Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jos on varaa tai halua ostaa kunnon täysjousto (lue +4k€) niin ehdottomasti sellainen kunnon joustoilla, sähköpyörässä lisäpaino ei 90% kuskeja vaikuta mitään ja kunnon joustolla oleva pyörä avaa uusia mahdollisuuksia harrastukseen jos vaikka innostuu hypimisestä ja bikeparkeista!

Se että ostetaan 2-3k€ täysjousto metsään tms hyppimiseen niin ei hyvä, liikaa kompromisseja ja tulee vain paha mieli kun pyörä ei sittenkään sovellu muuhun kuin polulla ajeluun...
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
666
Nuo takuu asiat kyllä sitten toisaalta jännittää. Saksaan pitäisi vissiin omakustanteisesti se lähettää jos jotain kävisi...
Ei tarvi lähettää omakustanteisesti. EU-lainsäädäntö takaa sen, että tuotteen virhe on korjattava takuun/virhevastuun aikana täysin veloituksessa (ml. postitukset).
 
Liittynyt
02.06.2021
Viestejä
17
Ei tarvi lähettää omakustanteisesti. EU-lainsäädäntö takaa sen, että tuotteen virhe on korjattava takuun/virhevastuun aikana täysin veloituksessa (ml. postitukset).
No tuo on hyvä tietää, eli muuta ei maksa kuin ajoaikaa :) Toki samaa ootteluahan se olisi suomessakin jos pyörää täälläpäin huollettaisiin
 
Liittynyt
07.07.2020
Viestejä
20
21km ajettu Grand Canyon:ON 8 alkoi pitämään tälläistä rutinaa polkiessa: pyörä huoltoon? Valmistaja vastasi sähköpostilla että olen itse hajottanut mahdollisesti voimansiirron osan(polkulaakeri?), virallinen Canyon huolto ei videon perusteella osannut sanoa mikä vikana. Eilen rasvailin ketjut ja ajelin 9km hiekkatie lenkin ja n.5km kohdalla alkoi sama rutina kuulumaan kun tuli vähän jyrkempi ylämäki vastaan. Ääni jatkui kuulumistaan kotipihaan asti. Kaikki muuten pelittää pyörässä ja google vaan kehoittaa varmistamaan että pyörässä on kaikki ruuvit ja pultit kunnolla kiinni. Onko tässä nyt vaihtoehtona vaan viedä viralliseen huoltoon ja toivoa että menisi takuuseen?
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
852
21km ajettu Grand Canyon:ON 8 alkoi pitämään tälläistä rutinaa polkiessa: pyörä huoltoon? Valmistaja vastasi sähköpostilla että olen itse hajottanut mahdollisesti voimansiirron osan(polkulaakeri?), virallinen Canyon huolto ei videon perusteella osannut sanoa mikä vikana. Eilen rasvailin ketjut ja ajelin 9km hiekkatie lenkin ja n.5km kohdalla alkoi sama rutina kuulumaan kun tuli vähän jyrkempi ylämäki vastaan. Ääni jatkui kuulumistaan kotipihaan asti. Kaikki muuten pelittää pyörässä ja google vaan kehoittaa varmistamaan että pyörässä on kaikki ruuvit ja pultit kunnolla kiinni. Onko tässä nyt vaihtoehtona vaan viedä viralliseen huoltoon ja toivoa että menisi takuuseen?

Tarkista ensin että vaihteisto on varmasti säädetty oikein. Siis vielä niin että ajaessa vaihtaa miettimättä kaikki vaihteet.

Jos laakeri on jostain rikki niin ei ketjun rasvauksen pitäisi siihen vaikuttaa.

Lisäys vielä että tarkista myös ketjun pituus.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
285
Mitenköhän 21km matkalla käyttäjä saisi rikki voimansiirron osan? Olen Canyonia miettinyt myöskin, mutta jos valmistajalla on tällinen pullikoija asenne ajamattomia takuunalaisia pyöriä kohtaan niin ehkä katson jotain muuta merkkiä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 403
21km ajettu Grand Canyon:ON 8 alkoi pitämään tälläistä rutinaa polkiessa: pyörä huoltoon? Valmistaja vastasi sähköpostilla että olen itse hajottanut mahdollisesti voimansiirron osan(polkulaakeri?), virallinen Canyon huolto ei videon perusteella osannut sanoa mikä vikana. Eilen rasvailin ketjut ja ajelin 9km hiekkatie lenkin ja n.5km kohdalla alkoi sama rutina kuulumaan kun tuli vähän jyrkempi ylämäki vastaan. Ääni jatkui kuulumistaan kotipihaan asti. Kaikki muuten pelittää pyörässä ja google vaan kehoittaa varmistamaan että pyörässä on kaikki ruuvit ja pultit kunnolla kiinni. Onko tässä nyt vaihtoehtona vaan viedä viralliseen huoltoon ja toivoa että menisi takuuseen?
Takuu homma.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Laakerivika kyllä rutisee koko ajan eikä puoli kierrosta kerralla, tarkista kaikki pultit ja ettei missä moottorin kiinnityksen välissä ole mitään hiekkaa tms.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 923
Laakerivika kyllä rutisee koko ajan eikä puoli kierrosta kerralla, tarkista kaikki pultit ja ettei missä moottorin kiinnityksen välissä ole mitään hiekkaa tms.
Juuri näin. Melkein luulisi että oikea kampi on löysässä, kun äänen perusteella tuntuisi olevan ratas joka hinkkaa ketjuohjuriin silloin tällöin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 016
Kuulostaa jonkun yksittäisen asiakaspalvelijan sooloilulta.

Itsellä oli mennyt satulaputken kumitiiviste linttaan kuljetuksessa(90% kosmeettinen haitta) ja homma meni mukisematta takuuseen.

Ehkä tuossa kannattaa korostaa sitä, että pyörällä on ajettu tosiaan 21km ja siinä ajassa ei pysty mitään rikkomaan ilman väkivaltaa.

Vika on mitä todennäköisemmin ollut pyörässä jo uutena, ts. valmistusviallinen komponentti/kokoonpanovirhe.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 362
21km ajettu Grand Canyon:ON 8 alkoi pitämään tälläistä rutinaa polkiessa: pyörä huoltoon? Valmistaja vastasi sähköpostilla että olen itse hajottanut mahdollisesti voimansiirron osan(polkulaakeri?), virallinen Canyon huolto ei videon perusteella osannut sanoa mikä vikana. Eilen rasvailin ketjut ja ajelin 9km hiekkatie lenkin ja n.5km kohdalla alkoi sama rutina kuulumaan kun tuli vähän jyrkempi ylämäki vastaan. Ääni jatkui kuulumistaan kotipihaan asti. Kaikki muuten pelittää pyörässä ja google vaan kehoittaa varmistamaan että pyörässä on kaikki ruuvit ja pultit kunnolla kiinni. Onko tässä nyt vaihtoehtona vaan viedä viralliseen huoltoon ja toivoa että menisi takuuseen?
Saako äänen toistettua, jos pyörä on huoltotelineessä/perää pidetään ilmassa ja käsin pyöritellen? Jos ei niin, niin siirtäisin katseen kammen pultteihin tai eturattaan pultteihin. Noita kampia on ollut löysällä yhdellä sun toisella merkillä ja muutenkin sähköpyörillä löystyy helposti jossei ole ollut tarpeeksi kireällä. Saattaa siitä huolimattakin löystyä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
21km ajettu Grand Canyon:ON 8 alkoi pitämään tälläistä rutinaa polkiessa: pyörä huoltoon? Valmistaja vastasi sähköpostilla että olen itse hajottanut mahdollisesti voimansiirron osan(polkulaakeri?), virallinen Canyon huolto ei videon perusteella osannut sanoa mikä vikana. Eilen rasvailin ketjut ja ajelin 9km hiekkatie lenkin ja n.5km kohdalla alkoi sama rutina kuulumaan kun tuli vähän jyrkempi ylämäki vastaan. Ääni jatkui kuulumistaan kotipihaan asti. Kaikki muuten pelittää pyörässä ja google vaan kehoittaa varmistamaan että pyörässä on kaikki ruuvit ja pultit kunnolla kiinni. Onko tässä nyt vaihtoehtona vaan viedä viralliseen huoltoon ja toivoa että menisi takuuseen?

Olisiko takapan rattaat löysässä itsellä oli vähän saman tyylinen ääni ? 10min homma pyörähuollossa kun kävin eilen trek powerfly kanssa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nykyajan ihminen on kyllä niin vieraantunut normaaleista asioista ettei osata edes pulttien kireyksiä tarkistaa, saatikka kiristää :facepalm:

Jos mä voin tehdä jonkun toimenpiteen ilman rahaa muutamassa minuutissa niin en mä ala sen takia pyörää kuskaamaan takuuhuoltoon.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Tuo on myös totta mutta ei ole vielä ihan kaikkia työkaluja pyöränhuoltoa varten pikkuhiljaa ostelen lisää ja opettelen mutta jos on kiiru saada kuntoon vien pajalle että pääsen töihin kun menen kaikki työmatkat pyörällä 18,5km/ suuntaansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Nykyajan ihminen on kyllä niin vieraantunut normaaleista asioista ettei osata edes pulttien kireyksiä tarkistaa, saatikka kiristää :facepalm:

Jos mä voin tehdä jonkun toimenpiteen ilman rahaa muutamassa minuutissa niin en mä ala sen takia pyörää kuskaamaan takuuhuoltoon.
Riippunee hieman viasta onko kotikonstein korjattavissa, itsellä esim. ei oltu tehtaalla laitettu tuohon moottorin/eturattaan kiristysrenkaaseen kierrelukitetta, niin se löystyi jatkuvasti. Tässä netissä löytyneessä ketjussa kuvattu samaa ongelmaa Bosch CX gen 4 chainring nut
Vaatii siis kammen irroituksen (erikoistyökalu, mutta löytyy esim. biltemasta edullisesti), gen3/4 sopivan lukkorengas-adapterin (myöskin erikoistyökalu) ja sitä kierrelukitetta. Monelta ei näitä varmaan valmiina löydy, itse vuosihuollon yhteydessä mainitsin asiasta, niin pistettiin siinä samalla kunnolla kiinni.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Riippunee hieman viasta onko kotikonstein korjattavissa, itsellä esim. ei oltu tehtaalla laitettu tuohon moottorin/eturattaan kiristysrenkaaseen kierrelukitetta, niin se löystyi jatkuvasti. Tässä netissä löytyneessä ketjussa kuvattu samaa ongelmaa Bosch CX gen 4 chainring nut
Vaatii siis kammen irroituksen (erikoistyökalu, mutta löytyy esim. biltemasta edullisesti), gen3/4 sopivan lukkorengas-adapterin (myöskin erikoistyökalu) ja sitä kierrelukitetta. Monelta ei näitä varmaan valmiina löydy, itse vuosihuollon yhteydessä mainitsin asiasta, niin pistettiin siinä samalla kunnolla kiinni.
Kun ostaa sen polkupyörän niin juurikin Biltemasta tms. kannattaa ostaa perus setti työkaluja, ei maksa montaa kymppiä, varsinkaan kun työkalut ei ole kertakäyttö tavaroita niin niistä on hyötyä koko loppu elämäksi.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
852

Tässä on mielenkiintoinen systeemi tulevaisuuteen ja saa nähdä miten yleistyy tai tulee kilpailua.

Muutamia pyöriä jo löytyykin ja vaikka mainostetaan ylivertaisena niin pitänee muistaa se että kyllä nämä ketju ja rataspakka systeemitkin aika paljon kestävät ja korjaus on ilmaista tuohon verrattuna.

Ilmeisesti myös paino taitaa olla asia joka ei ainakaan tule laskemaan ja sen pohjalta ihmettelen tuota "järjetöntä skaalaa" sähköpyörään jos rajoitus sen 25km/h

Ihan kuin tämä rataspakan 500-520% ei jo riittäisi.


En kyllä heti nähnyt pyörän tiedoissa että onko rajoitettu. No poistan viestin jos joku huomaa ettei ole ja pahastuu. :btooth:
 
Viimeksi muokattu:

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Ei onnistunu tilaus tännepäin..
Prkl. Itse juuri iskin ostoskoriin ja jäin vielä miettimään olisiko sopiva hankinta... vaan ei ilmeisesti. Mihin se tilaus tökkäsi?
Itsellä olisi noin 4k€ hintaluokassa hakusessa täysjousto sähköpyörä. Miksei jäykkäperäkin kävisi. Saa laittaa suosituksia.
 
Liittynyt
09.12.2018
Viestejä
145
Prkl. Itse juuri iskin ostoskoriin ja jäin vielä miettimään olisiko sopiva hankinta... vaan ei ilmeisesti. Mihin se tilaus tökkäsi?
Itsellä olisi noin 4k€ hintaluokassa hakusessa täysjousto sähköpyörä. Miksei jäykkäperäkin kävisi. Saa laittaa suosituksia.
Tuli vaan ilmoitusta ettei voida toimittaa valittuun maahan, kun yritti mennä eteenpäin kohti maksu sivua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Minkäslaista pyörää raati ehdottaa seuraavaan skenaarioon:

Lapsi pyöräkärryn (myös turvaistuinmahdollisuus) kyydissä päiväkotiin, sieltä töihin ja töistä kotiin. Kilometrejä tulee aika tasan 10. Pääsääntöisesti asfalttia, mutta muutama oikoreitti menee hiekalla.

Mielelläni suosin paikallista pyöräliikettä, jonka merkkivalikoimista löytyy: Trek, Scott, Crescent.
Hinta maksimissaan 3500 €.

Pyörä tulee miehelle, mikäli niissä on enää mitään eroa.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
532
Minkäslaista pyörää raati ehdottaa seuraavaan skenaarioon:

Lapsi pyöräkärryn (myös turvaistuinmahdollisuus) kyydissä päiväkotiin, sieltä töihin ja töistä kotiin. Kilometrejä tulee aika tasan 10. Pääsääntöisesti asfalttia, mutta muutama oikoreitti menee hiekalla.

Mielelläni suosin paikallista pyöräliikettä, jonka merkkivalikoimista löytyy: Trek, Scott, Crescent.
Hinta maksimissaan 3500 €.

Pyörä tulee miehelle, mikäli niissä on enää mitään eroa.
Kuukauden päivät olen vastaavaa, taino matka suuntaansa 9km, hoidellut MBM Kairos - pyörällä.
Viimeisen päälle laite, mitä nyt pyöräkärryä varten joutui uuden läpiakselin hakemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Kuukauden päivät olen vastaavaa, taino matka suuntaansa 9km, hoidellut MBM Kairos - pyörällä.
Viimeisen päälle laite, mitä nyt pyöräkärryä varten joutui uuden läpiakselin hakemaan.
Pitkien tutkimusten jälkeen päädyin tilaamaan Cube Touring Hybrid ONE Perf.

Ei ole halua metsäpoluille, joten suosin mallia keski-ikä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
35
Voisiko joku jolla on Tunturin 290 CE tai ME, kertoa kokemuksia M rungosta. Onko ollut hyvä? En ole löytänyt mittakuvaa siitä ja pohdein olisiko sopiva omalle 177cm varrelle.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
170
Voisiko joku jolla on Tunturin 290 CE tai ME, kertoa kokemuksia M rungosta. Onko ollut hyvä? En ole löytänyt mittakuvaa siitä ja pohdein olisiko sopiva omalle 177cm varrelle.
Ite ostin kesäkuun alussa 290 CE:n Larun pyörästä, silloin siellä ainakin oli kokeiltavissa sekä L että M kokoa.
Ite 182cm pitkä ja L koko olisi varmaan muuten mennyt ihan ok, mutta keskitanko oli todella korkealla, tästä myös myyjäkin varotti heti alkuun.
Eli M koko lähti itsellä tuolloin matkaan ja sopivalta on tuntunut nyt tän 300km verran.

Itse pyörän osalta en oikeen keksi kyllä mitään negatiivista sanottavaa.
Ensihuollossakaan ei ollut mitään moitteita.

SRAM vaihteethan tuossa on vähän semmonen mielipiteitä jakava asia ja itsellekin oli uusi tuttavuus.
Mutta kunhan on hyvin säädetty niin siinä nuo menee missä Shimanotkin.

Viimesimpänä lisänä eilen tuli laitettua Suntourin joustotolppa paikalleen ja 5min testilenkin perusteella muuttu pyörän olemus kyl täysin tommosella 70e panostuksella :D
Josko sitä lähipäivinä kerkeis käydä heittää vähä pidempää lenkkiä.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Vaimon pyörän sähköistämistä miettinyt ja aiemmin oon nähny sellasia kittejä missä on takavanteessa akku ja moottori. Nyt en muka mistään löydä niitä. Apuja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Vaimon pyörän sähköistämistä miettinyt ja aiemmin oon nähny sellasia kittejä missä on takavanteessa akku ja moottori. Nyt en muka mistään löydä niitä. Apuja?
Napamoottoria mahtanet tarkoittaa, mutta on muunnossarjoja myös keskimoottorilla.
Pari ensimmäistä tulosta googlesta:

Suomessa tietysti "suomi hinnat", eli ulkomailta tilatessa voi säästää huomattavastikin esim.:
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Napamoottoria mahtanet tarkoittaa, mutta on muunnossarjoja myös keskimoottorilla.
Pari ensimmäistä tulosta googlesta:

Suomessa tietysti "suomi hinnat", eli ulkomailta tilatessa voi säästää huomattavastikin esim.:
Eikun nimenomaan semmosia kittejä missä akku ja moottori on yhtenä pakettina takavanteessa. Eli pyörän navassa on yksi ainoa liitin ja siitä ladataan yms. Liekköhän ollut huonoja kun ei enää tunnu löytyvån?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Vaimon pyörän sähköistämistä miettinyt ja aiemmin oon nähny sellasia kittejä missä on takavanteessa akku ja moottori. Nyt en muka mistään löydä niitä. Apuja?
En ole koskaan nähnyt tuollaisia, eli sarjoissa on tietääkseni aina ollut moottori ja lisäksi sitten erillinen akku. Napamoottori kyllä näyttää joskus tosi isolta, eli olisiko tuossa mennyt ajatus siltä osin sekaisin ja olet kuvitellut, että siinä on ollut myös akku samassa?

Muunnossarjat ovat usein tällaisia ja näihin pitää sitten ostaa sopiva akku erikseen:

1689244592309.png
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
En ole koskaan nähnyt tuollaisia, eli sarjoissa on tietääkseni aina ollut moottori ja lisäksi sitten erillinen akku. Napamoottori kyllä näyttää joskus tosi isolta, eli olisiko tuossa mennyt ajatus siltä osin sekaisin ja olet kuvitellut, että siinä on ollut myös akku samassa?

Muunnossarjat ovat usein tällaisia ja näihin pitää sitten ostaa sopiva akku erikseen:

Kyllä näitä on myynnissä ihan oikeissa kaupoissakin joten uskon että en ole erehtynyt. Pitääpäs jatkaa etsimistä
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 280
Kyllä näitä on myynnissä ihan oikeissa kaupoissakin joten uskon että en ole erehtynyt. Pitääpäs jatkaa etsimistä
172 Wh akku, niin ei kyllä kovin montaa kymmentä kilometriä riitä. Tuotesivuilla ilmoitettu kantamaksi 30-60 kilometriä. Luultavasti lähempänä sitä 30 on todellisuus. Tietysti jos se riittää, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
172 Wh akku, niin ei kyllä kovin montaa kymmentä kilometriä riitä. Tuotesivuilla ilmoitettu kantamaksi 30-60 kilometriä. Luultavasti lähempänä sitä 30 on todellisuus. Tietysti jos se riittää, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole.
Juu ei olis ongelma, parikytä kilsaa riittäis hyvin. Talossa ollut aiemmin tuollainen pienirangenen sähköpyörä ja sillä pääs hyvin tommosta 7km työmatkaa hikoamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Kyllähän noita all-in-one ratkaisuja näyttää löytyvän kunhan hetken selailee (vanha artikkeli, joten lienee tullut tuoreempiakin versioita):

Hankala vaan löytää oikein mistään ihan "irtotavarana" ellei AliExpress tai vastaavaan mene.
Tuosta saisi Klarnalla Puolan varastosta, eli pitäisi olla melko turvallinen hankkia (?): https://fi.geekbuying.com/item/iMor...on-Kit-26-inch-240W-Motor-V-Break-519457.html
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Kyllähän noita all-in-one ratkaisuja näyttää löytyvän kunhan hetken selailee (vanha artikkeli, joten lienee tullut tuoreempiakin versioita):

Hankala vaan löytää oikein mistään ihan "irtotavarana" ellei AliExpress tai vastaavaan mene.
Tuosta saisi Klarnalla Puolan varastosta, eli pitäisi olla melko turvallinen hankkia (?): https://fi.geekbuying.com/item/iMor...on-Kit-26-inch-240W-Motor-V-Break-519457.html
Tuollaisia löysin itsekkin mutta tuo on eturengas. Millainenhan on ajaa etuvetoisella pyörällä?
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
104
Kokemuksia joustokeuloista sähköfateissa? Koitin searchilla ettiä, mutta ei pistänyt silimään.

Tuli hommattua toissakeväänä Silverbackin S-Electron sähköfatti EP8 Shimanon moottorilla ja on ollu kyllä kiva kampe :cool:

Nyt alkanu miettiin, että vois hommata jonku hinta/laatu-suhteeltaan pätevän joustokeulan siihen.

Onko kokemuksia, että mikä joustokeula kannattais hommata? Uutena joustokeulallinen ois maksanu n. 400 € enemmän. En silloin vielä innostunut, kun piti kokeilla ilman sitä. Pärjää kyllä ilmankin, mutta vähemmän tärräyttelis kuopakossa :D Samalla rahalla saanee laadukkaamman joustokeulan itse asennettuna kuin olis valmiina ostanu.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 923
Kokemuksia joustokeuloista sähköfateissa? Koitin searchilla ettiä, mutta ei pistänyt silimään.

Tuli hommattua toissakeväänä Silverbackin S-Electron sähköfatti EP8 Shimanon moottorilla ja on ollu kyllä kiva kampe :cool:

Nyt alkanu miettiin, että vois hommata jonku hinta/laatu-suhteeltaan pätevän joustokeulan siihen.

Onko kokemuksia, että mikä joustokeula kannattais hommata? Uutena joustokeulallinen ois maksanu n. 400 € enemmän. En silloin vielä innostunut, kun piti kokeilla ilman sitä. Pärjää kyllä ilmankin, mutta vähemmän tärräyttelis kuopakossa :D Samalla rahalla saanee laadukkaamman joustokeulan itse asennettuna kuin olis valmiina ostanu.
Se monessa fatissa oleva Manitou Mastedon taitaa olla aika kohtuullinen keula. Halvemmalla toki olisi päässyt jos olisi ostanut pyörän suoraan sillä keulalla
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
104
Se monessa fatissa oleva Manitou Mastedon taitaa olla aika kohtuullinen keula. Halvemmalla toki olisi päässyt jos olisi ostanut pyörän suoraan sillä keulalla
Semmonen mielikuva itellä ollu, että tehdasasenteisena saa "keskivertoa kalliilla", mutta voin olla väärässäkin :D. Paljoa ei ainakaan tarvi lisää laittaa tehashintaan, niin saa ilmakeulan.
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 169
FB_IMG_1690123739112.jpg


Maksaisiko tällaisesta 960 euroa?
Saako näihin mitenkään tehoa lisää helposti?
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
852


Maksaisiko tällaisesta 960 euroa?
Saako näihin mitenkään tehoa lisää helposti?
Jos tiedät varmasti että kauppa toimittaa tuotteen niin sitten voi kokeilla.

Ilmoitus vaikuttaa siltä että voisi olla täydellinen huijaus ja hieman vakavammin kirjoitettuna nuo ylistyspuheet on parhaat mitä olen pyörissä nähnyt. :x3:

Lisäys vielä tuohon virittämiseen että tuon pyörän moottori ja akku tekevät siitä oikeastaan täysin mahdottoman. Akku vaatisi lisää kapasiteettia ja moottori tuskin kestää mitään virittämistä sen verran alhainen jo tuo luvattu vääntö.

Siis jos löysin netistä oikeat tiedot (oli 1590€ ovh hinnalla myynnissä)
 
Viimeksi muokattu:

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 169
Ehkä sitten unohdan tuon Cittarin mallin ja katsotaan seuraavia tarjouksia :think:
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 280
Jos tiedät varmasti että kauppa toimittaa tuotteen niin sitten voi kokeilla.

Ilmoitus vaikuttaa siltä että voisi olla täydellinen huijaus ja hieman vakavammin kirjoitettuna nuo ylistyspuheet on parhaat mitä olen pyörissä nähnyt. :x3:

Lisäys vielä tuohon virittämiseen että tuon pyörän moottori ja akku tekevät siitä oikeastaan täysin mahdottoman. Akku vaatisi lisää kapasiteettia ja moottori tuskin kestää mitään virittämistä sen verran alhainen jo tuo luvattu vääntö.

Siis jos löysin netistä oikeat tiedot (oli 1590€ ovh hinnalla myynnissä)
Citymarket kauppaa Madisonin pyöriä, eli varmasti sen saa jos tilaa ja on varastossa.

Canyonilla on taas aika hyvät alet päällä. Aivan eri laatuluokan pelejä mitä markettipyörät.
Jos hakusessa on ns. mummopyörä, niin Canyonilla ei ole oikein siihen kategoriaan mitään. Toki ne mallit mitä on tarjolla, niin on eri luokkaa markettipyörien rinnalla, mutta niin on myös hintakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 016
Jos hakusessa on ns. mummopyörä, niin Canyonilla ei ole oikein siihen kategoriaan mitään. Toki ne mallit mitä on tarjolla, niin on eri luokkaa markettipyörien rinnalla, mutta niin on myös hintakin.
Kysyjä ei tainnut mainita, että etsii nimenomaan mummopyörää, mutta Precede tai pathlite on aika lähellä. Ei ehkä näytä mummopyörältä mutta löytyy ns. low-step malli.

Markettipyörä saattaa jonkun käytössä mennä, mutta saattaa se myös osoittautua kelvottomaksi parin vuoden jälkeen. Valintojen maailma.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 713
Pitäisi yrittää etsiä maastopyörä erityisesti työajoon, mutta maastopyörä siksi että voi myös virkistyskäytössä käyttää eikä vain asfaltilla kelailla. Fatbike oli aiemmin ajatuksissa, mutta hylkäsin sen tuon työmatkaosuuden vuoksi.

Ajatuksia siis maastopyörästä. Täys vai etujoustolla, mihin kannattaa akussa ja moottorissa kiinnittää huomiota? Budjetti ei vielä selvä, mutta en usko oikein alle 5000€ pääsevän, kun tarkoitus olisi ostaa pidemmän ajan kulkine.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
852
Pitäisi yrittää etsiä maastopyörä erityisesti työajoon, mutta maastopyörä siksi että voi myös virkistyskäytössä käyttää eikä vain asfaltilla kelailla. Fatbike oli aiemmin ajatuksissa, mutta hylkäsin sen tuon työmatkaosuuden vuoksi.

Ajatuksia siis maastopyörästä. Täys vai etujoustolla, mihin kannattaa akussa ja moottorissa kiinnittää huomiota? Budjetti ei vielä selvä, mutta en usko oikein alle 5000€ pääsevän, kun tarkoitus olisi ostaa pidemmän ajan kulkine.

Tässä olisi yksi jota uskallan suositella osien perusteella ja tuollaiseen käyttöön. Hinta on kohdillaan vaikka edellisen vuoden malli. Kaikkia kokojakin löytyy. 4899€

Ei ole varmasti se kevyin mutta kulkee maastossa kuin "tankki" ja tiellä pääset sen 100-150km.

En ole juuri tuota mallia koeajanut mutta vastaavaa Stavensiä ja en mitään huonoa löytänyt suhteessa hintaan. Toki en ole ammattilainen vaan enemmän tällainen kaljaa ottava kuntoilija. :kippis:


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.02.2023
Viestejä
88
Pitäisi yrittää etsiä maastopyörä erityisesti työajoon, mutta maastopyörä siksi että voi myös virkistyskäytössä käyttää eikä vain asfaltilla kelailla. Fatbike oli aiemmin ajatuksissa, mutta hylkäsin sen tuon työmatkaosuuden vuoksi.

Ajatuksia siis maastopyörästä. Täys vai etujoustolla, mihin kannattaa akussa ja moottorissa kiinnittää huomiota? Budjetti ei vielä selvä, mutta en usko oikein alle 5000€ pääsevän, kun tarkoitus olisi ostaa pidemmän ajan kulkine.
Itsellä Helkama FSE12 täysjousto työ ja hupiajossa.
Akku tässä on 630Wh ja riittää kesällä noin 100km ja talvella noin 70km.
Moottori Shimano EP8 toimii kyllä hiton hyvin, muutkin merkit toimivat varmaan yhtä hyvin mutta ei ole kokemusta.
Iskarit ja muut osat eivät ole tässä pyörässä viimeisenpäälle osia mutta minulle ne ovat riittäneet.
Sähköpyörässä lujille joutuvat osat takapakka ja ketjut kuluvat väistämättä nopeammin kuin luomupyörässä.
Olen ollut tyytyväinen että valitsin täysjouston vaikka hinta on kyllä suolainen.

Tässä muutama oma ajatus mitä itse arvostan sähköpyörässä.

Helposti iroitettava akku, oman pyörän säilytys kylmässä ulkona työpaikalla ja kotona ulkovarastossa joten irroitan akun aina jos lämpötila alle nollan.

Jos käytät pyörää kovilla pakkasilla pitäisi se saada herämään käyntiin myös silloin.
Shimanon käynistysnappi saattaa kovilla pakkasilla -20 ja yli kadottaa herätevirran ja silloin sitä ei saa napista päälle.
Helkamassa on porattu pyörän runkoon akkun käynistysnapin kohdalle 5mm reikä jossa on semmoinen kumitappi josta painamalla pyörän saa päälle ilman käynistysnappia.

Sähköpyörä on sen verran arvokas että tarvitsee välttämättä lukon että saa kiinnitettyä johonkin tukevampaan rungosta.

Lokasuojat, nämä on hyvä olla työmatka ajossa eipähän ole vaatteet aivan kurassa märällä kelillä.

Nastarenkaat, saattaisi pärjätä hyvänä talvena ilmankin pelkillä maastorenkailla, mutta itse laitoin nastarenkaat molempiin päihin ja on todella hyvät ei luistele jäätiköllä.

Tietenkin pyörä tarvitse valot pimeällä ajaessa, itsellä irroitettava ladattava valaisin edessä sekä takana.
Sähköpyöriin löytyy kyllä pyörän akusta virran ottavia valaisimia.

Seisonta jalka, itse laitoin saapahan pyörän pysymään pystyssä ilman muuta tukea.

Iskari pumppua tarvitsee harvoin mutta joskus kuitenkin.

Nämä kaikki kun laittaa niin päälle 5000€ siihen tahtoo mennä, mutta on sillä hauska ajella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 016
Pitäisi yrittää etsiä maastopyörä erityisesti työajoon, mutta maastopyörä siksi että voi myös virkistyskäytössä käyttää eikä vain asfaltilla kelailla. Fatbike oli aiemmin ajatuksissa, mutta hylkäsin sen tuon työmatkaosuuden vuoksi.

Ajatuksia siis maastopyörästä. Täys vai etujoustolla, mihin kannattaa akussa ja moottorissa kiinnittää huomiota? Budjetti ei vielä selvä, mutta en usko oikein alle 5000€ pääsevän, kun tarkoitus olisi ostaa pidemmän ajan kulkine.
Mainitsin tässä aiemmin jo, että Canyonilla taas aika hyvät alet päällä. Ehdottomasti kannattaa vilkaista josko tarjonnassa olisi sopivaa.

Ja joo, olen fani koska itse omistan Grand Canyon:On 8 jäykkäperä maasturin.

Nyt siellä on aika rajoitettu valikoima näköjään, mutta ei Canyonilla mene vikaan ilman alejakaan. Hetken kun selaa pyöriä netissä niin sen jälkeen eri someissa tulee mainoksia kattavasti. Olikohan Focus pyöristä myös nyt alet päällä jälleenmyyjillä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 403
Viestejä
4 236 199
Jäsenet
71 205
Uusin jäsen
Envarmastihuijaa

Hinta.fi

Ylös Bottom