Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Päivitystä jälleen DHgatesta tilattuun, valmiiksi vialliseen Max G30P:hen. Laite saapui siis 21.4., tänään 19.5. sain kotiinkuljetettuna uuden akun. Laitoin sen paikoilleen, latasi alusta loppuun kuten pitikin ja vedin vajaan 10km testilenkin, nyt näyttäisi toimivan kuten pitääkin, ei vikakoodia. Akku lähetettiin Unkarista. DHgaten kautta pitäisi tulla vielä 100 dollaria tosiaan hyvitystä, käsittääkseni sen tosiaan siirtää DHgate, niin luulisi tulevankin kuten pitää, disputen kautta on hommat hoituneet. Saivat siis sitä kautta myyjän suostumaan akun lähetykseen ja 100 dollarin rahojen palautukseen. Siinä tämän laitteen korjaustarina tältä erää.

Mutta jotta ei siinä vielä kaikki, niin tilasin uhalla toisen samanlaisen laittaa samasta paikasta ajatuksella, ettei voi käydä niin paska säkä, että tulisi toinenkin viallinen ja pääsisi tänä kesänä vielä ajelemaan, jos uuden akun saamisessa tohon toiseen menee koko kesä. Plus vaimo tarvitsi oman, joten tilasin toisen. Se saapui myös tänään. Paketista ottaessa pakkauksen pohjalle tipahteli kuulalaakereita, joka "hieman" ihmetytti. Kasasin ja latasin laitteen, ei ongelmia. Ihmettelin jäykkää ohjausta, niin ohjaustangon juuresta tipahteli yksi kerrallaan kuulalaakereita lattialle. Kun tankoa kääntää, kuuluu selvä laahaava ääni ohjaustangon alaosasta, tanko on jonkin verran jäykempi kääntää kuin tuossa toisessa laitteessa, jossa ei tuota hankaavaa ääntä kuulu. Eli siis tällä kertaa vaikuttaisi, että nyt tässä laitteessa on paketista otettaessa ohjaustangon kuulalaakerit levähtäneet. Testasin ajella, onhan tuo hieman haastavan puoleista kun ohjaus ei käänny tasaisesti. Ei tuolla varmaan hengestään pääse, ellei ajatuksissaan ajele ja ei keskity enemmän ajamiseen, mutta aikalailla käsittämätöntä säkää alkaa olla. Ei muuta kuin viestiä jälleen myyjälle, mitäs tällä kertaa tehdään. En tiedä, suostuisiko joku pyöräfirma vaihtamaan ohjauksen laakereita ja onko sopivia osia pyöräkorjaamolla, ilmeisimmin ovat jotenkin erikoisesti Segwayn asentamat, eikä ihan perushomma verrattuna pyörän laakerien vaihtoon. Itse renkaasta ei siis laakerit ole menneet, vaan tuosta ohjaustangon käännön paikkeilta. Näyttäisi netistä saavan myös settejä ihan alkuperäistä varaosaa, mutta jälleen ulkomailta odottelemaan. Kaipa tuolla uskaltaa ajella? Kunhan tottuu erikoiseen ajotuntumaan, erityisempää klappia tms. en havainnut. Tämän laitteen tilasin 23.4., saapui tänään 19.5. Oli pitkään lähettämättä, kunnes lähti samasta Puolan varastosta kuin aikaisempikin, sen jälkeen meni puolisentoista viikkoa saapua, kuten aikaisemmankin kohdalla.

Pitäisköhän tilata vielä kolmas lauta samasta paikasta, tälleen tuleekin auottua vähän joka paikka ko. laitteesta, seuraavassa vois ollakin sitten vaikka näyttövika tms.
Mistä ihmeestä niitä kuulalaakereita tippui.

Tuossa osalistauksessa ei sattunut silmään mikä osa voisi olla.

Ehkä se ohjaustanko kannattaisi irroittaa eturenkaasta ja katsoa olisiko siellä joku kuppimainen rengas, mistä ne ovat päässet karkuun?

Huonoa tuuria kaikkiaan ollut.

dexk-assembly-exploded-view.PNG
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 887
Nyt on agument ES One 210lr kulkeva peli 23e kiinasta oli controlleri sarja kaasuineen koe ajoa nyt ajettu 30km ja kulkee kuin unelma huippuja kerää 42kmh controllerille ja johdoille vie joku tanko pussi tuohon suojaksi niin avot kyl ne kiinan controlleritkin ihan hyviä on
Ok, hyvä homma jos kauta kulkee kuten haluat. Jos jatkossakin niin toki, hyvä homma. Ja jos myyjän ilmoittaman lisäksi todellisuudessa löytyy enemmän ominaisuuksia, kannattaa varmasti kertoa, joku voi olla hyvinkin kiinnostunut niistä.

Olin kuitenkin hieman pessimisti aikaisemmin ja olen vieläkin... Painoasi tietämättäkään en kyllä usko tuon laudan kulkevan yli 40km/h 500W ja varsinkin ylämäkiin tehot / virrat ovat aivan eri luokkaa. Eikä tuosta laitteesta ilmeisesti löytynyt käyttöön ottaessakaan mitään aseteltavia virtarajoja?
Eli jos itse kiinan tuote ei pala / osaa suojella itseään, seuraava riski on moottori. Suosittelen lämpimästi seurailemaan ainakin alkuun lämpötiloja varsinkin enemmän mäkiä ajellessa. Lämpiää nimittäin aivan varmasti, jos otat tehoa ulos moninkertaisesti nimelliseen verrattuna. Tosin jos tuosta laitteesta saa tehoja näytille, ajaa se tottakai saman asian ja paremminkin.

Toivottavasti muuten huomioit sulakepuolen kun muuttelit johdotuksia. Tuossa on ilmeisesti nyt aika pitkää vetoa ja varsinkin, jos mitoitit johdot ohuelti, riittää akku kyllä tekemään niiden osalta oikosulussa tuhojaan. Toisaalta myöskään akun terveyttä ei kannata riskeerata. Myöskään vakuutus ei välttämättä lämpiä korvauksille ainakaan ilman vähennyksiä, jos reilusti modattu laite sytyttää kämpän.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 887
Mistä ihmeestä niitä kuulalaakereita tippui.

Tuossa osalistauksessa ei sattunut silmään mikä osa voisi olla.

Ehkä se ohjaustanko kannattaisi irroittaa eturenkaasta ja katsoa olisiko siellä joku kuppimainen rengas, mistä ne ovat päässet karkuun?
Jostain sain käsityksen tuossakin laudassa (voipi toki olla, että sekoaa muuhun) olisi käytetty ihan sitä perinteistä irtokuularatkaisua. Toimii ihan mainiosti jos on sopivan kireällä mutta liikaa löysää ja kuulat karkaavat.

Samasta syystä olisin myös varovainen, jos laudan kuin laudan etupäätä on pakko purkaa enemmän ilman parempaa tietoa rakenteesta. Kyllä ne irtokuulat takaisin saa ja puhdistus + rasvaus jatkaa ikää reilusti. Mutta jos hävittää muutaman kuulan, menee vaikeammaksi.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
30
Mistä ihmeestä niitä kuulalaakereita tippui.

Tuossa osalistauksessa ei sattunut silmään mikä osa voisi olla.

Ehkä se ohjaustanko kannattaisi irroittaa eturenkaasta ja katsoa olisiko siellä joku kuppimainen rengas, mistä ne ovat päässet karkuun?

Huonoa tuuria kaikkiaan ollut.

Varmaankin toi 2 ja/tai 3 tossa kaaviossa, löytyi tollanen setti. https://m.aliexpress.com/item/1005001703750601.html
Täytyy varmaan lueskella tosta vielä lisää ja tutkia asiaa, aukoahan se pitää kyllä. Josko tuostakin löytyisi videoita, täytyy katsoa paremmalla ajalla.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Jostain sain käsityksen tuossakin laudassa (voipi toki olla, että sekoaa muuhun) olisi käytetty ihan sitä perinteistä irtokuularatkaisua. Toimii ihan mainiosti jos on sopivan kireällä mutta liikaa löysää ja kuulat karkaavat.

Samasta syystä olisin myös varovainen, jos laudan kuin laudan etupäätä on pakko purkaa enemmän ilman parempaa tietoa rakenteesta. Kyllä ne irtokuulat takaisin saa ja puhdistus + rasvaus jatkaa ikää reilusti. Mutta jos hävittää muutaman kuulan, menee vaikeammaksi.
Itsellä kävi joskus nuorempana mopon kanssa sama juttu. Mutteri löystyi tangon päästä ja ohjaus alkoi jumittamaan kääntäessä. Oli melko rauhallista ajoa himaan, kun ei yhtään tiennyt milloin se taas jämähtää tiettyyn asentoon. Purin sen himassa ja putsasin/rasvasin kunnolla. Täyttä kierrosta kuulia sinne ei tullut, eli ilmeisesti muutama tippui matkalla, mutta kiristys sopivaan tiukkuuteen niin toimi lopun mopoikäni ajan hyvin. Ja tosiaan irtokuulalaakerit oli putken molemmissa päissä, ei se muuten käänny kunnolla se tanko.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Varmaankin toi 2 ja/tai 3 tossa kaaviossa, löytyi tollanen setti. https://m.aliexpress.com/item/1005001703750601.html
Täytyy varmaan lueskella tosta vielä lisää ja tutkia asiaa, aukoahan se pitää kyllä. Josko tuostakin löytyisi videoita, täytyy katsoa paremmalla ajalla.
Uskaltaisin väittää että toi 38 on tossa kuvassa laakeri ja toinen samanlainen löytyy yläpuolelta 1 ja 2 välistä. 2 ja 3 varmaan joitain sovitteita tai pöly/sadevesisuojia.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
30
Uskaltaisin väittää että toi 38 on tossa kuvassa laakeri ja toinen samanlainen löytyy yläpuolelta 1 ja 2 välistä. 2 ja 3 varmaan joitain sovitteita tai pöly/sadevesisuojia.
Hyvin mahdollista. Tuon ylemmän mahdollisen laakerin kohdalla oli jonkinmoista valkoista pölyä heti kun otin laatikosta. Ovat vissiin jauhautuneet siellä välissä. Erikoista on, ettei tehtaalla asiaa ole huomattu, paketissa ei taida päästä paljon tanko kääntyilemään.

Tuossa vielä kuva tosta pölystä.
20210519_141009.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Hyvin mahdollista. Tuon ylemmän mahdollisen laakerin kohdalla oli jonkinmoista valkoista pölyä heti kun otin laatikosta. Ovat vissiin jauhautuneet siellä välissä. Erikoista on, ettei tehtaalla asiaa ole huomattu, paketissa ei taida päästä paljon tanko kääntyilemään.

Tuossa vielä kuva tosta pölystä.
Toi pöly varmaan on vaan irronnut tosta valurungosta, kun noi kuusiokolopultit on ruuvattu kiinni. Villi veikkaus olisi, että siellä on jompikumpi laakeri asennettu väärinpäin tai sitten on kiireessä jäänyt toinen noista ylemmistä sovitteista asentamatta.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 371
Päivitystä jälleen DHgatesta tilattuun, valmiiksi vialliseen Max G30P:hen. Laite saapui siis 21.4., tänään 19.5. sain kotiinkuljetettuna uuden akun. Laitoin sen paikoilleen, latasi alusta loppuun kuten pitikin ja vedin vajaan 10km testilenkin, nyt näyttäisi toimivan kuten pitääkin, ei vikakoodia. Akku lähetettiin Unkarista. DHgaten kautta pitäisi tulla vielä 100 dollaria tosiaan hyvitystä, käsittääkseni sen tosiaan siirtää DHgate, niin luulisi tulevankin kuten pitää, disputen kautta on hommat hoituneet. Saivat siis sitä kautta myyjän suostumaan akun lähetykseen ja 100 dollarin rahojen palautukseen. Siinä tämän laitteen korjaustarina tältä erää.
Mistä hyvästä sait muuten tuon 100 dollaria jos kerran sait myös uuden akun? Eli sait laudan kuntoon + 100 dollaria päälle?
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
30
Mistä hyvästä sait muuten tuon 100 dollaria jos kerran sait myös uuden akun? Eli sait laudan kuntoon + 100 dollaria päälle?
Jaa-a. Aika pitkään myyjä viivytti asian hoitamista, ei tarjonnut järjellistä ratkaisua ja vaadin rahoja takaisin. Oli rahojen palautus pyyntönä ilman laitteen palautusta kun tein disputen, oli myyjä suostunut akun lähetykseen ja 100 dollarin palautukseen sen sijaan. En tiedä mitä DHgate on myyjän kanssa funtsinut. Toki itsellä meni 105€ kontrollerin hankintaan kun testasin korjaantuisiko sillä, menee sopivasti ton hankintaan toi 100 dollaria. Myyjälle tai DHgatelle en tosin tosta kontrollerin hankinnasta maininnut, eli ei ole vaikutusta tohon rahan palautukseen.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
45
Mistä ihmeestä niitä kuulalaakereita tippui.

Tuossa osalistauksessa ei sattunut silmään mikä osa voisi olla.

Ehkä se ohjaustanko kannattaisi irroittaa eturenkaasta ja katsoa olisiko siellä joku kuppimainen rengas, mistä ne ovat päässet karkuun?

Huonoa tuuria kaikkiaan ollut.

Kuvassa olevat ohjauksen laakerin osat, aivan kuten perinteisessä polkupyörässä:
38 - Ohjauksen laakerikupit eli alemman laakerin ylä/ulkokehä tai ylälaakerin ala/ulkokehä, prässätty "emäputken" 1 molempiin päihin kiinni (2 kpl)
3- Ohjauksen laakerin sisäkehät eli "kartiot", alempi prässätty etuhaarukan putkeen (ei näy kuvassa) ja ylempi irtonainen, päällä kiristysmutteri, jota ei kuvassa.
2 - Ohjauksen laakerikuulat jotka ovat osien 38 ja 3 välissä, joko irtonaisina, tai hieman paremmissa vehkeissä yhtenäisessä kuulahäkissä (2 kpl)
39 ja 40 - ei tietoa, liittyyköhän ohjauksen rajoittimeen?

Ilman laakerikuulia ohjauksessa en ajaisi metriäkään! Sen verran kallis tuo oma henkikulta...

(Termistöni ei ehkä ole ihan 100% oikeaoppinen, klassisen Pyöräilijän Kirjan (Skott & Gavenius, 80-luvulta) lukemisesta on jo aikaa)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Kuvassa olevat ohjauksen laakerin osat, aivan kuten perinteisessä polkupyörässä:
38 - Ohjauksen laakerikupit eli alemman laakerin ylä/ulkokehä tai ylälaakerin ala/ulkokehä, prässätty "emäputken" 1 molempiin päihin kiinni (2 kpl)
3- Ohjauksen laakerin sisäkehät eli "kartiot", alempi prässätty etuhaarukan putkeen (ei näy kuvassa) ja ylempi irtonainen, päällä kiristysmutteri, jota ei kuvassa.
2 - Ohjauksen laakerikuulat jotka ovat osien 38 ja 3 välissä, joko irtonaisina, tai hieman paremmissa vehkeissä yhtenäisessä kuulahäkissä (2 kpl)
39 ja 40 - ei tietoa, liittyyköhän ohjauksen rajoittimeen?

Ilman laakerikuulia ohjauksessa en ajaisi metriäkään! Sen verran kallis tuo oma henkikulta...

(Termistöni ei ehkä ole ihan 100% oikeaoppinen, klassisen Pyöräilijän Kirjan (Skott & Gavenius, 80-luvulta) lukemisesta on jo aikaa)
Tuosta varaosasarjasta päätellen jonka ArtV linkitti aikasemmin, niin näyttää kyllä siltä että 38 on koko laakeripaketti kokonaisuudessaan sisältäen kupin ja molemmat kehät ja kuulat. Eli tehty yksinkertaiseksi vaihtaa koko paketti kerralla. Hieman vastaava yhdistelmä johon törmää autojen etuiskareiden kääntölaakereiden kanssa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 887
Tuosta varaosasarjasta päätellen jonka ArtV linkitti aikasemmin, niin näyttää kyllä siltä että 38 on koko laakeripaketti kokonaisuudessaan sisältäen kupin ja molemmat kehät ja kuulat. Eli tehty yksinkertaiseksi vaihtaa koko paketti kerralla. Hieman vastaava yhdistelmä johon törmää autojen etuiskareiden kääntölaakereiden kanssa.
Tämähän on se normaali yhdistelmä. Yleensä et tarvitse toista kuppia tai yksittäistä kuulaa erikseen joten et niitä edes saa. Vaihdon yksinkertaisuus taas jää arvoitukseksi laitetta tuntematta.

Mutta tätä taustaa miettien edellä kommentoin irtokuulista. Ei kaikissa kuvissa esitetä suoraan rakennetta sillä tasolla ja kokematon törmää yllättäviin asioihin purkaessaan varomattomasti.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
30
Tuolta ne kuulat on melko varmasti lähteneet käpälämäkeen ja en usko, että on vaikea laittaa takaisin jos kaikki on tallella.

Electric Scooter Front Fork Tube Bearing Bowl For Ninebot MAX G30/G30D Accessories Repair Parts Folding Electric Scooter | Cicig



Jep, kiitokset. Täytyy tutkia myyntipakkaus läpi, paljonko sieltä löytyy kuulia, jokunen saattaa olla autotallin lattioilla. Pitää avata koko hässäkkä. Tuolta paikkeilla, joka linkissäsi oli ympyröity ne kuulat taisi juurikin tipahdella kun tankoa kääntelin. Nää laakerihommat ei ole omaa vahvuutta pätkääkään, vaikka kaikenmoista muuta on tullut roplailtua. Kaipa sitä näitäkin oppii kun opettelee.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 887
Jep, kiitokset. Täytyy tutkia myyntipakkaus läpi, paljonko sieltä löytyy kuulia, jokunen saattaa olla autotallin lattioilla. Pitää avata koko hässäkkä. Tuolta paikkeilla, joka linkissäsi oli ympyröity ne kuulat taisi juurikin tipahdella kun tankoa kääntelin. Nää laakerihommat ei ole omaa vahvuutta pätkääkään, vaikka kaikenmoista muuta on tullut roplailtua. Kaipa sitä näitäkin oppii kun opettelee.
Kyllä ne kuulat ovat tuossa niin pieniä, että tuskin löydät kaikkia. Ja vaikka parilla vajaanakin toimisi, ei sitä oikein voi suositella. Ja mitä pienemmät kuulat, sitä pienemmällä välyksellä toki karkaavat.

Itse tuo laakerirakenne ei sinällään ole kovin tekninen, siitä selviää kyllä. Suurin ongelma on helposti kokoonpano ilman kuulien karmaamista. Mutta jos, kuten itse, kylppärissä tekee lautaremppaa niin ehdottomasti lattiakaivon päälle vaikka sanomalehteä ja teipillä kiinni. Ensimmäisellä kokeilulla hukkaat taatusti muuten muutaman kuulan kaivoon. Ulkona riski on vielä suurempi.
Huolellisuutta käyttäen onnistuu varmasti kuitenkin aika monelta. Kiristykseen on silti syytä kiinnittää huomiota. Löysä ei ole hyvä mutta liian kireä tappaa ne kuulien vastapinnat. Toisaalta lauta ja ohjaus, liikettä tulee maltillisesti. Fillarin kiekkojen laakerointi tms on merkittävästi tarkempi.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
49
Tässä itselläkin tämä E600 Max. Tänään kävi niin, että ajaessa alkoi tehot hyytymään sillä tavalla, että väännöt hävisi. Kenties joku vaihdehäikkä. Jonkin verran oli sadellut, mutta melko vähäistä, enkä mistään lätäköistä ajellut. Akkua noin 30% jäljellä ja kaikki säädöt tehojen puolesta täysillä. Laitoin nyt lataukseen ja testaan aamulla. Jännite oli appin mukaan 44v. Onko joku ajanut tällä vähemmillä akuilla ja onko toiminut normaalisti?

Lokasuojaa lukuunottamatta, ihan hyvin pelittänyt ja akku tuntuu kestävän hyvin 85 kiloisella.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 887
Tässä itselläkin tämä E600 Max. Tänään kävi niin, että ajaessa alkoi tehot hyytymään sillä tavalla, että väännöt hävisi. Kenties joku vaihdehäikkä. Jonkin verran oli sadellut, mutta melko vähäistä, enkä mistään lätäköistä ajellut. Akkua noin 30% jäljellä ja kaikki säädöt tehojen puolesta täysillä. Laitoin nyt lataukseen ja testaan aamulla. Jännite oli appin mukaan 44v. Onko joku ajanut tällä vähemmillä akuilla ja onko toiminut normaalisti?

Lokasuojaa lukuunottamatta, ihan hyvin pelittänyt ja akku tuntuu kestävän hyvin 85 kiloisella.
Ei siinä laudassa mitään vaihteita ole.

Kosteuden osaa on vaikea arpoa mutta toivon mukaan ei ole laudassa sisällä. Tuon tiiviydestä ei kuitenkaan ole suuremmin kommenteja näkynyt. Mitä luultavammin tuo akun taso (ja ehkä lämpötilat) ovat se selittävä tekijä. Tuo 30% on jo aika alhainen taso joten kyllä teho putoaa jo jännitteen putoamisen myötä ja lopun hoitaa firmis akun varauksen mukaisesti.

Ja vaikka tuota ko lautaa en omista niin kyllä, käytännössä joka ainoassa laudassa tehot putoavat akun ollessa melkein tyhjä. Osassa firmis pudottelee tehoja jo todella aikaisessa vaiheessa, osassa myöhemmin. Siis jännitteen aleneman lisäksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 254
Viimeksi kun ajoin e600 aivan loppuun niin aplikaatio näytti akulle 27% ja sitä ennen meni rajoitin päälle.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Ainakin facen sähköpotkulauta ryhmässä huomattu puutellista IP luokitusta, joten toivottavasti ei näin ole päässy käymää jokaisen laudan kohdalla.. kuitenkin kun IP56 pitäisi suojaa tosi hyvin..
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
49
Kyllä se taisi firmis iskeä rajoitinta, että pääsee varmasti kotiin asti. Äsken testasin, niin väännöt kunnossa. Ehkä yllätyin siitä, ettei laite ilmoita asiasta mitenkään ja että se tuli kuitenkin suht varhain. Jossain vaiheessa sellaista odotinkin tapahtuvan ja tarkoitus oli ajella akkua vähiin. Kyllä sillä suoraa edellee ajelee säästömoodissa, mutta ei jyrkempää. IP-suojauksen tasoa en enempää testailisi sateella. Pakko tuota kuitenkin on jotenkin pestä, mutta pääasiassa kaiketi märällä sienellä ja pyyhkiä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 887
Kyllä se taisi firmis iskeä rajoitinta, että pääsee varmasti kotiin asti. Äsken testasin, niin väännöt kunnossa. Ehkä yllätyin siitä, ettei laite ilmoita asiasta mitenkään ja että se tuli kuitenkin suht varhain. Jossain vaiheessa sellaista odotinkin tapahtuvan ja tarkoitus oli ajella akkua vähiin. Kyllä sillä suoraa edellee ajelee säästömoodissa, mutta ei jyrkempää. IP-suojauksen tasoa en enempää testailisi sateella. Pakko tuota kuitenkin on jotenkin pestä, mutta pääasiassa kaiketi märällä sienellä ja pyyhkiä.
Oikeastaan aika perussettiä siis laudan kanssa. Ja sitä, mitä valmistaja ei vahingossakaan ilmoita. Yllättävää kyllä, siitä en muista tässä ketjussa keskustellun. Erillistä indikointia ei taida juuri olla, kyllä sen kuitenkin huomaa joka tapauksessa kun kulkupuoli hiipuu. Olisi siis oikeastaan turha.
Mutta kyllä käyttäjä voisi aivan oikeutetusti olla kiinnostunut, muuttuko se lauta "etanaksi" 70 vai 20 prossan kohdalla vai jossakin siinä välillä. Vaikuttaa kuitenkin merkittävästi laudan käyttömukavuuteen. On aivan eri hankkia 30km lauta, jossa 7km kohdalla iskee raja vs 23km kohdalla (kuvitteellinen esimerkki). Firmiksellä voi osassa laudoista toki hieman vaikuttaa mutta kyllä tuo 30% on suuruusluokkana jo sellainen, jossa kulku on varsin varmasti täyttä akkua heikompaa.

Pesemisestä on ollut jo aikaisemmin puhetta. Haulla tästä ketjusta löytyy monta kommenttia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 531
Oikeastaan aika perussettiä siis laudan kanssa. Ja sitä, mitä valmistaja ei vahingossakaan ilmoita. Yllättävää kyllä, siitä en muista tässä ketjussa keskustellun. Erillistä indikointia ei taida juuri olla, kyllä sen kuitenkin huomaa joka tapauksessa kun kulkupuoli hiipuu. Olisi siis oikeastaan turha.
Mutta kyllä käyttäjä voisi aivan oikeutetusti olla kiinnostunut, muuttuko se lauta "etanaksi" 70 vai 20 prossan kohdalla vai jossakin siinä välillä. Vaikuttaa kuitenkin merkittävästi laudan käyttömukavuuteen. On aivan eri hankkia 30km lauta, jossa 7km kohdalla iskee raja vs 23km kohdalla (kuvitteellinen esimerkki). Firmiksellä voi osassa laudoista toki hieman vaikuttaa mutta kyllä tuo 30% on suuruusluokkana jo sellainen, jossa kulku on varsin varmasti täyttä akkua heikompaa.

Pesemisestä on ollut jo aikaisemmin puhetta. Haulla tästä ketjusta löytyy monta kommenttia.
Oma E600 muuttui lahnaksi rehdisti yhden välkkyvän palkin kohdalla aina rasituksessa. Ajoit alamäkeen/tasaisella niin antoi vielä virtaa ja pääsin nätisti kotiin 24kmh mittarinopeutta mutta ylämäissä yms kyykkäsi. Eli aika "syvälle" antaa tuo E600 vajota. Normaalisti kun E600 nostaa hetken rauhassa oltuaan palkkeja yhden jopa kaksi niin sillä kertaa ei kyllä noussut yhtään.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
382
Mutta kyllä käyttäjä voisi aivan oikeutetusti olla kiinnostunut, muuttuko se lauta "etanaksi" 70 vai 20 prossan kohdalla vai jossakin siinä välillä. Vaikuttaa kuitenkin merkittävästi laudan käyttömukavuuteen. On aivan eri hankkia 30km lauta, jossa 7km kohdalla iskee raja vs 23km kohdalla (kuvitteellinen esimerkki). Firmiksellä voi osassa laudoista toki hieman vaikuttaa mutta kyllä tuo 30% on suuruusluokkana jo sellainen, jossa kulku on varsin varmasti täyttä akkua heikompaa.
Omassa M365:ssä nyt BMS 115, joka käyttää akun kapasiteetista 85% ja alkaa rajoittaa tehoa/nopeutta varauksen laskiessa 50% kohdalle. Kokeilussa oli ensin BMS 107, joka käyttää akun kapasiteetista 70% ja alkaa rajoittaa tehoa/nopeutta varauksen laskiessa 30% kohdalle. Jälkimmäisessä koin ongelmaksi sen, että se näytti akun varauksen liian pienenä. Olisi kiva jos saisi nyt käytössä olevasta vaihdettua tuon rajoituskohdan vaikka 20-30% tasoon.

Nuo ovat ainoat versiot joista edes tuon verran löytyi etukäteen tietoa, mutta hyvä niinkin. Ei tarvinnut itse lähteä sokkona kokeilemaan ja arvailemaan.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Tässä itselläkin tämä E600 Max. Tänään kävi niin, että ajaessa alkoi tehot hyytymään sillä tavalla, että väännöt hävisi. Kenties joku vaihdehäikkä. Jonkin verran oli sadellut, mutta melko vähäistä, enkä mistään lätäköistä ajellut. Akkua noin 30% jäljellä ja kaikki säädöt tehojen puolesta täysillä. Laitoin nyt lataukseen ja testaan aamulla. Jännite oli appin mukaan 44v. Onko joku ajanut tällä vähemmillä akuilla ja onko toiminut normaalisti?

Lokasuojaa lukuunottamatta, ihan hyvin pelittänyt ja akku tuntuu kestävän hyvin 85 kiloisella.
E-Way sovelluksen akunvaraus prosentit ei näytä oikein. 30% kohdalla akku on jo oikeasti tyhjä. Itsellä meno loppu niillä paikkeilla. Laudan oma 5 palkin systeemi on tarkempi. katsoitko sitä ollenkaan? Kun on yksi palkki jäljellä niin kannattaa olla jo melko lähellä kotia. Sitten kun se lähtee vilkuttamaan niin tehot putoo eco moodille. Tällä pääsen noin 1-2km ja sitten sammuu laite.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
49
Joo, palkkia katsoin ja yhdessä oli, mutta ei vilkkunut. Sitä lähinnä odottelinkin, saanko sen vilkkumaan ja silloin toki oletinkin tehojen laskevan. Varmasti oli siis jo aika tyhjä ja lähellä sitä vilkkumista.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
19
Ok, hyvä homma jos kauta kulkee kuten haluat. Jos jatkossakin niin toki, hyvä homma. Ja jos myyjän ilmoittaman lisäksi todellisuudessa löytyy enemmän ominaisuuksia, kannattaa varmasti kertoa, joku voi olla hyvinkin kiinnostunut niistä.

Olin kuitenkin hieman pessimisti aikaisemmin ja olen vieläkin... Painoasi tietämättäkään en kyllä usko tuon laudan kulkevan yli 40km/h 500W ja varsinkin ylämäkiin tehot / virrat ovat aivan eri luokkaa. Eikä tuosta laitteesta ilmeisesti löytynyt käyttöön ottaessakaan mitään aseteltavia virtarajoja?
Eli jos itse kiinan tuote ei pala / osaa suojella itseään, seuraava riski on moottori. Suosittelen lämpimästi seurailemaan ainakin alkuun lämpötiloja varsinkin enemmän mäkiä ajellessa. Lämpiää nimittäin aivan varmasti, jos otat tehoa ulos moninkertaisesti nimelliseen verrattuna. Tosin jos tuosta laitteesta saa tehoja näytille, ajaa se tottakai saman asian ja paremminkin.

Toivottavasti muuten huomioit sulakepuolen kun muuttelit johdotuksia. Tuossa on ilmeisesti nyt aika pitkää vetoa ja varsinkin, jos mitoitit johdot ohuelti, riittää akku kyllä tekemään niiden osalta oikosulussa tuhojaan. Toisaalta myöskään akun terveyttä ei kannata riskeerata. Myöskään vakuutus ei välttämättä lämpiä korvauksille ainakaan ilman vähennyksiä, jos reilusti modattu laite sytyttää kämpän.
Controllerissa on alivirta suojaus. Myös ylikuumentumiselle. Ei Tua 43 ylämäkiin mene vaan täysin suoralla tai alamäkiin itse painan 76kg. Mutta tosiaan kyllä kun akku täydessä latingissa eli joku 53v niin 43kmh menee. Johdot pysyi yhtä pitkinä kuten ennen ja ovat paksumpia kuin vanhat. Ainut ero koko asetelmassa on se että controlleri on putken ulkopuolella muuten kaikki samalla tavalla kuten ennen.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Testailin vähän asiaa. King songin oma softa näyttää moottorilämmöt. Piti vain Android puhelimen fontti laittaa minimiin että mahtui kyseinen tieto näytölle. Eli KSn softa on huonosti suunniteltu. Tästä voi myös päätellä että itse laudan rauta on ok. Ainoastaan E-Wayn oma softa on susi kun näyttää 0c.
Huomenna käyn heittämässä kunnon lenkin et näen missä lämmöissä lyö suojat päälle. Veikkaan jotain 90 asteen tienoille.
Veikkaus meni pahasti pieleen. Aika kauan sai ajella ylämäkiä et sai lämmöt niin korkealle et varoitti lämmöstä. Pihalla turhan viileä. 155 astetta näyttäisi olevan raja. Mielestäni kuulostaa aika korkealta. En tiedä kuinka todenmukainen lukema on ja missä se anturi sitten on.

95A7B598-0176-4A01-8CCC-4DB641816B7A.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Vähän googlettelin noista lämmöistä ja tarttee nyt vaan sit toivoa et on laadukkaista materiaaleista tehty moottori ja kestomagneetit vähintään luokkaa F. Voisi luulla et ovat ajatelleet asiaa jos suojaraja on laitettu 155 asteeseen et tehot katoaa.

"most better quality motors have high temperature enamel on the copper windings and can survive excursions in the 150-180°C temperature range without damage."
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
Onkohan tuohon Verkkokauppa.comin E-Way 600 tuotesivulle tulossa jotain muutosta, kun ainakin arvostelut on siitä nollautuneet:


Screenshot 2021-05-20 at 22.38.02.png


Tuotelistauksessa näkyy yhä aiempien arvostelujen tähdet:

Screenshot 2021-05-20 at 22.37.03.png
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
399
Onkohan tuohon Verkkokauppa.comin E-Way 600 tuotesivulle tulossa jotain muutosta, kun ainakin arvostelut on siitä nollautuneet:
Laitoin kysymyksen VKlle aiheesta... katsotaan tuleeko vastausta ollenkaan. :) Joskin tuntui siltä, että se nimimerkki pitäisi olla joka kerralla uniikki vai?! Yritin kaikkea fiksua kuten "Reilu Meininki" jne., kuten täälläkin käyttämääni tunnusta, mutta väitti että se on käytössä. Luulisi että omalla profiililla kirjautuneena mitään tällaista haastetta ei olisi.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
215
Hei nyt olisi myynnissä edullisesti 2kpl Augmentin ES One 10 sähköskuuttia jotka kunnoltaan lähes uusia ( vaihdettu takuuhuollettuihin 10.5.2021, eikä ajettu metriäkään) hintaan 350€/kpl
Käykäähän kurkkaamassa ilmoitus.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
vauhdin hurmaan kun pääsi niin houkuttelevaa olisi rajoittimen poisto, mutta hitto kun ei uskalla pk seudulla kyllä millään.. liikaa ihmisiä D:
ei varmaa pyörä tietkää sallisi nopeuksia oikee.
16km suunta etappi taas tiedossa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
vauhdin hurmaan kun pääsi niin houkuttelevaa olisi rajoittimen poisto, mutta hitto kun ei uskalla pk seudulla kyllä millään.. liikaa ihmisiä D:
ei varmaa pyörä tietkää sallisi nopeuksia oikee.
16km suunta etappi taas tiedossa
Täh, miks sillä sitte pitäis vetää kokoajan lämä tiskissä?
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Täh, miks sillä sitte pitäis vetää kokoajan lämä tiskissä?
No ei tietenkään lämä tiskissä kokoajan.
En tunne hyvin teitä missä voisi ajella kovempaa pk seudulla, edes niitä pyrähdyksiä, varsinkaa sellaisia kohtia missä tuskin kärähtäisi alta yksikön.. huonosti muotoilin.
Haluis koklaa paremmin nopeuksia mut suljettu tie minkä tiedän on sen verta lyhyt etappi, että ei siin kerkeä ku max 40km/h nopeuteen ja sit pitääki alkaa heti jarruttelee kun tie loppuu keske.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Niin sanoen kiva kuulla etten oo yksin ton "mouruamisen" kanssa :cool:

Tuntuisi koko decki resonoivan melkoisesti kun noi äänet tulee suoraan sen alta, mutta toisaalta samaa muottia koko laite
Mulla se mouruaminen tulee moottorista ja jossain määrätyssä nopeudessa joku paikka laudasta resonoi, mutta poistuu kun huippunopeus on saavutettu.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Tuli avattua E-600MAX ja katottua miltä näyttää, vaikuttaa hyviltä eristeet. Pitääkö teidän omanne sellaiset "mouruamisen" -tyyppistä ääntä kun kiihdyttää? Se on meinaan välillä aika kova ja kääntyy välillä päitäkin kun menee ihmisten ohi ;)

Mietin että pystyykö mitenkään hiljentää noita ääniä vai onko vaan ominaisuus, ja sellaista pientä klik klik-ääntä päästää välillä ennen kiihdytystäkin, tai sitten olen vaan liian tarkka. M365 PRO2 oli tosi hiljainen peli mutta tehoiltaan lelu tähän verrattuna, en suostu enään ajella millään skuutilla missä on alle 600watin moottori :rofl:

Ja oletteko mitenkä saaneet uusia takafendereitä? Omani pitää melkosta ääntä välillä kun tärähtää, mutta muuten ok.
vaikka onkin jo selvää, mut siel on hauskasti akku ja ohjain yksikkö just kingsongin maxista
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
1
Tuli avattua E-600MAX ja katottua miltä näyttää, vaikuttaa hyviltä eristeet. Pitääkö teidän omanne sellaiset "mouruamisen" -tyyppistä ääntä kun kiihdyttää? Se on meinaan välillä aika kova ja kääntyy välillä päitäkin kun menee ihmisten ohi ;)

Mietin että pystyykö mitenkään hiljentää noita ääniä vai onko vaan ominaisuus, ja sellaista pientä klik klik-ääntä päästää välillä ennen kiihdytystäkin, tai sitten olen vaan liian tarkka. M365 PRO2 oli tosi hiljainen peli mutta tehoiltaan lelu tähän verrattuna, en suostu enään ajella millään skuutilla missä on alle 600watin moottori :rofl:

Ja oletteko mitenkä saaneet uusia takafendereitä? Omani pitää melkosta ääntä välillä kun tärähtää, mutta muuten ok.
Hieman yli 100km ajettu ja noin 10 kertaa taitettuna kannettuna takalokari hajosi taluttaessa kanttarin yli. Wilfalle sähköpostia ja alle viikossa tuli uusi lokari. 3D printattu lisätuki asennettuna lähtee lähiaikoina viikonlopun aikana testiin rämiseekö ja kestääkö niinkuin kuuluisi normaalissa käytössä. Mouruaminen tuntuu tapahtuvan merkittävimmin kun menee jyrkkää ylämäkeä, ~109kg painoa + vaatteet.
be70f6e0-3e06-4aad-914a-e3a9db4abd6b.jpg
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Törmäsin tämmöiseen uutiseen.

Sitä en tiennyt, että pyöräilijää tai potkulautalijaa ei voi puhalluttaa.

Poliisi: promilleraja pyöräilyyn ja sähköpotkulautailuun
Promillerajastako apu?

Poliisipartio voi pysäyttää sähköpotkulaudalla tai pyörällä kulkevan ja kehottaa jatkamaan matkaa jalan, jos on arvioitavissa, että esimerkiksi potkulaudalla huristelu päihtyneenä tulee vaarantamaan toisten turvallisuutta.

– Jos polkupyöräilijä kuitenkin päättää jatkaa, hän voi syyllistyä niskoitteluun ja poliisi voi kirjoittaa niskoittelusta sakon, Kaikko kuvaa käytäntöä.

Poliisi on tuskastunut tilanteeseen. Tulisiko siis kevyelle liikenteelle asettaa alkoholin käytön suhteen jokin promilleraja?

– Pidän perusteltuna, että promillerajaa vakavasti harkitaan ennen kuin tilanne tästä vielä huononee, Kaikko huokaa.

Hän ottaa esiin myös sen, että näin kaikki eri ajoneuvojen kuljettajat olisivat samalla viivalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 293
Viestejä
4 193 454
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom