Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 472
Tämä väite lienee perustuu vain omiin havaintoihisi? Käsittääkseni tosiasassa keskimääräinen tuulen määrä ei ole kovinkaan vuodenaikasidonnaista.


Jostain sen muistin.


Varmaan löytyy kun etsii.
Ei taas kuulu tämän ketjun aiheeseen. Voi siirtyä keskustelemaan tänne:


Ja tosiaan sopimuksista nyt pitäisi varmaankin löytyä kopio sähköpostista tai vähintään kirjepostina. Vai oletko @tuulispää muka tehnyt sopimuksen pelkän puhelun perusteella?
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Ei taas kuulu tämän ketjun aiheeseen. Voi siirtyä keskustelemaan tänne:


Ja tosiaan sopimuksista nyt pitäisi varmaankin löytyä kopio sähköpostista tai vähintään kirjepostina. Vai oletko @tuulispää muka tehnyt sopimuksen pelkän puhelun perusteella?

Luotettava puhelinmyyjä...varmaan se että se äänitetään saa vakuuttumaan siitä ettei kuseteta.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Tuulivoiman suunitelmat on täällä offtopic

Joo nyt mun oli pakko ottaa uusi tarjous Fortumilta, joka vastaa sitä jota mulle oltiin myymässä jo aluksikin...pörssisähköön perustuva.

Tähän se 6 kk irtisanomis tarjous perustuu..saavat aikaa soitella asiakkaat läpi....ja kukaan ei saa uutta sopparia aikaseksi
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
920
Huomautus - älä postaa useita peräkkäisiä viestejä vaan käytä foorumin lainaa- ja muokkaa-toimintoja
Jos menit yrityssopparin tekemään, niin SOL. Kuluttajasopparissa sinun olisi pitänyt vahvistaa kirjallisesti soppari, pelkkä puhelimessa tehty ei ole voimassa ennen sitä (silloin kun sinulle soitetaan pyytämättä tämän vuoden alusta). Puhelinmyyjät nyt höpöttää mitä tahansa, itse haluan ainakin nähdä sopimusehdot ennenkuin sitoudun mihinkään puhelinmyyjien tyrkyttämään. Kuten edellä sanottiin, niin kannattaa alkaa sitä soppari tavaamaan, eiköhän tuo ole tullut sähköpostiin.

Mikä on SOL ?
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
139
Tuohon pörssiinkin saat tarjouksen lisättyä jälkikäteenkin kysymällä aspalta. "kuukausimaksut 0e 6kk".

Ja itse alkuviikolla laitoin pörssin lumpeelle ja 1.10 alkamaan 6kk määräaikainen, molemmista tullut jo tilausvahvistukset.
Muistatko missä on ollut tämmöinen "kuukausimaksut 0e 6kk" -tarjous? Aspassa nyt kysyvät, että missä olen nähnyt tarjouksen :)
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 415
No niinpäs onkin, kiitti! Aika jännä etteivät lisää automaattisesti :)
Uusasiakashankintakampanja sahkonhinta.fi-sivuston kautta. Perinteisesti vanha kanta-asiakas maksaa eniten ja tiuhaan vaihtava ja jatkuvasti kilpailuttava vähiten.

Offtopic, mutta ensimmäisen kerran tänä keväänä Elisa ilmoitti juuri ennen 12kk alennussopimuksen loppumista, että jatkavat seuraavatkin 12kk alennetulla hinnalla. Eli olen ollut varmaan n. 25v Elisan asiakas ja joka ikinen kerta kun alennettu matkapuhelinliittymän soppari on ollut katkolla, niin olen tehnyt liittymän siirron ja odottanut Elisan vastatarjousta, jonka olen sitten hyväksynyt. Tänä keväänä ei tarvinnut, ihme on tapahtunut ;)
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 025
Kysymyksesi on aiheellinen.
Minulle SOL merkitsee aurinkovoimalaa entisessä vuokratyöpaikassa SOLissa. Jokos saitte selvyyttä siihen, onko tuossa Lumpeen 6kk sopimuksessa millainen peruuttamisaika - sopimuksen tekemisestä vai vahvistuksesta alkaen?
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
139
Minulle SOL merkitsee aurinkovoimalaa entisessä vuokratyöpaikassa SOLissa. Jokos saitte selvyyttä siihen, onko tuossa Lumpeen 6kk sopimuksessa millainen peruuttamisaika - sopimuksen tekemisestä vai vahvistuksesta alkaen?
Tilaa -napin painamisesta alkaa 14 vrk raksuttamaan. Ilmeisesti Lumme saa kuitenkin perua ennen syksyä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
170
Tilaa -napin painamisesta alkaa 14 vrk raksuttamaan. Ilmeisesti Lumme saa kuitenkin perua ennen syksyä.
Onko sulla tuosta Lumpeen puolen perumisesta jotain tarkempaa tietoa/lähdettä? Lähinnä sen takia että itsellä on vielä 14vrk perumisaikaa jäljellä, mutta eihän minun ole mitään järkeä nyt sitoutua jos kerta myyjä voi kuitenkin peruuttaa vielä syksyyn asti. Itsellä on siis Lumpeen 6kk ajoitettu alkamaan 1.10.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Tilaa -napin painamisesta alkaa 14 vrk raksuttamaan. Ilmeisesti Lumme saa kuitenkin perua ennen syksyä.
No ei todellakaan näin. Edelleen - vahvistuksesta nämä lasketaan, ellei sellaista sitten tule automaattisesti tilauksentekovaiheessa.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 025
Onko sulla tuosta Lumpeen puolen perumisesta jotain tarkempaa tietoa/lähdettä? Lähinnä sen takia että itsellä on vielä 14vrk perumisaikaa jäljellä, mutta eihän minun ole mitään järkeä nyt sitoutua jos kerta myyjä voi kuitenkin peruuttaa vielä syksyyn asti. Itsellä on siis Lumpeen 6kk ajoitettu alkamaan 1.10.
Onpa erikoista, jos määräaikainen sopimus sitoo vain ostajaa, ei myyjää? Tulee mieleen vähän nuo vuokratyömarkkinat, jossa työntekijän on kyllä sitouduttava tekemään varaamansa vuoro, mutta SOL kyllä voi vetää pois ja perua varatun vuoron ilman vaihtoehtoista työtä kyseiselle ajalle tai palkkaa.

Eli onko sopimusehdoissa tosiaan tuollainen pykälä, että Lumpeen määräaikainen sitoo vain toista osapuolta?
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
139
No niin ne mulle sanoivat, ja ilmeisesti muillekin tässä ketjussa, että asiakkaan perumisaika on 14 vrk tilauksen tekemisestä eikä tilausvahvistuksen lähettämisestä, koska eivät uusille asiakkaille lähetä tilausvahvistusta vasta kuin 90 päivää ennen myynnin alkua. Samalla jäin siihen uskoon, että voivat myös olla lähettämättä tilausvahvistusta jos tilanteet muuttuu.

Peruin sen enkä alkanut tappelemaan, että iotechin sähkölangassa lakiasiantuntijat sanoivat että ei se noin voi mennä.

Joku sanoi Vaasan sähkönkin laskevan 14 vrk tilaushetkestä eikä -vahvistuksesta.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
170
Lumme-energian nettisivuilla olevissa sopimusehdoissa lukee vain että: "Kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus viimeistään 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä. Sopimuksen voi perua puhelimitse, sähköpostilla tai käyttämällä peruuttamislomaketta."

Tuon perusteella en osaa sanoa olenko tehnyt yksipuolisesti sopimuksen jo tilatessani sähkösopimuksen vai muodostuuko sopimus vasta kun myyjäkin vahvistaa oman osuutensa.

Ja kaipa se myyjä voisi olla voi olla myös vahvistamatta sopimusta omalta osaltaan jos heidän puoleltaan tilanne näyttää huonolta 3kk ennen sopimuksen alkua.

Varmin tapa saada tuo 6kk soppari alkamaan syksyllä olisi varmaankin ottaa Lumme-energian pörssisoppari, sitten "vanhana" asiakkaana ottaa tuo 6kk määräaikainen ja saada sopimusvahvistus heti. Toki tähänkin menee pari viikkoa kun nykyisessä helenin sopparissa on 14vrk irtisanomisaika. Tiedä sitten onko tuota 6kk tarjousta enää olemassakaan.

Joka tapauksessa pitää miettiä jos irtisanoisi 1.10 alkamaan ajoitetun 6kk sopparin. Mulla "varma" 14 vrk menee nähtävästi umpeen huomenna klo. 16:35, kun sopimus on tilattu 10.5 klo. 16:36?
 
Liittynyt
21.06.2021
Viestejä
101
Onko kukaan ottanut Lumpeen sijaan Vaasan sähkön 6kk 9,85snt/kWh sopparia? Tuleeko sieltä vahvistukset selkeemmin?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 770
Itse tein 11.5. tuon 6kk määräaikaisen Lumpeen sopparin alkamaan 1.10. Sain sähköpostin ”pyyntösi on vahvistettu”

Tänään kyselin chatissa mikä homma kun ei kuulu vahvistusta, niin sanoi ettei löydä mitään sopimusta. Mielenkiintoista.

No tehtiin siinä samalla chatissa pörssisähkösopimus(ilman kk-maksuja) ja sitten 1.10. alkamaan tuo määräaikainen.

Sen näkee sitten talvella kannattiko tuo, mutta eipähän tarvitse stressata ainakaan. Pörssisähkö on ollut hyvä nyt, mutta talvesta ei taas kukaan tiedä. Tämä 9c ja risat ei kuitenkaan ole mikään ihan järjetön.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
388
KKV sähkösopimuksien teosta puhelimitse (voikohan soveltaa nettimyyntiin case Lumme):
Voit kiistää sopimuksen pätevyyden myös silloin, jos myyjä ei ole lähettänyt sinulle sopimusta koskevaa kirjallista vahvistusta tai jos vahvistus on tullut perille niin myöhään, ettei sinulla ole ollut mahdollisuutta peruuttaa sopimusta etämyyntisäännösten mukaisessa 14 päivän määräajassa sopimuksenteosta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 114
Sama täällä, 14.5. tehtyyn sopimukseen ei tullut kuin tuo pyynnön vahvistusviesti. Pari päivää sen jälkeen olin puhelimitse heidän aspaan yhteydessä ja pyysin saada vahvistuksen, lupailivat laittaa sellaisen mutta vieläkään ei ole kuulunut mitään. Eihän tuo nyt mitenkään käy päinsä.

Noh, katsotaan mitä tapahtuu, jos tulee parempi tarjous muualta niin otan sen, ja tapellaan sitten Lumpeen kanssa.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 383
Oliko oikea ketju sähköhyvityskeskustelulle?

Heleniltä tuli lasku, jossa laskutettu huhtikuun kulutuksen mukainen 60€ ja hyvitetty tammikuun laskusta 210€-90€ omavastuu = 120€. Laskun loppusumma siis -60€, joka siirtyy seuraavalle laskulle.

Eikö hyvityksen pitänyt olla suuruudeltaan 2xtammikuun lasku?
Toinen erä maksetaan tammikuun 2023 kulutuksen perusteella seuraavassa sähkölaskussa. Toisessa erässä tammikuun kulutus maksetaan kaksinkertaisena. Näin sähköhyvitys maksetaan laskennallisesti neljää kuukautta vastaavalta ajalta.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
110
Oliko oikea ketju sähköhyvityskeskustelulle?

Heleniltä tuli lasku, jossa laskutettu huhtikuun kulutuksen mukainen 60€ ja hyvitetty tammikuun laskusta 210€-90€ omavastuu = 120€. Laskun loppusumma siis -60€, joka siirtyy seuraavalle laskulle.

Eikö hyvityksen pitänyt olla suuruudeltaan 2xtammikuun lasku?
Hyvitystä maksetaan 50% omavastuun ylittävästä summasta.
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
139
Mulle ei meinaa Lumme antaa alennusta pörssisähkön perusmaksuista 6kk ajaksi vaikka laitoin niille linkin tarjouksesta heidän omilla sivuillaan. On kuulemma vain kilpailutussivustoille tarkoitettu tarjous :D
On nuo kyllä vempuloita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
324
Tullut ilmeisesti Lumpeella markkinointibudjetti täyteen. Sellaista se on, uutta firmaa etsimään sitten.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 472
On ne Oomin myynnissäkin ketkuja. Soittelin aspaan kun piti saada nopeasti erääntyvä määräaikainen muunnettua pörssisähköksi toistaiseksi. Koittivat ujuttaa mukaan heidän omaa "uusiutuva energia" lisämaksua marginaalin päälle +1,7snt/kWh... Myyjä luetteli keskihintoja yms. muita maksuja muina miehinä ja tuo hinta oli siinä seassa. Vasta kun kysyin että hetkonen mikäs tuo uusiutuva maksu tuossa oli niin alkoi selittää tarkemmin ja pyysin poistamaan sopimuksesta...
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
519
Saiko Oomilta sen kummempaa tarjousta soittamalla vai mentiinkö ihan listahinnoilla?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 472
Saiko Oomilta sen kummempaa tarjousta soittamalla vai mentiinkö ihan listahinnoilla?
Samat hinnat kuin Oomi Kiinteä -sähkösopimus - Oomi

Marginaalin 0,25snt/kWh + 4,90e/kk

Ainakaan winbackinä ei tarjonnut Oomi yhtään mitään, listahintoja vain lueteltiin.
Juu ei tarjonnut.

Ja tästä lisätuotteen ujuttamisesta jäi kyllä sen verran paskan maku suuhun että seuraavaa sopimusta ei enää Oomin kanssa tule.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 152
Mulle ei meinaa Lumme antaa alennusta pörssisähkön perusmaksuista 6kk ajaksi vaikka laitoin niille linkin tarjouksesta heidän omilla sivuillaan. On kuulemma vain kilpailutussivustoille tarkoitettu tarjous :D
On nuo kyllä vempuloita.
Tuosta valitus kuluttaja asiamiehelle. Jos on tarjous, niin sitten on. Jos ei ole, niin sitten tarjous pois sieltä sivulta!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
308
Itse tein 11.5. tuon 6kk määräaikaisen Lumpeen sopparin alkamaan 1.10. Sain sähköpostin ”pyyntösi on vahvistettu”

Tänään kyselin chatissa mikä homma kun ei kuulu vahvistusta, niin sanoi ettei löydä mitään sopimusta. Mielenkiintoista.

No tehtiin siinä samalla chatissa pörssisähkösopimus(ilman kk-maksuja) ja sitten 1.10. alkamaan tuo määräaikainen.

Sen näkee sitten talvella kannattiko tuo, mutta eipähän tarvitse stressata ainakaan. Pörssisähkö on ollut hyvä nyt, mutta talvesta ei taas kukaan tiedä. Tämä 9c ja risat ei kuitenkaan ole mikään ihan järjetön.
Mä tein parisen päivää sitten tilauksen heille ja eipä ole mulle tullut mitään vahvistusta s-postiin. Tänään sitten soitti nykyinen sähköntoimittaja Vattenfall kun oli saanut tietoonsa että olen vaihtamassa heiltä pois (nykyinen soppari loppumassa heinäkuussa) ja tarjosi spot + 0,5 snt/kWh ja 4.95 eur/kk (6kk ilman perusmaksua) joten tällä mennään toistaiseksi.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Mä tein parisen päivää sitten tilauksen heille ja eipä ole mulle tullut mitään vahvistusta s-postiin. Tänään sitten soitti nykyinen sähköntoimittaja Vattenfall kun oli saanut tietoonsa että olen vaihtamassa heiltä pois (nykyinen soppari loppumassa heinäkuussa) ja tarjosi spot + 0,5 snt/kWh ja 4.95 eur/kk (6kk ilman perusmaksua) joten tällä mennään toistaiseksi.
Sama täällä.
10.5 tilattu tuo kuukausimaksuton tarjous, eikä ole tullut kuin se automaattivahvistus.1.8 laitoin alkamaan.
Pitäkööt tunkkinsa!
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
563
Lumpeen tarjouksia on linkattu mm. FB:n ryhmiin joissa on kymmeniä tuhansia jäseniä. Voi olla vähän ASPA:ssa vipinää...
 
Liittynyt
21.06.2021
Viestejä
101
Toiselta foorumilta bongattua. Oli jollekkin tullut sähköpostissa tarjous Lumpeelta edellisen sopimuksen jatkoksi:

Yleisenergia
01.09.2023 - 31.08.2025 9.98 c/kWh
Kuukausimaksu yleissähkö
01.09.2023 - 31.08.2025 3.99 €/kk

Tarjous voimassa 13.06.2023 saakka.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
563
Toiselta foorumilta bongattua. Oli jollekkin tullut sähköpostissa tarjous Lumpeelta edellisen sopimuksen jatkoksi:

Yleisenergia
01.09.2023 - 31.08.2025 9.98 c/kWh
Kuukausimaksu yleissähkö
01.09.2023 - 31.08.2025 3.99 €/kk

Tarjous voimassa 13.06.2023 saakka.
Itselleni on tullut halvan 24kk/5snt sopparin jatkoehdotuksia Lumpeelta, jotka ovat olleet kalliimpia kuin suoraan otettaessa heidän nettisivuilta.

Täysin vitsihän tuollainen 24kk soppari on tuohon hintaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 152
Itselleni on tullut halvan 24kk/5snt sopparin jatkoehdotuksia Lumpeelta, jotka ovat olleet kalliimpia kuin suoraan otettaessa heidän nettisivuilta.

Täysin vitsihän tuollainen 24kk soppari on tuohon hintaan.
Mitenniin "täysi vitsi?"
Mistäs saat selkeästi halvemmalla kiinteän, kuin tuo?
------------
Yleisenergia
01.09.2023 - 31.08.2025 9.98 c/kWh
Kuukausimaksu yleissähkö
01.09.2023 - 31.08.2025 3.99 €/kk

Tarjous voimassa 13.06.2023 saakka.

----------
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
Mitenniin "täysi vitsi?"
Mistäs saat selkeästi halvemmalla kiinteän, kuin tuo?
------------
Yleisenergia
01.09.2023 - 31.08.2025 9.98 c/kWh
Kuukausimaksu yleissähkö
01.09.2023 - 31.08.2025 3.99 €/kk

Tarjous voimassa 13.06.2023 saakka.

----------
Ei kahden vuoden sopimusta kannata ottaa tuohon hintaan missään tapauksessa. Lumpeellahan on suunnilleen samaan hintaan 6 kk sopimus, jonka voi asettaa alkavaksi esim. loka- tai marraskuussa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 152
Ei kahden vuoden sopimusta kannata ottaa tuohon hintaan missään tapauksessa. Lumpeellahan on suunnilleen samaan hintaan 6 kk sopimus, jonka voi asettaa alkavaksi esim. loka- tai marraskuussa.
Tottakait kannattaa ottaa. Tuskin viimetalven katastrofien jälkeen sähköfirmat ovat kovinkaan helposti menossa kovinkaan halpoihin pitkiin sopimuksiin, eikä 10 senttiä enää paha hinta ole siitä, että voi käyttää sitä sähköä juuri silloin, kun haluaa ja tietää, paljonko se tekee.. alle 10 sentin hintaan jo talvellakin lämmittelee kämppää mukavasti. Lisäksi inflaatio on syönyt rahanarvoa.

"Täysi vitsi" olisi joku 20c soppari nyt, tuo alle 10c /2vuotta on oikeasti hyvä!
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 630
Tottakait kannattaa ottaa. Tuskin viimetalven katastrofien jälkeen sähköfirmat ovat kovinkaan helposti menossa kovinkaan halpoihin pitkiin sopimuksiin, eikä 10 senttiä enää paha hinta ole siitä, että voi käyttää sitä sähköä juuri silloin, kun haluaa ja tietää, paljonko se tekee.. alle 10 sentin hintaan jo talvellakin lämmittelee kämppää mukavasti. Lisäksi inflaatio on syönyt rahanarvoa.

"Täysi vitsi" olisi joku 20c soppari nyt, tuo alle 10c /2vuotta on oikeasti hyvä!
Sähkö shokki oli ja meni. Ens talvena pörssisähkön keskiarvo alle 5c/kwh.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
Jos lukee palstaa viimeiset 2 sivua niin ei ole satavarmaa toteutuuko tuo kikkailu.
Lienen lukenut keskusteluja turhankin kursorisesti, mutta mielestäni nyt on keskusteltu ennen kaikkea pörssisähkötarjouksen kanssa kikkailuista (diili ilman kuukausimaksua). Niin tai näin, itse ainakin selvittelisin asiakaspalvelusta, onnistuuko 6 kk määräaikaisen aloitusajankohdan siirtäminen syksyyn. Sitoutuminen 24 kuukaudeksi n. 10 s/kWh -hintaan on mielestäni aika kova ratkaisu tässä vaiheessa. Vielä viime kesänä/syksynä tuo olisi toki ollut aivan eri tavalla kiinnostava tarjous.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 152
Sähkö shokki oli ja meni. Ens talvena pörssisähkön keskiarvo alle 5c/kwh.
Tuostahan ei ole mitään tietoa.
Talvi voi olla kylmä tai lämmin, voimaloita voi mennä rikki, pakotteet voivat nostaa hintoja lisää.. ym ym ym ym ym ym ym ym.

Noita hintoja on oletettu vuosia, mutta valitettavasti nykyinen järjestelmä on hyvin epävakaa ja hinnat heiluvat hyvinkin pienistä syistä. Lisäksi yhteydet Eurooppaan nostavat talvihintoja hyvinkin helposti. Nyt on jo useana talvena useat pörssisähkön käyttäjät itkeneet hintojen takia, miten kiinteähintaiset, edulliset liittymät pitää lopettaa..

Kannattaa muistaa, että "futuurit" ennustavat hintaa yhtähuonosti, kuin sääennustaja säätä, puolenvuoden päähän..

On täysin idioottimaista väittää alle 10 sentin hintaista kiinteää 2V :n sopimusta nyt "täydeksi vitsiksi".
 
Liittynyt
21.06.2021
Viestejä
101
Lienen lukenut keskusteluja turhankin kursorisesti, mutta mielestäni nyt on keskusteltu ennen kaikkea pörssisähkötarjouksen kanssa kikkailuista (diili ilman kuukausimaksua). Niin tai näin, itse ainakin selvittelisin asiakaspalvelusta, onnistuuko 6 kk määräaikaisen aloitusajankohdan siirtäminen syksyyn. Sitoutuminen 24 kuukaudeksi n. 10 s/kWh -hintaan on mielestäni aika kova ratkaisu tässä vaiheessa. Vielä viime kesänä/syksynä tuo olisi toki ollut aivan eri tavalla kiinnostava tarjous.
Joo en minäkään tuohon 2 vuoden diiliin tarttuisi. Katsotaan jos tuo 6 kuukauden sopimus on vielä tarjolla heinäkuun alussa niin voisin sen ottaa alkamaan 1.10.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 114
Tuollaiset 8-12c/kWh määräaikaiset sopimukset oli ihan arkipäivää jo vuosia sitten vaikka toki tällä foorumilla tiedettiinkin mistä saatiin halvemmalla, ettei tuossa 10c hinnassa ole mitään vitsiä.

Kannattaa tosiaan muistella sitä pörssisähkökäyttäjien itkua viime syksynä, kovaan ääneen julistettiin miten suuri vääryys nuo kiinteät hinnat ovat, väitettiin ettei kiinteän hinnan ottaneet säästä yhtään sähköä koska ei ole mitään pakkoa, ja että sietäisi lopettaa tuollaiset sopimukset.

Nyt sitten negatiivisten tuntihintojen aikaan elvistellään ihan samaan mittaan toiseen suuntaan, naurettavaa käytöstä ja suoranaista älyllistä epärehellisyyttä.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
207
Tuollaiset 8-12c/kWh määräaikaiset sopimukset oli ihan arkipäivää jo vuosia sitten vaikka toki tällä foorumilla tiedettiinkin mistä saatiin halvemmalla, ettei tuossa 10c hinnassa ole mitään vitsiä.

Kannattaa tosiaan muistella sitä pörssisähkökäyttäjien itkua viime syksynä, kovaan ääneen julistettiin miten suuri vääryys nuo kiinteät hinnat ovat, väitettiin ettei kiinteän hinnan ottaneet säästä yhtään sähköä koska ei ole mitään pakkoa, ja että sietäisi lopettaa tuollaiset sopimukset.

Nyt sitten negatiivisten tuntihintojen aikaan elvistellään ihan samaan mittaan toiseen suuntaan, naurettavaa käytöstä ja suoranaista älyllistä epärehellisyyttä.
Onhan tuo n. 10 s/kWh ihan kelpo hinta, tokkopa kukaan on muuta väittänyt. Lähinnä kyse on siitä, kannattaako yrittää löytää tuohon hintaan talvikaudeksi lyhytkestoisempi ma. sopimus.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 152
Tuollaiset 8-12c/kWh määräaikaiset sopimukset oli ihan arkipäivää jo vuosia sitten vaikka toki tällä foorumilla tiedettiinkin mistä saatiin halvemmalla, ettei tuossa 10c hinnassa ole mitään vitsiä.

Kannattaa tosiaan muistella sitä pörssisähkökäyttäjien itkua viime syksynä, kovaan ääneen julistettiin miten suuri vääryys nuo kiinteät hinnat ovat, väitettiin ettei kiinteän hinnan ottaneet säästä yhtään sähköä koska ei ole mitään pakkoa, ja että sietäisi lopettaa tuollaiset sopimukset.

Nyt sitten negatiivisten tuntihintojen aikaan elvistellään ihan samaan mittaan toiseen suuntaan, naurettavaa käytöstä ja suoranaista älyllistä epärehellisyyttä.
Juurikin noin ja sama on toistunut useampana vuonna.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 866
Viestejä
4 204 828
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
janisainio

Hinta.fi

Ylös Bottom