Riistakamera aurinkokennolla talven yli?

Kiinasta saisi n. 100€ pintaan riistakameroita 4G:llä ja aurinkokennolla. Miten tuollaisen saisi toimimaan talven yli? Käyttötarkoitus siis on juurikin nimensä mukainen, eli luonnon seuraaminen paikassa, jossa ei viitsi turhaan hypätä, ja kameran pitäisi pysyä toimintakunnossa koko talven ilman huoltoa.

Tässä on esimerkiksi 6W aurinkokenno ja 12000 mAh akut. INQMEGA 8MP 4G SIM Card / WIFI Solar Camera Outdoor Security Protection CCTV Recording Humanoid Dection in Forest / Farm - AliExpress

Jotta laite toimisi koko talven, niin tuohon tarvittanee joko tehokkaampi aurinkokenno tai iso akku. Mikä voisi olla järkevin tapa saada virta riittäämään talven yli ja ennen kaikkea millaisen kytkennän se vaatii?

Ite en ole koskaan onnistunut kameroiden kanssa noiden pikkukennojen kanssa.
Enkä isompienkaan kanssa, sekin on ainakin yritetty kokeilla.
Pakkasella se kameran akku on mulla ollut niin kylmä eikä ole suostunut pakkasella ottamaan virtaa vastaan tarpeeksi.
Muita lisäakkuja en ole itse kokeillut.
Laitteita on joka vuosi täytynyt talven aikana latailla lämpimässä.

Ite en ole koskaan onnistunut kameroiden kanssa noiden pikkukennojen kanssa.
Enkä isompienkaan kanssa, sekin on ainakin yritetty kokeilla.
Pakkasella se kameran akku on mulla ollut niin kylmä eikä ole suostunut pakkasella ottamaan virtaa vastaan tarpeeksi.
Muita lisäakkuja en ole itse kokeillut.
Laitteita on joka vuosi täytynyt talven aikana latailla lämpimässä.
Harmi jos hommaa ei saa pelaamaan aurinkokennojen avulla, kun se olisi yksinkertaisin vaihtoehto. Tavalliset lähettävät kamerat minulla toimii Puuilon 6V akuilla n. 2kk talvellakin, mutta tuo olisi nyt monipuolisempi.

Suomalaisessa verkkokaupassa myydään vastaavaa kameraa, johon on laturi joka muuttaa 12V akun kameralle 5V (NITEforce DC Charger laturi (5V 2A USB-C) - Eränetti verkkokauppa). Jos tuolle kameralle raahaa metsään auton akun kaveriksi ja muuntaa siitä sopivan jännitteen, niin tarvitaanko säätämiseen elektroniikkaa ja mihin se pitäisi kytkeä?

Statistiikka

Viestiketjuista
271 554
Jäsenet
76 759
Uusin jäsen
leksasos

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom