Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 717
Katselin että itselläni on nyt 5,05 snt/kwh ilman perusmaksua 24kk Vattenfall Oy Ilmasto Mix alkaen 30.11.2019 (tai entinen loppui silloin) ja nyt saisi vastaavan 4.93 snt/kWh.

Tuskin tuosta paljoa halpenee, viimeisin lasku on 46,45€ (31.5.2021) ja nuo tulevat 6x vuodessa. Arvio näyttää olevan 5169 kWh vuodessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
295
Kokkolan energia 4,95 snt/kWh, 0€/kk ja 12kk sopimus. Mutta miten tuon pääsee tilaamaan? Tarjoaa vain jotain 247 energia tms. muun hämärän firman sopimusta jos tuosta painaa "tee sopimus".
Halvin 12kk järkevältä firmalta minkä äkkiseltään löysin.
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
210
Kuukausimaksu 0.00 €/kk Energiamaksu 4.95 snt/kWh

Lumme energia 24kk vuosiarviolla 6200kWh

En ole muutamaan vuoteen kilpailuttanut näitä. Eikös tuo ole ihan ok hinta mutta sopparin pituus kylläkin sitten 24kk.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
328
Eilen soitteli Helenin myyjä ja tarjosi omakotitaloon uutta sähkösopparia luokkaa 5,3 c/kWh + perusmaksu. Yritin hänelle kertoa että miksi nyt minulle soittelet, kun meillä on jo vuoden alusta alkanut parivuotinen Helenin BF-tarjoussähkösopimus 3,99 c/kWh. Kovasti väitti että hän saa vain satunnaiset numerot joihin soittaa ilman mitään ennakkokarsintaa.

Siellä olisi vielä tilaa digiloikalle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
581
Ennen sai lahjoja kun teki parin vuoden soppareita. Enään ei taida saada mitään vai onko näitä ollut viime aikoina?

Loppumassa soppari josta sain 100 euron arvosta lentopisteitä. Hintakin oli kilpailukykyinen kun sen kilpailutti vielä uudestaan.
Lidlillä oli joskus pari viikkoa sitten joku, että sai sinne lahjakortteja kun teki sopparin en muista mihin ja taisi olla vain spottisoppari tarjolla.

E: LIDL - Kotimaan Energia
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Tätä Lumo Energian diiliä täällä esitellään kovasti. Aika hämärä firma tuo näyttää olevan Google-arvosteluiden mukaan?

Katsokaapa läpi ne, eihän ole yhtään epäilyttävää kun aspan tyttöjä kehutaan joka arviossa nimeltä ja teksti tuntuu copypastelta ja annetaan aina viisi tähteä? Lupaako ne asiakkaille kympin voucherin tai jotain muuta jos käy kehumassa tuolla? Yksi heppu jopa laittoi arvostelutekstinsä suoraan lainausmerkkeihin :lol:
1624473026230.png
1624473094045.png
1624473211129.png
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
292
Tätä Lumo Energian diiliä täällä esitellään kovasti. Aika hämärä firma tuo näyttää olevan Google-arvosteluiden mukaan?

Katsokaapa läpi ne, eihän ole yhtään epäilyttävää kun aspan tyttöjä kehutaan joka arviossa nimeltä ja teksti tuntuu copypastelta ja annetaan aina viisi tähteä? Lupaako ne asiakkaille kympin voucherin tai jotain muuta jos käy kehumassa tuolla? Yksi heppu jopa laittoi arvostelutekstinsä suoraan lainausmerkkeihin :lol:
Siihen tuo koko lafkan toiminta perustuu, että vedetään halvalla hinnalla sisään ja laskutetaan maksimit tarjousajan jälkeen. Ei kuitenkaan käytä ennakkolaskutusta, kuten nämä Håkanin kusetuslafkat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 341
Lokakuussa menee soppari umpeen Heleniltä. Nyt tuli ensimmäinen tarjous 3€/kk/5,4cc/24kk

Ei jatkoon. Perinteiseen tapaan kannattaa odotella. Soittavat vielä pariin kertaan ja hinta tippuu sitä mukaa. Sitten kun saa ilman kuukausihintaa niin kannattaa melkein ottaa. Pienehköllä kulutuksella kuukausihinta on melkein tärkeämpi kuin viimeinen sentin kymmenys..
 
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
210
Lidlillä oli joskus pari viikkoa sitten joku, että sai sinne lahjakortteja kun teki sopparin en muista mihin ja taisi olla vain spottisoppari tarjolla.

E: LIDL - Kotimaan Energia
Kannattaako tuollainen soppari jossa pörssisähkö +0,19snt/kWh ja Perusmaksu alk. 3,99 €/kk ?

60 euroa saisi ostoetua siis Lidliin mutta taitaa muuten olla aika arvokas setti 24kk ajalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 140
Asialla monta muuttujaa. Esim. Paljonko on kulutus ja mikä on kulutuksen profiili, minne se kulutus ajoittuu. Jos sillä tuon 60€ saa, niin 36€ jää vielä kuukausimaksuiksi
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Saisko tuota kokkolan energian 4,95c 12kk tarjousta mistään otettua? Hintavertailu antaa sen mutta ei pääse sopimusta tekemään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
ajankohtainen ketju, nykynen helenin 3e/kk 4,89c/kwh 24kk loppuu elokuun lopussa.

Nyt miettiny yösähköön menoa?? ,
kun tuo tesla lataa aina öisin 99% ajasta. Samoin jos varaajan laittais yöksi plus lattiat ovat varaavat niin nekin saa helposti yötä hyödyntää.
120neliötä lämmintä tilaa, yksi kerros, ILP
Vuoden kulutus noin 22000kw enne pumppua.

Hitto ku haastava valita paras
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Saisko tuota kokkolan energian 4,95c 12kk tarjousta mistään otettua? Hintavertailu antaa sen mutta ei pääse sopimusta tekemään.
Soita sinne Kokkolan Energialle ja kysy. Voihan tuo vaikka olla joku vanha tarjous joka on jäänyt sinne vertailusivulle roikkumaan. Kysymällä varmaan selviää.
 

superapina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Tätä Lumo Energian diiliä täällä esitellään kovasti. Aika hämärä firma tuo näyttää olevan Google-arvosteluiden mukaan?

Katsokaapa läpi ne, eihän ole yhtään epäilyttävää kun aspan tyttöjä kehutaan joka arviossa nimeltä ja teksti tuntuu copypastelta ja annetaan aina viisi tähteä? Lupaako ne asiakkaille kympin voucherin tai jotain muuta jos käy kehumassa tuolla? Yksi heppu jopa laittoi arvostelutekstinsä suoraan lainausmerkkeihin :lol:
Minulla ollut Lumon sopimus noin vuoden verran hintaan 4,2snt/kWh ilman perusmaksua, eikä mitään ongelmia ole ollut. Laskut tulleet ajallaan ja oikein laskutettu. Soppari menee elokuun alussa umpeen, ja jatkotarjous oli huono, joten vaihdoin Vattenfallille. 4,93snt/kWh ilman perusmaksua 24kk määräaikainen. Otin sen netin vertailusivut läpi käytyäni. Katsotaan alkaako nyt puhelin soimaan ja oikeita tarjouksia tulee tarjolle.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
119
Lumpeen tsätissä tarjottiin alkuu 4,95 ja 2e 24kk. Vihjasin 24kk/4,88c/0€ kamppiksesta niin semmonen sitten löytyi tiskin alta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 726
Mites noi irtisanomiset menee? Mulla on Energia 247:lla tälläinen:

"Sopimustyyppi: Määräaikainen 3 kk. Sopimus astuu voimaan 01.04.2021 Määräaikainen sopimus päättyy 01.07.2021. Tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana EkoWatti Plus 2 -sähkösopimuksena, jossa perusmaksu on 2,95 eur/kk ja energian hinta on 4,88 snt/kWh (sis.alv 24%) sekä irtisanomisaika on 14 vrk."

Jos mä nyt ilmoitan että mä en halua jatkaa tuota sopimusta niin onko siinä tuo irtisanomisaika vai meneeko se vaan tuon määräaikaisen loppuun ja päättyy sitten siihen. Ja mihin päivään mun pitää seuraava sopimus laittaa alkavaksi, jos vaihdan firmaa? Ilmeisesti 1.7?

Kuten aikaisemmin olen maininnut ei mitään huonoa sanottavaa tuosta halpafirmasta, ollut määräaikaisia sopimuksia tuolla jostain lokakuusta lähtien. Yhdessä laskussa sopimuksen vaihdon jälkeen oli pientä huomautettavaa. Tuolla on tällä hetkellä paras jatkotarjous olisi 6 kuukauden määräaikainen, niin ei tee mieli ottaa niin pitkää sopimusta, siksi haluaisin vaihtaa vaikkapa nyt Lumon 3kk jaksoon.


Siihen tuo koko lafkan toiminta perustuu, että vedetään halvalla hinnalla sisään ja laskutetaan maksimit tarjousajan jälkeen. Ei kuitenkaan käytä ennakkolaskutusta, kuten nämä Håkanin kusetuslafkat.
Näitä riittävän asiallisesti(*) toimivia halpafirmoja on siis kolme, Lumo, Energia 247 ja Vihreä älyenergia. Noista joko Lumo tai Vihreä älyenergia laskutti etukäteen vielä jokunen kuukausi sitten, mutta näköjään tuo yksi on muuttanyt systeemiään.

(*)toi on mun mielipide, deal with it.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 880
Miten nuo vertailusivut oikeen toimivat. Eka tarjotaan 4,95snt/kWh ja sitten kun painaa nappulaa että otan tän niin hyppää 5,09 vaikka en edes syöttänyt mitään lisäinfoa.

Ihan periaattesta en Kokkolan sähköllä mitään ota kun tuollaisia bait and switch paskaa käyttää.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
330
Miten nuo vertailusivut oikeen toimivat. Eka tarjotaan 4,95snt/kWh ja sitten kun painaa nappulaa että otan tän niin hyppää 5,09 vaikka en edes syöttänyt mitään lisäinfoa.

Ihan periaattesta en Kokkolan sähköllä mitään ota kun tuollaisia bait and switch paskaa käyttää.
Taitaa johtua sivustosta jota käytät eikä sähkömyyjästä. Katsoitko tuon sahkovertailu.fi sivustolta? Siellä ainakin oli tuo 4,95 tarjous. Se nyt on sellainen sivu minkä ainakin itse kierrän kaukaa. Hintoja ei näe suoraan vaan joutuu joka tarjouksen erikseen aukomaan. Ja kun yrittää tehdä sopimusta se alkaa tuputtamaan toista tarjousta :thumbsdown:

Omat sähköni olen aina tilannut täältä Sähkön kilpailutus – vertaa ja kilpailuta sähkön hinta hetkessä | Kilpailuttaja.fi | Kilpailuttaja.fi ja saanut mitä tilasin.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
95
Nähdäksen Sähkön hintavertailu on vertailusivustoista paras - se on puolueeton ja Energiaviraston ylläpitämä.

Minä jatkoin myös kahden vuoden jatkosopimuksella Lumpeen kanssa. Vuodentakaisesta hinta nousi 4,39snt/kWh -> 4,88snt/kWh (ei kuukausimaksua). Luulis ettei sähkönmyyjillä ole juuri eroja, mutta ainakin tuo Lumme Energia voitti tänä vuonna Kuluttaja-lehden sähkösopimus-vertailun.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
374
Totta, tuo Energiaviraston sivusto on puolueeton ja sieltä saa hyvän kuvan yleisestä hintatasosta. Kilpailuttajan kautta kylläkin on usein saanut hieman halvemman sopimuksen kuin Energiaviraston listoilla näkyvät hinnat. Aina ei kuitenkaan näytä niin olevan. Juuri äsken kun tarkistin, niin Kilpailuttaja tarjosi Vattenfallin 24 kk ilmastomixiä 5,10 snt/kWh vaikka Energiaviraston listalla sama on 4,94 snt/kWh.

Yleisesti ottaen Kilpailuttaja on ollut hyvä sivusto. Jotkut muut näyttävät tarjoavan lähinnä yhden/muutaman yhtiön kalliita sopimuksia. Mutta ei Kilpailuttajaltakaan näköjään kannata sokkona tilata, joskus ei hinta ole ihan parasta.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
245
ajankohtainen ketju, nykynen helenin 3e/kk 4,89c/kwh 24kk loppuu elokuun lopussa.

Nyt miettiny yösähköön menoa?? ,
kun tuo tesla lataa aina öisin 99% ajasta. Samoin jos varaajan laittais yöksi plus lattiat ovat varaavat niin nekin saa helposti yötä hyödyntää.
120neliötä lämmintä tilaa, yksi kerros, ILP
Vuoden kulutus noin 22000kw enne pumppua.

Hitto ku haastava valita paras
Muista vaihtaa myös siirto yöaikaperusteiseksi. Siinä ainakin täällä on korkeampi kuukausimaksu mutta päivähinta ja yöhinta olivat halvempia kuin yksiaikaisessa. Vaihdoin lopulta myynnin yksiaikaiseksi kun hintaero oli aika kova kaksiaikaisessa. Meillä on 300 neliön asunto ja noin 25 000 kW mutta kun enää on vain yksi sähköauto ja korona niin se on lähempänä 20 000 kW:a ja silti tuo Carunan yösiirtohinta kannattaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 173
Muista vaihtaa myös siirto yöaikaperusteiseksi. Siinä ainakin täällä on korkeampi kuukausimaksu mutta päivähinta ja yöhinta olivat halvempia kuin yksiaikaisessa. Vaihdoin lopulta myynnin yksiaikaiseksi kun hintaero oli aika kova kaksiaikaisessa. Meillä on 300 neliön asunto ja noin 25 000 kW mutta kun enää on vain yksi sähköauto ja korona niin se on lähempänä 20 000 kW:a ja silti tuo Carunan yösiirtohinta kannattaa.
Siirron vaidoin juu. Caruna tosiaan meillä täällä Kuusamossa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
En haluais kysyä tyhmiä, mutta asun Helsingissä ja on aina ollut Helenin sopimus ja nyt ne tarjoaa todella huonoa tarjousta, joten jos vaihan yhtiötä onko kaikki siirtomaksu, jne samoja eli ei kai pitäis vaikuttaa mihinkään? Vaihtoehtoisesti voikohan Heleniltä kysyä suoraan parempaa tarjousta?
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
En haluais kysyä tyhmiä, mutta asun Helsingissä ja on aina ollut Helenin sopimus ja nyt ne tarjoaa todella huonoa tarjousta, joten jos vaihan yhtiötä onko kaikki siirtomaksu, jne samoja eli ei kai pitäis vaikuttaa mihinkään? Vaihtoehtoisesti voikohan Heleniltä kysyä suoraan parempaa tarjousta?
Siirtomaksut on samat sähkönmyyntiyhtiöstä riippumatta.

Ei siinä menetäkään mitään jos soittaa Helenille ja kysyy parempaa tarjousta.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 558
Ja ennen Helenille soittoa kannattaa tarkistaa päivän hintataso vaikka kilpailuttajasta. Voi sanoa suoraan mitä muut tarjoavat..
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 880
Parhaan tarjouksen ilman että soittelee mihkään näyttäisi saavan sahkohinta.fista. Joko 24kk 4.94 snt/kWh Vattenfallilta tai 4.95 snt/kWh Lumpeelta.

Olisihan tuolla noita 3.99 3KK tarjouksiakin, mutta maksan kyllä mielelläni 40 euroa vuodessa extra siitä että tätä asiaa ei tarvitse miettiä seuraavaan 2 vuoteen.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Parhaan tarjouksen ilman että soittelee mihkään näyttäisi saavan sahkohinta.fista. Joko 24kk 4.94 snt/kWh Vattenfallilta tai 4.95 snt/kWh Lumpeelta.

Olisihan tuolla noita 3.99 3KK tarjouksiakin, mutta maksan kyllä mielelläni 40 euroa vuodessa extra siitä että tätä asiaa ei tarvitse miettiä seuraavaan 2 vuoteen.
Taidan itekki päätyä ottamaan ton Vattenfallin. Vähemmän vaivaa ja säästyy soitolta, sekä ei mun kulutus edes ole niin iso. Kun katsoin aiempien vuosien sähkönhintoja niin heinäkuussa voi olla joko halvempaa tai kallimpaa ja sen jälkeen menee nousuun.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
581
Taidan itekki päätyä ottamaan ton Vattenfallin. Vähemmän vaivaa ja säästyy soitolta, sekä ei mun kulutus edes ole niin iso. Kun katsoin aiempien vuosien sähkönhintoja niin heinäkuussa voi olla joko halvempaa tai kallimpaa ja sen jälkeen menee nousuun.
Kyllä sieltä Heleniltäkin luultavasti vielä soitetaan sinulle kunhan saavat siirron vireille ja saattavat tarjota sitten taas jotain vastatarjousta.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 880
Taidan itekki päätyä ottamaan ton Vattenfallin. Vähemmän vaivaa ja säästyy soitolta, sekä ei mun kulutus edes ole niin iso. Kun katsoin aiempien vuosien sähkönhintoja niin heinäkuussa voi olla joko halvempaa tai kallimpaa ja sen jälkeen menee nousuun.
Itse en saa tuota kun heidän kalenterissa ei voi valita 1.8. Eivät chatistä myöskään suostuneet antamaan tuota tarjousta. Pitäisi valita joko 31.7 tai 2.8 ja sitten vinkua aspaan että saisko aloituspäivän 1.8.

Paska systeemi.
 

Hanzamann

Platinum-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
35
Alkaa tuo 1.12.2020 tehty soppari tuntua hyvälle diilille vaikka en ilman kk-maksua saanutkaan. Tämä heleniltä

Sopimuksen alkamispäivä: 01.08.2021
Sopimuksen päättymispäivä: 31.07.2023
Tuote: CO2-vapaa kiinteähintainen
Hinnat: Kampanjahinnat:
- Perusmaksu: 3.84 €/kk
- Energiamaksu: 3.99 c/kWh
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Alkaa tuo 1.12.2020 tehty soppari tuntua hyvälle diilille vaikka en ilman kk-maksua saanutkaan. Tämä heleniltä

Sopimuksen alkamispäivä: 01.08.2021
Sopimuksen päättymispäivä: 31.07.2023
Tuote: CO2-vapaa kiinteähintainen
Hinnat: Kampanjahinnat:
- Perusmaksu: 3.84 €/kk
- Energiamaksu: 3.99 c/kWh
Itse otin kilpailuttajan kautta heleniltä joulukuussa 0€/kk 4,14c/kwh sopimuksen 09/2022 saakka ja ei myöskään kaduta nyt jälkeenpäin. Sopimus alkoi 01.03.2021. Tai hiukan kyllä harmitti kun vanha 2v sopimus oli 3,99c/kwh 0€/kk hinnalla.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Itse nappasin tämmöisen Väreeltä tuossa joskus reilu vuosi sitten. Ei kovin harmita, että melkein kaksi vuotta vielä jäljellä:

Sähkötuote:Määräaikainen yleissähkö, 24 kk + 12 kk hintaoptio
Sopimuksen kesto:Määräaikainen 24 kuukautta
Ympäristömerkintä:-
Perusmaksu:0,00 eur/kk (sis. alv 24%)
Energian hinta, Yleissähkö:4,06 snt/kWh (sis. alv 24%)
Huomautuksia:Määräaikainen ja kiinteähintainen 24 + 12 kuukautta. Sopimuksen voimassaoloaika sitoo asiakasta 24 kuukauden ajan ja Väre Oy:tä koko 36 kuukauden ajan. Viimeiset 12 kuukautta ovat asiakkaalle optio, jonka mukaan sopimus jatkuu katkeamattomana 24 kuukauden jälkeen samalla hinnalla vielä 12 kuukautta. Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus tai vaihtaa se toiseen sopimukseen sopimuskauden viimeisen 12 kuukauden aikana, ilmoittamalla siitä itse Väreen asiakaspalveluun.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
437
Itse en saa tuota kun heidän kalenterissa ei voi valita 1.8. Eivät chatistä myöskään suostuneet antamaan tuota tarjousta. Pitäisi valita joko 31.7 tai 2.8 ja sitten vinkua aspaan että saisko aloituspäivän 1.8.

Paska systeemi.
Sama ongelma, soitin heidän asiakaspalveluun ja sitä kautta onnistui sopimuksen alku huomiselle. Tullut puheluita nyt kolmelta sähköyhtiöltä, joista kukaan ei lähtenyt kilpailemaan tuon 4.94snt/kWh kanssa.
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
44
Nähdäksen Sähkön hintavertailu on vertailusivustoista paras - se on puolueeton ja Energiaviraston ylläpitämä.

Minä jatkoin myös kahden vuoden jatkosopimuksella Lumpeen kanssa. Vuodentakaisesta hinta nousi 4,39snt/kWh -> 4,88snt/kWh (ei kuukausimaksua). Luulis ettei sähkönmyyjillä ole juuri eroja, mutta ainakin tuo Lumme Energia voitti tänä vuonna Kuluttaja-lehden sähkösopimus-vertailun.
Tuli myös jatkettua Lumpeen kanssa sopimusta 4,88snt/kWh 24kk ilman kuukausimaksua
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 726
Mites noi irtisanomiset menee? Mulla on Energia 247:lla tälläinen:

"Sopimustyyppi: Määräaikainen 3 kk. Sopimus astuu voimaan 01.04.2021 Määräaikainen sopimus päättyy 01.07.2021. Tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana EkoWatti Plus 2 -sähkösopimuksena, jossa perusmaksu on 2,95 eur/kk ja energian hinta on 4,88 snt/kWh (sis.alv 24%) sekä irtisanomisaika on 14 vrk."

Jos mä nyt ilmoitan että mä en halua jatkaa tuota sopimusta niin onko siinä tuo irtisanomisaika vai meneeko se vaan tuon määräaikaisen loppuun ja päättyy sitten siihen. Ja mihin päivään mun pitää seuraava sopimus laittaa alkavaksi, jos vaihdan firmaa? Ilmeisesti 1.7?
Osaako tähän kukaan vastata?
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
29
Osaako tähän kukaan vastata?
Sopimuksessasi on 14 pv irtisanomisaika 2.7. lähtien, jolloin sopimus muuttuu toistaiseksi voimassaolevaksi. Nythän et ehdi vaihtaa firmaa määräaikaisen sopimuksen päättyessä, ennen kuin määräaikaisen sopimuksen sopimustyyppi muuttuu huomenna.
Kun vaihdat sähköyhtiötä niin he hoitavat irtisanomisen puolestasi. Et saa joka tapauksessa yleensä tehtyä uutta sopimusta alle 14 pv varoitusajalla.
Muutto toiseen asuntoon on kuitenkin sellainen, jonka puitteissa voi tehdä uuden sopimuksen nopeammin. Siitä joutuu kuitenkin yleensä maksamaan pikakytkentämaksun tms.
 
Liittynyt
07.07.2018
Viestejä
78
Vuoden määräaikainen 4,98 snt/kWh ei kuukausimaksua. Sen tarjosi kun soitin Helenin aspaan. Mennään sillä niin ei tartte alkaa vaihtelee.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 726
Sopimuksessasi on 14 pv irtisanomisaika 2.7. lähtien, jolloin sopimus muuttuu toistaiseksi voimassaolevaksi. Nythän et ehdi vaihtaa firmaa määräaikaisen sopimuksen päättyessä, ennen kuin määräaikaisen sopimuksen sopimustyyppi muuttuu huomenna.
Kun vaihdat sähköyhtiötä niin he hoitavat irtisanomisen puolestasi. Et saa joka tapauksessa yleensä tehtyä uutta sopimusta alle 14 pv varoitusajalla.
Muutto toiseen asuntoon on kuitenkin sellainen, jonka puitteissa voi tehdä uuden sopimuksen nopeammin. Siitä joutuu kuitenkin yleensä maksamaan pikakytkentämaksun tms.
Joo ilmeisesti se on tuolla tavalla. Mä soitin itseasiassa sinne varmistaakseni asian. Mun mielestä vähän omituista että jos on määräaikainen sopimus niin miksi se sitten pitää jotain reilu pari viikkoa etukäteen ilmoittaa ettei halua jatkaa sitä sopimusta sitten sillä toistaiseksi voimassa olevalla. Tai siis silloin kun haluaa vaihtaa yhtiötä, ainakin tuolla energia 247:lla on aina onnistunut samantien määräaikaisen viimeisenä päivänä vaan sopimuksen vaihtamista uuteen määräaikaiseen tarjoukseen. Ei vaan olisi halunnut ottaa 6 kuukauden sopimusta eikä siellä ollut lyhyempää enää tarjolla. Mutta tää nyt tiedetään sitten ensi kertaa ja loppuelämää varten.

Silloin kun mä muutin tähän kämppään oliko se lokakuun alussa, sain hommattua sähkösopimuksen tyyllin edellisenä päivänä. Luulisin että näissä kaupungissa kerrostaloissa harvemmin sähköjä varsinaisesti katkaistaan kun useimmat (pienemmät) kämpät harvemmin ovat tyhjillään. Silloin muuttassa ei tullut kai heti sähköjä kokeiltua kun oli paljon kantamista, mutta kyllä ne illalla toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
sahkonhinta.fista nappasin tuon Lumme-Energian kahden vuoden kk-maksuttoman 4,95snt/kWh sopparin edellisen 3,99-sopparin jatkoksi. Lumpeen chatista kyselemällä olisivat tarjonneet 4,89snt/kWh + 1,99€, mutta omalla kulutuksella tulee vähän halvemmaksi tuo kk-maksuton soppari. Eipähän tarvitse taas pariin vuoteen sähkösopimusasioilla päätään vaivata.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
565
sahkonhinta.fista nappasin tuon Lumme-Energian kahden vuoden kk-maksuttoman 4,95snt/kWh sopparin edellisen 3,99-sopparin jatkoksi. Lumpeen chatista kyselemällä olisivat tarjonneet 4,89snt/kWh + 1,99€, mutta omalla kulutuksella tulee vähän halvemmaksi tuo kk-maksuton soppari. Eipähän tarvitse taas pariin vuoteen sähkösopimusasioilla päätään vaivata.
Ihan uteliaisuudesta: Mikä sai sinut valitsemaan Lumpeen Vattenfallin sijaan? Vattenfall 0,01snt/kWh halvempi eivätkä käytä fossiilisia (Lumpeella 40%). Muutenhan nuo on aika samaa paskaa eri persereiästä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
401
Ihan uteliaisuudesta: Mikä sai sinut valitsemaan Lumpeen Vattenfallin sijaan? Vattenfall 0,01snt/kWh halvempi eivätkä käytä fossiilisia (Lumpeella 40%). Muutenhan nuo on aika samaa paskaa eri persereiästä.
Itse otin mielummin sähkön kotimaiselta yhtiöltä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 359
Omalla kohdalla ei edes Vattenfallia ollut tarjolla. Näköjään nyt kun katsoi uusiksi ja muutti kulutusarvion 15000kwh -> 1500kwh, niin tuli näkyviin listalle. Eipä tuolla nyt toki ole edes merkitystä, ero olisi ollut 1,5 euroa vuodessa.
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Syyskuussa olisi loppunut Lumme, jatkoin chatin kautta 24kk, 0€/kk 4,88 snt/kWh (oma kulutus luokkaa 4000kWh). Kerrankin toimi palvelu hienosti, harvoin on näin nopeasti saanut asian hoidettua.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
135
Nykyinen Helen soppari katkolla syyskuun lopussa 5,20 snt/kWh, 0€/kk. Kannattaisiko nyt jo napata tuo 24kk Vattenfall 4,94 snt/kWh, 0€/kk vai odotella Heleniltä parempaa tarjousta. Jatkotarjoukset mitä lähetelleet ovat olleet melko huonoja (kaikissa kuukausimaksu mukana).
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
565
Nykyinen Helen soppari katkolla syyskuun lopussa 5,20 snt/kWh, 0€/kk. Kannattaisiko nyt jo napata tuo 24kk Vattenfall 4,94 snt/kWh, 0€/kk vai odotella Heleniltä parempaa tarjousta. Jatkotarjoukset mitä lähetelleet ovat olleet melko huonoja (kaikissa kuukausimaksu mukana).
Kun oma Helen 3,99c diili umpeutui pari viikkoa sitten, niin vaihdoin 3kk 3,99c Lumo tarjoukseen, eikä itselleni win-back tarjousta soitettu kertaakaan. Tänään sitten iskin tuon 24kk Vattenfallin alkamaan 3kk päästä. Koitin itse soittaa Helenille ennen tätä voivatko tarjota parempaa 12kk sopparia, mutta eivät vartin jonotuksen jälkeen vastanneet. Pitäkööt tunkkinsa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 697
Viestejä
4 209 181
Jäsenet
70 939
Uusin jäsen
verificado

Hinta.fi

Ylös Bottom