Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
19.05.2023
Viestejä
38
Tarkoititko nyt vs. ei jousitusta ollenkaan vai vs. johonkin toisen tyyppiseen jousitukseen? Itse pidän jousitusta enemmän "nice to have" kuin "must have" -luokassa. Pääsääntöisestihän toi lisää vain ajomukavuutta eli jousituksen merkitys korostuu jos ajat pääsääntöisesti pitkiä yli puolen tunnin lenkkejä tai skuutissa on umpikumirenkaat jotka välittävät tärinät kovemmin runkoon.
Ok, pitää miettiä tuota sitten lisää.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 792
Kysyisin vielä jousituksista ennen kuin teen ostopäätöksen. Jäänkö jostain paitsi, jos sähköpotkulaudassa ei ole esimerkiksi tällaista jousitusta?
Jos jousitus on, niin tuollainen swingityyppinen iskareilla on paras. Swingi kumeilla ei niinkään hyvä.
 

djmake

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Oisko ideoita mikä olis paras (huoltopaikka) Helsingissä jarrusatulan/jarrupalan säätöön? Kettumainen säätää kun levyjarrun ja rungon väliin jää vähän tilaa ja kun jarrusatula ei mene suorasti niin aina hiertää joko sisempään tai ulkoiseen jarrupalaan. Tai sit on vaan taidon puutetta :D
Oon yrittänyt joo, mutta jotenkin aina menee ketuilleen, kun tuo ruuviaukko vetää satulan vinoon ja sillä uloinpaan jarrupalaan kiinni. Jos löysään vaijeria tarpeeksi, että ulkoinen jarrupala menee kauemmas ja väli palojen välissä suurenee, mutta se tekee sitten jarrun liian löysäksi eikä jarruta kahva pohjassakaan. Täytyy vielä vissiin jatkaa harjoituksia tai löytää ammattilainen asialle :D
Pultti vaihtunut ja prikat kadoneet välistä. Eli mitä näiden kahden kuvan välillä on siis yritetty tehdä ja miksi? Ei ainakaan tuon alemman mukainen voi toimia.

Onko tuossa siis kyseessä laudan alkuperäinen jarrusatula ja levy? On kovin virityksen näköinen ratkaisu, tuon kun olisi voinut tehdä myös kunnolla. Vai onko vaihdettu pykälää suurempi levy ja sen vuoksi on haasteita?

Ja kuten olikin jo todettu, pultin tulisi olla suora ja noista kuvista saa käsityksen, ettei näin ole. Pultti vaihtoon jos ei suora ole. Toisaalta ylemmässä kuvassa taitaa olla prikkapari, joka on kupera/kovera ja niitä käyttäen saa satulan haluttuun asentoon. Oletuksena on kuitenkin ilman virityksiä suorassa jos runko ja satula sitä ovat.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Pultti vaihtunut ja prikat kadoneet välistä. Eli mitä näiden kahden kuvan välillä on siis yritetty tehdä ja miksi? Ei ainakaan tuon alemman mukainen voi toimia.

Onko tuossa siis kyseessä laudan alkuperäinen jarrusatula ja levy? On kovin virityksen näköinen ratkaisu, tuon kun olisi voinut tehdä myös kunnolla. Vai onko vaihdettu pykälää suurempi levy ja sen vuoksi on haasteita?

Ja kuten olikin jo todettu, pultin tulisi olla suora ja noista kuvista saa käsityksen, ettei näin ole. Pultti vaihtoon jos ei suora ole. Toisaalta ylemmässä kuvassa taitaa olla prikkapari, joka on kupera/kovera ja niitä käyttäen saa satulan haluttuun asentoon. Oletuksena on kuitenkin ilman virityksiä suorassa jos runko ja satula sitä ovat.
On alkuperäinen jarrusatuja ja levy. Molemmat pultit on täysin suoria, alkuperäinen pultti M6x30 ja nyt vaihdettu m6x20, mutta kumpikaan ei mene muutamaa kierrosta syvemmälle (oli 4 prikkaa välissä tai ei), kuuluisikohan tuo pultti kiertyä pohjaan asti? Melkeinpä tuo levy hiertää noihin prikkoihin kun pultti ei suostu suorana reikään menemään.
Voihan olla, että tehtaalla on alunperin pulttireikä tehty vinoon/kierteet päin puuta ja siitä johtuen pultti- ja satula vinossa. Voishan tuota takuuseen kysyä, mutta toivo ois ettei koko lautaa tarviis tuollaisen pikku säädön takia laittaa vaihtoon. Lisäyksenä vielä, että tehtaalta tullesssa jarrut olivat niin, että kuului kolina ja sirinä kirkolta kotia :D
 
Viimeksi muokattu:

pt.

Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
5
On alkuperäinen jarrusatuja ja levy. Molemmat pultit on täysin suoria, alkuperäinen pultti M6x30 ja nyt vaihdettu m6x20, mutta kumpikaan ei mene muutamaa kierrosta syvemmälle (oli 4 prikkaa välissä tai ei), kuuluisikohan tuo pultti kiertyä pohjaan asti? Melkeinpä tuo levy hiertää noihin prikkoihin kun pultti ei suostu suorana reikään menemään.
Voihan olla, että tehtaalla on alunperin pulttireikä tehty vinoon/kierteet päin puuta ja siitä johtuen pultti- ja satula vinossa. Voishan tuota takuuseen kysyä, mutta toivo ois ettei koko lautaa tarviis tuollaisen pikku säädön takia laittaa vaihtoon. Lisäyksenä vielä, että tehtaalta tullesssa jarrut olivat niin, että kuului kolina ja sirinä kirkolta kotia :D
Yleensä jo kiertyy vain kierroksen tai kaksi, niin joko kierre on väärä taikka toki vioittunut.

Eli ilman jarrusatulaa käännät pultin reikään ja kokeilet että menee helposti pohjaan asti.

Miten tuossa satulassa säädetään toinen jarrupala? Eli kuten pyörässä pultista tms vai tuolla pultin reiällä asetetaan se vanteen puoleinen pala kohdilleen ennen kiristystä?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
695
Oon yrittänyt joo, mutta jotenkin aina menee ketuilleen, kun tuo ruuviaukko vetää satulan vinoon ja sillä uloinpaan jarrupalaan kiinni. Jos löysään vaijeria tarpeeksi, että ulkoinen jarrupala menee kauemmas ja väli palojen välissä suurenee, mutta se tekee sitten jarrun liian löysäksi eikä jarruta kahva pohjassakaan. Täytyy vielä vissiin jatkaa harjoituksia tai löytää ammattilainen asialle :D
En tiedä hämääkö kuva, mutta tuo mihin jarrusatula kiinnitetään ruuveilla tulisi olla suora. Oletettavasti jarrulevy on suora, ja tuon kiinnityspaikan tulisi olla jarrulevyn suuntainen, kuvan mukaan se ei ole. Joten automaattisesti jarrusatula menee vinoon suhteessa levyyn nähden.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Yleensä jo kiertyy vain kierroksen tai kaksi, niin joko kierre on väärä taikka toki vioittunut.

Eli ilman jarrusatulaa käännät pultin reikään ja kokeilet että menee helposti pohjaan asti.

Miten tuossa satulassa säädetään toinen jarrupala? Eli kuten pyörässä pultista tms vai tuolla pultin reiällä asetetaan se vanteen puoleinen pala kohdilleen ennen kiristystä?
Ilman jarrusatulaa uusi tai vanha pultti menee vaan muutaman kierroksen ja jää jumiin siihen eli ei mene lihasvoimalla kun sen verran mitä kuvassa näkyy. Ymmärtääkseni vanteen puolista jarrupalaa säädetään siellä vanteen puolella olevasta jarrusatulan reiästä (kunhan tuon ihan pienen reiän on ”avannut” ) ja sinne säätöreikään pääsee käsiksi vaan irroittamalla koko jarrusatulan. Ulointa jarrupalaa olen säätänyt avaamalla jarruvaijerin lukitusmutterin, työntämällä sitä vipua tiukemmallle ylöspäin ja lukitsemalla lukitusmutterin. Olen kyllä augmentin jarruja monet kerrat säätänyt, mutta tää lauta on perhanan hankala tapaus :D
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
En tiedä hämääkö kuva, mutta tuo mihin jarrusatula kiinnitetään ruuveilla tulisi olla suora. Oletettavasti jarrulevy on suora, ja tuon kiinnityspaikan tulisi olla jarrulevyn suuntainen, kuvan mukaan se ei ole. Joten automaattisesti jarrusatula menee vinoon suhteessa levyyn nähden.
Jarrulevy on ihan suora, mutta itsekin ihmettelen miten toi jarrusatulan kiinnityspaikka on hitsattu kummallisen vinoon. Pitää vielä huomenna irroittaa koko jarrusatula ja yrittää säätää prikoilla, mutta tosiaan kun mutteri on vinossa ja jarrusatulan kiinnityspaikka myös niin ei varmaankaan voi hyvä tulla
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Kokeilitko niin, että nuo säätöruuvit löysälle, sitten jarru pohjaan ja samalla kiristät?
Missä kohtaa levyä jarrupalojen tulisi olla lähtötilanteessa? Pitäiskö renkaan pyöriä koskematta kumpaankaan jarrupalaan? Jos lähtötilanne on, että toinen jarrupala hiertää niin pitäiskö täydellisessä maailmassa satulan ruuveja löysäämällä, kahva pohjaan ja pikku hiljaa molempia ruuveja kiristämällä jarrupalat asettua aloilleen? Näin olen videosta ymmärtänyt, mutta ei toiminut tässä tapauksessa vaan hiertää edelleen :D
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Loppujen lopuksi jarrujen säätö onnistui ihan hyvin kun kaikki taivaan jumalat oli puolellani :D Jarrusatula irti, mutterin takas laitto 2 prikkaa satulan päälle ja alle. Jarrupohjaan ja uloimman jarrupalan ja levyn väliin pahvinpala, mutterien kiinnitys pikkuhiljaa molempia vuorontellen, jarru kahvasta irti ja loppu säätö, että tilaa jää molempien palojen väliin ja mutterit vielä tiukalle.
 

Liitteet

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
965
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
119
Kysyisin vielä jousituksista ennen kuin teen ostopäätöksen. Jäänkö jostain paitsi, jos sähköpotkulaudassa ei ole esimerkiksi tällaista jousitusta?
Nyt meneillään toinen kesä jousittamattomalla honeycomb-renkailla varustetulla skuutilla, ja jousitusta tekisi kovasti mieli, edes jonkinlaista.
Kollegalla on skuutti jossa tuollainen saksijousitus ja olihan se huomattavan parempi ajettava.
Työmatkasiirtymiset on oma asiansa, mutta kyllähän tuolla skuutilla ajelisi paljon enemmänkin ihan vain omaksi huviksi jos kyyti olisi pehmeämpää.

Jos tuo Ninebot MAX G2 todellakin tulee Suomeen alle 1k€ hintaan, niin eipä noita yli 1k€ lautoja ole enää pakko ihmetellä jotta jousituksen saa.

Jos nämä menee normiasennuksena G30 ja ovat sinulle ylimääräiset, niin pistä yyveetä hinnasta, millä olet valmis näistä luopumaan, niin voisin ostella mielenkiinnosta pois.
Ylimääräiset ovat joo, mutta hankala antaa takuuta että sopivat G30 MAX kun itsellä ei sellaista ole.
Eli mikäli sinullakin olisi sitten ongelmaa näiden kanssa niin riitelyksihän se menisi... pitää ensin kokeilla palauttaa Amazonille tällä viikola, jos se ei onnistu niin sitten pakko myydä eteenpäin disclaimerin kera.
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
158
Okei, no pitääköhä sitä sit ostaa joku toinen malli joka olis takavetoinen ja ei välttämättä nii sidonnainen ohjelmiin. Mikä olis paras skootti 500,-1000€ luokkaa?

Onko näistä kokemuksisia?

Itse kävin lauantaina Huippukoneella tuon X10 ja 9 koeajamassa ja vaikutti kyllä päteviltä laitteilta. Toki tuollaisella lyhyellä testiajolla ei voi ikinä kaikkea huomata, vielä kun en itse laudoilla pääsääntöisesti ajele. Tein videon missä pikaisesti kaikki laitteet testasin ja omat mielipiteeni kerroin. Pistän linkin, jos sattuisi olemaan mun mielipiteistä jotain apua :) (laudat videon lopussa).
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
447
Itse kävin lauantaina Huippukoneella tuon X10 ja 9 koeajamassa ja vaikutti kyllä päteviltä laitteilta. Toki tuollaisella lyhyellä testiajolla ei voi ikinä kaikkea huomata, vielä kun en itse laudoilla pääsääntöisesti ajele. Tein videon missä pikaisesti kaikki laitteet testasin ja omat mielipiteeni kerroin. Pistän linkin, jos sattuisi olemaan mun mielipiteistä jotain apua :) (laudat videon lopussa).
Taitaa tomini 9 lähteä tilaukseen 800w kone, semi range, avain lukitus ja 800€ hintalappu
 
Liittynyt
22.08.2020
Viestejä
87
Itse kävin lauantaina Huippukoneella tuon X10 ja 9 koeajamassa ja vaikutti kyllä päteviltä laitteilta. Toki tuollaisella lyhyellä testiajolla ei voi ikinä kaikkea huomata, vielä kun en itse laudoilla pääsääntöisesti ajele. Tein videon missä pikaisesti kaikki laitteet testasin ja omat mielipiteeni kerroin. Pistän linkin, jos sattuisi olemaan mun mielipiteistä jotain apua :) (laudat videon lopussa).
Eipä kai se ihan miinusta ole jos ilmakumirenkaat löytyy laitteesta vakiona :) Aika mielipiteitä jakava toki tämä asia. Ajettavuus on kuitenkin kunnon ilmarenkaissa huomattavasti parempi, sekä ovat ajotuntuman, sekä pidon osaltakin turvallisempi valinta kaikilla sääolosuhteilla ajamisen kannaltakin.

Sisäkumilla varustetuilla ilmarenkailla se ajajan paino merkitsee millä paineilla ajetaan. Ajetaanko korkeimmalla mahdollisella ilmanpaineella vai jopa hieman yli, jos kokonaispaino on iso. Useimmiten melkein aina korkein sallittu paine yleensä silti kannattaa laittaa. Ennen ajoon lähtöä aina paineiden tarkistus mittarilla ja täyttö tarpeen mukaan. Paineet laskevat ajan saatossa ja töyssyissä tai renkaiden liiallisessa joustossa sitten sisäkumirengas saattaa alkaa hangata tai vetää ns. "kaksinkerroin" renkaan sisällä tehden hiertymällä reiän ja ilmat pois.

Ilman sisäkumia olevilla ilmarenkailla paineita voi laittaa huomattavasti alemmaksi mukavuutta tuomaan. Sisäkumittomille ilmarenkaille voi lisäksi sisälle laittaa esim. Blue Armor-Dilloz Extreme - Scooter Tire Sealant tavaraa, niin perus naulanpistot pitäisi kyllä korjautua ihan itsestäänkin.

 
Liittynyt
19.05.2023
Viestejä
38
Nyt meneillään toinen kesä jousittamattomalla honeycomb-renkailla varustetulla skuutilla, ja jousitusta tekisi kovasti mieli, edes jonkinlaista.
Kollegalla on skuutti jossa tuollainen saksijousitus ja olihan se huomattavan parempi ajettava.
Työmatkasiirtymiset on oma asiansa, mutta kyllähän tuolla skuutilla ajelisi paljon enemmänkin ihan vain omaksi huviksi jos kyyti olisi pehmeämpää.
Olen vähän noita jousitettuja skuutteja katsellut, mutta jokaisessa näyttäisi olevan se, ettei akkua voi irrottaa erikseen ja ladata esim. Kämpillä ilman, että tarvitsee koko menopeliä raahata sisälle. Tämän takia tuo HX X9 houkuttelisi.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Olen vähän noita jousitettuja skuutteja katsellut, mutta jokaisessa näyttäisi olevan se, ettei akkua voi irrottaa erikseen ja ladata esim. Kämpillä ilman, että tarvitsee koko menopeliä raahata sisälle. Tämän takia tuo HX X9 houkuttelisi.
Itse olen tapellut HX X9 lautani jarrujen kanssa, mutta syy voi olla ihan omassa osaamattomuudessa tai maanantai kappaleessa :D No lopulta sain jarrun kohilleen ja nyt voi päästellä menemään. Jos viitsit odottaa, niin näyttäs HX:ltä tulevan uusi X11 malli tänä vuonna, joka äkkiseltään näyttää HX8 parannetulta versiolta, mutta Hx 9 maxiin nähden range on pienempi.
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
158
Eipä kai se ihan miinusta ole jos ilmakumirenkaat löytyy laitteesta vakiona :) Aika mielipiteitä jakava toki tämä asia. Ajettavuus on kuitenkin kunnon ilmarenkaissa huomattavasti parempi, sekä ovat ajotuntuman, sekä pidon osaltakin turvallisempi valinta kaikilla sääolosuhteilla ajamisen kannaltakin.

Sisäkumilla varustetuilla ilmarenkailla se ajajan paino merkitsee millä paineilla ajetaan. Ajetaanko korkeimmalla mahdollisella ilmanpaineella vai jopa hieman yli, jos kokonaispaino on iso. Useimmiten melkein aina korkein sallittu paine yleensä silti kannattaa laittaa. Ennen ajoon lähtöä aina paineiden tarkistus mittarilla ja täyttö tarpeen mukaan. Paineet laskevat ajan saatossa ja töyssyissä tai renkaiden liiallisessa joustossa sitten sisäkumirengas saattaa alkaa hangata tai vetää ns. "kaksinkerroin" renkaan sisällä tehden hiertymällä reiän ja ilmat pois.

Ilman sisäkumia olevilla ilmarenkailla paineita voi laittaa huomattavasti alemmaksi mukavuutta tuomaan. Sisäkumittomille ilmarenkaille voi lisäksi sisälle laittaa esim. Blue Armor-Dilloz Extreme - Scooter Tire Sealant tavaraa, niin perus naulanpistot pitäisi kyllä korjautua ihan itsestäänkin.

Joo nimenomaan mielipide tämä oli, kun itsellä potkulauta ajelut niin pieniä ja lyhveitä matkoja, että arvostaisin enemmän juuri kumeja mitä ei tarvitse joka kerta tarkistella kun harvoin menisi ja ei olisi ainakaan sitä pienintäkään rengasrikon vaaraa, varsinkin vielä jos tulisi lapselle tai muulle kuka ei osaisi niistä itse huolehtia :) Itse pidän myös ilmakumeja mukavempina ja omistan siis kyllä itse sähköskootterin ja potkulaudan, missä molemmissa juuri ilmakumit (potkulauta tuli aikoinaan eri renkailla, kuin mitä mainostettiin). Käytännöllisyyttä ja helppohoitoisuutta omalla kohdalla mietin aina noissa mielipiteissäni. Ja vaikuttaa hyvältä aineelta tuollainen, itse olen onnekas kun vuodesta 2019 asti menty ilman rengas rikkoja tai renkaiden vaihtoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.05.2023
Viestejä
38
Itse olen tapellut HX X9 lautani jarrujen kanssa, mutta syy voi olla ihan omassa osaamattomuudessa tai maanantai kappaleessa :D No lopulta sain jarrun kohilleen ja nyt voi päästellä menemään. Jos viitsit odottaa, niin näyttäs HX:ltä tulevan uusi X11 malli tänä vuonna, joka äkkiseltään näyttää HX8 parannetulta versiolta, mutta Hx 9 maxiin nähden range on pienempi.
Lomaksi pitäisi tuo lauta saada itselle ja siihen ei ole kauaa enää joten en usko, että ehdin odottamaan. Joka tapauksessa onko tuossa HX X9 millaiset iskarit ja jousitus? Harmi kun useammissa laudoissa ei ole irroitettavaa ja erikseen ladattavaa akkua.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
94
Lomaksi pitäisi tuo lauta saada itselle ja siihen ei ole kauaa enää joten en usko, että ehdin odottamaan. Joka tapauksessa onko tuossa HX X9 millaiset iskarit ja jousitus? Harmi kun useammissa laudoissa ei ole irroitettavaa ja erikseen ladattavaa akkua.
Sehän se onkin kun tuossa ei mitään jousitusta ole. Eli ihan basic lauta. Suurin miinus koko laitteessa heikon Suomi-saatavuuden lisäksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 970
Noissa kennorenkaissa on myös eroja. Yli 4 tonnia nyt ajellut kahdella eri e-waylla, joista toisessa on kivikovat renkaat ja toisessa samassa, mutta uudemmassa mallissa on selkeästi pehmeämmät renkaat, jotka absorboi iskuja hyvin ja ajelu on huomattavasti pehmeämpää.

Kun jossain vaiheessa täytyy uutta lautaa katsella, niin suosin jatkossakin kennorenkaita, mutta jousituksilla. Jos joutuisin ajelemaan paljon mukulakivillä, niin todennäköisesti suosisin ilmarenkaita.
 
Liittynyt
19.05.2023
Viestejä
38
Sehän se onkin kun tuossa ei mitään jousitusta ole. Eli ihan basic lauta. Suurin miinus koko laitteessa heikon Suomi-saatavuuden lisäksi.
Itsellä olosuhteet on sellaiset, ettei koko potkulautaa pysty raahata sisälle ladattavaksi vaan pitäisi olla sellainen malli, että akun voi irroittaa ja ladata erikseen, joten luultavasti joka tapauksessa otan tuon HX X9:n.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
94
Itsellä olosuhteet on sellaiset, ettei koko potkulautaa pysty raahata sisälle ladattavaksi vaan pitäisi olla sellainen malli, että akun voi irroittaa ja ladata erikseen, joten luultavasti joka tapauksessa otan tuon HX X9:n.
Siinä tapauksessa kannattaa miettiä, mistä laitteen tilaa. RDE:stä on ollut tälläkin foorumilla ihmisillä huonoja kokemuksia. Yksi vaihtoehto on tilata suoraan valmistajalta EU-varastosta, jos ei virolaiseen puotiin luota. On toki muutaman kympin kalliimpi siten.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
119
Itsellä olosuhteet on sellaiset, ettei koko potkulautaa pysty raahata sisälle ladattavaksi vaan pitäisi olla sellainen malli, että akun voi irroittaa ja ladata erikseen, joten luultavasti joka tapauksessa otan tuon HX X9:n.
Jos olisin itse siinä tilanteessa että esim. puoliso/vanhemmat on niin natsia satsia, että ei anna tuoda skuuttia sisälle niin harkitsisin enemmän ehkä noita yksipyöräisiä Monowheelejä.
Mahtuu pienempäänkin tilaan kun sisälle tuo, ja ehkä hiukan helpompi kantaa.
 
Liittynyt
19.05.2023
Viestejä
38
Jos olisin itse siinä tilanteessa että esim. puoliso/vanhemmat on niin natsia satsia, että ei anna tuoda skuuttia sisälle niin harkitsisin enemmän ehkä noita yksipyöräisiä Monowheelejä.
Mahtuu pienempäänkin tilaan kun sisälle tuo, ja ehkä hiukan helpompi kantaa.
Sellaisesta en itse innostuisi joten uskon, että pärjään tuolla HX X9 ihan hyvin.
Siinä tapauksessa kannattaa miettiä, mistä laitteen tilaa. RDE:stä on ollut tälläkin foorumilla ihmisillä huonoja kokemuksia. Yksi vaihtoehto on tilata suoraan valmistajalta EU-varastosta, jos ei virolaiseen puotiin luota. On toki muutaman kympin kalliimpi siten.
Pidän mielessä. Täytyy miettiä, että mistä ostaa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
488
Jos olisin itse siinä tilanteessa että esim. puoliso/vanhemmat on niin natsia satsia, että ei anna tuoda skuuttia sisälle niin harkitsisin enemmän ehkä noita yksipyöräisiä Monowheelejä.
Mahtuu pienempäänkin tilaan kun sisälle tuo, ja ehkä hiukan helpompi kantaa.
2 varastokoukkua ruuvaa eteisen seinään ja pistää tangosta siihen nojaamaan/roikkumaan taitettuna, vie hurjat 30x30cm alueen
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
274
Olis sähköpotkulauta mietinnässä ja törmäsin verkkiksessä tälläseen:

Onko mitään sanomista kyseisen laudan laadusta. Onko 500€ hyvä lauta vai pitääkö laittaa enemmän rahaa sisään että saa järkevän laudan?
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
168
Olis sähköpotkulauta mietinnässä ja törmäsin verkkiksessä tälläseen:

Onko mitään sanomista kyseisen laudan laadusta. Onko 500€ hyvä lauta vai pitääkö laittaa enemmän rahaa sisään että saa järkevän laudan?
Tuolta vielä reilu 100€ halvemmalla:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 480
Olis sähköpotkulauta mietinnässä ja törmäsin verkkiksessä tälläseen:

Onko mitään sanomista kyseisen laudan laadusta. Onko 500€ hyvä lauta vai pitääkö laittaa enemmän rahaa sisään että saa järkevän laudan?
Kaikkihan riippuu sun käyttötapauksesta, tarpeista ja rahatilanteesta. Toi on viime vuonna tullut malli joka on arvosteluissa ihan kehuttu ja varmaan toimii jos speksit omaan käyttöön riittää. Ainut mikä tossa itsellä vähän tökkii on että spekseiltään toi vastaa pitkälti jo 3-4v vanhaa Xiaomin M365 Prota isompia renkaita lukuunottamatta eli todellisesti noin 25km range, ei jousitusta ja 300W moottori. Normaalihinnassa on siis vähän KiQ:n "laatulisää" mutta alennettuna toki harkittavissa. Toisaalta jos parempaa haluaisi niin nämä tämän vuoden uutuudet sitten maksavatkin jo melkein tuplat tohon kuten tuo Ninebotin G2 Max (900€ ulkomailta) tai Xiaomin Ultra 4 (1399€ suomesta, 999€ pitäisi olla suositushinta). Rahalla saisi vähän paremman rangen, jousituksen ja tehokkaamman moottorin. Vähän halvemmalla voi päästä jos harkitsee eksoottisempia valmistajia joilla saa ainakin jonkun noista ominaisuuksista parempana muttei välttämättä kaikkia vähän halvempaan hintaan kuin nuo G2 Max ja kumppanit. Tai sitten esim. Ultra 4:n kopiomalli Navee S65 joka irtoaa ulkomailta 750€. Luulisi myös että tota vanhaa 800€ Ninebot Max G30 mallia alkaisi saamaan vähitellen myös paremmista tarjouksista kun toi korvaava G2 Max tulee kauppoihin. Siinä tosin on etuna KiQ:n verrattuna lähinnä paperilla parempi range. Vähän perävalotakuullahan noi ulkomaisten kauppojen myymät tulevat kaupasta riippuen ja laadukkaissakin kaupoissa toki takuuprosessit ovat todennäköisesti ainakin työläämpiä lähetysten suhteen. Toisaalta harvemmin noissa nyt oikeasti sellaisia takuuseen meneviä vikoja on jos noita "laatuvalmistajien" malleja ostaa ellei nyt todella surkealla tuurilla tule ihan kuollutta lautaa toimitettuna.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
94
Nyt operaattoripuoteihin (ainakin Telia ja Elisa) on tullut Xiaomin 4 Ultraa tuohon "luvattuun" 999€ hintaan.

Lauta pitäisi saada ja sormi on suurin piirtein jo ostonapilla, kun ärsyttää laudan puuttuminen niin vietävästi tällä hetkellä, mutta silti jotenkin tuntuu, että kannattaisi kuitenkin ehkä vielä malttaa ja odottaa sitä G2E:tä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 480
Tenttasin DHgaten myyjää muutama päivä sitten, jos se nyt kysymyksen ymmärsi niin G2 olisi loppukuusta tulossa Puolan varastoon, saa nähdä pitääkö paikkansa. Toivottavasti on kohtuullinen hinta, näyttää todella hyvältä ja ei haluttaisi mitään halvempaa SER-jätettä ostaa.
Mää sorruin ja pistin eilen kans Max G2E tilaukseen Voltesista. Sivuilla lukee "In stock - Shipment date: 31 May 2023" mutta sain samantien tänään PostNL seurantakoodin joka on nyt PostNL:n seurantasivuilla tilassa "Expected May 29 - May 30: Shipment expected, but not yet arrived at PostNL". Saa nyt nähdä lähteekö se oikeasti tällä viikolla jo liikenteeseen vai odottelevatko kuun loppuun lähettämistä. Hintaa tolle tuli toimitettuna 896,69 €
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
114
Mää sorruin ja pistin eilen kans Max G2E tilaukseen Voltesista. Sivuilla lukee "In stock - Shipment date: 31 May 2023" mutta sain samantien tänään PostNL seurantakoodin joka on nyt PostNL:n seurantasivuilla tilassa "Expected May 29 - May 30: Shipment expected, but not yet arrived at PostNL". Saa nyt nähdä lähteekö se oikeasti tällä viikolla jo liikenteeseen vai odottelevatko kuun loppuun lähettämistä. Hintaa tolle tuli toimitettuna 896,69 €
Mulla lähti eilen illalla oma ennakkotilattu tulemaan. Delivery 29-30 May. Postin kautta tulee niin saa nähdä kerkiääkö juhannukseksi.
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 345
En tiedä, onko tämä nyt ihan oikea ketju avautua, mutta olen jopa yllättynyt siitä, ettei näitä juttuja ole tullut enempää vastaan. Tuolla, kun teinit painavat menemään, varsinkin vuokraskooteilla, meno on kyllä jopa pelottavan näköistä välillä. Vedetään ihan miten sattuu, eikä seurata yhtään mitään liikennettä. Suojateiden ja autoteiden yli mennään ihan surutta katsomatta, tuleeko autoja, oli väistämisvelvollisuutta sitten tai ei. Liikennesäännöistä ei varmaan ole mitään hajua, eikä yleisestä liikennekäyttäytymisestä. Ideaalimaailmassa kotona nämä asiat pitäisi opettaa, mutta suurella osalla ei näin tapahdu. Mikähän lie olisi lääkkeeksi... ikärajä vuokraskooteihin? Koulussa pitäisi olla enemmän opetusta liikennesäännöistä tai vastaavasta (onko nykyään ollenkaan?).
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 403
En tiedä, onko tämä nyt ihan oikea ketju avautua, mutta olen jopa yllättynyt siitä, ettei näitä juttuja ole tullut enempää vastaan. Tuolla, kun teinit painavat menemään, varsinkin vuokraskooteilla, meno on kyllä jopa pelottavan näköistä välillä. Vedetään ihan miten sattuu, eikä seurata yhtään mitään liikennettä. Suojateiden ja autoteiden yli mennään ihan surutta katsomatta, tuleeko autoja, oli väistämisvelvollisuutta sitten tai ei. Liikennesäännöistä ei varmaan ole mitään hajua, eikä yleisestä liikennekäyttäytymisestä. Ideaalimaailmassa kotona nämä asiat pitäisi opettaa, mutta suurella osalla ei näin tapahdu. Mikähän lie olisi lääkkeeksi... ikärajä vuokraskooteihin? Koulussa pitäisi olla enemmän opetusta liikennesäännöistä tai vastaavasta (onko nykyään ollenkaan?).
Omasta mielestäni voisi hyvin olla vuokraskoottereihin 18v ikäraja. Ne kellä on oma potkulauta, voivat ajaa kuitenkin vapaasti, harvoin näkee omilla potkulaudoilla perseilijöitä, siinä kun on omat rahat kyseessä sekä todennäköisesti enemmän ajokokemusta.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 645
Tuolla, kun teinit painavat menemään, varsinkin vuokraskooteilla, meno on kyllä jopa pelottavan näköistä välillä. Vedetään ihan miten sattuu, eikä seurata yhtään mitään liikennettä. Suojateiden ja autoteiden yli mennään ihan surutta katsomatta, tuleeko
Viime viikolla tuli jotain 8-10 vuotiaita vastaan sähkölaudan kanssa niin että siinä oli KOLME päällä. Ja ei tietenkään kenelläkään mitään kypärää. Saman jengin olen nähnyt perseilevän ennenkin. Jotain maahanmuuttajia ovat, ovat ilmeisesti ymmärtäneet väärin sen että Suomi on turvallinen maa.

Itse ajoin eilen pidemmän lenkin kun hain kesäauton hallilta ajoon. Meinasi jäädä haku ekaan suojatien ylitykseen (pyörätien jatke/auto kääntymässä). Vanhempi mies tuli vanhan farmari-Volvon kanssa ja ei huomannut minua. Tein täysjarrutuksen ja sain pysäytettyä noin 10 sentin päähän autosta. Huh, onneksi olin hereillä.

No taisi olla vasta toinen tai kolmas todellinen vaaratilanne ja on tässä ajeltu jotain 7 vuotta. Osaa kyllä jo vähän haistaa vaaran paikat. Valot tuossa vehkeessä pidän aina päällä eli pitäis kyllä näkyä, jarruttaessa vilkkuvat.

Ovat nämä kyllä aika kiikkeriä pelejä ja ei kestä yhtään ajoa kuoppaan tjms. Muuten olisi lauta vaihtunut jo sähköpyörään mutta tarvitsen vehkeen joka mahtuu auton kyytiin helposti. Nykyään taitaa löytyä myös taitettavia sähköpyöriä mutta en ole sellaisiin vielä ehtinyt tutustumaan.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
30
Aivan järjetön vaikutus rengaspaineilla laudan kulkuu vaikka kädellä tuntu että ilmaa olisi vielä renkaissa "tarpeeks". Pumppasi käsin ilmaa niin paljon kun sai koska aina kun sen pumpun venttiilin irrottaa niin tuntuu että lähtee vitusti ilmaa pois. Noh, tänään kokeilin niin veti loivaan ylämäkeenkin tuo 300w F30D 20km/h, kun viimeksi se hyytyi alle 10km/h vauhtiin. Sää oli myös aikalailla sama kuin viimeks joten ei siitäkään johtunut.

ST-linkillä myös laitettu vanhempi DRV ja 25km/h regioni.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
160
Sähköskootterin hankinta mielessä nyt heti loman alkuun, kerrotteko onko näissä mitään "parasta" merkkiä vai onko kaikki samaa kiinan saibaa ja ihan sama minkä ostaa?

Täysin tuntemattomia laitteita minulle, katsonut lähinnä jotain cruiser tyyppisiä kuten Kontio Kruiser 2.0 premium ja Motokettu - näyttäät melko samanlaisilta.. Budjetti sanotaan nyt vaikka max. 2000€ mutta jos halvalla saa hyvän niin ennemmin se

edit. arvostan tukevampaa runkoa ettei nitkahda elopaino ylivoiman alla, ja 25km/h kulkevista kyse
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
158
Sähköskootterin hankinta mielessä nyt heti loman alkuun, kerrotteko onko näissä mitään "parasta" merkkiä vai onko kaikki samaa kiinan saibaa ja ihan sama minkä ostaa?

Täysin tuntemattomia laitteita minulle, katsonut lähinnä jotain cruiser tyyppisiä kuten Kontio Kruiser 2.0 premium ja Motokettu - näyttäät melko samanlaisilta.. Budjetti sanotaan nyt vaikka max. 2000€ mutta jos halvalla saa hyvän niin ennemmin se

edit. arvostan tukevampaa runkoa ettei nitkahda elopaino ylivoiman alla, ja 25km/h kulkevista kyse
Mites olisi nää Ego sähköskootterit - Huippukone.com itse hommannut omani vuonna 2019 ja edelleen pelittää hyvin. Löytyy erimallisiakin, esim. toi sport on ihan törkeen mukava ajaa, mutta jos 2 istuttavaa tai tavaraa paljon kuskaa, niin ei ehkä paras. Niin ja näitä laitteita tulee kiinasta useammalta eri tehtaalta, niin laatuun vaikuttaa se aika paljon, että missä niissä tehty. Tuolla Huippukoneellakin tulee 2 eri tehtaalta ja toisesta tulee ne vähän arvokkaammat ja laadukkaammat käsittääkseni? Niin ja ne Kontion on ihan hyviä budjetti malleja, mutta niissä on huonommin vääntävät moottorit ja kun on tosiaan halpoja, niin ehkä joillakin osa-alueilla säästetty? Motokettu taas aika uusi juttu ja ne pitäisi olla ihan hyviä, mitä lukenut?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
160
Mites olisi nää Ego sähköskootterit - Huippukone.com itse hommannut omani vuonna 2019 ja edelleen pelittää hyvin. Löytyy erimallisiakin, esim. toi sport on ihan törkeen mukava ajaa, mutta jos 2 istuttavaa tai tavaraa paljon kuskaa, niin ei ehkä paras. Niin ja näitä laitteita tulee kiinasta useammalta eri tehtaalta, niin laatuun vaikuttaa se aika paljon, että missä niissä tehty. Tuolla Huippukoneellakin tulee 2 eri tehtaalta ja toisesta tulee ne vähän arvokkaammat ja laadukkaammat käsittääkseni? Niin ja ne Kontion on ihan hyviä budjetti malleja, mutta niissä on huonommin vääntävät moottorit ja kun on tosiaan halpoja, niin ehkä joillakin osa-alueilla säästetty? Motokettu taas aika uusi juttu ja ne pitäisi olla ihan hyviä, mitä lukenut?
1684949508435.png

Näitä just äsken kattelin, asialliset esittelyvideot ainakin on.. No joo se tosiaan on heikko homma jos vääntöä ei ole niissä "budjeteissa"... mistähän se sitten lienee johtuvan jos ilmoitettu teho 1000W on kuitenkin sama?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 713
Sisäkumilla varustetuilla ilmarenkailla se ajajan paino merkitsee millä paineilla ajetaan. Ajetaanko korkeimmalla mahdollisella ilmanpaineella vai jopa hieman yli, jos kokonaispaino on iso. Useimmiten melkein aina korkein sallittu paine yleensä silti kannattaa laittaa. Ennen ajoon lähtöä aina paineiden tarkistus mittarilla ja täyttö tarpeen mukaan. Paineet laskevat ajan saatossa ja töyssyissä tai renkaiden liiallisessa joustossa sitten sisäkumirengas saattaa alkaa hangata tai vetää ns. "kaksinkerroin" renkaan sisällä tehden hiertymällä reiän ja ilmat pois.
Täähän se tässä olis. Porukka valittaa paljon et ilmarenkaat menee puhki jatkuvalla syötöllä, mut samalla niillä ei oo hajuakaan mitä paineita ne sinne laittaa ja ne ei myöskään ikinä tarkista niitä paineita. Näistä pienemmistä renkaista lähtee ne paineet kävelemään yllättävänkin nopeasti, et ihan vähintään viikon välein tarkistaisin paineet. Ite tsekkailen about joka kolmas päivä, ja usein saa ihan pikkasen laittaa lisääkin. Helppoa tosta hommasta tekee se Xiaomin akkukäyttönen pumppu, jos sulla on ilmatäytteiset renkaat niin 30€ investoinnilla saa ihan helvetin helpoks tehtyä ton homman, siinä menee minuutti kun tsekkaat paineet ja laitat kuntoon.

Ja joo, sisärenkaisiin aina melkeen maksimipaineet, riippumatta painosta. Ite vetelen 10" renkaisiin sellaset suht tiukat 52psi paineet ja tässä 2v aikana yhen sisäkumin saanut puhki, joka johtu joko omasta huolimattomuudesta (en ollut tarkastanut paineita vähään aikaan) tai sit siitä et vakioulkokumi oli ruvennu jotenkin hajoamaan sinne sisäpuolelle ja sieltä löyty sellasta purua mitä noi nylonpaskat taitaa ollakkin, mikä oli sit hangannu sopivasti sisäkumia.
Itsellä olosuhteet on sellaiset, ettei koko potkulautaa pysty raahata sisälle ladattavaksi vaan pitäisi olla sellainen malli, että akun voi irroittaa ja ladata erikseen, joten luultavasti joka tapauksessa otan tuon HX X9:n.
Miks? Riippuen siitä missä asut niin kannattaa kans siihen varautua et jonakin päivänä pääset pohtimaan et mitäs tällä akulla nyt tekee kun se runko on lähteny jonkun matkaan tai muuten vaan jotain ilkivaltaa tehty. Ihan samalla tavalla se akku syttyy tuleen myös ilman runkoa kun rungon kanssa, jos sitä joku kuumottelee. Jos taas ongelmana on tila niin seinäteline tjsp on kätevä, jos huolena lattiat niin itellä on alustana pahvia jonka leikkelin tosta laitteen paketista.

Toki jos perusteluina on vaan se et se ei tuu siihen eteiseen syystä x niin sit paha vängätä vastaan, vaikka varsinaista pointtiahan tossa ei oo.
En tiedä, onko tämä nyt ihan oikea ketju avautua, mutta olen jopa yllättynyt siitä, ettei näitä juttuja ole tullut enempää vastaan. Tuolla, kun teinit painavat menemään, varsinkin vuokraskooteilla, meno on kyllä jopa pelottavan näköistä välillä. Vedetään ihan miten sattuu, eikä seurata yhtään mitään liikennettä. Suojateiden ja autoteiden yli mennään ihan surutta katsomatta, tuleeko autoja, oli väistämisvelvollisuutta sitten tai ei. Liikennesäännöistä ei varmaan ole mitään hajua, eikä yleisestä liikennekäyttäytymisestä. Ideaalimaailmassa kotona nämä asiat pitäisi opettaa, mutta suurella osalla ei näin tapahdu. Mikähän lie olisi lääkkeeksi... ikärajä vuokraskooteihin? Koulussa pitäisi olla enemmän opetusta liikennesäännöistä tai vastaavasta (onko nykyään ollenkaan?).
Joo, skidit tuppaa ajamaan näillä ihan päin helvettiä ja usein ihan vaistonomasesti tiputan vauhdin 5kmh nurkille ku sieltä tuleekin joku kersa talla pohjassa vedellen siksakkia ja katellen ojanpohjia samalla. Et ei ihme et niille vähän saattaakin sattua ja tapahtua näillä, mut en mä kyllä sanois et autoilijoihinkaan olis ihan hirveen kova luotto ollu oikeastaan ikinä. Jos mä ajelisin sillä mentaliteetilla et luottaisin et autot pysähtyy suojatielle, niin olisin varmaan muutaman kerran alle jäämisen jälkeen vaihtanu hiippakuntaa tai muuttanu käyttäytymistäni. Aina oletuksena se et ne ei pysähdy, kuten ne ei muuten hirveen usein teekkään, 99% ajasta näkee sitä et se seuraava auto joka hyvin kerkeäis vielä pysähtyä painaakin kaasua parhaimmillaan lisää ja vetäsee siitä ohi, sitä seuraava auto sit todennäkösesti pysähtyy, mut ei aina sekään toteudu. Pari kertaa heränny ajatus et pitäs varmaan ihan vaan rehdisti pysähtyä siihen suojatien alkuun ja nostaa sormi pystyyn sille ekalle autolle jo ihan varotoimeks, seuraavalle sit tilanteen mukaan. Tää tuskin tilannetta edistäis, jos näyttäis peukkua alaspäin niin sit saattais ollakkin jotain hyötyä.

Et ei, en mä lähtis sanomaan et se yksinomaan tietyn ryhmän vika on. Mitä huomannu niin aikalailla tasasesti päin helvettiä porukka vetää tuolla liikenteessä, riippumatta siitä et millanen menopeli on alla vai onko mitään. Ei nyt tarkotus sanoa et itekkään virheitä en tekis, mut huomannu sen et parhaiten ongelmilta ja onnettomuuksilta välttyy niin et olettaa aina et jos vaan mahdollista niin joku hyppää sun alle tai aikoo ajaa sun päälle. Näin kärjistettynä.

Mut annetaan autoilijoille ja muille autotietä käyttäville sen verran armoa et 25kmh on jo sellanen sopivan ärsyttävä nopeus et tietyissä risteyksissä ei vaan yksinkertasesti oo reagointiaikaa jos sieltä joku päättääkin tulla talla pohjassa sillä laudalla eteen. Tilannetta ei myöskään helpota se et useimmat laudat ja niiden kuskit autosta katottuna näyttää about tismalleen samalta kun jalankulkija jolla olis joku hammastikku siinä jalkojen edessä. Korkeuskaan ei paljoa nouse näillä. Puhumattakaan sit jos se nopeus on enemmän ku 25kmh. Tätä asiaa harvemmin skidit tai muut jotka ei autolla oo ajanu tuu miettineeks, pyöräilijöiden kanssa miltei sama ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
158

Näitä just äsken kattelin, asialliset esittelyvideot ainakin on.. No joo se tosiaan on heikko homma jos vääntöä ei ole niissä "budjeteissa"... mistähän se sitten lienee johtuvan jos ilmoitettu teho 1000W on kuitenkin sama?
Niitä moottoreitakin tehdään niin montaa eri laatua ja ne vääntävämmät on sitten yleensä niitä vähän laadukkaampia :) Itse olen noi molemmat käynyt testaamassa siellä Huippukoneen koeajopäivillä ja tykkäsin kyllä molemmista :thumbsup: Evoluutionis akut samassa paikassa, niin kätevä jos 2 akkua käyttää ja rideris on penkin alla sellanen lukollinen pikku boxi :D noissa on ainakin molemmis vääntöä ja jos jotain lisä tietoo tarviit, niin pistä vaikka niille sähköpostii, saa yleensä nopee vastauksen :D Itellä vaan positiivisia kokemuksia.
 

PerusNerd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.02.2023
Viestejä
70
Täähän se tässä olis. Porukka valittaa paljon et ilmarenkaat menee puhki jatkuvalla syötöllä, mut samalla niillä ei oo hajuakaan mitä paineita ne sinne laittaa ja ne ei myöskään ikinä tarkista niitä paineita. Näistä pienemmistä renkaista lähtee ne paineet kävelemään yllättävänkin nopeasti, et ihan vähintään viikon välein tarkistaisin paineet. Ite tsekkailen about joka kolmas päivä, ja usein saa ihan pikkasen laittaa lisääkin. Helppoa tosta hommasta tekee se Xiaomin akkukäyttönen pumppu, jos sulla on ilmatäytteiset renkaat niin 30€ investoinnilla saa ihan helvetin helpoks tehtyä ton homman, siinä menee minuutti kun tsekkaat paineet ja laitat kuntoon.

Ja joo, sisärenkaisiin aina melkeen maksimipaineet, riippumatta painosta. Ite vetelen 10" renkaisiin sellaset suht tiukat 52psi paineet ja tässä 2v aikana yhen sisäkumin saanut puhki, joka johtu joko omasta huolimattomuudesta (en ollut tarkastanut paineita vähään aikaan) tai sit siitä et vakioulkokumi oli ruvennu jotenkin hajoamaan sinne sisäpuolelle ja sieltä löyty sellasta purua mitä noi nylonpaskat taitaa ollakkin, mikä oli sit hangannu sopivasti sisäkumia.

Miks? Riippuen siitä missä asut niin kannattaa kans siihen varautua et jonakin päivänä pääset pohtimaan et mitäs tällä akulla nyt tekee kun se runko on lähteny jonkun matkaan tai muuten vaan jotain ilkivaltaa tehty. Ihan samalla tavalla se akku syttyy tuleen myös ilman runkoa kun rungon kanssa, jos sitä joku kuumottelee. Jos taas ongelmana on tila niin seinäteline tjsp on kätevä, jos huolena lattiat niin itellä on alustana pahvia jonka leikkelin tosta laitteen paketista.

Toki jos perusteluina on vaan se et se ei tuu siihen eteiseen syystä x niin sit paha vängätä vastaan, vaikka varsinaista pointtiahan tossa ei oo.

Joo, skidit tuppaa ajamaan näillä ihan päin helvettiä ja usein ihan vaistonomasesti tiputan vauhdin 5kmh nurkille ku sieltä tuleekin joku kersa talla pohjassa vedellen siksakkia ja katellen ojanpohjia samalla. Et ei ihme et niille vähän saattaakin sattua ja tapahtua näillä, mut en mä kyllä sanois et autoilijoihinkaan olis ihan hirveen kova luotto ollu oikeastaan ikinä. Jos mä ajelisin sillä mentaliteetilla et luottaisin et autot pysähtyy suojatielle, niin olisin varmaan muutaman kerran alle jäämisen jälkeen vaihtanu hiippakuntaa tai muuttanu käyttäytymistäni. Aina oletuksena se et ne ei pysähdy, kuten ne ei muuten hirveen usein teekkään, 99% ajasta näkee sitä et se seuraava auto joka hyvin kerkeäis vielä pysähtyä painaakin kaasua parhaimmillaan lisää ja vetäsee siitä ohi, sitä seuraava auto sit todennäkösesti pysähtyy, mut ei aina sekään toteudu. Pari kertaa heränny ajatus et pitäs varmaan ihan vaan rehdisti pysähtyä siihen suojatien alkuun ja nostaa sormi pystyyn sille ekalle autolle jo ihan varotoimeks, seuraavalle sit tilanteen mukaan. Tää tuskin tilannetta edistäis, jos näyttäis peukkua alaspäin niin sit saattais ollakkin jotain hyötyä.

Et ei, en mä lähtis sanomaan et se yksinomaan tietyn ryhmän vika on. Mitä huomannu niin aikalailla tasasesti päin helvettiä porukka vetää tuolla liikenteessä, riippumatta siitä et millanen menopeli on alla vai onko mitään. Ei nyt tarkotus sanoa et itekkään virheitä en tekis, mut huomannu sen et parhaiten ongelmilta ja onnettomuuksilta välttyy niin et olettaa aina et jos vaan mahdollista niin joku hyppää sun alle tai aikoo ajaa sun päälle. Näin kärjistettynä.

Mut annetaan autoilijoille ja muille autotietä käyttäville sen verran armoa et 25kmh on jo sellanen sopivan ärsyttävä nopeus et tietyissä risteyksissä ei vaan yksinkertasesti oo reagointiaikaa jos sieltä joku päättääkin tulla talla pohjassa sillä laudalla eteen. Tilannetta ei myöskään helpota se et useimmat laudat ja niiden kuskin autosta katottuna näyttää about tismalleen samalta kun jalankulkija jolla olis joku hammastikku siinä jalkojen edessä. Korkeuskaan ei paljoa nouse näillä. Puhumattakaan sit jos se nopeus on enemmän ku 25kmh. Tätä asiaa harvemmin skidit tai muut jotka ei autolla oo ajanu tuu miettineeks, pyöräilijöiden kanssa miltei sama ongelma.
Ei lisättävää. Amen!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 287
Helppoa tosta hommasta tekee se Xiaomin akkukäyttönen pumppu, jos sulla on ilmatäytteiset renkaat niin 30€ investoinnilla saa ihan helvetin helpoks tehtyä ton homman, siinä menee minuutti kun tsekkaat paineet ja laitat kuntoon.
Se xiaomin pumppu maksaa kyllä 60€ ellet ole jotain supertarjousta löytänyt :D
Mutta on älyttömän kätevä, ikävän painava vaan, tosin ei kai sitä paljon kevyemmäksi pystyisi rakentamaan kohtuullisilla kustannuksilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 713
Se xiaomin pumppu maksaa kyllä 60€ ellet ole jotain supertarjousta löytänyt :D
Mutta on kyllä älyttömän kätevä, ikävän painava vaan, mutta eikai sitä paljon kevyemmäksi pystyisi rakentamaan kohtuullisilla kustannuksilla.
Omasta joku 30€ maksoin. Mitä nopeasti hinta.fi mulkasin niin aika tasaseen tahtiin saa 40€ alennuksesta, aika nobrainer tollakin hinnalla jos arvostaa helppoutta yhtään.

Onhan tolla joo painoa mut ei liikaa kuitenkaan, ihan mukavasti kulkee vaikka tangon edessä roikkuvassa kotelossa jos sellanen sattuu löytymään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 287
Omasta joku 30€ maksoin. Mitä nopeasti hinta.fi mulkasin niin aika tasaseen tahtiin saa 40€ alennuksesta, aika nobrainer tollakin hinnalla jos arvostaa helppoutta yhtään.

Onhan tolla joo painoa mut ei liikaa kuitenkaan, ihan mukavasti kulkee vaikka tangon edessä roikkuvassa kotelossa jos sellanen sattuu löytymään.
Sitten se on vaan verkkiksessä kallis.


Toinen tollanen jo menossa kun hävisin edellisen avioerossa :rofl:
Joo, eihän se suhteettoman painava ole mutta jos repussa on jo varavaatteita, sähkörööki (1 akun malli), lukko, työkaluja, voileipiä ja pullo rieslingiä (muovinen tietysti) niin olis kiva jos kaikki olis kevyttä.
 

djmake

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Omasta joku 30€ maksoin. Mitä nopeasti hinta.fi mulkasin niin aika tasaseen tahtiin saa 40€ alennuksesta, aika nobrainer tollakin hinnalla jos arvostaa helppoutta yhtään.
Olen tätä kehunut aikaisemmin mutta nyt on pakko vetää sanoja takaisin ja harkita, tilaako samanlaisen vai jonkun muun.
Heti julkaisusta käytännössä tuon hankein ja nyt on akku siinä kunnossa, ettei yhtä auton rengasta saa tyhjästä täyteen. Alkuun onnistui aivan mainiosti. Nyt alkaa herjaamaan heikosta akusta käytännössä heti kun käynnistää.

Toivottavasti on vain oma kappale mutta sanotaanko, ettei vakuuta. Ei vaikka taisin tuon reilun kolmisen kymppiä itsekin maksaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 480
Olen tätä kehunut aikaisemmin mutta nyt on pakko vetää sanoja takaisin ja harkita, tilaako samanlaisen vai jonkun muun.
Heti julkaisusta käytännössä tuon hankein ja nyt on akku siinä kunnossa, ettei yhtä auton rengasta saa tyhjästä täyteen. Alkuun onnistui aivan mainiosti. Nyt alkaa herjaamaan heikosta akusta käytännössä heti kun käynnistää.

Toivottavasti on vain oma kappale mutta sanotaanko, ettei vakuuta. Ei vaikka taisin tuon reilun kolmisen kymppiä itsekin maksaa.
Noh toi taitaa olla kaikkien akkuvehkeiden kohtalo ettei se akku loputtomia latauskertoja kestä. Kai tollakin on nyt sitten käyttöikää jo viitisen vuotta ja latauskertoja varmaan tasolla riittävästi? Auton rengaskin vastaa aika montaa skuutin rengasta. Lähinnä mietin että onko tossa mitään kovin poikkeuksellista suhteessa mihinkään muuhun akkuvehkeeseen. Hinta on sen verran edullinen että voi noita nyt silloin tällöin uusia ostaa.
 

djmake

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 981
Noh toi taitaa olla kaikkien akkuvehkeiden kohtalo ettei se akku loputtomia latauskertoja kestä. Kai tollakin on nyt sitten käyttöikää jo viitisen vuotta ja latauskertoja varmaan tasolla riittävästi? Auton rengaskin vastaa aika montaa skuutin rengasta. Lähinnä mietin että onko tossa mitään kovin poikkeuksellista suhteessa mihinkään muuhun akkuvehkeeseen. Hinta on sen verran edullinen että voi noita nyt silloin tällöin uusia ostaa.
Jokainen saa olla vapaasti mitä mieltä haluaa. Kerroin vain oman kokemuksen.

Puran tuon kun jaksan ja katsastan kennot. Mutta tiedän myös oman käyttöni joten tuossa on latauskertoja varmuudella selvästi alle 50 kappaletta. Jos sillä käytöllä ja lataamisella katoaa reilusti kapasiteettia niin omasta mielestäni kyse on viallisesta laitteesta.
Ja toki, auton rengas on kokeiltu aikanaan. Nyt olisi ollut tarve samaan mutta potku hiipui reilusti etuajassa.

Luonnollisesti näitä voi ostaa joka toinen vuosi uusia mutta kovin ekologistahan tämä ei ole. Eli lämpimästi toivon oman kappaleen olleen heikoilla kennoilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 725
Viestejä
4 320 242
Jäsenet
72 097
Uusin jäsen
NakkiKeitto123

Hinta.fi

Ylös Bottom