Build RGB Tietäjät hox

Apuja kaivataan kotelon valaistuksen kanssa. (Mikki Hiiri osastolta päivää)
Eli, viimeisin kone kasattu circa 2015 ja silloin hommasin yksittäisen valkoisen led- nauhan joka tuli 4-pin tuuletinliitännällä suoraan emolevyyn kiiinni ja olin siihen tyytyväinen.
Nyt kun vihdoin päivittelen uuteen ja haluaisin mahdollisesti jotain RGB valaistusta, olen ihan hukassa mitä tämän kanssa pitäisi tehdä.

Eli speksit:
Antec Flux kotelo jossa integoritu ARGB/PWM hub. (kuva liitteenä)
Asus ProArt X870E emolevy. (kuva liitteenä)

Haluaisin saada tämän mahdollisimman yksinkertaisesti toteutettua joten mielellään hyödyntäisin tuota integroitua hubia, mutta aika harvassa (olemattomissa) tuntuu olevan suoraan tuolla 3-pin argb liitännällä olevat ledit jotka ottaa myös virran tuon liittimen kautta eikä vaadi mitään lisävirityksiä.
Eli kai kysymyspatteristo menee jotenkin näin:
1. Onko jollain suositella suoraan 5v 3-pin argb liitännällä olevaa led- nauhaa jonka saisi liitettyä suoraan tuohon hubiin ilman, että se tarvii myös esim. 4-pin tuuletinliitännän?
2. Voinko ohjata valoja mitenkään tuon hubin kautta vai pitääkö tässä lähteä jonkun valmistajan "ekosysteemiin" ja hommata iCue tmv controlleri?
3. Jos suoraan tuolla 3-pin liitännällä olevia nauhoja ei ole, onko olemassa jotain adapteria 4-pin fan headerista? (En ainakaan itse löytänyt googlettamalla)

:sdarra:

2025-03-25 06_56_53-Best Case of 2024 So Far_ Antec Flux Pro Review & Benchmarks - YouTube — M...png

2025-03-25 07_06_15-E23930_ProArt_X870E-CREATOR_WIFI_EM_WEB.pdf — Mozilla Firefox.png

Tuo koteloon "integroitu" ARGB hub tulee emolevyn ARGB liittimeen kiinni ja sitäå ohjataan lähtökohtaisesti emolevyvalmistajan omalla softalta.

Mikä tahansa oikealla liittimellä oleva LED-nauha toimii tuossa. Tuuletinliittimien HUB on sinällään irrallinen tuosta ARGB puolesta.

Itse suosittelen kaikille jotka haluaa vilkkuvaloja, että käyttäkää Corsairin iCuea ja sen kanssa yhteensopivaa RGB-ohjainta. Siihen saa adaptereilla kiinni ihan minkä valmistajan RGB vilkuttimia vaan ja voi ohjata jokaista LEDiä erikseen. Tosin leikkiä halpaa se ei ole.

Nytkin toisen pojan koneessa iCuella ohjataan tuulettimet ja kaikki valot, mutta yhtään Corsairin tekemää vilkkuvalolaitetta siinä ei ole. Löytyy Phanteksia, Deep Coolia, Asuksen GPU. Kaikki sulassa sovussa.

Jep, iCuelle myös suositus. Emolevyvalmistajien omat rgb-ratkaisut on toinen toistaan paskempia, ei tule kuin paha mieli niiden kanssa leikkiessä.

Statistiikka

Viestiketjuista
272 648
Jäsenet
76 923
Uusin jäsen
Huuts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom