Sen HZD:n nostin esimerkiksi pelin toimivan käyttöliittymän ja yleisen käytettävyyden osalta, en siksi että nämä olisivat samanlaisia pelejä.En näkisi Horizonin ja RDR:n välillä mitään muuta yhteistä, kuin 3. persoonan kuvakulman. Horizon Zero Dawn oli melkoista ADHD-mättöä varsinkin taisteluiden osalta (ei ole kaukaa haettua sanoa, että päähenkilö ampui jousipyssyllä sarjatulta), enkä ainakaan itse olisi kaivannut mitään sen kaltaista RDR:ään.
Siitä plussat Horizonille, että peli toimi hyvin hiiri+näppis yhdistelmällä. RDR2 vaati ohjaimen, mutta toimi ohjaimella taas huomattavasti paremmin kuin Horizon. Tämä siis pelaajan suusta, joka on ohjaimella yleensä sysipaska, jos pelissä tarvitsee tähdätä/ampua. Ja joo aina voidaan argumentoida, että PC-pelin tulisi toimia täydellisesti hiirellä ja näppiksellä, mutta kun peli on alusta pitäen suunniteltu konsoleille, niin mielestäni tuo on epärealistinen vaatimus. Aina saa valittaa, mutta loppupeleissä on omaa jääräpäisyyttä [ja jää moni hyvä peli pelaamatta], jos ei koskaan vaivaudu opettelemaan edes ohjainpelaamisen perusteita.
Horizonia olen pelannut sekä konsolilla, että PC:llä. RDR2:tä olen pelannut vain PC:llä, mutta eri ohjaimilla.
Kuvittele mitä haluat, mutta todella kehno tämän toteutus on molemmilla. Kontrollit eivät ole edes ainoa ongelma, mutta se on selvin vika, kun niistä joutuu kärsimään ihan koko ajan. Pakolliset animaatiot, hidas liikkuminen, toimintojen lagaaminen, tallennussekoilut ja muut kömpelyydet eivät vaivaa ihan koko aikaa.Mä taas olen kuvitellut, että kaikki nämä nurinat kontrolleista tulevat näppiksellä ja hiirellä pelaavien suusta. Ohjaimella kontrollit olivat hyvin loogiset ja nopeasti opittavat.
The 5 Biggest Problems With 'Red Dead Redemption 2'
'Red Dead Redemption 2' is a beautiful, staggering and sprawling game, but it's far from a perfect one. Here are the 5 biggest problems with Rockstar's cowboy epic.
www.forbes.com
Clunky Mechanics: Fortnite this is not.
Red Dead Redemption 2's Arthur Morgan is a slow, bulky cowboy that responds to button presses in good time. Not only is there noticeable input lag in a number of situations, but the main character also moves slow and strangely throughout much of the game. There are great moments in the control scheme, notably the always-satisfying Deadeye ability. But all in all, things aren't as tight as they need to be here, even if this isn't a competitive multiplayer game yet. The game too often forces you to slow down unnaturally, and the result actually breaks the illusion rather than reinforcing it.
Add into this a confusing and slippery UI and you have a situation where the game just doesn't do what you want it to nearly often enough. The less said about horses running headlong into trees, the better.
Laatuun pitää vain tottua. Varmaan joku tulee kohta kertomaan tuostakin, että peli ei ole sinua varten, jos et ymmärrä tällaisia autenttista tunnelmaa lisääviä yksityiskohtia.Onko tämä jotain sairasta huumorinpasketta ? Pitkästä aikaa avasin launcherin,joutuu 7 kertaa tekemään jonkin pienillä kuvilla varustetun testin.Etsi kuvista noppaluku 14,jotka ovat ylöspäin.V***u mitä paskaa