Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 313
Varmaan tarkitit 10 M / vuosi, jolla sentin muutos kilowattihinnassa tekee 100 euroa eroa vuodessa.
Mä en nyt ymmärrä yhtään mistä ihmeen sentistä sä puhut kun en ole itse mistään sentistä puhunut?
Ja tarkoitin että 10 000kw on taloni kulutus vuodessa.
Minä siis kysyin että onko jotain järkeviä 6kk soppareita olemassa, ja sanoin että nyt on pörssi, mutta on myös otettuna tuo vattenfallin 7.49c jossa on 2vrk aikaa irtisanoa jos haluaa...
 
Liittynyt
22.07.2022
Viestejä
32
Sixpounder kysyi vuosikulutustasi ja ehdotti laskemaan eron rahassa jos se sähkön hinta on muutaman sentin eri.
Tuohan 7,49 on ihan kohtuu hinta tällä hetkellä kiinteästä sopparista.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 313
Sixpounder kysyi vuosikulutustasi ja ehdotti laskemaan eron rahassa jos se sähkön hinta on muutaman sentin eri.
Tuohan 7,49 on ihan kohtuu hinta tällä hetkellä kiinteästä sopparista.
On on, mutta kun en haluaisi vaihtaa pörssistä pois 12kk soppariin…
Siksi juuri kysyin onko jollain tietoa hyvästä 6kk sopparista, koska sellaisen voisinkin ottaa, mutta en sillä 13c hinnalla mitä ite niitä löytänyt…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 302
Siksi juuri kysyin onko jollain tietoa hyvästä 6kk sopparista, koska sellaisen voisinkin ottaa, mutta en sillä 13c hinnalla mitä ite niitä löytänyt…
Ei sellaista vain ole. Jos olisi, niin se löytyisi tämän ketjun, joka sivulta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 354
On on, mutta kun en haluaisi vaihtaa pörssistä pois 12kk soppariin…
Siksi juuri kysyin onko jollain tietoa hyvästä 6kk sopparista, koska sellaisen voisinkin ottaa, mutta en sillä 13c hinnalla mitä ite niitä löytänyt…
No ehkä tulevaisuudessa voisit kertoa mikä sinulle on sopiva hinta ettei tarvitse lähteä arvaamaan?
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 958
On on, mutta kun en haluaisi vaihtaa pörssistä pois 12kk soppariin…
Siksi juuri kysyin onko jollain tietoa hyvästä 6kk sopparista, koska sellaisen voisinkin ottaa, mutta en sillä 13c hinnalla mitä ite niitä löytänyt…
Jos kulutusvaikutus ei haittaa niin PKS Priima menee nyt menee ainakin tuon 13 sentin alle heittämällä ja voi kiinnittää itselle sopivalle aikavälille.

KSS:n Talvitakuu on vähän saman tyyppinen jos tammi-maaliskuu riittää. KSS Talvitakuu - uudentyyppinen sähkösopimus! - KSS Energia Oy

Ja onhan nyt esim. Kokkolan Energian 11,53 6kk:kin nyt alle 13 snt jos se kulutusvaikutus ei ole ongelma, mutta tyyris kyllä silti. Aalto 6 kk | määräaikainen sähkösopimus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
117
On on, mutta kun en haluaisi vaihtaa pörssistä pois 12kk soppariin…
Siksi juuri kysyin onko jollain tietoa hyvästä 6kk sopparista, koska sellaisen voisinkin ottaa, mutta en sillä 13c hinnalla mitä ite niitä löytänyt…
No mene sitten tuolla 12 kuukauden sopimuksella talvea kohti.

Ei kannata kuitenkaan hiiskua esimerkiksi puolisolle tai lähisukulaiselle tuosta sopimuksesta, sillä luultavasti viimeistään keväällä he saattaisivat päivitellä kallista määräaikaista sopimustasi ja kenties tuskastua siihen siinä määrin, että tekevät pörssisähkösopimuksen käyttöpaikkaasi. Se olisi kovin harmillista. :itku:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 413
Mä en nyt ymmärrä yhtään mistä ihmeen sentistä sä puhut kun en ole itse mistään sentistä puhunut?
Ja tarkoitin että 10 000kw on taloni kulutus vuodessa.
Minä siis kysyin että onko jotain järkeviä 6kk soppareita olemassa, ja sanoin että nyt on pörssi, mutta on myös otettuna tuo vattenfallin 7.49c jossa on 2vrk aikaa irtisanoa jos haluaa...
Itse olisin todella tyytyväinen 7,49c vuosi diiliin.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
254
Uskon silti että ellei isoja muutoksia markkinoilla tapahdu, pörssi on halvempi.
Mihin perustat uskomuksesi?
7,49 sentistä ei alaspäin hirveästi laskuvaraa enää ole, ylöspäin mentäessä ei taida rajaa olla olemassakaan.
10 000kwh kulutuksella ei hirveästi kyllä sitä voitettavaakaan ole.
Itse nappasin 9,59 sentin 6kk sopimuksen Heleniltä vielä kun niitä sai. Katsellaan tilannetta sitten maaliskuun lopulla uudelleen.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 942
Mihin perustat uskomuksesi?
Lähtee varmaan ideasta että osan vuodesta (kesä) keskimäärin pörssi on halvempaa ja jopa "sinulle maksetaan" että käytät (miinusmerkkistä). Vaikka se ei tietysti niin toimikaan.

Ei minusta joku 7,49senttiä kWh ja 0€/kk olisi paha edes 24kk tai 36kk sopimukseksi koska se viimeinen vuosi ei sido kuin myyjää.

Muutenkin se on hieman hassua miten joillekin jotkut sentin kymmenykset ovat kynnyskysymyksenä kun todetaan jotain "se on 8.1 senttiä kWh jos menisi alle 8 sentin ottaisin heti 24kk sopimuksen" jne. Eli käytännössä puhutaan siis jostain 0.2 sentin erotuksista mistä ei esim. jollain 10 000kWh kulutuksella tulisi kuin 20€ vuodessa eli noin 1,67€ kuukaudessa.
Toki, onhan se rahaa mutta siltikin.

Jos se keskimääräinen kulutus on vaikka täällä heitettyjä lukuja kuten 2000 - 4000 kWh vuodessa niin ero siitä "wanhasta hyvästä 5 senttiä kWh" sopimuksesta "8senttiä kWh" sopimukseen on siis 3 senttiä. Jolloin se vuosiero tulisi euroissa 60 - 120€. Mikä toki jo kuukaudessa tekee sen 5-10€ mutta kuitenkin.

Monelle tuntuu vain sähköstä, sen siirrosta ja varsinkin hinnasta tulevan jopa tunteisiin menevä asia. Sitten jos miettisi järkiperäisesti sitä "mitähän nyt sitten oikeasti saan kuukaudessa vähemmän 5€ arvosta kuin mitä sain 2-3 vuotta sitten?" ehkä tajuaisi että se ero ei nyt ihan järkyttävä olekaan.

Toki joku suorasähköllä ja esim. 40 000kWh vuodessa kuluttava vanha rintamamiestalo missä ei ole ilppiä eikä mitään muutakaan voi suoraan todeta että se 3 senttiä tekee vuodessa jonkun 1200€ jolloin talvella ne suurimmat kulutuskuukaudet ovat kohtuu hintavia. Suurin osa ei kuitenkaan (onneksi) ole moisessa tilanteessa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 256
Mihin perustat uskomuksesi?
Varmaan siihen, että vaikka esimerkiksi talvella 3kk ovat pörssillä todella kalliita niin vastaavasti loput 9kk voivat olla todella halpoja ja näin koko vuoden keskiarvo jää tuon määräaikaisen sopimuksen hinnan alapuolelle. Itsellä nyt lokakuun pörssin keskiarvo on 2,6 senttiä / kWh, vaikka lämmityskausi on jo alkanut.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
80
Joulukuun puoliväliin asti on halpa sopimus vielä voimassa. Otin nyt tuon PKS priiman sieltä alkamaan, että voisi vähän kyttäillä josko alkuvuoden hinnat tulisi alaspäin ja voisi sieltä sitten mahdollisesti kiinnitellä.

Vähän mietityttää kannattaisiko mennä pörssillä, tehdä joku vähän hintavampi kiinnitys (nuo mitä nyt on tarjolla n. 11c/kWh) tuohon alkuvuodelle vai ottaa joku 6kk määräaikainen vielä tähän tilalle. Kulutus on ollut n.22 000kWh vuodessa. Omakotitalo kyseessä missä lämminvesivaraajan saisi kyllä ohjelmoitua halvoilla tunneille tarvittaessa ja ilppi lämmittää. Pieniä lapsia vaan kohta kotona kaksin kappalein niin ei mielellään päivisin pidä ilppiä pois lämmittämästä.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 033
Varmaan siihen, että vaikka esimerkiksi talvella 3kk ovat pörssillä todella kalliita niin vastaavasti loput 9kk voivat olla todella halpoja ja näin koko vuoden keskiarvo jää tuon määräaikaisen sopimuksen hinnan alapuolelle. Itsellä nyt lokakuun pörssin keskiarvo on 2,6 senttiä / kWh, vaikka lämmityskausi on jo alkanut.
Lämmityksen tarve on ihan eri tasoa nollakeleillä kuin -10..-20
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 313
Mihin perustat uskomuksesi?
7,49 sentistä ei alaspäin hirveästi laskuvaraa enää ole, ylöspäin mentäessä ei taida rajaa olla olemassakaan.
10 000kwh kulutuksella ei hirveästi kyllä sitä voitettavaakaan ole.
Itse nappasin 9,59 sentin 6kk sopimuksen Heleniltä vielä kun niitä sai. Katsellaan tilannetta sitten maaliskuun lopulla uudelleen.
Ihan siihen että mulla on nyt tammikuusta asti ollut pörssisähkö ja vaikka siinä oli suht kallista tammi ja helmikuu niin silti keskimääräinen toteutunut kuukauden sähkönhinta oli about 5c.
Jos vuodessa on 3 kuukautta missä keskihinta nousee yli ton 7.5c niin siinä jää 9 kuukautta mitkä laskee sitä, nyt esim on jatkuvasti kesästä asti ollut ihan puoli-ilmaista sähköä…
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 313
Lämmityksen tarve on ihan eri tasoa nollakeleillä kuin -10..-20
Niin on, jos on sähkölämmitys…
Itsellä löytyy öljy + lämmöntalteenotto + ilppi, ei ne talven kuukaudet hirveästi eroa muista.

Jälkiviisaana olisi pitänyt vaan ottaa se 10c 6kk soppari mutta kun kaikkitietävä vaimo taas oli sillon asiasta eri mieltä, näen että 7.5c ottaa vuodessa takkiin, tolla 6kk olisi jäänyt voitolle tai omille, pörssillä voi mennä miten vaan.
Nyt tarjolla oleva 13c/6kk taas tuntuu jo liian kalliilta.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 549
Niin on, jos on sähkölämmitys…
Itsellä löytyy öljy + lämmöntalteenotto + ilppi, ei ne talven kuukaudet hirveästi eroa muista.

Jälkiviisaana olisi pitänyt vaan ottaa se 10c 6kk soppari mutta kun kaikkitietävä vaimo taas oli sillon asiasta eri mieltä, näen että 7.5c ottaa vuodessa takkiin, tolla 6kk olisi jäänyt voitolle tai omille, pörssillä voi mennä miten vaan.
Nyt tarjolla oleva 13c/6kk taas tuntuu jo liian kalliilta.
12 kk soppari ja keväällä pörssi vaimon nimiin (en suosittele, voi olla laitonta)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 256
Lämmityksen tarve on ihan eri tasoa nollakeleillä kuin -10..-20
On toki, mutta ei täällä etelässä ainakaan noi kovat pakkasjaksot yleensä hirveän pitkään kestä. No puolen vuoden päästä sen jo tietää kumpi oli kannattavampi, pörssi vaiko kiinteä hinta.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
254
Ihan siihen että mulla on nyt tammikuusta asti ollut pörssisähkö ja vaikka siinä oli suht kallista tammi ja helmikuu niin silti keskimääräinen toteutunut kuukauden sähkönhinta oli about 5c.
Jos vuodessa on 3 kuukautta missä keskihinta nousee yli ton 7.5c niin siinä jää 9 kuukautta mitkä laskee sitä, nyt esim on jatkuvasti kesästä asti ollut ihan puoli-ilmaista sähköä…
No siinä mielessä en itsekään yli 6kk sopimusta ottanut. Tosin suurin osa kulutuksesta painottuu talvikuukausille. Sähkölämmitteinen Ok talo.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 370
Vattenfall nosti myös 12 kk sopimuksen kuukausimaksun 24 kk sopimuksen 5,90 euroon.
Mielestäni sellainen on jo kohtuuttoman kallis, varsinkin jos pörssillä on paljon halpoja tunteja kaupan, ja tuolla kilowattituntikin on kummassakin 9,95 snt.
Kannattaa etsiä kyllä vähän halvempi soppari, itselleni ehdoton maksimi 4,99 euron soppari.

Lumpeen soppari 3,99 kk ja 9,98 kWh aukeaa marraskuun alussa. Määräaikainen sekin.
 

Ggg

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
163

Tällainen uusi tuttavuus ainakin minulle osui silmään tuolla Sähkön hintavertailu halvimpana pörssivaihtoehtona (1,95 €/kk + 0,42 snt/kWh marginaali)
"Vuonna 2023 perustettu Aalto Energia ravistelee sähköalan kankeita perinteitä." Kukakohan tässä on taustalla ja onkohan luotettava?
 
Liittynyt
04.07.2017
Viestejä
393

Tällainen uusi tuttavuus ainakin minulle osui silmään tuolla Sähkön hintavertailu halvimpana pörssivaihtoehtona (1,95 €/kk + 0,42 snt/kWh marginaali)
"Vuonna 2023 perustettu Aalto Energia ravistelee sähköalan kankeita perinteitä." Kukakohan tässä on taustalla ja onkohan luotettava?
Taas uusi huijarifirma pyrkii vedättämään ostajia, esipuheet olivat sivulla hienoja mutta kun avasi tilaus-sivun niin karmeita hintoja. Hintavertailussahan on vain ensimmäisen kk. hinta mutta sitten pomppaa ylöspäin roimasti. lainaus sivulta:
0,71 snt/kWh + spot-hinta
+ 3,50 €/kk
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 049
Taas uusi huijarifirma pyrkii vedättämään ostajia, esipuheet olivat sivulla hienoja mutta kun avasi tilaus-sivun niin karmeita hintoja. Hintavertailussahan on vain ensimmäisen kk. hinta mutta sitten pomppaa ylöspäin roimasti.
Jep, ennemmin 6kk perusmaksutonta pörssisähköä Lumpeelta tai sitten joku edullinen pörssisähkösopimus paikalliselta, perinteiseltä sähköyhtiöltä. Ainakin veljellä Lumme on toiminut hyvin, syyskuun pörssisähkölasku oli 4,34€ hänen 27 neliöisessä opiskelijayksiössään.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
529
En tiedä meneekö OT, mutta 1.10 vaihtui Helenin pörssiin ja nyt tuli lasku missä on 2kk kulutus. Itsellä siis 12 laskua vuodessa valittu. Vaikuttaako tuo, että sopimustyyppi vaihtui vai onko vaan kämmätty Helenillä. Aikaisempi määräaikainen oli myös samalta puljulta.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 161
En tiedä meneekö OT, mutta 1.10 vaihtui Helenin pörssiin ja nyt tuli lasku missä on 2kk kulutus. Itsellä siis 12 laskua vuodessa valittu. Vaikuttaako tuo, että sopimustyyppi vaihtui vai onko vaan kämmätty Helenillä. Aikaisempi määräaikainen oli myös samalta puljulta.
Vaihtuiko kesken laskutuskauden?
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
529
Vaihtuiko kesken laskutuskauden?
1.10 vaihtui, kun tuo aikaisempi määräaikainen soppari loppui.

E: No kyselen huomenna Heleniltä. Ei tässä opiskelijana oikein kiinnostaisi maksaa parin kk sähkölaskua kerralla, kun ei tota rahaa ihan hirveästi ole ylimääräisenä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 313
Mites kun pitäis tänään viimeistään peruuttaa toi vattenfallin 7,49c soppari, mutta siinä lukee peruutusehdoissa että pitää perua joko puhelimitse tai postilla, mutta kun heillä on puhelinpalvelu auki vain arkisin niin kai ton huomennakin voi perua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 401
Mites kun pitäis tänään viimeistään peruuttaa toi vattenfallin 7,49c soppari, mutta siinä lukee peruutusehdoissa että pitää perua joko puhelimitse tai postilla, mutta kun heillä on puhelinpalvelu auki vain arkisin niin kai ton huomennakin voi perua?
Jotain kirjallista olisi hyvä saada lähtemään, jotta jää Aikaleima. Pystyykö sivuilta tai jostain pistää viestiä?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 354
Jotain kirjallista olisi hyvä saada lähtemään, jotta jää Aikaleima. Pystyykö sivuilta tai jostain pistää viestiä?
Eikös Helenillä ne sanoneet kun ne eivät pystyneet/jaksaneet vastata puheluihin viime vuonna niin heille riitti todistukseksi ihan että on yrittänyt soittaakin puhelimella ja siitä löytyy sit merkintä jostain järjestelmästä. Tietty vähän eri setti kun niissä kai jengi kuiteskin jonotti x tuntia kunnes puhelu meni poikki ja sinällään puhelinpalvelu siellä oli auki.

Mut soittaisin ainakin nyt, ei siinä mitään varmasti voi hävitä kun kukaan ei vastaa :)
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
4
Mites kun pitäis tänään viimeistään peruuttaa toi vattenfallin 7,49c soppari, mutta siinä lukee peruutusehdoissa että pitää perua joko puhelimitse tai postilla, mutta kun heillä on puhelinpalvelu auki vain arkisin niin kai ton huomennakin voi perua?
Eikös siinä tilausvahvistuksessa ole peruutusohjeet. Sieltä minä löysin lomakkeen minkä voi lähettää. Sitä minä ainakin käytän tänään kun perun tuon sopparin
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 313
Eikös siinä tilausvahvistuksessa ole peruutusohjeet. Sieltä minä löysin lomakkeen minkä voi lähettää. Sitä minä ainakin käytän tänään kun perun tuon sopparin
Juu, mutta pitäisi tulostaa ja sitten fyysisesti postittaa…
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 256
Eikös siinä tilausvahvistuksessa ole peruutusohjeet. Sieltä minä löysin lomakkeen minkä voi lähettää. Sitä minä ainakin käytän tänään kun perun tuon sopparin
Miksi porukka näitä ottaa ja sitten peruuttelee? Jotain parempaa tullut tilalle?
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 013
Miksi porukka näitä ottaa ja sitten peruuttelee? Jotain parempaa tullut tilalle?
Itse jouduin ensimmäistä kertaa tähän tilanteeseen, kun olin talotyömaalle ensiksi hommannut pörssisopparin Tampereen Energialta ja heti seuraavana viikonloppuna Putte laittoi kaasuputken poikki, jolloin viimeistään siinä vaiheessa määräaikaisten sopimusten hinnat alkoivat selvästi nousta ja halusin sittenkin lukita hinnan talveksi, koska sähköä tulee kulumaan paljon ja piti rajata mahdollinen kustannustaso järjelliselle tasolle. Vaihdoin peruutusaikana sopimuksen Vaasan sähkön 6kk sopimukseen ennen kuin hinnat nousivat.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
94
Mites kun pitäis tänään viimeistään peruuttaa toi vattenfallin 7,49c soppari, mutta siinä lukee peruutusehdoissa että pitää perua joko puhelimitse tai postilla, mutta kun heillä on puhelinpalvelu auki vain arkisin niin kai ton huomennakin voi perua?
Postia se on sähköpostikin. Kai sieltä joku asiakaspalvelu s-postiosoite löytyy johon voi lähettää. Näin ainakin itse toimin fortumin kanssa vuosi sitten, kun meinasin paniikissa ottaa kalliin määräaikaisen ja homma onnistui yhdellä s-postilla.
Voithan toki tulostaa sen peruutuslomakkeenkin varuiksi, täyttää ja allekirjoituksella päivätä tälle päivälle. Postittaa sitten fyysisesti vaikka huomenna. Sitova paperi se on sen jälkeen sinä päivänä kun sen allekirjoitat ja päiväyksen kirjoitat.
Itse en lähtisi odottelemaan huomiseen, koska todennäköisesti silloin on jo myöhäistä.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 194
Otin syyskuun alusta alkaen pörssisähkösopimuksen Fortumilta ja nyt tuli ensimmäinen "lasku" Omapostiin. Omapostin mielestä eräpäivä om 9.11.2023 ja määrä on 0.00€.

Kun PDF:n avaa niin kulutus oli 5.30€ Syyskuun aikana ja kun on 6 kuukautta ilman kuukausimaksuja olisi se koko laskun summa. Laskussa sitten lukee "Laskun loppusumma siirretään seuraavalle laskulle" ja eräpäivä ja euro kohdat on merkitty ***.** Oma Fortumista ei mitään laskua edes löydy.

Ymmärränkö oikein ja Fortumilla on joku systeemi että tiettyä pienemmät laskut yhdistetään seuraavaan? Eli minun ei tarvi alkaa tuota 5.30€ maksamaan? Onko kellään kokemusta siitä kuinka isoksi laskun pitää kasvaa että Fortum haluaa sen maksuun?
 
Liittynyt
16.10.2017
Viestejä
94
Ihan oikein ymmärsit eli vielä ei tarvitse maksaa mitään. Tuo on ihan tyypillinen käytäntö, yleensä pienin laskutettava erä on 5-10 euron luokkaa jolloin loppusumma tulee maksettavaksi vasta seuraavalla laskulla. En tiedä Fortumin tarkkaa lukua, Väreellä se on 6e.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 033
Otin syyskuun alusta alkaen pörssisähkösopimuksen Fortumilta ja nyt tuli ensimmäinen "lasku" Omapostiin. Omapostin mielestä eräpäivä om 9.11.2023 ja määrä on 0.00€.

Kun PDF:n avaa niin kulutus oli 5.30€ Syyskuun aikana ja kun on 6 kuukautta ilman kuukausimaksuja olisi se koko laskun summa. Laskussa sitten lukee "Laskun loppusumma siirretään seuraavalle laskulle" ja eräpäivä ja euro kohdat on merkitty ***.** Oma Fortumista ei mitään laskua edes löydy.

Ymmärränkö oikein ja Fortumilla on joku systeemi että tiettyä pienemmät laskut yhdistetään seuraavaan? Eli minun ei tarvi alkaa tuota 5.30€ maksamaan? Onko kellään kokemusta siitä kuinka isoksi laskun pitää kasvaa että Fortum haluaa sen maksuun?
Ot:na mainittakoon, että omapostin kautta ei kannata maksaa mitään laskuja, jos et halua jakaa tilitietojasi ja -historiaasi ym.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
128
Ymmärtääkseni OmaPostissa ei tarvitse jakaa mitään tilitietoja.
Just eilen sain laskun OmaPostiin ja ilahduin kun sovelluksesta löytyi nyt maksutoiminto. Vähän kun kliksutteli niin ilmeni, että pitää antaa oikeudet jollekin kolmannen osapuolen firmalle omiin tilitietoihin. Väitetysti vain kolmeksi päiväksi.

Enpä sitten jatkanut vaan kopioin "virtuaalisen viivakoodin".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 291
Just eilen sain laskun OmaPostiin ja ilahduin kun sovelluksesta löytyi nyt maksutoiminto. Vähän kun kliksutteli niin ilmeni, että pitää antaa oikeudet jollekin kolmannen osapuolen firmalle omiin tilitietoihin. Väitetysti vain kolmeksi päiväksi.

Enpä sitten jatkanut vaan kopioin "virtuaalisen viivakoodin".
Sama itsellä. Kopioin virtuaalisen viivakoodin ja sillä omaan pankkisovellukseen.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
80
Miten näkisitte, että millä hinnalla kannattaisi nyt kiinnittää tuolla priimassa tammi- maaliskuu? Laskemaan päin taitaa olla jos ja kun venäläiset ei olleetkaan kaasuputki hommien takana..(ainakaan suoraan)
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 033
Ymmärtääkseni OmaPostissa ei tarvitse jakaa mitään tilitietoja.
Sikäli jos tilanne ei ole muuttunut n. vuoden takaisesta, olet väärässä:

Keskustelua aiheesta täällä:
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
160
Kun maksaa luottokortilla ei mitään tilitietoja tarvitse jakaa. Posti taisi poistaa koko suoran tilimaksun, kun asia sai huonoa julkisuutta.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 077
Vähän ot, mutta onko tuossa OmaPostissa joku etu vrt. e-lasku, kun jotkut sinne viitsii laskunsa tilata? Vai tuleeko lasku vain oletuksena sinne?
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 033
Kun maksaa luottokortilla ei mitään tilitietoja tarvitse jakaa. Posti taisi poistaa koko suoran tilimaksun, kun asia sai huonoa julkisuutta.
Vähän ot, mutta onko tuossa OmaPostissa joku etu vrt. e-lasku, kun jotkut sinne viitsii laskunsa tilata? Vai tuleeko lasku vain oletuksena sinne?
Jatketaan tosiaan keskustelua täällä, ei liity sähkösopimuksiin millään lailla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 289
Viestejä
4 288 549
Jäsenet
71 614
Uusin jäsen
Hupihapi

Hinta.fi

Ylös Bottom