Sähkötupakka

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 606
Mitenkäs sekoitellaan, kun tarttisi VPG 3mg 250ml saada nostettua 12mg:ksi?

Eli montako millilitraa laitan 100mg/ml niksaa sekaan?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 442
Mitenkäs sekoitellaan, kun tarttisi VPG 3mg 250ml saada nostettua 12mg:ksi?

Eli montako millilitraa laitan 100mg/ml niksaa sekaan?
Väitän että 25.57 ml.

(3mg * 250 ml + 100mg * 25.57 ml) / (250 ml + 25.57 ml) = 12mg
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
12mg/ml = ((3mg/ml*x)+(100mg/ml*y)) / (x+y)
Eli ((3*250)+(100*25.57))/(275.57) = 12mg/ml

Lienee tuohon elegantimpikin tapa olemassa mutta tuo on kuitenkin helppo laskea. Vaikka selaimessa ja rämplää numeroita kunnes osuu kohdalleen.
Lasketaan ne milligrammat yhteen eli jos neste 1 on 3mg/ml ja sitä on 250ml niin nikotiinia on yhteensä 750mg. Sama toiselle nesteelle, sitten lasketaan milligrammat yhteen ja lopuksi jaetaan kokonaistilavuudella jolloin saadaan lopullisen nesteen mg/ml vahvuus.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
580
Mitenkäs sekoitellaan, kun tarttisi VPG 3mg 250ml saada nostettua 12mg:ksi?

Eli montako millilitraa laitan 100mg/ml niksaa sekaan?
25.5ml

E: Myöhässä ja vielä tylsästi käytin vape toolia, kun muilla on hienoja kaavoja.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 894
Miten paksua Kanthalia kannattaa ostaa ekoihin rakenteluvirityksiin? Ajattelin väsätä 2x microcoil pumpulilla.

Jos joku Helsingissä asuva vapottelija haluaa rakentaa mulle ekan buildin pientä korvausta vastaan, niin saa laittaa yv
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
385
Miten paksua Kanthalia kannattaa ostaa ekoihin rakenteluvirityksiin? Ajattelin väsätä 2x microcoil pumpulilla.

Jos joku Helsingissä asuva vapottelija haluaa rakentaa mulle ekan buildin pientä korvausta vastaan, niin saa laittaa yv
Kai tuo vähän riippuu mikä on laite mihin sitä rakentelet ja mikä on tavoite. 0.32 - 0.5 kun ostat niin luulis ihan hyvä tulevan. Kyllä sä ne coilit saat itsekkin väännettyä, se mitään rakettitiedettä ole. Kato vaikka joku video aiheesta. Tärkeintä on että ne on saman kokoisia ja hehkuu nätisti. Eli ei tule mitään kirkkaita pisteitä sekaan. Ja jos dualia teet, niin hehkuu samassa tahdissa.

Niistä pääsee eroon kun muovailet kevyesti esim. pinseteillä. Ei ole tarkoitus muuttaa käämin muotoa vaan saada jännitykset pois.

Alussa voi näyttää pahalta, mutta ei niihin paljoa yleensä tartte tökätä että tilanne on ihan toinen.

Silloin kun vielä mesh-laitteet oli kova juttu niin aloittelijalta vaadittiin vähän enemmän hermoja. Nyt on niin helppoja ja tilavia laitteita tarjolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 352
Uskaltaako modeja vielä tilata ulkomailta?
Mistä olette onnistuneesti tilanneet?
Minkälaisia sanktioita tulee, jos jää kiinni tästä erittäin vakavasta rikoksesta?
 

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Nikotiini on huumetta ilmeisesti nykyään ellei maksa 1000% syntiveroa mutta kyllä nekin tulee hyvin läpi. Rauta taas ymmärtääkseni jää pahimmillaankin tulliin ja se on vain modin menoa ilman muita seurauksia.
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
3
Onko joku tilannut nyt vähän ajan sisään Venäjältä mixandmatch eliquids- sivulta nikootinia? Onko jäänyt tulliin tai tullut ongelmia? Tai onko muita sivuja josta saanut tilattua. Viitsisi millään noita valmis litkuja ostaa kun hinta niin korkea...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 894
Vuosia palvelleet patterit alkavat olla siinä kunnossa, että pitäis varmaan laittaa koko setti vaihtoon. Mistä noita 18650 kennoja kuuluu nykyisin tilata? Fasttech ei ainakaan taida enää toimittaa Suomeen. Entä sopiiko joku malli erityisen hyvin höyrykkeille?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Vuosia palvelleet patterit alkavat olla siinä kunnossa, että pitäis varmaan laittaa koko setti vaihtoon. Mistä noita 18650 kennoja kuuluu nykyisin tilata? Fasttech ei ainakaan taida enää toimittaa Suomeen. Entä sopiiko joku malli erityisen hyvin höyrykkeille?
Pikaisen googletuksen jälkeen, ainakin akkula.fi:ssä näyttää olevan noita suuremman purkuvirran mahdollistavia.
En ole varma, tilasinko jommankumman akkusarjaparini tästä, harkinnut ainakin olen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 894
Pikaisen googletuksen jälkeen, ainakin akkula.fi:ssä näyttää olevan noita suuremman purkuvirran mahdollistavia.
En ole varma, tilasinko jommankumman akkusarjaparini tästä, harkinnut ainakin olen.
Akkula olis muuten ihan jees, mutta hinnat ja toimituskulut aika suolaiset. Purkuvirtojen kanssa ei oo niin tarkkaa, koska yleensä käytän vain 20w tehoja. Joskus harvoin käytössä meksu 0.5 ohm vastuksella.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
www.akkula.fi

Hyvää palvelua.

3Ah 18650 kennoista LG HG2, Samsung 30Q ja Sony VTC6 on niitä suosituimpia ja kaikki suhteellisen halpoja.

"hinnat ja toimituskulut aika suolaiset".
Fasttechistä 8x HG2 41USD + 24% verot > ~43€ + postit mutta eivät toimita enää Suomeen.
Akkulasta 8x HG2 44,80€ - 10% halvalla koodilla > 40,32€ + 6,50€ toimituskulut = 46,82
Ja saat akkusi parin päivän sisällä. Huikeen suolaista.

Edit: Toki voit tilata myös esim Puffilasta tai Vapetalosta ja pulittaa sen 70-80€ noista posteineen.. Kivijaloista löytyy varmaan myös, Puffilaa ja Finnvapea on siellä täällä. Tuskimpa ovat sen halvempia siellä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 894
www.akkula.fi

Hyvää palvelua.

3Ah 18650 kennoista LG HG2, Samsung 30Q ja Sony VTC6 on niitä suosituimpia ja kaikki suhteellisen halpoja.

"hinnat ja toimituskulut aika suolaiset".
Fasttechistä 8x HG2 41USD + 24% verot > ~43€ + postit mutta eivät toimita enää Suomeen.
Akkulasta 8x HG2 44,80€ - 10% halvalla koodilla > 40,32€ + 6,50€ toimituskulut = 46,82
Ja saat akkusi parin päivän sisällä. Huikeen suolaista.

Edit: Toki voit tilata myös esim Puffilasta tai Vapetalosta ja pulittaa sen 70-80€ noista posteineen.. Kivijaloista löytyy varmaan myös, Puffilaa ja Finnvapea on siellä täällä. Tuskimpa ovat sen halvempia siellä.
Joo eipä ne tarkemmin katsottuna niin kalliita olekaan. Jotenkin onnistuin katsomaan niin, että olis perus suomihinnat, eli 10-15 / kpl.
 

fei

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
207
Vuosia palvelleet patterit alkavat olla siinä kunnossa, että pitäis varmaan laittaa koko setti vaihtoon. Mistä noita 18650 kennoja kuuluu nykyisin tilata? Fasttech ei ainakaan taida enää toimittaa Suomeen. Entä sopiiko joku malli erityisen hyvin höyrykkeille?
Aliexpress.com : Buy Liitokala VTC6 3.7V 3000mAh rechargeable Li ion battery 18650 for Sony US18650VTC6 30A Toys flashlight tools from Reliable battery 18650 suppliers on liitokala Official Store
Hyvä brändi, hieno nimi. Akkula.fi saa imeä aisaa postikulujensa kanssa. :smoke:
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
8
Tiedä 12:a, mutta TFV8 T8 on ollut tankissa jo pitkälle toista kuukautta. Ei tukkoisuutta tai makuvirheitä. Yhdellä laatikollisella taitaa pärjätä vuoden päivät jos ei lussuta sukraloosipommeja.
Mä pistin TFV8 neljäcoilisen just pesuun viiden viikon käytön jälkeen. Lähinnä sen tähden kun olen vedellyt sekaisin eri makuja, ja alkoi kaikki maistumaan samalta. 65watilla oon tulitellut ja ei kurlaa, vuoda tai maistu palaneelta.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
TFV8 ei edes herää ennen 100w tehoja oli kyseessä coili kuin coili. Tietenkin sitten jos kovin ilmoja pienentää. Suosittelisin itse vaikkapa Uwell Crown 3:sta jos tykkää siellä 60-80w tehoilla vedellä ja 0.5 ohmisia coileja. Kestävät ikuisuuksia. Tuohon tankkiin saa myös 0.25ohmisia coileja, joilla itse vetelen tasan 95w tehoilla. Höyry on ihanan maukasta ja sopivan runsasta, ilmanvastus juuri sopiva. Samat 5ml vetää nestettäkin kuin TFV8. TFV8 ei toki ole missään nimessä huono tankki, mutta tosiaan se on tehty huomattavasti isommille tehoille kuin 65w :)

TFV12 on sitten kun vituttaa, siitä V12-T12 coileilla 160w:llä kunnon pilviä. Drippereitä en harrasta niiden epäkäytännöllisyyden vuoksi, koska rakenneltavista tankeista saa suurinpiirtein yhtä maukkaat ja täyteläiset höyryt nykyään (Tällä hetkellä käytössä Geekvape Ammit Dual V2 kahdella 3mm Alienilla ja paronin riistovilla luonnollisesti). Töihin otan aina Smokin GX350:sen + TFV12 ja Wismecin RX200S + Uwell Crown 3 kombot. Smokissa makuna Ska liquidsin Fruitbomb ja Crownissa Damage juicen Keke. 70VG/30PG 2mg niksoilla itse sekoiteltuna nesteet.

Makuvehkeinä sitten Geekvapen Ammit V1 sinkkucoili, Pharaoh RTA sinkkucoili, Obs Engine Dual (josta en niin perusta), Wotofo The Troll ja Kayfun V5 Tobecon klooni. Onhan noita kertynyt... Uskollinen TFV8 vieläkin tuossa pöydällä käytössä, siellä Vampire Vapen Heisenbergiä, mutta töihin sitä en ota, koska TFV12 yksinkertaisesti on parempi. Löytyy sitten myös Aspire Nautilus 2 Smokin AL85:sen nokassa jos joskus tekee mieli tupakan imuvastusta. Smokin Big Baby Beastikin löytyy Alienin nokassa, mutta tuo Uwell Crown 3 on ajanut siitä ohi satanolla ihan puhtaasti makunsa puolesta. Sitä ennen tuo Big Baby beast oli se makua tuottava subohmitankki.

On mulla yks dripperikin, Geekvapen Tsunami 24, mutta ei tuo dripperitouhu tosiaan oikein innosta, kun jatkuvasti saa sitten kostutella pumpuleita, eikä pelatessa sellasta jouda. Tankit on vaan niin paljon kätevämpiä.

Akuista sen verran vielä, että itse suosittelen Sony VTC5A, Sony VTC4 ja sitten jos ei tarvi niin korkeaa purkuvirtaa, Samsung 25R. Nämä ovat kestäneet todella pitkään, taitaa olla jo puolitoista vuotta menossa ekalla VTC4-parilla eikä mitään heikkenemistä ole havaittavissa. Myös ehdottomasti kannattaa hankkia laadukas laturi (Vaikkapa Efest LucV6), älkää latailko akkuja modeilla mielellään, varsinkaan montaa akkua. Yhden akun lataaminen modilla vielä menee.

Ei kai tässä muuta, pitkä postaus, mutta rakas harrastus. Kerron mielelläni suosituksia laitteista, tankeista ja niiden käytöstä jos on jotain kysyttävää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
On mulla yks dripperikin, Geekvapen Tsunami 24, mutta ei tuo dripperitouhu tosiaan oikein innosta, kun jatkuvasti saa sitten kostutella pumpuleita, eikä pelatessa sellasta jouda. Tankit on vaan niin paljon kätevämpiä.
Suosittelen tutustumaan bottomfeed- laitteisiin.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Ton Tsunamin mukana tulee bottomfeed pinni ja olen käyttänyt sitä bottomfeederi modilla. Ei siltikään ole mun juttu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
75
Uskaltaako modeja vielä tilata ulkomailta?
Mistä olette onnistuneesti tilanneet?
Minkälaisia sanktioita tulee, jos jää kiinni tästä erittäin vakavasta rikoksesta?
Fasttechiltä olen pari modia tilannut onnistuneesti kieltolain voimaantulon jälkeen. Tilasin pari alle kolmenkympin laitetta kahdessa eri tilauksessa.

Vuosia palvelleet patterit alkavat olla siinä kunnossa, että pitäis varmaan laittaa koko setti vaihtoon. Mistä noita 18650 kennoja kuuluu nykyisin tilata? Fasttech ei ainakaan taida enää toimittaa Suomeen. Entä sopiiko joku malli erityisen hyvin höyrykkeille?
Kiinasta (fasttech) ei kannata akkuja missään nimessä tilata (pl. laitteiden sisäänrakennetut).

NKON | Rechargeable batteries - 18650 tätä saittia olen pari vuotta jo käyttänyt. Hyvin pakattua aitoa tavaraa halvalla about viikossa kotiin. Tässä oiva esimerkki perus sähköröökin käyttäjälle NKON | Samsung INR18650-25R 2500mAh - 20A - 18650 size - Rechargeable batteries
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
77
Mitenkäs lentokoneella matkustaminen onnistuu sähköröökivehkeitten kanssa? Akut käsimatkatavaroihin ja nesteet ruumaan?

Ja onko kenelläkään tietoa Saksan laeista sähkötupakointiin liittyen? Saako maahan ylipäänsä viedä nikotiininesteitä? Takaisinhan en tietenkään saa tuoda kaikkea mukaan ottamaani (siis jos jää yli)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Mitenkäs lentokoneella matkustaminen onnistuu sähköröökivehkeitten kanssa? Akut käsimatkatavaroihin ja nesteet ruumaan?

Ja onko kenelläkään tietoa Saksan laeista sähkötupakointiin liittyen? Saako maahan ylipäänsä viedä nikotiininesteitä? Takaisinhan en tietenkään saa tuoda kaikkea mukaan ottamaani (siis jos jää yli)
Itse reissannut modin kanssa niin, että tankki muiden nesteiden kanssa samassa minigripissä, akut modissa. Ylimääräset akut joko käsimatkatavarassa (tai jos matkalaukku, niin siellä).

E: Mukana yleensä 100ml nestettä, ne toki myös siellä minigripissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
177
Itse reissannut modin kanssa niin, että tankki muiden nesteiden kanssa samassa minigripissä, akut modissa. Ylimääräset akut joko käsimatkatavarassa (tai jos matkalaukku, niin siellä).

E: Mukana yleensä 100ml nestettä, ne toki myös siellä minigripissä.
Tuohon voisi lisätä, että tankit kannattaa olla tyhjät, tai korkeintaan puolillaan. Paineenvaihtelu aiheuttaa täyden tankin kanssa kivoja yllätyksiä.
Omana tyylinä on pitää lentokenttämodina dripperiä ja kuljettaa tankit kuivina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Tuohon voisi lisätä, että tankit kannattaa olla tyhjät, tai korkeintaan puolillaan. Paineenvaihtelu aiheuttaa täyden tankin kanssa kivoja yllätyksiä.
Omana tyylinä on pitää lentokenttämodina dripperiä ja kuljettaa tankit kuivina.
Oma Baby Beast menee mukavasti, kun vain höyryttelee lähestulkoon tyhjäksi ennen lentoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Fasttechiltä olen pari modia tilannut onnistuneesti kieltolain voimaantulon jälkeen. Tilasin pari alle kolmenkympin laitetta kahdessa eri tilauksessa.



Kiinasta (fasttech) ei kannata akkuja missään nimessä tilata (pl. laitteiden sisäänrakennetut).

NKON | Rechargeable batteries - 18650 tätä saittia olen pari vuotta jo käyttänyt. Hyvin pakattua aitoa tavaraa halvalla about viikossa kotiin. Tässä oiva esimerkki perus sähköröökin käyttäjälle NKON | Samsung INR18650-25R 2500mAh - 20A - 18650 size - Rechargeable batteries
Saako noita akkuja edes tilata kun eikös nuo tule lentorahtina ja käsittääkseni akkuja ei saisi lentopostina lähettää? Ja toisaalta sama kai tuossa tapauksessa on onko se akku erillisenä vai modissa kiinteänä. Tietysti nuo kaikki akut nyt ovat varmaan väärennettyjä akkuja joka on jo hyvä syy olla tilaamatta kiinasta,
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
75
Kyllä niitä irtoakkuja saa edelleenkin lentorahtina lähettää, mutta niiden pakkaussäännökset ovat tiukentuneet rajusti, joita nämä kiinalaisten "buy for $1, free international shipping" -pakettien lähettäjät harvemmin noudattavat. Sisäänrakennetulla akulla varustetun laitteen myyntipakkaus (ja laite itsessään akun ympärillä) on jo lähtökohtaisesti suunniteltu paremmin suojaamaan kuljetukselta, jolloin niiden lähettäminen lentorahtina ei ole yhtä ongelmallista.

Kiinasta ostettaessa kloonivaara on luonnollisesti myöskin aina suurempi, kuin tunnetulta eurooppalaiselta ostettaessa (jota myöskin linkkaamani Nkon on).
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Myös akkula.fi saa noita akkuja, sekä käsittääkseni kaikista höyryttelyyn erikoistuneista kivijalkaliikkeistä.

Etusivu | Puffila tuoltakin löytyy VTC4:sia 6,9€, jotka ovat hyviä korkean purkuvirran akkuja mitä itse käytän useampiakkuisilla modeilla (3+).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Myös akkula.fi saa noita akkuja, sekä käsittääkseni kaikista höyryttelyyn erikoistuneista kivijalkaliikkeistä.

Etusivu | Puffila tuoltakin löytyy VTC4:sia 6,9€, jotka ovat hyviä korkean purkuvirran akkuja mitä itse käytän useampiakkuisilla modeilla (3+).
Pitäisi ostaa pari uutta akkua ja eikös VTC6:set ole parempia kun kapasiteettia näyttäisi löytyvän 3000mAh vs VTC4 2100mAh? Kyllähän nuo jokusen euron maksavat enemmän mutta jos noissa on noin paljon eroa kapasiteetissa niin sen maksaa mielellään. Itse käytän 0.5ohm päitä 30W teholla niin mikähän mahtaisi olla paras akku jossa mahollisimman iso kapasiteetti?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Täysin väärä paikka säästää ja tilailla akkuja varsinkin jostain kiinasta. Suomesta kuitenkin saa akkuja ja jos sattuu epäkurantteja yksilöitä kohdalle, niin "vähän" helpompi kotimaisen firman kanssa jutella toimenpiteistä. Noi hyvät akut nyt ei täälläkään niin paljoa maksa eikä niitä jatkuvasti tarvi olla uusimassa, että kukaan vararikkoon niiden takia menisi. Itelläkin varmaan 2-3 vuotta vanhoja Sonyn akkuja, enkä oo minkäänlaista heikkenemistä huomannut, vaikka mekaanisessa squonkkiboxissa niitä käytän, eikä missään kevyessä käytössä olekkaan. Ainoastaan wrapit on pitänyt uusia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
75
Pitäisi ostaa pari uutta akkua ja eikös VTC6:set ole parempia kun kapasiteettia näyttäisi löytyvän 3000mAh vs VTC4 2100mAh? Kyllähän nuo jokusen euron maksavat enemmän mutta jos noissa on noin paljon eroa kapasiteetissa niin sen maksaa mielellään. Itse käytän 0.5ohm päitä 30W teholla niin mikähän mahtaisi olla paras akku jossa mahollisimman iso kapasiteetti?
Joo vtc6:set on tämän hetken akkujen ylivoimaista parhaimmistoa sähköröökikäytössä, suuri kapasiteetti ja suuri purkuvirta, niillä ei voi mennä vikaan. LG:n HG2 (ruskea) ajaa max 50w ajettaessa (yksiakkuisella modilla) käytännössä saman asian, mutta tällä hetkellä hintaeroa ei juurikaan ole vtc6:n kanssa tarjoushinnoista johtuen.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
https://www.e-cigarette-forum.com/forum/attachments/img_1028-jpg.696093/

Tuossa ois purkuvirroista kuvaa erään herran testauksista ja missä akuissa on millainenkin purkuvirta turvallinen höyryttelyyn.

Puhuin tosiaan korkean purkuvirran akuista... Mulle ei taho riittää Sony VTC6 ainakaan Smok TFV12/GX350 yhdistelmällä.

Jos käytätte drippereitä/mekaanisia niin ostakaa noita VTC4:sia. Sitten taas jos höyryttelette sub-ohmitankilla siellä 50-80w niin nuo VTC6:set ovat hyviä, kuten myös Samsugin 25R:t.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Onko kukaan kokeillut aliexpressista tilata tankkia, jäikö tulliin?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Seurannasta näkee jos lähetys on mennyt tulliin ja postitse pitäisi tulla kirje asiasta että tullaa lähetyksesi..
Takavarikointi skenaariosta en osaa sanoa että mitä siellä seurannassa näkyy tai mitä saat postitse mutta joka tapauksessa jos lähetys menee tulliin niin se pitäisi seurannassa näkyä.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
8
Onkos arvon palstatoverit nähneet tämän kieltolain voimaantulon jälkeen yhtään uutista räjähtäneistä sähköpölleistä? Mun silmiin ei ole osunut yhtään. (heh) Lobbaajat, job well done.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
89
Onkos arvon palstatoverit nähneet tämän kieltolain voimaantulon jälkeen yhtään uutista räjähtäneistä sähköpölleistä? Mun silmiin ei ole osunut yhtään. (heh) Lobbaajat, job well done.
Ei ole minullekaan.

Juttelin tuossa lähipitäjän vapekaupan omistajan kanssa ja se kertoili näistä lobbauskuvioista, kun oli seurannut tarkkaan. Mm. jossain terveysministeriön kokouksessa (kuulopuheita), jossa oli käsitelty tätä asiaa oli ilmeisesti ollut vain yksi sähköröökibisneksen edustaja ja muut terveysviranomaisia TAI tupakkateollisuuden tyyppejä. Siis tämä koko keissi on malliesimerkki röökiteollisuuden hyvästä lobbausduunista. Samainen yrittäjä kertoi myös, että Mika Niikko (ps) on ollut ainut kuka on kuunnellut häntä ja jaksannut vastailla posteihin yms. ja nähnyt tuon kaiken röökiteollisuuden lobbauksen taakse, mutta oli lopulta ilmoittanut ennen lakimuutoksen voimaanastumista, että aika aseettomaksi jäätiin.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
Juttelin tuossa lähipitäjän vapekaupan omistajan kanssa ja se kertoili näistä lobbauskuvioista, kun oli seurannut tarkkaan. Mm. jossain terveysministeriön kokouksessa (kuulopuheita), jossa oli käsitelty tätä asiaa oli ilmeisesti ollut vain yksi sähköröökibisneksen edustaja ja muut terveysviranomaisia TAI tupakkateollisuuden tyyppejä. Siis tämä koko keissi on malliesimerkki röökiteollisuuden hyvästä lobbausduunista. Samainen yrittäjä kertoi myös, että Mika Niikko (ps) on ollut ainut kuka on kuunnellut häntä ja jaksannut vastailla posteihin yms. ja nähnyt tuon kaiken röökiteollisuuden lobbauksen taakse, mutta oli lopulta ilmoittanut ennen lakimuutoksen voimaanastumista, että aika aseettomaksi jäätiin.
Malliesimerkki siitä olemattomasta "suomalaisesta korruptiosta".
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
89
Malliesimerkki siitä olemattomasta "suomalaisesta korruptiosta".
Ei nyt varsinaisesti yllätä. Onhan tämä valtio hieman paremmassa maineessa kuin mitä on todellisuus. Mitä siis tulee tuohon korruptioasiaan. Onhan täällä moni asia, läpinäkyvyydestä huolimatta, aika avoimen hämärää. Suomi on tutkimuksen mukaan vielä maailman kolmanneksi vähiten korruptoitunut valtio Tanskan ja Uuden-Seelannin jälkeen.

Mitä tulee tuohon sähköröökikeissiin; minua ihmetyttää eniten, että meidän maassamme on TERVEYSviranomaisia, jotka ovat ostaneet tuon röökiteollisuuden mustamaalaamisen, jota on tehty varmastikin, hyödyntäen hämäriä tutkimustuloksia esitellen popkornikeuhkoista jne. Ja niissä tunnetusti testataan vapen haittavaikutuksia ylimitotetuilla puffimäärillä, törkeän korkeilla tehoilla ja vahvoilla litkuilla.

Otetaan skenaario jossa terveysviranomainen istuu pöytään röökiteollisuuden ja sähköröökiteollisuuden edustajien kanssa. Sähköröökiedustaja sanoo, että tässä on niin ja niin paljon vähemmän myrkkyjä kuin analogisessa. Joka on mielestäni yksin täysin riittävin peruste asettaa sähkötupakka parempaan asemaan verotukselliselta kantilta katottuna, kuin normirööki. No, röökiteollisuuden edustaja lyö vastavetona pöytään höpöhöpötutkimustuloksia. Veikkaisin, että jotenkin näin se on mennyt.

(Tähän kun lisätään mausteeksi, että röökiteollisuus on joutunut taistelemaan pitkään kiristyvien lainsäädäntöjen maailmassa, joten heiltä löytyy kyllä pitkän linjan kokemusta tavasta markkinoida oma tuotteensa.)

No, siinä on terveysviranomaisella kaksi kantaa edessään.

Nyt kun lainsäädäntö on tehty herää enää kysymys, että minkä hiton takia ne eivät ole lähteneet ottamaan selvää asioista?! Onhan faktat kiistattomat! Terveysviranomaiset antaneet tässä lainsäädännössä voiton käytännössä tavallisen röökin eduksi. Ihan käsittämätön juttu kun ajatellaan pähkinänkuoressa kokonaiskuvaa. Suomen pelastus on, että täällä ei terveysviranomaiset Stasin lailla seuraa tätä bisnestä.

VIELÄ.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
214
On tullut höyryteltyä vuodesta 2011 asti ja poltelttu oikeeta tupakkia varmaa vuodesta 1997 asti. Vahvasti sitämieltä että sähköröökin edut on kiistattomia. Lähinnä viihteellä perinteistä kessua nykyäs ja muutes sitte sähköllä menty. Siitäsaakka kun laitteet alkoi yleistyä. Noh jatkosta en nyt tiedä. Tämä sähköharrastuskaan halpaa tai helppoa oo, Kiitos lainsäädännön. Täytynee koittaa jättää koko nikotiini pois vaan yksinkertaisesti. onhan se aineena hyvä ja huono. Eli käyttökokemusta on molemmista pitkältä ajalta. Ja kyllä sähkö vie voiton 100-0.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Kyllä tämä nyt edelleenkin halpaa on kunhan vain varautui kieltolakiin tilaamalla nikotiinia tarpeeksi. Itse kun tekee nesteet niin puoli-ilmaista touhua.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
Kyllä tämä nyt edelleenkin halpaa on kunhan vain varautui kieltolakiin tilaamalla nikotiinia tarpeeksi. Itse kun tekee nesteet niin puoli-ilmaista touhua.
Niinnoh varallisuustaso pitkäaikaistyöttömällä sitä luokkaa että ei sitä hirveästi pystynyt varastoimaan niin aika kusessa tässä on kun noi nykyiset loppuu....
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Niinnoh varallisuustaso pitkäaikaistyöttömällä sitä luokkaa että ei sitä hirveästi pystynyt varastoimaan niin aika kusessa tässä on kun noi nykyiset loppuu....
Aikaa hamstraamiseen oli ties kuinka kauan ja 1dl/100mg niksat maksoivat Kreikassa reipas 23e/pullo. Eli hinnasta se ei ole jäänyt kiinni kenelläkään.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 894
Niinnoh varallisuustaso pitkäaikaistyöttömällä sitä luokkaa että ei sitä hirveästi pystynyt varastoimaan niin aika kusessa tässä on kun noi nykyiset loppuu....
Mä olen jossain määrin onnistunut korvaamaan nikotiinia mentholilla. Saa vähän tuntumaa, ettei ole ihan vuoristoilmaa se ilman niksaa höyryttely.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
545
Aikaa hamstraamiseen oli ties kuinka kauan ja 1dl/100mg niksat maksoivat Kreikassa reipas 23e/pullo. Eli hinnasta se ei ole jäänyt kiinni kenelläkään.
Noh myönnetään että en ennen kieltolakia juuri itse kokkaillut. Luulin et homma on med vitusti vaikeampaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Aikaa hamstraamiseen oli ties kuinka kauan ja 1dl/100mg niksat maksoivat Kreikassa reipas 23e/pullo. Eli hinnasta se ei ole jäänyt kiinni kenelläkään.
Ompas hinta pompsahtanut, 2016 ne 1dl potut oli lähemmäs 13€. Itsellä 2-3 potun tilaukset pyöri aikoinaan 16-17€ per 1dl sisältäen postikulut.

@TeeDee Eipä mullakaan mitään hirveää arsenaalia ole mutta pakkasessa on 4dl vahvaa vitamiinia ja jääkaapissa käyttöpullossa joku vajaa puolet jäljellä.
Ei näillä ikuisuuksia mennä mutta esimerkkinä valmista tavaraa 1.5mg/30litraa tai 3mg/15litraa jne... 60ml/viikko kulutuksella riittäisi sen 5-10v.
Olisihan sitä melkein joka kuukausi voinut tilailla kaksi pottua pakkaseen ~30€/tilaus ja nyt ne vitamiinit laskettaisiin litroissa.. Ekan kerran tilasin kreikasta 12/2013 joten 1/2014 eteenpäin laskettuna voisi olla se neljä litraa varastossa..
Terveisin toinen työtön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 405
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom