Säästötili hakusessa

Mitäs tuo ferratumin sydeemi tuumaa siitä jos tökkää sitä "stop saving" namikkaa, jättääkö rahaset jotka siellä jo on kasvamaan korkoa vai lopettaako koko säästötilin?
 
Ottaa kyllä päähän, että tuota Ferratumin tiliä pääsee käyttämään vain mobiilisovelluksella ja sekään ei suostu toimimaan GrapheneOS:n kanssa (SafetyNet tarkistus epäonnistuu). S-Pankin- ja OP-sovellukset toimii kyllä. Nyt joutuu pitämään vanhaa stock-android puhelinta varalla pelkästään tuon takia. Tuo ruotsalainen Collector taitaa toimia ihan selaimessa? Korko tippuisi toki sillä 3.0->2.4%
 
Mitäs tuo ferratumin sydeemi tuumaa siitä jos tökkää sitä "stop saving" namikkaa, jättääkö rahaset jotka siellä jo on kasvamaan korkoa vai lopettaako koko säästötilin?
Painoin nappia ja näin siellä kerrottiin tapahtuvan:

If you stop saving, all money and earned interest will be put to your Current Account.

All recurring savings will be removed and your saving buffer will be closed.

Eli säästötili käytännössä suljetaan ja rahat siirtyy käyttötilille.
 
Näköjään asiakkuus olemassa edelleen instabankilla vaikka rahat nostin pois jo pidemmän aikaa sitten, mutta ehkä joku on kiinnostunut heidän "pitkäaikaisesta säästötilistä". Tuli juuri ilmoitus sähköpostilla että tämän tilin korko nousee aiemmasta 1.86%:sta 2,5%:iin per heti. Mainitun koron saa 100k€ asti.

Pitkäaikaisessa säästötilissä on rajoitus rahojen nostolle, nostoja voi tehdä veloituksetta 2 kertaa vuodessa. Tili veloitukseton ja kuuluu Norjan talletussuojan piiriin 100k€ asti.

Uusi korko on aika kilpailukykyinen mikäli nostorajoituksista ei ole haittaa itselle, esim. Norwegianin perus säästötilissä tällä hetkellä 1,5% ja Säästötili 31:ssä josta rahat saa ulos 31 päivän jälkeen nostosta tarjolla on 2,2%.

 
Kivasti Ferratumilla näyttää 6kk määräaikaiselle 3,3% korkoa, no ei ole kuin 3% niinkuin kaikki muutkin ... pitääkös tuohon olla joku tietty summa ettö 3,3% saisi
 
Klikkasin tänään vahingossa jonkun Loyalty Accountin päälle Ferratumin sovelluksessa. Yritin katsoa, että mitä hittoa sillä voi tehdä ja edetäkseni pitäisi ilmeisesti antaa lupa markkinointiin, SMS-viesteihin sunmuihin, mikä ei just tänään nappaa.

Oletteko perehtyneet tai kenties hyötyneet tuon Loyalty Accountin käytöstä, tai toisin sanoen, onko siitä mitään järkevää hyötyä?
 
Onko minimisummaa? Vaatiiko muuta asiakkuutta?

Ei vaadi mitään muuta, eikä ole minimisummaa. Meinasin jo tuonne laittaa, mutta sitten huomasin, että OP:lta sai hintsun verran paremman koron, kun vuotuinen korko 2,65 % ja päälle tulee 0,4 % bonuksia, eli yhteensä 3,05 %. Ja tuon OP:n koron sai 12kk - 18kk talletukselle.
 
Ei vaadi mitään muuta, eikä ole minimisummaa. Meinasin jo tuonne laittaa, mutta sitten huomasin, että OP:lta sai hintsun verran paremman koron, kun vuotuinen korko 2,65 % ja päälle tulee 0,4 % bonuksia, eli yhteensä 3,05 %. Ja tuon OP:n koron sai 12kk - 18kk talletukselle.

Minkäs niminen tää tuote on OP:lla? Sivut ovat näiden suhteen niin täynnä skeidaa, kuten Nordeallakin, että tärkeimpien numerotietojen löytäminen tuntuu jotenkin tuskalliselta.
 
Minkäs niminen tää tuote on OP:lla? Sivut ovat näiden suhteen niin täynnä skeidaa, kuten Nordeallakin, että tärkeimpien numerotietojen löytäminen tuntuu jotenkin tuskalliselta.

Määräaikainen säästötili. Täytyy mennä avaamaan uusi tili ja sen jälkeen voit manuaalisesti kokeilla eri määräaikoija (1-36 kk) jolloin se aina näyttää minkä koron saa minkäkin pituiselle periodille.
 
Tuosta OPn määräaikaistilin koroista niin millä säästöajalla olette saaneet parhaimman prosentit? Nordealla nopeasti vilkaistuna niin 10kk ajalla saisi 3%.
muoks.jostain syystä OP sivuilla en pääse kirjautumisen jälkeen sen pidemmälle, eli en pääse katsoo mitään määräaikaistilin vaihtoehtoja. En ole OPn asiakas vielä ja mitään tiliä en pystynyt availemaan
 
Tuosta OPn määräaikaistilin koroista niin millä säästöajalla olette saaneet parhaimman prosentit? Nordealla nopeasti vilkaistuna niin 10kk ajalla saisi 3%.

12-18 kk välillä antaa 2,65 % ja tuohon tulee 0,4 % bonuksia vielä lisäksi, eli käytännössä korko on 3,05 %. Jos ottaa lyhyemmän tai pidemmän säästöajan, niin sitten antaa pienemmän prosentin.
 
Harmi kun tuli päätettyä OP:n asiakkuus, ei tunnu Svean säästötili olevan enää kovin kilpailukykyinen.
 
Onko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...
En ole toki koskaan nostanut tuolta rahaa pois, joten siinä mielessä voi olla.ihan skämmi, mutta noin muuten ei valitettavaa. Kohtuu selkeä äppi ja rahat siirtyivät nopeasti ja tuolta näkee kokoajan paljonko korkoa kertynyt.

Eli ihan sama käyttäjä kokemus kun muissa vastaavissa.
 
Onko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...
Ei valittamista. Raha on siirtynyt pikasiirtona ilman viiveitä sekä tilille että sieltä omaan pankkiin.
 
Voiko jostain tarkistaa, että kyseisellä pankilla on oikeasti talletussuojat käytössä? Esim.Brocc tarjoaa myös 3,05% 12kk.
 
Voiko jostain tarkistaa, että kyseisellä pankilla on oikeasti talletussuojat käytössä? Esim.Brocc tarjoaa myös 3,05% 12kk.
Tuolla on listattu myös linkkejä ulkomaisiin Suomessa toimiviin pankkeihin ja ko. maiden talletussuojiin.
 
Onko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...
Norwegianista siirryin Ferratumiin, ei valittamista. Tosin Ferratumin systeemi on vähän "hassu" kun käyttötilin lisäksi pitää olla "säästöpuskuri" joka toimii korkotilinä ja siihen pitää määrittää toistuva kuukausittainen säästösumma. Mutta sillä ei ole siis käytännön merkitystä, se on ilmeisesti vain kuukausittainen siirto käyttötililtä korkotilille ja jos käyttötilillä ei ole rahaa, niin mitään siirto ei tapahdu.
 
OP tosiaan bonukset huomioiden 3,05 % korko 12-18 kk talletuksille.

Nordeassa vielä tänään voimassa 3 % korko 10 kk talletukselle.


Eli ei mitään syytä laittaa rahoja hämäriin pankkeihin.
"Ei mitään syytä" voisi olla vaikka se, että Ferratum ei ole määräaikainen.
 
Testimielessä(äitini OP tililtä) kokeilin OPn korkotarjouksia niin esimerkkisummana 10K 12kk talletusajalla se tarjosi 2,75. Bonuksista en osaa sanoa mitään koska en ole heillä asiakkaana.
 
Onko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...
Toimii luin junan vessa. Ei nostorajoituksia. Heidän luottokorttinsa ei sisällä korotonta maksuaikaa (AI:n mukaan), eli sitä ei kannatta ottaa. Siirtää sekunneissa rahaa esim. Nordeaan. Norskilta luottokortti (bonukset) ja esim. 20pv maksuviiveellä voi Ferratumilla "tienata". Kuvitteleeko joku että Suomipankit ovat "hyvää hyvyyttään" lanseeranneet samoja 3% korkoja :cool:


1780373968860.png
 
Toimiikos tuo Ferratum säsätötili samalla tavalla kuin Svea bank? Eli siirto omalta pankkitililtä ferratumin säästötilille ja sieltä pois tarvittessa/kun haluaa . 3%korko vuodessa säsätöille, ei mitään kommervenkkejä:hmm:?
 
Toimiikos tuo Ferratum säsätötili samalla tavalla kuin Svea bank? Eli siirto omalta pankkitililtä ferratumin säästötilille ja sieltä pois tarvittessa/kun haluaa . 3%korko vuodessa säsätöille, ei mitään kommervenkkejä:hmm:?
Ei toimi. Svealla jouduin siirtämään Svean yleistilille (sama tilinumero kaikilla asiakkailla) ja varat ohjautuivat minulle viitenumeron perusteella. Ferratumissa siirretään ensin Ferratumin käyttötilille, jonka tilinuero on asiakkaan oma ja yksilöity, ja sieltä käyttötililtä säästötilille. Sama rumba takaisin, kun haluaa siirtää takaisin omaan suomalaiseen pankkiin. Kuulostaa hankalalta, mutta se ei sitä ole ja siirrot toimivat pikasiirrolla muutamassa sekunnissa suuntaan sun toiseen.
 
Ei toimi. Svealla jouduin siirtämään Svean yleistilille (sama tilinumero kaikilla asiakkailla) ja varat ohjautuivat minulle viitenumeron perusteella. Ferratumissa siirretään ensin Ferratumin käyttötilille, jonka tilinuero on asiakkaan oma ja yksilöity, ja sieltä käyttötililtä säästötilille. Sama rumba takaisin, kun haluaa siirtää takaisin omaan suomalaiseen pankkiin. Kuulostaa hankalalta, mutta se ei sitä ole ja siirrot toimivat pikasiirrolla muutamassa sekunnissa suuntaan sun toiseen.
Tattis, taidanpa laittaa Ferratumiin asiakkuuden. Nyt säästöt Svealla 2% vuosittaisella korolla.
 
Toimiikos tuo Ferratum säsätötili samalla tavalla kuin Svea bank? Eli siirto omalta pankkitililtä ferratumin säästötilille ja sieltä pois tarvittessa/kun haluaa . 3%korko vuodessa säsätöille, ei mitään kommervenkkejä:hmm:?
Olikohan näin että Ferratumin säästötili piti lopettaa että sai rahat ulos, ei siis voinut tyyliin jättää puolia säästötilille ja ottaa puolet pois. Kaikki kerralla ja avata uusi säästötili ylijäämälle, että pientä säätöä tuossa. Onhan se sinänsä hyvä että säästötililläkin on se sama 3% tuotto kuin määräaikaisillakin ja säästötilin saa kuiten lopetattu milloin vaan
 
Olikohan näin että Ferratumin säästötili piti lopettaa että sai rahat ulos, ei siis voinut tyyliin jättää puolia säästötilille ja ottaa puolet pois. Kaikki kerralla ja avata uusi säästötili ylijäämälle, että pientä säätöä tuossa. Onhan se sinänsä hyvä että säästötililläkin on se sama 3% tuotto kuin määräaikaisillakin ja säästötilin saa kuiten lopetattu milloin vaan
Ainakin säästöpuskuri-tililtä saa nostettua rahaa ilman tilin lopettamista. En sitten tiedä siitä toisesta säästämisen tilityypistä.

Muutoinkin olen ollut Ferratumiin tyytyväinen, sovellus ei ole laadukkain mahdollinen mutta nostot muihin pankkeihin toimivat nopeasti.
 
Vaatiikohan muuta kuin pelkkä asiakkuus 3,5% korolla

Et kovin pitkälle jaksanut lukea? :D

Esimerkki: Saat 10 000 euron määräaikaiselle talletukselle 4,00 % vuotisen koron, kun sijoitat Rahastoyhtiön hallinnoimaan sijoitusrahastoon tai erikoissijoitusrahastoon tai Fennia Henkivakuutus Oy:n myöntämään vakuutustuotteeseen vähintään talletuksen määrää vastaavan summan. Näin ollen vähimmäissijoitus on yhteensä 20 000 euroa (talletus + sijoitus)
 
Toimiikos tuo Ferratum säsätötili samalla tavalla kuin Svea bank? Eli siirto omalta pankkitililtä ferratumin säästötilille ja sieltä pois tarvittessa/kun haluaa . 3%korko vuodessa säsätöille, ei mitään kommervenkkejä:hmm:?
Sinun pitää itse ilmoittaa verottajalle tiedot, ei mene automaattisesti...
 
Sinun pitää itse ilmoittaa verottajalle tiedot, ei mene automaattisesti...
Semmoinen huomio, että nämä ovat samalla myös pääomatuloa. Ts. veroprosentti on hieman lähdeveroa korkeampi (30 vs 28) mutta luovutustappioita voi hyödyntää näiden maksuun.
 
Semmoinen huomio, että nämä ovat samalla myös pääomatuloa. Ts. veroprosentti on hieman lähdeveroa korkeampi (30 vs 28) mutta luovutustappioita voi hyödyntää näiden maksuun.
Toi veortus on aina vähän sellanen et piitää ite muistaa ilmottaa, mut eipä noita korkotuloja nyt niin paljoo kerry et kauheesti stressais. toi pääomatuloveroprosentti on kyl vähän korkeempi mut toisaalta sitä voi vähentää luovutustappioilla, mikä on ihan jees.
 
Et kovin pitkälle jaksanut lukea? :D

Esimerkki: Saat 10 000 euron määräaikaiselle talletukselle 4,00 % vuotisen koron, kun sijoitat Rahastoyhtiön hallinnoimaan sijoitusrahastoon tai erikoissijoitusrahastoon tai Fennia Henkivakuutus Oy:n myöntämään vakuutustuotteeseen vähintään talletuksen määrää vastaavan summan. Näin ollen vähimmäissijoitus on yhteensä 20 000 euroa (talletus + sijoitus)
Niin mutta kysymys olikin että saako sen 3,5% ihan ilman mitään sijoituspakotuksia? Se olisi ihan ok korko sekin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 683
Viestejä
5 235 350
Jäsenet
83 348
Uusin jäsen
pakkomielle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom