Ryzen 5000-sarjan tilaus- ja saatavuusseuranta

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Itse katoin samaa. Onko tämä optio ollut tuolla aikaisemmin ? :rofl:
Ei ainakaan pari päivää sitten ollu, tää on vissiin yritys rahastaa sillä että voi oikoo niiden tukkoon menneen postituksen. Kaikki varmaan muistaa viimevuoden BF:n tilaussuman joka teki jonkun 2-3vk viiveen lähetyksiin. Sitä selvittääkseen tuli sitten maksuton pikatoimitusnappi, jolla sai ilmoteltua että ois kiire.

Ja nyt se pikatoimitus on sit kympin :srofl:


Eli siis jos et halua odotella et tavarasi lähetetään sulle pikaisesti, niin maksa kymppi. Mutta ei hätää postikulut on sentään ilmaiset :srofl:
 
Liittynyt
24.01.2018
Viestejä
209
Olisiko joku tarvinnut 5900xää täällä? Voisin noutopalkkiota vastaan hakea sen Helsingin Verkkokaupasta ja sen voisi sitten minulta tulla Espoosta noutamaan.

Omat suunnitelmat muuttuivat ja en sitä tällä hetkellä itse tarvitse.
 
Liittynyt
25.04.2019
Viestejä
109
Olisiko joku tarvinnut 5900xää täällä? Voisin noutopalkkiota vastaan hakea sen Helsingin Verkkokaupasta ja sen voisi sitten minulta tulla Espoosta noutamaan.

Omat suunnitelmat muuttuivat ja en sitä tällä hetkellä itse tarvitse.
Hep. Laittelin viestiä
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 845
Ei ainakaan pari päivää sitten ollu, tää on vissiin yritys rahastaa sillä että voi oikoo niiden tukkoon menneen postituksen. Kaikki varmaan muistaa viimevuoden BF:n tilaussuman joka teki jonkun 2-3vk viiveen lähetyksiin. Sitä selvittääkseen tuli sitten maksuton pikatoimitusnappi, jolla sai ilmoteltua että ois kiire.

Ja nyt se pikatoimitus on sit kympin :srofl:


Eli siis jos et halua odotella et tavarasi lähetetään sulle pikaisesti, niin maksa kymppi. Mutta ei hätää postikulut on sentään ilmaiset :srofl:
Ei tossa nyt rahastuksesta ole kyse. Toi on tilanteita varten että kone hajos just nyt ja pitäisi viikonloppuna tehdä päättötyö valmiiksi tai sitten nyt tarvitaan nopeasti läppäri jotta maanantain palaverissa saa kalvot näytettyä.

Eli mitä nyt olen lukenut, niin kun maksaa kympin niin 20 minuutin päästä paketti on posstissa. Muutoin joutuu odottamaan että paketti joutuu odottaamaan kun viedään isompi erä postiin.

Tosin sitten asiassa on ongelma jos asiakas joka ei maksa tuota lisää saisi paketin kuitenkin samaan aikaan kuin lisän maksanut asiakas.
 

RANSAC

Tukijäsen
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
76
Sieltähän se omakin 5950X on nyt Jimmsiltä käsitelty, joten täytyy vetäistä varmaan AGESA 1.1.0.0 Patch C lankulle sisään, että voi asentaa suoraan pakettiautomaatin kolahdettua.
 

h0s

Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
38
Siis ootteko tänään tilannu ja saanu sen varaukseen? Mikä liike on ollut kyseessä?
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
6
tilausvahvistus verkkokaupalta 16:03... niille näköjään oli tullu nyt nuita 5900X prossuja... eipä vaan meikälle muka riittäny niistä... hieman kyrsii kun vielä emolevynki sille ostin ja se vaan lojuu tuossa lootassaan ja vielä boonuksena se nyt on sitten vielä Black friday tarjouksessa se sama emolevy... (edit: jimmssiltä tomahawkin laitoin... ois 35e säästäny jos ois odottanu)
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
42
tilausvahvistus verkkokaupalta 16:03... niille näköjään oli tullu nyt nuita 5900X prossuja... eipä vaan meikälle muka riittäny niistä... hieman kyrsii kun vielä emolevynki sille ostin ja se vaan lojuu tuossa lootassaan ja vielä boonuksena se nyt on sitten vielä Black friday tarjouksessa se sama emolevy... (edit: jimmssiltä tomahawkin laitoin... ois 35e säästäny jos ois odottanu)
Tilasitko noudolla jonnekkin muualle kuin Helsinkiin tai postilla? Jos tilasit, niin se saattaa vaikuttaa.

Koska:
Täällä tuli kans Verkkokaupasta 16.05 tilauksella 5900X noudettavaksi.
Itsellä on tullut sähköposti vahvistus tilauksesta klo 16.01.18 ja olen ottanut noudon Raisiosta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Ohhoh... pääsee kirjoittamaan tännekin jotain positiivista. Olin varautunut jonnekin ensi vuodelle, mutta nyt on 5900X varattu tilaukselle.

Verkkokauppa postituksella ja vahvistusmailin aikaleima 16:02:46.

Sitten vaan odottelemaan 16.10. totaalisen myöhässä tilattua 3080 TUF OC:ta ja Corsairin HX850:stä. Pitänee aloittaa tupakointi... pöllejä mennee muutama kartonki odotellessa.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
30
Tänne kans napsahti verkkokaupasta 5900x 16:05 tilausvahvistuksella. Aiemmin kerkesin jo märisemään että eivät usko edes täks vuodeks ehtivän. Josko tulis tuplaihme ja jimssin 3080 ventuski lähtis ennen joulua kotio..

Toivottavasti toimitusmäärät kasvaa ja loputkin odottajat saa pian omansa!
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 199
Verkkokaupan 5950x tilaukset on kyllä yksi vitsi. "Saapuneet: Ei tietoa Myyty: Ei tietoa Toimitus: Ei vahvistettu". Vastaavasti Gigantilla piti tulla varastoon 9.12, mutta nyt sitten muuttunut 13.1. No onneksi Jimm's pelasti.
 
Liittynyt
10.04.2019
Viestejä
112
Ei kyllä taas Verkkokaupalla näköjään mee tilaus järjestyksessä noi 5900X . itsellä 16:01 vahvistus sähköpostissa eikä tietoakaan että olisi mitään varattu tilaukselle! Toimitustapa siis postitus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
14
Ei kyllä taas Verkkokaupalla näköjään mee tilaus järjestyksessä noi 5900X . itsellä 16:01 vahvistus sähköpostissa eikä tietoakaan että olisi mitään varattu tilaukselle! Toimitustapa siis postitus.
Täsmälleen sama tilanne minullakin. En ole muokannut edes tilaustani jälkikäteen.
 
Liittynyt
10.04.2019
Viestejä
112
Täsmälleen sama tilanne minullakin. En ole muokannut edes tilaustani jälkikäteen.
Joo itsekkään en oo uskaltanut tilausta muokata enkä pyytää edes peli koodia ettei vaan mee ketuiks. mut menee näköjään muutenkin
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
78
Ja pitää kymppi maksaa siitä että ~kuukausi sitten tehty tilaus lähtisi ripeästi matkaan? On ne velikultia
Joo ei tässä mitään järkeä ole varsinkaan viikonloppua vasten ja hyvin voisi odottaa sen päivän kaksi lisää, mutta kun mennään tunteella niin mennään tunteella :p
Rautakiima on pirullinen sairaus :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
30
Täsmälleen sama tilanne minullakin. En ole muokannut edes tilaustani jälkikäteen.
Onko teillä spostin mukaan vahvistus 16:01 vai mistä katoitte? Koska onhan toi nyt ihan vehkeestä että jono on täysin arpa.
Minä nimittäin pyysin vielä lisäämään far cry 6 koodin tilaukseen.

En tiedä miten se mulle tulee, kun eivät noudon yhteydessä sitä antanut millään lapulla. Enkä tajunnut kysyä kassalla kun olin raudasta niin innoissani.
 
Liittynyt
10.04.2019
Viestejä
112
Katsoin tilaussivun overview-kutsun JSON-vastauksesta:
JSON:
createdAt: 2020-11-05T16:01:38+02:00
Sähköpostista ton ajan otin 5.11.2020 16.01 ja sit näytti tolleen ton tarkan ajan sieltä tiedoista:
05 Nov 2020 06:01:53 -0800 (PST)
 

minapamina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 135
Vielä odotellaan prossua vaikka julkaisupäivänä tuli ostettua, niin vaan oikeasti Jimms myi sen 130 x 5950x parissa tunnissa. Noh, VKsta tarttui emo Black Fridaysta, niin mikäs kiire tässä. Ihan uskomatonta miten paljon noita "kalliita" prossuja meni heti julkaisussa, kuitenkin 900e on monelle varmaan aika kova hinta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
59
Datatronic yllätti ja eilen HcdT:n vinkistä tilattu 5950X oli lähtenyt samana päivänä postiin! Jimm's 16:09 vahvistumailin 5900X tilaus peruttu. Tilasin julkaisupäivänä 5900X koska oletin sen saatavuuden olevan huomattavasti 5950x parempi, joten ihan hyvä että meni näin.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Vielä odotellaan prossua vaikka julkaisupäivänä tuli ostettua, niin vaan oikeasti Jimms myi sen 130 x 5950x parissa tunnissa. Noh, VKsta tarttui emo Black Fridaysta, niin mikäs kiire tässä. Ihan uskomatonta miten paljon noita "kalliita" prossuja meni heti julkaisussa, kuitenkin 900e on monelle varmaan aika kova hinta.
Sama se on toi 5900x, onkohan niitä nyt toimitettu Jimmssiltä joku n. 200kpl.. seuraava 120kpl erä kans loppuunmyyty, ite sain tilauksen 16:08 sisää, tilausvahvistus tuli vasta 16:12 ja ei kuulema välttämättä edes riitä tosta seuraavasta erästä mulle prossua.
Yhtä odottelua tää vuos..
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
86
Sama se on toi 5900x, onkohan niitä nyt toimitettu Jimmssiltä joku n. 200kpl.. seuraava 120kpl erä kans loppuunmyyty, ite sain tilauksen 16:08 sisää, tilausvahvistus tuli vasta 16:12 ja ei kuulema välttämättä edes riitä tosta seuraavasta erästä mulle prossua.
Yhtä odottelua tää vuos..
Näistä luvuista huomaa että Amd pikku hiljaa näyttänee tulevan takaisin huipulle.Seuraava kärsimys alkaa ensi viikolla kun arpoo että mikä bios toimisi parhaiten, mielenkiintoista nähdä vaivaako kernerl power event 41 ongelma 5000 sarjalaisia yhtä paljon kui 3000 sarjan prossuja josko se maanantai tiistai akselilla kilahtaisi matkahuollolle. toivottavasti loputki halukkaat saavat tämän vuoden puolella kivensä.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Näistä luvuista huomaa että Amd pikku hiljaa näyttänee tulevan takaisin huipulle.Seuraava kärsimys alkaa ensi viikolla kun arpoo että mikä bios toimisi parhaiten, mielenkiintoista nähdä vaivaako kernerl power event 41 ongelma 5000 sarjalaisia yhtä paljon kui 3000 sarjan prossuja josko se maanantai tiistai akselilla kilahtaisi matkahuollolle. toivottavasti loputki halukkaat saavat tämän vuoden puolella kivensä.
Offtopic, mut eipä o tullu tommosta vastaa ainakaa itellä.
 
Liittynyt
08.04.2020
Viestejä
35
Onko tarkempaa tietoa täällä 5600X:n suhteen? Jos sain oikean kuvan viestiketjun aiemmista, niin ainakin Jimmsin seuraava erä olisi jo varattu umpeen ja seuraavasta ei tietoa, ilmeisesti paljon tilaajia senkin päälle. Kannattaisiko sitten ennemmin itse kärkkyä vain 3600-mallin vaihtoehtoja, jos 5600X menee selkeästi ensi vuoden puolelle?
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
381
Kannattaisiko sitten ennemmin itse kärkkyä vain 3600-mallin vaihtoehtoja, jos 5600X menee selkeästi ensi vuoden puolelle?
Riippuu täysin sun tämänhetkisestä tilanteesta ja tarpeesta. Itsellä esimerkiksi nykyinen prossu on sen verran hyvä omiin käyttötarpeisiin, että odotan ihan rauhassa ensi vuoden puolelle ja todennäköisiä ei-X malleja sekä parempaa saatavuutta. Sen sijaan kun joku esimerkiksi rakentaa lapselleen joululahjakonetta, niin siinä on pakko priorisoida saatavuutta.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 627
Ei ainakaan pari päivää sitten ollu, tää on vissiin yritys rahastaa sillä että voi oikoo niiden tukkoon menneen postituksen. Kaikki varmaan muistaa viimevuoden BF:n tilaussuman joka teki jonkun 2-3vk viiveen lähetyksiin. Sitä selvittääkseen tuli sitten maksuton pikatoimitusnappi, jolla sai ilmoteltua että ois kiire.

Ja nyt se pikatoimitus on sit kympin :srofl:


Eli siis jos et halua odotella et tavarasi lähetetään sulle pikaisesti, niin maksa kymppi. Mutta ei hätää postikulut on sentään ilmaiset :srofl:
Mitäs ihmettä? Mulla ainaki tuli eilen jo klo 17:20 seurantakoodikin. Ei kai ne ala nyt istuttamaan koodillista pakettia jossain varaston nurkassa paria viikkoa ellen maksa lunnaita? :confused:
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Mitäs ihmettä? Mulla ainaki tuli eilen jo klo 17:20 seurantakoodikin. Ei kai ne ala nyt istuttamaan koodillista pakettia jossain varaston nurkassa paria viikkoa ellen maksa lunnaita? :confused:
Ei varmastikaan, mulla tuli kanssa eilen illalla postin seurantakoodi ja normaalit "lähetetty" tekstarit, enkä maksanut tuota 10e kiristysrahaa :tup:

Mutta tosijaan mulla oli viimevuonna vuodenvaihteen tienoilla jimmyltä jotain EK:n cryofueleita tulossa, ja sillon mun paketti istu "tuotteet varattu tilaukselle" tilassa varmaan viikon kunnes tajusin painaa sitä toivomusnappia "pikatoimitus", jonka jälkeen lähti liikkeelle parissa tunnissa. Sillon tosta oli aika paljon polemiikkia, siis jimmyn täysin käsiin räjähtäneistä toimitusajoista. Ja nyt jos tilanne räjähtää taas niin voikin sit kaivaa lisää kuvetta jos haluaa tuotteensa nopeasti, kiva. Ei todellakaan hyvä juttu mun mielestä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
349
Ei näytä verkkokauppa.comin tilaukset menevän tilausjärjestyksessä. Klo 16:01 tilaus sisässä ja paljon myöhempään tilanneet jo saaneet omansa. Tosin menin tuon kampajakoodin lisäämään tilaukselle jälkikäteen, joka ilmeisesti oli virhe..
 
Liittynyt
10.04.2019
Viestejä
112
Ei näytä verkkokauppa.comin tilaukset menevän tilausjärjestyksessä. Klo 16:01 tilaus sisässä ja paljon myöhempään tilanneet jo saaneet omansa. Tosin menin tuon kampajakoodin lisäämään tilaukselle jälkikäteen, joka ilmeisesti oli virhe..
Mulla sama juttu! Tilaus vahvistus 16:01 . Enkä pyytänyt lisäämään koodia! en tehnyt mitään muutoksia tilaukseen ettei vaan jono paikka muutu.. Ei tosiaan kyllä mene tilaus järjestyksessä nämä.. Onkohan nuo noudot ollut etusijalla kun itsellä postitus!
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 561
Mulla sama juttu! Tilaus vahvistus 16:01 . Enkä pyytänyt lisäämään koodia! en tehnyt mitään muutoksia tilaukseen ettei vaan jono paikka muutu.. Ei tosiaan kyllä mene tilaus järjestyksessä nämä.. Onkohan nuo noudot ollut etusijalla kun itsellä postitus!
Noudot on käsittääkseni joka liikkeessä etusijalla. Näin puhui eräässä isossa ketjussa työskentelevä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 121
Arpooko jimms nuo 5600x prossut tilanneille vai meneekö jossain järjestyksessä saapuneesta erästä?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 710
Arpooko jimms nuo 5600x prossut tilanneille vai meneekö jossain järjestyksessä saapuneesta erästä?
Tietysti nuo myydään eteenpäin siinä järjestyksessä kuin ostajat ovat ne tilanneet. Eli sellaista tilannetta ei pääse tapahtumaan missä olisit ensimmäisten tilaajien joukossa mutta saisit prosessorin vasta kun kaikki muut ovat omansa jo saaneet vain koska "otettiin randomilla kenelle lähetetään, jäit viimeiseksi, sori".

Edit: myös omasta puolestani voin kertoa että 5900X tilauksessa ENSIN otetaan se saapunut prosessori syrjään ja se merkitään tilaukseen vastaanotetuksi & odottavan postitusta ja vasta sitten kun tuo on tehty saapuneet prosessorit edes merkitään heidän sivuilleen (ja teoriassa ylijäävät prosessorit laitetaan vapaaseen myyntiin).
 
Liittynyt
27.11.2020
Viestejä
5
Eli jos noudot laitetaan etusijalle niin ensikerralla laitan ostotavaksi noudon ja kun on noudettavina pyydän asiakaspalvelusta että lähettävät.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 351
Kävin äsken noutamassa 5900X:n jolla nyt istun ja kirjoitan tässä paraikaa. Pistän threadin piiloon. Onnea muillekin jotka saivat tänään tai eilen omansa ja tsemppiä kaikille muille odotteluun. Tuntuu siltä että näitä on vihdoin valumassa kauppoihin ympäri maailman joten eiköhän tää tilanne ala rauhoittumaan.
 

RANSAC

Tukijäsen
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
76
Haha, maksoin eilen pikatoimituksen (tyhmää, tiedän) ja pakettiautomaatti kannatti selkeesti valita noutopaikaksi, kun 5950X siirtyi alle vuorokaudessa Jimmsin käsistä itselleni.

Tsemppiä odotteluun niille jotka joutuvat vielä täällä päivystämään! Onneksi tosiaan CPU:ta saa sentään paremmin kuin GPU:ta tällä hetkellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
126
Eli jos noudot laitetaan etusijalle niin ensikerralla laitan ostotavaksi noudon ja kun on noudettavina pyydän asiakaspalvelusta että lähettävät.
Ei vaan noudot ovat nopeampia kun eivät mene pakkausjonoon sen jälkeen kun on saapunut vaan sellaisenaan odottamaan noutoa :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 518
Viestejä
4 202 211
Jäsenet
70 918
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom