S.T.A.L.K.E.R. 2

Tuo varusteiden kuluminen on kyllä ongelma ja nyt kun on kalliimpi armori, niin sen korjaaminen maksaa eti kättelyssä n. 1000 kuponkia per PROSENTTI ja hinta vielä nousee reippaasti kun kunto huononee. Toisaalta tuon voi kiertää säästämällä parhaan gearin vaikeampiin tehtäviin, mutta on se vähän tympeää hillota gearia arkussa sen takia että ei ole varaa käyttää sitä. Kaman ronttaamista on helpottanut aika paljon tuo uniikki artifakti, nyt menee reppuun 140kg kamaa ja kun sen kaveriksi laittaa taskuun pari Endurance-kikkaretta, niin kaman ronttaaminen on marginaalisesti mukavampaa. Miinuksena se, että kun tuota artifaktia käyttää, niin ukko on kroonisesti kännissä :D Tulevassa patchissa oli ilmeisesti jotain tähän liittyvää päivitystä, mutta jos tilanne ei parane niin pitää napata tuo modi joka alentaa korjauskuluja.

Tuo GP37:n punapiste on valitettavasti vain kosmeettinen juttu :/ Tuo tähtäin on myös sen verran massiivinen möllykkä, että olen käyttänyt itse SOFMOD-nimistä uniikkia AR:ää joka on IMO paras yleispyssy joka on tullut vastaan.

No tuo mainitsemasi artifakti pitää kyllä lähteä metsästämään, huomattava helpotus jo. :thumbsup:

Onko tälle viikkoa luvatusta päivityksestä vielä tarkempaa tietoa koska pitäisi tulla? Itsellä peli vielä hankkimatta kun odottelen että olisi pahimmat bugit korjattu. Polttelis kyllä birusti päästä jo laittamaan.

Onko tälle viikkoa luvatusta päivityksestä vielä tarkempaa tietoa koska pitäisi tulla? Itsellä peli vielä hankkimatta kun odottelen että olisi pahimmat bugit korjattu. Polttelis kyllä birusti päästä jo laittamaan.
Suosittelen odottamaan vielä jonkun aikaa, kuulemma mid ja end game on todella bugisia. Myös AIn päivitystä kannattaa odottaa. Itsellä peli paussilla kunnes immersio on käsin kosketeltavissa.

Sillä oletuksella että tällä viikolla tuleva patchi ei korjaa mitään oleellista.

Suosittelen odottamaan vielä jonkun aikaa, kuulemma mid ja end game on todella bugisia. Myös AIn päivitystä kannattaa odottaa. Itsellä peli paussilla kunnes immersio on käsin kosketeltavissa.

Sillä oletuksella että tällä viikolla tuleva patchi ei korjaa mitään oleellista.
Joo ei ainakaan A-life vielä taida saada hellyyttä, harmi.
Tämä kyllä tuntuu olevan melkoinen lotto. Toisilla käytännössä pelikelvoton ja toisilla taas vain pieniä hikkoja jotka eivät juuri haittaa pelaamista.

Kysymys artifakteista mitään stalkkeria pelaamattomalta. Kaveri valitellut, kun kaikista artifakteista tulee radiationia. Onko asia näin vai tuleeko vain joistain vai miten nämä käyttäytyvät?

on kyllä paskasti optimoitu peli kun pelailee 3080 ja 1440p UW resolla DLSS Quality.
Keskimäärin tuo eka kohtaus
Low 70fps
Ultra 50fps.

FSR3 interpolaatio laatu vaikutti ihan hyvältä, mutta hiiren kanssa sitä ei pysty käyttää viiveen takia.

Ei ole stalkkerit kiinnostanut entuudesta, mutta nyt heräsi mielenkiinto.
täytyy palata pelin pariin kunhan saa päviteltyä konetta ja toivottavasti peliin tulee sillävälin päivityksiä

muok.
Ultra asetuksilla ekassa kylässä tipahtaa 30fps paikkeille ja gpu käyttö 75% paikkeille. Näköjään ei 5950x riitä puhti myöskään.
Siis oliko käytössä alkuperäinen FSR3 vai uudempi?
Minulla on 5950x ja 7900xtx. Tuon "Optimized Tweaks S.2" asennuksen jälkeen peli on ottanut kaiken tehon kortilta mitä on ollut saatavilla.
Tosin en siellä kylässä käynyt, kun lähdin jo menemään sieltä.

Kysymys artifakteista mitään stalkkeria pelaamattomalta. Kaveri valitellut, kun kaikista artifakteista tulee radiationia. Onko asia näin vai tuleeko vain joistain vai miten nämä käyttäytyvät?
Valtaosa artifakteista aiheuttaa säteilyä ja osa taas poistaa sitä. Eli esimerkiksi medium -tason säteilyä aiheuttava artifakti tarvitsee rinnalleen saman verran tai enemmän säteilyn poistoa. Joitakin pukuja voi myös modifioida siten, että yksi artifaktislotti ei aiheuta säteilyä ollenkaan.

Itse olen pelannut too-o-odella hitaasti, nyt taitaa olla pelikellossa melkolailla 15h täynnä ja vieläkin olen siellä ensimmäisessä kaupungissa (lesser zone). Kaikki tehtävät on nyt tehty ja kaikki paikat koluttu, jo useampaan kertaan, tavaraa ja ammuksia on vaikka muille jakaa ja mitään parempaa en pysty ostamaan/päivittämään joten seuraavaksi pakko lähteä eteenpäin kun rahaakin yli 50k ja sille ei ole mitään käyttöä.

Oikeastaan ainoa syy miksi olen edennyt näin hitaasti, on se että odotan ensimmäisen päivityksen tuloa.

Tuli tosiaan päivitettyä nyt prossu 5800X3D --> 9800X3D. Keskimääräinen FPS nousi jonkun verran (ehkä 5-10FOS), mutta isompi ero on yleisessä sulavuudessa. Toki UE5 traversal stutteria jonkun verran on, mutta frametimet jonkun verran kyllä tasoittui vaihdoksen myötä.

Onko muiden mielestä HDR moodissa liian kirkasta yöllä? Itse koittanut tuota säädellä, mutta yö on vaan aika kirkas HDR:ssä, ellei vedä ihan överiksi niitä säätöjä, jolloin näyttää taas muuten aika hirveälle.

Tuli tosiaan päivitettyä nyt prossu 5800X3D --> 9800X3D. Keskimääräinen FPS nousi jonkun verran (ehkä 5-10FOS), mutta isompi ero on yleisessä sulavuudessa. Toki UE5 traversal stutteria jonkun verran on, mutta frametimet jonkun verran kyllä tasoittui vaihdoksen myötä.

Onko muiden mielestä HDR moodissa liian kirkasta yöllä? Itse koittanut tuota säädellä, mutta yö on vaan aika kirkas HDR:ssä, ellei vedä ihan överiksi niitä säätöjä, jolloin näyttää taas muuten aika hirveälle.
"Hyvä" kuulla, että stutteria on myös markkinoiden parhaimmalla prossulla. :D

Mulla näyttönä Asuksen PG27AQDP 480hz oledi, jossa 1300 nitin peak brightness. HDR-säädöistä sain ihan asialliset seuraavilla säädöillä.:
Contrast 75 (default)
Brightness 55 (vaikuttaa peak brightnessiin)
Gamma 30 (vaikuttaa pelkkään hudiin)

HDR black point -4 (default)
HDR white point 1000
HDR brightness 20 (vaikuttaa kuvan yleiseen kirkkauteen, muttei peak brightnessiin)
HDR interface brightness 0

Tällä kaverilla hyvä video aiheesta:

"Hyvä" kuulla, että stutteria on myös markkinoiden parhaimmalla prossulla. :D

Mulla näyttönä Asuksen PG27AQDP 480hz oledi, jossa 1300 nitin peak brightness. HDR-säädöistä sain ihan asialliset seuraavilla säädöillä.:
Contrast 75 (default)
Brightness 55 (vaikuttaa peak brightnessiin)
Gamma 30 (vaikuttaa pelkkään hudiin)

HDR black point -4 (default)
HDR white point 1000
HDR brightness 20 (vaikuttaa kuvan yleiseen kirkkauteen, muttei peak brightnessiin)
HDR interface brightness 0

Tällä kaverilla hyvä video aiheesta:

Suunnilleen tommosilla HDR asetuksilla itsekkin koittanut, mutta yöt on selvästi vlaoisempia, kun SDR moodissa. Tässä pelissä nimenomaan pitäisi olla yöllä oikeasti pimeää ulkonakin.

S.T.A.L.K.E.R. 2 fanit saattavat pelistä innostuneina saada kimmokkeen suunnata Tšernobyliin konkreettiesti.
Kaikkien vuosikymmenien ajalta juuri nyt siellä sattuu olemaan muitakin vaaroja, kun vain muhiva ydinlaskeuma.

Empä ole muuten itse vielä hankkinut peliä, vaan asensin läppärille Vanhan kunnon stalkerin ja modin "Old Goog Stalker Evolution". Vuosia vanhan pelikierroksen savet on yhä viimeistelemättä.
Arvelen, että jos nyt kiirehdin kakkosen pariin, voi sieltä olla vaikeaa palata enää vanhojen pariin.

1732729014400.png

osallistuin lottoon:happy:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 582
Jäsenet
74 438
Uusin jäsen
andresantos7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom