" Ovat edullisempia enkä ole havainnut mitään laatueroa "
Ja tämä tarkoittaa sitä että jos brändituote onkin vähän halvempi tai saman hintainen, niin silti kaupan merkkiä ostoon.
Kyseinen henkilö ainakaan ei tuollaista tarkoittanut. Ylipäätään ei varmaankaan juuri kukaan noin tekisi.
Ilmeisesti tässä vuodenvaihteessa on hyvä nostaa hintoja. Mm. pikkutuliaisen(tumma leipä) kilohintaa on nostettu hiukan yli 4:sta viiteen. Kotimaista broilerinkoivet 3:sta 3,3. Kohtalaisen isoja kertakorotukseksi. Toisaalta mielestäni noiden hinnat ovat olleet aika vakiot pidemmän aikaa. Tuon pikkutuliaisen osalta, vuosikaudet. Aiemmin siitä oli myös saatavilla se alkuperäinen tuliaisleipä.(kilon, pikkutuliainen on puoli kiloa. Jossainpäin sitäkin vielä myydään)
Samaan aikaan noissa kaupoissa on kylttejä jotka mainostaa hintojen laskemisesta. Miksi mainonta on aina niin yksipuolista. Rehellisempää olisi sanoa että laskimme joidenkin tuotteiden hintoja ja nostimme toisten. Se on just että miksi epärehellisyys on ideaali, pelkästään sen takia että sillä tienaa paremmin.
Mikkos minusta sanoi erittäin hyvin noista kestokassesta. En ole kauheasti seurannut kauppojen mainontaa näistä kun olen iät ja ajat käyttänyt kestokasseja tai joskus reppuja ja laukkujakin, mutta kysehän ei ole kauppojen omasta keksinnöstä, vaan alunperin EU:n Green Deal sopimuksesta, 2016-2025. Tuo Green Deal sopimus päätyi. Tämä ilmeisesti tuli tilalle.
Asetus asettaa jäsenmaille myös sitovan tavoitteen muovikassien vähentämiseksi. Niiden kulutus saisi olla vuodesta 2025 lähtien korkeintaan 40 kappaletta asukasta kohti vuodessa.
www.iltalehti.fi
Joka tapauksessa tarkoitus on edelleen vähentää noiden myyntiä. Toisen sivun mukaan noiden myyntimäärät alunperin vähenivät mutta se kehitys taittui 2020. Nyt sitten vaan laitetaan isompaa vaihdetta silmään.
Mulla on lukuisia erilaisia kestokasseja koska painavat tuotteet vaativat kestävän kassin, pääsääntöisesti siis puuvillaiset toimii siinä. Kun taas kevyet ilmavat tuotteet vaatii tilaa, jota tarjoaa isot muoviset kestokassit. Joskus mulla oli hemmetin hyvä läppärin laukku, jota pystyi käyttämään nätisti myös kauppakassina. Mun nykyinen, vaikkakin lähes yhtä iso, toimisi kauppakassina todella huonosti, koska siinä on hitosti tilaa tuhlattu pieniin lokeroihin, ylimääräisiin pehmusteisiin sun muuhun. Harmittaa vähän ettei tullut mieleen vain ommelluttaa uutta vetoketjua siihen vanhaan. Ei tullut mieleen että uudemmat läppärilaukut ovat niin paljon huonompia.