Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo Paperwhite kiinnostaisi. Onko tuo Amazonin myymä 29.90€ kotelo pätevä vai täytyykö suosiolla maksaa kymppi enemmän nahkaisesta? Entä tuo PowerFast-laturi? Kai paketissa jokin laturi on?
On kyllä suolainen hinta noilla oheishärpäkkeillä.
Tuo Paperwhite kiinnostaisi. Onko tuo Amazonin myymä 29.90€ kotelo pätevä vai täytyykö suosiolla maksaa kymppi enemmän nahkaisesta? Entä tuo PowerFast-laturi? Kai paketissa jokin laturi on?
On kyllä suolainen hinta noilla oheishärpäkkeillä.
Ei voi näköjään luottaa noihin Amazonin päivämääriin mitä ilmoittavat. Eilen kun katsoin niin siellä luki että tarjoukset voimassa 15.4. saakka.Äh, niin siinä sitten kävi, että jahkasin hieman liikaa. Tänään aamulla tuote oli jo ostoskorissa, mutta jäin miettimään suojakuorta. Nyt olisin tehnyt tilauksen, mutta hinta onkin pompsahtanut normaaliksi. Onkohan näitä tarjouksia miten usein tarjolla?
Tuollainen tuli vastaanXiaomi MiReader 6 Inch HD E-ink Screen Touch Modes 1GB 16GB Black
China-1 Stock | Buy Xiaomi MiReader CN Version 6 Inch HD E-ink Screen 24-level Reading Light Android 8.1 Touch Modes 1GB RAM 16GB ROM - Black online at unbeatable prices. ✓Free Shipping ✓Limited Time Sale ✓Local Warehouses.www.geekbuying.com
Eikös tuo ole hirmuisen pieni?Tuollainen tuli vastaanXiaomi MiReader 6 Inch HD E-ink Screen Touch Modes 1GB 16GB Black
China-1 Stock | Buy Xiaomi MiReader CN Version 6 Inch HD E-ink Screen 24-level Reading Light Android 8.1 Touch Modes 1GB RAM 16GB ROM - Black online at unbeatable prices. ✓Free Shipping ✓Limited Time Sale ✓Local Warehouses.www.geekbuying.com
Kuuden tuuman näyttö on kyllä aika perus. On niin noissa Elisan ja Adlibriksen lukijoissa kuin Kindlessäkin.Eikös tuo ole hirmuisen pieni?
Kuuden tuuman näyttö on kyllä aika perus. On niin noissa Elisan ja Adlibriksen lukijoissa kuin Kindlessäkin.
Kohta värinäytöllisiäkin tarjolla
Pocketbook to Launch Color eReader Later This Year - Will Amazon Turn Green With Envy? - The Digital Reader
Pocketbook has just announced that they are launching a 6″ color ereader later this year in Europe. Details are still scarce, but we do know the device will reportedly cost 200 euros when it is released in the third quarter, and that it will sport the 4,096 color E-ink screen sported by the two...the-digital-reader.com
Näköjään Powerin Kindle-hinnat ovat "normalisoituneet". Se siitä.Amerikan mantereella sekä Paperwhite että Clara HD tarjolla äitienpäivän kunniaksi $89. Ei toki Amazonin kautta. Ei taida täälläpäin näkyä mitään vastaavaa. Tuo Powerin tarjous on ihan hyvä, mutta en tuohon peruskindleen itse lähde.
Onko kenelläkään kokemuksia Bookeen Cybook Muse HD laitteesta? TM:n testissä oli ykkönen. Kindle All new kindle jäi kakkoseksi ja Pocketbook Touch lux 4 kolmanneksi.
Kyllä Cybook Muse ihan toimiva laite on (itsellä kokemusta vain ei-HD-mallista), ja jos vertailukohteina on vain Pocketbookin ja Kindlen karvalakkimallit, niin ehkä se on jopa "paras". En ole Tekniikan maailman tilaaja, joten en ole itse vertailua lukenut, mutta mikään markkinakatsaus se ei ole.Samaa kyselisin. TM.n testissä tosiaan voittaja, vaikkakin moitittavaa löytyy. Kommentteja sitten taas parin vuoden takaa kun katsoo, niin hidasta ollut jo silloin. Onkohan tuo päivitetty kuinka usein tämän kahden vuoden aikana vai onko edelleen hidas laite.
Kyllä Cybook Muse ihan toimiva laite on (itsellä kokemusta vain ei-HD-mallista), ja jos vertailukohteina on vain Pocketbookin ja Kindlen karvalakkimallit, niin ehkä se on jopa "paras". En ole Tekniikan maailman tilaaja, joten en ole itse vertailua lukenut, mutta mikään markkinakatsaus se ei ole.
Jos rajoitutaan laitteisiin, joissa on 6 tuuman näyttö ja 300 ppi resoluutio, niin valikoima on tämä:No Jos karvalakista pykälää parempaa niin onko se sitten kindle 2018 vai...?
Jos rajoitutaan laitteisiin, joissa on 6 tuuman näyttö ja 300 ppi resoluutio, niin valikoima on tämä:
- Cybook Muse HD, hinta 139 € (Elisa)
- Pocketbook Touch HD 3, hinta 179€ (Elisa)
- Kobo Clara HD, hinta 135€ (dustinhome.fi)
- Kindle Paperwhite 4 (2018), hinta 159€ (Gigantti, Power), 140€ (amazon.de)
Amazonin ja Dustin Homen hinnat kotiin kannettuna.
Itse olen Kindleen tottunut, mutta Kobo on hyvä vaihtoehto. Elisan myymillä laitteilla pääsee suoraan Elisan kirjakauppaan, lisäksi Pocketbook ja Kobo ymmärtävät Adoben ADEPT-suojausjärjestelmää, jolloin niillä on mahdollista lukea kirjastojen lainakirjoja ilman tietokoneelle asennettua Adobe Digital Editions -ohjelmaa. Kindle taas osaa suoraan Amazonin kirjakaupan kfx-formaatin, mutta epub-formaatti vaatii konversion.
Elisan myymillä laitteilla pääsee suoraan Elisan kirjakauppaan
lisäksi Pocketbook ja Kobo ymmärtävät Adoben ADEPT-suojausjärjestelmää, jolloin niillä on mahdollista lukea kirjastojen lainakirjoja ilman tietokoneelle asennettua Adobe Digital Editions -ohjelmaa
Linkkaanpa tähän vielä vanhan ohjeen:Tämä on yhteisvastaus noihin kolmeen viimeisimpään. Kaikkia asioita on tässä ryhmässä käsitelty ei kovinkaan kauan sitten, mutta kerrataan.
Pocketbookin ja Kobon ja (luullakseni myös) Cybookin "kirjasto-yhteensopivuus" tarkoittaa sitä, että jos laitteeseen tavalla tai toisella siirretään Adoben ADEPT-järjestelmällä suojattuun kirjatiedostoon viittaava .acsm -linkkitiedosto, ja laitteella on toimiva nettiyhteys, niin se kykenee hakemaan itse kirjatiedoston kirjastosta ja poistamaan sen lukulaitteelta laina-ajan päätyttyä. Näin väitetään, en ole itse nähnyt. Lukulaitteella ei kuitenkaan pääse varsinaiseen kirjastojärjestelmään eikä voi selata luetteloa eikä suorittaa itse lainausta, vaan tähän tarvitaan tietokone.
Minä olen kyllä ihan liittänyt lukulaitteen (Kobon/Kindlen) suoraan USB:llä tietokoneeseen ja se näkyy ihan normaalina massamuistina tiedostohallinnassa. Ei tarvita mitään kikkareiden asennusta. Calibrea tarvitsen, jos ja kun haluan saman kirjan kumpaankin laitteeseen riippumatta siitä, kummasta kirjakaupasta olen sen ladannut.Kun käytetään tietokonetta, on yleensä kätevintä asentaa Adobe Digital Editions -ohjelma (ADE), ja antaa sen ladata myös varsinainen kirjatiedosto.
En tiedä, kun en ole kokeillut, kykeneekö Bookeen Cybook Muse lataamaan kirjan .acsm-tiedoston perusteella, mutta ainakin se linkkitiedosto pitää hakea tietokoneella kummassakin tapauksessa.Eli nyt vielä tarkennus, Pocketbook ei siis suoriudu yhtään tehokkaammin Bookeeniin verrattuna kirjastoteosten lainauksesta? Siis kummallakin joutuu edelleenkin käyttämään tietokonetta välissä?
Nyt kun en tosiaan kirja-scenea tunne, niin en ymmärrä onko tuo lainkaan 9€ arvoista per kk.
Mä käytän nimenomaan Elisaa epubien hommaamiseen. Hyvä valikoima ja tarjouksia satelee sen verran tiuhaan, ettei ole vielä lukeminen loppunut. Jos nyt jotain sieltä kaipaan, niin vanha klassinen scifi on todella huonosti edustettuna. Mä kuitenkin luen e-kirjoja lähinnä reissuilla ja silloin, kun joku oikeasti etsimäni kirja sattuu haaviin. Iltalukemiset menevät vielä enimmäkseen paperiformaatissa, kun noita lukemattomia kirjoja hyllystä löytyy sankoin joukoin. Niinpä mulle kk-maksu ei olisi optimaalisin tapa.Elisalta kun ton diilin otin, niin sieltä saa nyt sen 10kappaletta kirjoja kylkiäisiksi. En yhtään sisältöä katsonut, enkä oikein osaa arpoakaan että mitkä kirjat on lukijan mieleen.mut eiköhän sieltä jotain löydy.
Täytyy vielä funtsia jatkolahjaa myöhemmin, jos Elisa Kirja osoittautuu hyväksi, niin sieltä saa kk-maksulla sitten palvelua käyttöön. Tosin hinnoittelu ehkä vähän kökkö, kun kk-maksu 8,9€ millä saa kaksi kirjaa. Nyt kun en tosiaan kirja-scenea tunne, niin en ymmärrä onko tuo lainkaan 9€ arvoista per kk.
Niin tietysti, väitinkö jotain muuta? Jos ei väenväkisin halua kokeilla miten kirjojen lataus lukulaitteen omin voimin mahdollisesti onnistuu, niin lukulaitteen verkkoyhteyttä ei tarvitse käyttää. Ja kun henkilökohtainen digiloikka hieman edistyy, saatetaan huomata, että lukulaitteen tyypillä ei oikeastaan ole väliä.Minä olen kyllä ihan liittänyt lukulaitteen (Kobon/Kindlen) suoraan USB:llä tietokoneeseen ja se näkyy ihan normaalina massamuistina tiedostohallinnassa. Ei tarvita mitään kikkareiden asennusta. Calibrea tarvitsen, jos ja kun haluan saman kirjan kumpaankin laitteeseen riippumatta siitä, kummasta kirjakaupasta olen sen ladannut.
En edes oikein tiedä, mitä väitit, joten vaikea väittää vastaankaan. Puhuit kätevyydestä. Minusta on kaikkein kätevintä pysyä kaukana Adoben virityksestä, koska sitä ei tarvita käytännössä mihinkään, ainakaan lukulaitteen kanssa. Siihen en ota mitään kantaa, jos käyttää pelkästään tietokonetta e-kirjojen lukemiseen. Mobiililaitteisiin on omat softansa, tuskin niidenkään kanssa mitään ADEa tarvitaan.Niin tietysti, väitinkö jotain muuta? Jos ei väenväkisin halua kokeilla miten kirjojen lataus lukulaitteen omin voimin mahdollisesti onnistuu, niin lukulaitteen verkkoyhteyttä ei tarvitse käyttää. Ja kun henkilökohtainen digiloikka hieman edistyy, saatetaan huomata, että lukulaitteen tyypillä ei oikeastaan ole väliä.
"Adoben virityksiin" törmätään vain kirjastojen lainakirjojen yhteydessä. Elisan kaupasta ladattavat kirjat ovat suojaamattomia.En edes oikein tiedä, mitä väitit, joten vaikea väittää vastaankaan. Puhuit kätevyydestä. Minusta on kaikkein kätevintä pysyä kaukana Adoben virityksestä, koska sitä ei tarvita käytännössä mihinkään, ainakaan lukulaitteen kanssa. Siihen en ota mitään kantaa, jos käyttää pelkästään tietokonetta e-kirjojen lukemiseen. Mobiililaitteisiin on omat softansa, tuskin niidenkään kanssa mitään ADEa tarvitaan.
Onko kenelläkään kokemuksia Bookeen Cybook Muse HD laitteesta? TM:n testissä oli ykkönen. Kindle All new kindle jäi kakkoseksi ja Pocketbook Touch lux 4 kolmanneksi.
Mulla on Kobo Aura ja tykkään siitä kovasti. En juuri kaipaa fyysisiä nappeja, koska tuon pyyhkäisy on ihan vaivaton tapa kääntää sivua. Mutta se, miksi erityisesti tykkään Kobosta, on se portaaton taustavalon säätö kahden sormen pyyhkäisyllä. Vaimolla on Kindle Paperwhite ja siinä taustavaloon mennään menun kautta.Olen käyttänyt Koboja ja Kindleja ja nyt tätä Bookeenia. Kaikki kirjat pyöräytän aina Calibren läpi, joten laitteella ei sinänsä ole itselle ollut mitään väliä. Tällä hetkellä kuitenkin nostan tämän sivunvaihtonappiominaisuuden isoksi plussaksi näiden laitteiden käytössä.
Kyllä mulla Kobo Forma osaa suorittaa lainauksen paikallisen kirjaston OverDrivestä. Myös valikoimaa voi selata ja hakua käyttää. PC:tä en ole käyttänyt OverDriven käyttöön rekisteröinnin ja salasanan asettamisen jälkeen. Luulis että myös ainakin Kobo Libra kykenisi samaan.Kobo-laitteen yhteydessä mainittu Overdrive on Kobon valmistajan (Rakuten) markkinoima kirjastojärjestelmä, jonka joitakin osia on myös täkäläisissä kirjastoissa käytössä. Ei kuitenkaan niitä osia joita tarvittaisiin, jotta lukulaitteella voisi suoraan lainata. Ja hyvä niin, koska onhan se lukulaitteen käyttöliittymä kovin kömpelö.
Mielenkiintoista. Mikä paikallinen kirjasto on kysymyksessä?Kyllä mulla Kobo Forma osaa suorittaa lainauksen paikallisen kirjaston OverDrivestä. Myös valikoimaa voi selata ja hakua käyttää. PC:tä en ole käyttänyt OverDriven käyttöön rekisteröinnin ja salasanan asettamisen jälkeen. Luulis että myös ainakin Kobo Libra kykenisi samaan.