Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
655
Tänään soitettiin en ees muista mistä ja tarjottiin edullista sähkösopimusta. Sanoin, että minulla on Spot ja vastaus oli, että sähkön hinta on nyt nousussa ja huitelee 7-8snt:ssä ja kannattaisi sitoa se 5,9 siihen asti kun laskee. En ole ollut perillä hinnoista ja sanoin tarkistavani asian. Myyjä lupasi palailla asiaan. Hyvä juttu oli se, että rupesi tuo hinta kiinnostamaan ja löysin tämänkin ketjun ja tuon Helenin tarjouksen. Kattelin vanhoja laskuja muutaman ja keskihinta ainakin tänä vuonna ollut aina päälle tuon tarjouksen. Otinpa vaihdon Helenin Spotista. Eiköhän se läpi mene, vaikka mitään kirjeitä en ole saanutkaan. Kiitokset vinkistä!
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 704
Tänään tuli itselle vahvistus Heleniltä tuosta tarjouksesta josta täyttelin hakemuksen 1.8.2018. Reilu pari viikkoa siinä meni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
274
Onko mitään käryä milloin tuo Helenin tarjous poistuu? Oma määräaikainen loppuu vasta 30.9. ja myyjänvaihdossa ilmeisesti 31. päivää ennen voi tehdä vasta tilauksen/sopparin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 121
Onko mitään käryä milloin tuo Helenin tarjous poistuu? Oma määräaikainen loppuu vasta 30.9. ja myyjänvaihdossa ilmeisesti 31. päivää ennen voi tehdä vasta tilauksen/sopparin.
Ei sillä ole mitään merkitystä, tee tilaus vain ja ilmoita että haluat sen alkavan myöhemmin. Minä tein näin, kun Heleniltä kauppasivat vuosi sitten Suomisähköä, myyjä soitti syyskuussa mutta sopimus laitettiin alkamaan vasta maaliskuussa kun edellinen määris oli loppumassa, hienosti onnistui.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 591
Onko mitään käryä milloin tuo Helenin tarjous poistuu? Oma määräaikainen loppuu vasta 30.9. ja myyjänvaihdossa ilmeisesti 31. päivää ennen voi tehdä vasta tilauksen/sopparin.
Tuolla jo aiemmin totesin, että Helenin aspa sanoi, että uuden sopimuksen voi tehdä vuotta aiemmin. Itse tein uuden sopparin vuoden vaihteeksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
91
Tuli Heleniltä vahvistus ja ehdoissa oli
"Helen Oy:llä on oikeus periä sopimussakkona 50 e, jos vuosikäyttö on korkeintaan 10000 kWh
ja 200 e, jos vuosikäyttö on yli 10000 kWh."

Muistaakseni etukäteen tuosta ei kerrottu ehdoissa.
 

koelli

Tukijäsen
Liittynyt
25.03.2018
Viestejä
171
Tuli Heleniltä vahvistus ja ehdoissa oli
"Helen Oy:llä on oikeus periä sopimussakkona 50 e, jos vuosikäyttö on korkeintaan 10000 kWh
ja 200 e, jos vuosikäyttö on yli 10000 kWh."

Muistaakseni etukäteen tuosta ei kerrottu ehdoissa.
Teen olettamuksen, että joko tahattomasti tai tarkoituksella jätit pois tuota ennen olevan lauseen, koska kokonaisuudessaanhan tuo kuuluu näin:

"Jos purat sopimuksen kiinteähintaisen jakson aikana jostain sellaisesta syystä, jota ei ole mainittu
sopimusehdoissa, Helen Oy:llä on oikeus periä sopimussakkona 50 e, jos vuosikäyttö on korkeintaan 10000 kWh
ja 200 e, jos vuosikäyttö on yli 10000 kWh."
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 272
Tänään tuli itselle vahvistus Heleniltä tuosta tarjouksesta josta täyttelin hakemuksen 1.8.2018. Reilu pari viikkoa siinä meni.
Milloin sopimus alkaa? Itse tein tilauksen 25.7. ja laitoin sopimuksen alkamaan ensi tammikuussa, mutta en ole vieläkään saanut lopullista vahvistusta.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Milloin sopimus alkaa? Itse tein tilauksen 25.7. ja laitoin sopimuksen alkamaan ensi tammikuussa, mutta en ole vieläkään saanut lopullista vahvistusta.
Minulle tuli vahvistukset eilen (17.) ja 13.8. Astuvat voimaan tämän kuun lopulla ja ensi kuun alussa. Eka oli se alle 4c soppari, toinen tuo olikos se nyt ~4,5snt missä ei ollut esittelytekstissäkään mitään rajoitusta.

Moni varmaan ihmettelee miksi näin, mutta tuon kalliimman otin yrityksen osoitteeseen omalla nimellä, ja läpi näytti menevän. Siinä säästyy pitkä penni tälläkin hinnalla, yrityshinnat kun ovat aivan poskettomat kuluttajahintoihin verraten. En ollut niin röyhkeä että olisin tuota 4c sopparia kehdannut edes kokeilla :D
 

UGo

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
34
Supertarjouksen linkki toimi vieläkin, katsotaan tuleeko sopimusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
91
Teen olettamuksen, että joko tahattomasti tai tarkoituksella jätit pois tuota ennen olevan lauseen, koska kokonaisuudessaanhan tuo kuuluu näin:

"Jos purat sopimuksen kiinteähintaisen jakson aikana jostain sellaisesta syystä, jota ei ole mainittu
sopimusehdoissa, Helen Oy:llä on oikeus periä sopimussakkona 50 e, jos vuosikäyttö on korkeintaan 10000 kWh
ja 200 e, jos vuosikäyttö on yli 10000 kWh."
Kas. Luin näköjään huolimattomasti tuon kappaleen eli oikeassa olet. Eli sakko jos menee purkamaan sopimuksen enbee aikojaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
829
Sähkölaskua tuli sattumalta jopa katsottuakin. Minkähän pörssin mukaan OSS sähköä oikein myy, kun ei tämä hinta nyt minusta täsmää yhtään heinäkuun Nord Pool Spotin hintoihin.. Muutenkin huvittavat numerot, kokonaislasku 51,51 euroa josta energian osuus 3,19 euroa. Heinäkuun sähköenergian hinta on siis ollut 0,64 senttiä kilowattitunnilta.

 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Milloin sopimus alkaa? Itse tein tilauksen 25.7. ja laitoin sopimuksen alkamaan ensi tammikuussa, mutta en ole vieläkään saanut lopullista vahvistusta.
Itse tilasin Heleniltä 2.8.18 ja laitoin sopimuksen alkamaan 1.10.ja tänään tuli lopullinen vahvistus kun tuli sähköposti jossa luki "Kiitos, kun valitsit Helenin! Voit olla huoletta, sähkösopimuksesi on nyt kunnossa. Toivottavasti yhteinen matkamme on pitkä ja antoisa."

Ja kohteena omakotitalo keskeltä ei mitään Pohjois-Pohjanmaalla :btooth: Ei täyttynyt kerrostalo eikä 5000kWh kriteerit, mutta kuten todettua, että varsinaisissa sopimusehdoissa ei kyseisiä rajoitteita edes ollut.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
114
Itsellä kanssa määräaikainen sähkösoppari katkolla 30.9. Mulla on aina ollut kaksiaikamittaus, lattialämmöt ja lämminvesivaraaja olleet ohjattuna yösähköllä ainoastaan päälle. Nyt jos teen jonkinmoisen yksiaika yleissähkönmyyntisopimuksen (esim. toi Helenin tarjous), niin onko mun pakko myös muuttaa tuota siirtoyhtiön sopimusmuotoa joka on siis tällä hetkellä 2-aikasiirto? Vai voiko sen jättää silti ennalleen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
113
Itsellä kanssa määräaikainen sähkösoppari katkolla 30.9. Mulla on aina ollut kaksiaikamittaus, lattialämmöt ja lämminvesivaraaja olleet ohjattuna yösähköllä ainoastaan päälle. Nyt jos teen jonkinmoisen yksiaika yleissähkönmyyntisopimuksen (esim. toi Helenin tarjous), niin onko mun pakko myös muuttaa tuota siirtoyhtiön sopimusmuotoa joka on siis tällä hetkellä 2-aikasiirto? Vai voiko sen jättää silti ennalleen?
Voit jättää siirtosopimuksen ennalleen.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
114
Voit jättää siirtosopimuksen ennalleen.
Ok, kiitos selvennyksestä. Laskin tuossa pikimmiten ettei siirtosopparia välttämättä kannata vaihtaa omilla kulutuksillani (5000kWh päivä/5000kWh yö)... joku parinkympin ero :)
Tuleeko muuten se yö/päivä -aikasignaali tuolta siirtoyhtiön puolelta siltikin vaikka myynnissä olisi yksiaikasoppari?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
113
Tuleeko muuten se yö/päivä -aikasignaali tuolta siirtoyhtiön puolelta siltikin vaikka myynnissä olisi yksiaikasoppari?
Ohjaus tulee vaikka olisi yksiaikasiirto. Mittareissa on sisäänohjelmoituna viikkokello, joka sitten ohjailee sitä yösähköä.
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
449
Sähköyhtiöt tuppaavat usein olemaan nihkeitä eri sähkötuotteen myynnin kanssa. Muistan kyllä joskus saaneeni yleissähköä tilattua, vaikka asunnossa olikin yösähkö. Esim Vaasan sähkö vastasi viimeksi näin:

"Saimme tiedon Teidän jakeluverkkoyhtiöltänne, että osoitteen sähkötuote pitäisi olla yösähkö. Olitte valinneet myyntisopimuksen sähkötuotteeksi yleissähkön. Olemme vaihtaneet Teille yösähkötuotteen, koska sähkötuotteen pitää vastata jakeluverkkoyhtiön ilmoittamaa siirtotuotetta. Mikäli halutatte muuttaa sähkötuotteenne toiseksi, tulee Teidän olla yhteydessä jakeluverkkoyhtiöönne."
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 099
Itse tilasin 2.8. tuon Helenin tarjous sopimuksen, astuu voimaan 2.9. Tänään eli 22.8. tuli sähköposti otsikolla "Tervetuloa Heleniin!" joka on ilmeisesti se lopullinen vahvistus sopimuksesta.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 696
Tänään tuli kans vahvistus Helenin Suomisähköstä, tilattu joku viikko sitten.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Itse tilasin 2.8. tuon Helenin tarjous sopimuksen, astuu voimaan 2.9. Tänään eli 22.8. tuli sähköposti otsikolla "Tervetuloa Heleniin!" joka on ilmeisesti se lopullinen vahvistus sopimuksesta.
Sieltä tulee vielä yksi sähköposti jossa liitteenä lopullinen sopimus.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Mulla oli Helenin markkinasähkö ja huhtikuussa noita vertailtaessa sama "markkinasähkö" antoi hyvän hinnan, joten tilasin Heleniltä saman tuotteen uudestaa. Tässä vaikutus sähkölaskuun:

sähkö 01.01.2018-31.01.2018 1 530 kWh 5,53 c/kWh 84,61 e
sähkö 01.02.2018-28.02.2018 1 635 kWh 5,48 c/kWh 89,60 e
sähkö 01.03.2018-31.03.2018 1 722 kWh 5,03 c/kWh 86,62 e
sähkö 01.04.2018-13.04.2018 507 kWh 5,25 c/kWh 26,62 e
sähkö 14.04.2018-30.04.2018 719 kWh 2,49 c/kWh 17,90 e
sähkö 01.05.2018-31.05.2018 677 kWh 5,06 c/kWh 34,26 e
sähkö 01.06.2018-30.06.2018 574 kWh 5,36 c/kWh 30,77 e

Eli pitäiskö tosiaan joka kuukauden alku tehdä uusi "markkinahintainen" sähkösopimus. On tää vertailu tehty vaikeeksi. Kyselin samaa myös Heleniltä, mutta eivät sitten viitsineet vastata mitään...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
829
Eli pitäiskö tosiaan joka kuukauden alku tehdä uusi "markkinahintainen" sähkösopimus. On tää vertailu tehty vaikeeksi. Kyselin samaa myös Heleniltä, mutta eivät sitten viitsineet vastata mitään...
Vale, emävale, tilasto, "markkinahintainen" kuukausisähkösopimus. Tuo on kyllä kaikinpuolin se huonoin vaihtoehto sähkönhinnan määrääjäksi kuluttajan kannalta. Näköjään Helenin tuote on vielä semmoinen, että Yhtiö ennustaa edellisen kuun puolivälissä paljonko pörssihinta tulee olemaan seuraavassa kuussa, eikä semmoinen että laskutetaan oikeasti toteutuneen keskihinnan mukaan. Nuo ennusteet näyttävät kesäkuuta lukuunottamatta olleen 2-3 senttiä liian korkeita ja kevättulvista aiheutuva hinnan romahduskin on on mennyt väärälle kuukaudelle. Nyt tulevien kuukausien ennusteet 7-8 sentin hinnoille saattavat jäädä kyllä vajaiksikin pörssiin nähden.

Jos pörssisähköllä haluaisi säästää, niin ainoa järjellinen valittava tuote on reaaliaikainen tuntihintainen ja sen seuraksi pitää sitten vielä pystyä säätämään (lämmitys)kuormiaan hinnan mukaan.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Markkinahintainen seuraa markkinan hintaa nimensä mukaan.

Eli kesällä se on halpaa ja samalla sitä tarvii myös vähiten.

Pitäisi laskea sun laskun keskiarvo tuolle yhdelle kilowatille, mutta eiköhän se sinulla ole tuolla 5 sentin yläpuolella.
 

Antwerp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
172
Itse vaihdoin juuri eilen markkinahintaisen Helenin Vaasan Sähkön perus-yösähköön.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Vale, emävale, tilasto, "markkinahintainen" kuukausisähkösopimus. Tuo on kyllä kaikinpuolin se huonoin vaihtoehto sähkönhinnan määrääjäksi kuluttajan kannalta. Näköjään Helenin tuote on vielä semmoinen, että Yhtiö ennustaa edellisen kuun puolivälissä paljonko pörssihinta tulee olemaan seuraavassa kuussa, eikä semmoinen että laskutetaan oikeasti toteutuneen keskihinnan mukaan. Nuo ennusteet näyttävät kesäkuuta lukuunottamatta olleen 2-3 senttiä liian korkeita ja kevättulvista aiheutuva hinnan romahduskin on on mennyt väärälle kuukaudelle. Nyt tulevien kuukausien ennusteet 7-8 sentin hinnoille saattavat jäädä kyllä vajaiksikin pörssiin nähden.

Jos pörssisähköllä haluaisi säästää, niin ainoa järjellinen valittava tuote on reaaliaikainen tuntihintainen ja sen seuraksi pitää sitten vielä pystyä säätämään (lämmitys)kuormiaan hinnan mukaan.
Pitäisköhän vaihtaa kerran kuussa uus sopimus jos saa -50÷ markkinasähköstä hinnat putoomaan. Toi kilpailutus tuntuu olevan melkoista kusetusta, kun hinnat muuttuu heti sen jälkeen. Ei mulla ole aikaa näitä seurata. Mikä yhtiö/sopimus kannattais ottaa tällaseen vanhaan sähkölämmitteiseen omakotitaloon?

V....tuttaa noi yhtiöt, kun on pilanneet sen sähköhintavertailusivuston. Jos maitoa myytäis näin, niin kansa varmaan tappelis verissäpäin kaduilla...
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
... mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen: miten Helenin "markkinasähkö" voi hypätä 5.25:stä 2.49 euroon yhdessä kuussa ja takaisin. Oon vissiin vähän tyhmä kun en näitä sähköhommia tajua?
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Juju on tuossa sinun markkinahintaisessa sähkössä.

Välillä sähköä on tarjolla enemmän ja silloin sähkö on halpaa ja välillä vähemmän ja silloin se on kallista.

Nyt sinun sopimuksessasi seurataan näitä muutoksia.

Kiinteähintainen on aina hinnaltaan sama riippumatta onko se markkinoilla halpaa vai kallista.

Eli sähköyhtiö ostaa tai tekee sitä sähköä ja sitten myy ja "valmistuskustannukset" heittelee. Siksi se on halpaa keväällä ja kesällä. Silloin sitä myös yleensä käytetään vähiten, niin se korostaa vaikutusta.

Ota kiinteähintainen sopimus, niin voit verrata sitä helpommin eikä se muutu sitten jatkuvasti.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Siis sähkön markkinahinta putosi 50% seuraana päivänä, kun tein uuden markkinahintaisen sopimuksen Helenin kanssa ja nousi seuraavan kuun alussa 100% edelliseen tasoon . Melkoista vaihtelua markkinahinnoissa???
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 894
Ja Heleniltä ei vaivauduttu tätä mulle selittämään kun kysyin asiasta.
Market data | Nord Pool

Tuolta näkee miten sähkönhinta vaihtelee kuukausittain Nord Pool-sähköpörssissä.

Suomen hinta on tuo FI sarake. Päälle tulee sitten vielä arvonlisävero.

Lisäksi pitää maksaa omalle sähköyhtiölle se perusmaksu ja siirtomaksu ja kaikki mahdolliset verot sähköverosta lähtien.


Ota tuo Helenin kahden vuoden kiinteähintainen niin pysyy samana sen ajan tuo sähkönhinta:

Suomisähkö - Supertarjous | Helen
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
829
Siis sähkön markkinahinta putosi 50% seuraana päivänä, kun tein uuden markkinahintaisen sopimuksen Helenin kanssa ja nousi seuraavan kuun alussa 100% edelliseen tasoon . Melkoista vaihtelua markkinahinnoissa???
Olisi vissiin kannattanut lukea se tuotteen kuvaus ennen ostamista? Onneksi et tullut ostaneeksi tuntihintaista sähköä, sitten olisi vierekkäisillä *tunneilla* voinut olla eroa pahimmillaan tuhansiakin prosentteja. Sinun kannattanee seuraavaksi katsoa sähkösopimukseen avainsanoja määräaikainen ja kiinteähintainen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
161
No jahas eipä tullut aikasemmin yritettyä eri sähköpostiosotetta. Hotmailia ei hyväksynyt mutta gmailin hyväksy heti.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Olisi vissiin kannattanut lukea se tuotteen kuvaus ennen ostamista? Onneksi et tullut ostaneeksi tuntihintaista sähköä, sitten olisi vierekkäisillä *tunneilla* voinut olla eroa pahimmillaan tuhansiakin prosentteja. Sinun kannattanee seuraavaksi katsoa sähkösopimukseen avainsanoja määräaikainen ja kiinteähintainen.
Mitä noita hintoja katselin, niin eihän se markkinahinta oikeasti (jos nyt osasin niitä oikein tulkita) pudonnut 50% silloin kun tein tilauksen. Käsittääkseni sähköyhtiöt (meillä Helen) tekee näitä alennuksia, että saavat asiakkaat vaihtamaan yhtiötä ja tekemään vertailusta vaikeaa.

Markkinahintaisen sähkön osalta tuo on mielestäni selvää kusetusta. Vertailusivustosta on tehty ihan tyhjänpäiväinen näiden yhtiöiden kikkailulla. Tai vaatisi tuntien selvitystyötä, jotta voisi löytää itselleen edullisimman yhtiön.

Mun puolesta oma sähkö voidaan vaikka hinnoitella sekunnin tarkkuudella eikä se vaihtelu pelota, mutta kaikki nämä "markkinointikikat" jotka varastavat asiakkaiden aikaa ja vaivaa ärsyttävät suunnattomasti. Pitäisköhän tilata Heleniltä joka kuukausi uusi "markkinahintainen" sähkö. Mitenköhän kauan tuo toimii? Sillä sais ilmeisesti sähkönhinnan puolitettua
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
207
Mitä noita hintoja katselin, niin eihän se markkinahinta oikeasti (jos nyt osasin niitä oikein tulkita) pudonnut 50% silloin kun tein tilauksen. Käsittääkseni sähköyhtiöt (meillä Helen) tekee näitä alennuksia, että saavat asiakkaat vaihtamaan yhtiötä ja tekemään vertailusta vaikeaa.

Markkinahintaisen sähkön osalta tuo on mielestäni selvää kusetusta. Vertailusivustosta on tehty ihan tyhjänpäiväinen näiden yhtiöiden kikkailulla. Tai vaatisi tuntien selvitystyötä, jotta voisi löytää itselleen edullisimman yhtiön.

Mun puolesta oma sähkö voidaan vaikka hinnoitella sekunnin tarkkuudella eikä se vaihtelu pelota, mutta kaikki nämä "markkinointikikat" jotka varastavat asiakkaiden aikaa ja vaivaa ärsyttävät suunnattomasti. Pitäisköhän tilata Heleniltä joka kuukausi uusi "markkinahintainen" sähkö. Mitenköhän kauan tuo toimii? Sillä sais ilmeisesti sähkönhinnan puolitettua
Tuollahan noi samat hinnat on. Olet saanut pari viikkoa alennuksella...

Markkinasähkö ja sähkön markkinahinta | Helen
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Eli kannattais joka kuussa tilata Heleniltä uus alennettu markkinahintasähkö, mikä ei mun käsityksen mukaan vastaa käsitystä markkinasähköstä. Taidanpa kokeilla miten kauan jaksavat tätä pelleilyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
829
Eli kannattais joka kuussa tilata Heleniltä uus alennettu markkinahintasähkö, mikä ei mun käsityksen mukaan vastaa käsitystä markkinasähköstä. Taidanpa kokeilla miten kauan jaksavat tätä pelleilyä.
Et siis edelleenkään ymmärtänyt miten tuon hintamekanismi toimii. Olivat ennustaneet kevättulvien aiheuttamaa sähkön ylitarjontaa huhtikuulle juuri siihen aikaan kun sinä olet ollut tekemässä vertailua. Siksi huhtikuun hinta oli pienempi kuin muiden kuukausien. Ei sen takia, että sinä olit sitä tilaamassa. Jos nyt olisit tekemässä uutta sopimusta, niin et saisi mitään 'alennusta' edes näkyviin.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
1 298
Onhan siellä nytkin sisäänheittotarjous 3,71 c/kWh loppukuulle. Täytyy käydä kattomassa, miltä lokakuun alussa näyttää. Mun pointti on siinä, että näiden tarjousten takia toi vertailu on tehty tosi työlääksi.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 673
Helenin supertarjous otettu tänne 3,99c/kk, okt ja kulutus vuodessa ~12000kWh
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
850
Kiitos vaan tuosta Helenin "Supertarjous" -linkistä! Sitä ei löytynyt mistään, mutta laitoin tuurilla vetämään Kirkkonummelle ja toivottavasti menee läpi.

Niin ja ainakin minulle tuli tuo

KIITOS TILAUKSESTA!
Kaikki kunnossa, tilauksesi on vastaanotettu ja saat pian tilausvahvistuksen sähköpostiisi.

-viesti. Selaimena Chrome.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 270
Viestejä
4 231 408
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom