Red Dead Redemption 2

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
51
Päivityksen jälkeen ei toimi enää. Valittelee activation erroria. Teki tätä joskus aikaisemminkin randomisti, mutta silloin auttoi että poisti rockstarin launcherista local profiilin, mutta eipä auta enää. Kellään muulla tullut vastaavaa ongelmaa?

EDIT: Näköjään jos rockstarin laucherin kautta käynnistää (play on steam) niin käynnistyy ongelmitta, mutta suoraan steamista ei toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Nyt tarvittaisiin vähän jeesiä, että mistä ja miten saa spawnattua 3 tähden puuman. Tarvitsisin yhden 3 tähden puuman nahkan tuota parasta satchelia varten mutta vastaan tulee vain 2 tähden puumia. Koittanut parin eri videon avulla, joita youtubesta löytyy mutta kumpikaan ei ainakaan itselläni toimi.





Näiden kahden videon avulla yrittänyt saada spawnattua mutta ei apua. Kun koitin tuota alemman videon tapaa niin omassa kartassani ei edes näy noita eläimien kuvia, vaikka sinne asti ratsastin. Tosin voi olla, että olen sen verran alussa pelissä (chapter 3), että sinne ei vielä kuulu mennä ja siksi ne eivät spawnaa? Tuolta löytyi vain yksi karhu ja kun pistää leiriä pystyyn niin jotain takamaiden pontikankeittäjiä hyökkää kimppuun.

EDIT: Niin ja sen verran piti vielä mainita, että olen yrittänyt jousella ja kiväärillä kaataa puumat. Mielestäni improved luokan ammukset kiväärissä ja jousessa nuolet. Päähän tähdätty laukaus. En kyllä tiedä voiko tuo olla, että ovat liian tehokkaita ja siksi pudottavat yhden tähden pois.
 
Viimeksi muokattu:

Unikko

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.10.2022
Viestejä
28
Nyt tarvittaisiin vähän jeesiä, että mistä ja miten saa spawnattua 3 tähden puuman. Tarvitsisin yhden 3 tähden puuman nahkan tuota parasta satchelia varten mutta vastaan tulee vain 2 tähden puumia. Koittanut parin eri videon avulla, joita youtubesta löytyy mutta kumpikaan ei ainakaan itselläni toimi.





Näiden kahden videon avulla yrittänyt saada spawnattua mutta ei apua. Kun koitin tuota alemman videon tapaa niin omassa kartassani ei edes näy noita eläimien kuvia, vaikka sinne asti ratsastin. Tosin voi olla, että olen sen verran alussa pelissä (chapter 3), että sinne ei vielä kuulu mennä ja siksi ne eivät spawnaa? Tuolta löytyi vain yksi karhu ja kun pistää leiriä pystyyn niin jotain takamaiden pontikankeittäjiä hyökkää kimppuun.

EDIT: Niin ja sen verran piti vielä mainita, että olen yrittänyt jousella ja kiväärillä kaataa puumat. Mielestäni improved luokan ammukset kiväärissä ja jousessa nuolet. Päähän tähdätty laukaus. En kyllä tiedä voiko tuo olla, että ovat liian tehokkaita ja siksi pudottavat yhden tähden pois.
Näin sanoo pelin oma eläinopas, kopsattu suoraan siis Social Clubista:
Cougars are native to the states of New Austin, West Elizabeth and remote forested sections of New Hanover. As carnivores, they prey on deer, elk, moose, and mountain goats. The easiest way to take down a cougar of this size is by either using a Bow with Poison Arrows or a rifle. Their fangs can be used for crafting and their meat can be used as food.
Oman kokemuksen perusteella puumat löytää sinut eikä toisinpäin, näin ainakin itsellä ollut aina ja eläimet kaatuu joko pää osumalla tai sitten sydämen/keuhkojen alueelle tähdätyllä laukauksella, näkyy punaisena alueena Dead Eyeta käytettäessä. En sitten tiedä voisiko syötti auttaa jos laittaa noille alueille mistä puumia pitäisi löytyä.

Niin ja nuo eläimen kuvat näkyvät kartalla vasta kun olet itse nähnyt kyseisen eläimen sillä tietyllä alueella, sama juttu kuin tiettyjen paikan nimien ym. kanssa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Nyt tarvittaisiin vähän jeesiä, että mistä ja miten saa spawnattua 3 tähden puuman. Tarvitsisin yhden 3 tähden puuman nahkan tuota parasta satchelia varten mutta vastaan tulee vain 2 tähden puumia. Koittanut parin eri videon avulla, joita youtubesta löytyy mutta kumpikaan ei ainakaan itselläni toimi.

EDIT: Niin ja sen verran piti vielä mainita, että olen yrittänyt jousella ja kiväärillä kaataa puumat. Mielestäni improved luokan ammukset kiväärissä ja jousessa nuolet. Päähän tähdätty laukaus. En kyllä tiedä voiko tuo olla, että ovat liian tehokkaita ja siksi pudottavat yhden tähden pois.
Ensimmäisenä hommaa Buck Antler Trinket. Se nostaa mahdollisuutta saada 3 tähden nahka eläimistä. Jos kaadat eläimen ja se näyttää 2 tähteä niin nahka voi olla kuitenkin 3 tähden jos tuuri käy.

Owanjila järven pohjoispuolella (jotakuinkin tuo punainen piste kuvassa) on paikka jossa spawnaa usein puuma. Oma kokemus kolme kertaa. Minulla se on aina hyökännyt kimppuuni ja sen olen listinyt jouskarilla ja viimeksi bolt action rilflellä perus ammusta paremmalla ja sain perfect nahkan. Olen yrittänyt sitä mennä peuran ruhon kanssa metsästämään mutta aina se on hyökännyt tuolla kimppuun ja olen joutunut paniikissa tappamaan. Sillä on varmaan joku aika minkä joutuu jokaisen tapon jälkeen odottamaan että spawnaa uudelleen. Ja ollut sekä yöllä että päivällä joten vuorokauden ajalla ei pitäisi olla merkitystä. Ja päähän olen dead eyellä tähdännyt.
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Näin sanoo pelin oma eläinopas, kopsattu suoraan siis Social Clubista:

Oman kokemuksen perusteella puumat löytää sinut eikä toisinpäin, näin ainakin itsellä ollut aina ja eläimet kaatuu joko pää osumalla tai sitten sydämen/keuhkojen alueelle tähdätyllä laukauksella, näkyy punaisena alueena Dead Eyeta käytettäessä. En sitten tiedä voisiko syötti auttaa jos laittaa noille alueille mistä puumia pitäisi löytyä.

Niin ja nuo eläimen kuvat näkyvät kartalla vasta kun olet itse nähnyt kyseisen eläimen sillä tietyllä alueella, sama juttu kuin tiettyjen paikan nimien ym. kanssa.
Joo puumat löytää sinut eikä niitä metsästetä niin kuin noita muita riistalajeja esimerkiksi. Tämä olikin hyvä vinkki, että kartta päivittyy nähtyjen eläimien mukaan. En tiennyt tästä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Ensimmäisenä hommaa Buck Antler Trinket. Se nostaa mahdollisuutta saada 3 tähden nahka eläimistä. Jos kaadat eläimen ja se näyttää 2 tähteä niin nahka voi olla kuitenkin 3 tähden jos tuuri käy.

Owanjila järven pohjoispuolella (jotakuinkin tuo punainen piste kuvassa) on paikka jossa spawnaa usein puuma. Oma kokemus kolme kertaa. Minulla se on aina hyökännyt kimppuuni ja sen olen listinyt jouskarilla ja viimeksi bolt action rilflellä perus ammusta paremmalla ja sain perfect nahkan. Olen yrittänyt sitä mennä peuran ruhon kanssa metsästämään mutta aina se on hyökännyt tuolla kimppuun ja olen joutunut paniikissa tappamaan. Sillä on varmaan joku aika minkä joutuu jokaisen tapon jälkeen odottamaan että spawnaa uudelleen. Ja ollut sekä yöllä että päivällä joten vuorokauden ajalla ei pitäisi olla merkitystä. Ja päähän olen dead eyellä tähdännyt.
Okei täytyykin ottaa tuo Buck Antler Trinket työn alle. Joo tuolla punaisella pisteellä olen tehnyt tuon ensimmäisen videon mukaisesti nukkumalla ja save/load rumballa mutta aina vaan tulee 2 tähden puuma vastaan jotakuinkin samassa kohdassa aina. Täytyy vaan jatkaa yrittämistä. Ajattelin nyt pelata peliä eteenpäin normisti, koska tuo Blackwaterin alue on mulla vielä myös punaisella ja siellä olisi lisää puumia mutta siellä hyökkää heti lauma bounty huntereita kimppuun kun sinne alueelle eksyy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
500
poika osti mulle onlinen synttärilahjaksi ja itse pelaan pädi + näppis hiiri kombolla , peli antaa ihan älyttömästi xpeetä jos laittaa freeaimin päälle ja tähtää hiirellä joka taposta taitaa tulla +20xp freeaim bonus joten levelit nousee silmissä. liikkumisen ja ei kiireelliset tehtävät vedän rennosti pädillä ja kaikki ampumiset hiirellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Tuli ostettua Steamista tämä ja hyvinhän tämä pyörii protonilla ja i5-4690k ja GTX1660 Super raudalla.
Resona FullHD ja aikalailla 45-60 freimissä Ultra asetuksilla.
Viime keväänä tuli Stadialla pelattua tää tarina läpi, mutta sillä alko äänet aina lagaamaan johtuen kuppasesta 4G yhtyedestä...
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Hevosen selästä ampuminen kyllä PC:llä ihan yhtä vaikeaa kuin olettaisin livenäkin. :dead: Muutamaan väijytykseen mennyt kuolemaan, kun ei vaan paikallaankaan olevan hevosen selästä osu paikallaan oleviin maaleihin. Täytyypä kokeilla miten toimii 1 persoonassa. Asetuksista olen jo muuttanut ettei kamera ohjaa hevosta.

4800H & RTX2060 mobilella tätä pelannut erillisellä näytöllä 3440×1440 resolla ja pyörii ihan pelattavasti FPS keskimäärin 40+ CPT1-2. Asetukset suositukset tuosta videosta + DLSS Quality. Alkuun tuli alt tabista heti pysyvät väriartifactit overlay iconien kohdalle, ei valikkotekseistäkään saanut enää mitään selvää. Triple buffering pois ja alkoi pelittää. Kerran on kaatunut työpöydälle CPT1 jossain välivideota ladatessa, muuten ihan stabiili.

Värit on kyllä yöllä varjoissa/pimeissä sisätiloissa liiankin tummat kun on näyttö kalibroitu gamma 2.2. Sillä pelin brightness sliderilla saa edes sitä logoa näkyviin, jätin vain vakioasentoon. No toisaalta onpa elokuvamaisen mustat tuolla VA panelilla, mutta täytyy jossain vaiheessa koittaa vähän valoisampaa gammaa...

 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Mullakin jäi tämä aikanaan kesken (PC). Muistaakseni 40% pääjuonesta tuli vedettyä. PC julkaisun aikoihin ostin ja varmaan muutaman vuoden pelaamatta. Toivottavasti peliä on edes jotenkin optimoitu paremmin tässä välissä. Muistelisin ainakin joskus nähneeni nvidialta updatea asentaessa jotain RDR2 hommeleita :rolleyes: Hirveä työhän noita asetuksia oli säätää silloin aikoinaan. Varmaan vieläkin.

Samalla rtx2060 superilla ja pc-kokoonpanolla siis kohti uusia tai vanhoja pettymyksiä. Huomaan että täälläkin ihan peruskamoilla monet pelailleet, eli sen puoleen kyllä luottavainen. Kelvollinen hdr telkku ainoa rautapuolen hankinta tässä välissä. Se puoli oli ainakin jokunen vuosi sitten pahasti rikki pelin puolelta, mutta ei ollut kyllä näytötkään kummoisia. Nyt kun nopsaan googlettelin, niin ei oikein ottanut selvää onko tuohon tullut mitään merkittävää parannusta. Muutama oli kai saanut vähän kuvaansa korjattua sillä uudella windows 11 hdr calibration appsilla, mutta lähinnä jäi vaikutelma että monella "reddit asiantuntijoilla" on joko laitteet tai asetukset jo ihan perustasolla pielessä. Täytyy testatata kohta ihan itte.... kohta ja kohta, eihän tuota ladattavaa ole kuin se 120gb :geek:
 

AIF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Mulla jäi julkaisun aikana myös peli johon 70% kun loppui vaan kiinnostus. Olisin toivonut peliin vieläkin vähemmän GTA:maista huumoria ja enemmän vakavuutta. Nyt sitten saikulla tuli pelailtua peli läpi ja huomasin että viimeiset 30% olivat myös pelin parhaimmat. Oikeastaan juoni on tosi nousijohteinen ja kuten tossa aiemminkin joku totesi, niin epilogi olikin pelin paras osuus.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Hevosen selästä ampuminen kyllä PC:llä ihan yhtä vaikeaa kuin olettaisin livenäkin. :dead: Muutamaan väijytykseen mennyt kuolemaan, kun ei vaan paikallaankaan olevan hevosen selästä osu paikallaan oleviin maaleihin. Täytyypä kokeilla miten toimii 1 persoonassa. Asetuksista olen jo muuttanut ettei kamera ohjaa hevosta.
Se mitä kokemuksesta voin sanoa niin satulassa istuen pitäisi kyllä paikallaan ollessa hyvin osua, koska satulassa istutaan hyvinkin tukevasti ja jalat vielä tuettuna jalustimiin. Liikkeestäkin osutaan tarkasti, mutta vaikeuskerroin nousee jyrkästi, silti heikoin lenkki on hevonen mikä on pelissäkin unohdettu. Tänä päivänä on todella vaikea löytää hevosta joka kestää esim. pauketta ja vaikka pelin aikoihin sijoittuneet hevoset ovat joutuneet kestämään aivan eri tilanteita ja se on heillä ollut ns. äidinmaidossa toisin kuin nykyään niin silti pelissä hevoset on aivan liian helppoja ja varmoja...

Mutta halutaanko pelistä liian realistista... ei...
 
Liittynyt
13.12.2022
Viestejä
89
Samalla rtx2060 superilla ja pc-kokoonpanolla siis kohti uusia tai vanhoja pettymyksiä. Huomaan että täälläkin ihan peruskamoilla monet pelailleet, eli sen puoleen kyllä luottavainen. Kelvollinen hdr telkku ainoa rautapuolen hankinta tässä välissä. Se puoli oli ainakin jokunen vuosi sitten pahasti rikki pelin puolelta, mutta ei ollut kyllä näytötkään kummoisia. Nyt kun nopsaan googlettelin, niin ei oikein ottanut selvää onko tuohon tullut mitään merkittävää parannusta. Muutama oli kai saanut vähän kuvaansa korjattua sillä uudella windows 11 hdr calibration appsilla, mutta lähinnä jäi vaikutelma että monella "reddit asiantuntijoilla" on joko laitteet tai asetukset jo ihan perustasolla pielessä. Täytyy testatata kohta ihan itte.... kohta ja kohta, eihän tuota ladattavaa ole kuin se 120gb :geek:
Itsellä pelkkä Online ja ainakin meikäläisen R7 2700X+GTX 970 prutkulla pyörinyt ihan jees, ei nyt toki maksimigrafiikoilla mutta ~medium. Bugeja taitaa siinä storymodessakin vieläkin olla mitä kaverin kiroamista siitä välillä kuullut. Online tuntuu välillä nitkuttelevan miten sattuu sekin.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Se mitä kokemuksesta voin sanoa niin satulassa istuen pitäisi kyllä paikallaan ollessa hyvin osua, koska satulassa istutaan hyvinkin tukevasti ja jalat vielä tuettuna jalustimiin. Liikkeestäkin osutaan tarkasti, mutta vaikeuskerroin nousee jyrkästi, silti heikoin lenkki on hevonen mikä on pelissäkin unohdettu. Tänä päivänä on todella vaikea löytää hevosta joka kestää esim. pauketta ja vaikka pelin aikoihin sijoittuneet hevoset ovat joutuneet kestämään aivan eri tilanteita ja se on heillä ollut ns. äidinmaidossa toisin kuin nykyään niin silti pelissä hevoset on aivan liian helppoja ja varmoja...

Mutta halutaanko pelistä liian realistista... ei...
Tähänkin löytyi lääke nimittäin purutupakki ja Dead Eye kyvyn hyödyntäminen. Jostain sitä aina löytyy taskun täydeltä, ei tarvitse mennä edes kaupoille. En ollut tuohon mennessä tuota hidastustoimintoa kovinkaan paljon käyttänyt. Tuota voi halutessaan käyttää liiallisuuksiin asti, jolloin taisteluista tulee hedarien napsimista hidastetussa maailmassa.

Yleisiä kommentteja: Pelikellossa 32h ja tarinassa leiri siirtynyt veden ääreelle. Pöllittiin soutuveneen ja käytiin kavereiden kanssa kalassa... Ei tuota kyllä enää jaksa parin tunnin sessiota pidempään pelata ennen kuin alkaa puuduttamaan. Olenko prosentuaalisesti kuinka pitkällä tarinaa?

Toiminnallisia bugeja en ole havainnut, mutta muutaman kerran nyt kaatunut tietyssä tilanteessa: Ladataan tarinassa seuraavaa osiota, katsotaan välivideo ja palataan takaisin pelimaailmaan uudessa sijainnissa. Liekö ollaan näytönohjainmuistin käytössä rajoilla?
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
On kyllä surkeeta kun eivät tästä saa ps5 versioo tehtyä.
Oon aina ihmetelly, että mitä ne rokkistaran studiot tekee. Kai ne keskittyy johonkin online-sisältöjen (virtuaaliroinan) suoltamiseen.

Itse peliä ajattelin myös muutaman muun tavoin uudelleen alkaa pelaamaan, mutta jotenkin ei enää sytytä. Pelasin aiemmin xboxilla ja nyt koitin PC:llä aloittaa. Olin unohtanut miten kankea peli onkaan. Ehkä tuohon tottuisi tai pitäisi pelata ohjaimella, mutta taidan kuitenkin koittaa vihdoin Witcher 3:sta läpi.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Kelvollinen hdr telkku ainoa rautapuolen hankinta tässä välissä.
HDR näköjään toimii :cool: Peliasetukset vedin kokeilumielessä suoraan geforce experiencen automaatista ja tuota näytön hdr:ää tullut säädeltyä kyllästymiseen asti, mutta olihan se kokeiltava tässäkin pelissä. Yllätti positiivisesti lähes ilman tv:n säätöihin koskemista. Vahvisti ennakkoluuloani siitä, että ehkä se näyttö ei vaan ole sopiva monilla. Itse pelin hdr-säätövalikko vaikuttaisi olevan melko epävireinen. Johtunee siitä että pelissä on kuitenkin aika vaihtuvaa värimaailmaa ja muuta kirkkautta. Jonkun verran säätelin itse pelissä ja hain vähän sellaista keskitietä, mikä ei ainakaan huontaisi visuaalista ilmettä missään maisemissa.

Oon aina ihmetelly, että mitä ne rokkistaran studiot tekee. Kai ne keskittyy johonkin online-sisältöjen (virtuaaliroinan) suoltamiseen.
Rahaahan ne tekee. Sitten kun tilikaudella on sopivasti tilaa tms. niin vedetään se ps5-versio hihasta jos näyttää kannattavalta. Pakko melkein ihailla miten se studion eräs toinen, vielä vanhempi peli, on myydyimpien pelien top-ten listoilla lähes kymmen vuotta julkaisunsa jälkeen.
Pelasin aiemmin xboxilla ja nyt koitin PC:llä aloittaa. Olin unohtanut miten kankea peli onkaan.
Näköjään edellisillä sivuilla on jo pitkä väittely kontrolleista (niin ei enää, cheers).... mutta jos sulla löytyy jo xboxin ohjain, niin kokeile pelata sillä paitsi että vedät kaikki tähtäämiset ja ammuskelut hiirellä. Ite en ole mikään action-pelaaja, mutta mennyt jotenkin luontevasti noin.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
60
Mahtaakohan kone pyöritellä tätä peliä jos joskus ensi vuonna ottais työn alle? GTX 960, i3-9100F, 16GB RAM ja NVM SSD.

GTA V:n pelasin pari vuotta sitten ja rullaili tällä ihan ok 1440p-resolla.

Prossun tai näyttiksen vois jomman kumman ehkä päivittää, mut jos molemmat pitää uusia niin menee kyllä jo vähän kalliiksi yhden pelin takia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
500
Ite xeon e5 1650 prossa. Gtx 1080 pyörii 60fps vakaana kaikkialla muualla paitsi iso kaupunki
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
60
E5-1650 v2 tai v3 on noin 50% tehokkaampi kuin tuo mun 9100F (8-core perf).

i3-9100F vastaa suunnilleen i7-2600K, i5-7600K, i3-8350k...

Tutkin vähän niin taitais prossun osalta pyöriä ainakin jotenkuten:


GTX 960 4GB taas näyttää riittävän vaan noin 30-40fps meininkiin 1080p-resolla ja low-graffoilla:


Eli näyttiksen vaihdolla vois pelailut onnistua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
500
Itellä v0 versio en ees tajunnut et se on kumminkin niin tehokas hp kone vuodelta 2011 tais olla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311
Tuli aloteltua uudelleenpeluu 4K töllön hankinnan johdosta. Reso pomppaus 3440x1440 -> 4Koohon auttoi terävöittämään kuvaa, mutta ei vieläkään tarpeeksi.
Pääosin tullut ratsasteltua immersion vuoksi 3840x1600 1.25x reso skaalaus päällä. 1.5x skaalausta RTX 3080 ei valitettavasti jaksa pyörittää hyvillä freimeillä.
Toisinaan tulee ihailtua kuvan terävyyttä koko näytöllä 5760x3240 DLDSR resolla DLSS performance päällä. Harmi kun DLDSR ei toimi kustomi resoluutioiden kanssa, 1600p
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 445
Tuli asennettua uudelleen tämä peli, jäi viimeksi 10h kohdalle ja vaan jotenkin tyssähti kiinnostus, niin annetaan nyt uusi mahdollisuus kunnolla ja eikä hätäile yhtään pelin kanssa.

Xbox ohjaimella pelasin silloin ja onhan se ihan hyvä sillei ohjata, mutta nyt ajattelin vetää Näppäimistö+Hiiri yhdistelmällä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Tuli asennettua uudelleen tämä peli, jäi viimeksi 10h kohdalle ja vaan jotenkin tyssähti kiinnostus, niin annetaan nyt uusi mahdollisuus kunnolla ja eikä hätäile yhtään pelin kanssa.

Xbox ohjaimella pelasin silloin ja onhan se ihan hyvä sillei ohjata, mutta nyt ajattelin vetää Näppäimistö+Hiiri yhdistelmällä.
Jos jotain voisi tehdä toisin, niin opettelisin tuon metsästysmekaniikan alusta asti. Että vain *** kannattaa ylipäänsä metsästää ja nekin oikeilla pyssyillä. Ja sitten paperin kulmaan ainekset mitä tarvitsee craftailuihin, niin niitä voi pelin aikana kerätä matkaan. Ja dedikoidulle metsästyskeikalle kannattaa toki ottaa toinen hevonen vislaamalla mukaan. Se seuraa myös fast travelin aikana, kunhan sen saa auki.

rdr2 ANIMALS HUNTING.PNG

rdr2 WEAPONS HUNTING.PNG

Ja se save/load valikko löytyi sieltä STORY valikon alta. Meni kymmeniä tunteja pelkällä autosavella, ennen kuin löysin tänne.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
464
Onkos täällä käynyt kenellekään siten että pelin uudelleen asentaessa hävitti saven +70h (steam + rockstar app). Kysyi vielä asentaessa että otetaanko tallennus pilvipalvelun muistista ja olihan aika ihmetys kun pelin käynnisti, sinne meni kaikki eteneminen.

Koittanut asiaa selvitellä aika laihoin tuloksin ja netistä löytyy useampi saman kohtalon kokenut, mutta ei juurikaan mitään ratkaisuja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Onkos täällä käynyt kenellekään siten että pelin uudelleen asentaessa hävitti saven +70h (steam + rockstar app). Kysyi vielä asentaessa että otetaanko tallennus pilvipalvelun muistista ja olihan aika ihmetys kun pelin käynnisti, sinne meni kaikki eteneminen.

Koittanut asiaa selvitellä aika laihoin tuloksin ja netistä löytyy useampi saman kohtalon kokenut, mutta ei juurikaan mitään ratkaisuja.
Ikinä en ole noihin pilvitallennuksiin luottanut 100% vaan ottanut manuaalisesti tallennukset talteen jos asentanut konetta/peliä uusiksi jne... Sen verta useasti ovat kadonneet bittiavaruuteen kun muka palauttanut pilvestä (ja onkin kirjoittanut uuden tyhjän tallenteen pilveen vanhan päälle).

Loistava sivusto, josta löytyy esim. pelin tallennus kansiot sun muut ja muitakin vinkkejä aina peliin, jota käyttänyt vuosia:

Sitten noiden hallintaan on olemassa tälläinen softakin, mutta se ei kaikkia pelejä saata tukea (itsellä ei kokemuksia käytöstä):

Ikävä tuoda huonoja uutisia, mutta vahvasti vaikuttaa siltä, että jossain on sinunkin kohdalla homma mennyt persiilleen...
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
464
Ikinä en ole noihin pilvitallennuksiin luottanut 100% vaan ottanut manuaalisesti tallennukset talteen jos asentanut konetta/peliä uusiksi jne... Sen verta useasti ovat kadonneet bittiavaruuteen kun muka palauttanut pilvestä (ja onkin kirjoittanut uuden tyhjän tallenteen pilveen vanhan päälle).

Loistava sivusto, josta löytyy esim. pelin tallennus kansiot sun muut ja muitakin vinkkejä aina peliin, jota käyttänyt vuosia:

Sitten noiden hallintaan on olemassa tälläinen softakin, mutta se ei kaikkia pelejä saata tukea (itsellä ei kokemuksia käytöstä):

Ikävä tuoda huonoja uutisia, mutta vahvasti vaikuttaa siltä, että jossain on sinunkin kohdalla homma mennyt persiilleen...
Siis tässähän kävi siten että oli kyseessä toinen kerta kun poistin Rdr2 tietokoneelta ja ensimmäisellä kerralla kysyi tallennuksista ihan samaa, eikä ollut mitään ongelmia jatkaa peliä. Ensimmäisellä kerralla poistin pelin rajallisen kovalevy tilan takia, jonkun toisen pelin tieltä. Seuraavalla kerralla tosiaan oli kyseessä kovalevyn päivitys isompaan jolloin katosi tuo tallennus vaikka koneessa oli myös vanhakin kovalevy tallennuksineen kiinni? :D Kaikkien muiden pelien savet kyllä pysyi ennallaan. Sinne meni kivasti joku 50% legendary eläimistä ja abaut saman verran legendary kaloista jne.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 851
RDR2 on kyllä niin massiivinen peli et kyl se kyrpii jos menettää ne savet. Itsehän en viime forkkauksen aikaan muistanut varmuuskopioida fyysisiä tallennuksia mutta luojan kiitos pilvitallennukset toimi omalla kohdalla ja sain jatkettua siitä mihin viimeksi jäin.

 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Siis tässähän kävi siten että oli kyseessä toinen kerta kun poistin Rdr2 tietokoneelta ja ensimmäisellä kerralla kysyi tallennuksista ihan samaa, eikä ollut mitään ongelmia jatkaa peliä. Ensimmäisellä kerralla poistin pelin rajallisen kovalevy tilan takia, jonkun toisen pelin tieltä. Seuraavalla kerralla tosiaan oli kyseessä kovalevyn päivitys isompaan jolloin katosi tuo tallennus vaikka koneessa oli myös vanhakin kovalevy tallennuksineen kiinni? :D Kaikkien muiden pelien savet kyllä pysyi ennallaan. Sinne meni kivasti joku 50% legendary eläimistä ja abaut saman verran legendary kaloista jne.
Tulkitsen sun viestiä varmaankin väärin mutta jos sulla on se vanha kovalevy koneessa niin sieltähän toki löydät ne tallennukset X:\Users\kayttajatunnus\Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Profiles\ ja X-asema on toki mikä sen vanhan kovalevyn tunnus onkaan sinun koneessa nyt.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
464
Tulkitsen sun viestiä varmaankin väärin mutta jos sulla on se vanha kovalevy koneessa niin sieltähän toki löydät ne tallennukset X:\Users\kayttajatunnus\Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Profiles\ ja X-asema on toki mikä sen vanhan kovalevyn tunnus onkaan sinun koneessa nyt.
Siis tämä oli ensimmäinen mitä yritin. Jostain syystä peli uudelleen kirjoitti saven tuon päälle ja vanhaa ei löydy niin kovolta kuin pilvestäkään.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Siis tämä oli ensimmäinen mitä yritin. Jostain syystä peli uudelleen kirjoitti saven tuon päälle ja vanhaa ei löydy niin kovolta kuin pilvestäkään.
Voisitko avata hieman lisää mitä oikeasti teit kun päivitit sinun kovalevyt isompaan? Jotenkin vähän sellainen fiilis että onnistuit poistamaan ne tallennukset itse.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 561
Siis tämä oli ensimmäinen mitä yritin. Jostain syystä peli uudelleen kirjoitti saven tuon päälle ja vanhaa ei löydy niin kovolta kuin pilvestäkään.
Eli köynnistyykö peli edelleen siitä samasta vanhalla levyllä olevasta polusta? Eli se on edelleen se aktiivinen asennus? Jos näin, niin sitten sulla ei ole ikinä pilveen menneet tallennukset/pilvitallennustiedosto on korruptoitunut, ja kun klikkasit "Yes" kun kysyi, että ladataanko pilvestä, niin se ylikirjoitti sen sun kovolla olevan tallennuksen.

Epicci ainakin näyttää tuossa vaiheessa niiden tallennuksen aikaleimat, kun kysyy, että käytetäänkö pilvi filua vai paikallista. En muista, miten oli tuossa R* launcherissa. Monta kertaa olisi mennyt progression, jos olisi tuossa klikannut Yes. Jostain syystä Epic launcherissa aika iso viive siinä saven synkissä pilveen ja jos sammuttaa koneen heti pelin sulkemisen jälkeen, syncci jää tekemättä.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
464
Eli köynnistyykö peli edelleen siitä samasta vanhalla levyllä olevasta polusta? Eli se on edelleen se aktiivinen asennus? Jos näin, niin sitten sulla ei ole ikinä pilveen menneet tallennukset/pilvitallennustiedosto on korruptoitunut, ja kun klikkasit "Yes" kun kysyi, että ladataanko pilvestä, niin se ylikirjoitti sen sun kovolla olevan tallennuksen.

Epicci ainakin näyttää tuossa vaiheessa niiden tallennuksen aikaleimat, kun kysyy, että käytetäänkö pilvi filua vai paikallista. En muista, miten oli tuossa R* launcherissa. Monta kertaa olisi mennyt progression, jos olisi tuossa klikannut Yes. Jostain syystä Epic launcherissa aika iso viive siinä saven synkissä pilveen ja jos sammuttaa koneen heti pelin sulkemisen jälkeen, syncci jää tekemättä.
Juu juurikin näin. Ensimmäisellä kerralla kysyi että tuodaanko tallennus pilvestä, kun molemmat kovot oli kiinni jonka jälkeen peli alkoi vain alusta. Vaikutusta ei ollut vaikka kuinka yritin tuoda saven vanhalta levyltä, eli peli on tässä tapauksessa uudelleen kirjoittanut saven vanhan päälle/ tiedosto on korruptoitunut eikä se siten enää toimi. Itse peli oli poistettu sieltä steamin kautta mutta savet tosiaan oli erikseen tallessa. Peliä en yrittänyt käynnistää kuin uuden kovalevyn kautta, sillä se on tällä hetkellä ainoa paikka asennukselle.

Voisitko avata hieman lisää mitä oikeasti teit kun päivitit sinun kovalevyt isompaan? Jotenkin vähän sellainen fiilis että onnistuit poistamaan ne tallennukset itse.
Asensin windowsin uudelle kovolle ja steamin kautta kaikki halutut pelit sinne. Kun ensi kertaa käynnistin pelin/ rockstar laucherin niin se kysyi "tuodaanko tallennus pilvestä". Tähän vastasin kyllä kuten aiemminkin jolloin peli alkoi kokonaan alusta ja vanha save oli kadonnut pelin sisällä. Vanha kovo tiedostoineen ei tuonut mitään tulosta asiaan, peli käynnistyy ja jatkuu vain uudesta savesta. Kuvat, tiedostot kuten muidenkin pelien tallennukset jne olivat vanhalla kovolla josta en ollut tässä vaiheessa poistanut mitään tärkeitä tiedostoja. Muut pelit ja niiden tallennukset toimivat normaalisti kun pelit käynnistin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Tähän vastasin kyllä kuten aiemminkin jolloin peli alkoi kokonaan alusta ja vanha save oli kadonnut pelin sisällä. Vanha kovo tiedostoineen ei tuonut mitään tulosta asiaan, peli käynnistyy ja jatkuu vain uudesta savesta.
Siis sinulta kuitenkin löytyy sieltä vanhalta kovolta X:\Users\kayttajatunnus\Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Profiles\ kansiosta ne tallennukset, mutta ne eivät vain näy pelissä? Siten toki että X-asema on mikä sen vanhan kovalevyn tunnus onkaan sinun koneessa nyt? Jos näin niin nythän meidän pitää sitten vaan arpoa minne ne tallennukset kopioidaan sieltä vanhalta kovolta uudella kiintolevyllä.

Todennäköisesti se paikka olisi C:\Users\kayttajatunnus\Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Profiles\ mutta vaatinee toki pientä säätämistä.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
464
Siis sinulta kuitenkin löytyy sieltä vanhalta kovolta X:\Users\kayttajatunnus\Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Profiles\ kansiosta ne tallennukset, mutta ne eivät vain näy pelissä? Siten toki että X-asema on mikä sen vanhan kovalevyn tunnus onkaan sinun koneessa nyt? Jos näin niin nythän meidän pitää sitten vaan arpoa minne ne tallennukset kopioidaan sieltä vanhalta kovolta uudella kiintolevyllä.

Todennäköisesti se paikka olisi C:\Users\kayttajatunnus\Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Profiles\ mutta vaatinee toki pientä säätämistä.
Mitähän luulet että tein sille vanhalle tallennukselle jonka olin säästänyt ihan varta vasten? :D

Siinähän se ongelma onkin kun vein sen -------> uuden kovon pelin tallennustietokansioon, niin siitä huolimatta pelin käynnistäessä se save oli tämä jonka päälle oli uusi kirjoitettu. Tätä yritin heti sen jälkeen kun pilvitallennus ei onnistunut. Pari riviä ylempänä kirjotin näin: " Vaikutusta ei ollut vaikka kuinka yritin tuoda saven vanhalta levyltä "
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
Onko tähän löytynyt fiksiä äänien rätinään kuulokkeista ja gpu muistivuotoon varsinkin kun uudelle alueelle menee niin äkkiä gpu muisti täynnä ja kaataa pelin?
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 561
Ei itsellä kyllä ikinä kaatuillu uudelle alueelle mennessä. Itsellä RDR2:ssä oli semmoinen ihmeellisyys, että ekan kerran kun koneen käynnistyksen jälkeen starttasi pelin, niin se kaatui poikkeuksetta 10-15minuutin jälkeen. Mutta kun pelin käynnisti sitten uudelleen, niin pysyi tuntikausienkin sessiot vakaana. Jollain muulla oli täällä sama juttu. Ihmeellisiä nämä hommat on kyllä välillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
196
Onko tähän löytynyt fiksiä äänien rätinään kuulokkeista ja gpu muistivuotoon varsinkin kun uudelle alueelle menee niin äkkiä gpu muisti täynnä ja kaataa pelin?
Näyttömuisti vuoto tuntuu olevan Vulkanin ongelma, ei ainakaan itsellä esiinny tuota Dx12:lla. Onneksi näyttiksessä on reilusti muistia, niin saa pelata pari tuntia ennen kuin kaatuu. Dx12 taas stutteroi ikävästi niin Vulkania on käytettävä.

Äänen rätinä todennäköisesti johtuu latensseista, kokeile LatencyMon softalla mitä se sanoo.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Tätä peliä tuli odottettua vuosikausia.
Julkaisun aikana aikana ostin xBoxin ihan tätä peliä varten.
Jatksoin boxilla pelata chapter 2 saakka.

Kontrollit olivat aivan kauheat, ammuin vastaatulevia ihmisiä kun piti keskustella, ja kuolin 1v1 tilanteissa kun en vain osunut. En osannut siis yhtää pelata ja ampua pädillä. Peli jäikin tauolle PC julkaisuun saakka.
PC julkaisu pitikin aloittaa alusta, ja prologi tuntui pakkopullalta. Vaivoin jaksoin pelata chapter 2 alkuun ja peli jäi tauolle näihin päiviin saakka.

Nyt tuli peli pelattua läpi. Tarina suorastaan imaisi mukaan ja mielestäni Arthur on yksi parhaiten kirjoitetuista hahmoista. Chapter 6 lopussa tuli ihan haikea olo.
Muutkin hahmot kasvavat pelin myötä.

Onlinea tuskin lähden kokeilemaan.
Ei ole aikuisella perheellisellä varaa koukuttua.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
179
Näyttömuisti vuoto tuntuu olevan Vulkanin ongelma, ei ainakaan itsellä esiinny tuota Dx12:lla. Onneksi näyttiksessä on reilusti muistia, niin saa pelata pari tuntia ennen kuin kaatuu. Dx12 taas stutteroi ikävästi niin Vulkania on käytettävä.

Äänen rätinä todennäköisesti johtuu latensseista, kokeile LatencyMon softalla mitä se sanoo.
Minulla Vulkanin muistivuotoon auttoi, kun panin SAMin pois päältä Adrenalinin asetuksista.

Dx12:hta en halunnut käyttää, koska se ei oikein toiminut hyvin hdr:n kanssa. Sateella tietylle etäisyydellä maahan osuvat pisarat näkyivät täysin valkoisena.
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
338
Tätä peliä tuli odottettua vuosikausia.
Julkaisun aikana aikana ostin xBoxin ihan tätä peliä varten.
Jatksoin boxilla pelata chapter 2 saakka.

Kontrollit olivat aivan kauheat, ammuin vastaatulevia ihmisiä kun piti keskustella, ja kuolin 1v1 tilanteissa kun en vain osunut. En osannut siis yhtää pelata ja ampua pädillä. Peli jäikin tauolle PC julkaisuun saakka.
PC julkaisu pitikin aloittaa alusta, ja prologi tuntui pakkopullalta. Vaivoin jaksoin pelata chapter 2 alkuun ja peli jäi tauolle näihin päiviin saakka.

Nyt tuli peli pelattua läpi. Tarina suorastaan imaisi mukaan ja mielestäni Arthur on yksi parhaiten kirjoitetuista hahmoista. Chapter 6 lopussa tuli ihan haikea olo.
Muutkin hahmot kasvavat pelin myötä.

Onlinea tuskin lähden kokeilemaan.
Ei ole aikuisella perheellisellä varaa koukuttua.
cowboy-drinking.gif


Tämäpä oli erittäin mukava kuulla.
:kippis:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 851
Tätä peliä tuli odottettua vuosikausia.
Julkaisun aikana aikana ostin xBoxin ihan tätä peliä varten.
Jatksoin boxilla pelata chapter 2 saakka.

Kontrollit olivat aivan kauheat, ammuin vastaatulevia ihmisiä kun piti keskustella, ja kuolin 1v1 tilanteissa kun en vain osunut. En osannut siis yhtää pelata ja ampua pädillä. Peli jäikin tauolle PC julkaisuun saakka.
PC julkaisu pitikin aloittaa alusta, ja prologi tuntui pakkopullalta. Vaivoin jaksoin pelata chapter 2 alkuun ja peli jäi tauolle näihin päiviin saakka.

Nyt tuli peli pelattua läpi. Tarina suorastaan imaisi mukaan ja mielestäni Arthur on yksi parhaiten kirjoitetuista hahmoista. Chapter 6 lopussa tuli ihan haikea olo.
Muutkin hahmot kasvavat pelin myötä.

Onlinea tuskin lähden kokeilemaan.
Ei ole aikuisella perheellisellä varaa koukuttua.
RDR2 vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä mutta on se sen arvoista.

Itse olin vuoden 2018 loppupuolella about 5. viikon sairaslomalla ja ei tullut muuta tehtyä kun vaan pelattua rdr2:sta ja kun pystyi antamaan pelille käytännössä kaiken ajan niin oli se yksi ikimuistoisimpia pelikokemuksia ikinä. :tup:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Minulla Vulkanin muistivuotoon auttoi, kun panin SAMin pois päältä Adrenalinin asetuksista.

Dx12:hta en halunnut käyttää, koska se ei oikein toiminut hyvin hdr:n kanssa. Sateella tietylle etäisyydellä maahan osuvat pisarat näkyivät täysin valkoisena.
Ei ole tullut kymmeniin tunteihin muistierroria, mutta alkoi kaatuilemaan aina achievementeista. Tuon sai loppumaan ottamaan Steamin peliasetuksista General -> "Enable Steam Overlay while in game" pois. Nyt on 100 tuntia pelikellossa, täytyy tämä saada kyllä ensi viikon aikana tämä peli pakettiin.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
RDR2 vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä mutta on se sen arvoista.

Itse olin vuoden 2018 loppupuolella about 5. viikon sairaslomalla ja ei tullut muuta tehtyä kun vaan pelattua rdr2:sta ja kun pystyi antamaan pelille käytännössä kaiken ajan niin oli se yksi ikimuistoisimpia pelikokemuksia ikinä. :tup:
On se kyllä tosi koukuttava peli.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 161
No huh olihan yks kaikkien aikojen peleistä itekkin ostin julkaisusta PS¤ mutta sitten se jäi nyt sain vasta PS 5 oston myötä pelattua tän läpi ja olo on kun ois katsonut 100 televisio sarjaa länkkäriä sen verran valtavan pitkä oli kun pakostikkin tuli noista sivutehtäviä suurin määrin tehtyä. Todella haikea olo kun katselee lopputekstejä. 11/10 :)
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 561
No huh olihan yks kaikkien aikojen peleistä itekkin ostin julkaisusta PS¤ mutta sitten se jäi nyt sain vasta PS 5 oston myötä pelattua tän läpi ja olo on kun ois katsonut 100 televisio sarjaa länkkäriä sen verran valtavan pitkä oli kun pakostikkin tuli noista sivutehtäviä suurin määrin tehtyä. Todella haikea olo kun katselee lopputekstejä. 11/10 :)
Pelatisko epilogin jo myös? Se kannattaa ehdottomasti pelailla. Parempi kun pelin pääjuoni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 562
Viestejä
4 166 462
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom