Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

minapamina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 140
Huhtikuussa alkaa myös lämpötilat nousemaan, jolloin energiaa vapautuu lämmityksestä.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
267
OL3:ko laskee koko Euroopan alueen sähkönhintaa? Kyllä tämä hintakriisi on alkanut muualta kuin Suomesta. Ja OL3:n pitäisi olla täydessä höyryssä jo aika piankin, viimeistään silloin 10.12.
Ja eihän tässä myöskään vielä lämmitellä, mutta hinnat ovat olleet nousussa jo pitkään, ja räjähtivät nyt elokuun lopulla käsiin.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 643
OL3:ko laskee koko Euroopan alueen sähkönhintaa? Kyllä tämä hintakriisi on alkanut muualta kuin Suomesta. Ja OL3:n pitäisi olla täydessä höyryssä jo aika piankin, viimeistään silloin 10.12.
Ja eihän tässä myöskään vielä lämmitellä, mutta hinnat ovat olleet nousussa jo pitkään, ja räjähtivät nyt elokuun lopulla käsiin.
Lisäksi " Loviisan voimalaitoksen reaktorit pysäytetään kerran vuodessa vuosihuollon ajaksi. Vuonna 2022 vuosihuollot toteutetaan kakkosyksiköllä 7.8.-7.9. ja ykkösyksiköllä 17.9.-7.10. "
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
694
Kyllä minulla on niin pessimistinen tunne, että sähkön hinta ei tästä laske mitenkään kummoisesti, kuten ei mitkään muutkaan.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
16
En tiedä onko täällä mainittu vielä, mutta Enefitiltä saisi 36kk sopimuksen 22,90snt / kWh hinnalla. Nykyinen määräaikainen sopimus ollut heidän kanssa, mutta eivät suostu nykyistä 6snt / kWh hintaa siirtämään uuteen osoitteeseen. Tuotteet

Mikäli oikein käsitin tuon 24kk jälkeen sopimuksen saisi "kilpailuttaa" eli tämä toimisi toistaiseksi voimassaolevana 24kk jälkeen, mutta sähkön toimittajalla on velvollisuus tarjota hinnaksi 36kk ajan tuo 22,90snt / kWh. Jotenkin kyllä ärsyttävää miettiä, että ottaako nyt 24kk tämän 4x hinnan vai odottaako vielä jotain ihmettä, että sähkön hinta alenisi tulevana keväänä sinne 10-15snt hujakoille..
 
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
450
En tiedä onko täällä mainittu vielä, mutta Enefitiltä saisi 36kk sopimuksen 22,90snt / kWh hinnalla. Nykyinen määräaikainen sopimus ollut heidän kanssa, mutta eivät suostu nykyistä 6snt / kWh hintaa siirtämään uuteen osoitteeseen. Tuotteet

Mikäli oikein käsitin tuon 24kk jälkeen sopimuksen saisi "kilpailuttaa" eli tämä toimisi toistaiseksi voimassaolevana 24kk jälkeen, mutta sähkön toimittajalla on velvollisuus tarjota hinnaksi 36kk ajan tuo 22,90snt / kWh. Jotenkin kyllä ärsyttävää miettiä, että ottaako nyt 24kk tämän 4x hinnan vai odottaako vielä jotain ihmettä, että sähkön hinta alenisi tulevana keväänä sinne 10-15snt hujakoille..
itse en periaatteessakaan jatkaisi tuollaisessa firmassa josta ei voi vanhaa sopparia siirtää uuteen osoitteeseen
 
Liittynyt
17.08.2022
Viestejä
19
Helenin ympäristösähkö, sopimusta tehdessä 24.09c/kWh ja vahvistuksesta 39.22c/kWh.
"Järjestelmävirhe" pistänyt ympäristösähkölle korotuksen sinne hinnastoon. Se hinta joka tilausvahvistuksessa on, pitää.

Lienee marraskuun toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hinta (mitä niitä Helenillä oli 200k?) tiedossa kun tuollainen jo järjestelmässä on .
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
430
Eilen tuli Karhu Voiman toistaiseksi voimassa oleva soppari, joka on päivätty alkamaan 1.10. hintaan 22,27 senttiä + 2,90 kk. Nyt tässä jännäämään, että tuleeko jo ensi kuun alussa viestiä, että sopparin hinta kohoaa stratosfääriin. Kesä-elokuussa soppari ollut Imatran Sähköltä, syyskuussa Fortumilta ja näillä näkymin sitten lokakuusta Karhu Voimalla. Enpä muista vastaavaa koskaan tapahtuneen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
746
Tampereen Sähkölaitos muuten korottamassa myös kk-maksun 3,99€/kk -> 6€/kk tasolle. En tiedä kyllä millä verukkeella tuo nyt tulee vielä lisäksi....
 
Liittynyt
18.01.2021
Viestejä
26
Itsekkin sain Heleniltä tarjouksen 28,67c/kwh + 3,99e/kk. 24kk määräaikainen, sopimussakko 50e. Vastapainona olisi Yritys Aktiivin hintaennuste | fortum.fi eli Fortumin yrityssoppari, jossa ennuste talvikuukausille olisi n. 5e/kk + 28c/kwh (+alv 24 eli n. 35c/kwh + 6e/kk). Tämä toistaiseksi voimassa oleva, eli voi purkaa ilman sopimussakkoa. Katsoin että itsellä kulutus n. 300kwh/kk vähän reilu, eli eroa syntyisi n. 23e/kk. Talvikuukausien aikana siis n. 70e, eli vähän enemmän kuin tuo sopimussakko. Toisaalta ennusteen mukaan huhtikuussa hinta olisi edukkaampi. Mikähän olisi kannattavaa, ja miten tarkkoja nuo ennusteet lienevät?
Fortumin sivulla lukee "Markkinahinnat ovat 7.8.2022 noteerauksia.", joten nuo ovat kaksi viikkoa vanhoja ennusteita. Futuurien hinnat ovat nousseet valtavasti tuon jälkeen. Sattumalta(?) tuo Fortumin huhtikuun 17,5 sentttiä/kWh vastaa Q2-23 futuurihintaa 182 €/MWh = 18,2 senttiä/kWh. Toisaalta 7. elokuuta futuurin hinta oli 115 €/MWh.

1661408562023.png

1661408896654.png

[Market Prices]
 
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
18
En tiedä onko täällä mainittu vielä, mutta Enefitiltä saisi 36kk sopimuksen 22,90snt / kWh hinnalla. Nykyinen määräaikainen sopimus ollut heidän kanssa, mutta eivät suostu nykyistä 6snt / kWh hintaa siirtämään uuteen osoitteeseen. Tuotteet

Mikäli oikein käsitin tuon 24kk jälkeen sopimuksen saisi "kilpailuttaa" eli tämä toimisi toistaiseksi voimassaolevana 24kk jälkeen, mutta sähkön toimittajalla on velvollisuus tarjota hinnaksi 36kk ajan tuo 22,90snt / kWh. Jotenkin kyllä ärsyttävää miettiä, että ottaako nyt 24kk tämän 4x hinnan vai odottaako vielä jotain ihmettä, että sähkön hinta alenisi tulevana keväänä sinne 10-15snt hujakoille..
Onko tietoa Enefitin sopimussakosta jos tulee tarvetta päästä sopimuksesta irti aikaisemmin?
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
16
itse en periaatteessakaan jatkaisi tuollaisessa firmassa josta ei voi vanhaa sopparia siirtää uuteen osoitteeseen
Tämä oli ensimmäinen reaktio kanssa. Kuitenkin noihin hintoihin en tiedä, että kukaan muu pääsee enää tällä hetkellä..


Onko tietoa Enefitin sopimussakosta jos tulee tarvetta päästä sopimuksesta irti aikaisemmin?
Mitä nopeasti silmäilin sopimusehtoja heidän sivuilta, niin käyttävät suoraan SME-ohjeistuksia eli tässä tapauksessa sopimuksesta pääsisi irti "kohtuullisesta sopimussakosta."
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
267
"Järjestelmävirhe" pistänyt ympäristösähkölle korotuksen sinne hinnastoon. Se hinta joka tilausvahvistuksessa on, pitää.

Lienee marraskuun toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hinta (mitä niitä Helenillä oli 200k?) tiedossa kun tuollainen jo järjestelmässä on .
Ilmeisesti asiakaspalvelusta saatu tietoa? Vähän tämä helpottaa nyt, kiitos tiedosta. Säästyn jonottamiselta aspaan..
 
Liittynyt
17.08.2022
Viestejä
19
Ilmeisesti asiakaspalvelusta saatu tietoa? Vähän tämä helpottaa nyt, kiitos tiedosta. Säästyn jonottamiselta aspaan..
Joo, hampaisiin asti aseistautuneena kohtaamansa vääryyden oikaisemiseksi oli aspan jonossa heti aamulla klo 8.00 ja siellä oli kuulemma vastaus jotain tyyliin "sulla on se toistaiseksi voimassaoleva ympäristösähkö?" ennen kun tietoja oli tarkemmin tarkasteltu. Vissiin muutama muukin soitellut.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Ainoa varmuudella hyvä asia missään toistaiseksi voimassa olevassa on se, että siitä pääsee nopealla aikataululla eroon. Kaikki muuhan voi muuttua koska tahansa. Varsinaisesti ei voida sanoa, että olisi tehnyt hyvän diilin tehdessään minkä tahansa toistaiseksi voimassaolevan. Ainoastaan siinä tapauksessa, että hinta on kohdillaan ja pysyy määräaikaisia edullisempana pitkiä aikoja. Mutta se on sitten onnenkauppaa jota ei voi etukäteen koskaan tietää.
Aivan samalla tavalla määräaikaisen sopimuksen hyvyys on onnenkauppaa, jota ei voi etukäteen koskaan tietää. Olen ajatellut niin, että pysyttäydyn spot-hinnoitellussa sähkössä, koska sähköyhtiöllä on minua paremmat mahdollisuudet ennustaa tulevaa. Näin ollen on todennäköisempää, että määräaikainen on edullinen yhtiölle kuin minulle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 471
sanoisin etta 1960 luvulla talvella suurimmassa osassa asuntoja talvella ei ollut edes 20 astetta lamminta ja silloinkaan ei ihmiset mihinkaan kuolleet.

Jos tuntuu etta talvi tuhoaa talouden koska kaikki saastot menevat omakotitalon lammittamiseen niin eikun putkimies paastamaan talosta vedet pois ja muuttoa vaikka vanhempien tyokse. Ei siella tarvitse olla kuin 3kk kun jo helppaa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
834
Sääliksi käy naisia ensi talvena. Iso osa tuntuu vapisevan horkassa jo 24 asteen sisälämpötiloissa.

Saa nähdä tuleeko ympäri Suomen riitoja ja jopa eroja, kun lämpötilaa alkavat ukot hanakasti kiristämään.
Heh joo. Meillä ihan satavarmaan tulee ongelma tästä. Aina ollut vähintään 23 ja nyt varmaan pakko pudotella 20 pintaan ens talvena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 953
sanoisin etta 1960 luvulla talvella suurimmassa osassa asuntoja talvella ei ollut edes 20 astetta lamminta ja silloinkaan ei ihmiset mihinkaan kuolleet.

Jos tuntuu etta talvi tuhoaa talouden koska kaikki saastot menevat omakotitalon lammittamiseen niin eikun putkimies paastamaan talosta vedet pois ja muuttoa vaikka vanhempien tyokse. Ei siella tarvitse olla kuin 3kk kun jo helppaa.
Näinköhän nykytalot (1960->) kestää kylmäks laittoja?
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 863
Näinköhän nykytalot (1960->) kestää kylmäks laittoja?
EDIT [Poistin offtopic tekstiä]

Jotta ei mene ihan offtopic jauhannaksi, niin monet sähköyhtiöt taitavat tarkistaa luottotiedot kun sähkösopimusta tekee, ja kieltäytyvät tekemästä sopimusta, jos luottotiedot ovat kuralla. Silloin ainoaksi mahdollisuudeksi jää ottaa se sähkösopimus, jonka paikallinen sähköyhtiö on velvollinen tarjoamaan myös luottotiedottomille kunhan ei ole kyseisellä sähköfirmalle velkaa. Eli se voi olla vaikka Korpelan Voiman alueella sen 49 senttiä per kWh nyt. Eli pahiten tämä sähkön hinnan räjähtäminen iskee niihin joilla ei ole luottotietojen puuttumisten vuoksi mitään mahdollisuutta kilpailuttaa sähkösopimustaan.

Tänään halvin sopimus näyttää olevan kilpailuttaja.fi sivustolla tuo:

Helen
Tuote: Kiinteähintainen Perussähkö
Sopimuksen kesto: Määräaikainen 24 kk
Hinta, Yleissähkö: 32,64 snt / kWh
Perusmaksu: 3,99 € / kk

Nousua muutamassa päivässäkin melkoisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 471
Kyllähän ne kestää nykytalotkin.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 840
Olen ajatellut niin, että pysyttäydyn spot-hinnoitellussa sähkössä, koska sähköyhtiöllä on minua paremmat mahdollisuudet ennustaa tulevaa. Näin ollen on todennäköisempää, että määräaikainen on edullinen yhtiölle kuin minulle.
Ei se aina mene sähköyhtiöilläkään ihan putkeen :D Nimim. oma yhtiöni joutuu myymään mulle alle 5snt hintaan vielä 2 vuotta :) Toki ennustaminen on käytännössä mahdotonta tällä hetkellä.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Ei se aina mene sähköyhtiöilläkään ihan putkeen :D Nimim. oma yhtiöni joutuu myymään mulle alle 5snt hintaan vielä 2 vuotta :) Toki ennustaminen on käytännössä mahdotonta tällä hetkellä.
Sinulla kävi hyvä tuuri. Pitkällä aikavälillä uskon kuitenkin sähköyhtiön voittavan määräaikaisilla sopimuksilla.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Täällä sama. Pitää olla 23, että saa olla ilman sukkia jne. Kuitenkin kesällä 23 on aivan liikaa, joten viilennetään pumpulla 19 asteeseen, että saa pitää hupparia sisällä :smoke:
Eikä siinä mitään ongelmaa ole, jos se kuumasta pitävä maksaa laskuja. Eri asia jos loisii ja toinen maksaa laskut.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
165
Vielä antoi oma sähkönmyyjäni (en viitsi kusta omiin muroihini, joten jätän nimen mainitsematta) uuden, uuteen kohteeseen toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen syyskuun loppuun asti 13,43 snt/kWh + 5,49 €/kk. Lokakuun alusta "maltillinen" 22,90 snt/kWh + 5,49 €/kk. Sitä vaan mietin mitähän se hinta mahtaa olla sitten 1. tammikuuta alkaen...
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
180
Tänään halvin sopimus näyttää olevan kilpailuttaja.fi sivustolla tuo:

Helen
Tuote: Kiinteähintainen Perussähkö
Sopimuksen kesto: Määräaikainen 24 kk
Hinta, Yleissähkö: 32,64 snt / kWh
Perusmaksu: 3,99 € / kk

Nousua muutamassa päivässäkin melkoisesti.
Komeasti pelasin viivyttämällä itseni pussiin. Hauskintahan tässä on, että minulla loppui edellinen määräaikainen sopimus 2021 keväällä. Unohdin sen tyystin ja sopimus jatkui kalliilla syksyyn asti, jolloin havahduin ja vaihdoin halvempaan toistaiseksi olevaan (Kokkolan Energia). No koska määräaikaisten sopimusten hinnat olivat nousseet jo silloin roimasti, päätin odottaa 2022 kevättä ja kesää, jolloin hinnat olisivat halvempia. No eivätpä olleet, päinvastoin.

Nyt ei auta kuin ensi kuun alussa ottaa sen hetken halvin kvartaalisopimus alkamaan lokakuun alusta. Silloin luulisi jo saavan paremman kuvan seuraavan kvartaalin hinnoista. En missään nimessä ota pidempää määränaikaista sopimusta näillä hinnoilla. Mieluiten maksan kalliimpaa talven ajan ja toivottavasti keväällä/kesällä on parempia vaihtoehtoja.

Vaikka itse olen kilpailuttanut sähkön jo vuosia, ei tämä aina helppoa ole.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 417
Komeasti pelasin viivyttämällä itseni pussiin. Hauskintahan tässä on, että minulla loppui edellinen määräaikainen sopimus 2021 keväällä. Unohdin sen tyystin ja sopimus jatkui kalliilla syksyyn asti, jolloin havahduin ja vaihdoin halvempaan toistaiseksi olevaan (Kokkolan Energia). No koska määräaikaisten sopimusten hinnat olivat nousseet jo silloin roimasti, päätin odottaa 2022 kevättä ja kesää, jolloin hinnat olisivat halvempia. No eivätpä olleet, päinvastoin.

Nyt ei auta kuin ensi kuun alussa ottaa sen hetken halvin kvartaalisopimus alkamaan lokakuun alusta. Silloin luulisi jo saavan paremman kuvan seuraavan kvartaalin hinnoista. En missään nimessä ota pidempää määränaikaista sopimusta näillä hinnoilla. Mieluiten maksan kalliimpaa talven ajan ja toivottavasti keväällä/kesällä on parempia vaihtoehtoja.

Vaikka itse olen kilpailuttanut sähkön jo vuosia, ei tämä aina helppoa ole.
Itse olen kilpailuttanut sähköni siitä lähtien, kun sähkön myynti avautui kilpailulle (joskus 90-luvulla) ja varmaan 80% ajasta olen mennyt määräaikaisilla (tai no ainakin viimeiset reilu 10 vuotta koko ajan määräaikaisilla soppareilla). Kallein määräaikainen diili on tainnut olla jotain 6 sentin tietämillä, joten sinne tasolle se vielä joskus taipuu. Tulevalle talvelle ei ole olemassa hyviä vaihtoehtoja, jos ei ole vanhalla sopparilla liikkeellä. Toivottavasti tätä tilannetta ei kestä kauan ja jää vain yhteen talveen...
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
82
Kyllä Kokkolan Energiallakin hiukan hinnat muuttuu nyt 8,82 snt/kWh , 1.9 alkaen 13.05 snt/kWh , 1.10 alkaen 46,29 snt/kWh .
( Sähkön hinta päivittyy 3 kuukauden välein ) välillä näköjään hiukan useemmin.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Nyt on Helenin soppari loppuvuoden 4.5c/kwh 0€/kk.
Eilen tuli tarjous 28.67€/kwh ja 3.99€/kk jolle repesin ensin, mutta asiaa tutkittua niin ilmeisesti ei parempaa ole?
Sähkölaskut ollut talvella sen +200€/kk. Ensi talvena sitten köyden jatkona..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 153
Tuli otettua tuo Helenin jatkosoppari alkamaan 1.1.2023 alkaen. Jos sähkön hinnat laskevat ensi vuonna niin sitten vaan irtisanoo ja maksaa sen sakon. Tarkastelin sopimusehtoja ennen hyväksymistä ja siellä luki tuo 50/200 euron sakko, otin vielä kuvakaappauksen talteen. Pitää katsoa mitä sähköpostiin tulevassa sopparissa lukee.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Nyt on Helenin soppari loppuvuoden 4.5c/kwh 0€/kk.
Eilen tuli tarjous 28.67€/kwh ja 3.99€/kk jolle repesin ensin, mutta asiaa tutkittua niin ilmeisesti ei parempaa ole?
Sähkölaskut ollut talvella sen +200€/kk. Ensi talvena sitten köyden jatkona..

22,9 snt/kwh ja 3,49 €/kk, mutta 36 kk sopimus. En ole lukenut ehtoja niin en tiedä paremmin miten tuosta pääsisi irti.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Lain mukaan maksimikesto on 24 kk, joten tuossa 36 kk sopparissa vika 12 kk on kuluttajalle riskitön optio.
Siinä tapauksessa tuo lienee paras nykyisistä vaihtoehdoista, ellei halua näihin sopimussakkoihin tai muuttoilmoituskikkoihin lähteä.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Miksei muuten kukaan ole pykännyt sivua, joka kilpailuttaisi kaikki (luotettavat) sähkönmyyjät? Johtuuko tämä siitä, että firmat eivät halua läpinäkyvää kilpailua eivätkä ole halukkaita lähtemään tähän vai eikö muka oikeasti vain kelleen tullut mieleen.

Pari kilpailutussivua olen löytänyt ja niillä vain pari yhtiötä ja yleensä nekin jotain kusetusfirmoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 205
Miksei muuten kukaan ole pykännyt sivua, joka kilpailuttaisi kaikki (luotettavat) sähkönmyyjät? Johtuuko tämä siitä, että firmat eivät halua läpinäkyvää kilpailua eivätkä ole halukkaita lähtemään tähän vai eikö muka oikeasti vain kelleen tullut mieleen.

Pari kilpailutussivua olen löytänyt ja niillä vain pari yhtiötä ja yleensä nekin jotain kusetusfirmoja.
Tuossa ylempänä energiaviraston sivusto jo linkattukin. Suomessahan tuo kilpailu taitaa olla kovempaa kuin juuri missään muualla. Tilanne vaan on tällä hetkellä susipaska josta johtuen tuo tarjontakin on niin surkea, sähköfirmat ei halua ottaa mitään riskejä.

Kiitos tiedosta. Onko tämä tulkittavissa niin, että aiemmin linkkaamani enefit on huijarifirma, kun ei tullut tuolla kilpailutuslaskurissa vastaan, vaikka on n. 20% edullisempi kuin tuolta tullut halvin (Lammaisten energia)?
Googlella pääsee aika pitkälle. Viron valtion omistaman Eesti Energian Suomen markkinoille perustettu tytäryhtiö. Eli ei nyt mikään huijarifirma.

Eesti Energia haluaa osansa Suomen sähkömarkkinoista | Yle Uutiset
 
Liittynyt
31.01.2019
Viestejä
88
Siinä tapauksessa tuo lienee paras nykyisistä vaihtoehdoista, ellei halua näihin sopimussakkoihin tai muuttoilmoituskikkoihin lähteä.
Siis pääseekö tästä enefit sopparista aikaisemmin irti? Tai siis millä ehdoilla, osaako kukaan sanoa? 24kk on se maksimi mutta jos aikaisemmin irtisanoo tuleekohan isot sakot?
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 417
Enefitin sivuilla tuossa 36 kk sopparissa on selvä hinnoitteluvirhe, joka toki kannattaa käyttää hyväksi, jos sopimuksen tuolta haluaa :) Meinaan vaan, että 24 kk sopimus on kalliimpi kuin 36 kk sopimus, vaikka kuluttajan kannalta 36 kk sopimus on parempi, sillä vain ensimmäiset 24 kk sitovat kuluttajaa ja se viimeinen vuosi on kuluttajan kannalta pelkkä optio, jonka voi ottaa tai hylätä sen hetken markkinatilanteen perusteella.

Edit. Suomen lainsäädäntö on varmasti heillä selvillä ja ei kyse ole välttämättä hinnoitteluvirheestä, vaan siitä, että kuluttaja ei välttämättä tiedä tai muista tai jaksa irtisanoa 36 kk sopimusta 24 kk jälkeen, vaikka hänellä siihen on oikeus. Firmanhan ei sitä tarvitse muistuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.03.2020
Viestejä
76
Kuuluisiko Oomilta tulla joku vahvistusviesti tehdystä sopimuksesta?
Minulla on kiinteähintainen sopimus voimassa Joulukuuhun saakka ja Heinäkuussa tein sähköpostin kautta uuden sopimuksen (14,39 c/kWh) jonka kuuluisi alkaa edellisen päättyessä. Mutta en ole saanut tästä mitään viestiä eikä Oomin omilla sivuilla näy muuta kuin tuo vanha sopimus.
Jos koko asia on hukkunut bittiavaruuteen, niin onkohan minulla mitään mahdollisuutta vaatia tuota sopimusta näiden sähköpostiviestien perusteella enää tässä vaiheessa?
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
210
Kuuluisiko Oomilta tulla joku vahvistusviesti tehdystä sopimuksesta?
Minulla on kiinteähintainen sopimus voimassa Joulukuuhun saakka ja Heinäkuussa tein sähköpostin kautta uuden sopimuksen (14,39 c/kWh) jonka kuuluisi alkaa edellisen päättyessä. Mutta en ole saanut tästä mitään viestiä eikä Oomin omilla sivuilla näy muuta kuin tuo vanha sopimus.
Jos koko asia on hukkunut bittiavaruuteen, niin onkohan minulla mitään mahdollisuutta vaatia tuota sopimusta näiden sähköpostiviestien perusteella enää tässä vaiheessa?
Tilausvahvistus ja myös sopimusvahvistus.
Itsellä tuli Tilausvahvistus heti, sopimusvahvistusta ei kuulunut 2viikkoon, soitin ja oli kuulemma jäänyt johonkin avoimeksi, homma kuntoon ja 2pv päästä sopimusvahvistus tuli sähköpostiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 028
Kuuluisiko Oomilta tulla joku vahvistusviesti tehdystä sopimuksesta?
Minulla on kiinteähintainen sopimus voimassa Joulukuuhun saakka ja Heinäkuussa tein sähköpostin kautta uuden sopimuksen (14,39 c/kWh) jonka kuuluisi alkaa edellisen päättyessä. Mutta en ole saanut tästä mitään viestiä eikä Oomin omilla sivuilla näy muuta kuin tuo vanha sopimus.
Jos koko asia on hukkunut bittiavaruuteen, niin onkohan minulla mitään mahdollisuutta vaatia tuota sopimusta näiden sähköpostiviestien perusteella enää tässä vaiheessa?
Katsoppa roskaposti. Itse sain viestin otsikolla :

Oomi Oy sopimusvahvistus
lähettäjä : Oomi Oy <info@ropocapital.fi>
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Siis pääseekö tästä enefit sopparista aikaisemmin irti? Tai siis millä ehdoilla, osaako kukaan sanoa? 24kk on se maksimi mutta jos aikaisemmin irtisanoo tuleekohan isot sakot?
Enefit Takuu sähkönmyyntisopimuksen ehdot
Sähkönmyyntisopimus on voimassa Enefit Oy:n ja asiakkaan välillä tarjouskirjeessä mainitun määräajan. Kumpikaan osapuoli ei voi irtisanoa määräaikaista Sähkönmyyntisopimusta sopimuskauden aikana ellei laissa tai SME 2014:ssä toisin mainita.
En tiedä laista tai SME 2014:sta mitä niissä sanotaan.
 
Liittynyt
26.03.2020
Viestejä
76
Tilausvahvistus ja myös sopimusvahvistus. Iä
Itsellä tuli Tilausvahvistus heti, sopimusvahvistista ei kuulunut 2viikkoon, soitin ja oli kuulemma jäänyt johonkin avoimeksi, homma kuntoon ja 2pv päästä sopimusvahvistus tuli sähköpostiin.
Joo no minulle ei sitten tosiaan tullut mitään sieltä. Roskapostiin menneen viestinkin olisin kyllä huomannut.
Täytyy alata selvittämään tätä asiaa. Laitoin nyt aluksi viestiä samalle myyjälle jonka kanssa tuon sopimuksen tein.
 

debuggeri

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Kummankohan sitä nyt ottaisi, Kokkolan Energian ”toistaiseksi” 13c / 3kk vai Helenin tarjouksen (tarjous päättyy tänään) vanhalle asiakkaalle 19,74 c/kWh /24kk?
Petti pokka ja otin Heleniltä 28c/24kk, kerran tuosta on toivoa päästä aikaisemminkin eroon.
 
Liittynyt
13.10.2018
Viestejä
81
12,48 snt/kWh + 3,90 e/kk, voimassa elokuun alkuun 2024. Carunan perusmaksua maksetaan 25,80 e/kk, pienimmillä 25A sulakkeilla ja ihan Etelä-Suomessa alle 10 km päässä kaupungin keskustasta... Ja siihen päälle siirrosta 4,56 snt/kWh + verot. Kulutus 10 500 kWh/v. Kovin paljoa tuosta ei pysty nipistämään niin ettei asumismukavuus kärsi, mutta hieman voisi märkätilojen lattialämmitystä pudottaa ja työhuoneissa patterin hehkutuksen sijaan siirtyä tulevana talvena villapaitaan ja -sukkiin. Täytynee miettiä myös vähentääkö saunomista. Varaava takka + ILP, jotka pääasiassa riittävät lämmitykseen.

Viime talvena kulutus oli korkeimmillaan n. 1 400 kWh/kk, eli 200 e meni sähköön yhteensä. Jos kulutusta ei leikkaisi, tuli laskut pyörimään nyt talvella luokkaa 330 e/kk. Ei siihen talous kaadu, mutta parempaakin käyttöä rahoille olisi kuin maksaa triplat energiasta.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 569
Öh, esim Carunalla tuusulassa pelkkä kk. maksu 61,50e 35A nalleilla ja aikasiirtona
Carunalla nousee hinta reippaasti kun nallikoko kasvaa.. 25A mikä riittää useimmille omakotitaloille on hinta puolet vähemmän.

Caruna Espoolla onkin sitten aina sama perushinta 63A (5,90€/kk) sulakkeeseen asti.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
320
Huvittaa lukea näitä kulutuksia ja hintoja.
Täällä viime joulu-helmikuu siellä 2200-2500kWh. Ja juuri tuli tuo tieto Kokkolalta 47c/kWh hinnasta.
Eli sellasta 1100-1400e/kk siirtoineen luvassa jos ei mitään tee...
Edelleenkin olen silti sitä mieltä että ei ole järkevää sitoutua 30c/kWh hintoihin 24kk ajaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 093
Viestejä
4 208 111
Jäsenet
71 019
Uusin jäsen
maraman

Hinta.fi

Ylös Bottom