Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pahimmat tekosyyt mitä kuulin Suomesta olivat että "ei Suomi-Saksa reittiä enää kukaan kulje kun on via baltica jne..." hyvinhän nyt finnlines kulkee, ähäkutti eipäs ole tuon neidon ennätystä kukaan vielä rikkonut...
Loppu syksysta (loka/marraskuu) saa Kanarialta Braziliaan 9 paivan risteilyja ~200 euroa, kun muuttavat laivat etelapuoliskolle talven ajaksi (koska siella kesa). Lennot takaisin brazilia-eurooppa (esim Paris) alkaen 250e, tai vaihtoehtoisesti odottelua kevaaseen ja laivalla takas ~200e.
Itsella tarkotus laivalla menna, jahka lahden etela amerikan kiertamaan.
Mmm... Ne siis muuttavat sinne koska siella on lamminta tuohon aikaan...Ei paha ollenkaan, tuo on varmasti kivaa. Itse en tykkää migreenin takia ollenkaa auringosta taikka muuten hikoilla, jopa Suomen kesä on välillä tuskaa..
Tässä kesälle katsomassa matkaa Turusta Tukholmaan yhdellä hotelliyöllä. Uskaltaakohan Vikingillä ottaa risteilyn perjantaille illalle ja palata sunnuntaiaamulla Turusta lähteneellä risteilyllä? Mahtavatko päästää sisään vasta Tukholmassa? Siljalla tarjoaa kyllä lähtösatamaksi minkä vaan, mutta Vikingillä lähtö TKU tai HKI.Miten ne sen matkustajan edes takaisin raahaisivat, vaikka kavisikin ilmi etta on risteily reittimatkan sijaan ? Poliisit peraan kaupungille etsimaan ?
Kylla risteilylla on lupa maissa kayda, joten tullivirkailijoillakaan ei ole mitaan keinoa estaa matkustajaa poistumaan laivasta (jos nyt ei tietty sitten jotain tullirajoitusta riko tai ole joku luvaton siirtolainen).
Jos joku jaa palaamatta laivaan niin se on aika voi voi tilanne varustamon kannalta. Voishan tietty teoriassa estaa henkilolta seuraavan matkan, mutta kun sita seurantaa ei tosiaan ole (ulospain toimivat portitkin yleensa paastaa lapi ilman lippua).
Tässä kesälle katsomassa matkaa Turusta Tukholmaan yhdellä hotelliyöllä. Uskaltaakohan Vikingillä ottaa risteilyn perjantaille illalle ja palata sunnuntaiaamulla Turusta lähteneellä risteilyllä? Mahtavatko päästää sisään vasta Tukholmassa? Siljalla tarjoaa kyllä lähtösatamaksi minkä vaan, mutta Vikingillä lähtö TKU tai HKI.
Hintaero risteily (51e+67e=) 118e ja reitillä 338e (S)...
Siinahan se linkkaamassa linkissakin lukee :Kova tuuli sotki Viking Gracen matkan – yritti tuntikausia päästä satamaan Ahvenanmaalla
Syyksi kertoivat Force Majeure -tilanteen.
Eikö tuo Force Majeure tarkoita jotain aivan ylitsepääsemätöntä luonnonkatastrofia tai vastaavaa?
force majeure
ˌfɔːs maˈʒəː/
noun
noun: force majeure
- 1.
Law
unforeseeable circumstances that prevent someone from fulfilling a contract.- 2.
irresistible compulsion or superior strength.
Force Majeure Clause – Logistiikan MaailmaSiinahan se linkkaamassa linkissakin lukee :
"Kova tuuli sotki ... yritti tuntikausia päästä satamaan ... "
Lähdin muuten samana päivänä Siljalla iltalaivalla turusta ja se oli täsmällisesti satamassa ja lähti myös. Kuitenkin nuo laivat ovat Maarianhaminassa käytännössä peräkkäin ( ellen ole katsonut väärin) niin on kyllä joko tuuli muuttunut radikaalisti siittä kun Silja oli ja satamasta tai sitten vaan on viikkarilla onnistuttu tilaamaan laiva mikä ei kestä edes kohtalaista tuultaKova tuuli sotki Viking Gracen matkan – yritti tuntikausia päästä satamaan Ahvenanmaalla
Tuli nyt sitten matkustettua Tukholmaan ja takaisin Gracella perjantai-illalla. Laiva myöhässä 3h 20 min ja etukäteen luottokortilla maksettu buffet oli varattu 20.55 ja jäi siten käyttämättä. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja lupasivat risteilylahjakortin tuolle summalle Syyksi kertoivat Force Majeure -tilanteen.
Eikö tuo Force Majeure tarkoita jotain aivan ylitsepääsemätöntä luonnonkatastrofia tai vastaavaa?
Lisäksi tuolle myöhästymisellekin on korvausmahdollisuus:
Korvaus viivästymisestä määränpäässä on 25–50 %:ia lipun hinnasta
Kuka sinne laivalle lähtee hyttiin istumaan? Promenade-hytti on ainakin itsellä riittänyt ihan hyvin.Kannattaako ostaa suoraan Tallink-Siljalta 69e promenade-hytti, vai kannattaako etsiä torista tjsp etukuponki jolla saisi esim samaan hintaan huomattavasti paremman hytin?
Joskus vuosia sitten ainakin huutonetistä kannatti noita ostaa mutta voittaako noissa enää mitään?
Ei kyllä kukaan Mietin vaan että oisko hienompi ja sais kato kehuskeltua naisille silläKuka sinne laivalle lähtee hyttiin istumaan? Promenade-hytti on ainakin itsellä riittänyt ihan hyvin.
Kannattaako ostaa suoraan Tallink-Siljalta 69e promenade-hytti, vai kannattaako etsiä torista tjsp etukuponki jolla saisi esim samaan hintaan huomattavasti paremman hytin?
Joskus vuosia sitten ainakin huutonetistä kannatti noita ostaa mutta voittaako noissa enää mitään?
Ei kyllä kukaan Mietin vaan että oisko hienompi ja sais kato kehuskeltua naisille sillä
Ei kyllä kukaan Mietin vaan että oisko hienompi ja sais kato kehuskeltua naisille sillä
Öööööö, ainoat mitä voit kehuskella on commodore ja sulla tuskin tonnia heittää siihen.
Ei liity ihan suoranaisesti ketjuun mutten löytäny parempaakaan.
Jos on menossa Viroon autolla, kannattaa tsekata Eckerö Linen Finbo Cargo-laiva. Kuljettaa vain rahtia eikä jalkamatkustajia oteta ollenkaan kyytiin. Kulkee Vuosaaren ja Muugan väliä ja hinnat on liki puolta vähemmän kuin Tallinkilla.
Toki, monipuolisissa aikatauluissa Tallink pieksee tuon.
Finbo Cargo Tallinn Muuga-Helsinki Vuosaari
Karibian risteilyt: mistä kannattaa varata? Mitkä kohteet Karibialla parhaita? Jotain muita vinkkejä?
Miten sujuu? Mitä on tullut vastaan?Karibian risteilyt: mistä kannattaa varata? Mitkä kohteet Karibialla parhaita? Jotain muita vinkkejä?
Kun joku kysyy kuitenkin niin lennot tällähetkellä n600€ / hlö ja Risteily partsilla 3.300$ kahdelle (Cruise Fare + Taxes & Fees)
Kaikki vinkit edelleen otetaan vastaan.
7 yötä.Oliko kuinka pitkä risteily? Meillä hommattuna Marraskuulle RC:ltä parvekkeellisella hytillä 4 yön/5 päivän risteily Bahamalle ja Coco Caylle. Hintaa tuli about. 1300€ kahdelle henkilölle Deluxe-juomapaketilla.
No kallista ja kallista... Alle 800€/hlö täysi ylläpito majoituksella ja palveluilla, toki ei ne alkot mukana.Kalliita ovat nuo karibianristeilyt. Luulisi noihin hintoihin jo sisältyvän juomapaketit ja wi-fit mutta mitä vielä. Täytyy laittaa taas Eurojaska vetämään...
Kalliita ovat nuo karibianristeilyt. Luulisi noihin hintoihin jo sisältyvän juomapaketit ja wi-fit mutta mitä vielä. Täytyy laittaa taas Eurojaska vetämään...
No kallista ja kallista... Alle 800€/hlö täysi ylläpito majoituksella ja palveluilla, toki ei ne alkot mukana.
Leikkailin oleellisimmat edellisestä:
Matka-ajatus tällä hetkellä: Lento orlandoon jossa muutama päivä, auto vuokralle, space centeriä (universal kiinnostaisi, mutta hullun kallis. $250 / henki järkevin lipuin), ajelu Miamiin, auto pois, hyvät unet ja risteilylle, viikon päästä pois, auto vuokralle ja Miamissa jonkin aikaa: key west ajelua, evergladesia, auto kentälle ja Miamista kotiin.
Kun joku kysyy kuitenkin niin lennot ~600€ / hlö. Norwegianin hakukone on mainio, kun voi laittaa kohteeksi floridan. Oli helppo laittaa meno eri kentälle kuin paluu.
Muuta opittua matkan varrelta:
- Tipit ei kuulu hintaa vaan maksetaan könttänä (gratuity) 15$ / päivä / naama. Noi menee luottokortille automaattisesti kun kirjaudut laivaan, muuten ei tarvii tipata.
- Aina kun joku on FREE, niin yleensä joutuu maksamaan tipit eli listahinnasta noin ~20%.
- Hotellit on kalliita jenkeissä.
- Autonvuokrauksessa ei tullut lisähintaa jos otti auton orlandosta ja jätti miamiin.
- Youtube on täynnä videoita risteilijöistä. Itse olen tykännyt EECC Travelsin laivaesittelyistä ja katsojakysymyksistä. Noissa oli drikkipaketeista yms just tietoa.
- Risteilyistä maksetaan varausmaksu heti ja loput n 3kk ennen matkaa, nämä tietenkin vaihtelee yhtiöittäin ja sivuttain.
- Norwegian lentoyhtiöllä menopaluuhinnaston hinnat on samat kuin menot tai paluut.
- Norwegian ja Norwegian Cruise lines on eri yhtiöt, sattumalta sama nimi.