c/kWh + 3,99€/kk.Sähkösopimukset - Vihreä Älyenergia
Vihreä Älyenergia tarjoaa 100% fossiilivapaata sähköä Suomen edullisimmilla hinnoilla. Valitse suosikkimme Verraton pörssisähkö tai jokin määräaikaisista sopimuksistamme. Yhdistämällä sopimuksesi Älyenergia-sovellukseen säästät helposti!vihreaenergia.fi
Tuo vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta talven kylmimmille kuukausille. 3kk määräaikainen 8,99c/kWh + 3,99€/kk.Sähkösopimukset - Vihreä Älyenergia
Vihreä Älyenergia tarjoaa 100% fossiilivapaata sähköä Suomen edullisimmilla hinnoilla. Valitse suosikkimme Verraton pörssisähkö tai jokin määräaikaisista sopimuksistamme. Yhdistämällä sopimuksesi Älyenergia-sovellukseen säästät helposti!vihreaenergia.fi
Totta kai tämän hetken hinta. Mitä järkeä olisi sitoutua soppariin jonka hinta voi vielä muuttua.Onko se hinta nyt tarjotulla hinnalla vai silloin 90 päivän sopimusikkunan mukaisella hinnalla? Mä tein eilen alkamaan 1.11. sen sopimuksen 6kk 9,7c/kwh, ja odotan että se on se hinta kun saan vahvistuksen.
Tuon voi tarkistaa luomalla omalumme-tunnuksen, siellä näkyy soppari jo vaikka ei vahvistusta vielä olisikaan.
Sopimus näkyy, mut hinnan osalta vain kuukausimaksu.
Kappas, tämähän oli uutta tietoa. Luulin että tässä joutuu vielä pari kuukautta kärvistelemään kun ei ole tilausvahvistusta kuulunut, mutta siellähän on sopimus mustaa valkoisella.
Kyllä minulla näkyy, tähän tapaan:
Aika erikoista. Minullakin näkyy hinta, vaikka ei ole tullut edes kuin kuittaus sopimuspyynnön perillemenosta. Tein siis eilen.Minulla näkyy puolestaan näin:
Tuota et saa kuin sen 90 pv ennen eli liian aikaisin alkais jos nyt ottaa.Tämmönen 6kk tarjous näköjään Imatran sähkökeijoilta löyty kans vs Lumme. Täs tosin kulutusvaikutus eli tarvis hiukan väijyä spot-hintoja kans.
Minulla näkyy puolestaan näin:
Otin juuri Lumme energian tarjoussähkön 24 kk, 3,99 euroa kk ja 9,98 senttiä kWh.Ja varsinkin kun voi olla luottavainen siihen, ettei tommosella reilun 9snt sopparilla voi mennä ainakaan pahasti metsään pörssiin verrattuna. Sen sijaan en usko, että ainakaan oleellisesti halvempia kiinteitä on tämän vuoden puolella enää tulossa, joten ne pelimerkit on syytä heittää nyt.
Joku puulämmitteinen pirtti sulla vai neukkukuutiossa pihistellen?Kuukausikulutus 85 kWh
Joku puulämmitteinen pirtti sulla vai neukkukuutiossa pihistellen?
Näyttävästi Koillis-satakunnan sähköllä olisi 6kk ajaksi 9,30c /kwh + 4,46€ /kk soppari olemassa.
Vakaa sähkösopimus - Koillis-Satakunnan Sähkö Oy - VakaaWirta
Sähkösopimus vailla huolta hinnan muutoksista. Valintasi on Koillis-Satakunnan Sähkö VakaaWirta-tuote. Tee sopimus kotisivuillamme.ksat.fi
Ei pysty vielä, ainakaan netin kautta.Tuo alkoi kiinnostamaan. Onko kukaan ottanut tuota lokakuusta alkamaan?
Se mahdollisen tappion määrä riippuu puhtaasti kulutusprofiilista, konfliktin seuraavista vaiheista ja tulevan talven ankaruudesta
Aika vahva kannanotto ilman perusteluita ja väärään ketjuun. En vaivaudu edes vastaamaan tähän.
By the way: Pörssisähkö maksaa tällä hetkellä lähes 11 senttiä vaikka pitäisi olla ajankohta ottaen huomioon likipitäen ilmaista.
Kyllä tuntuu korkealla pysyvän määräaikaisten hinnat jostain syystä. Eiköhän tässä jatketa pörssillä edelleen. En usko, että ainakaan suurta tappiota tulee suhteessa näihin 9-10c sopimuksiin.
Kevät tulvat loppu, ei ole enää pakko ajaa vesivoimaa täysillä.Kun kulutus ja tuotanto on jotakuinkin tasapainossa pörssisähkön hinta näyttäisi olevan siis n. 6-10 senttiä. Kun on ylituotantoa hinta on 0-3 senttiä. Tästä voi tai voi olla päättelemättä mitä hinta on jos sähköstä on pulaa.
Jotenkin jännästi onnistuivat ajamaan myös vesivoiman tuotantoa alas samalla kun tuulivoiman tuotanto laski.
katso liitettä 1117321