Sähköautojen ostaminen, tarjoukset, kamppanjat, leasing, osarit jne.

Pitäisi olla vielä vähän pienempi range niin ei RDS:n puute haittaisi!

Kauppa hyytynyt ja Tesla vie niin tarjouksia pukkaa.
 
BMW i4 M50 leasing alkaen 699€/kk (36kk/30tkm)

36kk/30tkm, kilsat tossaki tulee vastaan äkkiä :x3:

Varmaan tuotakin sopparia saa kustompida kilometrien osalta, mutta hinta pompsahtaa sitten varmaan reilusti yli tonniin.

Meneekö ihmiset muka noihin tarjouksiin vipuun ja ajaa sitten hammasta purren/tietämättä hävyttömän kalliita lisäkilsoja vai mikä idea näissä on.
 
Meneekö ihmiset muka noihin tarjouksiin vipuun ja ajaa sitten hammasta purren/tietämättä hävyttömän kalliita lisäkilsoja vai mikä idea näissä on.
Monet ajavat vähän. Jos keskimääräinen ajosuorite vuositasolla on luokkaa 15 000km, niin todella moni ajaa alle 10 000km.
 
Onhan se uudella ajaminen aika hintavaa. Tommonen reilu 25 tonnia 30tkm ajeluista on melkein euron per kilometri. Lisää päälle vielä vakuutus ja latailut, niin ollaan kokonaiskustannuksissa eurossa.
 
Varmaan tuotakin sopparia saa kustompida kilometrien osalta, mutta hinta pompsahtaa sitten varmaan reilusti yli tonniin.

Meneekö ihmiset muka noihin tarjouksiin vipuun ja ajaa sitten hammasta purren/tietämättä hävyttömän kalliita lisäkilsoja vai mikä idea näissä on.

36kk/45tkm kuulemma 750€/kk. Varusteita vielä vähän kylkeen niin tonniinkin varmasti pääsee nopeasti.

Kyllä näissä saa exceliä veivata, arvon alenema ja tämän hetken kovat korkokulut niin kyllä siinäkin saa kuvetta kaivella jos tuollaisen omaksi ostaa ja 3v jälkeen laittaa vaihtoon.
 
Meneekö ihmiset muka noihin tarjouksiin vipuun ja ajaa sitten hammasta purren/tietämättä hävyttömän kalliita lisäkilsoja vai mikä idea näissä on.

Saadaan kuukausierä alas vähillä kilometreilla. Osta siinä sitten hieno auto pihan koristeeksi.

Toinen on nämä rahoitukset joissa viimeinen erä on kalliimpi mitä auton arvo siinä kohtaa. Saadaan kuukausierä alas silläkin tapaa.

Ostakaa kun on halpaa!
 
Saadaan kuukausierä alas vähillä kilometreilla. Osta siinä sitten hieno auto pihan koristeeksi.

Toinen on nämä rahoitukset joissa viimeinen erä on kalliimpi mitä auton arvo siinä kohtaa. Saadaan kuukausierä alas silläkin tapaa.

Ostakaa kun on halpaa!
Eiköhän jokainen nyt kuitenkin edes jossain määrin tiedä paljonko kilsoja tulee normaalisti vuodessa. Tietysti jos ihan ekaa autoa hankkimassa niin voinee olla hankalampaa, mutta muuten varmasti on aika hyvin kartalla tuleeko vuodessa lähelle 10000 kilsaa vai meneekö yli.

Eli monelle tuollainen 10tkm/vuosi on ihan riittävä, jos ei tarvitse ajaa pitkiä duunimatkoja tai ei tarvitse reissata.

Eihän näitä kannata silloin hankkia jos vähänkään lähelle 10tkm tulee normaalisti täyteen.
 
Toinen on nämä rahoitukset joissa viimeinen erä on kalliimpi mitä auton arvo siinä kohtaa. Saadaan kuukausierä alas silläkin tapaa.

Ostakaa kun on halpaa!

Itelle tuo sopii oikein hyvin. Ei paljon kiinnosta, jos viimeinen erä on vaikka 5000-10 000e suurempi viimeisen erän kohdalla 72kk kuluttua, kuin auton arvo. Olen siihen mennessä kerennyt tehdä kuitenkin 5v töitä ja lyhennellyt lainoja, joten tuo hoituu kyllä.

Vielä kun saisi "bullet-autolainojakin", niin sellaisenkin ottaisin - ainakin 3% korolla ;). Noooh ehkä laskisin homman tarkemmin.
 
Mahtaiskohan tässä syksyllä tulla jotai hyviä kamppiksia jos uusien myynti takkuaa :hmm:
 
Polestar 2. 0,99% rahoituskorko.


Näyttökuva 2023-10-1 kello 9.54.04.png
 
Ranta-juopolla myös rahoitustarjousta mm. EV6:sta

Näyttökuva 2023-10-1 kello 10.01.21.png

Aina jos myydään jotain "plus kulut", ilman että missään kerrotaan paljonko ne vitun kulut on, voi suoraan olettaa että ne kulut on ihan poskettomat.

Huomionarvoista myös, että tuolla saa tosiaan vaan 30 tonttua piuhaa, eli jos EV6:sta mielii (joita tuolla on "tarjouksella" on tällä hetkellä tarjolla vain tasan yksi), jostain pitää kaivaa vielä vähintään toinen mokoma tuohta.
 
Aina jos myydään jotain "plus kulut", ilman että missään kerrotaan paljonko ne vitun kulut on, voi suoraan olettaa että ne kulut on ihan poskettomat.

Huomionarvoista myös, että tuolla saa tosiaan vaan 30 tonttua piuhaa, eli jos EV6:sta mielii (joita tuolla on "tarjouksella" on tällä hetkellä tarjolla vain tasan yksi), jostain pitää kaivaa vielä vähintään toinen mokoma tuohta.

Näin se on.

En ole täällä myymässä autoja. Linkkasin vain mitä on nyt meneillään ja vastuu asioiden selvittämisestä on sillä, joka autoa on mahdollisesti ostamassa.
 
Maxus 6 alle 40 tonnia. Muilla jämyillä myös. Jos moraali kestää kiinalaisen ostamisen.
 
Maxus 6 alle 40 tonnia. Muilla jämyillä myös. Jos moraali kestää kiinalaisen ostamisen.
Eikä kyllä kestä moraali ostaa kiinalaista. Eikä jenkkiläistä Musk -mobiilia. Saksalaiset taas on hintaansa nähden ihan hirveetä kuraa. Japanilaiset myös. Jääkö tässä enään paljon muita vaihtoehtoja kuin Korealaiset?
 
Eikös sieltä GM tuo ainakin lyricin eurooppaan ja Mazda tuo samaan platformiin perustuvia autoja ainakin jenkkeihin, joten oletan että ne tulisivat myös tänne.
 
Eikä kyllä kestä moraali ostaa kiinalaista. Eikä jenkkiläistä Musk -mobiilia. Saksalaiset taas on hintaansa nähden ihan hirveetä kuraa. Japanilaiset myös. Jääkö tässä enään paljon muita vaihtoehtoja kuin Korealaiset?

Korealaiset, Ranskalaiset ja Italialaiset :D
Itsellä myös moraali vahvasti vaikuttamassa, taipuu vain Saksalaisiin tai Jenkkeihin, sitä se on kun isäni oli autokauppias :x3:
 
Nissan Leaf rahoitustarjous, sekä alennus 34 868€ -> 29 990€.
Näyttökuva 2023-10-1 kello 10.02.59.png
Tarjous on parantunut. Hinta nyt 27 490 EUR. Ja nettiautossa Hedin automotivella halvimmat kampanja-autot 26 880 EUR. Isot kuvat niin laiton spoilerin taakse.
leaf.png
 
Auto tilattu elokuussa ja saapuu näinä päivinä. Tuolloin tilaussopimukseen tuli aika kova korko rahoitukseen. Nyt autolle mainostetaan rahoitusta pienellä korolla. Mikä lienee käytäntö, oletteko saaneet jo tilattuun autoon neuvoteltua uuden matalamman rahoituskoron?

Automerkin chatista kysyin ja vastasivat että yleensä ei anneta uutta korkoa. Odottelen myös myyjän vastausta. Mutta jotenkin pöljältä vaikuttaa jos mitenkään ei tulla vastaan. Jäisin silti useamman tonnin "voitolle", jos perun tilauksen, maksan sopimussakon ja tilaan saman auton uudelleen...
 
Ehdottomasti kannattaa haastaa tuollainen ja noin toimisin itsekin. Ja olisin valmis peruuttamaan tilauksen, jos myyjä ei helpommalla tulisi vastaan.
 
Auto tilattu elokuussa ja saapuu näinä päivinä. Tuolloin tilaussopimukseen tuli aika kova korko rahoitukseen. Nyt autolle mainostetaan rahoitusta pienellä korolla. Mikä lienee käytäntö, oletteko saaneet jo tilattuun autoon neuvoteltua uuden matalamman rahoituskoron?

Automerkin chatista kysyin ja vastasivat että yleensä ei anneta uutta korkoa. Odottelen myös myyjän vastausta. Mutta jotenkin pöljältä vaikuttaa jos mitenkään ei tulla vastaan. Jäisin silti useamman tonnin "voitolle", jos perun tilauksen, maksan sopimussakon ja tilaan saman auton uudelleen...
Kyllä se korko määräytyy tilaus hetkellä. Useimmilla on vaihtari menossa joten jos tilaat uuden niin sen arvo on eri ja liikkeelle jää sun sopimussakko sekä auto esittelykäyttöön. Ja jos korko alhaisempi kuin markkinakorko niin luultavasti autosta ei saa samoja alennuksia kun jollain se korko on maksettava.
 
Kyllä se korko määräytyy tilaus hetkellä. Useimmilla on vaihtari menossa joten jos tilaat uuden niin sen arvo on eri ja liikkeelle jää sun sopimussakko sekä auto esittelykäyttöön. Ja jos korko alhaisempi kuin markkinakorko niin luultavasti autosta ei saa samoja alennuksia kun jollain se korko on maksettava.

Lainan voi maksaa AINA pois ennenaikaisesti jos saa halvemman lainan jostain muualta. Tätä ei voi liimatukat kiertää millään sopimuksilla.
 
Kyllä se korko määräytyy tilaus hetkellä. Useimmilla on vaihtari menossa joten jos tilaat uuden niin sen arvo on eri ja liikkeelle jää sun sopimussakko sekä auto esittelykäyttöön. Ja jos korko alhaisempi kuin markkinakorko niin luultavasti autosta ei saa samoja alennuksia kun jollain se korko on maksettava.

Korko on määräytynyt tilaushetkellä. Jos tilaus perutaan, ei ole tilausta. Mikäli sakko on maksettava perumisesta, niin sitten se on niin. Ja jos uuden voi kuka tahansa tilata edullisemmin, niin sitten vain sellainen tilaukseen jos kauppa vaikuttaa kokonaisuudessaan edullisemmalta. Kuluttajaa ei liikkeen autojen arvot kauheasti kiinnosta tai ei ainakaan pitäisi. Se kyllä kiinnostaa, jos jo ennen auton toimitusta samaa autoa saa huomattavasti edullisemmin. Esim Tesla on hinta muutosten jälkeen huomioinut niitä ostajia, jotka ovat jääneet väliin putoajiksi. Toki se vaatii oma-aloitteisuutta ja yhteydenoton myyjäliikkeen suuntaan.
 
Korando e-Motionia 1,42% todellisella vuosikorolla.

*Rahoitusesimerkki: auton hinta esim. 38 590 €, vaihtoauto/käsiraha 8 939 €, rahoitettava osuus 30 000 € (max. 30 000 €), perustamiskulu 349 €, rahoitusaika 72 kk (max. 72 kk), käsittelymaksu 15 €/erä, korko 0 %, kk-erä 390,23 €, viimeinen suurempi erä 3 359 €. Todellinen vuosikorko 1,42%. Luottokustannukset 1429 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 40 019 €. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7 B, 00100 Helsinki. Normaali luottopäätöskäytäntö. Rahoitus edellyttää rahoitus- ja kaskovakuutuksen. Tarjous koskee vain maassa olevia autoja ja on voimassa uusiin asiakastilauksiin 30.11.2023 asti, ja sitä ei voi yhdistää muihin etuihin/kampanjoihin.
 
Citroen laittanu 0% korko bf kamppista käyntiin.


ë-C4 Full Electric 136 Shine 50 kWh Automaatti Comfort Selection 44 700 € (sis. tk. 600 €), kk-erä 388,93 €. Luoton määrä yht. 44 890 €, viim. suurempi erä 13 410 €, luottokust. yht. 946 €, tod. luottohinta 45637 € ja tod. vuosikorko 0,46 %. Etusi vastaavan varustesisällön autoon verrattuna 500 €, kampanjamallin sisältämä varuste-etu 900 €, rahoitusetu 10 291,33 – etusi yhteensä 11 691,33 €.
 
Citroen laittanu 0% korko bf kamppista käyntiin.


ë-C4 Full Electric 136 Shine 50 kWh Automaatti Comfort Selection 44 700 € (sis. tk. 600 €), kk-erä 388,93 €. Luoton määrä yht. 44 890 €, viim. suurempi erä 13 410 €, luottokust. yht. 946 €, tod. luottohinta 45637 € ja tod. vuosikorko 0,46 %. Etusi vastaavan varustesisällön autoon verrattuna 500 €, kampanjamallin sisältämä varuste-etu 900 €, rahoitusetu 10 291,33 – etusi yhteensä 11 691,33 €.

Muutaman viikon takainen tarjous, pientä säätöä erissä.


Tuon lainauksen jälkeen jonkinverran keskustelua silloisen tarjouksen hyvyydestä.
Nyt sais ~0.48% todellisella vuosikorolla sitikkaa: (ë-C4 ja ë-C4X)
Citroën ë-C4 X Full Electric 136 Shine 50 kWh Automaatti: hinta 46 900 € (sis. tk. 600 €), käsiraha 5 000 €, luoton määrä yht. 42 090 €, sopimusaika 84 kk, viimeinen suurempi erä 14 070 €, kk-erä 347,28 € sis. koron 0 %, perustamismaksun 190 €, käsittelykulun 9 €/kk. Luottokustannukset yht. 946 €, todellinen luottohinta 47 839 € ja todellinen vuosikorko 0,48 %.
 
Lainan voi maksaa AINA pois ennenaikaisesti jos saa halvemman lainan jostain muualta. Tätä ei voi liimatukat kiertää millään sopimuksilla.
Tästä on ollut aiemmin juttua, ja jäänyt mielikuva että se nyt vähän riippuu millainen rahoitus kuvio rakennettu.

Eli lähinnä niissä missä korko on kiinteä niin rahoittajalla tarve myös varmistaa että saa korot, jos ja kun on sen rahankin hankkinut kiinteällä.
 
Tästä on ollut aiemmin juttua, ja jäänyt mielikuva että se nyt vähän riippuu millainen rahoitus kuvio rakennettu.

Eli lähinnä niissä missä korko on kiinteä niin rahoittajalla tarve myös varmistaa että saa korot, jos ja kun on sen rahankin hankkinut kiinteällä.

Tarkistin tämän ja tosiaan tuossa on poikkeus kiinteän koron kohdalla (jota yleensä autolainat ovat).

Kyse ei ole koko koron maksamisesta vaan maksimissaan 1% korvaus jäljellä olevan luoton määrästä. Eli jos esimerkiksi maksat pois 10000 euron loppuerän ennen aikojaan kulu on korkeintaan 100 eur. Monesti tämä kyllä kannattaa jos saat lainan pienemmällä korolla muualta.
 
Kyse ei ole koko koron maksamisesta vaan maksimissaan 1% korvaus jäljellä olevan luoton määrästä. Eli jos esimerkiksi maksat pois 10000 euron loppuerän ennen aikojaan kulu on korkeintaan 100 eur. Monesti tämä kyllä kannattaa jos saat lainan pienemmällä korolla muualta.
Prosentti kuullostaa luontonantajalle kohtuuttoman pieneltä, käytännössä estäisi kiinteän koron tarjoamisen.

Eli johtaisi siihen että jos korot laskee, niin kuluttajat maksavat luotot pois, jos korot nousee, niin eivät. Eli kiinteä korkoisia luottoja ei voisi tarjota.

Kun googlailin, niin tuollainen teksti (kkv.fi) tosiaan löytyy,

Korvaus ei saa määrältään ylittää yhtä prosenttia takaisinmaksetun luoton määrästä tai, jos ennenaikaisen takaisinmaksun hetkellä luottosopimuksen päättymiseen on vähemmän kuin yksi vuosi, puolta prosenttia takaisinmaksetun luoton määrästä.
juristi kielestä en mitään ymmärrä, samassa kappaleessa heti perään mainitaan myös

Korvauksena saa kuitenkin enintään periä koron määrän ennenaikaisen takaisinmaksun ja luottosopimuksen päättymisen väliseltä ajanjaksolta.

Ehdotoman tärkeää on kyllä se että jos kiinteä (pitkät) korko huitelee isoissa prosenteissa, niin sen koron saa periä.

Mutta jos olet varma että enintää prosentin saa, niin en sitä kiistä. Vielä parempi jos lukijoiden tueksi joku rautalanko lähde.

Korosta riippumatta, jos tuollainen rajoitus, niin sitten niitä korkoja pitää jemmatta perustamis ja sen tapaisiin kuluihin. Autokaupassa auton kauppahintaan. Ei ihan edesauta kuluttajan etua.
 

E-2008 Active 54 kWh 156 Automaatti alkaen 43 590 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 0 g/km. Rahoitusesimerkki: Hinta 43 590 €, käsiraha/vaihtoauto 5 200 €, rahoitettava osuus 38 580 € (sis. perustamiskulun 190€), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 9 €/erä, korko 0,0 %, kk-erä 299,12 €. Viimeinen suurempi erä 14 500 €. Todellinen vuosikorko 0,51 %. Luottokustannukset yht. 747 €, todellinen luottohinta 44 527,00 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen rahoitusturvalla. Rahoitusetu 9 324,97 €. Rahoitusetu on laskettu verrattuna 4,9 %:n rahoituskorkoon.
 
Pökötti E-2008, jota aiemmin myytiin n. 35k € hinnalla onkin nyt kulimallin varustetasolla 43k€. Mutta alhainen korko, joten välittömästi ostoon? Right. Varsinkin kun oransseja hullupösöjä on vähän ajettuna 25k€ saatavilla. No sentään ei ole törkeää 15-20€/kk käsittelymaksua piilotettu lainaan.
 
Pökötti E-2008, jota aiemmin myytiin n. 35k € hinnalla onkin nyt kulimallin varustetasolla 43k€. Mutta alhainen korko, joten välittömästi ostoon? Right. Varsinkin kun oransseja hullupösöjä on vähän ajettuna 25k€ saatavilla. No sentään ei ole törkeää 15-20€/kk käsittelymaksua piilotettu lainaan.
Pösö e-2008 oli 28k€ (sis. 2000€ tuen).

Siihen nähden 20tkm ajettu 25k€ hinnalla on ihan linjassa.
 
Pösö e-2008 oli 28k€ (sis. 2000€ tuen).

Siihen nähden 20tkm ajettu 25k€ hinnalla on ihan linjassa.

Nojoo, se hullupösö kyllä. Kun E-2008 tuli markkinoille, niin muistaakseni siinä oli hinnat alkaen 35k€, kun vastaavasti E-208 oli 33k€. Joka tapauksessa nykyisen refreshin hinta on posketon varsinkin akun kokoon suhteutettuna.
 
Mitäs tämä huoltoleasing nyt sitten tarkalleen oli? Sivuilta löytyy myös yksityisleasing-puoli, jossa vastaava ID.3 48kk / 10 tkm on 499€/kk. No, hieman kyllä vierastaa näihin pidempiin soppareihin sitoutumista.
 
Eikös huoltoleasing ole ”se paras mahdollinen” leasing? Eli kaikki auton omistamiseen liittyvät riskit on ulkoistettu. Kaikki sopimusajan kulut on tiedossa etukäteen.
 
Leasingtyyppien nimittäminen ei ole mitään standardoitua hommaa, eli ei kannata "huoltoleasing" -sopimuksien hintoja suoraan verrata päittäin, ainakaan ennen sopimuksen sisältöjen vertaamista. Yhteen voi kuulua aivan kaikki, toisesta puuttuu talvirenkaat tms.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 821
Viestejä
4 411 037
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom