S.T.A.L.K.E.R. 2

Eilen tuli napattua Weird bolt (legendary altered item). Pari tuntia varmaan piti tuolla tornadon sisällä pyöriä/yrittää uudelleen.
:giggle:
Nyt on vyöllä legendaarisista artifacteista/esineistä:
- Compass
- Hypercube
- Liquid Rock
- Thunderberry
- Weird Ball
- Weird Bolt
- Weird Water

Puuttuu:
- Weird Flower (tämän unohdin etsiä/poimia sieltä Pxxxx Fixxxxxtä)
- Weird Nut
- Weird Pot
- (Heart of Chornobyl - en tiedä voiko tätä edes saada ennen pelin loppua)
Nyt on hankittuna myös
- Weird Flower
- Weird Pot
Nämä olikin aika helppo hankkia.
 
Alkaa kyllä pikuhiljaa nakertaa tämä peli siihen malliin että taitaa jäädä loppu pelaamatta kunnes saavat fiksattua tuon A-lifen.

Pripyatissa Down Below -missionissa vihuja spawnaa jatkuvalla syötöllä selän taakse ja parhammillaan (pahimmillaan) jopa suoraan naaman eteen siellä laajassa sisätilassa jossa liikutaan seinän viertä telineitä pitkin. Missään kohtaa pelissä ei ole tuo oikeastaan noin suuresti tullut esille eikä haitannut.
 
Kiva käydä välillä katselemassa googlesta maastokuvia tuon pelin alueelta.
Varsin tutun tuntuisia nuo maisemat ovat luonnossakin.
Voisin melkein vannoa käyneeni näissäkin kaikissa paikoissa.
(Todellisia paikkojahan tähän peliin onkin paljon mallinnettu).





 
Alkaa kyllä pikuhiljaa nakertaa tämä peli siihen malliin että taitaa jäädä loppu pelaamatta kunnes saavat fiksattua tuon A-lifen.

Pripyatissa Down Below -missionissa vihuja spawnaa jatkuvalla syötöllä selän taakse ja parhammillaan (pahimmillaan) jopa suoraan naaman eteen siellä laajassa sisätilassa jossa liikutaan seinän viertä telineitä pitkin. Missään kohtaa pelissä ei ole tuo oikeastaan noin suuresti tullut esille eikä haitannut.
Ite jääny odottelemaan tulevia päivityksiä juuri tuon A-lifen takia. Saa nähdä pääseekö tänä vuonna pelaamaan 😄 hiljasta on patchien suunnalla, onko ollut edes mitää puhetta milloin seuraava patchi julkaistaan?
 
Stalker 2 alkoi juuri lataamaan jotakin isoa päivitystä. Ei hajuakaan mikä se voisi olla.
Steamissa ei ole mitään mainintaa uudesta patchistä loppuvuoden 1.1.3 jälkeen.

1737994204751.png


edit. on siellä 1.1.4 päivitys.
1737994408363.png


1737994446038.png


edit. shadereiden generointi ainakin toimii nyt
 
Viimeksi muokattu:
Mites porukalla vaikuttanut tuo uus päivitys? Ite en ole jaksanut vielä asennuksen jälkeen edes käynnistää :shy:
 
Mites porukalla vaikuttanut tuo uus päivitys? Ite en ole jaksanut vielä asennuksen jälkeen edes käynnistää :shy:

Sama vika itellä, eli tuo jälkimmäinen. Mutta jos odotuksista vois puhua, niin odotuksissa olis, että Rostok ei kyykkäis ja kaatais koko peliä, mitä se on tähän asti tehnyt. Näin ainakin changelogissa oli (muistaakseni) maininta, että Rostok oltais saatu vakaammaksi.
 
Sama vika itellä, eli tuo jälkimmäinen. Mutta jos odotuksista vois puhua, niin odotuksissa olis, että Rostok ei kyykkäis ja kaatais koko peliä, mitä se on tähän asti tehnyt. Näin ainakin changelogissa oli (muistaakseni) maininta, että Rostok oltais saatu vakaammaksi.

Odota ku pääset Pripyat, Rostok on siihen vielä pientä jumitusten suhteen.

Itselläkin jäi kyllä hyllyyn odottamaan useampaa päivityskierrosta, josko 6-12kk ja sitten takaisin.
 
Päivityksen jälkeen FPS on Rostokissa vähän korkeampi ja kävin parikin kertaa siellä kääntymässä ilman kaatumista. Eli parannunsta ainakin on tapahtunut.
 
Eka Shader luonti noin 4min ja DXCache kansion koko 359Mt
toisella käynnistyksellä noin 45 sekunttia ja 363Mt
muutaman minuutin kun pelailee tarinaa eteenpäin kansio on kasvanut 365Mt.

Shadereiden luonti vaikuttaisi toimivan ihan samallailla kuin ennenkin. Ensimmäisen kerran jälkeen se ei luo enään uusia shadereita ja shader kansion koko kasvaa pelatessa.

Ennen pätsiä itsellä alkoi kaatuilu pelin loppu puolella. Esim dialogi vaihtoehdoissa Q tai E kaatui kerran ja joku ihme nanite virhe kaatoi Point of no returnin jälkeen. Toivottavasti on korjattu ettei muiden tarvitse kärvistellä.
Tuo rostokin muistivuoto stashin ja tradereiden takia on kyllä hyvä jos on korjattu.

En kyllä jaksanut kauaa pelata Stalker vaikeudella uudestaan tarinaa läpi. Täytyy vielä vähän hengähtää.
 
Viimeksi muokattu:
60 tuntia takana ja nyt tuli seinä vastaan bugien takia. Päätehtävä Dark times ei toimi, Arkhyp Lichen on rakennuksen sisällä eikä suostu puhumaan, koska on kuulemma kiireinen. Videon mukaan sen pitäisi olla ulkona ruumiin vieressä, jolloin sille pystyy puhumaan. Sama bugi oli vaikka odotin yhden emission. Sivutehtävä jossa pitää kerätä 4 collaria on myös jumissa. Boat houselle mentäessä omat apurit on kuolleet eikä mutanttikoirat tule, jolla on yksi collari.
Päivityksen jälkeen uskaltauduin Rostokiin ja kaatuihan koko peli.
 
60 tuntia takana ja nyt tuli seinä vastaan bugien takia. Päätehtävä Dark times ei toimi, Arkhyp Lichen on rakennuksen sisällä eikä suostu puhumaan, koska on kuulemma kiireinen. Videon mukaan sen pitäisi olla ulkona ruumiin vieressä, jolloin sille pystyy puhumaan. Sama bugi oli vaikka odotin yhden emission. Sivutehtävä jossa pitää kerätä 4 collaria on myös jumissa. Boat houselle mentäessä omat apurit on kuolleet eikä mutanttikoirat tule, jolla on yksi collari.
Päivityksen jälkeen uskaltauduin Rostokiin ja kaatuihan koko peli.

ilmeisesti konsoli komennoilla XStartEmission ja XDKFinishQuest E10_MQ01 true pääsee ohi tuosta Dark Times tehtävän bugista.
löysin tuon nopeasti googlettamalla. Eiköhän muutkin bugiset tehtävät saa samalla tyylillä valmiiksi.

Itsellä oli saman hepun sivutehtävä bugittanut. Istuskeli vain sisällä ja valitteli kuinka kiireinen on sen sijaan että antaisi tuon sivutehtävän. Onnistui myöhemmin kunhan pelasi päätehtävän läpi.

Itse taisin napata 2 collaria jo etukäteen ja peli vei kaikki collarit aiemmassa tehtävässä vaikka tarvitsi vain yhden. Noh tuon 4 collarin sivutehtävä meni kummiskin läpi kun ei se vaatinutkaan kuin 2 ja 2 oli jo ns "haettu" vaikka niitä ei ollut enään olemassa.
 
ilmeisesti konsoli komennoilla XStartEmission ja XDKFinishQuest E10_MQ01 true pääsee ohi tuosta Dark Times tehtävän bugista.
löysin tuon nopeasti googlettamalla. Eiköhän muutkin bugiset tehtävät saa samalla tyylillä valmiiksi.

Itsellä oli saman hepun sivutehtävä bugittanut. Istuskeli vain sisällä ja valitteli kuinka kiireinen on sen sijaan että antaisi tuon sivutehtävän. Onnistui myöhemmin kunhan pelasi päätehtävän läpi.

Itse taisin napata 2 collaria jo etukäteen ja peli vei kaikki collarit aiemmassa tehtävässä vaikka tarvitsi vain yhden. Noh tuon 4 collarin sivutehtävä meni kummiskin läpi kun ei se vaatinutkaan kuin 2 ja 2 oli jo ns "haettu" vaikka niitä ei ollut enään olemassa.
Toi ensimmäinen konsolikomento toimi ja nyt se äijä oli oikeassa paikassa ja sille pystyi puhumaan. Täytyy etsiä komento myös tuohon toiseen bugiseen tehtävään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 459
Viestejä
4 613 613
Jäsenet
75 836
Uusin jäsen
roskamoska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom