• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Hyi helvattu mitä kaikenlaisia oikeuksia tuo kingsong tuunaus appi vaati, jää kyl spiidit ny saamatta, pitäs joku vara puhelin olla missä yks lysti noiden oikeuksien kanssa.
Kaikki muut voit estää paitsi sijainnin. Ilman sijainnin käyttöoikeutta ei bt löydä lautaa.

Screenshot_20210508-164044~2.jpg
 
Liittynyt
28.04.2021
Viestejä
9
No nyt sitten rämisee ja kolisee koko lauta, taitaa olla ruuvien kiristys paikallaan ajettu 6h potilaana vau 600 max....
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
No nyt sitten rämisee ja kolisee koko lauta, taitaa olla ruuvien kiristys paikallaan ajettu 6h potilaana vau 600 max....
Itsellä meni tuo takalokari vihdoin poikkipoikki :D. Pari reikää, pari nipparia ja metallipala+jesaria... Eiköhän tuo selviydy siihen asti että saa uuden ja vetää sen sitten kunnolla tuetuksi. Vituttaisi kyllä tuo laatu jos tietäisi että tuo takalokari on todella monen laudan yhteinen ongelma vaikka ei olisi edes sama design. Ihmettelin kaupassa kun kolisi ja katsoin niin roikkui aiemmin laitetussa tukinipparissa. Nooh... Haisi tuo vähän palaneelle kumille myös aka on se tainnut jokusen metriä hinkata kun olin pienellä kruisingilla.
 
Liittynyt
28.04.2021
Viestejä
9
Itsellä meni tuo takalokari vihdoin poikkipoikki :D. Pari reikää, pari nipparia ja metallipala+jesaria... Eiköhän tuo selviydy siihen asti että saa uuden ja vetää sen sitten kunnolla tuetuksi. Vituttaisi kyllä tuo laatu jos tietäisi että tuo takalokari on todella monen laudan yhteinen ongelma vaikka ei olisi edes sama design. Ihmettelin kaupassa kun kolisi ja katsoin niin roikkui aiemmin laitetussa tukinipparissa. Nooh... Haisi tuo vähän palaneelle kumille myös aka on se tainnut jokusen metriä hinkata kun olin pienellä kruisingilla.
Lokari on kyllä kestäny, vahvistin heti alkuunsa sen, keskelle reikänauhaa ja sivuille pistin 4mm rautalangat koriliimalla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Lokari on kyllä kestäny, vahvistin heti alkuunsa sen, keskelle reikänauhaa ja sivuille pistin 4mm rautalangat koriliimalla.
Koomista miten jakautuu nämä ominaisuudet :D. Itsellä on tuo lokari ja omaan makuun aavistuksen liian löysä se etujarrun vaijerin kiinnitys (olisi pysynyt mutta kiristin just in case) muttei mitään räminöitä kilinöitä eikä kolinoita. Renkaatkin ovat mukavat vs vanhan Xiaomin ilmarenkaat.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Tuli vedettyä astetta rankempi reitti E600 kanssa. Akku tyhjäksi 15km matkalle ja lähes kokoajan ylämäkeä. Moottorilämmöt olisi kiva tietää. Meinaan ei kättä kärsinyt kauaa pitää takarenkaalla kun rupes poltteleen. No siinä oli hyvä lämmitellä sormia kun ne taas jääty :)

Ei taida kyllä uskaltaa vetää samanlailla kesähelteillä kun 9 asteen lämmössäkin noin kuumenee.
 
Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
48
Itse olen tyytyväinen noihin E600 Max kumeihin. Mut sanotaan et itsellä on paino etuna. 150kg kun lyö laudanpäälle niin antautuu vähän kovempikin kumi. Ilmarenkaissa tuli itselle ongelmaksi et ettei 4bar meinannut riittää vaan piti laittaa vieläkin enemmän niin aika kovaksi noi ilmarenkaatkin muuttuvat.

Reilu 100km nyt ajettu ja tein äsken pienen huollon. Pientä klappia oli tullut taittomekanismiin joten sen kiristys. sitten etujarrun säätö kohdalleen. Huomasin samalla et se hahlo mihin vaijeri menee kiinni oli liian leveä. tappi oli puoliksi pois paikaltaan.
Melkein ihme ettei ole irronnut kokonaan jarruttaessa. Suosittelen tarkistamaan kohteen. Nuolen osoittama tappi oli pois paikaltaan. Puristin pihdeillä tota väliä pienemmäksi. Nyt ei pääse irtoamaan vahingossa.

Oli kans lähteny toiselta puolen tappi pois kolostaan!! Nyt puristettu kasaan,eikä lähde enään. Thanks!!!
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Yksi juttu on tietysti se, ajoiko joku "röyhkeästi", antamatta tietä tai melkein lastenvaunujenkin päälle. Sehän on kovin subjektiivista. Jalkakäytävälle koukatessa kohtaa jatkuvasti epäkohteliaita ihmisiä, jotka ovat tahallaan tiellä, kun ehkä luulevat etten saisi olla siinä.

Kuvasta en saa oikein selvää enkä asioi itse tuolla. Normaaleihin pihoihinhan pitää voida ajaa, jos siellä on kulkuovia. Yleensä tällöin ei soveltuvia kieltomerkkejäkään ole. Se taas on eri juttu, jos joku lentävä matto oikaisee härskisti pihan tai jalkakäytävän kautta päästäkseen toiselle kadulle.
No tossa ei tietääkseni saa ajaa edes jakeluautot ja jokainen joutui menemään seinää vasten ja pysähtymään, että kiireinen taksi pääsee kulkemaan sieltä mistä haluaa, mutta itse stoppasin sen kulun siksi aikaa kun meinasi tulla iholle.

Veikkaus, että siinä kohtaa missä kohdattiin on noin 3,5-4 metriä tilaa.

Harmi kun en tajunnut tilanteessa ottaa taksin numeroa ylös tai kuvata tilannetta, mutta siinä vaiheessa olisi varmaan tullut turpaan.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Oliko E-Waun lataussysteemi samanlainen kuin MAX-G30, eli se mikkihiiripiuha, vain onko siinä latausjohdon välissä painava laturi?

Yksi potkiksen ostamisessa ratkaiseva tekijä oli juuri se, ettei tarvitse kantaa repussa painavaa lataussysteemiä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
69
Oliko E-Waun lataussysteemi samanlainen kuin MAX-G30, eli se mikkihiiripiuha, vain onko siinä latausjohdon välissä painava laturi?

Yksi potkiksen ostamisessa ratkaiseva tekijä oli juuri se, ettei tarvitse kantaa repussa painavaa lataussysteemiä.
Erillinen ewaussa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
No tossa ei tietääkseni saa ajaa edes jakeluautot ja jokainen joutui menemään seinää vasten ja pysähtymään, että kiireinen taksi pääsee kulkemaan sieltä mistä haluaa, mutta itse stoppasin sen kulun siksi aikaa kun meinasi tulla iholle.

Veikkaus, että siinä kohtaa missä kohdattiin on noin 3,5-4 metriä tilaa.

Harmi kun en tajunnut tilanteessa ottaa taksin numeroa ylös tai kuvata tilannetta, mutta siinä vaiheessa olisi varmaan tullut turpaan.
Eipä sillä että taksin numerolla enää nykyään tekisi mitään koska niin monta eri puljua. Ainoat poikkeukset on ne pari joilla teippaukset kyljissä. Kilvillä sitä nykyään pitää mennä.

Ja E-wau valitettavasti on luopunut tuosta mikkihiirestä :(. Olisi ollut pirun näppärä töissä ladata jos olisi ollut portti suoraan kyljessä.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
ekalla 40km ajolla e-way e600max tosiaan ny haljennut lokari. Toivottavasti lähettää lokarin, mut millanen homma toi on itse korjaa?
vähän nyt pännii, mutta tiedostettu vika ja riski.
Muutoin kyllä kulkee niin napakkaa ja kiihdys hyvä ja ylämäet taittuu helposti ja kevyesti.
mitä testasin suoralla 35km/h oli max mitä pääsin varusteineen lähemmäs 100kg kuormalla.
En tohtinut sen enempää testailla tota rajoittamatonta ajeluu.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Toimiiko E-WAU Ninedash tai toi m365?

Jos jälkimmäinen toimii, sieltä saa kanssa cruisen päälle.

Screenshot_20210508-231107.jpg

Screenshot_20210508-231413.jpg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Cruise itsessään toimii mutta sen aktivoituminen oikein on hiukan hit or miss etenkin jos nopeus heittää juuri kahden lukeman väliä.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Jooh, kaikenlaista sitä kyl sit pitääki käydä
kertokaas mitäs käy jos maahantuoja vetääki laudat takas jne? saako uutta ikinä
mua ainaki tuo ip luokitus(jos toimii) ja laudan kuorma 125kg max ja takavetoisuus ym.. on ne syyt miksi nojaudun tähän lautaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Jooh, kaikenlaista sitä kyl sit pitääki käydä
kertokaas mitäs käy jos maahantuoja vetääki laudat takas jne? saako uutta ikinä
mua ainaki tuo ip luokitus(jos toimii) ja laudan kuorma 125kg max ja takavetoisuus ym.. on ne syyt miksi nojaudun tähän lautaan.
Ymmärtääkseni rahat takaisin myyjältä ja maahantuonti maksaa myyjälle. En jaksa uskoa että tuo menisi heti siihen että vedettäisiin myynnistä (ei kuitenkaan ihan tuntematon pikkupulju ja taloudesta löytyi jo ennen lautaa mm Wilfan blenderi), enemmänkin sanoisin että osia muutellaan ja ekoja lautoja tullaan vaihtamaan uusiin paikoin nopeaankin tahtiin koska voi olla rahallisesti järkevämpää ja turvallisempaa vaihtaa uuteen ja korjata vanha rauhassa uudeksi vaihtolaitteeksi tms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Joo o. On kyllä paskaa toi E600 Max takalokari. Itsellä antautui 130km kohdalla vaikka olen modifioinut ton samantien. Sisäpuolella on alumiinituet ja epoksi. Kumpikin materiaali sallii pienen jouston niin vaikka lokari on paljon jämäkämpi niin silti lähti murtumaan. No ei toi onneksi voi katketa kokonaan. Epoksi pitää paketin kasassa.

IMG_1914.jpeg
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Joo o. On kyllä paskaa toi E600 Max takalokari. Itsellä antautui 130km kohdalla vaikka olen modifioinut ton samantien. Sisäpuolella on alumiinituet ja epoksi. Kumpikin materiaali sallii pienen jouston niin vaikka lokari on paljon jämäkämpi niin silti lähti murtumaan. No ei toi onneksi voi katketa kokonaan. Epoksi pitää paketin kasassa.

:jd::itku: eli huolto kierre lokarin takia ainaki tiedossa.. itselle tulossa vaa se 3d printattu tuki.. mut halkeama jo niin pitää vahvistaa muutenkin. Pyysin wilfaa toimittaa uutta lokaria jo, ei mieli tekisi yhtää posti roudaa huoltoon kun menisi niin monta ajokilsoi pois odotellessa..
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
74
Hommasin just E-WAY E-500:n. Hauska härpäke.
Tosta softan säädöistä kysymys:

Throttle Acceleration Adjustment. Vaikuttaa ilmeisesti jotenkin kiihtyvyyteen? On oletuksena 80.

Brake Strenght Adjustment. Sekin oletuksena 80. Moottorijarrun säätö?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 219
Skuuttina M365, vaikuttaako takuuseen jos tohon flashaa firmwaren missä olisi vauhdit korkeammat?
Onko siinä flashin jälkeen edelleen kaksi ajomoodia vai onko siihen mahdollista flashaa niin että siihen tulisi erikseen kolmanneksi se viritetty?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Hommasin just E-WAY E-500:n. Hauska härpäke.
Tosta softan säädöistä kysymys:

Throttle Acceleration Adjustment. Vaikuttaa ilmeisesti jotenkin kiihtyvyyteen? On oletuksena 80.

Brake Strenght Adjustment. Sekin oletuksena 80. Moottorijarrun säätö?
Edit: mutta tämä kokemus tosin itsellä 600maxin kanssa.

0 kun laittaa jarrun säädön niin ei pysähdy eli en suosittele, kantsii varmaa sataan suoraan laittaa, 80 riittää kyl kans kaipati.

80-->100 throttle ei tuntunut missään se ero, äkänen on silti kiihtyy vakiolla, oman maun mukaan testailee vaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Edit: mutta tämä kokemus tosin itsellä 600maxin kanssa.

0 kun laittaa jarrun säädön niin ei pysähdy eli en suosittele, kantsii varmaa sataan suoraan laittaa, 80 riittää kyl kans kaipati.

80-->100 throttle ei tuntunut missään se ero, äkänen on silti kiihtyy vakiolla, oman maun mukaan testailee vaa.
80 on ihan sopiva normi ajoon mutta itsellä 100:ssa koska en koe ongelmaa siitä että takarengas menisi lukkoon hiekalla tms liukkaalla jarrutellessa. Ja juu, se menee lukkoon asti kun jarrutat hiekalla kurvissa. Kaasua kokeilin 100:n jälkeen 80:ssä ja kyllä tuo oman tuntuman mukaan tuntui äkäisemmältä 100 säädöllä. En tosin tiedä vaikuttaako tuo enemmän kaasun herkkyyteen vai virtamäärään. Jos kaasun herkkyyteen (mitä en kyllä usko) selittäisi jokseenkin kodikkaan tuntemuksen koska omassa kipossa on varsin herkkä kaasu.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
74
Ok, kiitos näistä! Pitää ite vielä testailla noita asetuksia ajan kanssa.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
80 on ihan sopiva normi ajoon mutta itsellä 100:ssa koska en koe ongelmaa siitä että takarengas menisi lukkoon hiekalla tms liukkaalla jarrutellessa. Ja juu, se menee lukkoon asti kun jarrutat hiekalla kurvissa. Kaasua kokeilin 100:n jälkeen 80:ssä ja kyllä tuo oman tuntuman mukaan tuntui äkäisemmältä 100 säädöllä. En tosin tiedä vaikuttaako tuo enemmän kaasun herkkyyteen vai virtamäärään. Jos kaasun herkkyyteen (mitä en kyllä usko) selittäisi jokseenkin kodikkaan tuntemuksen koska omassa kipossa on varsin herkkä kaasu.
Täytyy varmaa uusiksi koklaa tota kaasua..
jarru kans 100:ssa
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Skuuttina M365, vaikuttaako takuuseen jos tohon flashaa firmwaren missä olisi vauhdit korkeammat?
Onko siinä flashin jälkeen edelleen kaksi ajomoodia vai onko siihen mahdollista flashaa niin että siihen tulisi erikseen kolmanneksi se viritetty?
Sillä ei-alkuperäisellä pääset muuttelemaan asetuksia oikeastaan miten haluat. Jos et tiedä, mitä olet tekemässä, on riski polttaa kontrolleri siitä laudasta. Viimeistään siinä kohdassa voikin herättää epäilyksiä takuun osalta.

Ei sitä firmistä välttämättä toki huomata mutta aina kannattaa varautua takuun menoon jos lähtee tekemään jotain, jota ei ole tarkoitettu tehtäväksi.

80 on ihan sopiva normi ajoon mutta itsellä 100:ssa koska en koe ongelmaa siitä että takarengas menisi lukkoon hiekalla tms liukkaalla jarrutellessa. Ja juu, se menee lukkoon asti kun jarrutat hiekalla kurvissa.
Oliko tuohon lautaan softaa, jolla näkisi virrat ja jännitteet eri tilanteissa? Ei ainakaan haittaa olisi, jos saisi hieman katsottua.

En ainakaan ole huomannut riittävän tarkkaa kuvaa tuon laudan kontrollerista, jotta näkisi hieman, millaisin osin se on tehty. Enkä muutoinkaan speksejä sen osalta. Väkisin vaan tulee mieleen, onko mitoitus miten riittävä. Nyt kun porukka ottaa noista maksimit nopeudesta ja jarrusta ulos ja sitten täydellä akulla jyrkkään alamäkeen niin kyllä tuossa on riski jostakin kuulua poks jos riittävän fiksua rajoitusta ei jarruvoiman osalta ole.
Tuossakaan ei tosiaan ymmärtääkseni ole mitään jarruvastusta vaan jarrutuksen tuottama menee akkuun.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Sillä ei-alkuperäisellä pääset muuttelemaan asetuksia oikeastaan miten haluat. Jos et tiedä, mitä olet tekemässä, on riski polttaa kontrolleri siitä laudasta. Viimeistään siinä kohdassa voikin herättää epäilyksiä takuun osalta.

Ei sitä firmistä välttämättä toki huomata mutta aina kannattaa varautua takuun menoon jos lähtee tekemään jotain, jota ei ole tarkoitettu tehtäväksi.


Oliko tuohon lautaan softaa, jolla näkisi virrat ja jännitteet eri tilanteissa? Ei ainakaan haittaa olisi, jos saisi hieman katsottua.

En ainakaan ole huomannut riittävän tarkkaa kuvaa tuon laudan kontrollerista, jotta näkisi hieman, millaisin osin se on tehty. Enkä muutoinkaan speksejä sen osalta. Väkisin vaan tulee mieleen, onko mitoitus miten riittävä. Nyt kun porukka ottaa noista maksimit nopeudesta ja jarrusta ulos ja sitten täydellä akulla jyrkkään alamäkeen niin kyllä tuossa on riski jostakin kuulua poks jos riittävän fiksua rajoitusta ei jarruvoiman osalta ole.
Tuossakaan ei tosiaan ymmärtääkseni ole mitään jarruvastusta vaan jarrutuksen tuottama menee akkuun.
E-wayn omassa softassa on optiot kaasun, jarrun ja cruisen säätöihin. Eli valmistajan spekseillä mennään. Ja softa näyttää speksejä tuon M365 toolin kaltaisesti.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
E-wayn omassa softassa on optiot kaasun, jarrun ja cruisen säätöihin. Eli valmistajan spekseillä mennään. Ja softa näyttää speksejä tuon M365 toolin kaltaisesti.
Eikös tuossa ole tilanne kuitenkin se, että kaasu ja jarru säädetään kuluttajalla tarkoitetulla softalla ja nopeus toisella? Eikä ilmeisesti ole sen parempaa tietoa siitä, voiko kaikkia yhdistelmiä käyttää vapaasti?

Jos arvoja saa ulos, onko niitä kukaan katsonut?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Eikös tuossa ole tilanne kuitenkin se, että kaasu ja jarru säädetään kuluttajalla tarkoitetulla softalla ja nopeus toisella? Eikä ilmeisesti ole sen parempaa tietoa siitä, voiko kaikkia yhdistelmiä käyttää vapaasti?

Jos arvoja saa ulos, onko niitä kukaan katsonut?
Virallinen app on selkeä variaatio tuosta kiinasoftasta. Esim kaikki asetukset (jotka ovat kaikki samat optiot screenshotin perusteella) säädetään identtisesti. Virallisesta vaan puuttuu huippunopeuden säädöstä tuo rajoittamaton valinta.

Mitä arvojen katsomiseen tulee niin enpä ole katsonut kuin akkuprosenttia vs laidan viiden palkin lukema joka on selkeästi liian pienellä ajalla laskettu keskiarvo akuston volteista koska yksi ylämäkikiihdytys voi pudottaa samantien neljältä palkilta kolmeen ja kimmota hetken tasaisen ajon jälkeen takaisin neljään. Ja laudan oltua tovi nousee jopa puolitoista palkkia viidestä.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Tarttisi saada jostain uusi BMS xiaomi M365:lle. Paikkoja on 1001 mutta onko jollain kokemusta mikä olisi järkevin ostopaikka?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Tarttisi saada jostain uusi BMS xiaomi M365:lle. Paikkoja on 1001 mutta onko jollain kokemusta mikä olisi järkevin ostopaikka?
Kyse siis alkuperäisestä ei-prosta? Ja nimenomaan BMS?

En muista kenenekään täällä maininneen tuota poltetun eikä sen paremmin ostopaikkojakaan. Muutenkin hieman arpomista mutta Aliexpressistä lähtisin itse kaivamaan joltakin enemmän kauppaa tehneeltä myyjältä.

Toisaalta eikös tuosta alkuperäisestä saanut jossakin tilanteessa poltettua sulakkeen. Se on vaihdettavissa, jos kolvi pysyy kädessä. Oletettavasti pysyy, vaihtokaan ei kuitenkaan ole ihan plug and play.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Tilasin penkin ninebot maxiin:

Amazon.com: Shock-Absorbing Folding Seat Saddle Compatible with ninebot MAX G30 Electric Scooter: Sports & Outdoors

Nyt olen tosi coool. Vielä propelli päähään niin sitten on ou jee!
Mikä ihmeen pakkomielle ihmisillä on hankkia laillinen kevyt sähköajoneuvo ja sitten mahdollisuuksien mukaan muuntaa se kilvettömäksi moottoripyöräksi? Itse ainakin tykkään polkupyörään rinnastettavasta moottorittomana pidettävästä ajoneuvosta, jolla saa ajaa siellä missä polkupyörällä, jonka saa jättää vaikka alaikäisten saataville teoriassa, jolla saa päristellä pienessä krapulassa jos siltä tuntuu, ja jota ei tarvitse vakuuttaa erikseen. Minulla on auto ja mopo moottoroitua ajokortillista tieliikennettä varten ja liuta työkoneita, joilla niilläkin pitää mennä tiettyjen sääntöjen mukaan. Miksi potkuskootterista pitää väkisin tehdä moottoripyörä? Ja tämähän ei tosiaan ollut sitä jeesustelua. Mitään turvallisuushaittaa ei tässä ole, vaan omaan polveen juridisesti ampumista.

Melko vähällähän tuosta pääsee, jos on A-kortti(tai edes vähäisempi A-sukuinen) eikä satu joutumaan kolariin eikä koskaan edes teoriassa käytä alkoholia. Silti ihmettelen. On niitä hienompiakin vehkeitä, joilla leikkia Ghostrideria. Jollain Ninebotin potkulaudalla. Moro. Kyllä sen pitäisi sitten ainakin kulkea 80 km/h ja kiihtyä kuin paholainen, jotta saadaan sitä kontenttia. Jos muuten vaan haluaa säännöistä välittämättä ajaa pärrällä pyörätiellä kiusallaan, niin eikö kannattaisi ostaa sitä varten se kilvetön kurapyörä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Kyse siis alkuperäisestä ei-prosta? Ja nimenomaan BMS?

En muista kenenekään täällä maininneen tuota poltetun eikä sen paremmin ostopaikkojakaan. Muutenkin hieman arpomista mutta Aliexpressistä lähtisin itse kaivamaan joltakin enemmän kauppaa tehneeltä myyjältä.

Toisaalta eikös tuosta alkuperäisestä saanut jossakin tilanteessa poltettua sulakkeen. Se on vaihdettavissa, jos kolvi pysyy kädessä. Oletettavasti pysyy, vaihtokaan ei kuitenkaan ole ihan plug and play.
Kyllä kyseessä on ei pro malli. Ei se palanut ole ja sulake on ehjä. Mutta jotain vikaa siinä on kun vilkkauttaa 4 kertaa punaista lediä eikä sininen ledi syty.
Töissä ollaan tutkittu kahdenkin eri korjaajan kanssa eikä löydetty syytä. Kennot on ok ja tasapainossa joten ei ole niistä kiinni. Vaihto ei ole mikään ongelma. Kolvi on pysynyt kädessä ihan ammatin puolesta jo yli 20 vuotta :)
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Kyllä kyseessä on ei pro malli. Ei se palanut ole ja sulake on ehjä. Mutta jotain vikaa siinä on kun vilkkauttaa 4 kertaa punaista lediä eikä sininen ledi syty.
Töissä ollaan tutkittu kahdenkin eri korjaajan kanssa eikä löydetty syytä. Kennot on ok ja tasapainossa joten ei ole niistä kiinni. Vaihto ei ole mikään ongelma. Kolvi on pysynyt kädessä ihan ammatin puolesta jo yli 20 vuotta :)
Kennot siis ok, mutta antaako BMS ulos mitä?
Vanhat linkit kun on onnistunut menettämään, niin ihan (huonon) muistin mukaan tarkistaisin kennoille ja lämpötila-antureille menevät piuhat, kun murtuneet kaapelit ei ole ihan ainutlaatuisen harvinaisia näissä Xiaomin BMS:issä..

Alista jos halvan korvike-BMS:n tilaa, niin voi jossain vaiheessa joutua sen BMS115fix:in ajamaan jos tulee "Bad Serial" ongelma.
Näkyvät nuo M365:n BMS:t olevan jostain syystä niin hinnoissaan (esim. escooterfixillä suolaiset 79€), että ensin yrittäisin korjailla vanhaa ja jos ei onnistuisi, tilaisin Denis Yurevilta repair BMS:n neljään kymppiin.

Tietty voi yrittää metsästää pilkkahintaista loppuunajettua vastaavaa kulkupeliä varaosan toivossa, mutta se on sitten tuurihommaa.

No, toivottavasti joku osaava auttaja löytyy ja saat kyydin kuntoon!
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Juu olen ihan samaa mieltä. Olen vain aika paskassa kunnossa (aivoleikkaus * 2) ja tärinä ei juuri nyt ole oikein hyväksi minulle. Kortti
on lähtenyt ja liikuntaa pitää välttää sanoi lääkäri. Tuolla voi häveten liikkua, mutta kun ei aina ole rahaa taksiin. Osaan jo kuvitella
että tööttiä varmasti tullaan soittamaan ja varmasti ikkunaa väännetään alas ja nauretaan. Mutta tälläistä tämä on aivovammaisen elämä.

Mutta aha! Se siis on laiton. No voi vi**u. Peruutin tilauksen.

Tossa on video tuosta:
En halua kuulostaa kusipäältä mutta ei sairaus anna oikeutta rikkoa lakia. Siihen että sulla ei ole korttia on syy. Laudalla saat ajaa mutta jos et kykene sitä laillisena ajamaan niin koetko rehellisesti olevasi oikea ihminen liikenteeseen... Etenkin jos jo tärinä vetää esiin oiretta joka estää ajamisen esiin niin luuletko että tuollainen jousitettu satula sitä poistaa tarpeeksi ettet vaaranna muita?

Ja kyllä, mulla on varaa sanoa näin. Myös kortin suhteen. Kortti sairauden takia kuivumassa ja lauta on tehokkain mitä saan ajaa tällä hetkellä. Erona se että omat oireet olleet kurissa jo ennen kortin lähtöä ja vielä pitäisi elokuulle venailla että saa antaa ST:lle kenkää niin perkeleesti. Olisi se kiva päästä paikasta a paikkaan b joustavasti ja nopeasti yms kivaa mutta ei.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Juu mulla ei ole sellaista oiretta joka vaarantaisi liikenteen. Ajatus oli vetää noin kävelyvauhtia. Mutta kuten sanoin, peruin tilauksen koska
se on laiton. En ollut siitä tietoinen. Kiitos!
Oireeton mutta samalla et saa saada liikaa tärinää (minkä ymmärrän hyvin) ja sitä ei moinen satulatolppa poista. Usko pois, tiedän miten perseestä tuo on. Itsellä ei ole noin paha keissi kun sulla mutta olen seurannut vastaavia läheltä. Tiedän sen paskan. Se on vain tosiasia että sulle ja ympäristölle paljon parempiakin kulkineita löytyy. Enkä nyt meinaa pyörätuolia tms.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Kennot siis ok, mutta antaako BMS ulos mitä?
Vanhat linkit kun on onnistunut menettämään, niin ihan (huonon) muistin mukaan tarkistaisin kennoille ja lämpötila-antureille menevät piuhat, kun murtuneet kaapelit ei ole ihan ainutlaatuisen harvinaisia näissä Xiaomin BMS:issä..

Alista jos halvan korvike-BMS:n tilaa, niin voi jossain vaiheessa joutua sen BMS115fix:in ajamaan jos tulee "Bad Serial" ongelma.
Näkyvät nuo M365:n BMS:t olevan jostain syystä niin hinnoissaan (esim. escooterfixillä suolaiset 79€), että ensin yrittäisin korjailla vanhaa ja jos ei onnistuisi, tilaisin Denis Yurevilta repair BMS:n neljään kymppiin.

Tietty voi yrittää metsästää pilkkahintaista loppuunajettua vastaavaa kulkupeliä varaosan toivossa, mutta se on sitten tuurihommaa.

No, toivottavasti joku osaava auttaja löytyy ja saat kyydin kuntoon!
kennoilta lähtee 42v eli ovat täynnä mut BMS antaa ulos vain puolet 21v eli ei kytkeydy päälle. Tarttee nyt vielä kerran yrittää mitata noi kaikki sensorit ja piuhat läpi. Mielestäni joskus oon nähnyt kytkentäkaavion jossain netin syövereistä niin yrittää sen mukaan vähän katsella läpi.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
398
Itselleni on ainakin tullut aika selväksi, milloin tuo potkulauta muuttuu ns. laittomaksi. Mutta sen sijaan että se kategorisesti kiellettäisiin tai estettäsiin, niin mitä vaikutuksia sen tekemisellä laillliseksi olisi? Itse en lähtisi laudalla hakemaan mitään älyttömiä nopeuksia, mutta jos vaikka tuo istuinkin jotakuta niin miellyttää, niin saako laudasta tehtyä fiksusti "moottoripyörän"? Onko jotain sellaisia vaatimuksia, jotka ovat teknisesti vaikea täyttää. Vakuutukset saa rahalla, ja olisi hyvä ymmärtää tässäkin, millaisista summista mahdetaan puhua, jos joku tätä on selvitellyt jo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Itselleni on ainakin tullut aika selväksi, milloin tuo potkulauta muuttuu ns. laittomaksi. Mutta sen sijaan että se kategorisesti kiellettäisiin tai estettäsiin, niin mitä vaikutuksia sen tekemisellä laillliseksi olisi? Itse en lähtisi laudalla hakemaan mitään älyttömiä nopeuksia, mutta jos vaikka tuo istuinkin jotakuta niin miellyttää, niin saako laudasta tehtyä fiksusti "moottoripyörän"? Onko jotain sellaisia vaatimuksia, jotka ovat teknisesti vaikea täyttää. Vakuutukset saa rahalla, ja olisi hyvä ymmärtää tässäkin, millaisista summista mahdetaan puhua, jos joku tätä on selvitellyt jo.
Tyyppihyväksyntää voi hakea vain valmistaja tai maahantuoja. Tyyppihyväksyntä vaaditaan että laudan voi rekisteröidä mopoksi tai kevyeksi moottoripyöräksi. Sellanen on vain lähtökohtaisesti skootterin tmv. runkoon rakennetulla patterivehkeellä. Omavalmistetta on myös hyvin vaikeaa ja kallista saada kilpiin, helpoiten se käy kun ottaa tehdasvalmisteisen tyyppihyväksytyn menopelin ja muokkaa sitä niin että muutosprosentti on alle 50. Itsekin harmittelin että ei haittaisi maksaa vuodessa pariasataa vakuutuksista ja veroista, kunhan e-waulla saisi päästää laillisesti maks 60-80 nopeuksia ajoradalla.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
45
Juu mulla ei ole sellaista oiretta joka vaarantaisi liikenteen. Ajatus oli vetää noin kävelyvauhtia. Mutta kuten sanoin, peruin tilauksen koska
se on laiton. En ollut siitä tietoinen. Kiitos!
Eikös se istuin ole sähköpotkulaudassakin eli 16-25 km/h kulkevassa max. 1 kW tehoisessa kevyessä sähköajoneuvossakin sallittu, jos sen korkeus ajoradan pinnasta on enintään 44 cm, ainakin tuon allaolevan, TRAFICOMin sivuilta linkitetyn TUKES-ohjeistuksen mukaan?
Sähköiset liikkumisvälineet - Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)

Tuota korkeammaksi jos istuimen asettaa, täytyy laitteen olla esimerkiksi "ensisijaisesti maastokäyttöön tarkoitettu". Minä ainakin tuon tulkitsen niin, että kaikissa sähköpotkulaudoissa saa täten alle 44 cm korkuinen istuin olla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Eikös se istuin ole sähköpotkulaudassakin eli 16-25 km/h kulkevassa max. 1 kW tehoisessa kevyessä sähköajoneuvossakin sallittu, jos sen korkeus ajoradan pinnasta on enintään 44 cm, ainakin tuon allaolevan, TRAFICOMin sivuilta linkitetyn TUKES-ohjeistuksen mukaan?
Sähköiset liikkumisvälineet - Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)

Tuota korkeammaksi jos istuimen asettaa, täytyy laitteen olla esimerkiksi "ensisijaisesti maastokäyttöön tarkoitettu". Minä ainakin tuon tulkitsen niin, että kaikissa sähköpotkulaudoissa saa täten alle 44 cm korkuinen istuin olla.
Näin muistelen/olen ymmärtänyt mutta toin asian esiin ihan senkin takia että omien kokemuksien mukaan laadukaskaan iskarilla varustettu satulatolppa ei ole "jousitus" joka edellä mainitussa tilanteessa ratkaisisi itse ongelmaa tärinän suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2021
Viestejä
20
150km mittarissa ja oma E600 lokari antoi periksi :cool: Mietinpä vain onko tuosta korvaavasta lokarista mitään iloa jos lähettävät mulle täysin samanlaatuisen lokarin joka hajoaa taas 0-200km jälkeen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
150km mittarissa ja oma E600 lokari antoi periksi :cool: Mietinpä vain onko tuosta korvaavasta lokarista mitään iloa jos lähettävät mulle täysin samanlaatuisen lokarin joka hajoaa taas 0-200km jälkeen.
Itse meinasin että kun lokari saapuu niin kiinni ja suoraan rakennellut tuet kiinni ja sillä pääsee jo todennäköisesti 90% ongelmista. Pari tukea tuonne lokarin takapäähän jotka tuetaan laudan runkoon ja jousto vähenee todella pieneksi.
 
Liittynyt
29.04.2021
Viestejä
20
Itse meinasin että kun lokari saapuu niin kiinni ja suoraan rakennellut tuet kiinni ja sillä pääsee jo todennäköisesti 90% ongelmista. Pari tukea tuonne lokarin takapäähän jotka tuetaan laudan runkoon ja jousto vähenee todella pieneksi.
Tämä on varmaan fiksuinta. Itse mietin tilaanko suoraan G30 lokarin. On kyllä valittu laadukkain mahdollinen muovi tähän härpättimeen..
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
Ite oon ajanut 3 vuatta istuimella varusteltua skuuttia useampaan ratsiaan poliisien istuimesta mitään kommentoimatta. Ja mikä mpyärän istuin tekee skuutista?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Ite oon ajanut 3 vuatta istuimella varusteltua skuuttia useampaan ratsiaan poliisien istuimesta mitään kommentoimatta. Ja mikä mpyärän istuin tekee skuutista?
Asian vähäisyyden, harmittomuuden ja tulkinnanvaraisuuden takia pelkkään istuimeen tuskin puututaan. Tarkoitin yleisellä tasolla, kun kulkuakin halutaan lisää eikä skuutin pääpointtia, käytännössä ehtojen täyttyessä sääntelyn ulkopuolelle jäämistä, osata arvostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Ite oon ajanut 3 vuatta istuimella varusteltua skuuttia useampaan ratsiaan poliisien istuimesta mitään kommentoimatta. Ja mikä mpyärän istuin tekee skuutista?
Ei se taida silti sitä tosiasiaa muuttaa et se on silti laiton, ja mikäli poliisilla on huono päivä niin sillä on ihan oikeus tulla antaa sitä runtua asiasta, jos vaan sille päälle sattuu. Se et muutaman kerran on selvinny istuimen kanssa ajelusta tai pienestä ylinopeudesta ei tarkota et aina selviäis.

Oon mäkin tykitelly poliisia vastaan 35-40kmh vauhdeissa ilman et mitään on tapahtunu, mutta ei se tarkota et lähtisin asialla sen enempää pelleilemään ku rankaistava teko se silti on.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
girma

Hinta.fi

Ylös Bottom