Ruuan hinnan kehitys Suomessa 2022 - inflaatio iskee!

Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
5-20% vuosittain hinnasta pois, niin että tuotteen hinta pysyy samana. Tämän kun toistaa vuosittain niin hyvä tulee. Jossain vaiheessa sit mainoskampanja "uusi, isompi pussi/paketti!!!" ja nostetaan siihen alkuperäiseen kokoluokkaan (kilohinta pysyy tietysti samana eli hinta 1,5krt siihen alkuperäiseen). Tämän jälkeen sama rundi uudelleen. Aika moni tuote tekee tuollaista. Yhtäkkiä ihmettelet että onko tää suklaapötkö pienempi kuin aiemmin ja kyllähän se on..
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Ostin ruispaloja ja näyttäisi että tuotteen koosta leikattu 20% pois. Hinta sama. Veikkaisin että leivän valmistaminen ja myyminen ei ole mikään kultakaivos että hintojen noustessa jotain pitää tehdä.

Maksan kuitenkin mielummin enemmän totutun kokoisesta leivästä kuin saman pienemmästä.
Itse olen ruvennut tekemään vehnä- ja ruisleivät itse. Onhan siitä vähän vaivaa, mutta menee harrastuksena. Syön sitten mikrossa sulatettuja pakasteita. Jauhojen hinnat ovat nousseet, mutta niitä on sentään vielä varaa ostaa.

Kun aina tekee saman kokoisen taikinan, niin ei shrinkflaatio pääse iskemään omiin leipiin.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 383
Itse olen ruvennut tekemään vehnä- ja ruisleivät itse. Onhan siitä vähän vaivaa, mutta menee harrastuksena. Syön sitten mikrossa sulatettuja pakasteita. Jauhojen hinnat ovat nousseet, mutta niitä on sentään vielä varaa ostaa.

Kun aina tekee saman kokoisen taikinan, niin ei shrinkflaatio pääse iskemään omiin leipiin.
Itsellä ei kyllä jaksamista alkaa leipoa leipää, eikä kyllä tarvettakaan. Ärsytti vaan kun tottunut aina syömään puoli purkkia hernekeittoa ja nyt ruisleivät tuntu jäävän liian pieniksi verrattuna hernekeittoannokseen :rofl2:
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 383
Onko uusi pussi siis 528g vai minkä kokoinen? Näkyy Vaasan omilla sivuillakin olevan edelleen tuo ikivanha 660g pakkauskoko. Ei ollu onneksi vielä omaan kauppaan ehtinyt tämä uusin shrinkflaatiotuotos. En nyt toisaalta sitten tiedä olisiko se omalla kohdalla suuri katastrofi jos puolihuomaamattaan söisikin 20% pienempiä leipäviipaleita.
En oo koskaan kattonu noita, oli pienempi pussi missä vissiin joku 300g tms.
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
254
En oo koskaan kattonu noita, oli pienempi pussi missä vissiin joku 300g tms.
Ja ostit nimenomaan perus-ruispaloja? Tuossa pienemmässä pussissa myydään myös noita erikoisversioita, joiden painot vaihtelee:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Itse olen ruvennut tekemään vehnä- ja ruisleivät itse.
Meillä ei olla ainakaan vielä ruvettu leipää tekemään itse mutta sämpylöitä emäntä aina silloin tällöin tekee, ei niissäkään nyt hirveitä säästä mutta jotain kuitenkin ja saapahan ainakin sen mallisia ja kokoisia kuin itse haluaa. Tosin, sämpylöiden hinnoissakin on näkynyt pientä korotusta lähiaikoina niin alkaa kohta kannattamaan paremmin.

Toisaalta, itse en niin hirveästi ole tykännyt muutenkaan jostain syystä kotitekoisista leivistä tähän mennessä, ehkä vaan en ole saanut kunnollista kotitekoista leipää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Itse olen ruvennut tekemään vehnä- ja ruisleivät itse. Onhan siitä vähän vaivaa, mutta menee harrastuksena. Syön sitten mikrossa sulatettuja pakasteita. Jauhojen hinnat ovat nousseet, mutta niitä on sentään vielä varaa ostaa.

Kun aina tekee saman kokoisen taikinan, niin ei shrinkflaatio pääse iskemään omiin leipiin.
Pitää kyllä nostaa hattua kaikille jotka tekee 100 % ruisleivän itse,meillä tuota kokeiltiin mutta todettiin että ei kannata.Nykyään kun pyritään suosimaan kauraa vehnän sijaan vaaleassa leivässä niin ei ole tullut tehtyä tuotakaan.Pitää varmaan perehtyä enemmän tuohon kauraleivän tekoon nyt kun on enemmän aikaa.
Hyrava
Kyllähän kunnollinen kotitekoinen voittaa helposti kaupalliset,mutta jos on tottunut kaupan vehnähöttöön niin ei vältämättä oikea kotileipä heti maistu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Hyrava
Kyllähän kunnollinen kotitekoinen voittaa helposti kaupalliset,mutta jos on tottunut kaupan vehnähöttöön niin ei vältämättä oikea kotileipä heti maistu.
Itse olen lähinnä tottunut kaupan ruisleipään enkä niinkään vehnähöttöä syö. Toki joskus vaihtelun vuoksi tulee jotain muutakin ostettua. Toki monesti on jossain tuttujen luona tullut syötyä "itse tehtyä" leipäkoneleipää ja ne ovat monesti olleet vähän mitä sattuu, monesti ihan liian höttöistä tai murenevaa. Toki sitten kun jollakin on ollut oikea leivinuuni ja tekijä on osannut hommansa niin onhan se itse tehty silloin ollut ihan toiselta planeetalta kuin kaupan leivät.

En sitten tiedä pitääkö ruveta kohta opettelemaan emännän kanssa leivän tekoa jos kaupan leivän hinta alkaa liikaa nousemaan, en sitten tiedä paljon siinä säästää jos sähköuunissa leipää tekee jos ottaa sähköt sun muutkin huomioon.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
363
Teekauppa oli pienentänyt pussien yksikkökokoa 50 grammasta 40 grammaan hinnan pysyessä samana (5€).

Oli kuulemma pakko nostaa hintoja kun muutkin niin tekee. Eihän tuo olekaan kuin rapea 25% kertakorotus (ennen 1€/10g, nyt 1,25€/10g).
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 877
Citymarketin tarjouspäivillä vakiotuote ollut Valio jogurtit 200 g joko 4 kpl/1 € tai 8 kpl/2 €, nyt enää 3 kpl/1 €. Toki varmaan normaalihintakin noussut.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Laskin tuossa, että 1,2kg vehnäsämpylää kuivahiivalla maksaa jotain 1€ matskut + 50snt sähkö, jos sitä menee 2kWh.

Jos sämpylä maksaa kaupassa 5€/kg, säästää 3,75€/kg. Jos leipoo 20x vuodessa, eli pari kertaa kuukaudessa, säästää 75€. On sekin jotain nykyisillä elinkustannuksilla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
Laskin tuossa, että 1,2kg vehnäsämpylää kuivahiivalla maksaa jotain 1€ matskut + 50snt sähkö, jos sitä menee 2kWh.

Jos sämpylä maksaa kaupassa 5€/kg, säästää 3,75€/kg. Jos leipoo 20x vuodessa, eli pari kertaa kuukaudessa, säästää 75€. On sekin jotain nykyisillä elinkustannuksilla.
20tuntia leipomiseen, aika huono tuntiliksa saa olla töissä että 75€ eurolla tulisi paljon säästöä.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Onhan itse tehdyt sämpylät aivan jotain muuta kuin kauppojen pullasämpylät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
229
Vaikka olisi vara ostaa ruokaa entiseen malliin niin silti tulee vähennettyä mm. leivästä ja leivänpäälisistä. Halvinta jauhelihaa tulee ostettua useammin entisen 10% naudan sijaan. Nyt onneksi sen hinta putosi siihen 3,99e paketti niin löytää taas koriin silloin tällöin.

Salaattia ja vihanneksia (perunat, porkkanat) tulee kyllä ostettua enemmän. Sanoisin että ruokalasku on pysynyt melko samoissa vuoden takaiseen, nyt vain naudan ulkofile on vaihtunut jauhelihaan, näin kärjistetysti.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
Hinnat on nousseet lounas paikoissa melkeen 2€ vuodenvaihteen jälkeen. Hesburgerissakin nykyään mega aterian hinta 12.80€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Hinnat on nousseet lounas paikoissa melkeen 2€ vuodenvaihteen jälkeen. Hesburgerissakin nykyään mega aterian hinta 12.80€.
Juu, työpaikan lähellä olevissa lounasravintoloissa taisi kaikissa nousta lounaan hinta maksimiin mitä Smartumilla sun muilla "lounasseteleillä" voi kerralla maksaa. Ja Foodorassa/Woltissakin on kuljetus, palvelumaksu sekä ruokien hinnat kaikki nousseet. Eipä kyllä muutenkaan niistä ole lähiaikoina juurikaan tilaillut mutta nyt hinnat ovat jo sillä tasolla että ei varmaan tule tilailtua ellei ole kipeänä tms. Ennen sentään tuli joskus tilattuakin jos vähän laiskotti.

Ja kauppojenkin hinnat ovat jatkaneet taas nousuaan, olivatkin ainakin täälläpäin joulun ja uudenvuoden ajan pysyneet suunnilleen samana. Taisi olla viimeisimmässä K-ruoka -tilauksessa liki kaikki tuotteet jotain Plussa/Omaetu/vastaavia tarjouksia kun normihinnat hirvittää. Kieltämättä nykyään tulee tarjouksia seurailtua ja vertailtua huomattavasti enemmän kuin esim pari vuotta sitten ja varsinkin säilyviä tuotteita tulee tarjouksesta ostettua enemmän varastoon.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
20tuntia leipomiseen, aika huono tuntiliksa saa olla töissä että 75€ eurolla tulisi paljon säästöä.
Jos olet työtön niin sun "työaika" on varsin edullista. Silloin tuollainen säästö on aika hyvä. Vähän sama jos saat vuodessa 200€ pulloja keräämällä, monelle töissäkäyvälle ei järkevää työtä mutta jos olet työtön niin hyvä lisä ja tekemistä päiviin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
20tuntia leipomiseen, aika huono tuntiliksa saa olla töissä että 75€ eurolla tulisi paljon säästöä.
Avaatko vähän tätä ajattelutapaa? Miten tuntipalkkasi töissä vaikuttaa siihen, jos töiden jälkeen illalla päätät leipoa?
Harva nyt varmaan töitä jättää tekemättä ja käyttää sitä aikaa leipomiseen?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 386
Avaatko vähän tätä ajattelutapaa? Miten tuntipalkkasi töissä vaikuttaa siihen, jos töiden jälkeen illalla päätät leipoa?
Harva nyt varmaan töitä jättää tekemättä ja käyttää sitä aikaa leipomiseen?
Avaan nyt sen verran että, mitä lasken vapaa ajan tunti liksaksi. Jos ei tykkää leipoa, vaan ostaa mielummin leivät kaupasta. Itselleni leipominen käy työstä, enkä nauti siitä yhtään.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Hieman on noussu hinnat joo.
Yleensä tulee tehtyä kuukauden - parin välein ruokatilaus k-ruokapalvelun kautta.
Noin 200euron pintaan kuljetuksineen.
Nyt tuli tehtyä lähes samoilla tuotteilla ostoskori ja hintaa 50e enemmän. Ja joitain tuotteita laitoin ostoskoriin vähemmän vielä kun yleensä.
Juuston hinnat ihan taivaissa jnejne.
Rupeen poroks ja syön jäkälää saatana.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Hieman on noussu hinnat joo.
Yleensä tulee tehtyä kuukauden - parin välein ruokatilaus k-ruokapalvelun kautta.
Noin 200euron pintaan kuljetuksineen.
Nyt tuli tehtyä lähes samoilla tuotteilla ostoskori ja hintaa 50e enemmän. Ja joitain tuotteita laitoin ostoskoriin vähemmän vielä kun yleensä.
Juuston hinnat ihan taivaissa jnejne.
Rupeen poroks ja syön jäkälää saatana.
Virolaisesta tukusta sapuskat y tunnuksella ilman alvia. Päivittäiset ilmaiset toimitukset Helsinkiin. Ei pysty itse hyödyntämään, välimatkaa liikaa. Eikä myöskään sopivaa paljon käytettyä y tunnusta käsillä. -35% lähes kaikkeen elintarvikkeeseen.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 939
Virolaisesta tukusta sapuskat y tunnuksella ilman alvia. Päivittäiset ilmaiset toimitukset Helsinkiin. Ei pysty itse hyödyntämään, välimatkaa liikaa. Eikä myöskään sopivaa paljon käytettyä y tunnusta käsillä. -35% lähes kaikkeen elintarvikkeeseen.
Eipä ole y-tunnusta täälläkään.
Ihan hyvä vinkki kyllä sellaiselle jolla on eikä ole tajunnut käyttää sitä hyväkseen.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
Hieman on noussu hinnat joo.
Yleensä tulee tehtyä kuukauden - parin välein ruokatilaus k-ruokapalvelun kautta.
Noin 200euron pintaan kuljetuksineen.
Nyt tuli tehtyä lähes samoilla tuotteilla ostoskori ja hintaa 50e enemmän. Ja joitain tuotteita laitoin ostoskoriin vähemmän vielä kun yleensä.
Juuston hinnat ihan taivaissa jnejne.
Rupeen poroks ja syön jäkälää saatana.
Älä nyt hemmetissä, se vasta kalliiksi tuleekin jos katsoo poronlihan hintaa :dead:
Vakavissaan, ei paljon naurata, olen huomannut saman vaikken juuri juustoa syö. Jos tahti jatkuu näin, kun ruoka ei ole todellakaan ainoa jonka hinta kasvaa nopeammin kuin sieni syysmetsällä, pitänee ihan tosissaan alkaa harkita salametsästystä tai jotain. Viime rosvopaistista onkin aikaa :hungry:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
535
Virolaisesta tukusta sapuskat y tunnuksella ilman alvia. Päivittäiset ilmaiset toimitukset Helsinkiin. Ei pysty itse hyödyntämään, välimatkaa liikaa. Eikä myöskään sopivaa paljon käytettyä y tunnusta käsillä. -35% lähes kaikkeen elintarvikkeeseen.
Mikä tukku? Multa löytyisi y tunnus
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Riippuu jos tykkää kuohkeista ja pehmeistä pullasämpylöistä
Vinkki3 ku tullu leivottua niin perkeleesti

Älä vaivaa sitä taikinaa vaan heitä taikina semilöysänä pellille. Tullee sitä kuohkeaa sämpylää.

Tekasen taikinan 10minuuttiin, ei siihen tuntia tarvi. :D
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Hieman on noussu hinnat joo.
Yleensä tulee tehtyä kuukauden - parin välein ruokatilaus k-ruokapalvelun kautta.
Noin 200euron pintaan kuljetuksineen.
Nyt tuli tehtyä lähes samoilla tuotteilla ostoskori ja hintaa 50e enemmän. Ja joitain tuotteita laitoin ostoskoriin vähemmän vielä kun yleensä.
Juuston hinnat ihan taivaissa jnejne.
Rupeen poroks ja syön jäkälää saatana.
Meillä 2 hengen talous,normisti käydään kerran kaupassa ma/ti ja ostetaan viikolle ruuat, sit pe/la ostellaan viikonlopuksi. Varsinkin viikolla tulee ostettua aika standardia kamaa ja laskut on olleet jotain 30-50€ ja nyt taas tuntuu että suunnilleen samat kamat aina ja hinta 50-70€. Tai jotain tuollaista, ei nyt niin euron päälle tule katsottua, mut hinnan nousu about vuoden takaiseen on kyllä aika valtava, ei puhuta mistään 10% noususta vaan paaaaaaljon enemmän.

Hurjaa on ruuan hinnan nousu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Neljän hengen perhe ja vuosi sitten ruoka kk-kulut oli 800-1000e. Nyt viimeiset 3kk ollut 1300+e/kk. Me nyt ollaan "kohtuu fiksusti" eletty, mutta silti kun ruokaan menee 3-500e/kk, sähköön 2-300e/kk ja asuntolainaan 300e/kk enemmän niin joutuu vähän jo katsomaan miten elelee. Ihan hyvä herätys ja ei tässä kuseen kyllä joudu mutta joutuu normaalia enemmän seuraamaan ja onhan nämä kulut aina jostain pois. Eli joku hupi-asia jää pois ja se on niitä yrittäjiä kohtaan sääli.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 877
Onneksi suomalaisen kurkun hinta on vielä kohtuullinen Suomen ulkopuolella. Olettaisin että nykyisellä hintatasolla täältäkin löytyisi ostajia noille ns. kakkoslaadun tuotteille ettei tarvitsisi tuottaa ylimääräisiä päästöjä rahtaamalla vieraisiin maihin.
HS sanoi:
Kurkut ovat muovikääreissä, joissa on Suomen lippu sekä nimi Siggpac. Siggpac on närpiöläinen kurkkujen viljelyyn erikoistunut yritys.

Eniten huomiota herättää kuitenkin kurkkujen halpa hinta. Videolla näkyy, että kurkkujen kappalehinta on 2,93 Puolan zlotya eli noin 62 senttiä.

Puola ei ole Suomen ulkopuolella ainoa paikka, josta suomalaisia kurkkuja saa halvemmalla kuin kotimaassa. Esimerkiksi tallinnalaisessa Prismassa suomalaisia kurkkuja myydään hintaan 1,99 euroa kilo.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
452
Neljän hengen perhe ja vuosi sitten ruoka kk-kulut oli 800-1000e. Nyt viimeiset 3kk ollut 1300+e/kk. Me nyt ollaan "kohtuu fiksusti" eletty, mutta silti kun ruokaan menee 3-500e/kk, sähköön 2-300e/kk ja asuntolainaan 300e/kk enemmän niin joutuu vähän jo katsomaan miten elelee. Ihan hyvä herätys ja ei tässä kuseen kyllä joudu mutta joutuu normaalia enemmän seuraamaan ja onhan nämä kulut aina jostain pois. Eli joku hupi-asia jää pois ja se on niitä yrittäjiä kohtaan sääli.
Täysin samat lukemat ruoan hinnan suhteen omassa taloudessa. Jonka huomasin, kun bonusostoja alkoi olemaan reilu 300€ enemmän kuussa. Ite en käy ruokakaupassa, paitsi Lidl:stä tiettyjä tuotteita ja niissäkin hinnat nousseet. Sähkön hinta noussut about 60€ kuussa ja lainaa reilu kk-palkan verran, jossa koron päivityskin vasta keväällä, niin ihan se ja sama kun kohta jää 600€/kk ylimääräistä.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 585
Onneksi suomalaisen kurkun hinta on vielä kohtuullinen Suomen ulkopuolella. Olettaisin että nykyisellä hintatasolla täältäkin löytyisi ostajia noille ns. kakkoslaadun tuotteille ettei tarvitsisi tuottaa ylimääräisiä päästöjä rahtaamalla vieraisiin maihin.


No nehän ovat kakkosluokan liian käyriä kurkkuja. Ei niitä voi Suomessa käyttää...

Artikkelissa Suomen kurkun hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan. Hinta on ostajan ja myyjän välinen sopimusasia. Eli Suomessa on vain sovittu hintataso, joka on nyt mikä se on. 5€/kg on minusta kyllä kurkulle tuplahinta kohtuuteen verrattuna, vaikka talviaika onkin. Edelleen erittäin törkeää myydä sitten ulkomaille murto-osalla hinnasta, mutta niinhän se on ollut muissakin tuotteissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 848
S-Bonuksista tosiaan näkee aika hyvin kuinka kaikki on kallistunut.. tosin Lidlistä pois siirtyminen on vaikuttanut jonkin verran asiaan kun siellä käyminen on vähentynyt dramaattisesti hintojen nousun ja laadun heikkenemisen takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Lidlin "halpa" -imago kyllä toimii vaikka tuntuu että ainakin Nurmijärvellä Lidl on nykyään samoissa hinnoissa kuin Citymarket. Maanantai iltana 18-19 aikoihin kävin molemmissa ja Citymarketin parkkihalli lähes tyhjä, lidlin parkkis ns. täynnä.
Pakko oli vaan tehdä noin, koska jostain syystä Citymarketin hyllyt oli tyhjät. Eli ehkä kauppias myös huomannut haasteet ja tilaa vähemmän? Oli naudan jauhelihat loppu, kanan koivet loppu ja kanaleikkeet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 848
Lidlin "halpa" -imago kyllä toimii vaikka tuntuu että ainakin Nurmijärvellä Lidl on nykyään samoissa hinnoissa kuin Citymarket. Maanantai iltana 18-19 aikoihin kävin molemmissa ja Citymarketin parkkihalli lähes tyhjä, lidlin parkkis ns. täynnä.
Pakko oli vaan tehdä noin, koska jostain syystä Citymarketin hyllyt oli tyhjät. Eli ehkä kauppias myös huomannut haasteet ja tilaa vähemmän? Oli naudan jauhelihat loppu, kanan koivet loppu ja kanaleikkeet.
Yleisesti olen kyllä huomannut että Lidlin asiakasmäärä on laskenut dramaattisesti. Silloin joskus kun siellä käy niin parkkipaikka on puolityhjä vaikka ennen oli hyvinkin täynnä. Tosin kylään tuli toinen Lidl vuosi pari sitten mutta ei silloin ollut vielä niin suurta ihmismäärien vähenemistä. Tää on alkanu viime kesän jälkeen.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 585
Omalla tuntumalla Lidl ollut halvin, mutta nyt Prisma alkaa olla hyvinkin kilpailukykyinen siihen nähden. K-kaupat on omalla levelillään hinnoissa, mutta toki valikoimat mittavimmat.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 186
No nehän ovat kakkosluokan liian käyriä kurkkuja. Ei niitä voi Suomessa käyttää...

Artikkelissa Suomen kurkun hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan. Hinta on ostajan ja myyjän välinen sopimusasia. Eli Suomessa on vain sovittu hintataso, joka on nyt mikä se on. 5€/kg on minusta kyllä kurkulle tuplahinta kohtuuteen verrattuna, vaikka talviaika onkin. Edelleen erittäin törkeää myydä sitten ulkomaille murto-osalla hinnasta, mutta niinhän se on ollut muissakin tuotteissa.
Näin ne hinnat voi hilata tappiin kun osa ostajista vain lappaa ostokset kärryyn hintoja katsomatta. Voimme kaikki muut kiittää heitä :)
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Btw. Citymarketissa huomasin kurkkuihin liittyen muutama viikko sitten aika jipon. Pääkäytävällä oli kurkkuja kappalehintaan valmiiksi muoveissa. Siitä varmasti suurin osa ottaa ajattelematta kurkun, onhan se helppoa kun ei tartte punnita. Mutta pienellä präntillä oli kilohinta vaatimattoma 7,99e/kg! Vähän piti sitä tuijottaa että voiko olla. Sivummalla oli sitten piilossa kurkut mitkä joutui itse punnitsemaan, niidenkin hinta ihna päätön, 3,99e/kg. Halvalta silti tuntui.
 
Liittynyt
13.11.2021
Viestejä
1 186
Btw. Citymarketissa huomasin kurkkuihin liittyen muutama viikko sitten aika jipon. Pääkäytävällä oli kurkkuja kappalehintaan valmiiksi muoveissa. Siitä varmasti suurin osa ottaa ajattelematta kurkun, onhan se helppoa kun ei tartte punnita. Mutta pienellä präntillä oli kilohinta vaatimattoma 7,99e/kg! Vähän piti sitä tuijottaa että voiko olla. Sivummalla oli sitten piilossa kurkut mitkä joutui itse punnitsemaan, niidenkin hinta ihna päätön, 3,99e/kg. Halvalta silti tuntui.
Täytyy kauppiaankin elää..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 135
Tietyn tuottajan kurkkuja, noita on ollut vuosia. En nyt vaan muista nimeä, miltä niitä on ainakin kauppoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 848
HK meetvusrstien "raekoko" on muuttunut suuremmaksi. En tiedä onko se pelkkä visuaalinen asia ja sisältö muuten sama, mutta nyt rasvapalat on huomattavasti suurempia kuin ennen. Kaikissa meetvursteissa.
Voisin kuvitella että rasvan määrää on lisätty mutta voihan se olla vaan että ulkonäkö muuttunut.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Onneksi suomalaisen kurkun hinta on vielä kohtuullinen Suomen ulkopuolella. Olettaisin että nykyisellä hintatasolla täältäkin löytyisi ostajia noille ns. kakkoslaadun tuotteille ettei tarvitsisi tuottaa ylimääräisiä päästöjä rahtaamalla vieraisiin maihin.
Itiksen prismassa on ainakin ollut myynnissä käyriä kurkkuja n. puoleen hintaan. Loppuvat vaan yllättäen aika nopeesti. Voi olla, että nyt menee nekin sitten ulkomaille.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 764
Sivummalla oli sitten piilossa kurkut mitkä joutui itse punnitsemaan, niidenkin hinta ihna päätön, 3,99e/kg. Halvalta silti tuntui.
Missä päin Suomea on noin halpaa kurkkua? Täällä pk-seudulla tuntuu olevan vähintään 4,99€/kg. Pienemmissä kaupoissa reippaasti yli 5€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Missä päin Suomea on noin halpaa kurkkua? Täällä pk-seudulla tuntuu olevan vähintään 4,99€/kg. Pienemmissä kaupoissa reippaasti yli 5€.
Juu, yleensä on tuon 4,99e. Tämä oli Nurmijärvellä, eli jonkun mielestä pk-seutua, toisen mielestä ei.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 585
HK meetvusrstien "raekoko" on muuttunut suuremmaksi. En tiedä onko se pelkkä visuaalinen asia ja sisältö muuten sama, mutta nyt rasvapalat on huomattavasti suurempia kuin ennen. Kaikissa meetvursteissa.
Voisin kuvitella että rasvan määrää on lisätty mutta voihan se olla vaan että ulkonäkö muuttunut.
Monessa muussa maassa salamit, chorizot ja vastaavat kestomakkarat ovat rakenteeltaan karkeampia kuin suomessa. Eli lihapalat ja läskipalat ovat isompia, mutta se on vain rakenteellinen mieltymys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 848
Monessa muussa maassa salamit, chorizot ja vastaavat kestomakkarat ovat rakenteeltaan karkeampia kuin suomessa. Eli lihapalat ja läskipalat ovat isompia, mutta se on vain rakenteellinen mieltymys.
Joo olen kyllä siitä tietoinen enkä pidä siitä yhtään mutta alkuperäinen kysymys/epäily oli että onko tuossa muutettu rakennetta sen takia että saadaan mukaan enemmän halpaa rasvaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 201
Viestejä
4 194 541
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom