Rufuksella tehty Windows 10 Pro asennusimage talteen?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362
Elikkä teen Rufuksella customoidun Windows 10 asennuksen. Tämä image pitäisi saada talteen omalle koneelleni. Kokeilin tehdä virtuaalisen usb-tikun johon sainkin luotua rufuksella tämän customoidun imagen. Nyt pitäisi saada tästä vhdx:stä luotua ISO-image jonka voisi sitten "polttaa" rufuksella tai ventoylla asennustikulle. Vai tämän tehtyä jotenkin helpommin?

Alla Rufuksen asetukset mitkä haluan Win10 imageen:

rufus.PNG
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 206
Nähtävästi Ventoy tukee vhdx imageja.
Tsekkaas Balena Etcher myös, itselläni Rufus aikoinaan sekoili jonkuin imagen kanssa, jonka Balena Etcher taas hanskasi OK. Toki, kaikki kolme oikein mainioita työkaluja, rufus, balena ja ventoy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362


Noilla ohjeilla ohjeilla tein powershell scriptin joka tekee customoidun Win10 imagen rufuksen luomasta .vhdx imagesta. Kokeillaan jos Virtualboxiin saisi asennettua tämän custom imagen. EDIT ei toiminut
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
145
Itse olen käyttänyt unattend.xml vastaustiedostoa (answer file) customoitujen asennuksien tekemiseen. Tai täysin customoitujen imageiden tekemiseen jossa on softat ja ajurit valmiina käyttäen WinPE:tä. Vaatii toki hieman harjoittelua ja perehtymistä miten tuo toimii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 362
Itse olen käyttänyt unattend.xml vastaustiedostoa (answer file) customoitujen asennuksien tekemiseen. Tai täysin customoitujen imageiden tekemiseen jossa on softat ja ajurit valmiina käyttäen WinPE:tä. Vaatii toki hieman harjoittelua ja perehtymistä miten tuo toimii.
Jep, taitaa olla fiksuin tapa. Jostain syystä rufuksen tekemä image ei suostunut asentumaan. Syystä X, Y tai Z.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 850
Viestejä
4 206 339
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom