Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 015
10 kertaa vuodessa... tuolla tahdilla kennot vain kuolettuu ajan kanssa ennen kuin pääset 500 sykliin (50v päästä).

Jos noin harvakseltaan käyttöä niin kannattaa varmistaa että jättää akun aina täytenä säilöön. Tyhjä akku kuolee säilytyksessä helpommin kuin täysi.

En kyllä keksi miksi ostaisi sähköpyörän ja jättäisi melkein kokonaan ajamatta. Toki korona on voinut sotkea työmatkat jne.
Litiumakkua ei kannata täytenä säilyttää. Täytenä säilyttäminen koskee lyijyakkua.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
501
Mitenköhän kauan noi sähköpyörän akut yleensä kestää ennen kun pitää uusia?
Mulla on nyt vajaan vuoden vanha GZR Pedelec Fat 4.0 jonka ostin verkkiksestä ja tuli nyt huomattua ettei siellä ole enää vara-akkuja myynnissä siihen... :(
En itse ainakaan ole googlella löytänyt mistä hitosta noita saisi muualta tilattua...
Kannattaa muistaa myös mahdollisuus uudelleen kennottaa akku, jos alkuperäisiä ei saa tai vaikka saisikin. Esim.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Kannattaa muistaa myös mahdollisuus uudelleen kennottaa akku, jos alkuperäisiä ei saa tai vaikka saisikin. Esim.
Tämä on toki kannattavaa jos muuta ei ole tarjolla. Aika kovia hintoja silti tulee esim 500Wh akustolle. Toki voi olla varma että saa laadukasta kennoa.

1613560380708.png
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Argh, taas tossa GZR Fatissa on ajosta löystyneet lokareiden kiinnitykset :mad:
Ne saa kiristettyä vaan renkaan alta eli pitää renkaat irroittaa aina tota operaatiota varten, ärsyttävän iso homma siis...
Minkäs nimisen ruuvin tms tohon mahtaan pitäis hommata tilalle että siinä olisi joku vastus sille että aukeaa tärinästä?
Tästä tuotekuvasta voi saada jonkun käsityksen miten on kiinni...
GZR Pedelec Fat
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
95
Argh, taas tossa GZR Fatissa on ajosta löystyneet lokareiden kiinnitykset :mad:
Ne saa kiristettyä vaan renkaan alta eli pitää renkaat irroittaa aina tota operaatiota varten, ärsyttävän iso homma siis...
Minkäs nimisen ruuvin tms tohon mahtaan pitäis hommata tilalle että siinä olisi joku vastus sille että aukeaa tärinästä?
Tästä tuotekuvasta voi saada jonkun käsityksen miten on kiinni...
GZR Pedelec Fat
Laita ruuviin lukitetta niin ei pyöri itsestään auki
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 257
Argh, taas tossa GZR Fatissa on ajosta löystyneet lokareiden kiinnitykset :mad:
Ne saa kiristettyä vaan renkaan alta eli pitää renkaat irroittaa aina tota operaatiota varten, ärsyttävän iso homma siis...
Minkäs nimisen ruuvin tms tohon mahtaan pitäis hommata tilalle että siinä olisi joku vastus sille että aukeaa tärinästä?
Tästä tuotekuvasta voi saada jonkun käsityksen miten on kiinni...
GZR Pedelec Fat
Lukkoprikka ja ruuvilukitetta, niin ei varmasti aukea itsestään. Prikka kilotavarana maksaa ehkä sentin ja Loctite purkki noin 10e.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Ei noita merkkipyörien akkuja voi kennottaa. Niissä on itsetuhomekanismi joka katkaisee moottorille menevän kommunikaation jos nyppäset kennon irti. Ehkä jollain kikkailulla vois onnistua niin että vetää vaihdettavan kennon kohdalle virtapiuhat ulkopuoliselta akulta. Sitä ei kukaan tiedä paljonko heittoa saa olla että järjestelmä tilttaa itsensä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 359
Ei noita merkkipyörien akkuja voi kennottaa. Niissä on itsetuhomekanismi joka katkaisee moottorille menevän kommunikaation jos nyppäset kennon irti. Ehkä jollain kikkailulla vois onnistua niin että vetää vaihdettavan kennon kohdalle virtapiuhat ulkopuoliselta akulta. Sitä ei kukaan tiedä paljonko heittoa saa olla että järjestelmä tilttaa itsensä.
Pitää paikkansa. Mainitun GZR:n akku ei kuitenkaan ole tässä suhteessa "merkkipyörän akku".
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
233
Osaisiko kukaan sanoa että käykö, Biltemasta ostettuun pyörään jossa kuvan mukainen näyttö, mikään parempi näyttö jossa olisi matkat nopeudet yms. suureet näytössä?

1613734016151.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Osaisiko kukaan sanoa että käykö, Biltemasta ostettuun pyörään jossa kuvan mukainen näyttö, mikään parempi näyttö jossa olisi matkat nopeudet yms. suureet näytössä?
Itseasiassa osaan hieman. Kyselin nimittäin Biltemalta kesällä että tuommoisen voi korvata Bilteman pyörän Sähköpolkupyörä MTB 27,5" 7-vaihteinen näytöllä. Oli ajatus viime kesänä hankkia, mutta se jäi. Silloin sen näytön numero oli 27-144401

Bilteman aspa auttoi mukavasti tuossa asiassa!
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
233
Itseasiassa osaan hieman. Kyselin nimittäin Biltemalta kesällä että tuommoisen voi korvata Bilteman pyörän Sähköpolkupyörä MTB 27,5" 7-vaihteinen näytöllä. Oli ajatus viime kesänä hankkia, mutta se jäi. Silloin sen näytön numero oli 27-144401

Bilteman aspa auttoi mukavasti tuossa asiassa!
Pitääpä hieman kysellä, ilmeisesti kuitenkin kyseessä bafangin uart joten ehkä myöskin nuo ebay näytötkin voisi toimia.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Kas, kävit sitten editoimassa turhat vittuilut pois. Kiitos siitä.

Tosiaan, näyttää olevan -10 Shimanon suositus, täytyy kokeilla tuota STUnlockeria josko sillä saa sen lampun varauksen pois, ihan mielenkiinnosta onko vika siinä.

Jos ostan kotimaisen pyörän voisin olettaa että kestää normaalit Etelän talvet, jos kyse olisi Lapin -30 niin ymmärrän.
Mä jätin akun pyörään ulos työpaivän ajaksi -27 pakkasella. Ei ongelmia.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Mä jätin akun pyörään ulos työpaivän ajaksi -27 pakkasella. Ei ongelmia.
Pieni synninpäästö Shimanolle, kun otin akun irti niin kontaktit oli aivan jäässä, taisi olla siinä vika.

Sen jälkeen toiminut sujuvasti -20 asteessakin, jopa niin että jäljellä 1/5 pykälää.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Tällaisen Abus-kypärän ostin Saksan Amazonilta, kun ei kylmässä Suomessa kukaan tätä mainiota kypärää myy, ja hyvin pysyy pää lämpimänä paukkupakkasilla. Miedommille keleille kypärästä voi riisua aukkojen peitetulpat, korvasuojukset ja sisäpipon pois, jolloin jäljelle jää ihan tavallinen Abus Scraper 3.0.

Saisko linkkiä kypärään? Mikä ton talvimallin tyyppi on?
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
133
Saisko linkkiä kypärään? Mikä ton talvimallin tyyppi on?
Tätä löytyy myös motonetistä ilman talvivarustusta jos haluaa käydä sovittamassa, hinta 50e. Itse olisin tilannut väärän kokoisen ilman sovitusta. Tilasin bikesteriltä talvikitin, 35e postikuluineen mutta tuli tilattua muutakin samalla.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
318
E/FAT 1000W Sähkömaastopyörä Kaasukahvalla ja Fatbike Renkailla Minkä verran rahoille vastinetta olisi tästä Vartiokylän Pyörä sähköfatista?

E/FAT 1000W sähköfatbike on Suomessa suunniteltu sähkömaastopyörä. Olemme tarkkaan suunnitelleet ja ajamalla testanneet kaikki pyörämme osat. Perustamme suunnittelumme pitkään ja vankkaan kokemukseemme niin polkupyöräalalta kuin enduro- ja motocross moottoripyöräilystä.

Itse piirtämämme E/FAT:n runko eroaa pystymmällä ajoasennolla yleisesti maastopyörissä käytetystä runkogeometriasta mahdollistaen erinomaisen ajomukavuuden. Lisäksi valmistamamme erittäin voimaks 1000W/95Nm takanapamoottori ja yksi markkinoiden tehokkaimmista 832Wh akuista sekä vauhdikkaaseen ajoon suunnittelemamme 140mm joustava etuiskunvaimennin takaavat sinulle nautinnollisia pyöräilykokemuksia ympäri vuoden. Itse suunnittelemiemme osien lisäksi olemme valinneet E/FAT sähkömaastopyörään sopivimmat osat laadukkailta tuotemerkeiltä.

SRAM 9-nopeuksinen vaihteisto kestää kovempaakin käyttöä ja vaihtaminen on tarkkaa ja miellyttävää. Tehokkaat mopojarruiksi tyyppihyväksytyt hydrauliset Tektro Dorado HD-E715 levyjarrut markkinoiden suurimmilla 203mm jarrulevyillä takaavat voimakkaan pysähtymistehokkuuden suurillakin nopeuksilla. Leveät maastoon suunnitellut Kenda Juggernaut 26″ x 4,5″ renkaat markkinoiden leveimmillä 105mm vanteilla mahdollistavat sähköfätille lukemattomia käyttötarkoituksia ympäri vuoden.

Ajajalla on massaa puolitoista markkaa ja kestävä värkki pitäisi saada alle :D
Ainaki naamakirjan läskipyörä ryhmässä muutama omistaja vaikuttanu tyytyväiseltä, itellä ei oo kokemusta tuosta. Kannattaa sieltä kysellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Ensi viikolla täytyy käydä liikkeellä katsomassa tätä vielä paremmin, olisi kuulemma viimeinen m-koko demopyörä jäljellä, josta voisi mahdollisesti hinnan puolesta vielä katsoa homman kuntoon. Laskeskelin noita osia hinnan puolesta ja päädyin tulokseen että ilman runkoa ja sähköjärjestelmää muut osat ovat vähän sekaisin Saksasta ja Suomesta milloin mistäkin nettikaupasta katsomalla ja arvioimalla noin 3700e. Ja koko pyörä tuolla nyt siis 3650e ja tuosta vielä jotain pois.

Eli vaikka nuo osuudet olisivatkin heikompilaatuista niin aika hyvin muuten kyllä pitäisi hintalaatu olla kohdillaan. Vähintään takuuajan ei ole mitään hätää tuon sähköjärjestelmän kanssa ja mitä myyjän kanssa jo tuosta juttelin, niin kyllä tuohon on valmistajalta saatu "pyhä lupaus" että varaosia myös jatkossa saisi. Ja tuosta olisi varmasti mahdollista jatkokäyttää etenkin noita foxin osia myös mahdollisissa tulevissa pyörissä. En itse löytänyt selvää tietoa tuon haarukan osalta, että meneekö tuo sama haarukka myös 29" pyöriin? Kasvattaisi jatkokäyttömahdollisuuksia melkoisesti jos näin olisi.
Vihdoin eilen pääsin testaamaan pyörää liikkeelle, L-kokoisia oli enää jäljellä mutta se oli onneksi itselleni sopiva. Hinnan puolesta sai lisävarusteineen niin hyvän tarjouksen, että pakkohan tuohon on tarttua. Lisävarusteineen tulee kuitenkin selvästi uuden mallin pyöriä halvemmaksi nyt ja osien puolesta pitäisi olla nyt sitten ainakin laatua, sähköjärjestelmää kenties lukuunottamatta. Itselläni näistä ei suuremmin kokemusta ole, mutta mitä testilenkillä tuota sai kokeiltua niin kivalta kyllä tuntui.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Ja vuoden päästä haukutaan täällä kun akku ei kestä enää käyttöä...
Tuskin. Kun akkua ei erehdy lataamaan kylmänä ollaan melko turvallisilla vesillä.

Edit: mutta joo, ehkä tuota akkua vois kovemmilla pakkasilla sisään viedä työpäivän ajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tuskin. Kun akkua ei erehdy lataamaan kylmänä ollaan melko turvallisilla vesillä.
Kukin tavallaan, itsellä ei tulisi mieleenkään säilyttää akkua - 27c pakkasessa, varsinkin kun akun saa 5s irti ja mukaan sinne lämpimään.

Oma akku toimii vielä 5v jälkeen kuin uusi ja vieläkin sillä ajaa saman matkan kuin uutena...
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
159
Pyörässä on nyt uutena paikallaan Bosch powertube 500, näyttää olevan lukituskappaleelle merkitty valmiiksi paikka ja kiinnikkeet 625 akulle.
Jos akun vaihtaa suurempaan ymmärtääkö järjestelmä ton automaattisesti? Ei vaadi käyttäjältä muuta toimenpidettä kuin akun fyysisen vaihtamisen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
260
Onko ollut muilla Boschin Kiox-näytöissä pakkasilla semmoista, että valittaisi akun varauksesta? Sammutan siis pyörän aina siten, että otan vaan suoraan tuon näytön irti, en erikseen paina virtanapista. Itsellä ainakin parhaiten synkronoi tiedot puhelimeen tuolla tavalla. Tuota näytön akun varausta ei taida mistään erikseen nähdä, mutta luulisi tuon aika täynnä aina olevan kun taitaa pyörän akkua käyttää silloin kun on pyörässä kiinni, eikä tuota ole tullut muuten päällä käytettyä. Muutaman kerran ladannut tuota erikseen tuon takia, mutta ei ole ollut vaikutusta. Ja ainoastaan pakkasilla tehnyt tuota. Voisi tietysti koittaa joku kerta, että tuleeko tuota ilmoitusta, jos sammuttaa silloin kun on vielä pyörässä kiinni tuo näyttö.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 244
Osaako joku tulkita kuvista että millainen Fiido M1 on ajoasento verrattuna mun nykyiseen GZR Pedelect Fat 4.0:aan?

Mulla on siis olkapäässä ja ranteessa vikaa jonka johdosta perinteiset maastopyörät missä ollaan ranteen varassa on ihan totaalinen ei, ajoasento tarvii olla siis aika paljon jopon tyylinen missä pystyy tarvittaessa antamaan ajon aikana lepoa toiselle kädelle.
Kun on tonnin budjetti ja pakko olla myös fat ja sisältää ehdottomasti kaapelilla pelittävä takajarru niin vaihtoehdot on hyvin vähissä, nykyinen GZR on ihan hyvin pelittänyt itsellä mutta lähinnä haluisin vähän vaihtelua ja olishan toi perus näyttökin kiva ettei tarttis älykellosta tuijotella nopeuksia ajon aikana...

Kävin tota GZR mittaamassa ja pyörän pituus on parin sentin tarkkuudella 160cm, korkeus 108cm.
Tuo Fiido M1 on 172cm pitkä ja 106cm korkea. Jos kaikki osat siis sijaitsisi ihan samoilla paikoilla niin toki tässä olisi huonompi ajoasento itselle, mutta kun eihän toi runko nyt ihan 1:1 ole ja ehkä joku osaa kommentoida onko toi fidoon malli silti paljon parempi kuin perinteinen maastopyörä.

Linkit mistä näkee kuvia:
GZR & Fiido.

Myöskin kiinnostaisi jos jollain olisi kokemusta sähkisten tilaamisesta ulkomailta, lähinnä siis takuuasiat kiinnostaa, kun vaihtoehtoina nyt olisi geekbuying, geekmall, fidoon virallinen kauppa ja muutama muu, geekmall sanoo hoitavansa itse tokan vuoden takuun eli antaisi 2v takuun, fidoo 1 vuoden, geekbuying yms ei ole mitään käsitystä miten yleensä hoidetaan takuut, aliexpressistä nyt puhumattakaan...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Vihdoin eilen pääsin testaamaan pyörää liikkeelle, L-kokoisia oli enää jäljellä mutta se oli onneksi itselleni sopiva. Hinnan puolesta sai lisävarusteineen niin hyvän tarjouksen, että pakkohan tuohon on tarttua. Lisävarusteineen tulee kuitenkin selvästi uuden mallin pyöriä halvemmaksi nyt ja osien puolesta pitäisi olla nyt sitten ainakin laatua, sähköjärjestelmää kenties lukuunottamatta. Itselläni näistä ei suuremmin kokemusta ole, mutta mitä testilenkillä tuota sai kokeiltua niin kivalta kyllä tuntui.
Ai saakeli että oli hienoa ajella liikkeeltä kotiin ensimmäinen matka pyörällä. Noin 15km jääsateessa yhtä hymyilyä koko matka. Sitten vain tutustumaan laitokseen tarkemmin tämä ilta. Ja vihreät tarrat pois kaikki mitä lähtee ja sitten mittailemaan mustien runkosuojatarrojen kokoa, että saisi vielä neutraalimman näköiseksi.
20210223_154748.jpg
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Onko missään selkeää laskuria, josta näkisi miten tuo vuoden vaihteessa tullut 1200e veroetu näkyy kk-hinnassa? Ihan samat lukemat tulevat esimerkiksi tällä laskurilla kuin viime vuonnakin Suomen Työsuhdepyörä Oy vai eikö tuota laskuria ole vain päivitetty ajan tasalle? Luulisi olevan, tässä on jo pari kuukautta ollut hyvää aikaa.

Esimerkkinä 3000e pyörästä tulee noin 40e/kk nettokustannukset. Samat lukemat tulivat jo viime vuonna ja silloin ei ollut tuota 1200e veroetua olemassa :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Itse käytin Vapaus.io:n laskuria ja tuo palvelunakin meillä siis firmassa käytössä: Työsuhdepyörälaskuri | Vapaus.io

Itse optimoin 48kk sopimuksen pyörän, lisävarusteiden ja 12e/kk huoltosopparin osalta tuohon 100 e/kk arvoon. Nettona vaikutus palkassa noin 50 e/kk. Noin neljäsosa menee leasingmaksuihin ja noin neljäsosan saa "ilmaiseksi".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 212
Kuluttajansuojalain vastaista toimintaa. EU-direktiivit edellyttää että merkkihuoltojen pitää huoltaa pyörä riippumatta mistä se on ostettu. Sama homma takuuasioiden kanssa.

Pyydä tuo kieltäytyminen kirjallisena ja vie asia kuluttaja-asiamiehelle.
Tulee varmaan tosi laadukasta korjausta ja superhyvää palvelua tuon jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 731
Eiks noi kaikki laskurit ole rikki? Mä olen ymmärtänyt (ja nyt taas kun luin pari artikkelia) että 1200€/vuosi on verovapaata. Eli työnantaja voi kävellä kauppaan ja pistää max 1200€ tiskiin ja hankkia pyörän vuodeksi tai 3600€ kolmeksi. Fillari tulee sulle luontoisetuna etuna eikä se vaikuta mitenkään sun verotettaviin ansioihin. Kuitenkin nuo laskurit näyttävät jo vaikka 700€ pyörälle sinä maksat N eur, säästät M eur...
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 358
Eiks noi kaikki laskurit ole rikki? Mä olen ymmärtänyt (ja nyt taas kun luin pari artikkelia) että 1200€/vuosi on verovapaata. Eli työnantaja voi kävellä kauppaan ja pistää max 1200€ tiskiin ja hankkia pyörän vuodeksi tai 3600€ kolmeksi. Fillari tulee sulle luontoisetuna etuna eikä se vaikuta mitenkään sun verotettaviin ansioihin. Kuitenkin nuo laskurit näyttävät jo vaikka 700€ pyörälle sinä maksat N eur, säästät M eur...
No jotain tuon suuntaista hain. Tämän uuden veroedun jälkeen ei huvita maksaa 40-50e/kk 3-4v vuoden ajan vaan odotin, että summa pienisi johonkin pariin kymppiin...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Tuohan nyt riippuu sitten täysin työntekijän ja työnantajan välisestä sopimuksesta. Tuskin moni firma haluaa pyörää ottaa omalla kustannuksellaan vaan kuten meillä että työntekijä maksaa tuon, mutta summa vähennetään suoraan bruttopalkasta, jolloin se on verovapaata ja vaikutus nettopalkkaan riippuu työntekijän veroprosentista. Ja myös työnantaja säästää palkan sivukulut. Tämä mahdollistaa lähes mille vaan firmalle pyörien hankkimisen koska niistä ei kuluja muodostu yritykselle ja nyt kun noita tarjotaan ulkopuolisina leasingpalveluina, niin ei pitäisi työllistää HRää kovin paljon. Suurimmat säästöt työntekijän näkökulmasta toki saatavissa, jos saa sovittua, että työnantaja hankkii pyörän suoraan itse ja vähentää sen arvoa työntekijän palkasta jolloin tuo leasingfirman osuus jää pois (omassa tapauksessa reilu 20e/kk). Mutta tästä toki aiheutuu firman puolelle kirjanpidollista hommaa enemmän varmasti.

En tiedä osasinko selittää lainkaan selkeämmin, mutta on tätä asiaa on mielestäni melko paljon avattu eri sivustoilla ja palveluntarjoajien toimesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 731
Eli nuo laskurit olettavat (kertomatta asiaa) että fillari vähennetään palkasta, jolloin ”sinä maksat” on suoraan fillarin_vuosikulut*(1-(marginaalivero+eläke yms muut pakolliset eli~8%)).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Ekaa kertaa ajelemaan poluille uudella fillarilla ja olihan tuo nyt todella nättiä. Onneksi lähdin ajoissa kun paluumatkalla alkoi olla jo paikka paikoin melko upottavaa. Akku tyhjäksi pyörästä ja puhelimesta matkan aikana, kuskissa olisi ollut vielä paukkuja jäljellä.

Täytyy etsiä näköjään varavirtalähteelle joku sopiva runkolaukku, jos haluaa jatkossa kuunnella podcasteja ja seurata polkukarttaa pidemmän lenkin, nyt ei kuitenkaan lenkki ollut kun noin 1,5h ja imi akun puhelimesta tyhjäksi. Pyörän akku ei ollut täynnä lähdettäessä ja pääsi vähän yllättämään loppuessaan, mutta onneksi ei ollut enää montaa sataa metriä kotiin.
20210227_102617.jpg
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
121
E/FAT 1000W Sähkömaastopyörä Kaasukahvalla ja Fatbike Renkailla Minkä verran rahoille vastinetta olisi tästä Vartiokylän Pyörä sähköfatista?

E/FAT 1000W sähköfatbike on Suomessa suunniteltu sähkömaastopyörä. Olemme tarkkaan suunnitelleet ja ajamalla testanneet kaikki pyörämme osat. Perustamme suunnittelumme pitkään ja vankkaan kokemukseemme niin polkupyöräalalta kuin enduro- ja motocross moottoripyöräilystä.

Itse piirtämämme E/FAT:n runko eroaa pystymmällä ajoasennolla yleisesti maastopyörissä käytetystä runkogeometriasta mahdollistaen erinomaisen ajomukavuuden. Lisäksi valmistamamme erittäin voimaks 1000W/95Nm takanapamoottori ja yksi markkinoiden tehokkaimmista 832Wh akuista sekä vauhdikkaaseen ajoon suunnittelemamme 140mm joustava etuiskunvaimennin takaavat sinulle nautinnollisia pyöräilykokemuksia ympäri vuoden. Itse suunnittelemiemme osien lisäksi olemme valinneet E/FAT sähkömaastopyörään sopivimmat osat laadukkailta tuotemerkeiltä.

SRAM 9-nopeuksinen vaihteisto kestää kovempaakin käyttöä ja vaihtaminen on tarkkaa ja miellyttävää. Tehokkaat mopojarruiksi tyyppihyväksytyt hydrauliset Tektro Dorado HD-E715 levyjarrut markkinoiden suurimmilla 203mm jarrulevyillä takaavat voimakkaan pysähtymistehokkuuden suurillakin nopeuksilla. Leveät maastoon suunnitellut Kenda Juggernaut 26″ x 4,5″ renkaat markkinoiden leveimmillä 105mm vanteilla mahdollistavat sähköfätille lukemattomia käyttötarkoituksia ympäri vuoden.

Ajajalla on massaa puolitoista markkaa ja kestävä värkki pitäisi saada alle :D
Toivottavasti et ole ennättänyt tuota ostaa, kun ajattelin kertoa kokemuksia kun tuollaisella olen polkenut vs. merkkipyörät. Pyörä on taattua kiinanlaatua. En tiedä mitä mainoslause "suunniteltu Suomessa" tarkoittaa.. Tuossa merkkipyöriin verrattuna ei ole mitään hyvää. Testaajien positiiviset kommentit voivat juontaa siitä, ettei haluta myöntää oman ostoksen olevan pettymys tai sitten ei ole kokemusta verrokeista.
EFATin runko on vatkulia. Aivan kuin kamat olisi viskottu mummonpyörän runkoon. Iskunvaimennuksen reagointi on heikkoa, eikä kestä käytössä. Moottorin sijoitus takarenkaaseen on huono. Hyvänä puolena ketjut kestävät paremmin kuin keskimoottorisessa. Moottorissa ei ole momentintunnistusta; kuljettajasta tuntuu enemmän olo matkustajalta. En keksinyt tuosta pyörästä suoraan sanottuna mitään hyvää. Tonnin pyörää myydään kolmella. Siinä kai se bisnesidea. Osta ennemmin merkkipyörä, uutena tai käytettynä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Moottorissa ei ole momentintunnistusta; kuljettajasta tuntuu enemmän olo matkustajalta.
Jos yhtään olen ymmärtänyt niin osalle tämä on juuri se mitä haetaan. Eli "polku"pyörä moottorilla ja kaasukahvalla. Polkeminen ei ole tarkoitus vaan kaasutella menemään. Ei kehdata/haluta mitään 50cc mopoa, mutta sähkömopo kyllä kelpaa.

Jos oikeasti polkupyörää haluaa niin kaikki ilman momenttitunnistusta kannattaa tosiaan jättää kauppaan. Momenttitunnistus on aivan ehdoton vaatimus polkupyörämäiselle ajolle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
398
Toivottavasti et ole ennättänyt tuota ostaa, kun ajattelin kertoa kokemuksia kun tuollaisella olen polkenut vs. merkkipyörät. Pyörä on taattua kiinanlaatua. En tiedä mitä mainoslause "suunniteltu Suomessa" tarkoittaa.. Tuossa merkkipyöriin verrattuna ei ole mitään hyvää. Testaajien positiiviset kommentit voivat juontaa siitä, ettei haluta myöntää oman ostoksen olevan pettymys tai sitten ei ole kokemusta verrokeista.
EFATin runko on vatkulia. Aivan kuin kamat olisi viskottu mummonpyörän runkoon. Iskunvaimennuksen reagointi on heikkoa, eikä kestä käytössä. Moottorin sijoitus takarenkaaseen on huono. Hyvänä puolena ketjut kestävät paremmin kuin keskimoottorisessa. Moottorissa ei ole momentintunnistusta; kuljettajasta tuntuu enemmän olo matkustajalta. En keksinyt tuosta pyörästä suoraan sanottuna mitään hyvää. Tonnin pyörää myydään kolmella. Siinä kai se bisnesidea. Osta ennemmin merkkipyörä, uutena tai käytettynä.
Kiitos paljon! Varauslista on ollut tuossa tabissa auki, mutta taidanpa näillä puheilla sulkea. Nyt vaan pitäisi jo pikkuhiljaa saada joku vehje tilaukseen kevään ajelua varten. Olisiko tuossa 2-4 tonnin hintaluokassa ehdottaa hyvää e-fattia lihavalle? :p

Esim. FitNord Rumble 300 sähköfatbike (690Wh tehoakku) - Kuntokauppa.fi löytyisi 20% alesta ja vaikuttaisi hyvältä kun takamoottori momentintunnistimella, mutta onko sitten liiankin halpa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 359
Kiitos paljon! Varauslista on ollut tuossa tabissa auki, mutta taidanpa näillä puheilla sulkea. Nyt vaan pitäisi jo pikkuhiljaa saada joku vehje tilaukseen kevään ajelua varten. Olisiko tuossa 2-4 tonnin hintaluokassa ehdottaa hyvää e-fattia lihavalle? :p
Tunturi Emax tai Helkama FE10/FE11 luulisi olevan melkoisen varmoja valintoja. Yritä päästä koeajolle jossain. Joko pyöräliikkeeseen tai johonkin vuokraamoon. Usein vuokraamoissa on juuri noita malleja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 846
Viestejä
4 211 011
Jäsenet
70 967
Uusin jäsen
Sinivuokko-85

Hinta.fi

Ylös Bottom