Finnair kuten kaikki muutkin lentoyhtiöt ovat enemmänkin sellaisia "good will" sijoituksia kuin hyviä sijoituskohteita. Itse olen omistajana pikkusiivulla, mutta lähinnä oman ilmailuharrastuneisuuden takia. Lentoyhtiöiden kulurakenne on raskas mikä näkyy suoraan olemattomina kassavirtoina. Osinkoja eivät maksele ja konkurssiuhka on tavanomaista suurempi. Finnair on siinä mielessä poikkeus, että valtio pitää sitä lähes strategisena toimijana, jonka toimintaa valtio on halukas tiukassa paikassa lisärahoittamaan.
Kyllä pitkällä tähtäimellä Finnairilla on ihan lähihistoriassa voinut tehdä tiliä, kun osake on korkeimmillaan liikkunut 10-13 euron välillä, ja nyt kaikista vastoinkäymisistä huolimatta osake on tällä hetkellä rankasti aliarvostettu. Tulevaisuuden näkymät ovat kuitenkin nimenomaan Venäjän tilanteen takia todella epävarmat. Ilmatilasulut iskevät Aasian lentoihin, jotka ovat tosiaan olleet viime vuosina Finnairin paras myyntivaltti.
Osake on kuitenkin nyt melkein "ilmainen", joten itse ottaisin riskin. Jos maailma tästä vielä joskus nousee, niin jonkun verran tiliä voi kyllä Finskillä tehdä.