Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Aina voi arvailla mutta vaikka itsellä sovellus näyttää moottorille 0c niin olen kaksi kertaan saanut moottorin ylikuumaksi. Kummallakin kerralla laudan näyttöön tuli H1 joka tarkoittaa juurikin et moottori on ylikuumentunut. Lauta löi tehot eco moodille ja meni noin 5min et tehot palautui. Eli kyllä moottorista jotkut lämpöanturit löytyy ja laudan controlleri osaa asian tulkita.

Se että onko sielä sitten kahta eri versiota controllerista tai moottoreista niin ettei sovellus osaa tulkita kuin toisen tietoja.
Olisiko tämä parempi arvaus?: Eliminoinnin perusteella sanoisin, että kontrollerin eroista on kyse. Appi (sama versio) saa tiedot kontrollerilta. Moottorilla molemmissa tapauksissa oltava anturi, jonka annon perusteella kontrolleri "tietää" ylikuumenemisesta. Kontrollerien eron takia appi ei vaan saa ajantasaista lämpötilatietoa kontrollerilta.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Onko siellä siis oikeasti anturit kahvassa tunnistamassa? Jos on niin mahtavaa ja pahoittelen väärästä päätelmästä. Herätti vain varsin ison epäilyksen ettei olisi kun tuon edellisen Xiaomin jarrua säätelin ja jarrut sai reagoimaan säätäessä koskematta kahvaan enkä muista nähneeni mitään johtoja menevän tai tulevan kahvalta kun säädin niitä kohdilleen (voi olla että olen missannut ne mutta ei sattunut silmään kun ei niitä tullut edes miettineeksi/etsineeksi).
Jep, siellä on oma liitäntä sitä sähköistä jarrua varten. Laitoin edelliseen kuvan.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
millain te latailette teidän sähköpotkulautoja, kun tässä pohdin et jos teen lyhyitä 7km matkoi, niin onko järkevää lataillai samantien täyteen vai latailla sitten kun ajeltu enemmänkin
Olen luultavasti poikkeus, mutta laitan aina latinkiin kun tulen kotiin, kunhan kyyti on kuiva ja ehtinyt lämmetä. Näin tiedän latauksen olevan täysi, kun seuraavana kerran pitää ajelemaan lähteä.

Otan yleensä irti latauksesta kun merkkivalo näyttää vihreää. Kerran viikossa jätän kennot balansoitumaan.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401


Tuollaisen tai vastaavan voisi ostaa jos Euroopasta saisi alta parin tonnin. 4kw ja kulkeekin mukavasti ja ulkonäkö omaan silmään cool.
E-trike? Juuei, 2-pyöräinen 2kW versiokin maksaa jo lähelle sitä. Tuo luultavasti vähintään tonnin (ellei pari) kalliimpi.
Jos ylimääräistä rahaa olisi, niin tuollainen trike lisäakun kera olisi juuri kuin itselleni tehty! :cool:

Aika noloa, että olivat jo penkinpäällisenkin ehtineet rikkomaan...

BTW, linkkaamani laitteen voi rekisteröidä mopoksi, sillä mukana tulee COC-todistus!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Itsellä tuo tapa antaa lämpöjen tasaantua yms tulee ihan puhtaasti siitä että en rehellisesti luota että akut ovat yhtä laadukkaita kun esim kännyköissä tai läppäreissä. Miellän nuo lähemmäs harrastevälineiden (airsoft, RC jne jne...) akkuja jotka ovat huomattavasti herkempiä. Plus kännykän akku on niin paljon nopeampi ladata että pieni kapasiteetin lasku ei nykyluurissa tunnu juuri kun päivän läpi pääsee rankallakin käytöllä. Laudassa taas se voisi esim omalla kohdalla merkitä sitä pääsenkö töiden jälkeen kotiin asti tai ainakin että kokoajan joutuisi miettimään että riittääkö se akku vai ei. Toki itsellä noita kilometrejä tulee ja laite on fillarin kanssa se ainoa mahdollinen kulkine jos haluaa välttää julkisia joten akkujen säästöllä on ihan jo konkreettinen merkitys. Kuitenkin jo tässä vaiheessa se 330km alla ja olen käytellyt myös fillaria ja julkisia laudan lisäksi eli voisi olla yli tuplat.
Ei ole edes akkujen "laadusta" kiinni, vaan litiumakkujen lämpötilan on aina hyvä ennen lautausta antaa tasaantua, jos ei ihan huoneilman lämpöihin, niin ainakin sinne päin.
Ikinä ei pitäisi antaa litiumakkujen jäätyä ja niiden lataus kylmänä ei ole niille hyväksi!
Kännykän akku ei edes ole massaltaan lähellekään vastaava, joten sen lämpö myös tasaantuu nopeammin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Ei ole edes akkujen "laadusta" kiinni, vaan litiumakkujen lämpötilan on aina hyvä ennen lautausta antaa tasaantua, jos ei ihan huoneilman lämpöihin, niin ainakin sinne päin.
Ikinä ei pitäisi antaa litiumakkujen jäätyä ja niiden lataus kylmänä ei ole niille hyväksi!
Kännykän akku ei edes ole massaltaan lähellekään vastaava, joten sen lämpö myös tasaantuu nopeammin.
Juurikin näin. Sama kun esim airsoftissa oli kun lipot tuli. Käyttelit väärin ja akut paukku.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
37
Tässä on alkanut kelien lämmetessä hieman sähköskootteri himottamaan kaupunkikruisailuun. Hieman ketjua selailin taaksepäin ja Ninebot MAX G30 näyttäisi olevan suosittu ja ilmeisen laadukas verme tällä hetkellä.

Miten tuollainen toimii tällaisella hieman isommalla kaverilla? Pituutta se 195cm ja painoa noin 90 kg. Tuleeko ergonomian kanssa ongelmia? Lähinnä mietin tangon korkeutta ja miten tuohon astinlaudalle mahtuu kengännumeron 45 jalat.
ei mitään ongelmaa. ite 190 cm ja kengännumero 47-48 ja vuosi & reilu 1000 km takana juuri tolla laudalla. se on juuri oikein mitotettu isommallekin kaverille, leveä ja pitkä toi paikka pitää jalkoja.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
12
ei mitään ongelmaa. ite 190 cm ja kengännumero 47-48 ja vuosi & reilu 1000 km takana juuri tolla laudalla. se on juuri oikein mitotettu isommallekin kaverille, leveä ja pitkä toi paikka pitää jalkoja.
Komppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laudalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.

Lisäksi olen kummastellut käytyä keskustelua ajoasennosta, sen vaihtelusta kesken ajon ja toisen jalan pitämisestä toisen edessä ajettaessa. Itse ajelen jalat vierekkäin laudalla, jolloin vartaloa ei tarvitse kiertää ja ajon mahdollinen rasitus kohdistuu tasaisesti kummallekin puolelle kehoa. Toki kengännumero on ainoastaan 43, mikä saattaa osaltaan mahdollistaa "poikkeavan" ajoasennon.

Edit: typot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 034
Komppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laidalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.

Lisäksi olen kummastellut käytyä keskustelua ajoasennosta, sen vaihtelusta kesken ajon ja toisen jalan pitämisestä toisen edessä ajettaessa. Itse ajelen jalat vierekkäin laudalla, jolloin vartaloa ei tarvitse kiertää ja ajon mahdollinen rasitus kohdistuu tasaisesti kummallekin puolelle kehoa. Toki kengännumero on ainaostaan 43, mikä saattaa osaltaan mahdollistaa "poukkeavan" ajoasennon.
Jees. Kiitokset molemmille vastauksista. Lueskelin lisää juttua laitteesta ja vaikuttaa aikalailla parhaalta vaihtoehdolta.

Onko nämä kaikki myynnissä olevat G30 / G30D:t gen2 moottorilla vai vieläkö on riskinä saada gen1 suomalaisilta jälleenmyyjiltä?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Komppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laudalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.

Lisäksi olen kummastellut käytyä keskustelua ajoasennosta, sen vaihtelusta kesken ajon ja toisen jalan pitämisestä toisen edessä ajettaessa. Itse ajelen jalat vierekkäin laudalla, jolloin vartaloa ei tarvitse kiertää ja ajon mahdollinen rasitus kohdistuu tasaisesti kummallekin puolelle kehoa. Toki kengännumero on ainoastaan 43, mikä saattaa osaltaan mahdollistaa "poikkeavan" ajoasennon.

Edit: typot
Kenkä numero kans 43 ja en kyllä millään saa molempia jalkoja vierekkäin joka juuri rasittaa nilkoja epätasaisesti D: e-way max
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Useimmisa asioissa ollaan oltu samaa mieltä. Nyt pitää antaa eriävä mielipide.

Siksi, että ongelmien laajuus tulee myyjän/valmistajan tietoon.
Se asiakaspalvelijakin aivan varmasti jossain vaiheessa kertoo pomolleen, että "*ttu apua nyt on kiire kun nyt on paljon valituksia tullut".

Vikojen paikallistaminen (suunnittelu, materiaali, valmistus) helpottuu ja siten vikojen korjaus nopeutuu.
Aina kannattaa heti reklamoida, eikä tyytyä vain odottelemaan mahdollisia korjauksia.

Suomen kuluttajasuoja on onneksi vahva ja jos ei ala korjauksia kuulumaan tai niitä joudutaan toistuvasti tekemään, hinnanalennus tai kaupan purku tulee ajankohtaiseksi.
Tuskin kukaan haluaa maksaa siitä, että tuote on viallinen ja jopa käyttökelvoton niissä olosuhteissa joihin se on käytettäväksi myyty?
Väkisin joskus on vähän sukset ristissä, varsin hyvin tosiaan samoilla laduilla normisti pysytty.

Mahdoitko huomata siellä lainaamassasi sen "yhtenään yhteydessä" ja toteamuksen, ettei aspa osaa kertoa mitään ennen tiedon saantia muualta?

Eli toki. Jos tuotteessa on ongelma, siitä reklamoidaan ja myyjä reagoi siihen. Jos ei reagoi, harkitaan uusi lähestymistapa asian osalta. Tässähän ei ole mitään epäselvää. Ja toki mikä tahansa itseään kunnioittava maahantuoja tms tekee yhteydenottojen määrästä ja ongelmien laadusta omat päätelmänsä.

Mutta se, mitä oudoksuin, on osan antama vaikutelma soittelusta ja meilien lähettämisestä yhtenään. Sillä asia ei varmasti korjaannu, ei edes nopeudu. Eikä korjaannu esittämällä vaatimuksia korjaamisesta odottaessa tai muustakaan, jota ei ole erikseen myyjä luvannut. Niin vahva meidänkään kuluttajansuoja ei ole.

Ja tosiaan tuon laudan pieni alinopeus on omasta mielestäni aihe, johon on aika huono lähteä vetoamaan kaupan purulla, varsinkaan korjaus on yhteyttä otettaessa luvattu. Käytännössä ei myöskään haittaa laudan käyttöä millään tavalla joten jos asiakas on tämän kaltaisesta asiasta useaan kertaan yhteydessä, siellä aspassa ollaan vaikeassa välikädessä ja tehdään aika helposti ratkaisu "laita nyt sitten huoltoon". Jos korjattua softaa ei ole, ei sitä ole huollossakaan ja olet turhaan ilman lautaa muutaman viikon voimatta sille mitään. Vaikea nähdä yhtään voittajaa tuossa kohden.

Jos taas aikaa alkaa palaa kohtuuttoman kauan eikä mitään tapahdu, tulee toki kuvaan mukaan kaupan purun tai hinnan alennuksen vaatiminen. Mutta vielä tässä kohden sitä kohtuullista aikaa vikojen korjaamiseen on vaikea nähdä ylitetyn.

Niin... itse kuolasin tuota kyytiä lähinnä väännön takia, mutta maltoin mieleni mm. tuotteen tiedoissa ilmenneiden epäselvyyksien vuoksi.
Vähän alkuun oma varovaisuus harmitti, mutta nyt onnittelen itseäni tuotteessa ilmenneiden lapsusten takia.
Eiköhän tuo oma M365 palvele vielä ensi vuonnakin, jos ei parempaa vaihtoehto löydy.
Tuossa kohden varmasti ajattelee osa toisella tapaa ja osa toisella. Itse vierastan tuon kaltaisia "ostettiin tällaisia ja keksittiin oma, kiva nimi"-tuotteita, joiden valmistajasta / laadusta / oikeastaan mistään ei voi olla varma ennen kuin joku toimii betatestaajana.
Jos vielä kyse on yhtään spesifimmästä tuotteesta, ihan jo joku pieni copy-paste -error spekseissä saattaa olla todella vaikea tarkistaa varmasti mistään ja luvassa on vain ongelmia. Ei se mahdollisesti onnistuva kaupan purkukaan varsinaisesti liikaa lohduta, jos aikaa paloi ja vaivaa tuli nähtyä.

Lopulta keskustelu pyörinee jatkossakin ympyrää samojen asioiden ympärillä. Viimeistään ensi vuodelle on taas joku uusi ja paperilla oikein pätevä "jokamiehen lauta" ja seuraavaksi ihmetellään ominaisuudet, omituisuudet, viat ja virittämiset. Väliin eksoottisemmat ja vähän samat keskustelut niistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 288
Jossain väitettiin että lautojen range perustuisi mittaustapaan: 60kg kuormalla 15kmh tuulettomalla tasamaalla.
Joka vaikuttaisi järkevältä kun 60kg on aikalailla kiinalaisten keskipaino.
M365:ssa toteutuu helposti, vielä en ole onnistunut suostuttelemaan vaimoa ajamaan e600:lla neljää tuntia...

E: m365 meni myös 36kg kuormalla 45km noin 15kmh keskinopeudella.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
En ymmärrä miten teillä joillain on e-way maxin laudoissa eri firmis, ellette nyt oo menny sitten kingsonin firmistä latailee vai uskaltautuneet lataa testi firmistä? 1.17 yhä ittsel ja ei anna lataa uudempaa.
Ainakin joku on sanonut lautansa olleen suoraan uudemmalla. Siihen on pari varsin selkeää vaihtoehtoa.

Ei niitä kaikkia lautoja ole samalla hetkellä tehty. Eli myöhemmin tehdyssä voi mainiosti olla uudempi. Laajempaan jakeluun päivitys voidaan laittaa myöhemmin ja huonommin asiat hoitava jättää kokonaan laittamatta.
Vastaavasti myös aikaisemmin tehdyssä voi olla uudempi ja jonkun bugin löytymisen myötä palattu askel takaisin. Ei niitä eteenpäin lähteneitä lautoja takaisin vedetä ihan pienen asia vuoksi, sen sijaan laitetaan joskus päivitys tarjolle niihinkin.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
401
Mahdoitko huomata siellä lainaamassasi sen "yhtenään yhteydessä" ja toteamuksen, ettei aspa osaa kertoa mitään ennen tiedon saantia muualta?
Ymmärsin sen ilmeisesti vähän väärin, eli niin, että kaikki ilmoittavat kaikista vioista aspaan.
Tarkoititko sen ehkä siten, että sama käyttäjä usein samasta asiasta...?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Ymmärsin sen ilmeisesti vähän väärin, eli niin, että kaikki ilmoittavat kaikista vioista aspaan.
Tarkoititko sen ehkä siten, että sama käyttäjä usein samasta asiasta...?
Juuri näin. Ja oletan että vaikutelma on syntynyt siitä että olen ollut yhteydessä huoltofirmaan sekä Wilfaan ja käynyt rakentavaa keskustelua ongelmien korjaamiseksi ja käynyt läpi ilmenneiden vikojen syitä ja aiheuttajia (ihan Tanskan pään devin kanssa yms). Aka juu olen ollut useita kertoja yhteydessä mutta eri tahoihin tai raportoidakseni uudesta viasta.
 
Liittynyt
17.05.2021
Viestejä
6
Tuli hankittua Voltesista testimielessä Max G30 30kph-versiona. Nyt ensimmäisten ajojen jälkeen tuli mieleen, että onko kukaan asentanut näihin jousitusta/iskareita etupäähän? Kitit näyttivät maksavan ~100 euron luokkaa, mutta onko niistä mitään hyötyä loppupeleissä? Samaten jäin miettimään tuota takalokarin tukea. Mitä tätä ketjua nyt selaillut niin ei ilmeisesti ole juuri Max G30 tyyppivika, mutta kannattaisiko tuki kuitenkin hankkia?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Tuli hankittua Voltesista testimielessä Max G30 30kph-versiona. Nyt ensimmäisten ajojen jälkeen tuli mieleen, että onko kukaan asentanut näihin jousitusta/iskareita etupäähän? Kitit näyttivät maksavan ~100 euron luokkaa, mutta onko niistä mitään hyötyä loppupeleissä? Samaten jäin miettimään tuota takalokarin tukea. Mitä tätä ketjua nyt selaillut niin ei ilmeisesti ole juuri Max G30 tyyppivika, mutta kannattaisiko tuki kuitenkin hankkia?
On varmasti porukka nuita jousitannu, ja hyöty voi olla marginaalinen siinä mielessä, että tuossa on jo ilma renkaat jotka pitäisi olla mukavammat kuin täyskumi.
Itse laittaisin tuen siihenkin, vaikkakin lokari menee luultavasti vasta yli 600km jälkeen, jos silloinkaan mitä ymmärtännyt nuista.
 
Liittynyt
29.04.2021
Viestejä
20
Jossain väitettiin että lautojen range perustuisi mittaustapaan: 60kg kuormalla 15kmh tuulettomalla tasamaalla.
Joka vaikuttaisi järkevältä kun 60kg on aikalailla kiinalaisten keskipaino.
Näin lukee ainakin Wilfan sivuilla: "*E-Way:n ilmoittamat toimintamatkan maksimiarvojen laskennassa on käytetty seuraavia arvoja: kuljettajan paino 60kg, nopeus 15km/h, tasainen tie, ei tuulen vastusta ja täydeksi ladatulla akulla. "
 
Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
1
Moi kaikki! Tein pari viikkoa sitten päätöksen hankkia oman sähköpotkulaudan kun huomasin kuluttavani Tier- ja Voi-vuokravehkeisiin vähintään parikymppiä kuussa ja näin on ollut kesät talvet siitä asti kun nuo tänne Tampereelle saapuivat. Selvittelin sitten vaihtoehtojani ympäri nettiä ja lukaisin tämänkin ketjun kokonaisuudessaan läpi (ei ollut muuten mikään pikainen homma!).

E-wayn E500 tai E350 vaikutti lopulta itselleni sopivimmalta vaihtoehdolta. Halusin täyskumirenkaat kuten noissa vuokravehkeissäkin, tärinä ei ole minua niissäkään haitannut enkä missään nimessä halua alkaa varomaan kumien puhkeamista tai huolehtimaan jostain ilmanpaineista. Painan vain 60 kg ja tulen näillä näkymin käyttämään laitetta korkeintaan 15-20 km matkaan, kuitenkin useimmiten vain muutaman kilometrin matkoihin keskusta-alueella. Eli en tarvitse vääntöä ja akkukestoa mihinkään vaativaan mutta en halunnut myöskään mitään lastenskuuttia jolla ei pääse minkäänlaisia ylämäkiä.

Vähän epäilytti noita E600 max -kokemuksia lukiessa ja kun tämä E-way on niin uusi tekijä markkinoilla mutta päätin kuitenkin kallistua tähän, hyvä takuu ja IP-luokituskin. Näiden kahden väliltä olikin sitten vaikeampi valita mutta päädyin lopulta E350-malliin. Olin kuitenkin aika varma että tämä riittää ja ainahan sen voi myydä pois ja ostaa tehokkaamman tilalle.

Posti toimitti paketin minulle tänä aamuna ja pikaisen testirundin ehdin tuossa vain tekemään mutta vääntö vaikuttaa näin ensituntumalta ainakin juuri minulle sopivalta eikä hyydy (loivaan) ylämäkeen. Ajo on yllättävän smoothia. Renkaat tuntuvat heti pehmeämmiltä kuin vuokralaitteissa ja näidenhän pitäisi vielä pehmetä lisää käytössä. Olin hyvin positiivisesti yllättynyt! En ole ilmarenkailla varustetulla skuutilla kyllä ajanutkaan mutta ainakaan tämän kokemuksen perusteella en niitä myöskään kaipaa.

Nyt odottelen että akku latautuu täyteen tässä työpäivän aikana ja sitten teen pidemmän testiajon Biltemaan ostamaan tähän U-lukon.:) Mutta niin - tämän ylipitkän taustoituksen jälkeen - oli mulla kysymyskin:

Täällä on paljon keskusteltu tuosta King Song -sovelluksesta jolla saa huippunopeuslukituksen pois mutta keskustelu on aina koskenut E600 tai E500 -malleja. Onko kellään tietoa toimiiko sovellus tämän mallin kanssa ja nostaako se huippunopeuden samaan 30 km/h kuin E500 vai onko tämä 25 km/h tämän ihan todellinen huippunopeus? Epäilen. Sen verran vääntöä tässäkin on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
On varmasti porukka nuita jousitannu, ja hyöty voi olla marginaalinen siinä mielessä, että tuossa on jo ilma renkaat jotka pitäisi olla mukavammat kuin täyskumi.
Itse laittaisin tuen siihenkin, vaikkakin lokari menee luultavasti vasta yli 600km jälkeen, jos silloinkaan mitä ymmärtännyt nuista.
Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.
On noita joitakin tullut eteen. Tosin ei tietoa onko seisottu päälle, hakattu muuten tms. Mutta samanlaisiksi joku täällä aiemmin sanoi kun oli ostanut orkkisvaraosan G30:n takalokarin E-Wayhinsä.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
29
Päivityksenä DHgatesta tilaamiseen: Tilasin max g30 28.4. ja vieläkään ei ole lautaa lähetetty ja lähetyksessä suomeen saattaa mennä se kuukausi. Jos nyt tilaisin uudestaan niin todellakin laittaisin vähän ekstraa että saisin laudan nopeammin esim voltes.nl.
 
Liittynyt
17.05.2021
Viestejä
6
Päivityksenä DHgatesta tilaamiseen: Tilasin max g30 28.4. ja vieläkään ei ole lautaa lähetetty ja lähetyksessä suomeen saattaa mennä se kuukausi. Jos nyt tilaisin uudestaan niin todellakin laittaisin vähän ekstraa että saisin laudan nopeammin esim voltes.nl.
Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.
 
Liittynyt
25.04.2021
Viestejä
28
Täällä on paljon keskusteltu tuosta King Song -sovelluksesta jolla saa huippunopeuslukituksen pois mutta keskustelu on aina koskenut E600 tai E500 -malleja. Onko kellään tietoa toimiiko sovellus tämän mallin kanssa ja nostaako se huippunopeuden samaan 30 km/h kuin E500 vai onko tämä 25 km/h tämän ihan todellinen huippunopeus? Epäilen. Sen verran vääntöä tässäkin on.
Ei muuta kuin testaamaan. En ole tutkinut että mikä KSn lauta vastaa tota E350 versiota, mutta uskosin että sieltäkin tuo limiterin poisto löytyy ja osaa sitä kautta hyödyntää laudan täysiä tehoja. Aina voit palata käyttämään E-Wayn omaa softaa jos tarve vaatii
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
105
Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.
Itsestä taas alkaa tuntua, että sama ois ollut tilata DHgatesta, sillä oma tilaus Voltesista tuli lauta suomeen viikossa juurikin helatorstain aikoina, mutta sitten Posti koski siihen ja nyt ei taida kukaan tietää missä se lähetys on ja viikkoon ei ole tapahtunut mitään mitään skannauksia, huoh, odottavan aika on pitkä....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
446
Päivityksenä DHgatesta tilaamiseen: Tilasin max g30 28.4. ja vieläkään ei ole lautaa lähetetty ja lähetyksessä suomeen saattaa mennä se kuukausi. Jos nyt tilaisin uudestaan niin todellakin laittaisin vähän ekstraa että saisin laudan nopeammin esim voltes.nl.
Itse tilasin 14.5 ja huvikseen kysyin myyjältä että olisiko hänellä antaa oikeasti realistista toimitusaikaa laudalle, vastaukseksi sain että kontti olisi matkalla kiinasta puolaan ja saapuisi sinne tämän kuun lopussa tai ihan ensi kuun alussa eli tässä 2 viikon sisällä. Siitä eteenpäin aikaa kuluu sitten toimitustavasta riippuen (DPD 3-7pv).. Mielelläänhän sitä ajelis jo menemään mutta tiedä sitten miten vikkelään rahojen palautus toimii eikä kyllä ees lähelle samaan hintaan taida saada mistään nopeampaakaan, Suomen hintatason 800 euron sijaan mielummin odotan vielä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.
Ei ole tullut takalokkarin tai minkään muunkaan kanssa vielä ongelmia, vaikka ajotyyli ei ole kaikkein smoothein kanttareissa yms.

riding-mileage.PNG
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
461
Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.
DHGatesta oma tilaus 18.4. ja lauta tuli perille viime vai edellisviikolla. Mukana koodilukko, joka ihan mukava yllätys.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Jahas. E-wau E600 Max ja ninebot G30 Max tappelis niin kumpi voittais? Ehkä arvostaisin ilma täytteisiä renkaita mut sitten himpun verran haastavaa maastoa täällä. Pitäis kiivetä harjua ylös niin tehoa ja jarrutkin pitäis löytyä kun alas tullaan. (ehkä 10-15 astetta.. vaikee sanoo) sillai kauheesti tuo viritteleminen kiinnosta mutta jos sellaista pitää tehdä että ylös pääsee niin kait sekin sitten ok.

Onks ideoit kumpi? ;)
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Olisiko tämä parempi arvaus?: Eliminoinnin perusteella sanoisin, että kontrollerin eroista on kyse. Appi (sama versio) saa tiedot kontrollerilta. Moottorilla molemmissa tapauksissa oltava anturi, jonka annon perusteella kontrolleri "tietää" ylikuumenemisesta. Kontrollerien eron takia appi ei vaan saa ajantasaista lämpötilatietoa kontrollerilta.
Testailin vähän asiaa. King songin oma softa näyttää moottorilämmöt. Piti vain Android puhelimen fontti laittaa minimiin että mahtui kyseinen tieto näytölle. Eli KSn softa on huonosti suunniteltu. Tästä voi myös päätellä että itse laudan rauta on ok. Ainoastaan E-Wayn oma softa on susi kun näyttää 0c.
Huomenna käyn heittämässä kunnon lenkin et näen missä lämmöissä lyö suojat päälle. Veikkaan jotain 90 asteen tienoille.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
E600 Max iPhonelle löytyy App Storesta DarknessBot sovellus. Ei toimi ihan 100% mutta

Näyttää kilometrit, lämmöt, nopeuden, tehon, virrat ja jännitteen nyt ainakin. Käyttö omalla vastuulla ja älkää nyt vaan sit tällä yrittäkö mitään firmis päivityksiä. Ohjelman etu on ainakin se ettei koske speed limitteriin vaan antaa kulkea maksimit. Ewayn oma softa pudottaa sen aina takaisin 25km/h.
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
281
Kaksi viikkoa sitten laitoin dna:n sivuilta E-way 600 tilaukseen. Sähköpostiin napsahti tilausvahvistus ja seuraavana päivänä olisi pitänyt tulla paketin seurantakoodi.
Ei tullut.
Lauta saamatta vieläkin.
Dna:n aspa sanoi että pitäis vaan rauhassa ootella, että kyyyyllä se tilauskoodi sit tulee ku lauta postitetaan. Kesä alko jo eikä lautaa näy, ja muut skuuttailee kadulla ohi, huuliaan päristellen.

Ei auta ku ulista ja oottaa. Elisan kaupastakin loppu :/ pöh
</Angst>
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
275
Kaksi viikkoa sitten laitoin dna:n sivuilta E-way 600 tilaukseen. Sähköpostiin napsahti tilausvahvistus ja seuraavana päivänä olisi pitänyt tulla paketin seurantakoodi.
Ei tullut.
Lauta saamatta vieläkin.
Dna:n aspa sanoi että pitäis vaan rauhassa ootella, että kyyyyllä se tilauskoodi sit tulee ku lauta postitetaan. Kesä alko jo eikä lautaa näy, ja muut skuuttailee kadulla ohi, huuliaan päristellen.

Ei auta ku ulista ja oottaa. Elisan kaupastakin loppu :/ pöh
</Angst>
Voi olla ihan hyväkin, että ei ole tullut. Voit nimittäin ostaa paremman. Jos välttämättä haluat tuon niin vk.com Oulu ja Pirkkala löytyy heti.
 

Liitteet

Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 404
Perus jampalle tuo E-way 600 ei ole missään nimessä hyvä vaihtoehto. Tuo on kuin ladaan olisi laitettu ferraarin moottori. Speksit on paperilla hyvät ja kyllähän se kiihtyy, mutta ovenkahva jää käteen ja paska maku suuhun monen väistämättömän ongelman ilmetessä. Onneks takuu toimii, mutta saisivat kyllä vetää tuon pois myynnistä kunnes kaikki lastentaudit olisi korjattu. Lähtökohtaisesti tuotteessa ei pitäisi olla vikoja, mutta onko täällä yhtäkään kellä esim takalokari ei olisi lähtenyt halkeilemaan tai esim äppi toimisi kuin junan vessa? :)
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
300km takana E600 Maxin kanssa. Sovellus on aina toiminut ja takalokari on lähes ehjä
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 404
300km takana E600 Maxin kanssa. Sovellus on aina toiminut ja takalokari on lähes ehjä
Mites ruuvit, onko löystynyt? Tangon lukkokin ehjä? Jos näin on niin kaipa se on mahdollista saada ehjänkin E600:n eli eikun arpaa vetämään jos unohdetaan 100% hajoava takalokari. :)
 
Liittynyt
01.05.2021
Viestejä
4
E600 maxilla nyt reilu 400 km ajeltu. Ruuvit aina ajon jälkeen kiristetty. Tangon lukko ehjänä. Takalokari lähteny halkeileen ja uusi on tulossa wilfalta. Lokariin keksiä jokin patentti että ei heiluis takana ja halkeilis.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
211
Tyttäreni ninebot es 2 meni takuu aikana rikki ja valmistaja palautti rahat eikä antanut uutta vastaavaa tilalle.

Mikä edullinen suht vastavaa kannattaisi tytön ostaa tilalle? ES2 oli kuulemma riittävän hyvä hänelle.
 
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
5
E500 tuli ostettua tuossa noin kuukausi sitten ja 150km ajoa nyt takana. Kokemukseni mukaan E500 on laadukas tuote, eikä mitään rakenteellisia vikoja ole havaittu. Täytyy todeta että eroa kuin yöllä ja päivällä verrattuna saman merkin E600 lautaan, josta on saanut lukea jos jonkinlaista vikaa. Kiihtyvyys huippuluokkaa ja ajettavuus on parantunut kun renkaat ovat vähän jo pehmentyneet. Ainoa moitteen sana tulee akun kestosta joka on luvatun 45km sijaan noin 20-25km (täysi kaasulla ja n. 90kg painolla). Uskoisin että jos oikein taloudellisesti ajaisi ja mäkiä ei matkan varrella olisi niin lähemmäs 30km voisi päästä. Muuten ihan mainio tuote, mikä yllätti positiivisesti hyvällä kiihtyvyydellä.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
226
E500 tuli ostettua tuossa noin kuukausi sitten ja 150km ajoa nyt takana. Kokemukseni mukaan E500 on laadukas tuote, eikä mitään rakenteellisia vikoja ole havaittu. Täytyy todeta että eroa kuin yöllä ja päivällä verrattuna saman merkin E600 lautaan, josta on saanut lukea jos jonkinlaista vikaa. Kiihtyvyys huippuluokkaa ja ajettavuus on parantunut kun renkaat ovat vähän jo pehmentyneet. Ainoa moitteen sana tulee akun kestosta joka on luvatun 45km sijaan noin 20-25km (täysi kaasulla ja n. 90kg painolla). Uskoisin että jos oikein taloudellisesti ajaisi ja mäkiä ei matkan varrella olisi niin lähemmäs 30km voisi päästä. Muuten ihan mainio tuote, mikä yllätti positiivisesti hyvällä kiihtyvyydellä.
Tiedoksi, noi luvatut ajomatkat ovat pääsääntöisesti aina laskettu 60kg kuormalla tasaisella asfaltilla ilman tuulen vastusta 15km/h nopeudella. se kannattaa aina muistaa noita lukiessa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
275
Otin iltapuhteeksi E600 takalokarin. Irroitin sen ja tarkistin että tekemäni patentti toimii. hyvältä näytti epoksi takapuolella ja laitoin vielä vähän lisää sille alueelle mistä lokari on nyt lähtenyt halkeilemaan. Ei kylläkään ole enää edennyt 3 päivään halkeama. Näyttäisi siltä että nyt mennään alumiinitukien ja epoksin varassa. Huomenna onki sitten ryskytystä tiedossa mukulakivillä.
300km takana E600 Maxin kanssa. Sovellus on aina toiminut ja takalokari on lähes ehjä
Kyllä kai kestää melkein ehjänä, jos tekee patentit lokarille. On tuokin kun uutta lautaa joutuu heti uutena korjaamaan.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
30
Päivitystä jälleen DHgatesta tilattuun, valmiiksi vialliseen Max G30P:hen. Laite saapui siis 21.4., tänään 19.5. sain kotiinkuljetettuna uuden akun. Laitoin sen paikoilleen, latasi alusta loppuun kuten pitikin ja vedin vajaan 10km testilenkin, nyt näyttäisi toimivan kuten pitääkin, ei vikakoodia. Akku lähetettiin Unkarista. DHgaten kautta pitäisi tulla vielä 100 dollaria tosiaan hyvitystä, käsittääkseni sen tosiaan siirtää DHgate, niin luulisi tulevankin kuten pitää, disputen kautta on hommat hoituneet. Saivat siis sitä kautta myyjän suostumaan akun lähetykseen ja 100 dollarin rahojen palautukseen. Siinä tämän laitteen korjaustarina tältä erää.

Mutta jotta ei siinä vielä kaikki, niin tilasin uhalla toisen samanlaisen laittaa samasta paikasta ajatuksella, ettei voi käydä niin paska säkä, että tulisi toinenkin viallinen ja pääsisi tänä kesänä vielä ajelemaan, jos uuden akun saamisessa tohon toiseen menee koko kesä. Plus vaimo tarvitsi oman, joten tilasin toisen. Se saapui myös tänään. Paketista ottaessa pakkauksen pohjalle tipahteli kuulalaakereita, joka "hieman" ihmetytti. Kasasin ja latasin laitteen, ei ongelmia. Ihmettelin jäykkää ohjausta, niin ohjaustangon juuresta tipahteli yksi kerrallaan kuulalaakereita lattialle. Kun tankoa kääntää, kuuluu selvä laahaava ääni ohjaustangon alaosasta, tanko on jonkin verran jäykempi kääntää kuin tuossa toisessa laitteessa, jossa ei tuota hankaavaa ääntä kuulu. Eli siis tällä kertaa vaikuttaisi, että nyt tässä laitteessa on paketista otettaessa ohjaustangon kuulalaakerit levähtäneet. Testasin ajella, onhan tuo hieman haastavan puoleista kun ohjaus ei käänny tasaisesti. Ei tuolla varmaan hengestään pääse, ellei ajatuksissaan ajele ja ei keskity enemmän ajamiseen, mutta aikalailla käsittämätöntä säkää alkaa olla. Ei muuta kuin viestiä jälleen myyjälle, mitäs tällä kertaa tehdään. En tiedä, suostuisiko joku pyöräfirma vaihtamaan ohjauksen laakereita ja onko sopivia osia pyöräkorjaamolla, ilmeisimmin ovat jotenkin erikoisesti Segwayn asentamat, eikä ihan perushomma verrattuna pyörän laakerien vaihtoon. Itse renkaasta ei siis laakerit ole menneet, vaan tuosta ohjaustangon käännön paikkeilta. Näyttäisi netistä saavan myös settejä ihan alkuperäistä varaosaa, mutta jälleen ulkomailta odottelemaan. Kaipa tuolla uskaltaa ajella? Kunhan tottuu erikoiseen ajotuntumaan, erityisempää klappia tms. en havainnut. Tämän laitteen tilasin 23.4., saapui tänään 19.5. Oli pitkään lähettämättä, kunnes lähti samasta Puolan varastosta kuin aikaisempikin, sen jälkeen meni puolisentoista viikkoa saapua, kuten aikaisemmankin kohdalla.

Pitäisköhän tilata vielä kolmas lauta samasta paikasta, tälleen tuleekin auottua vähän joka paikka ko. laitteesta, seuraavassa vois ollakin sitten vaikka näyttövika tms.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Olen luultavasti poikkeus, mutta laitan aina latinkiin kun tulen kotiin, kunhan kyyti on kuiva ja ehtinyt lämmetä. Näin tiedän latauksen olevan täysi, kun seuraavana kerran pitää ajelemaan lähteä.

Otan yleensä irti latauksesta kun merkkivalo näyttää vihreää. Kerran viikossa jätän kennot balansoitumaan.
Et varmuudella ole. Juuri tuota samaa ajatusta olen itsekin kertonut harrastavani ja lähinnä suositellut myös muille. En osaa mitenkään pitää järkevänä miettiä "kestääköhän se akku hetken pidempään, jos..." ja sitten jää ajoja ajamatta kun liikkeelle lähtiessä saa aina miettiä, miten pitkälle se akku riittää.

Ja kun talvella ei ole ajellut ja lautakin on normaalisti kylmässä varastossa niin eipä tule lämpötilaakaan mietittyä liikaa. Jos nyt muutaman asteen pakkasella vielä ajaa, on akku kotiin tultaessa käytännössä aina (ainakin itsellä) aivan riittävän lämmin latausta ajatellen. Eli oikeastaan miettimiselle on tarvetta jos ajelee oikeasti kovemmilla pakkasilla tai tulee 100m päästä naapurista kotiin. Siinä ei vielä akku ehdi lämmetä.

Ymmärsin sen ilmeisesti vähän väärin, eli niin, että kaikki ilmoittavat kaikista vioista aspaan.
Tarkoititko sen ehkä siten, että sama käyttäjä usein samasta asiasta...?
Juuri näin tarkoitin. Eli ei se aspa tosiaan voi antaa tänään parempaa vastausta kuin maanantaina, jos ei tietoa ole muualta saanut. Jos olisi, olisi järkevästi toimiva firma infoamassa jo asiakkaitakin.

Ja @Pyrres tuohon vastasikin jo samaan tapaan. Lisätään sen osalta sekin, että hänen suuntaan kritiikki oli ainoastaan ajatuksesta "meneekö vaihtoon vai korjataanko odottaessa". Tällaista et voi vaatia, ehdottaa toki voit. Muuten ihan yleisellä tasolla jäi ajatus, miten porukka spammaa aspan tukkoon noiden asioiden osalta eikä ymmärrä väkisin vaikka sitä parempaa lokaria joutuvan odottamaan.
Joku muuten sen avasikin varsin hyvin, miksi sen osalta ottaa aikaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 273
Viestejä
4 332 910
Jäsenet
72 157
Uusin jäsen
jpaulamaki

Hinta.fi

Ylös Bottom