Ruuan hinnan kehitys Suomessa 2022 - inflaatio iskee!

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Onko joku käynyt lidlissä ja huomannut että hinnat tippui? Jotenkin mennyt maku koko firman toimintaan niin en pysty luottamaan. Tai sitten kuukauden päästä ne on takaisin samoissa hinnoissa?
Eipä tule juuri Lidlissä enää käytyä. Hinnat nousseet ja laatu mennyt surkeammaksi ja epäilemättä halpuutuksen myötä laskee laatu edelleen.

Ja kirsikkana kakun päällä on toi korttipelleilly ja saa olla jatkuvasti kaupassa varuillaan kun ei tiedä mikä on kantistarjous ja mikä ei ja koska voimassa. Ennen oli niin helppo kun näki tarjouksen niin mukaan vaan. Nykyään pitää olla tarkempi.
Pitäköön tunkkinsa. Siirryin Prismaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 465
Sama fiilis! Varsinkin kun ainakin ennen tätä eilistä hinnan laskua paikallisesta citymarketista sai samaan hintaan perus jutut.
Nyt vaan pirun "plussa"kin siirtynyt siihen että osa aleista on jossain pirun appsissa. Miksi!?!?
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
647
Onkohan tuo Lidlin halpuutus joku sellainen että hintoja on nostettu (järjestään ihan kaikki nousseet) ja nyt sitten muutama valikoitu tuote tiputetaan hintaa.. Nostetaan ensin 30% ja sit lasketaan 10% :D en siis niin tarkkaan ole seurannut mutta vähän epäileväisesti kamppikseen suhtaudun.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 223
Lidlissä n. Prisman hinnat, jotkin tuotteet kalliimpia. Vaikka raejuuston ja lihamakaronilaatikon saa halvemmalla Prismasta. Lidl:n tarjoukset olleet kyllä kämäsiä pitkään. No nyt kotim. kurkku euron kilo ja kahvi 6 e / 2 kpl, nuo pois lukien aika heikkoa ollut.
 
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Onkohan tuo Lidlin halpuutus joku sellainen että hintoja on nostettu (järjestään ihan kaikki nousseet) ja nyt sitten muutama valikoitu tuote tiputetaan hintaa.. Nostetaan ensin 30% ja sit lasketaan 10% :D en siis niin tarkkaan ole seurannut mutta vähän epäileväisesti kamppikseen suhtaudun.
Halpuutus on kyllä S kauppojen pellemainoksista tuttu sanonta, mutta mikään kauppa ei ole halpa, vaikka sitä ne yrittää idi.... mainoksissaan toitottaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Muakin mietitytti just tuon uutisen jälkeen että mitähän ne oikeasti on tehnyt. Ylipäätän tuossa uutisessa oli mainittu ainakin kolme kategoriaa joita en koskaan ostaisi. Eli siis, en ole kovin optimistinen että tuo juurikaan osuisi tuotteisiin joita ostan.

En ole vielä ehtinyt käymään. (edit:kävin nopeasti, ei pistänyt mikään uusi perustason alennus silmään)

Olen samaa mieltä että nää "halpuutukset", ja geneeriset uutiset hintojen alennuksista on puhdasta markkinointia. Ei niistä kannata mitään välittää. Todelliset hinnat ratkaisee, ja edullisemmin pääsee jos käy useammassa kaupassa. Mikään kauppa ei ole selvästi edullinen kaikessa.


Ja kirsikkana kakun päällä on toi korttipelleilly ja saa olla jatkuvasti kaupassa varuillaan kun ei tiedä mikä on kantistarjous ja mikä ei ja koska voimassa.
Onko noissa oikeasti jotain epäselvyyttä? Netissä ne ainakin lukee mielestäni hyvin selvästi, ja kaupassa mielestäni jokaisen appi tarjouksen kohdalla ei edes lue sitä tarjousta. Siis lukee vaan normaalihinta, ja vinkkilappu että katso äpistä sen tarjoushinta.

Esim. torstaina tulee XL pitsoja taas, ja pitkästä aikaa edes sitä salami tms. varianttia. Ihan normaali alennus siis. Mielestäni n. vuoden tai puolitoista ajan noi XL pitsat on olleet jotain todella perus margarita tyyppiä jota ei ole kovin huvittanut ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Onko noissa oikeasti jotain epäselvyyttä? Netissä ne ainakin lukee mielestäni hyvin selvästi, ja kaupassa mielestäni jokaisen appi tarjouksen kohdalla ei edes lue sitä tarjousta. Siis lukee vaan normaalihinta, ja vinkkilappu että katso äpistä sen tarjoushinta.
Joo niissä digitaalisissa hintalapuissahan lukee se normihinta ja vieressä, että aktivoi (lisä)alennus apista. En oikein ymmärrä mikä noissa on ongelma. Mutta mä nyt muutenkin yleensä viimeistään kaupassa aktivoin ne kupongit joka tapauksessa ja näytän sitten puhelinta QR-koodilukijalle samalla vaivalla kun sitä puhelinta näyttää parin sekunnin päästä puolen metrin päässä korttipäätteelle maksaakseen ostoksensa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Muakin mietitytti just tuon uutisen jälkeen että mitähän ne oikeasti on tehnyt. Ylipäätän tuossa uutisessa oli mainittu ainakin kolme kategoriaa joita en koskaan ostaisi. Eli siis, en ole kovin optimistinen että tuo juurikaan osuisi tuotteisiin joita ostan.

En ole vielä ehtinyt käymään.

Olen samaa mieltä että nää "halpuutukset", ja geneeriset uutiset hintojen alennuksista on puhdasta markkinointia. Ei niistä kannata mitään välittää. Todelliset hinnat ratkaisee, ja edullisemmin pääsee jos käy useammassa kaupassa. Mikään kauppa ei ole selvästi edullinen kaikessa.




Onko noissa oikeasti jotain epäselvyyttä? Netissä ne ainakin lukee mielestäni hyvin selvästi, ja kaupassa mielestäni jokaisen appi tarjouksen kohdalla ei edes lue sitä tarjousta. Siis lukee vaan normaalihinta, ja vinkkilappu että katso äpistä sen tarjoushinta.

Esim. torstaina tulee XL pitsoja taas, ja pitkästä aikaa edes sitä salami tms. varianttia. Ihan normaali alennus siis. Mielestäni n. vuoden tai puolitoista ajan noi XL pitsat on olleet jotain todella perus margarita tyyppiä jota ei ole kovin huvittanut ostaa.
Tässä on se ongelma että mä oon kurkkua myöten täynnä kaikenmaailman kortteja ja äppejä ja aktivointeja. Lidl oli ennen ainoa kauppa missä sai katsoa hinnan lapusta ja sen maksoi kassalla. Ilman mitään ylimääräisiä pelleilyitä. Plussa ja S menee vaan korttia höyläämällä mutta en todellakaan ala mitään puhelinta ropaamaan kassalla ja periaatteesta en liity liiterin ohjelmiin kun ne meni sillä tavalla itsensä myymään.
Nimimerkillä muutama vuosi sitten kirjastokortilla 10% alennuksen Lidlistä saanut.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Plussa ja S menee vaan korttia höyläämällä mutta en todellakaan ala mitään puhelinta ropaamaan kassalla
En todellakaan ala mitään kortteja raahaamaan mukana ja ropaamaan kassalla kuten jotkut eläkeläiset, kun puhelin on kuitenkin aina mukana.
 
Liittynyt
16.11.2017
Viestejä
48
Tässä on se ongelma että mä oon kurkkua myöten täynnä kaikenmaailman kortteja ja äppejä ja aktivointeja. Lidl oli ennen ainoa kauppa missä sai katsoa hinnan lapusta ja sen maksoi kassalla. Ilman mitään ylimääräisiä pelleilyitä. Plussa ja S menee vaan korttia höyläämällä mutta en todellakaan ala mitään puhelinta ropaamaan kassalla ja periaatteesta en liity liiterin ohjelmiin kun ne meni sillä tavalla itsensä myymään.
Nimimerkillä muutama vuosi sitten kirjastokortilla 10% alennuksen Lidlistä saanut.
Tähänhän se on mennyt kun se asiakkaista saatava data on nykymaailmassa niin arvokasta ja se täytyy saada... Ja kun on huomattu että ihmisiä ei se edes kiinnosta se mitä tietoja heistä kerätään..
 
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Tässä on se ongelma että mä oon kurkkua myöten täynnä kaikenmaailman kortteja ja äppejä ja aktivointeja. Lidl oli ennen ainoa kauppa missä sai katsoa hinnan lapusta ja sen maksoi kassalla. Ilman mitään ylimääräisiä pelleilyitä. Plussa ja S menee vaan korttia höyläämällä mutta en todellakaan ala mitään puhelinta ropaamaan kassalla ja periaatteesta en liity liiterin ohjelmiin kun ne meni sillä tavalla itsensä myymään.
Nimimerkillä muutama vuosi sitten kirjastokortilla 10% alennuksen Lidlistä saanut.
S-etukortin ja etujen saamiseksi pitää vielä maksaa 100€:n osuusmaksu, itse luovuin tästä reilut 10 vuotta sitten ja myös kaikki muu vastaava pelleily on sen jälkeen ollut pannassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
S-etukortin ja etujen saamiseksi pitää vielä maksaa 100€:n osuusmaksu, itse luovuin tästä reilut 10 vuotta sitten ja myös kaikki muu vastaava pelleily on sen jälkeen ollut pannassa.
Mulla on S-kortti lähinnä siksi että mulla on lomatili S-pankissa ja kaikki bonukset menee näppärästi sinne ja ei ole mitään maksuja ja ilmainen debit kortti.
S-ryhmä nyt kuitenkin on se halvin ja saa vielä ikäänkuin bonukset kaupan päälle niin sieltä kannattaa ostaa.
 
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Mulla on S-kortti lähinnä siksi että mulla on lomatili S-pankissa ja kaikki bonukset menee näppärästi sinne ja ei ole mitään maksuja ja ilmainen debit kortti.
S-ryhmä nyt kuitenkin on se halvin ja saa vielä ikäänkuin bonukset kaupan päälle niin sieltä kannattaa ostaa.
Oletko tehnyt hinnoista jotain kattavia vertailuja, kun väität S ryhmää halvimmaksi, ettei nyt vain ne mainokset ole antanut väärää mielikuvaa ja näitten muutamien eurojen maksujen suuruus on hyvin lähellä mitä inflaatio syö joka vuosi siitä maksetusta satasesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Oletko tehnyt hinnoista jotain kattavia vertailuja, kun väität S ryhmää halvimmaksi, ettei nyt vain ne mainokset ole antanut väärää mielikuvaa ja näitten muutamien eurojen maksujen suuruus on hyvin lähellä mitä inflaatio syö joka vuosi siitä maksetusta satasesta.
Omalla alueella ei ole kuin Prisma, Cittari ja Lidl. Cittari ehdottomasti kallein tarjouksia lukuunottamatta Lidl ja Prisma monella alueella samanhintaisia joten kannattaa kääntyä Prisman puoleen plus Prisman miljoona kertaa parempi valikoima etenkin lihoissa. Cittari on kyllä mun lempikauppa ja varsinkin lihatiski on huipputasoa, mutta hinnat on järjestelmällisesti niin kalliit että ei tule juuri käytyä. Ainakin niissä mitä mun perusostoksiin kuuluu.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
647
Omalla alueella ei ole kuin Prisma, Cittari ja Lidl. Cittari ehdottomasti kallein tarjouksia lukuunottamatta Lidl ja Prisma monella alueella samanhintaisia joten kannattaa kääntyä Prisman puoleen plus Prisman miljoona kertaa parempi valikoima etenkin lihoissa. Cittari on kyllä mun lempikauppa ja varsinkin lihatiski on huipputasoa, mutta hinnat on järjestelmällisesti niin kalliit että ei tule juuri käytyä. Ainakin niissä mitä mun perusostoksiin kuuluu.
Oma fiilis täysin sama. Cittari on suosikkikauppani, mutta kallein.. tarjoukset on oikeasti kuitenkin tarjouksia joten edullistakin voi olla + lihatiski on hyvä. Prisma on Cittaria edullisempi mutta tarjoukset aika onnettomia ja valikoima taas Lidliä paaaaaaaljon laajempi. Lidl on ollut edullisin (5v tai jopa 10v sitten oli reilumpi ero), hintaero kaventunut, mutta siellä on tietyt tuotteet laadullisesti hyviä ja silti aika edullisia..ja myös erilaisia tuotteita löytyy kuin K/S-mafialta (pähkinät, jugurtit, leikkeleet, pakasteet, paistopiste).
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Tässä on se ongelma että mä oon kurkkua myöten täynnä kaikenmaailman kortteja ja äppejä ja aktivointeja. Lidl oli ennen ainoa kauppa missä sai katsoa hinnan lapusta ja sen maksoi kassalla. Ilman mitään ylimääräisiä pelleilyitä. Plussa ja S menee vaan korttia höyläämällä mutta en todellakaan ala mitään puhelinta ropaamaan kassalla ja periaatteesta en liity liiterin ohjelmiin kun ne meni sillä tavalla itsensä myymään.
Nimimerkillä muutama vuosi sitten kirjastokortilla 10% alennuksen Lidlistä saanut.
Toki aina joitain ärsyttää erinäiset muutokset. Tässä kun parin vuosikymmenen ajan mitä itse olen asunut omillani ja siten käynyt aktiivisesti kaupassa, olen monien näiden eri muutosten kohdilla aina nähnyt (netissä) että jotkut protestoivat näitä vastaan. Ylipäätään kyse on selvästi muutosvastarinnasta, lähes automaattisesta ilmiöstä jossa muutosten tullessa lähes aina jotkut protestoivat näitä muutoksia, mikäli he itse eivät suoraan ja välittömästi hyödy muutoksista. Ensin tuli maksukortteihin sirut. Sitten tuli lähimaksaminen.

Maksamisessa varmaankin kortit säilyvät vielä pitkään, mutta aika outoa olisi ettei bonuskortit siirtyisi kaikki puhelimeen. Korkeintaan 15 vuotta siinä menee. Lopulta myös maksukortit. Puhun siitä tilanteesta että niitä voi käyttää vain puhelimella.


Just maanantaina huvitti katsella noita Citymarketin tarjouksia. Siinä oli kolme eri lihatuotepakettia mainostettu samalla kappalehinnalla. Yksi oli selvästi marinoitu ja kai ne muutkin oli koska niissä oli jotain maustetta tuotteen nimessä. Sitten kilohintojen vaihteluväli luki siinä alla, halvin oli 11,4e. Se oli oletettavasti kasleria. Marinoitua kasleria. Mun oikein mietityttää miten Citymarket ja Keskon kaupat ylipäätän, onnistuu saamaan itselleen niin hyvin markkinaosuuden tuollaisilla hinnoilla. Niinkuin kyllä mäkin nykyään siellä käyn, mutta lähinnä juurestarjousten takia kuten peruna, porkkana tai sipuli. Kevääseen asti Cittareissa, tai siis toisessa noista, oli halvinta perunaa ja sipulia verrattuna kaikkiin kauppoihin.


S-etukortin ja etujen saamiseksi pitää vielä maksaa 100€:n osuusmaksu, itse luovuin tästä reilut 10 vuotta sitten ja myös kaikki muu vastaava pelleily on sen jälkeen ollut pannassa.
Mä hommasin oman S-kortin ja siirryin S-pankin asiakkaaksi kun multa loppui OP:ssa nuorisoalennus jonka myötä olisin joutunut maksamaan verkkopankista ja kortista vissiin kummastakin jotain 3 euroa. Yhdistettynä niihin bonuslirpakkeisiin(5e/10e seteleitä eri kauppoihin) mitä liittyessä sai, jotain puolessa vuodessa oli säästänyt sen satasen takaisin. Plus ne ehtivät maksaa kohtalaisen paljon osuusmaksun korkoja kanssa ennenkuin se lopetettiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
No nyt oli positiivinen yllätys kun käväsin ostamassa saunapäivän "herkuksi" makkaraa. Hakaniemen S marketista kabanossit 0.69€/paketti. Päiväystä toki vain huomiseen... ostin ahneuksissani kaksi pakettia :facepalm: ja otin kuvan :facepalm::facepalm:


Mä oon koko kesän ostellu 30% makkaroita pakkaseen niin niitä on sitten kiva takassa tehdä talvella :D Talvella kun noita makumakkaroita ei ole niin paljon saatavilla.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
285
Lidl uusimmassa lehdessä on görans kebab, jättipakkaus 800g, 9,9€. Jos ei muisti itsellä pahasti petä, niin aina kun itse olen noita ostanut niin 1kg:n pusseja olleet tuohon 9,9€ hintaan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
97
Lidl uusimmassa lehdessä on görans kebab, jättipakkaus 800g, 9,9€. Jos ei muisti itsellä pahasti petä, niin aina kun itse olen noita ostanut niin 1kg:n pusseja olleet tuohon 9,9€ hintaan.
Oli ne viimesimmät tarjoukset tuosta jo 10,90 tjsp, mutta joo ei oo tommosta pakkauskokoo ennen ollut.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
Lidl uusimmassa lehdessä on görans kebab, jättipakkaus 800g, 9,9€. Jos ei muisti itsellä pahasti petä, niin aina kun itse olen noita ostanut niin 1kg:n pusseja olleet tuohon 9,9€ hintaan.
Vai oliko noi 750g? Olisi kyllä tyypillistä LIDLiä pienentää kokoa ja pitää hinta samassa..
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
452
Talvella oli tosiaan viimeksi kebu kympin luokkaa kilon pussi. Ostin viisi pussia ja sillä pärjäsi kesään, pari kertaa eukko ostanu primasta ja kuulemma 12€ pussi, tms., en ole huomannut katsoa että onko kilon pussukka vai tuo 800g prismasta ostettu. Tuota 800g on ollut aikaisemmin, eli ei ole Lidl pienentänyt pakettia, vaan valittu pienempi pussi, jotta hinta ei tunnu kalliille. Onhan noita Göranssia myös 400g pusseja, yms kokoja ja sitten hieman erilaisella/värisellä tekstuurilla. Että varmaan riippuu mitä erää ottavat tarjoukseen.


Edit. Koko ajan menee paikallinen Lidl huonompaan suuntaan ja yleisesti Lidl hinnat noussut samalle tasolle kuin S-mafiassa. Paikallinen kauppa on oikea sikolätti, kun vertaa muihin Lidl, sekä aina hyllyt tyhjät, etenkin tarjous-/kuponkituotteita ei ole.
Kymmenen vuotta sitten oli mukava käydä Lidl, kun nopeasti hoitu asiointi ja sai omaan tarpeeseen tietyt tuotteet. Nykyään ei ole mitään spessua, minkä takia pitäisi mennä Lidl.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 145
S-kaupasta Kotimaista merkiltä löytyy Göranssia ~9€/kg. Makroissa on pieniä eroja. Valmistusaineita en ole vertaillut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Lidl uusimmassa lehdessä on görans kebab, jättipakkaus 800g, 9,9€. Jos ei muisti itsellä pahasti petä, niin aina kun itse olen noita ostanut niin 1kg:n pusseja olleet tuohon 9,9€ hintaan.
Kilon pusseja on ennen ollut, hintaa en tarkalleen muista.
Kanakebabbia tulee tosin useimmin tarjouksesta ostettua ja ne on myös kiloisia.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Paljolti riippuu tietysti omasta ostoskorista mikä kauppa kallein. Oma kokemus vahvasti, että Lidlistä tullut huomattavasti kalliimpii kuin Prisma. Yhä useamman tuotteen osto siirtynyt Prismaan. Cittarissa niin vähän käyn, mutta sieltä kalliimmasta päästä kauppoja ollut aina.

Kivasti hintoja noin yleisestikin nostetaan , 20-50% aivan normi kertanosto.

Noi puhelinappit ei kiinnosta pätkän vertaa. Ehkä sitten vaan olen liian "vanhanaikainen".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Paljolti riippuu tietysti omasta ostoskorista mikä kauppa kallein. Oma kokemus vahvasti, että Lidlistä tullut huomattavasti kalliimpii kuin Prisma. Yhä useamman tuotteen osto siirtynyt Prismaan. Cittarissa niin vähän käyn, mutta sieltä kalliimmasta päästä kauppoja ollut aina.

Kivasti hintoja noin yleisestikin nostetaan , 20-50% aivan normi kertanosto.

Noi puhelinappit ei kiinnosta pätkän vertaa. Ehkä sitten vaan olen liian "vanhanaikainen".
Samat kokemukset täälläkin. Lidli muuttunut viikkokaupasta marginaalikaupaksi.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 223
Lidlin (Koskikylän) lihamakaronilaatikko 2,19 e -> 1,89 e. Prismassa arkilaatikko 2,09 e. Prismassa halvin raejuusto (Rainbow) 1,72 e 400 g. Lidlissä olikohan Milbona 500 g 2,15 e tjsp. Lidlistä voi bongata -30 % tuotteita keskellä päivää, ei tarvitse joskus yömyöhällä saalistaa Prisman käytävillä. Jotkut ruisleivät voi hyvin ostaa alesta ja iskeä pakkaseen.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Samat kokemukset täälläkin. Lidli muuttunut viikkokaupasta marginaalikaupaksi.
Tätä mantraa on nyt kuunneltu jo parin vuoden ajan, mutta numerot näyttävät silti jotain muuta ja pulju tekee kivijalkakaupoista suurinta prosentuaalista nousua:



Lidlin (Koskikylän) lihamakaronilaatikko 2,19 e -> 1,89 e. Prismassa arkilaatikko 2,09 e. Prismassa halvin raejuusto (Rainbow) 1,72 e 400 g. Lidlissä olikohan Milbona 500 g 2,15 e tjsp. Lidlistä voi bongata -30 % tuotteita keskellä päivää, ei tarvitse joskus yömyöhällä saalistaa Prisman käytävillä. Jotkut ruisleivät voi hyvin ostaa alesta ja iskeä pakkaseen.
Ja muutenkin tuo Lidlin kampanjakierrätys aiheuttaa sen, että usein on -30% hintaan tuotteita, joissa on päiväystä vielä rutkasti. Nytkin oli kupongeissa Grillimaisteri-tuotteet ota 3 maksa 2. Eli käytännössä -33% hintaan, kun ottaa kolme samaa. Tuli sitten otettua rapinajuustot burgereihin ja munaleipiin pitkälle talveen. Toki kaikennäköstä makkarapakettiakin ois ollut hyllyt pullollaan sellaisten ystäville.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Tätä mantraa on nyt kuunneltu jo parin vuoden ajan, mutta numerot näyttävät silti jotain muuta ja pulju tekee kivijalkakaupoista suurinta prosentuaalista nousua:




Ja muutenkin tuo Lidlin kampanjakierrätys aiheuttaa sen, että usein on -30% hintaan tuotteita, joissa on päiväystä vielä rutkasti. Nytkin oli kupongeissa Grillimaisteri-tuotteet ota 3 maksa 2. Eli käytännössä -33% hintaan, kun ottaa kolme samaa. Tuli sitten otettua rapinajuustot burgereihin ja munaleipiin pitkälle talveen. Toki kaikennäköstä makkarapakettiakin ois ollut hyllyt pullollaan sellaisten ystäville.
Vastaavasti ainakin omassa Lidlissä taas on paljon muutaman päivän päästä vanhenevaa ilman alelappua.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Vastaavasti ainakin omassa Lidlissä taas on paljon muutaman päivän päästä vanhenevaa ilman alelappua.
...mikä on ihan tavallista ihan kaikilla kaupoilla?

Lidlissä sentään -30% laputetaan lihat, einekset, leivät ja muut tuoretuotteet päiväykseen nähden jo edellisen päivän aamuna tai jopa toissapäivän iltana. Muissa kaupoissa vasta samana päivänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
...mikä on ihan tavallista ihan kaikilla kaupoilla?

Lidlissä sentään -30% laputetaan lihat, einekset, leivät ja muut tuoretuotteet päiväykseen nähden jo edellisen päivän aamuna tai jopa toissapäivän iltana. Muissa kaupoissa vasta samana päivänä.
Nojuu, itellä ei ole käytännössä kokemusta kuin Prismasta ja Lidlistä ja Prismasta saa aika huoletta ottaa hyllystä kamaa ilman että pitää pelkää päivämäärää. Lidlissä taas monesti on parasta ennen parin päivän sisällä jos ei ole tarkkana.
Voihan se olla että kierto on Prismassa sen verran nopeampaa että ei tarvitse pelkää päiväystuotteita mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Nojuu, itellä ei ole käytännössä kokemusta kuin Prismasta ja Lidlistä ja Prismasta saa aika huoletta ottaa hyllystä kamaa ilman että pitää pelkää päivämäärää. Lidlissä taas monesti on parasta ennen parin päivän sisällä jos ei ole tarkkana.
Voihan se olla että kierto on Prismassa sen verran nopeampaa että ei tarvitse pelkää päiväystuotteita mutta kuitenkin.
Jos tuollaista ongelmaa on yleisemmin niin se johtuu osaamattomasta myymälä-/vuoropäälliköstä, joka ei osaa tilata tavaraa menekin mukaan. Ei ole omassa Lidlissä ollut ongelmia heikkojen päiväysten kanssa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mutta niitä poikkeuksia on tullut vastaan muidenkin ketjujen kaupoissa.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 887
Lidl on parantanut bonusta syyskuuksi, 80 € -> 2 € = 2,5 %, 130 € -> +4 € = 4,6 % jne. Laskettu alarajan mukaan, käytännössähän ostoksia tulee aina rajan yli.

se johtuu osaamattomasta myymälä-/vuoropäälliköstä, joka ei osaa tilata tavaraa menekin mukaan.
Jos paikallisen Lidlin pari myyjää puhuu totta niin paikallinen myymäläpäällikkö ei voi vaikuttaa toimitusmääriin vaan ne päätetään muualla.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Jos paikallisen Lidlin pari myyjää puhuu totta niin paikallinen myymäläpäällikkö ei voi vaikuttaa toimitusmääriin vaan ne päätetään muualla.
Kuulostaa erikoiselta. Mutta joku ne jossain kuitenkin laskee ja päättää ja se heppu ei osaa hommiaan, jos tulee jatkuvasti päiväykset vastaan useissa tuotteissa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Volyymi.. ei määrää, mutta varmasti voi suurena asiakkaana kustomoida pakkauskokoa muutamilla sadoilla grammoilla
Eiköhän se nyt kuitenkin mene niin, että valmistaja päättää mahdollisesti yhdessä suurimpien kauppaketjujen kanssa näistä pakkauskokojen muutoksista. Ei Lidl, koska se ei ole suuri asiakas näihin kahteen muuhun verrattuna. Kyllä se valmistajakin joutuu katetta kyttäämään inflaation kourissa ja myy mielellään ellei pakotettuna samaan hintaan vähemmän tuotettaan. Mut pakko aina olla Lidlin syy. :D
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
Eiköhän se nyt kuitenkin mene niin, että valmistaja päättää mahdollisesti yhdessä suurimpien kauppaketjujen kanssa näistä pakkauskokojen muutoksista. Ei Lidl, koska se ei ole suuri asiakas näihin kahteen muuhun verrattuna. Kyllä se valmistajakin joutuu katetta kyttäämään inflaation kourissa ja myy mielellään ellei pakotettuna samaan hintaan vähemmän tuotettaan. Mut pakko aina olla Lidlin syy. :D
Olet oikeassa :)
 
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Vai oliko noi 750g? Olisi kyllä tyypillistä LIDLiä pienentää kokoa ja pitää hinta samassa..
Kyllä tätä samaa kikkaa on käyttäneet muutkin, jo kauan sitten, esim. tonnikalapurkki yllättäen madaltui ja tonnikalan määrä pieneni huomattavasti, mutta veden tai öljy osuus pysyi samana.
Tuli se joskus laskettua kuinka paljon pieneni, muistaakseni oli 20-25% välissä.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Shrinkflaatio - pakkauskoko pienenee. Samalla hinta pysyy samana tai jopa nousee.
Lähestyy jo huijausta!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 422
Kyllä tätä samaa kikkaa on käyttäneet muutkin, jo kauan sitten, esim. tonnikalapurkki yllättäen madaltui ja tonnikalan määrä pieneni huomattavasti, mutta veden tai öljy osuus pysyi samana.
Tuli se joskus laskettua kuinka paljon pieneni, muistaakseni oli 20-25% välissä.
Ja varsinkin maustetuissa tonnikaloissa tuo oli varsin härskiä meininkiä jossain välissä, itse tonnikalan määrä väheni reippaasti ja tilalle tuli jotain muuta täyte"ainetta" että purkin paino pysyi samana mutta tonnikalan osuus kutistui olemattomiin. Itse tuosta lähetin palautettakin Rainbow:lle ja vastauksena oli "purkit purkitetaan koneellisesti, tonnikalan ja muiden ainesosien suhde on viitteellinen, diibadaaba...". Tosin, pari kuukautta tuon valituksen jälkeen rupesi tonnikalaakin taas löytymään purkeista, varmaan moni muukin oli valittanut samasta asiasta kun eräässä tuotteessa tosiaan tonnikala oli hetkellisesti kadonnut käytännössä kokonaan ja purkeissa oli lähinnä vettä/öljyä ja höysteitä eikä itse tonnikalaa edes niin paljon että sitä olisi voinut tunnistaa.

Edelleen kyllä boikotoin paria Rainbow:n maustettua tonnikalaa kun ennen purkki oli täynnä tonnikalaa ja lisukkeita ja öljyä oli vain mitä väliin mahtui mutta nykyään öljyä on yli puoli purkkia ja loput on vähän mitä sattuu.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
Kah, Lidl on pistänyt tomaattipyreen superviikonlopputarjoukseen 4 tuubia 3 euroa. Näemmä muutkin huomanneet, että hinta pompannut eivätkä ole menneet kaupaksi?

Nämä Lidlin viikonlopputarjoukset usein ovat sellaisia, että päivämäärät menossa umpeen tai alennukset kyseenalaisia. Pari viikkoa sitten tarjoksessa olivat Ballino sorbetit 2 purkkia 5 euroa (normaalihinta 3,79 e prk). Kuitenkin jo toisena tarjouspäivänä lauantaina yhden purkin hinta oli pudonnut 2,99 euroon. Googlaus kertoo, että sorbetit tulivat Lidlin valikoimaan syksyllä 2021 hintaan 2,49 e prk.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Kah, Lidl on pistänyt tomaattipyreen superviikonlopputarjoukseen 4 tuubia 3 euroa. Näemmä muutkin huomanneet, että hinta pompannut eivätkä ole menneet kaupaksi?

Nämä Lidlin viikonlopputarjoukset usein ovat sellaisia, että päivämäärät menossa umpeen tai alennukset kyseenalaisia. Pari viikkoa sitten tarjoksessa olivat Ballino sorbetit 2 purkkia 5 euroa (normaalihinta 3,79 e prk). Kuitenkin jo toisena tarjouspäivänä lauantaina yhden purkin hinta oli pudonnut 2,99 euroon. Googlaus kertoo, että sorbetit tulivat Lidlin valikoimaan syksyllä 2021 hintaan 2,49 e prk.
En tiedä millaisia päivämääriä odotat viikonlopputarjouspyreille, mutta itse pidän reilusti päälle kahta vuotta ihan ok:na tuotteelle, joka ei oletetusti mene kaupaksi.

1693643948939.png
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
Talvella/keväällä superviikonlopputarjouksessa oli useampaan kertaan ananaspurkkeja, joiden parasta ennen päivämäärä oli 30.06.2023. Samoin tarjouksessa olleiden Gelatelli 500 ml amerikkalaisten jäätelöiden päiväykset olivat joillakin mauilla tämän vuoden puolella. Tomaattituotteiden hinnoilla varmaan sitten muuten vain laskupainetta, kun juuri ne ovat kallistuneet voimakkaasti.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
423
Lidlissä ainakin perus jauhelihat/kanasuikaleet pysyneet halvempana, esim. vähärasvaisempaa nautaa saa aina alle 10€/kg. Kurkku myös säännönmukaisesti jonkun 50snt halvempaa kilolta ja maito myös halvempaa kuin prismassa. Tällä viikolla oli maidon hinta vielä tippunut lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
516
Lidlin viikonlopputarjoukset ovat ainakin omalta osaltani olleet jo vuosia tuotteita, jotka todella harvoin kiinnostavat. Aiemmin ne olivat paljon mielenkiintoisempia.
 
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Ja varsinkin maustetuissa tonnikaloissa tuo oli varsin härskiä meininkiä jossain välissä, itse tonnikalan määrä väheni reippaasti ja tilalle tuli jotain muuta täyte"ainetta" että purkin paino pysyi samana mutta tonnikalan osuus kutistui olemattomiin. Itse tuosta lähetin palautettakin Rainbow:lle ja vastauksena oli "purkit purkitetaan koneellisesti, tonnikalan ja muiden ainesosien suhde on viitteellinen, diibadaaba...". Tosin, pari kuukautta tuon valituksen jälkeen rupesi tonnikalaakin taas löytymään purkeista, varmaan moni muukin oli valittanut samasta asiasta kun eräässä tuotteessa tosiaan tonnikala oli hetkellisesti kadonnut käytännössä kokonaan ja purkeissa oli lähinnä vettä/öljyä ja höysteitä eikä itse tonnikalaa edes niin paljon että sitä olisi voinut tunnistaa.

Edelleen kyllä boikotoin paria Rainbow:n maustettua tonnikalaa kun ennen purkki oli täynnä tonnikalaa ja lisukkeita ja öljyä oli vain mitä väliin mahtui mutta nykyään öljyä on yli puoli purkkia ja loput on vähän mitä sattuu.
Välillä Lidlin tonnikaloissa on melkein puolet auringonkukkaöljyä, eli ei voi todellakaan puhua tonnikalafileestä, niin kuin purkin kyljessä lukee ja välillä se tonnikalapaakku on niin tiukka, ettei meinaa alkuun saada mitään irti, eli tod. näk. johtuu tuosta koneellisesta pakkauksesta jostain syystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
480
Eiköhän se nyt kuitenkin mene niin, että valmistaja päättää mahdollisesti yhdessä suurimpien kauppaketjujen kanssa näistä pakkauskokojen muutoksista. Ei Lidl, koska se ei ole suuri asiakas näihin kahteen muuhun verrattuna. Kyllä se valmistajakin joutuu katetta kyttäämään inflaation kourissa ja myy mielellään ellei pakotettuna samaan hintaan vähemmän tuotettaan. Mut pakko aina olla Lidlin syy. :D
Elikäs Kesko ja SOK ovat päättäneet että lihavalmistajat toimittavat Lidlille esim 350g kokoisia jauhelihapakkauksia kun itse käyttävät 400g (Kesko 300g)?
Kyllä Lidl on sen verran kookas peluri Suomenkin markkinoilla (201 myymälää) että saa kyllä hankittua tasan siinä koossa tuotteet miten haluavat. Volyymi on varmasti riittävä ja Atria/HK/Snellu ovat tyytyväisiä kun on muitakin asiakkaita jotta eivät ole ison kahden varassa. Saavat kilpailua myös siihenkin suuntaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 507
Elikäs Kesko ja SOK ovat päättäneet että lihavalmistajat toimittavat Lidlille esim 350g kokoisia jauhelihapakkauksia kun itse käyttävät 400g (Kesko 300g)?
Kyllä Lidl on sen verran kookas peluri Suomenkin markkinoilla (201 myymälää) että saa kyllä hankittua tasan siinä koossa tuotteet miten haluavat. Volyymi on varmasti riittävä ja Atria/HK/Snellu ovat tyytyväisiä kun on muitakin asiakkaita jotta eivät ole ison kahden varassa. Saavat kilpailua myös siihenkin suuntaan.
Tässä vois olla tärkeä ymmärtää ero erätuotteena myytävän pakastekebabpussin ja päivittäismyynnissä olevien jauhelihapakettien välillä, joita päivässä menee enemmän kuin sitä "saatiin erä kebsua" kamaa vuodessa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 815
Viestejä
4 204 752
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom