Erikoista. Gigantin aspalla ei ollut mitään tietoa tuosta rockstarin jakelupolitiikasta
Johtunee puhtaasti siitä, että Suomen aspa on Suomen aspa ja pelit tulee netin kautta tilattuna Ruotsista. Ovat vähän kuin eri puljua, eivätkä juuri näe esim niiden saldona tms.
Jos gigantista tilaa niin ens viikon keskiviikko saattaa olla realistinen, gigantti on suomen hitain lähettämään paketteja.
Verkkokauppa laski hinnan 54,90€, ennemmin tilaisin sieltä, yleensä kohtuu nopea.
VPD on kaikkein nopein, mutta ei nekään aina onnistu, postit sun muut voi kusta.
Jos pelin haluaa varmasti perjantaiksi niin nouto on ainut vaihtoehto.
Ei se ihan noin mene. Kyse kun on siitä missä satut asumaan.
Esim. mun tapauksessa Gigantin pelit on ne mitkä on 1-2 päivää ennen julkaisua mulla. Kaikilta muilta saan seuraavalla viikolla. Juurikin postin tiistai jakelun puuttumisen vuoksi keskiviikkona.
Syy on siinä, että Gigantin pelit tulee Ruotsista laivalla/lentokoneella (en tiedä) Turkuun ja sieltä Liedon lajittelukeskukseen minkä alueella minäkin asun. Peli tulee lajittelusta käytännössä suoraan mulle samana päivänä, vaikka olisi myöhäänkin lajittelussa.
Sit taas esim vpd paketti kiertää ensin Helsingin lajittelun kautta ja ei ehdikään mulle kun kiertää myös sen Liedon lajittelun kautta.
Eli esim pääkaupunkiseudulla asuva saa todennäköisemmin pakettinsa ajoissa juuri verkkokaupasta/vpd:stä ja Turun alueella gigantista jne.
Jos fyysisen johonkin peliin ostan, sen otan juuri gigantista. Esim Mario Odyssey oli lähes läpi kun muut pääsi pelaamaan.
Sit on nämä isot megajulkaisut, kuten Rockstarin pelit. Niissä on hyvin tarkat ehdot, että yhtään peliä ei postiteta ennen edellistä päivää. Se taas tarkoittaa Ruotsista tulevilla paketeilla lähes varmaa myöhästymistä.
Koska pelejä postitetaan satoja kappaleita, niiden seurantakoodit/kuittaukset/laskut saattaa tulla jo parikin päivää etukäteen kun ne laitetaan valmiiksi ja torstaina kaikki lähtee massana postin matkaan.