Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Joop mulla on 1.5.4 tossa, veikkaan että toi ketä oli sen palauttanut verkkikseen oli päivittänyt laudan uusimpaan firmwareen :(

Custom firmwaren asennus varmaan vie takuun?
Mutta entäs firmwaren downgradaus viralliseen vanhempaan?
Downgradehan olisi voitu aivan hyvin tehdä vaikka siellä palautushuollossa tai edellisen omistajan toimesta, joten eiköhän sen voi tehdä huoletta.

Eihän siitä ihan varmaksi tiedä, kun on jo käynyt jonkun muun käsissä. Joku härskiäinen voisi outlet-tuotteen tapauksessa jopa olla niin opportunisti, että tekisi fw-virityksen ja ajattelisi takuukeikan tullessa esittävänsä tyhmää.
Yksi asia mitä olen muuten pohtinut näiden skuuttien kanssa...
Eikös kuka tahansa voi helposti ihan minuutissa paskoa tai sekoittaa ihan täysin kenen vaan skuutin?
Kun virta päälle ja sitten pääsee jo suoraan ainakin xiaomin (ja ninebotin) laitteisiin root tasolla kiinni, kun niitä on mahdotonta mitenkään sulkea pois ulkopuolisilta bluetootheilta ja kuka tahansa ketä vaan saa painettua virrat päälle laitteeseen pääsee kännykällä siihen yhdistämään ja voi esim jäynänä muuttaa regionin tai jos haluaa koko laudan paskaksi niin asentaa jonkun väärän firmwaren, taikka custom firmwaren jolloin ainakin takuu(?) paukkuu laitteesta?
Vai olenko missannut jotain?
Nyt kun asiaa miettii, niin näin se taitaa mennä. Ei mikään kiva jekku.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Onkin itseasiassa 1.5.6 laudassa sisällä eli niin uusi että melkein varmasti on se eka omistaja sen suoraan päivittänyt ennen ku palauttanut liikkeeseen.
Kävin nyt vielä jyrkkään alamäkeenkin kokeilemassa sillä usa regionilla ja ei se millään mene yli 26 ja suoralla lukittuu 24.

Ottaa sieluun kun vaimo päristelee M365 helposti ohi :cry: :rofl:
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
446
Prkl E600 Maxista lähti ruuvi lentämään tangossa olevasta klipsusta, mikä lairetaan takalokariin kiinni kantamista varten. Ei tullu tuota ruuvia kiristettyä itsellä.

Kehtaisko joku E-Wayn omistaja katsoa minkäkokone ruuvi tuossa on niin voisi uuden hankkia.
 

Liitteet

Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
74
Joo, kuten tuolla ylempänä jo vastailtiinkin, niin e-500:n kingsong version (kiinan alkuperäismerkki) maksiminopeus on 30km/h. Siksi tuon verran nopeuksia ylös, mistään muusta nypellyksestä ei ole kyse. Ja se on todellakin ihan tarpeeksi. Tuokin vaikuttaa ajossa jo tuntuvalta lisäykseltä, vaikka ei luulisi äkkiseltään.

Etäämpänä threadissa on kiinnostuneille toisen nimimerkin postaus, missä myös video, josta tuon softan/firmiksen saa ladattua.

Muoks.
Kokeilin myös kiihtyvyysarvon laittamista 80 ---> 100.
Ehkä vähän tuli kiihtyvyyttä lisää, mutta ei kuitenkaan ihan sama kuin orggissäädöillä. Mut eipä haittaa mua toi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Kokeilin myös kiihtyvyysarvon laittamista 80 ---> 100.
Ehkä vähän tuli kiihtyvyyttä lisää, mutta ei kuitenkaan ihan sama kuin orggissäädöillä. Mut eipä haittaa mua toi.
Onko se muuten edes varsinainen kiihtyvyyteen vaikuttava parametri vai kaasun vasteeseen eli miten nopeasti sallittu virta eli täysi kiihtyvyys saavutetaan?
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
74
Onko se muuten edes varsinainen kiihtyvyyteen vaikuttava parametri vai kaasun vasteeseen eli miten nopeasti sallittu virta eli täysi kiihtyvyys saavutetaan?
Totta. Tuosta ei ole kai kellään meistä mitään faktista dataa käytettävissä. Voi olla noin kuten sanoit.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Miksi siis sinne Wilfan suuntaan on yhden jos toisenkin pakko olla yhtenään yhteydessä? Ei se asiakaspalvelija parka korjaa niitä lautoja eikä osaa kertoa yhtään mitään ennen valmistajalta saatua tietoa.
Useimmisa asioissa ollaan oltu samaa mieltä. Nyt pitää antaa eriävä mielipide.

Siksi, että ongelmien laajuus tulee myyjän/valmistajan tietoon.
Se asiakaspalvelijakin aivan varmasti jossain vaiheessa kertoo pomolleen, että "*ttu apua nyt on kiire kun nyt on paljon valituksia tullut".

Vikojen paikallistaminen (suunnittelu, materiaali, valmistus) helpottuu ja siten vikojen korjaus nopeutuu.
Aina kannattaa heti reklamoida, eikä tyytyä vain odottelemaan mahdollisia korjauksia.

Suomen kuluttajasuoja on onneksi vahva ja jos ei ala korjauksia kuulumaan tai niitä joudutaan toistuvasti tekemään, hinnanalennus tai kaupan purku tulee ajankohtaiseksi.
Tuskin kukaan haluaa maksaa siitä, että tuote on viallinen ja jopa käyttökelvoton niissä olosuhteissa joihin se on käytettäväksi myyty?


Niin... itse kuolasin tuota kyytiä lähinnä väännön takia, mutta maltoin mieleni mm. tuotteen tiedoissa ilmenneiden epäselvyyksien vuoksi.
Vähän alkuun oma varovaisuus harmitti, mutta nyt onnittelen itseäni tuotteessa ilmenneiden lapsusten takia.
Eiköhän tuo oma M365 palvele vielä ensi vuonnakin, jos ei parempaa vaihtoehto löydy.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Riippuu vähän. Useasti ekat laitteet voivat olla kinda näyte/protoerää ja niissä voi olla vikoja ja ominaisuuksia mitä ensimmäisessä ns oikeassa tuotantoerässä on jo korjattu. Riippuen miten suuri erä tuo ensimmäinen "protoerä" on/oli/oliko moista tässä tapauksessa ollenkaan niin on mahdollista saada ns paranneltu versio.
Tämä tuli mieleen lukiessa mm. siitä kuinka erilaisia toiminnallisia eroja oli lämpötila-antureiden lukemisessa. Heitän ihan villin arvauksen: Kaikissa myytävissä laitteissa ei ole edes toimivia lämpötila-antureita. Perustan arvaukseni siihen, että vaikka itse appi ja firmis on sama, toisilla toimii ja toisilla näyttää mm. moottorin lämpötilaksi jatkuvasti nollaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Onko olemassa Suomessa laillista sähköskootteria kahdelle, joka ei tarvitse liikennevakuutusta?
Ei nyt kahta aikuista sentään tarvitse mahtua kyytiin, mutta halpa saisi ainakin olla :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
990
Tässä on alkanut kelien lämmetessä hieman sähköskootteri himottamaan kaupunkikruisailuun. Hieman ketjua selailin taaksepäin ja Ninebot MAX G30 näyttäisi olevan suosittu ja ilmeisen laadukas verme tällä hetkellä.

Miten tuollainen toimii tällaisella hieman isommalla kaverilla? Pituutta se 195cm ja painoa noin 90 kg. Tuleeko ergonomian kanssa ongelmia? Lähinnä mietin tangon korkeutta ja miten tuohon astinlaudalle mahtuu kengännumeron 45 jalat.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Tämä tuli mieleen lukiessa mm. siitä kuinka erilaisia toiminnallisia eroja oli lämpötila-antureiden lukemisessa. Heitän ihan villin arvauksen: Kaikissa myytävissä laitteissa ei ole edes toimivia lämpötila-antureita. Perustan arvaukseni siihen, että vaikka itse appi ja firmis on sama, toisilla toimii ja toisilla näyttää mm. moottorin lämpötilaksi jatkuvasti nollaa.
Aina voi arvailla mutta vaikka itsellä sovellus näyttää moottorille 0c niin olen kaksi kertaan saanut moottorin ylikuumaksi. Kummallakin kerralla laudan näyttöön tuli H1 joka tarkoittaa juurikin et moottori on ylikuumentunut. Lauta löi tehot eco moodille ja meni noin 5min et tehot palautui. Eli kyllä moottorista jotkut lämpöanturit löytyy ja laudan controlleri osaa asian tulkita.

Se että onko sielä sitten kahta eri versiota controllerista tai moottoreista niin ettei sovellus osaa tulkita kuin toisen tietoja.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
kennoilta lähtee 42v eli ovat täynnä mut BMS antaa ulos vain puolet 21v eli ei kytkeydy päälle. Tarttee nyt vielä kerran yrittää mitata noi kaikki sensorit ja piuhat läpi. Mielestäni joskus oon nähnyt kytkentäkaavion jossain netin syövereistä niin yrittää sen mukaan vähän katsella läpi.
Muistelen, että BotoX:in jossain keskusteluketjussa GitHubissa olis juurikin vastaavasta ongelmasta juttua ja tuolloin oli paljastunut ongelmaksi toisen lämpötila-anturin piuha, jolloin BMS pätkäisi outputin ja tuo puolijännite oli juurikin BMS:n katkaisusta merkkinä. Nykyään vaan kun oma muisti on mitä on, niin en kirjanmerkkien puuttuessa mene takuuseen. Ei pitäisi olla kennojen ja antureiden piuhat iso rasti tarkistaa digitaalisella yleismittarilla kuitenkaan?


Scema on itseltänikin hukassa (kuten myös mekaaninen ja sähköinen osalista) kirjanmerkkien hukuttua. Ainoa joka tuli vastaan, oli kökkö yleinen langoituskuva, joka ei kerro oikeastaan yhtään mitään olennaista.

OT: Vinkit hyvästä ja ilmaisesta ohjelmasta kirjanmerkkien (bookmarks/favorites/whatever) tarkistamiseen kelpaavat!
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Aina voi arvailla mutta vaikka itsellä sovellus näyttää moottorille 0c niin olen kaksi kertaan saanut moottorin ylikuumaksi. Kummallakin kerralla laudan näyttöön tuli H1 joka tarkoittaa juurikin et moottori on ylikuumentunut. Lauta löi tehot eco moodille ja meni noin 5min et tehot palautui. Eli kyllä moottorista jotkut lämpöanturit löytyy ja laudan controlleri osaa asian tulkita.

Se että onko sielä sitten kahta eri versiota controllerista tai moottoreista niin ettei sovellus osaa tulkita kuin toisen tietoja.
Olisiko tämä parempi arvaus?: Eliminoinnin perusteella sanoisin, että kontrollerin eroista on kyse. Appi (sama versio) saa tiedot kontrollerilta. Moottorilla molemmissa tapauksissa oltava anturi, jonka annon perusteella kontrolleri "tietää" ylikuumenemisesta. Kontrollerien eron takia appi ei vaan saa ajantasaista lämpötilatietoa kontrollerilta.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Onko siellä siis oikeasti anturit kahvassa tunnistamassa? Jos on niin mahtavaa ja pahoittelen väärästä päätelmästä. Herätti vain varsin ison epäilyksen ettei olisi kun tuon edellisen Xiaomin jarrua säätelin ja jarrut sai reagoimaan säätäessä koskematta kahvaan enkä muista nähneeni mitään johtoja menevän tai tulevan kahvalta kun säädin niitä kohdilleen (voi olla että olen missannut ne mutta ei sattunut silmään kun ei niitä tullut edes miettineeksi/etsineeksi).
Jep, siellä on oma liitäntä sitä sähköistä jarrua varten. Laitoin edelliseen kuvan.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
millain te latailette teidän sähköpotkulautoja, kun tässä pohdin et jos teen lyhyitä 7km matkoi, niin onko järkevää lataillai samantien täyteen vai latailla sitten kun ajeltu enemmänkin
Olen luultavasti poikkeus, mutta laitan aina latinkiin kun tulen kotiin, kunhan kyyti on kuiva ja ehtinyt lämmetä. Näin tiedän latauksen olevan täysi, kun seuraavana kerran pitää ajelemaan lähteä.

Otan yleensä irti latauksesta kun merkkivalo näyttää vihreää. Kerran viikossa jätän kennot balansoitumaan.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379


Tuollaisen tai vastaavan voisi ostaa jos Euroopasta saisi alta parin tonnin. 4kw ja kulkeekin mukavasti ja ulkonäkö omaan silmään cool.
E-trike? Juuei, 2-pyöräinen 2kW versiokin maksaa jo lähelle sitä. Tuo luultavasti vähintään tonnin (ellei pari) kalliimpi.
Jos ylimääräistä rahaa olisi, niin tuollainen trike lisäakun kera olisi juuri kuin itselleni tehty! :cool:

Aika noloa, että olivat jo penkinpäällisenkin ehtineet rikkomaan...

BTW, linkkaamani laitteen voi rekisteröidä mopoksi, sillä mukana tulee COC-todistus!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Itsellä tuo tapa antaa lämpöjen tasaantua yms tulee ihan puhtaasti siitä että en rehellisesti luota että akut ovat yhtä laadukkaita kun esim kännyköissä tai läppäreissä. Miellän nuo lähemmäs harrastevälineiden (airsoft, RC jne jne...) akkuja jotka ovat huomattavasti herkempiä. Plus kännykän akku on niin paljon nopeampi ladata että pieni kapasiteetin lasku ei nykyluurissa tunnu juuri kun päivän läpi pääsee rankallakin käytöllä. Laudassa taas se voisi esim omalla kohdalla merkitä sitä pääsenkö töiden jälkeen kotiin asti tai ainakin että kokoajan joutuisi miettimään että riittääkö se akku vai ei. Toki itsellä noita kilometrejä tulee ja laite on fillarin kanssa se ainoa mahdollinen kulkine jos haluaa välttää julkisia joten akkujen säästöllä on ihan jo konkreettinen merkitys. Kuitenkin jo tässä vaiheessa se 330km alla ja olen käytellyt myös fillaria ja julkisia laudan lisäksi eli voisi olla yli tuplat.
Ei ole edes akkujen "laadusta" kiinni, vaan litiumakkujen lämpötilan on aina hyvä ennen lautausta antaa tasaantua, jos ei ihan huoneilman lämpöihin, niin ainakin sinne päin.
Ikinä ei pitäisi antaa litiumakkujen jäätyä ja niiden lataus kylmänä ei ole niille hyväksi!
Kännykän akku ei edes ole massaltaan lähellekään vastaava, joten sen lämpö myös tasaantuu nopeammin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Ei ole edes akkujen "laadusta" kiinni, vaan litiumakkujen lämpötilan on aina hyvä ennen lautausta antaa tasaantua, jos ei ihan huoneilman lämpöihin, niin ainakin sinne päin.
Ikinä ei pitäisi antaa litiumakkujen jäätyä ja niiden lataus kylmänä ei ole niille hyväksi!
Kännykän akku ei edes ole massaltaan lähellekään vastaava, joten sen lämpö myös tasaantuu nopeammin.
Juurikin näin. Sama kun esim airsoftissa oli kun lipot tuli. Käyttelit väärin ja akut paukku.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
37
Tässä on alkanut kelien lämmetessä hieman sähköskootteri himottamaan kaupunkikruisailuun. Hieman ketjua selailin taaksepäin ja Ninebot MAX G30 näyttäisi olevan suosittu ja ilmeisen laadukas verme tällä hetkellä.

Miten tuollainen toimii tällaisella hieman isommalla kaverilla? Pituutta se 195cm ja painoa noin 90 kg. Tuleeko ergonomian kanssa ongelmia? Lähinnä mietin tangon korkeutta ja miten tuohon astinlaudalle mahtuu kengännumeron 45 jalat.
ei mitään ongelmaa. ite 190 cm ja kengännumero 47-48 ja vuosi & reilu 1000 km takana juuri tolla laudalla. se on juuri oikein mitotettu isommallekin kaverille, leveä ja pitkä toi paikka pitää jalkoja.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
12
ei mitään ongelmaa. ite 190 cm ja kengännumero 47-48 ja vuosi & reilu 1000 km takana juuri tolla laudalla. se on juuri oikein mitotettu isommallekin kaverille, leveä ja pitkä toi paikka pitää jalkoja.
Komppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laudalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.

Lisäksi olen kummastellut käytyä keskustelua ajoasennosta, sen vaihtelusta kesken ajon ja toisen jalan pitämisestä toisen edessä ajettaessa. Itse ajelen jalat vierekkäin laudalla, jolloin vartaloa ei tarvitse kiertää ja ajon mahdollinen rasitus kohdistuu tasaisesti kummallekin puolelle kehoa. Toki kengännumero on ainoastaan 43, mikä saattaa osaltaan mahdollistaa "poikkeavan" ajoasennon.

Edit: typot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
990
Komppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laidalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.

Lisäksi olen kummastellut käytyä keskustelua ajoasennosta, sen vaihtelusta kesken ajon ja toisen jalan pitämisestä toisen edessä ajettaessa. Itse ajelen jalat vierekkäin laudalla, jolloin vartaloa ei tarvitse kiertää ja ajon mahdollinen rasitus kohdistuu tasaisesti kummallekin puolelle kehoa. Toki kengännumero on ainaostaan 43, mikä saattaa osaltaan mahdollistaa "poukkeavan" ajoasennon.
Jees. Kiitokset molemmille vastauksista. Lueskelin lisää juttua laitteesta ja vaikuttaa aikalailla parhaalta vaihtoehdolta.

Onko nämä kaikki myynnissä olevat G30 / G30D:t gen2 moottorilla vai vieläkö on riskinä saada gen1 suomalaisilta jälleenmyyjiltä?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Komppaan edellistä. Oma pituus sattuu kysyjän ja vastaajan välille, ja G30 on tuntunut "sopivalta" laudalta itselleni. Toinen ajokausi aluillaan.

Lisäksi olen kummastellut käytyä keskustelua ajoasennosta, sen vaihtelusta kesken ajon ja toisen jalan pitämisestä toisen edessä ajettaessa. Itse ajelen jalat vierekkäin laudalla, jolloin vartaloa ei tarvitse kiertää ja ajon mahdollinen rasitus kohdistuu tasaisesti kummallekin puolelle kehoa. Toki kengännumero on ainoastaan 43, mikä saattaa osaltaan mahdollistaa "poikkeavan" ajoasennon.

Edit: typot
Kenkä numero kans 43 ja en kyllä millään saa molempia jalkoja vierekkäin joka juuri rasittaa nilkoja epätasaisesti D: e-way max
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Useimmisa asioissa ollaan oltu samaa mieltä. Nyt pitää antaa eriävä mielipide.

Siksi, että ongelmien laajuus tulee myyjän/valmistajan tietoon.
Se asiakaspalvelijakin aivan varmasti jossain vaiheessa kertoo pomolleen, että "*ttu apua nyt on kiire kun nyt on paljon valituksia tullut".

Vikojen paikallistaminen (suunnittelu, materiaali, valmistus) helpottuu ja siten vikojen korjaus nopeutuu.
Aina kannattaa heti reklamoida, eikä tyytyä vain odottelemaan mahdollisia korjauksia.

Suomen kuluttajasuoja on onneksi vahva ja jos ei ala korjauksia kuulumaan tai niitä joudutaan toistuvasti tekemään, hinnanalennus tai kaupan purku tulee ajankohtaiseksi.
Tuskin kukaan haluaa maksaa siitä, että tuote on viallinen ja jopa käyttökelvoton niissä olosuhteissa joihin se on käytettäväksi myyty?
Väkisin joskus on vähän sukset ristissä, varsin hyvin tosiaan samoilla laduilla normisti pysytty.

Mahdoitko huomata siellä lainaamassasi sen "yhtenään yhteydessä" ja toteamuksen, ettei aspa osaa kertoa mitään ennen tiedon saantia muualta?

Eli toki. Jos tuotteessa on ongelma, siitä reklamoidaan ja myyjä reagoi siihen. Jos ei reagoi, harkitaan uusi lähestymistapa asian osalta. Tässähän ei ole mitään epäselvää. Ja toki mikä tahansa itseään kunnioittava maahantuoja tms tekee yhteydenottojen määrästä ja ongelmien laadusta omat päätelmänsä.

Mutta se, mitä oudoksuin, on osan antama vaikutelma soittelusta ja meilien lähettämisestä yhtenään. Sillä asia ei varmasti korjaannu, ei edes nopeudu. Eikä korjaannu esittämällä vaatimuksia korjaamisesta odottaessa tai muustakaan, jota ei ole erikseen myyjä luvannut. Niin vahva meidänkään kuluttajansuoja ei ole.

Ja tosiaan tuon laudan pieni alinopeus on omasta mielestäni aihe, johon on aika huono lähteä vetoamaan kaupan purulla, varsinkaan korjaus on yhteyttä otettaessa luvattu. Käytännössä ei myöskään haittaa laudan käyttöä millään tavalla joten jos asiakas on tämän kaltaisesta asiasta useaan kertaan yhteydessä, siellä aspassa ollaan vaikeassa välikädessä ja tehdään aika helposti ratkaisu "laita nyt sitten huoltoon". Jos korjattua softaa ei ole, ei sitä ole huollossakaan ja olet turhaan ilman lautaa muutaman viikon voimatta sille mitään. Vaikea nähdä yhtään voittajaa tuossa kohden.

Jos taas aikaa alkaa palaa kohtuuttoman kauan eikä mitään tapahdu, tulee toki kuvaan mukaan kaupan purun tai hinnan alennuksen vaatiminen. Mutta vielä tässä kohden sitä kohtuullista aikaa vikojen korjaamiseen on vaikea nähdä ylitetyn.

Niin... itse kuolasin tuota kyytiä lähinnä väännön takia, mutta maltoin mieleni mm. tuotteen tiedoissa ilmenneiden epäselvyyksien vuoksi.
Vähän alkuun oma varovaisuus harmitti, mutta nyt onnittelen itseäni tuotteessa ilmenneiden lapsusten takia.
Eiköhän tuo oma M365 palvele vielä ensi vuonnakin, jos ei parempaa vaihtoehto löydy.
Tuossa kohden varmasti ajattelee osa toisella tapaa ja osa toisella. Itse vierastan tuon kaltaisia "ostettiin tällaisia ja keksittiin oma, kiva nimi"-tuotteita, joiden valmistajasta / laadusta / oikeastaan mistään ei voi olla varma ennen kuin joku toimii betatestaajana.
Jos vielä kyse on yhtään spesifimmästä tuotteesta, ihan jo joku pieni copy-paste -error spekseissä saattaa olla todella vaikea tarkistaa varmasti mistään ja luvassa on vain ongelmia. Ei se mahdollisesti onnistuva kaupan purkukaan varsinaisesti liikaa lohduta, jos aikaa paloi ja vaivaa tuli nähtyä.

Lopulta keskustelu pyörinee jatkossakin ympyrää samojen asioiden ympärillä. Viimeistään ensi vuodelle on taas joku uusi ja paperilla oikein pätevä "jokamiehen lauta" ja seuraavaksi ihmetellään ominaisuudet, omituisuudet, viat ja virittämiset. Väliin eksoottisemmat ja vähän samat keskustelut niistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 251
Jossain väitettiin että lautojen range perustuisi mittaustapaan: 60kg kuormalla 15kmh tuulettomalla tasamaalla.
Joka vaikuttaisi järkevältä kun 60kg on aikalailla kiinalaisten keskipaino.
M365:ssa toteutuu helposti, vielä en ole onnistunut suostuttelemaan vaimoa ajamaan e600:lla neljää tuntia...

E: m365 meni myös 36kg kuormalla 45km noin 15kmh keskinopeudella.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
En ymmärrä miten teillä joillain on e-way maxin laudoissa eri firmis, ellette nyt oo menny sitten kingsonin firmistä latailee vai uskaltautuneet lataa testi firmistä? 1.17 yhä ittsel ja ei anna lataa uudempaa.
Ainakin joku on sanonut lautansa olleen suoraan uudemmalla. Siihen on pari varsin selkeää vaihtoehtoa.

Ei niitä kaikkia lautoja ole samalla hetkellä tehty. Eli myöhemmin tehdyssä voi mainiosti olla uudempi. Laajempaan jakeluun päivitys voidaan laittaa myöhemmin ja huonommin asiat hoitava jättää kokonaan laittamatta.
Vastaavasti myös aikaisemmin tehdyssä voi olla uudempi ja jonkun bugin löytymisen myötä palattu askel takaisin. Ei niitä eteenpäin lähteneitä lautoja takaisin vedetä ihan pienen asia vuoksi, sen sijaan laitetaan joskus päivitys tarjolle niihinkin.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Mahdoitko huomata siellä lainaamassasi sen "yhtenään yhteydessä" ja toteamuksen, ettei aspa osaa kertoa mitään ennen tiedon saantia muualta?
Ymmärsin sen ilmeisesti vähän väärin, eli niin, että kaikki ilmoittavat kaikista vioista aspaan.
Tarkoititko sen ehkä siten, että sama käyttäjä usein samasta asiasta...?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Ymmärsin sen ilmeisesti vähän väärin, eli niin, että kaikki ilmoittavat kaikista vioista aspaan.
Tarkoititko sen ehkä siten, että sama käyttäjä usein samasta asiasta...?
Juuri näin. Ja oletan että vaikutelma on syntynyt siitä että olen ollut yhteydessä huoltofirmaan sekä Wilfaan ja käynyt rakentavaa keskustelua ongelmien korjaamiseksi ja käynyt läpi ilmenneiden vikojen syitä ja aiheuttajia (ihan Tanskan pään devin kanssa yms). Aka juu olen ollut useita kertoja yhteydessä mutta eri tahoihin tai raportoidakseni uudesta viasta.
 
Liittynyt
17.05.2021
Viestejä
6
Tuli hankittua Voltesista testimielessä Max G30 30kph-versiona. Nyt ensimmäisten ajojen jälkeen tuli mieleen, että onko kukaan asentanut näihin jousitusta/iskareita etupäähän? Kitit näyttivät maksavan ~100 euron luokkaa, mutta onko niistä mitään hyötyä loppupeleissä? Samaten jäin miettimään tuota takalokarin tukea. Mitä tätä ketjua nyt selaillut niin ei ilmeisesti ole juuri Max G30 tyyppivika, mutta kannattaisiko tuki kuitenkin hankkia?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Tuli hankittua Voltesista testimielessä Max G30 30kph-versiona. Nyt ensimmäisten ajojen jälkeen tuli mieleen, että onko kukaan asentanut näihin jousitusta/iskareita etupäähän? Kitit näyttivät maksavan ~100 euron luokkaa, mutta onko niistä mitään hyötyä loppupeleissä? Samaten jäin miettimään tuota takalokarin tukea. Mitä tätä ketjua nyt selaillut niin ei ilmeisesti ole juuri Max G30 tyyppivika, mutta kannattaisiko tuki kuitenkin hankkia?
On varmasti porukka nuita jousitannu, ja hyöty voi olla marginaalinen siinä mielessä, että tuossa on jo ilma renkaat jotka pitäisi olla mukavammat kuin täyskumi.
Itse laittaisin tuen siihenkin, vaikkakin lokari menee luultavasti vasta yli 600km jälkeen, jos silloinkaan mitä ymmärtännyt nuista.
 
Liittynyt
29.04.2021
Viestejä
20
Jossain väitettiin että lautojen range perustuisi mittaustapaan: 60kg kuormalla 15kmh tuulettomalla tasamaalla.
Joka vaikuttaisi järkevältä kun 60kg on aikalailla kiinalaisten keskipaino.
Näin lukee ainakin Wilfan sivuilla: "*E-Way:n ilmoittamat toimintamatkan maksimiarvojen laskennassa on käytetty seuraavia arvoja: kuljettajan paino 60kg, nopeus 15km/h, tasainen tie, ei tuulen vastusta ja täydeksi ladatulla akulla. "
 
Liittynyt
18.05.2021
Viestejä
1
Moi kaikki! Tein pari viikkoa sitten päätöksen hankkia oman sähköpotkulaudan kun huomasin kuluttavani Tier- ja Voi-vuokravehkeisiin vähintään parikymppiä kuussa ja näin on ollut kesät talvet siitä asti kun nuo tänne Tampereelle saapuivat. Selvittelin sitten vaihtoehtojani ympäri nettiä ja lukaisin tämänkin ketjun kokonaisuudessaan läpi (ei ollut muuten mikään pikainen homma!).

E-wayn E500 tai E350 vaikutti lopulta itselleni sopivimmalta vaihtoehdolta. Halusin täyskumirenkaat kuten noissa vuokravehkeissäkin, tärinä ei ole minua niissäkään haitannut enkä missään nimessä halua alkaa varomaan kumien puhkeamista tai huolehtimaan jostain ilmanpaineista. Painan vain 60 kg ja tulen näillä näkymin käyttämään laitetta korkeintaan 15-20 km matkaan, kuitenkin useimmiten vain muutaman kilometrin matkoihin keskusta-alueella. Eli en tarvitse vääntöä ja akkukestoa mihinkään vaativaan mutta en halunnut myöskään mitään lastenskuuttia jolla ei pääse minkäänlaisia ylämäkiä.

Vähän epäilytti noita E600 max -kokemuksia lukiessa ja kun tämä E-way on niin uusi tekijä markkinoilla mutta päätin kuitenkin kallistua tähän, hyvä takuu ja IP-luokituskin. Näiden kahden väliltä olikin sitten vaikeampi valita mutta päädyin lopulta E350-malliin. Olin kuitenkin aika varma että tämä riittää ja ainahan sen voi myydä pois ja ostaa tehokkaamman tilalle.

Posti toimitti paketin minulle tänä aamuna ja pikaisen testirundin ehdin tuossa vain tekemään mutta vääntö vaikuttaa näin ensituntumalta ainakin juuri minulle sopivalta eikä hyydy (loivaan) ylämäkeen. Ajo on yllättävän smoothia. Renkaat tuntuvat heti pehmeämmiltä kuin vuokralaitteissa ja näidenhän pitäisi vielä pehmetä lisää käytössä. Olin hyvin positiivisesti yllättynyt! En ole ilmarenkailla varustetulla skuutilla kyllä ajanutkaan mutta ainakaan tämän kokemuksen perusteella en niitä myöskään kaipaa.

Nyt odottelen että akku latautuu täyteen tässä työpäivän aikana ja sitten teen pidemmän testiajon Biltemaan ostamaan tähän U-lukon.:) Mutta niin - tämän ylipitkän taustoituksen jälkeen - oli mulla kysymyskin:

Täällä on paljon keskusteltu tuosta King Song -sovelluksesta jolla saa huippunopeuslukituksen pois mutta keskustelu on aina koskenut E600 tai E500 -malleja. Onko kellään tietoa toimiiko sovellus tämän mallin kanssa ja nostaako se huippunopeuden samaan 30 km/h kuin E500 vai onko tämä 25 km/h tämän ihan todellinen huippunopeus? Epäilen. Sen verran vääntöä tässäkin on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
On varmasti porukka nuita jousitannu, ja hyöty voi olla marginaalinen siinä mielessä, että tuossa on jo ilma renkaat jotka pitäisi olla mukavammat kuin täyskumi.
Itse laittaisin tuen siihenkin, vaikkakin lokari menee luultavasti vasta yli 600km jälkeen, jos silloinkaan mitä ymmärtännyt nuista.
Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.
On noita joitakin tullut eteen. Tosin ei tietoa onko seisottu päälle, hakattu muuten tms. Mutta samanlaisiksi joku täällä aiemmin sanoi kun oli ostanut orkkisvaraosan G30:n takalokarin E-Wayhinsä.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
29
Päivityksenä DHgatesta tilaamiseen: Tilasin max g30 28.4. ja vieläkään ei ole lautaa lähetetty ja lähetyksessä suomeen saattaa mennä se kuukausi. Jos nyt tilaisin uudestaan niin todellakin laittaisin vähän ekstraa että saisin laudan nopeammin esim voltes.nl.
 
Liittynyt
17.05.2021
Viestejä
6
Päivityksenä DHgatesta tilaamiseen: Tilasin max g30 28.4. ja vieläkään ei ole lautaa lähetetty ja lähetyksessä suomeen saattaa mennä se kuukausi. Jos nyt tilaisin uudestaan niin todellakin laittaisin vähän ekstraa että saisin laudan nopeammin esim voltes.nl.
Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.
 
Liittynyt
25.04.2021
Viestejä
28
Täällä on paljon keskusteltu tuosta King Song -sovelluksesta jolla saa huippunopeuslukituksen pois mutta keskustelu on aina koskenut E600 tai E500 -malleja. Onko kellään tietoa toimiiko sovellus tämän mallin kanssa ja nostaako se huippunopeuden samaan 30 km/h kuin E500 vai onko tämä 25 km/h tämän ihan todellinen huippunopeus? Epäilen. Sen verran vääntöä tässäkin on.
Ei muuta kuin testaamaan. En ole tutkinut että mikä KSn lauta vastaa tota E350 versiota, mutta uskosin että sieltäkin tuo limiterin poisto löytyy ja osaa sitä kautta hyödyntää laudan täysiä tehoja. Aina voit palata käyttämään E-Wayn omaa softaa jos tarve vaatii
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
91
Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.
Itsestä taas alkaa tuntua, että sama ois ollut tilata DHgatesta, sillä oma tilaus Voltesista tuli lauta suomeen viikossa juurikin helatorstain aikoina, mutta sitten Posti koski siihen ja nyt ei taida kukaan tietää missä se lähetys on ja viikkoon ei ole tapahtunut mitään mitään skannauksia, huoh, odottavan aika on pitkä....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
421
Päivityksenä DHgatesta tilaamiseen: Tilasin max g30 28.4. ja vieläkään ei ole lautaa lähetetty ja lähetyksessä suomeen saattaa mennä se kuukausi. Jos nyt tilaisin uudestaan niin todellakin laittaisin vähän ekstraa että saisin laudan nopeammin esim voltes.nl.
Itse tilasin 14.5 ja huvikseen kysyin myyjältä että olisiko hänellä antaa oikeasti realistista toimitusaikaa laudalle, vastaukseksi sain että kontti olisi matkalla kiinasta puolaan ja saapuisi sinne tämän kuun lopussa tai ihan ensi kuun alussa eli tässä 2 viikon sisällä. Siitä eteenpäin aikaa kuluu sitten toimitustavasta riippuen (DPD 3-7pv).. Mielelläänhän sitä ajelis jo menemään mutta tiedä sitten miten vikkelään rahojen palautus toimii eikä kyllä ees lähelle samaan hintaan taida saada mistään nopeampaakaan, Suomen hintatason 800 euron sijaan mielummin odotan vielä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ei se takalokari mene miksikään G30:ssa, vai onko täällä muka paljonkin raportoitu ongelmista? Itselläni tullut 600km täyteen ja parilla foorumilaisella kilometrit toisella tuhannella ja lokari on edelleen kuin uusi.
Ei ole tullut takalokkarin tai minkään muunkaan kanssa vielä ongelmia, vaikka ajotyyli ei ole kaikkein smoothein kanttareissa yms.

riding-mileage.PNG
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
398
Voltesista tuli viikossa lauta perille, vaikka oli helatorstai sotkemassa kuviota. Lähetys oli heti tilauksesta seuraavana päivänä. Sieltä sai myös ilmaiseksi Ninebotin koodilukon kaupan päälle samaan tilaukseen, kun teki Google-arvostelun heistä. Ei tolle nyt kamalasti arvoa voi laskea, mutta oli kiva lisä kuitenkin.
DHGatesta oma tilaus 18.4. ja lauta tuli perille viime vai edellisviikolla. Mukana koodilukko, joka ihan mukava yllätys.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Jahas. E-wau E600 Max ja ninebot G30 Max tappelis niin kumpi voittais? Ehkä arvostaisin ilma täytteisiä renkaita mut sitten himpun verran haastavaa maastoa täällä. Pitäis kiivetä harjua ylös niin tehoa ja jarrutkin pitäis löytyä kun alas tullaan. (ehkä 10-15 astetta.. vaikee sanoo) sillai kauheesti tuo viritteleminen kiinnosta mutta jos sellaista pitää tehdä että ylös pääsee niin kait sekin sitten ok.

Onks ideoit kumpi? ;)
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Olisiko tämä parempi arvaus?: Eliminoinnin perusteella sanoisin, että kontrollerin eroista on kyse. Appi (sama versio) saa tiedot kontrollerilta. Moottorilla molemmissa tapauksissa oltava anturi, jonka annon perusteella kontrolleri "tietää" ylikuumenemisesta. Kontrollerien eron takia appi ei vaan saa ajantasaista lämpötilatietoa kontrollerilta.
Testailin vähän asiaa. King songin oma softa näyttää moottorilämmöt. Piti vain Android puhelimen fontti laittaa minimiin että mahtui kyseinen tieto näytölle. Eli KSn softa on huonosti suunniteltu. Tästä voi myös päätellä että itse laudan rauta on ok. Ainoastaan E-Wayn oma softa on susi kun näyttää 0c.
Huomenna käyn heittämässä kunnon lenkin et näen missä lämmöissä lyö suojat päälle. Veikkaan jotain 90 asteen tienoille.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
E600 Max iPhonelle löytyy App Storesta DarknessBot sovellus. Ei toimi ihan 100% mutta

Näyttää kilometrit, lämmöt, nopeuden, tehon, virrat ja jännitteen nyt ainakin. Käyttö omalla vastuulla ja älkää nyt vaan sit tällä yrittäkö mitään firmis päivityksiä. Ohjelman etu on ainakin se ettei koske speed limitteriin vaan antaa kulkea maksimit. Ewayn oma softa pudottaa sen aina takaisin 25km/h.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom