Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Painoin nappia ja näin siellä kerrottiin tapahtuvan:Mitäs tuo ferratumin sydeemi tuumaa siitä jos tökkää sitä "stop saving" namikkaa, jättääkö rahaset jotka siellä jo on kasvamaan korkoa vai lopettaako koko säästötilin?
instabank.fi
Onko minimisummaa? Vaatiiko muuta asiakkuutta?Nordealla näyttää olevan edelleen 10kk määräaikaistalletuksen korko 3,0%
Onko minimisummaa? Vaatiiko muuta asiakkuutta?
Ei vaadi mitään muuta, eikä ole minimisummaa. Meinasin jo tuonne laittaa, mutta sitten huomasin, että OP:lta sai hintsun verran paremman koron, kun vuotuinen korko 2,65 % ja päälle tulee 0,4 % bonuksia, eli yhteensä 3,05 %. Ja tuon OP:n koron sai 12kk - 18kk talletukselle.
Minkäs niminen tää tuote on OP:lla? Sivut ovat näiden suhteen niin täynnä skeidaa, kuten Nordeallakin, että tärkeimpien numerotietojen löytäminen tuntuu jotenkin tuskalliselta.
Tuosta OPn määräaikaistilin koroista niin millä säästöajalla olette saaneet parhaimman prosentit? Nordealla nopeasti vilkaistuna niin 10kk ajalla saisi 3%.
Ferratum 3%Harmi kun tuli päätettyä OP:n asiakkuus, ei tunnu Svean säästötili olevan enää kovin kilpailukykyinen.
Onko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...Ferratum 3%
En ole toki koskaan nostanut tuolta rahaa pois, joten siinä mielessä voi olla.ihan skämmi, mutta noin muuten ei valitettavaa. Kohtuu selkeä äppi ja rahat siirtyivät nopeasti ja tuolta näkee kokoajan paljonko korkoa kertynyt.Onko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...
Ei valittamista. Raha on siirtynyt pikasiirtona ilman viiveitä sekä tilille että sieltä omaan pankkiin.Onko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...
OP tosiaan bonukset huomioiden 3,05 % korko 12-18 kk talletuksille.Ferratum 3%
Itselläni vapautuu svealta määräaikaistalletus vasta kesäkuun eka viikollaNordeassa vielä tänään voimassa 3 % korko 10 kk talletukselle.
Voiko jostain tarkistaa, että kyseisellä pankilla on oikeasti talletussuojat käytössä? Esim.Brocc tarjoaa myös 3,05% 12kk.
No sitten tuo OP:n vaihtoehto. Tosin sen bonusosuuden saa vain omistaja-asiakkaana, joten se asiakkuus pitää ottaa myös, muuten saa vain sen 2.65 %.Itselläni vapautuu svealta määräaikaistalletus vasta kesäkuun eka viikolla![]()
Norwegianista siirryin Ferratumiin, ei valittamista. Tosin Ferratumin systeemi on vähän "hassu" kun käyttötilin lisäksi pitää olla "säästöpuskuri" joka toimii korkotilinä ja siihen pitää määrittää toistuva kuukausittainen säästösumma. Mutta sillä ei ole siis käytännön merkitystä, se on ilmeisesti vain kuukausittainen siirto käyttötililtä korkotilille ja jos käyttötilillä ei ole rahaa, niin mitään siirto ei tapahdu.Onko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...
"Ei mitään syytä" voisi olla vaikka se, että Ferratum ei ole määräaikainen.OP tosiaan bonukset huomioiden 3,05 % korko 12-18 kk talletuksille.
Nordeassa vielä tänään voimassa 3 % korko 10 kk talletukselle.
Eli ei mitään syytä laittaa rahoja hämäriin pankkeihin.
Eiköhän silloin saa vielä parempaa korkoa jos maailman tilanne ei äkkiä rauhoituItselläni vapautuu svealta määräaikaistalletus vasta kesäkuun eka viikolla![]()
"Ei mitään syytä" voisi olla vaikka se, että Ferratum ei ole määräaikainen.
OP sovelluksesta kun kokeilee avata uuden määräaikaisen tilin.Mistäs nuo OP:n määräaikaiset korot näkee? OP:n sivuilta en näe mitään tarkkoja korkoprosentteja.
Täytyy olla kirjautuneena OP:n sovellukseen tai verkkopankkiin.Mistäs nuo OP:n määräaikaiset korot näkee? OP:n sivuilta en näe mitään tarkkoja korkoprosentteja.
Bonus on 0,4% eli kokonaiskorkoa 3,15%Testimielessä(äitini OP tililtä) kokeilin OPn korkotarjouksia niin esimerkkisummana 10K 12kk talletusajalla se tarjosi 2,75. Bonuksista en osaa sanoa mitään koska en ole heillä asiakkaana.
Testimielessä(äitini OP tililtä) kokeilin OPn korkotarjouksia niin esimerkkisummana 10K 12kk talletusajalla se tarjosi 2,75. Bonuksista en osaa sanoa mitään koska en ole heillä asiakkaana.
OP sovelluksesta kun kokeilee avata uuden määräaikaisen tilin.
Täytyy olla kirjautuneena OP:n sovellukseen tai verkkopankkiin.
Toimii luin junan vessa. Ei nostorajoituksia. Heidän luottokorttinsa ei sisällä korotonta maksuaikaa (AI:n mukaan), eli sitä ei kannatta ottaa. Siirtää sekunneissa rahaa esim. Nordeaan. Norskilta luottokortti (bonukset) ja esim. 20pv maksuviiveellä voi Ferratumilla "tienata". Kuvitteleeko joku että Suomipankit ovat "hyvää hyvyyttään" lanseeranneet samoja 3% korkojaOnko täällä palstalla paljonkin Ferratumin asiakkaita? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Äkkiseltään maltalainen pankki nostaa niskakarvat pystyyn...
KylläToimiikos tuo Ferratum säsätötili samalla tavalla kuin Svea bank? Eli siirto omalta pankkitililtä ferratumin säästötilille ja sieltä pois tarvittessa/kun haluaa . 3%korko vuodessa säsätöille, ei mitään kommervenkkejä?
Ei toimi. Svealla jouduin siirtämään Svean yleistilille (sama tilinumero kaikilla asiakkailla) ja varat ohjautuivat minulle viitenumeron perusteella. Ferratumissa siirretään ensin Ferratumin käyttötilille, jonka tilinuero on asiakkaan oma ja yksilöity, ja sieltä käyttötililtä säästötilille. Sama rumba takaisin, kun haluaa siirtää takaisin omaan suomalaiseen pankkiin. Kuulostaa hankalalta, mutta se ei sitä ole ja siirrot toimivat pikasiirrolla muutamassa sekunnissa suuntaan sun toiseen.Toimiikos tuo Ferratum säsätötili samalla tavalla kuin Svea bank? Eli siirto omalta pankkitililtä ferratumin säästötilille ja sieltä pois tarvittessa/kun haluaa . 3%korko vuodessa säsätöille, ei mitään kommervenkkejä?
Tattis, taidanpa laittaa Ferratumiin asiakkuuden. Nyt säästöt Svealla 2% vuosittaisella korolla.Ei toimi. Svealla jouduin siirtämään Svean yleistilille (sama tilinumero kaikilla asiakkailla) ja varat ohjautuivat minulle viitenumeron perusteella. Ferratumissa siirretään ensin Ferratumin käyttötilille, jonka tilinuero on asiakkaan oma ja yksilöity, ja sieltä käyttötililtä säästötilille. Sama rumba takaisin, kun haluaa siirtää takaisin omaan suomalaiseen pankkiin. Kuulostaa hankalalta, mutta se ei sitä ole ja siirrot toimivat pikasiirrolla muutamassa sekunnissa suuntaan sun toiseen.
Olikohan näin että Ferratumin säästötili piti lopettaa että sai rahat ulos, ei siis voinut tyyliin jättää puolia säästötilille ja ottaa puolet pois. Kaikki kerralla ja avata uusi säästötili ylijäämälle, että pientä säätöä tuossa. Onhan se sinänsä hyvä että säästötililläkin on se sama 3% tuotto kuin määräaikaisillakin ja säästötilin saa kuiten lopetattu milloin vaanToimiikos tuo Ferratum säsätötili samalla tavalla kuin Svea bank? Eli siirto omalta pankkitililtä ferratumin säästötilille ja sieltä pois tarvittessa/kun haluaa . 3%korko vuodessa säsätöille, ei mitään kommervenkkejä?
Ainakin säästöpuskuri-tililtä saa nostettua rahaa ilman tilin lopettamista. En sitten tiedä siitä toisesta säästämisen tilityypistä.Olikohan näin että Ferratumin säästötili piti lopettaa että sai rahat ulos, ei siis voinut tyyliin jättää puolia säästötilille ja ottaa puolet pois. Kaikki kerralla ja avata uusi säästötili ylijäämälle, että pientä säätöä tuossa. Onhan se sinänsä hyvä että säästötililläkin on se sama 3% tuotto kuin määräaikaisillakin ja säästötilin saa kuiten lopetattu milloin vaan
Vaatiikohan muuta kuin pelkkä asiakkuus 3,5% korolla
![]()
Länsi-Uudenmaan Säästöpankki | Korko jopa 4,00 %* - Säästöpankki
Valitse omaan talouteesi sopiva määräaikainen talletus ja ota yhteyttä Länsi-Uudenmaan Säästöpankkiin. Tarjous on voimassa 31.7.2026 asti.www.saastopankki.fi
Sinun pitää itse ilmoittaa verottajalle tiedot, ei mene automaattisesti...Toimiikos tuo Ferratum säsätötili samalla tavalla kuin Svea bank? Eli siirto omalta pankkitililtä ferratumin säästötilille ja sieltä pois tarvittessa/kun haluaa . 3%korko vuodessa säsätöille, ei mitään kommervenkkejä?
Semmoinen huomio, että nämä ovat samalla myös pääomatuloa. Ts. veroprosentti on hieman lähdeveroa korkeampi (30 vs 28) mutta luovutustappioita voi hyödyntää näiden maksuun.Sinun pitää itse ilmoittaa verottajalle tiedot, ei mene automaattisesti...
Semmoinen huomio, että nämä ovat samalla myös pääomatuloa. Ts. veroprosentti on hieman lähdeveroa korkeampi (30 vs 28) mutta luovutustappioita voi hyödyntää näiden maksuun.
Toi veortus on aina vähän sellanen et piitää ite muistaa ilmottaa, mut eipä noita korkotuloja nyt niin paljoo kerry et kauheesti stressais. toi pääomatuloveroprosentti on kyl vähän korkeempi mut toisaalta sitä voi vähentää luovutustappioilla, mikä on ihan jees.Semmoinen huomio, että nämä ovat samalla myös pääomatuloa. Ts. veroprosentti on hieman lähdeveroa korkeampi (30 vs 28) mutta luovutustappioita voi hyödyntää näiden maksuun.
Niin mutta kysymys olikin että saako sen 3,5% ihan ilman mitään sijoituspakotuksia? Se olisi ihan ok korko sekin.Et kovin pitkälle jaksanut lukea?
Esimerkki: Saat 10 000 euron määräaikaiselle talletukselle 4,00 % vuotisen koron, kun sijoitat Rahastoyhtiön hallinnoimaan sijoitusrahastoon tai erikoissijoitusrahastoon tai Fennia Henkivakuutus Oy:n myöntämään vakuutustuotteeseen vähintään talletuksen määrää vastaavan summan. Näin ollen vähimmäissijoitus on yhteensä 20 000 euroa (talletus + sijoitus)
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.