Retro-FPS/Boomer Shooter

Vähän jatkoa tähän:

- Legacy of Rustissa näkyy MachineGamesin kädenjälki, jos on pelannut heidän Quake ja Quake 2 remastereille tekemiä lisäepisodeja. Tämä on hyvä, mutta formaatti ei siirry Doomiin ihan mutkattomasti.
Kentät tuntuu turhan pitkiltä ja varsinkin ykkösepisodin (LoR on 2 episodia) kakkoskentässä oli jatkuvasti olo, että taistelut vaatisi aseistusta, jota ei ole vielä annettu.

Kun huomaat ampuvasi Revenanteja pumppuhaulikolla, mielenkiinto loppuu hyvin nopeasti ainakin itsellä.
Vaikuttaa tosin paranevan edetessään.

- kuten yo. voi päätellä, kaatuilu loppui. Steam foorumeilta luetun pohjalta noin on käynyt useammallekin, pari-kolme kertaa kaatuu ensin, mutta sitten toimiikin...

- Legacy of Rustin sisäisen tekstitiedoston perusteella se vaatii MBF21 tuen source portilta, joten tämä uusi modernisaatio on siis tästä päätellen myös MBF21 yhteensopiva eli jopa laajempi kuin ilmoitettu BOOM yhteensopivuus.

Tiedä vaikka tulisi UDMF tuki joku päivä, joka olisi viralliselle Doom julkaisulle aika kova sana.
 
Upeen näköinen, mutta toi veri jotenkin pilasi kaiken. Tää plus Brutal Doom tyylinen goresysteemi olisi match made in heaven.

Joo samaa mieltä menee "yli", kun jo yksi osuma pistoolista aiheuttaa massiivisen verilätäkön ja näyttää aika hassulta :D
 
Joo kyllä on aika paska tuo veriefekti. Toivottavasti siihen tulisi joku korjaus/muutos nopeasti.
 
Chasm: The Rift on remasterointi 90- luvun lopun fps- shooterista. Jo jonkin aikaa ollut liipasimella ostaminen, ehkäpä seuraavista ale huminoista.
 
En ole vielä itse perehtynyt sen tarkemmin muuten kuin katsomalla videon ja vilkaisemalla ModDB sivun läpi, mutta toivottavasti tuota veriefektiä voi säätää jos ei GZDoomista suoraan niin jonkin .ini tiedoston kautta.
 
Chasm: The Rift on remasterointi 90- luvun lopun fps- shooterista. Jo jonkin aikaa ollut liipasimella ostaminen, ehkäpä seuraavista ale huminoista.

Tästä on myös tavallaan modernimpi versio olemassa, Perilous Warp.

On siis lähinnä spiritual successor, mutta jos Chasm kiinnostaa niin voisi olla kokeilun arvoinen.
Jos Chasm on 90s shooter niin Perilous Warp muistuttaa enemmän ehkä 2000 luvun alun / keskivaiheen tuotoksia.
 
Tuohon Doom2 RT modiin liittyen: asetuksissa on Fluid asetus, jonka voi ottaa pois päältä ja silloin tuo ekstra veri häviää (siellä on myös Groovy asetus, jolla sitä tulee entistä enemmän, lol).

Siihen kuitenkin tottuu ja se on tavallaan aika kivankin näköistä kun se on vokselipohjaista ja jollakin nesteen dynamiikalla mallinnettua.
Määrä vaan ei ole missään suhteessa osumaan, SSG:llä tai raketilla ampuessa tuntuu jokseenkin järkevältä, pistoolilla ei niinkään :D

Kun hakee DLSS patchin erikseen Githubista saa DLSS 3 ja framegen käyttöön, tukee myös FSR 3 + frame gen.

Noinhan tuossa huomaamatta hurahti pari tuntia tämän parissa, vokselit + ray tracing toimii!
Frame ratea en tarkkaan tiedä, mutta DLSS 3 Quality + frame gen päällä (1440p) tuntuman perusteella sanon, että fps oli koko ajan reilusti yli sata (240 Hz näyttö).
 
Tuohon Doom2 RT modiin liittyen: asetuksissa on Fluid asetus, jonka voi ottaa pois päältä ja silloin tuo ekstra veri häviää (siellä on myös Groovy asetus, jolla sitä tulee entistä enemmän, lol).

Siihen kuitenkin tottuu ja se on tavallaan aika kivankin näköistä kun se on vokselipohjaista ja jollakin nesteen dynamiikalla mallinnettua.
Määrä vaan ei ole missään suhteessa osumaan, SSG:llä tai raketilla ampuessa tuntuu jokseenkin järkevältä, pistoolilla ei niinkään :D

Kun hakee DLSS patchin erikseen Githubista saa DLSS 3 ja framegen käyttöön, tukee myös FSR 3 + frame gen.

Ok. Hyvä tietää. Mites pyörähtää ilman DLSS:ää tuolla 4070:llä?
 
Ok. Hyvä tietää. Mites pyörähtää ilman DLSS:ää tuolla 4070:llä?

Kävin mittaamassa, natiivi 1440p pyörii 70...80 fps ja DLSS 3 Quality + frame gen = 180...190 fps.

Tuo natiivi pitää laittaa vähän omituisesti, ensin valita FSR 2 ja sitten presetistä Native.
 
Heh, mukana on uusia easter eggejä myös kuten tämä

20240814_163408.jpg
 
Jos ostan steamistä tämän:
Niin toimiiko Ray Tracing kaikissa episodeissa, vai ainoastaan Doom 2:ssa?

"

  • – DOOM¹
  • – DOOM II¹
  • – TNT: Evilution
  • – The Plutonia Experiment
  • – Master Levels for DOOM II
  • – No Rest for the Living
  • – Sigil
"
 
Jos ostan steamistä tämän:
Niin toimiiko Ray Tracing kaikissa episodeissa, vai ainoastaan Doom 2:ssa?

"

  • – DOOM¹
  • – DOOM II¹
  • – TNT: Evilution
  • – The Plutonia Experiment
  • – Master Levels for DOOM II
  • – No Rest for the Living
  • – Sigil
"
Jos tuosta edellämainitusta modista puhutaan, niin vain Doom 2:ssa.
 
Doom II: Death in Excess - Map 32 (Extirpation) UV-Max in 29:05

Tuossa kohtaa jo miettii että miten tämä enää voisi pahentua?
 
Katopa en ollut tuosta slaughterwadista kuullutkaan, täytyypä mielenkiinnosta tutustua (Sunder, Sunlust, Flotsam, Abaddon ennestään tiedossa)
 
Katopa en ollut tuosta slaughterwadista kuullutkaan, täytyypä mielenkiinnosta tutustua (Sunder, Sunlust, Flotsam, Abaddon ennestään tiedossa)

Juu, tuossa on kans jotain.

Combat Shock 2 - MAP01: Aftermath (Ultra-Violence 100%)


Doom II: Stardate 20X6 - MAP01: Amethyst II (Ultra-Violence 100%)


Doom II: Hell Revealed II - MAP01: IGNITION! (Ultra-Violence 100%)
 
Poro-tipsi mikäli joku haluaa pelata Legacy of Rustin source portin kautta ja palauttaa normaalin plasmakiväärin ja BFG:n kustomien tilalle (kuten minä):

Kakkosepisodin kaksi viimeistä kenttää on käytännössä suunniteltu sille kustomi BFG:lle ja normaali BFG:llä loppuu ammukset kesken eikä vihulaisia saa listittyä kunnolla.
BFG ampuu tracerit viuhkana siihen suuntaan mihin projektiili on ammuttu ja suurin osa niistä menee ohi jos vihut on jonossa edessä saatika tähtäys vähänkään vinoon.
Chaos Blade tai mikä nyt olikaan puolestaan ampuu suoraan kulkevia projektiileja määrän X, jotka läpäisee viholliset myös eikä lataamaton laukaus vie kuin 10 yksikköä ammuksia (samantapanen kun Eternalin Destroyer Blade).

LoR siis läpäisty. Ihan ok, mutta ei mitenkään mullistava kokemus.
Kakkosepisodi on myös minusta paremmin toimiva kuin ykkönen.
Wadit kuten Sunlust, Eviternity, BTSX jne on kuitenkin paljon parempia niin vaikeusasteen, kenttäsuunnittelun kuin ihan yleisen combat flow:n suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 724
Viestejä
4 494 103
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom