Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Sama pätee lautoihin ja niin moneen muuhunkin. Eli
-Älä päivitä ensimmäisten joukossa
-Älä päivitä jos ei ole selvää syytä
-Älä päivitä jos et tiedä, mitä päivitys tuo mukanaan
-Jos käytät mitään kolmannen osapuolen softaa, huomioi varsinkin tässä tarkkaan edelliset
-Älä viritä mutta jos kuitenkin aiot tehdä näin, huomioi myös tässä tarkkaam kolme ensimmäistä

Nuo siis puhuttaessa valmistajan tarjoamista. Toki sama pätee kolmannen osapuolenkin kustomoimiin aika pitkälti vastaavana.

Edes valmistajan oman softan käyttö ei välttämättä kannata jos siihen ei selkeää syytä ole. Ei ole ihan yksi tai kaksi valmistajaa, joilla nuo omat softat eivät välttämättä kysele vaan päivittävät ja aina lopputulos ei ole kovin suotava.

Aika vähän täällä on muutoin ollut keskustelua firmisversioiden välisistä eroista ja kun itsellä ei tuota lautaa ole, en ole myöskään paremmin tutustunut. Ehkäpä joku muu osaa valottaa erot.
Komppaan täysin :thumbsup:

Mulla veti Ninebotin oma softa herneet nenään kun en suostunut monen kuukauden varoitteluiden jälkeen Android -sovelluksen päivittämiseen ja nyt se ilmoittaa yhteyttä ottaessa "Network error".

Kuulemani mukaan softan päivittäminen olisi myös mennyt ronkkimaan oman DaddyNord V2 firmiksen vakiolle.

Onneksi on muitakin softia mistä näkee kaikki tarvittavat tiedot ja vähän enemmänkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
47
Kiitos kannustuksesta, mulla akku muuten näytti 100% varausta kun purin sen paketista ja kun tuo 39 vilkahti alamäessä, niin laitetaan toistaiseksi kerssin ja ylilatauksen piikkiin, kun en saanut sitä toistettua vaikka kuinka yritin revitellä.

Jos herja tulee uudelleen, niin sitten ehkä joudun nuo uudet firmikset ajamaan sisään ja toivomaan että se auttaisi.

Nyt vaan kovaa ajoa :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 260
Perkele sentään, olkapään kiertäjäkalvosin alkanut nyt vaivaamaan kahden päivän ninebot max g30 käytön jälkeen :mad:
Onkohan toi tanko liian korkea mulle? 168cm pituutta.

Sit taas muutama kyssäri.
Käytättekö g30 sateella?
Millaseen maastoon noilla renkailla ei uskalla mennä, voiko esim katukivetyksiä päin vetää hiljaiella vauhdilla? Entäs hiekkatiet missä isompia kiviä? Metsät?
Olen yrittänyt googlettaa mutta kun ei vaan löydy tietoa että miten helposti noi puhkeaa...

Mulla on nyt region vaihdettu eu:ksi että sai 25km mittariin, mitään varsinaista sovellusta en oo vielä lautaa varten asentanut puhelimeen, ilmeisesti kuitenkin toi ninebotin sovellus kannattaa laittaa, eikai se väkisin päivittele firmwarea (muistan lukeneeni että jossain olisi blokattu region muutokset) ja eikai se nyt mitenkään sekoa siitä et laudassa on eri region?

Käytiin tänään vaimon kanssa vähän kaupungilla ajelemassa, hän ajoi M365 ja mä tällä ninebot maxilla.
Kyllä muuten paljon vaikuttaa paino... Vaimo ku painaa liki 20kg vähemmän niin se tolla noku m365 kiihdytti paljon nopeammin kun ninebot max ja sit vielä suolana päälle oma lauta piti tasaisella 24km/h vauhtia päällä kun taas m365 tuntui menevän 26km/h, jolloin vaimo hiihti jatkuvasti ihan reilusti edellä :cautious:
Ja akut oli molemmissa suht täynnä.

Toi ohjaustanko kyl tosissaan ahdistaa, m365 tanko tuntuu olkapäihin huomattavasti paremmalta, toki voi senkin takia olla kun se kiihdyttää niin hitaasti..
Paljonkohan se drive asetus antaa vauhtia jos laudan muuttaa usa regionille, jos sais vähemmän kiihdytystä mut edes ton 25 vauhdin...

Onkos missään noin 600e luokassa olevassa skuutissa samanlaisia renkaita ku maxissa niin et olis alempana tanko?
Tätä tankoa ei varmaan itse mitenkään matalammaksi pysty saamaan?

Sit vielä lisävarusteista pari kyssäriä:
Onko kukaan keksinyt mitään lisävarustetta millä saisi tankorunkoon jonkun mistä saisi yhdellä kädellä hyvän otteen ja pystyisi myös kääntämään ohjaustankoa molempiin suuntiin? Siis niin että itse kävelee skuutin vierellä?
Kysyn koska käytän koiraa välillä ton kanssa ja olis kiva saada itsekkin liikuntaa eli kävellä välillä, mutta tuota on tosi vittumainen taluttaa yhdellä kädellä kun tanko on niin korkea ja myös paljon jäykempi ku m365.

Ja toisena, onks tohon jotain ihan simppeliä lisäriä mil sais vaan koukun tankoputkeen että sais camelbackin siihen roikkumaan.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Käytättekö g30 sateella?
Millaseen maastoon noilla renkailla ei uskalla mennä, voiko esim katukivetyksiä päin vetää hiljaiella vauhdilla? Entäs hiekkatiet missä isompia kiviä? Metsät?
Olen yrittänyt googlettaa mutta kun ei vaan löydy tietoa että miten helposti noi puhkeaa...
Kun itsellä Xiaomi niin paha sateen osalta ottaa kantaa. Mutta tuossa ymmärtääkseni vähän paremmat suojaukset. Itse säälisin itseäni, enkä ajaisi sateella. Ja laudan osalta katson, ettei jää sateeseen. Normaaleja, märkiä tienpintoja en välttele.

Xiaomin renkaita on täällä(kin) haukuttu, eivät kestä jne. Itse olen ajellut sen parisen tuhatta ja aika huolettomasti omasta mielestäni. Metsäänkin (tai no polulle) on ajettu mutta eihän tuollaisen laudan paikka siellä ole. Sorateitäkin varsin huolettomasti, tosin mukavuus käskee katsoa tasaisempia paikkoja. Katukivetykset, mukulakivet tms eivät ole itselle mukavia ja se on ollut ihan riittävä raja laudankin osalta omassa käytössä.
Renkaita on mennyt kaksi, toisessa pitkä viilto eli lasia tai muuta. Sitä ei kestä mikään ilmarengas. Toisessa pistohaavoja ulkorenkaassa pari, kolme (joista en läpi mennyttä löytänyt yhtään. Sisärenkaassa sivulla pistohaava. Ajelin pari päivää aikasemmin tietä. johon oli ajettu melko karkeaa sepeliä. Eli siellähän se syy sitten. Enkä ajatellut kokeilla uudelleen. Tuonkin ajoin pimeällä joten sekin varmasti edesauttoi vahinkoa.

Molemmat rikotut takarenkaita vaikka tuo lauta vetää edestä.

Eli jos haukuttu rengas kestää tuohon tapaan, en oikein näe tarvetta suuremmin varoa. Järki päässä ja pidät vaan ne paineet kunnossa ja hankit varakiekon kotiin valmiiksi. Aika turha on suuremmin murehtia ainakaan omasta mielestäni.

Tätä tankoa ei varmaan itse mitenkään matalammaksi pysty saamaan?
Ei sen lyhentäminen ole lopulta mikään ongelma. Pelkkää putkea ja parit ruuvinreiät, siinä kaikki. Johdot toki joutuu siivoamaan pois tieltä.
Uskoisin jonkun sopivan firman tekevän varsin asiallisella korvauksella tuollaisen jos itse ei halua.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Pakko olla tuon E600:n nopeus jutun jotenkin renkaista tai asioiden muuttumisesta ajaessa mitä enemmän kilsoja takana. Oma välkyttelee 25kmh mittarinopeutta (eli n.23kmh GPS) välillä ylämäissäkin jos cruisen saa asettumaan max nopeuteen eikä 23-24kmh mittarinopeuteen. Itsellä nyt 330km takana.

Viat tällä hetkellä: takalokari, etupään lukituksen varmistin osoittaa väsymistä ja tuo cruise+nopeus ongelma. Pitää maanantaina soitella ja kysellä että meneekö lauta vaihtoon uuteen vai fiksaavatko nuo viat odottaessa. Etupään lukkoa oli kyllä pakko öljytä heti alussa. Oli niin perkeleen jäykkä että aika kireällä tulee tehtaalta. Voi kummasti aiheuttaa väsymisnurtumia jos niin kovassa jännityksessä täristää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
778
tuli tänään eka kertaa ajettua pitempi lenkki tommosella jousittamattomalla kontio kruiserilla...vähän pomppusta toi kyyti oli välillä mutta pitää ens kesäks kattoo sitten jousitettua vehjettä. polkupyöräilijä ajo samaa reittiä edellä ja oli melko mäkistä toi etappi niin suht yhtä aikaa oltiin perillä kun mä ohitin ylämäessä pyörän ja pyörä ohitti mut alamäessä
 
Liittynyt
24.04.2021
Viestejä
8
Augmentin 210 tuli myöskin tilattua ewayn korvikkeeksi. Mukavasti lisää vääntöä edelliseen malliin verrattuna. Kiinnostaa myös jos sais helpolla rajoittimet ohitettua? Tuosta ewayn probleemista sen verran, että on tosi paskaa laatua niin muovi, kuin alumiiniseokset. Miulla on myös halppislauta jossa täyskumirenkaat, eikä mee lokari paskaks vaik täryttää iha huolella enemmä kuin eway, eikä oo tuettu mistää. Vahingossa tallonu myös tallonu päälle ja ei oo moksiskaan. Samoin etupään lukitukset kestäneet ihan älytöntä rääkkiä vaikka klappia on. Toi ewayn lukitus on suunniteltu päin vittua, ainakin kuvan perusteella mitä murtuneesta katsoin. Vedetään alumiinille kierteet ohkaseen tappiin, jos sen lisäksi on valuseokset paskaa, niin ei ihme jos murtuu. Omaa skuuttia en pääse tutkimaan kun on huollossa(vieläkin). Erillinen saranatappi nois pitäis olla, 6mm tanko 8mm alumiiniin
ei kummosta kestä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Viat tällä hetkellä: takalokari, etupään lukituksen varmistin osoittaa väsymistä ja tuo cruise+nopeus ongelma. Pitää maanantaina soitella ja kysellä että meneekö lauta vaihtoon uuteen vai fiksaavatko nuo viat odottaessa. Etupään lukkoa oli kyllä pakko öljytä heti alussa. Oli niin perkeleen jäykkä että aika kireällä tulee tehtaalta. Voi kummasti aiheuttaa väsymisnurtumia jos niin kovassa jännityksessä täristää.
Lokari on tiedossa, useampi kertonut uuden olevan tulossa.
Nopeus on tiedossa, on kerrottu vastauksen olevan korjaus firmiksellä.
Ja lukituksen varmistus taas on ilmeisesti uudempi ja osin vasta kuvittelun asteella oleva ongelma. Ymmärtääkseni tästäkin on siitä huolimatta kerrottu eteenpäin.

Miksi siis sinne Wilfan suuntaan on yhden jos toisenkin pakko olla yhtenään yhteydessä? Ei se asiakaspalvelija parka korjaa niitä lautoja eikä osaa kertoa yhtään mitään ennen valmistajalta saatua tietoa.

Kannattaa myös pitää mielessä se, ettei mitään vaihto tai korjaus odottaessa ole olemassakaan jos sitä ei ole takuuehdoissa luvattu. Et siis voi vaatia tuollaisia. Etkä voi vaatia korvaavaa lautaa huollon ajaksi. Kyllä se lauta on oltava valmis lähettämään huoltoon ja varautuminen pariin, kolmeen viikkoon. Pidempäänkin vaikka näin ei toki tulisi olla. Valittaa ei silti voi etukäteen.

Lokareita saa takuuna uusia, uutta muottia tukevammalle taas ei synny heti, saati tuotteita tänne. Pieni alinopeus ei haittaa mitään ja lukituksen varmistamista moni tekee monessa muussakin laudassa. Omasta mielestäni kannattaa ajaa sillä laudalla syksyyn ja katsoa, tuleeko korjauksia missä kohden. Muuten koko ketju on kohta pelkästään "lauta takuuhuollossa jo x viikkoa". Suomesta ostettuina taas lupauksesta riippumatta käytännössä se kaksi vuotta aikaa hoitaa takuuna kuntoon asiat.

Tämä siis ihan rakentavassa hengessä. Ongelmien korjaus ei ole aina nopeaa ja mahdollinen vaihto uuteen tuskin korjaa tässä kohdassa mitään. Kyllä siellä samat ominaisuudet on siihen asti, kunnes tuotannossa on korjattu asioita.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Lokari on tiedossa, useampi kertonut uuden olevan tulossa.
Nopeus on tiedossa, on kerrottu vastauksen olevan korjaus firmiksellä.
Ja lukituksen varmistus taas on ilmeisesti uudempi ja osin vasta kuvittelun asteella oleva ongelma. Ymmärtääkseni tästäkin on siitä huolimatta kerrottu eteenpäin.

Miksi siis sinne Wilfan suuntaan on yhden jos toisenkin pakko olla yhtenään yhteydessä? Ei se asiakaspalvelija parka korjaa niitä lautoja eikä osaa kertoa yhtään mitään ennen valmistajalta saatua tietoa.

Kannattaa myös pitää mielessä se, ettei mitään vaihto tai korjaus odottaessa ole olemassakaan jos sitä ei ole takuuehdoissa luvattu. Et siis voi vaatia tuollaisia. Etkä voi vaatia korvaavaa lautaa huollon ajaksi. Kyllä se lauta on oltava valmis lähettämään huoltoon ja varautuminen pariin, kolmeen viikkoon. Pidempäänkin vaikka näin ei toki tulisi olla. Valittaa ei silti voi etukäteen.

Lokareita saa takuuna uusia, uutta muottia tukevammalle taas ei synny heti, saati tuotteita tänne. Pieni alinopeus ei haittaa mitään ja lukituksen varmistamista moni tekee monessa muussakin laudassa. Omasta mielestäni kannattaa ajaa sillä laudalla syksyyn ja katsoa, tuleeko korjauksia missä kohden. Muuten koko ketju on kohta pelkästään "lauta takuuhuollossa jo x viikkoa". Suomesta ostettuina taas lupauksesta riippumatta käytännössä se kaksi vuotta aikaa hoitaa takuuna kuntoon asiat.

Tämä siis ihan rakentavassa hengessä. Ongelmien korjaus ei ole aina nopeaa ja mahdollinen vaihto uuteen tuskin korjaa tässä kohdassa mitään. Kyllä siellä samat ominaisuudet on siihen asti, kunnes tuotannossa on korjattu asioita.
Huoh... Miten huoltofirma saa painetta valmistajan suuntaan jos jengi vain hyväksyy ongelmat eikä niitä ilmoiteta huoltoon. Muuhun sanonko mihin en vaivaudu edes vastaamaan enempää kuin että monta faktaa jotka tiedossa mutta varsin uhm... pehmeästi suomalaisittain ajatellen. Jos lauta ei ole luvatunlainen niin minulla on täysi oikeus vaatia korjauksia järkevässä ajassa. Jos näin ei tapahdu niin se ei ole meikäläisen ongelma. Kuluttajansuojassa on monta hauskaa pykälää tämmöisiä keissejä varten. Tässä tapauksessa ei toki huollon vika vaan rehdisti valmistajan laatu/valmistajalta tilatut speksit ei ole kohdillaan. Uuteen lautaan vaihto auttaisi niinkin simppelisti että se olisi ns. nopein korjaus useaan fyysiseen vikaan ja mahdollisesti ensimmäisen erän pahimpia rakenteeliisia vikoja koskien mm metalliseoksia olisi korjattu ja mahdollisesti paranneltuja sisuksia olisi saatavilla tilalle.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Näyttää siltä että E600 on kyllä onnistuttu vähän turhan heikoista materiaaleista tekemään. Mutta ei tähän mennessä ole vielä tullut mitään ylivoimaista ongelmaa mistä ei pääsisi yli. Itsellä on kyllä osaamista mekaanisesta korjaamisesta et niin kauan kuin ei tule mitään moottorin, akun tai elektroniikan suhteen niin pärjään. Ja onhan tossa nyt 2 vuoden takuu et jos noin kolme kesää pystyy ajeleen niin kyllä senjälkeen on jo uusia leluja tullut markkinoille.

Tarttee viikonloppuna vähän tutkia ja perehtyä tohon taittolukitukseen et olisko siihen jotain parempaa ratkaisua. Mielestäni siihen ei pitäisi kyllä tulla kohtuutonta rasitusta jos vain kireys on sopiva. Ei klappia tai liian tiukka.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Näyttää siltä että E600 on kyllä onnistuttu vähän turhan heikoista materiaaleista tekemään. Mutta ei tähän mennessä ole vielä tullut mitään ylivoimaista ongelmaa mistä ei pääsisi yli. Itsellä on kyllä osaamista mekaanisesta korjaamisesta et niin kauan kuin ei tule mitään moottorin, akun tai elektroniikan suhteen niin pärjään. Ja onhan tossa nyt 2 vuoden takuu et jos noin kolme kesää pystyy ajeleen niin kyllä senjälkeen on jo uusia leluja tullut markkinoille.

Tarttee viikonloppuna vähän tutkia ja perehtyä tohon taittolukitukseen et olisko siihen jotain parempaa ratkaisua. Mielestäni siihen ei pitäisi kyllä tulla kohtuutonta rasitusta jos vain kireys on sopiva. Ei klappia tai liian tiukka.
Kireys kohdilleen ja tuplavarmistus että salpa pysyy kiinni vaikka muovinen lukituspala pettäisi (velcrolla vedin itse). As said, tulevat tehtailta varsin kireälle säädettyinä.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Uuteen lautaan vaihto auttaisi niinkin simppelisti että se olisi ns. nopein korjaus useaan fyysiseen vikaan ja mahdollisesti ensimmäisen erän pahimpia rakenteeliisia vikoja koskien mm metalliseoksia olisi korjattu ja mahdollisesti paranneltuja sisuksia olisi saatavilla tilalle.
Jos lähtevät rakenteellisia vikoja tai muita parannuksia tekemään niin ei kyllä ehdi tälle kesälle. Vaikka nyt tehtäisiin päätös jostain muutoksesta niin tehtaalla menee 2-3kk saada uudet materiaalit. Sitten kokoonpanoa muutama viikko ja laivalla kiinasta kuorma eurooppaan 2-3kk niin saa ruveta ennemmin pyytämään joulupukilta uutta lautaa :)
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Kireys kohdilleen ja tuplavarmistus että salpa pysyy kiinni vaikka muovinen lukituspala pettäisi (velcrolla vedin itse). As said, tulevat tehtailta varsin kireälle säädettyinä.
Itsellä ei ollut yhtään kireellä tehtaalta. Pari ajoa ja jo kolisi et piti kiristää.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Jos lähtevät rakenteellisia vikoja tai muita parannuksia tekemään niin ei kyllä ehdi tälle kesälle. Vaikka nyt tehtäisiin päätös jostain muutoksesta niin tehtaalla menee 2-3kk saada uudet materiaalit. Sitten kokoonpanoa muutama viikko ja laivalla kiinasta kuorma eurooppaan 2-3kk niin saa ruveta ennemmin pyytämään joulupukilta uutta lautaa :)
Riippuu vähän. Useasti ekat laitteet voivat olla kinda näyte/protoerää ja niissä voi olla vikoja ja ominaisuuksia mitä ensimmäisessä ns oikeassa tuotantoerässä on jo korjattu. Riippuen miten suuri erä tuo ensimmäinen "protoerä" on/oli/oliko moista tässä tapauksessa ollenkaan niin on mahdollista saada ns paranneltu versio.

Lisänä, koska osa vioista ovat potentiaalisia katastrofaalisia vaarallisia vikoja kuten jarrujen täysi katoaminen (jos vaijeri irtoaa/menee poikki katoaa sähköjarrutkin ymmärtääkseni) tai laudan taittuminen kasaan ajaessa niin näitä on kinda pakko kiirehtiä ja ajaa kalliilla hinnalla perustuotantoa nopeammin. Tai otetaan riskiä takaisinkutsusta ja ties mistä kivasta.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Riippuu vähän. Useasti ekat laitteet voivat olla kinda näyte/protoerää ja niissä voi olla vikoja ja ominaisuuksia mitä ensimmäisessä ns oikeassa tuotantoerässä on jo korjattu. Riippuen miten suuri erä tuo ensimmäinen "protoerä" on/oli/oliko moista tässä tapauksessa ollenkaan niin on mahdollista saada ns paranneltu versio.
Eiköhän protot ole tehty jo vuosi sitten kun King Song X1 Max tuli markkinoille. Siksi itsekkin tilatessa ajattelin että kaikki lastentaudit olisi jo korjattu kun design ja tekniikka on ollut jo vuoden käytössä King Songin markkina-alueilla. Pahoin pelkään et pystyykö Wilfa painostamaan tarpeeksi muutoksille mitä toi lauta selkeesti tarvitsee.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Eiköhän protot ole tehty jo vuosi sitten kun King Song X1 Max tuli markkinoille. Siksi itsekkin tilatessa ajattelin että kaikki lastentaudit olisi jo korjattu kun design ja tekniikka on ollut jo vuoden käytössä King Songin markkina-alueilla. Pahoin pelkään et pystyykö Wilfa painostamaan tarpeeksi muutoksille mitä toi lauta selkeesti tarvitsee.
Monesti identtisen näköinen lauta ei välttämättä ole täysin identtinen. Juuri esim materiaaleilla pystyy kikkailemaan jne jne. Voi jopa TEORIASSA olla että tuo King Song on materiaaleiltaan laadukkaampi. Vaikea sanoa kun ei ole moista vieressä verrattavana. Lisäksi on noissa laudoissa eroja muutenkin (muistaakseni juuri esim rengastus jne). Eli protoerä pitää tehdä kuitenkin. Lisähupina en tiedä mitä EU vaatii hyväksyntien saamiseen valmistajan päästä. Joutuiko muutoksia tekemään miten paljon (vai ei ollenkaan) ja minne kiinanversioon verrattuna. Ja mitä painostukseen tulee niin pääasia että heillä on materiaalia jonka perusteella lyödä sitä painetta eteenpäin että ongelmat saadaan korjattua.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Huoh... Miten huoltofirma saa painetta valmistajan suuntaan jos jengi vain hyväksyy ongelmat eikä niitä ilmoiteta huoltoon.
Jos sinne on asia ilmoitettu, valitettavasti jatkuva perään kysely ei edistä asiaa millään tavalla.

Muuhun sanonko mihin en vaivaudu edes vastaamaan enempää kuin että monta faktaa jotka tiedossa mutta varsin uhm... pehmeästi suomalaisittain ajatellen. Jos lauta ei ole luvatunlainen niin minulla on täysi oikeus vaatia korjauksia järkevässä ajassa. Jos näin ei tapahdu niin se ei ole meikäläisen ongelma. Kuluttajansuojassa on monta hauskaa pykälää tämmöisiä keissejä varten.
Suosittelen lämpimästi ehdottamaan kaupan purkua. Tuskin vaatimuksesi ja valmistajan mahdollisuudet tulevat kohtaamaan toisiaan.

Jos lähtevät rakenteellisia vikoja tai muita parannuksia tekemään niin ei kyllä ehdi tälle kesälle. Vaikka nyt tehtäisiin päätös jostain muutoksesta niin tehtaalla menee 2-3kk saada uudet materiaalit. Sitten kokoonpanoa muutama viikko ja laivalla kiinasta kuorma eurooppaan 2-3kk niin saa ruveta ennemmin pyytämään joulupukilta uutta lautaa :)
Hyvin kerroit sen, mitä todellisuus on. Ja kun on todettu samaa lautaa olevan tarjoalla myös muualla ja täällä vaan eri nimellä leimattuna niin lisäksi tulee sopimustekniset seikat. Ei sitä ensimmäistä, parempaa erää automaattisesti saada tänne.

Riippuu vähän. Useasti ekat laitteet voivat olla kinda näyte/protoerää ja niissä voi olla vikoja ja ominaisuuksia mitä ensimmäisessä ns oikeassa tuotantoerässä on jo korjattu. Riippuen miten suuri erä tuo ensimmäinen "protoerä" on/oli/oliko moista tässä tapauksessa ollenkaan niin on mahdollista saada ns paranneltu versio.
Jos tai kun lautaa tehdään omalla merkillä ja asiakkaan haluamalla, et tiedä todellisuudessa siitä erän koosta yhtään mitään. Mutta varsin todennäköisesti se asiakkaalle leimattu sarja on tehty valmiista tuotteesta joten kyllä se koe-erä on mennyt aivan muualle.

Lisänä, koska osa vioista ovat potentiaalisia katastrofaalisia vaarallisia vikoja kuten jarrujen täysi katoaminen (jos vaijeri irtoaa/menee poikki katoaa sähköjarrutkin ymmärtääkseni) tai laudan taittuminen kasaan ajaessa niin näitä on kinda pakko kiirehtiä ja ajaa kalliilla hinnalla perustuotantoa nopeammin. Tai otetaan riskiä takaisinkutsusta ja ties mistä kivasta.
Miksi monessa laitteessa on vähintään kaksipiiriset jarrut? Aivan, sille on oikeasti syy. Lautojen kanssa "otetaan maksimit ulos" eikä ajatella pätkääkään tuota asiaa. Mutta varsin erikoinen lauta, jos sähkön osalta anturi on missään muualla, kuin kahvassa.

Taittuminen ajon aikana... Tuo edellyttää kahden askeleen pettämistä ja koska taittuminen tapahtuu ajajan suuntaan, on aika vaikea pitää katastrofina.

Toki ne ongelmat ovat korjattavissa olevia mutta suosittelen siitä huolimatta jäitä hattuun tai tosiaan pyrkiä palauttamaan. Omasta mielestäni lauta keulii nyt hieman turhan paljon.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Taittuminen ajon aikana... Tuo edellyttää kahden askeleen pettämistä ja koska taittuminen tapahtuu ajajan suuntaan, on aika vaikea pitää katastrofina.
Tuli tämä testattua vahingossa kun unohdin lukita mekanismin kun nostin autosta pois ja säädin siinä jotain kännykän kanssa. Lähdin liikkeelle ja vähän päästä huomasinkin et tanko tulikin itseäni kohti. Pysähdyin ja lukitsin sit sen. Mut siinä samalla totesin et onneksi on saranoitu noin päin, koska muuten olisin ollut heti naamallani jarruttaessa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Jos sinne on asia ilmoitettu, valitettavasti jatkuva perään kysely ei edistä asiaa millään tavalla.


Suosittelen lämpimästi ehdottamaan kaupan purkua. Tuskin vaatimuksesi ja valmistajan mahdollisuudet tulevat kohtaamaan toisiaan.


Hyvin kerroit sen, mitä todellisuus on. Ja kun on todettu samaa lautaa olevan tarjoalla myös muualla ja täällä vaan eri nimellä leimattuna niin lisäksi tulee sopimustekniset seikat. Ei sitä ensimmäistä, parempaa erää automaattisesti saada tänne.


Jos tai kun lautaa tehdään omalla merkillä ja asiakkaan haluamalla, et tiedä todellisuudessa siitä erän koosta yhtään mitään. Mutta varsin todennäköisesti se asiakkaalle leimattu sarja on tehty valmiista tuotteesta joten kyllä se koe-erä on mennyt aivan muualle.


Miksi monessa laitteessa on vähintään kaksipiiriset jarrut? Aivan, sille on oikeasti syy. Lautojen kanssa "otetaan maksimit ulos" eikä ajatella pätkääkään tuota asiaa. Mutta varsin erikoinen lauta, jos sähkön osalta anturi on missään muualla, kuin kahvassa.

Taittuminen ajon aikana... Tuo edellyttää kahden askeleen pettämistä ja koska taittuminen tapahtuu ajajan suuntaan, on aika vaikea pitää katastrofina.

Toki ne ongelmat ovat korjattavissa olevia mutta suosittelen siitä huolimatta jäitä hattuun tai tosiaan pyrkiä palauttamaan. Omasta mielestäni lauta keulii nyt hieman turhan paljon.
Well... eihän tässä kukaan ole sanonut että pitäisi useasti ilmoitella. Pääasia että jokainen jolla vikaa on ilmoittaa. Turha sitä on spämmiä huoltoa tukkoon samojen tyyppien toimesta.

Jarrut, juu, kaksipiiriset ovat kinda must about kaikessa mutta otetaan esim Xiaomi ja sen takajarru. Jarruvalo/jarrukytkin oli kytketty jarrujen päähän vaijerikäyttöisiksi. Jos säädit vaijerin liian kireälle ja levy otti jo kiinni mutta jarruvalo ei herännyt ollenkaan ja kun vaijerin löysäsi niin jarruvalon sai päälle vain takajarrua liikuttamalla koskematta jarrukahvaan. En kokeillut ajaa tuolla noin mutta todennäköisin on että jos vaijeri olisi ollut poikki ei laudassa olisi ollut jarruja ollenkaan koska en näe kovin todennäköisenä että lautaan vaivauduttaisiin tekemään erillistä ohjausta jarruvalolle sen sijaan että jarruvalo syttyy kun saa jarrujen päästä signaalia että nyt on jarrutuspaikka.

Ja tuo taittuminen ajon aikana. Kiihdytys, tasapainopisteen muutos tai töyssy ja otatkin tukea stongasta ja lauta taittuu kasaan samalla kun itse kaadut taakse koska et saa tukea mitä etsit. Ei kovin näppärää. Parempi toki että ei ole lauta missä etupyörä lähtee alta ja runko nappaa maahan tms mutta silti ei mikään optimaalinen tilanne.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Tuli tämä testattua vahingossa kun unohdin lukita mekanismin kun nostin autosta pois ja säädin siinä jotain kännykän kanssa. Lähdin liikkeelle ja vähän päästä huomasinkin et tanko tulikin itseäni kohti. Pysähdyin ja lukitsin sit sen. Mut siinä samalla totesin et onneksi on saranoitu noin päin, koska muuten olisin ollut heti naamallani jarruttaessa.
Tuossa on muuten juuri se todellisuus. Jossakin tämän kaltaisessa se vahinko käy helpommin vs rikkoutuminen. Ja kuvaat juuri sen, miten olen itsekin ajatellut tuossa tapahtuvan. Taittosuuntahan on selvä etu jarruttaessa.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Ja tuo taittuminen ajon aikana. Kiihdytys, tasapainopisteen muutos tai töyssy ja otatkin tukea stongasta ja lauta taittuu kasaan samalla kun itse kaadut taakse koska et saa tukea mitä etsit. Ei kovin näppärää. Parempi toki että ei ole lauta missä etupyörä lähtee alta ja runko nappaa maahan tms mutta silti ei mikään optimaalinen tilanne.
Ei sen nyt ihan noin vaan taitu vaakatasoon. Itselläkin se tuli noin 20cm itseäni kohti kunnes osui kehoon. Laite ei juurikaan muutu huterammaksi tai ettei ohjaustangosta pystyisi pitämään kiinni. Ainoa on juurikin yllättävä tapahtuma ja säikähtää. Riski menettää myös tasapaino. Mutta kun kyseinen tilanne tulee niin lähes jokaisella tapahtuu automaattinen jarrutus tai kaasun vapautus jolloin stonga palautuu takaisin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Jarrut, juu, kaksipiiriset ovat kinda must about kaikessa mutta otetaan esim Xiaomi ja sen takajarru. Jarruvalo/jarrukytkin oli kytketty jarrujen päähän vaijerikäyttöisiksi. Jos säädit vaijerin liian kireälle ja levy otti jo kiinni mutta jarruvalo ei herännyt ollenkaan ja kun vaijerin löysäsi niin jarruvalon sai päälle vain takajarrua liikuttamalla koskematta jarrukahvaan. En kokeillut ajaa tuolla noin mutta todennäköisin on että jos vaijeri olisi ollut poikki ei laudassa olisi ollut jarruja ollenkaan koska en näe kovin todennäköisenä että lautaan vaivauduttaisiin tekemään erillistä ohjausta jarruvalolle sen sijaan että jarruvalo syttyy kun saa jarrujen päästä signaalia että nyt on jarrutuspaikka.
Esimerkki on ehkä kuitenkin hyvä ottaa omasta laudasta. Tai lauta, jonka tuntee oikeasti.

Mutta kun Xiaomilla ajan ja sähköstä jotain ymmärrän, voi todeta tuossa olevan ihan turhaa mutuilua melko rankasti. Eli ei, siellä jarrujen päässä ei ole mitään ohjausta jarruvalolle. Useammasta asiasta voi tuon päätellä ja toisaalta useammasta myös varmistaa. Joka tapauksessa tieto tulee sieltä kahvan päästä ja sähköinen toimii vaijerista riippumatta.
Tuota on vaikea parantaa poislukien kahvan absoluuttinen asento ja jos menee pohjaan, jarrutetaan sähköllä maksimit.

Tätä samaa voisi purkaa monestakin näkökulmasta mutta tuskin lienee tarpeen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Esimerkki on ehkä kuitenkin hyvä ottaa omasta laudasta. Tai lauta, jonka tuntee oikeasti.

Mutta kun Xiaomilla ajan ja sähköstä jotain ymmärrän, voi todeta tuossa olevan ihan turhaa mutuilua melko rankasti. Eli ei, siellä jarrujen päässä ei ole mitään ohjausta jarruvalolle. Useammasta asiasta voi tuon päätellä ja toisaalta useammasta myös varmistaa. Joka tapauksessa tieto tulee sieltä kahvan päästä ja sähköinen toimii vaijerista riippumatta.
Tuota on vaikea parantaa poislukien kahvan absoluuttinen asento ja jos menee pohjaan, jarrutetaan sähköllä maksimit.

Tätä samaa voisi purkaa monestakin näkökulmasta mutta tuskin lienee tarpeen.
Onko siellä siis oikeasti anturit kahvassa tunnistamassa? Jos on niin mahtavaa ja pahoittelen väärästä päätelmästä. Herätti vain varsin ison epäilyksen ettei olisi kun tuon edellisen Xiaomin jarrua säätelin ja jarrut sai reagoimaan säätäessä koskematta kahvaan enkä muista nähneeni mitään johtoja menevän tai tulevan kahvalta kun säädin niitä kohdilleen (voi olla että olen missannut ne mutta ei sattunut silmään kun ei niitä tullut edes miettineeksi/etsineeksi).
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Onko siellä siis oikeasti anturit kahvassa tunnistamassa? Jos on niin mahtavaa ja pahoittelen väärästä päätelmästä. Herätti vain varsin ison epäilyksen ettei olisi kun tuon edellisen Xiaomin jarrua säätelin ja jarrut sai reagoimaan säätäessä koskematta kahvaan enkä muista nähneeni mitään johtoja menevän tai tulevan kahvalta kun säädin niitä kohdilleen (voi olla että olen missannut ne mutta ei sattunut silmään kun ei niitä tullut edes miettineeksi/etsineeksi).
Vilkaisin tota E600 jarrukahvaa niin sinne menee ihan oma piuha sähköjarrua varten ja kyllä sen tiedostinkin koska tuli säädettyä etujarrua ja halusin homman menevän niin et kevyellä jarrutuksella menee ensin sähköjarru päälle ja eturenkaan rumpujarru tarttuu vasta myöhemmin. Joten saa liike-energian akkuun talteen kun laskettelee pitkää alamäkeä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Vilkaisin tota E600 jarrukahvaa niin sinne menee ihan oma piuha sähköjarrua varten ja kyllä sen tiedostinkin koska tuli säädettyä etujarrua ja halusin homman menevän niin et kevyellä jarrutuksella menee ensin sähköjarru päälle ja eturenkaan rumpujarru tarttuu vasta myöhemmin. Joten saa liike-energian akkuun talteen kun laskettelee pitkää alamäkeä.
Juu on tuo itselläkin säädetty noin että jarru ottaa ensin sähkölle mutta oletin että olisi vaijerin kireydestä/anturi vanteen päässä ottaisi ennen sähköjä kuten Xiaomi tuntui tekevän mutta jos siinäkin on sähköt tosiaan tunnistamassa niin tuo jarrujen katoaminen täysin ei sentään ole asia. Etenkään tässä E600:ssa jossa sähköjarru on todella raju 100% säädöllä vs Xiaomin sähköjarru.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Onko siellä siis oikeasti anturit kahvassa tunnistamassa? Jos on niin mahtavaa ja pahoittelen väärästä päätelmästä. Herätti vain varsin ison epäilyksen ettei olisi kun tuon edellisen Xiaomin jarrua säätelin ja jarrut sai reagoimaan säätäessä koskematta kahvaan enkä muista nähneeni mitään johtoja menevän tai tulevan kahvalta kun säädin niitä kohdilleen (voi olla että olen missannut ne mutta ei sattunut silmään kun ei niitä tullut edes miettineeksi/etsineeksi).
Xiaomissa on tosiaan siellä tangossa / kahvassa ura, joka on peitetty joten ihan suoraan ei silmään välttämättä ota. Samaan tapaan tulee kaasu ja jarru. Ja molemmista tulee siis johto mittaristolle.

Itsellä on irtonainen orkkiskahvakin olemassa kun ainoa kaatuminen väänsi vähän ja pitäisi vaihtaa. Ei muutamaan päivään mutta voin vaikka kuvata tuon irtonaisena. Toisaalta mitä luultavammin samaa systeemiä on monessa muussakin.

Se taas on oma lukunsa, miten kätevä on jarrun säätö missäkin ja kun ohjetta ei ole, kuka huomioi mitenkin sen sähköpuolen. Ei varmasti jokainen ja kompromissi silloinkin.

Jos tätä ketjua selaa riittävästi taakseppäin, olen siellä todennut näissä sähköisissä olevan puutteensa. Kahvaan absoluuttianturi jotta saadaan tarkka paikkatieto. Softaan järkevät asetukset, joilla mekaaninen ja sähköinen tasapainoon. Lisäksi sähköiseen rajat / abs. Vain näin saadaan se todellinen maksimi ulos.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
millain te latailette teidän sähköpotkulautoja, kun tässä pohdin et jos teen lyhyitä 7km matkoi, niin onko järkevää lataillai samantien täyteen vai latailla sitten kun ajeltu enemmänkin
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
347


Tuollaisen tai vastaavan voisi ostaa jos Euroopasta saisi alta parin tonnin. 4kw ja kulkeekin mukavasti ja ulkonäkö omaan silmään cool.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
millain te latailette teidän sähköpotkulautoja, kun tässä pohdin et jos teen lyhyitä 7km matkoi, niin onko järkevää lataillai samantien täyteen vai latailla sitten kun ajeltu enemmänkin
Jos tiedossa ettei tarvetta täydelle akulle seuraavana päivänä tms niin en lataa ellei olla lähes tyhjää että pääsee tarvittaessa kauppaan tms. Jos taas töistä tulee ja tietää että aamulla töihin laudalla niin kotiin tultua 30min-1h antaa akkujen tasaantua ja löytää normi lämmöt ja laturiin. 7km ajoa ajatellen riippuu ihan laudasta. Itsellä esim menee akkua yllättävän paljon 20km matkalla koska reitti on sen verran mäkinen ja vaikka en itse paina tolkuttomasti niin painavan repun kanssa painoa onkin yhtäkkiä melkein 100kg. +40km pääsee omalla reaalimaailmassa mäkisiä reittejä joten ei tarve ladata joka pätkällä mutta joku pienempiakkuinen niin pakko ladata useammin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
millain te latailette teidän sähköpotkulautoja, kun tässä pohdin et jos teen lyhyitä 7km matkoi, niin onko järkevää lataillai samantien täyteen vai latailla sitten kun ajeltu enemmänkin
Ketjussa on tuostakin keskusteltu moneen otteeseen.

Oma ajatus on edelleen aina täyteen kun tulee kotiin. Sen laudan tulee palvella sinua, ei toiseen suuntaan. Kyllä se latauksen elektroniikka hoitaa asian. Toki eri, jos erityisesti tahtoo akkua säästää. Omasta mielestäni tärkein on se, että voin koska tahansa halutessani ajaa laudan maksimin. En halua luopua tuosta joten mielummin annan akun rapistua "etuajassa".
En myöskään mieti "pitääkö odottaa aika x ennen latausta". Siellä akussa on lämpöanturi juuri tällaisten varalta ja harvoin edes saat ajettua akun vaarallisen lämpimäksi.
Lisäksi kannattaa huomioida sen akun sielunelämä. Pieni lataus ei ole sama, kun tyhjästä täyteen.

Mutta miten kännykkä? Läppäri? Tabletti? Säästöä akussa? Jos ei, miksi laudassa? Itsellä on tabletti pari laudan hintaa ja monella kännykkä myös. Eli tasapainoilua, mitä kukakin haluaa.

Itsellä on varastossa älykäs rasia automaation perässä, jos sitä siis haluaa käyttää hyödyksi. Harkittu ajatus on siitä huolimatta aina lataukseen ja monesti myös latauksessa seuraavaan käyttöön saakka. On kutenkin varsin helposti toteutettavissa

Mitä sillä lataamisella on vaikutusta? Kyllä, sillä on. Akkua saa tapettua nopeammin toimimalla väärin. Käytännössä? Olen ajellut omalla pari tuhatta ja akku on käytännössä se, mitä uutena. Monella tuo pari tuhatta on aika monen vuoden ajot joten myös se tulee huomioida.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Ketjussa on tuostakin keskusteltu moneen otteeseen.

Oma ajatus on edelleen aina täyteen kun tulee kotiin. Sen laudan tulee palvella sinua, ei toiseen suuntaan. Kyllä se latauksen elektroniikka hoitaa asian. Toki eri, jos erityisesti tahtoo akkua säästää. Omasta mielestäni tärkein on se, että voin koska tahansa halutessani ajaa laudan maksimin. En halua luopua tuosta joten mielummin annan akun rapistua "etuajassa".
En myöskään mieti "pitääkö odottaa aika x ennen latausta". Siellä akussa on lämpöanturi juuri tällaisten varalta ja harvoin edes saat ajettua akun vaarallisen lämpimäksi.
Lisäksi kannattaa huomioida sen akun sielunelämä. Pieni lataus ei ole sama, kun tyhjästä täyteen.

Mutta miten kännykkä? Läppäri? Tabletti? Säästöä akussa? Jos ei, miksi laudassa? Itsellä on tabletti pari laudan hintaa ja monella kännykkä myös. Eli tasapainoilua, mitä kukakin haluaa.

Itsellä on varastossa älykäs rasia automaation perässä, jos sitä siis haluaa käyttää hyödyksi. Harkittu ajatus on siitä huolimatta aina lataukseen ja monesti myös latauksessa seuraavaan käyttöön saakka. On kutenkin varsin helposti toteutettavissa

Mitä sillä lataamisella on vaikutusta? Kyllä, sillä on. Akkua saa tapettua nopeammin toimimalla väärin. Käytännössä? Olen ajellut omalla pari tuhatta ja akku on käytännössä se, mitä uutena. Monella tuo pari tuhatta on aika monen vuoden ajot joten myös se tulee huomioida.
Itsellä tuo tapa antaa lämpöjen tasaantua yms tulee ihan puhtaasti siitä että en rehellisesti luota että akut ovat yhtä laadukkaita kun esim kännyköissä tai läppäreissä. Miellän nuo lähemmäs harrastevälineiden (airsoft, RC jne jne...) akkuja jotka ovat huomattavasti herkempiä. Plus kännykän akku on niin paljon nopeampi ladata että pieni kapasiteetin lasku ei nykyluurissa tunnu juuri kun päivän läpi pääsee rankallakin käytöllä. Laudassa taas se voisi esim omalla kohdalla merkitä sitä pääsenkö töiden jälkeen kotiin asti tai ainakin että kokoajan joutuisi miettimään että riittääkö se akku vai ei. Toki itsellä noita kilometrejä tulee ja laite on fillarin kanssa se ainoa mahdollinen kulkine jos haluaa välttää julkisia joten akkujen säästöllä on ihan jo konkreettinen merkitys. Kuitenkin jo tässä vaiheessa se 330km alla ja olen käytellyt myös fillaria ja julkisia laudan lisäksi eli voisi olla yli tuplat.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Perkele sentään, olkapään kiertäjäkalvosin alkanut nyt vaivaamaan kahden päivän ninebot max g30 käytön jälkeen :mad:
Onkohan toi tanko liian korkea mulle? 168cm pituutta.

Sit taas muutama kyssäri.
Käytättekö g30 sateella?
Millaseen maastoon noilla renkailla ei uskalla mennä, voiko esim katukivetyksiä päin vetää hiljaiella vauhdilla? Entäs hiekkatiet missä isompia kiviä? Metsät?
Olen yrittänyt googlettaa mutta kun ei vaan löydy tietoa että miten helposti noi puhkeaa...

Mulla on nyt region vaihdettu eu:ksi että sai 25km mittariin, mitään varsinaista sovellusta en oo vielä lautaa varten asentanut puhelimeen, ilmeisesti kuitenkin toi ninebotin sovellus kannattaa laittaa, eikai se väkisin päivittele firmwarea (muistan lukeneeni että jossain olisi blokattu region muutokset) ja eikai se nyt mitenkään sekoa siitä et laudassa on eri region?

Käytiin tänään vaimon kanssa vähän kaupungilla ajelemassa, hän ajoi M365 ja mä tällä ninebot maxilla.
Kyllä muuten paljon vaikuttaa paino... Vaimo ku painaa liki 20kg vähemmän niin se tolla noku m365 kiihdytti paljon nopeammin kun ninebot max ja sit vielä suolana päälle oma lauta piti tasaisella 24km/h vauhtia päällä kun taas m365 tuntui menevän 26km/h, jolloin vaimo hiihti jatkuvasti ihan reilusti edellä :cautious:
Ja akut oli molemmissa suht täynnä.

Toi ohjaustanko kyl tosissaan ahdistaa, m365 tanko tuntuu olkapäihin huomattavasti paremmalta, toki voi senkin takia olla kun se kiihdyttää niin hitaasti..
Paljonkohan se drive asetus antaa vauhtia jos laudan muuttaa usa regionille, jos sais vähemmän kiihdytystä mut edes ton 25 vauhdin...

Onkos missään noin 600e luokassa olevassa skuutissa samanlaisia renkaita ku maxissa niin et olis alempana tanko?
Tätä tankoa ei varmaan itse mitenkään matalammaksi pysty saamaan?

Sit vielä lisävarusteista pari kyssäriä:
Onko kukaan keksinyt mitään lisävarustetta millä saisi tankorunkoon jonkun mistä saisi yhdellä kädellä hyvän otteen ja pystyisi myös kääntämään ohjaustankoa molempiin suuntiin? Siis niin että itse kävelee skuutin vierellä?
Kysyn koska käytän koiraa välillä ton kanssa ja olis kiva saada itsekkin liikuntaa eli kävellä välillä, mutta tuota on tosi vittumainen taluttaa yhdellä kädellä kun tanko on niin korkea ja myös paljon jäykempi ku m365.

Ja toisena, onks tohon jotain ihan simppeliä lisäriä mil sais vaan koukun tankoputkeen että sais camelbackin siihen roikkumaan.
Väärä asento tai väärä jalja etummaisena ja polvilla pitää koko ajan joustaa ajaessa.

Täysillä vaan eteenpäin ja nosto tangosta ja hyppy kanttareista yli täydellä vauhdilla. Älä jarruta. Renkaat ja mekaniikka kyllä kestää (kohta 2400km samoilla renkailla ja ei mitää hajonnut).

US regionilla kulkee sen 30km/h.

Älä ota koiranhihnasta kiinni. Se vetää sinut kumoon. Jätä koira kotiin tai sitten anna sen juosta vapaana.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Itsellä tuo tapa antaa lämpöjen tasaantua yms tulee ihan puhtaasti siitä että en rehellisesti luota että akut ovat yhtä laadukkaita kun esim kännyköissä tai läppäreissä. Miellän nuo lähemmäs harrastevälineiden (airsoft, RC jne jne...) akkuja jotka ovat huomattavasti herkempiä. Plus kännykän akku on niin paljon nopeampi ladata että pieni kapasiteetin lasku ei nykyluurissa tunnu juuri kun päivän läpi pääsee rankallakin käytöllä.
Tuo on oma valinta, ei siinä mitään. Montaa mieltä voidaan olla tarpeesta, jokainen päättäkööt itse.
Huomiota on harkitessa syytä kiinnittää myös latausajan lämpötilaan. Jos on yli lataukseen laittamisen niin kannattaako miettiä?

Syvällisempi akkukeskustelu ei lopulta edes kuulu tänne. Harva siihen oman laudan algoritmiin edes voi vaikuttaa.

Väärä asento tai väärä jalja etummaisena ja polvilla pitää koko ajan joustaa ajaessa.
Kun tätä ketjua lukee, aika monella on jotain ongelmaa. Monesti hieman oudoksunut, mikään ei ole ollut varsinaisesti tuttu. Kun pitkä tausta suksilla ja laudalla takana niin ehkäpä se lopulta vaikuttaa ja miettimättä houtuu mukavammin. En tiedä, paras arvaus on tuo.

Toisaalta samassa valossa voisin suositella ajoasennon arvioituttamista kaverilla. Osaisin itse arvioida ainakin pahimmat.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
itse kyllä annan jäähtyä ja noin, mutta lähinnä mietin et miten akku tykkää jatkuvaa latailua, et onko se kannattavaa lähemmäs tyhjää ajaa ennen ku latailee ja tarvittaessa pitää lähtö valmiina
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Itse kyllä annan jäähtyä ja noin, mutta lähinnä mietin et miten akku tykkää jatkuvaa latailua, et onko se kannattavaa lähemmäs tyhjää ajaa ennen ku latailee ja tarvittaessa pitää lähtö valmiina
Lauta menee aina lataukseen vaikka ajaisin 2km.

Mikä lauta ei varoittaisi ylikuumenemisesta?

Suurempi riski on ajaa -10 asteen pakkasessa, kun lauta jos silloin rajoittaa itsessään menoa. Silloin annan laudan olla pari tuntia huoneenlämmössä ennen latausta, vaikka ei se välttämättä olisi pakollista ainakaan MAX-G30 laudassa, koska on sen verran iso luotto sen elektroniikkaan ja en ole kuullut käytännössä mitään pahaa sanottavaa tai muutakaan että olisi mennyt rikki.

Tuolla FB-ryhmissä on kavereita jotka ovat ajaneet vesisateessa, isojen lätäköiden yli ja jotkut jopa pesevät laudan suihkussa ja ajaneet 7000km ja aina vaan kulkee.

Se 200€ säästö ei aina ole se paras.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
itse kyllä annan jäähtyä ja noin, mutta lähinnä mietin et miten akku tykkää jatkuvaa latailua, et onko se kannattavaa lähemmäs tyhjää ajaa ennen ku latailee ja tarvittaessa pitää lähtö valmiina
Vastasinkin jo edellä tähän.

Mutta ei, li-ion / lipo / jne ei tarvitse mitään tyhjäksi ja sitten vasta täyteen. Sama sopii mitä kännyihin suositellaan, eli joku 30-80% mutta kun sen laitteen elinikä kuolee ennen akkua.

Mikä lauta ei varoittaisi ylikuumenemisesta?

Suurempi riski on ajaa -10 asteen pakkasessa, kun lauta jos silloin rajoittaa itsessään menoa. Silloin annan laudan olla pari tuntia huoneenlämmössä ennen latausta, vaikka ei se välttämättä olisi pakollista ainakaan MAX-G30 laudassa, koska on sen verran iso luotto sen elektroniikkaan ja en ole kuullut käytännössä mitään pahaa sanottavaa tai muutakaan että olisi mennyt rikki.
Harva lopulta ajaa kovin kovassa pakkasessa ja tosiaan Xiaomikin herjaa matalasta lämpötilasta. Eli tieto on olemassa ja siitä kerrotaan käyttäjälle saakka. Jos tuollaisessa ajaa satunnaisesti niin enpä miettisi. Jos taas kantaa lämpimään, voi toki odottaa.

Mutta sama tuossa pitkälti, mitä itekin ajattelen. Akun latauksessa on aika monta muuttujaa joten parempi luottaa valmistajaan. Itse arpoen menee vaikeaksi, jos ei oikeasti tutustu syvällisemmin aiheeseen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Vastasinkin jo edellä tähän.

Mutta ei, li-ion / lipo / jne ei tarvitse mitään tyhjäksi ja sitten vasta täyteen. Sama sopii mitä kännyihin suositellaan, eli joku 30-80% mutta kun sen laitteen elinikä kuolee ennen akkua.


Harva lopulta ajaa kovin kovassa pakkasessa ja tosiaan Xiaomikin herjaa matalasta lämpötilasta. Eli tieto on olemassa ja siitä kerrotaan käyttäjälle saakka. Jos tuollaisessa ajaa satunnaisesti niin enpä miettisi. Jos taas kantaa lämpimään, voi toki odottaa.

Mutta sama tuossa pitkälti, mitä itekin ajattelen. Akun latauksessa on aika monta muuttujaa joten parempi luottaa valmistajaan. Itse arpoen menee vaikeaksi, jos ei oikeasti tutustu syvällisemmin aiheeseen.
Mä ajoin vielä Vantaalla -15 pakkasessa kun ei ollut vielä liikaa lunta maassa.

Lauta kulki enää noin 33, kun +20 asteessa normi 38, eli osaa rajoittaa itse. Myös kiihtyvyys ja mäkinousut meni huonomaksi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Kun tätä ketjua lukee, aika monella on jotain ongelmaa. Monesti hieman oudoksunut, mikään ei ole ollut varsinaisesti tuttu. Kun pitkä tausta suksilla ja laudalla takana niin ehkäpä se lopulta vaikuttaa ja miettimättä houtuu mukavammin. En tiedä, paras arvaus on tuo.
Tuohon ajotavan/asennon luontaisuuteen vaikuttaa itsellä ainakin suoraan junnusta lähtien fillarointi ja kamppailulajikokemus jolloin hakee automaattisesti tilanteessa kuin tilanteessa parasta tasapainoa ja pehmeyttä. Kummasti esim hard tail maasturi ja sillä kikkailu opetti painopisteen hallinnan tärkeyttä ja laudalla ajaessa kun yhdistää vielä tuon refleksinä tulevan painopisteen vaihtelun etu ja takajalan välillä+opetukseen ettei jalka saa koskaan olla suorana tai sattuu niin simppeliä. Mutta kyllä noita vaan tulee vastaan joka päivä jotka vetää jalat vierekkäin polvet lukossa. En edes halua tietää miltä joku kanttari tms tuntuu tuolla tavalla enkä aio kokeilla miten kiikkerä lauta on jos ajaa moisessa asennossa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Mä ajoin vielä Vantaalla -15 pakkasessa kun ei ollut vielä liikaa lunta maassa.

Lauta kulki enää noin 33, kun +20 asteessa normi 38, eli osaa rajoittaa itse. Myös kiihtyvyys ja mäkinousut meni huonomaksi.
Toki, akun ominaisuudet muuttuvat lämpötilan mukaan. Siinä ei ole mitään uutta.

Mutta varsinkin tuo oma tapauksesi... Laudasta on otettu ulos reilummin tehoa. Kyllä se näkyy myös siellä akussa. Eli varsin varmasti on plussan puolella ja ongelma lataamisen osalta tulisi vasta, jos seisoo kylmässä ja siitä suoraan laturiin. Siinä kohden taas elektroniikan tulisi hoitaa.

Ja ehkä -10 omalla laudalla kokemukset. Akun lämpöjä katsoen plussalla oltiin joten varsinkin viileässä / kylmässä tilassa heti lataukseen vs odottelu. Eli jälleen lisää muuttujia.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mulla alkaa sattumaan jalkapohjiin jos ajaa liian hiljaa ja jalkoihin ei tule liikettä.

Kovemmissa nopeuksissa on enemmä tapahtumia ja liikettä jaloille ja joustoa ja sitä kautta ei kipeydy.

Alussa meni pohkeet paskaksi kun jännitti liikaa, eikä osannut tehdä käännöksiä samalla tavalla kuin esim. lasketellessa tai prätkällä ajaessa kaarteissa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Mulla alkaa sattumaan jalkapohjiin jos ajaa liian hiljaa ja jalkoihin ei tule liikettä.

Kovemmissa nopeuksissa on enemmä tapahtumia ja liikettä jaloille ja joustoa ja sitä kautta ei kipeydy.

Alussa meni pohkeet paskaksi kun jännitti liikaa, eikä osannut tehdä käännöksiä samalla tavalla kuin esim. lasketellessa tai prätkällä ajaessa kaarteissa.
Juu kyllä tuossa pitää jalkojen paikkaa vaihdella ettei ala särkemään jalkopohjiin jos on kengät mitkä eivät liikaa jousta.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Itsel menee pidemmillä ajoilla nilkat kipeäksi, ja yleensä enemmän toisesta jalasta. Edit. jalkapohjat ei oo kumma viel menny mut pirun nilkat kärsii
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Juu kyllä tuossa pitää jalkojen paikkaa vaihdella ettei ala särkemään jalkopohjiin jos on kengät mitkä eivät liikaa jousta.
Tämän osalta on selvästi erilaisia ihmisiä. Olkoot laskettelu tai joku muu mutta akun maksimit eivät tuota ongelmaa. Puolisentoista tuntia yhtä mittaa on useasti ajeltu ja kyllä se asento samana pysyy ilman ongelmia.

Mutta koska tosiaan meitä ei ole samasta muotista valettu, jokainen hakee sen itselleen parhaan asennon. Siinä tuo laskettelu varmasti auttaa, pitää osata ottaa vastaan iskuja tai varmasti ottaa kipeää pidemmän lenkin jälkeen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 556
Tämän osalta on selvästi erilaisia ihmisiä. Olkoot laskettelu tai joku muu mutta akun maksimit eivät tuota ongelmaa. Puolisentoista tuntia yhtä mittaa on useasti ajeltu ja kyllä se asento samana pysyy ilman ongelmia.

Mutta koska tosiaan meitä ei ole samasta muotista valettu, jokainen hakee sen itselleen parhaan asennon. Siinä tuo laskettelu varmasti auttaa, pitää osata ottaa vastaan iskuja tai varmasti ottaa kipeää pidemmän lenkin jälkeen.
Sen on myös huomannut että kyllä tuo pohjetreenistä käy pidempää matkaa töyssyisillä teillä ajaessa. Kummasti pohkeet tuntuu treenatuilta ja farkut kiristää :D. Juuri sopivan kevyttä lihaspumppausta :D. Lisähuomiona toki että nuo 20km+ reissut on kaikki tosiaan perkeleen perkeleen täynnä olevan repun kanssa tehtyjä eli kroppa joutuu vähän ylisuorittamaan noissa vs jos ajelisi vain oman painon varassa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mä en pysty vetämään enää kuin 5-6 kilsaa putkeen ja sitten on pakko pysäyttää hetkeksi.

Kiitos yli vuoden etätöistä tietokoneella ja vähäisestä liikunnasta, kun kaikki kauppareissut yms. laudalla + vatsan ympärille on kehittynyt jotain ylimääräistä.

Tämän lisäksi ainakin kerran viikossa repussa saattaa olla täysi setti olutta, muovikassissa stongassa ruokaa ja toisessa brikettejä, että pääsee grillaamaan.

On se kyllä hyvä työjuhta :D
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Itselläni on E-Wayn taittomekanismi täysin ehjänä (vielä), mutta koska mitään tarvetta ei tule varmaan koskaan käyttää sitä niin löytyykö mitään valmiita ratkaisuja joka kiinnitetään mekanismin molemmin puolin ja tukee/lukitsee ulkoisesti?

Monorim X-Lock näyttää löytyvän, mutta lukitsee vain salvan ylhäältä.

Toki eihän tuo vaatisi kuin kierretangon pätkän ja pari kiinnikettä mekanismin ylä- ja alapuolelle, mutta ulkonäkö olisi sitten mitä on.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 918
Itselläni on E-Wayn taittomekanismi täysin ehjänä (vielä), mutta koska mitään tarvetta ei tule varmaan koskaan käyttää sitä niin löytyykö mitään valmiita ratkaisuja joka kiinnitetään mekanismin molemmin puolin ja tukee/lukitsee ulkoisesti?

Monorim X-Lock näyttää löytyvän, mutta lukitsee vain salvan ylhäältä.
Eikös tuo x-lock ole kuitenkin juuri sitä, mitä kaipaat? Iso kappale alumiinia ja kiristetään nivelen molemmin puolin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 440
Viestejä
4 218 623
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom