Red Dead Redemption 2

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tönkön tekee ne kontrollit. Jos mä oon ratsailla ja saan jonkun kimppuun niin ei toivoakaan että muistaisin mitä nappeja ja missä järjestyksessä pitää painaa että saan maskin päälle ja aseen käteen että pääsee ampumaan roistoja. Helpompi oli vaan kuolla ja sen jälkeen ratsatsaa karkuun.
Et sä mitään maskia tarvi, jos ammut rosvoja. Maskia tarvii vain, kun tekee rikoksia. Ei siinä nyt kovin montaa nappia tarvi painaa, että saa pyssyn käteen. Weapon wheel kun hidastaa vielä ajan, niin rauhassa voi valita haluamansa aseen.

Ei ne kontrollit nyt loppupelissä niin monimutkaiset edes ole, jos vähän aikaa jaksaa vaan pelata. Kyllä itsekkin alussa jonkun kerran tein vääriä juttuja, kuten löin hevosta yms. hassua, mutta aiko nopeasti noi jäi. En tiedä, onko ohjaimella jotenkin vaikeampi muistaa noi ja monimutkaisemmat kontrollit, kun itse pelailin hiiri, näopis kombolla.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Jos haluaa esimerkkiä toimivasta saman tyylisuunnan seikkailupelistä, niin mm. Horizon Zero Dawn pyyhkii pöytää 10-0. Eihän se mikään länkkäri ole, mutta siitä saa osviittaa miten pelin voi toteuttaa niin ettei pelaajan tarvitse olla masokisti.
En näkisi Horizonin ja RDR:n välillä mitään muuta yhteistä, kuin 3. persoonan kuvakulman. Horizon Zero Dawn oli melkoista ADHD-mättöä varsinkin taisteluiden osalta (ei ole kaukaa haettua sanoa, että päähenkilö ampui jousipyssyllä sarjatulta), enkä ainakaan itse olisi kaivannut mitään sen kaltaista RDR:ään.

Siitä plussat Horizonille, että peli toimi hyvin hiiri+näppis yhdistelmällä. RDR2 vaati ohjaimen, mutta toimi ohjaimella taas huomattavasti paremmin kuin Horizon. Tämä siis pelaajan suusta, joka on ohjaimella yleensä sysipaska, jos pelissä tarvitsee tähdätä/ampua. Ja joo aina voidaan argumentoida, että PC-pelin tulisi toimia täydellisesti hiirellä ja näppiksellä, mutta kun peli on alusta pitäen suunniteltu konsoleille, niin mielestäni tuo on epärealistinen vaatimus. Aina saa valittaa, mutta loppupeleissä on omaa jääräpäisyyttä [ja jää moni hyvä peli pelaamatta], jos ei koskaan vaivaudu opettelemaan edes ohjainpelaamisen perusteita.
Kunnon haistapaska-suunnittelua siis, varsinkin jos tykkää tehdä peleissä kaikki sivuhommat. Tämä on kyllä ylivoimaisesti isoin miinus tähän asti. Muuten peli on ollut loistava.
Omasta mielestäni oli ehdottomasti iso plussa, ettei mistään näe kesken tehtävän muuta kuin sen pääobjektin. Yleensä jahtailen tehtävissä 100% suoritusta [harvoin pelaan tehtävää uudestaan, jos en sitä saa], mutta tässä tuli paljon enemmän keskityttyä tarinaan ja pelaamiseen, kun ei tarvinnut stressata noista sivutavoitteista.

E:
En tiedä, onko ohjaimella jotenkin vaikeampi muistaa noi ja monimutkaisemmat kontrollit, kun itse pelailin hiiri, näopis kombolla.
Mä taas olen kuvitellut, että kaikki nämä nurinat kontrolleista tulevat näppiksellä ja hiirellä pelaavien suusta. Ohjaimella kontrollit olivat hyvin loogiset ja nopeasti opittavat:confused:.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
RDR2 vaati ohjaimen, mutta toimi ohjaimella taas huomattavasti paremmin kuin Horizon. Tämä siis pelaajan suusta, joka on ohjaimella yleensä sysipaska, jos pelissä tarvitsee tähdätä/ampua.
Miten tämä ohjaimen vaatii? Ite pelasin tämän läpi hiirellä ja näppiksellä ongelmitta.

Ammuskeluhan piti toki hoitaa käytännössä pelkästään deadeyellä, kun input lagi on niin jäätävä ettei normaalista tähtää & ammu pelaamisesta tule yhtään mitään. Tekeekö ohjain ammuskelusta autuaan vai miten se korjaa pelattavuuden?
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014
Miten tämä ohjaimen vaatii? Ite pelasin tämän läpi hiirellä ja näppiksellä ongelmitta.

Ammuskeluhan piti toki hoitaa käytännössä pelkästään deadeyellä, kun input lagi on niin jäätävä ettei normaalista tähtää & ammu pelaamisesta tule yhtään mitään. Tekeekö ohjain ammuskelusta autuaan vai miten se korjaa pelattavuuden?
Hmm ehkä "vaatii" on huono valinta. Itse koin ohjaimen vain helpommaksi, kun esim. tatin liikkeen avulla pystyi säätämään hahmon kävelynopeutta ja liikkuminen näytti muutenkin vähemmän tönköltä. Näppäimistöllä kun vaihtoehtona on vain "päälle/pois."
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 096
Omasta mielestäni oli ehdottomasti iso plussa, ettei mistään näe kesken tehtävän muuta kuin sen pääobjektin. Yleensä jahtailen tehtävissä 100% suoritusta [harvoin pelaan tehtävää uudestaan, jos en sitä saa], mutta tässä tuli paljon enemmän keskityttyä tarinaan ja pelaamiseen, kun ei tarvinnut stressata noista sivutavoitteista.
Silloin ne sivutavoitteet olisi pitänyt jättää kokonaan pois pelistä. Minusta on todella ärsyttävää tietää, että sivuhommia olisi, mutta peli ei suostu kertomaan mitä ne ovat. Tuntuu halvalta ja keinotekoiselta tavalta lisätä uudelleenpeluuarvoa, kun peli vielä kuittailee joka tehtävän jälkeen että etpäs älynnyt tehdä tätä ja tätä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Hmm ehkä "vaatii" on huono valinta. Itse koin ohjaimen vain helpommaksi, kun esim. tatin liikkeen avulla pystyi säätämään hahmon kävelynopeutta ja liikkuminen näytti muutenkin vähemmän tönköltä. Näppäimistöllä kun vaihtoehtona on vain "päälle/pois."

Mä käytän tuota Scroll Wheel Movement Speed Control 3.0 modia, paljon mukavampaa tuolla kun hiiren rullalla voi muokata nopeutta. Yleisesti kyllä pitää sanoa että on harvinaisen vähän mitään järkeviä modeja RDR2:n tehtynä kun miettii pelin suosiota.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Silloin ne sivutavoitteet olisi pitänyt jättää kokonaan pois pelistä. Minusta on todella ärsyttävää tietää, että sivuhommia olisi, mutta peli ei suostu kertomaan mitä ne ovat. Tuntuu halvalta ja keinotekoiselta tavalta lisätä uudelleenpeluuarvoa, kun peli vielä kuittailee joka tehtävän jälkeen että etpäs älynnyt tehdä tätä ja tätä.
Eihän ne tehtävien action kohdat kestä yleensä kun pari minuuttia tms. ja jos noita kultamitalleja haluaa niin voit sitten vaan ladata suoraan sen tehtävän "action" kohdan mistä sitten voit saada kultamitallin? Olen kyllä täysin samaa mieltä Spottyn kanssa tuon osalta, parempi näin niin tarina pysyy tärkeämpänä ja nuo voi sitten suhteellisen nopeasti yrittää uudestaan.

Olisi toki täysin eri asia jos sun pitäis hevosella lähteä jostain ihan alusta ja kuunnella tarinaa 5min ennen kun pääsee kultamitallia yrittämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 014

Mä käytän tuota Scroll Wheel Movement Speed Control 3.0 modia, paljon mukavampaa tuolla kun hiiren rullalla voi muokata nopeutta. Yleisesti kyllä pitää sanoa että on harvinaisen vähän mitään järkeviä modeja RDR2:n tehtynä kun miettii pelin suosiota.
Voi perkele tämän olemassaolosta kun olisin tiennyt aiemmin.. Pitääpä alkaa tsekkailemaan tästä lähtien josko moinen modi löytyisi muihinkin peleihin:thumbsup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
339
Onko tämä jotain sairasta huumorinpasketta :mad: ? Pitkästä aikaa avasin launcherin,joutuu 7 kertaa tekemään jonkin pienillä kuvilla varustetun testin.Etsi kuvista noppaluku 14,jotka ovat ylöspäin.V***u mitä paskaa
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
En näkisi Horizonin ja RDR:n välillä mitään muuta yhteistä, kuin 3. persoonan kuvakulman. Horizon Zero Dawn oli melkoista ADHD-mättöä varsinkin taisteluiden osalta (ei ole kaukaa haettua sanoa, että päähenkilö ampui jousipyssyllä sarjatulta), enkä ainakaan itse olisi kaivannut mitään sen kaltaista RDR:ään.

Siitä plussat Horizonille, että peli toimi hyvin hiiri+näppis yhdistelmällä. RDR2 vaati ohjaimen, mutta toimi ohjaimella taas huomattavasti paremmin kuin Horizon. Tämä siis pelaajan suusta, joka on ohjaimella yleensä sysipaska, jos pelissä tarvitsee tähdätä/ampua. Ja joo aina voidaan argumentoida, että PC-pelin tulisi toimia täydellisesti hiirellä ja näppiksellä, mutta kun peli on alusta pitäen suunniteltu konsoleille, niin mielestäni tuo on epärealistinen vaatimus. Aina saa valittaa, mutta loppupeleissä on omaa jääräpäisyyttä [ja jää moni hyvä peli pelaamatta], jos ei koskaan vaivaudu opettelemaan edes ohjainpelaamisen perusteita.
Sen HZD:n nostin esimerkiksi pelin toimivan käyttöliittymän ja yleisen käytettävyyden osalta, en siksi että nämä olisivat samanlaisia pelejä.

Horizonia olen pelannut sekä konsolilla, että PC:llä. RDR2:tä olen pelannut vain PC:llä, mutta eri ohjaimilla.

Mä taas olen kuvitellut, että kaikki nämä nurinat kontrolleista tulevat näppiksellä ja hiirellä pelaavien suusta. Ohjaimella kontrollit olivat hyvin loogiset ja nopeasti opittavat:confused:.
Kuvittele mitä haluat, mutta todella kehno tämän toteutus on molemmilla. Kontrollit eivät ole edes ainoa ongelma, mutta se on selvin vika, kun niistä joutuu kärsimään ihan koko ajan. Pakolliset animaatiot, hidas liikkuminen, toimintojen lagaaminen, tallennussekoilut ja muut kömpelyydet eivät vaivaa ihan koko aikaa.

Clunky Mechanics: Fortnite this is not.

Red Dead Redemption 2's Arthur Morgan is a slow, bulky cowboy that responds to button presses in good time. Not only is there noticeable input lag in a number of situations, but the main character also moves slow and strangely throughout much of the game. There are great moments in the control scheme, notably the always-satisfying Deadeye ability. But all in all, things aren't as tight as they need to be here, even if this isn't a competitive multiplayer game yet. The game too often forces you to slow down unnaturally, and the result actually breaks the illusion rather than reinforcing it.

Add into this a confusing and slippery UI and you have a situation where the game just doesn't do what you want it to nearly often enough. The less said about horses running headlong into trees, the better.
Onko tämä jotain sairasta huumorinpasketta :mad: ? Pitkästä aikaa avasin launcherin,joutuu 7 kertaa tekemään jonkin pienillä kuvilla varustetun testin.Etsi kuvista noppaluku 14,jotka ovat ylöspäin.V***u mitä paskaa
Laatuun pitää vain tottua. Varmaan joku tulee kohta kertomaan tuostakin, että peli ei ole sinua varten, jos et ymmärrä tällaisia autenttista tunnelmaa lisääviä yksityiskohtia. :D
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Laatuun pitää vain tottua. Varmaan joku tulee kohta kertomaan tuostakin, että peli ei ole sinua varten, jos et ymmärrä tällaisia autenttista tunnelmaa lisääviä yksityiskohtia. :D
Siis tuohan johtuu ihan paskasta Rockstarin Launcherista ja koskee niiden kaikkia pelejä kuten GTA sarja joka sekään varmaan ei sulle sovi?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Siis tuohan johtuu ihan paskasta Rockstarin Launcherista ja koskee niiden kaikkia pelejä kuten GTA sarja joka sekään varmaan ei sulle sovi?
Ei sovi minulle? Enhän minä tuosta valittanut, vaan Surfrider.

Minun kritiikki koski itse peliä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mitä tuo sitten tarkoittaa?
Tähän mennessä suunnilleen kaikkeen esitettyyn kritiikkiin on suhtautuminen ollut vähättelevää ja juuri tuollaista että "se nyt kuuluu tähän peliin ja et vain ymmärrä hyvän päälle" jne.

Minä en siitä launcherista ole kuitenkaan valittanut sanallakaan.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tähän mennessä suunnilleen kaikkeen esitettyyn kritiikkiin on suhtautuminen ollut vähättelevää ja juuri tuollaista että "se nyt kuuluu tähän peliin ja et vain ymmärrä hyvän päälle" jne.

Minä en siitä launcherista ole kuitenkaan valittanut sanallakaan.
Ja miksi sinä et vaan voi hyväksyä sitä, että peli ei vaan sovi kaikille, sinä mukaanluettuna. Teknisesti peli on huippulaatua ja toimintojen hitaus on pelin kehittäjän tietoinen valinta, ei mikään vika.

Kontrolleja on paljon ja toki niitä olisi voinut varmaan joo jotenkin vähän virtaviivaistaa, mutta se on pieni homma, koska ei tässä tarvii mitenkään hirveän nopeasti yleensä reagoida mihinkään. Kyseessä kun ei ole mikään FPS pum pum peli. Ja perusjutut, kuten aseen esiin ottaminen ja päälle hyökkääjien ampuminen, onnistuu kyllä ihan riittävän nopeasti kuitenkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ja miksi sinä et vaan voi hyväksyä sitä, että peli ei vaan sovi kaikille, sinä mukaanluettuna. Teknisesti peli on huippulaatua ja toimintojen hitaus on pelin kehittäjän tietoinen valinta, ei mikään vika.

Kontrolleja on paljon ja toki niitä olisi voinut varmaan joo jotenkin vähän virtaviivaistaa, mutta se on pieni homma, koska ei tässä tarvii mitenkään hirveän nopeasti yleensä reagoida mihinkään. Kyseessä kun ei ole mikään FPS pum pum peli. Ja perusjutut, kuten aseen esiin ottaminen ja päälle hyökkääjien ampuminen, onnistuu kyllä ihan riittävän nopeasti kuitenkin.
Hyväksyn minä, ei kyse siitä ole.

Mielestäni on silti varsinkin kaikille hankintaa tässä vaiheessa alennuksista hankkiville eduksi tietää millaisesta pelistä on kyse ja mitä ongelmia siinä mahdollisesti on. Minä ainakin olisin ollut kiitollinen, jos olisin ennen ostopäätöstä tietänyt nämä kaikki asiat. En minä ole selvästikään ainoa, joka näistä on kommentoinut, mutta Rockstarin muut pelit ovat olleet yleisesti paljon vakuuttavampia näiltä osin, joten menin halpaan. Tuo väite siitä että "teknisesti peli on huippulaatua" on kukkua, kun sehän juuri ei ole huippulaatua mm. juuri niiden kontrollien ja käyttöliittymän sun muiden kötöstysten osalta. Graafisesti ihan kiva, mutta muuten tulee mieleen joku pre-release -versio. Ne toimintojen lagaamiset ja pakkoanimaatiot voivat olla jollekin plussaa, mutta yleisesti ottaen sellaiset kuitenkin lasketaan peleissä puutteiksi tai suoranaisiksi bugeiksi. Voi olla, että sinulla tai jollakin toisella on kynnys matalammalla ja sekin on ihan ok.

Ehkä voisi pikemminkin kysyä, että miksi näitä ongelmia ei saisi tuoda esille? Tuntuu siltä, että porukka loukkaantuu henkilökohtaisesti, jos siitä omasta lempipelistä löytyy moitittavaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
117
Omasta mielestänikään kontrollit yms kankeus ei haitannut, vaati vaan totuttelua. Peli itsessään kyllä on ihan ok ja se länkkäri fiilis on ihan hiukea.

Tottakai joka pelissä on puutteita ja virheitä, bugeja yms osa-alueita jotka ei kaikkia miellytä. Tuskin on olemassa peliä tahi tulossa sellaista joka miellyttäisi kaikkia.

Itsekkin alussa kamppailin kyseisen pelin kanssa, mutta kyllä se siitä sitten alkoi luonnistumaan.

Tosiaan tykkäsin pelin tarjoamista maisemista ja luonnossa samoilusta. Blondiena pyöriä pitkin länttä.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
316
Ehkä voisi pikemminkin kysyä, että miksi näitä ongelmia ei saisi tuoda esille? Tuntuu siltä, että porukka loukkaantuu henkilökohtaisesti, jos siitä omasta lempipelistä löytyy moitittavaa.
Tarviiko tällaista vielä ihmetellä kun itse menet henkilökohtaisuuksiin rivien välissä hienosti taiteilemalla. Syy saattaa löytyä peilistä miksi muutkin sitten menee henkilökohtaisuuksiin.

Auringonlaskun fiilistelyn iltanuotiolla jotenkin vielä ymmärrän, jos ei yleensä poistu kotoa muualle kuin kauppaan, mutta kun tässä on tehty kaikki niin jähmeästi ja epäloogisesti, että ei vaan pysty.
Ne toimintojen lagaamiset ja pakkoanimaatiot voivat olla jollekin plussaa, mutta yleisesti ottaen sellaiset kuitenkin lasketaan peleissä puutteiksi tai suoranaisiksi bugeiksi. Voi olla, että sinulla tai jollakin toisella on kynnys matalammalla ja sekin on ihan ok.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tarviiko tällaista vielä ihmetellä kun itse menet henkilökohtaisuuksiin rivien välissä hienosti taiteilemalla. Syy saattaa löytyä peilistä miksi muutkin sitten menee henkilökohtaisuuksiin.
Henkilökohtainen loukkaus on täysin eri asia kuin henkilökohtaisesti loukkaantuminen siitä että kritisoidaan jotain kolmannen osapuolen tuotetta/peliä. Sellainen on tuttua lähinnä konsolifanituksesta ja ihme kyllä sitä ilmiötä on ollut havaittavissa myös tämän pelin kohdalla.

Pelin leirinuotiolla istuminen on ollut aiemmissa keskusteluissa yksi perustelu pelin hienoudesta. Ok, ihmiset saavat kiksejä eri asioista, eikä kaikilla ole mahdollisuutta käydä oikealla leirinuotiolla ja siksi tuosta päästään kommenttiin siitä, että ehkä tuolla haetaan virtuaalista korviketta jollekin todellisesta elämästä puuttuvalle (eli kärjistettynä se "ei poistu kotoa muualle kuin kauppaan")? Oli miten oli, miten ihmeessä tuolla voi loukata ketään, jos kommenttia ei ole edes kohdistettu nimenomaisesti kenellekään ja varsinkaan jos sen ovat muut aiemmin nostaneet esille?

Pelin teknisten vaatimusten suhteen sanoin, että joillakin voi olla rima matalammalla ja että sekin on ihan ok. Loukkaannuitko sinä siitä itse, vai loukkaannuitko siitä jonkin toisen puolesta?

Ihan oikeastiko kehtaat edelleen väittää, että nuo ovat henkilökohtaisuuksiin menemistä? :facepalm:

Siitä olen pahoillani, jos joku kokee tulleensa loukatuksi, kun henkilö x pidä pelin y teknisesta toteutuksesta ja toimivuudesta yhtä paljon kuin henkilö z. Siitä en ole kuitenkaan pätkääkään pahoillani, että nämä asiat tuodaan esille minun ja muidenkin toimesta. Se siitä.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 496
Pelin leirinuotiolla istuminen on ollut aiemmissa keskusteluissa yksi perustelu pelin hienoudesta. Ok, ihmiset saavat kiksejä eri asioista, ...
Tähän asti ihan ok, mutta sitten:

...eikä kaikilla ole mahdollisuutta käydä oikealla leirinuotiolla ja siksi tuosta päästään kommenttiin siitä, että ehkä tuolla haetaan virtuaalista korviketta jollekin todellisesta elämästä puuttuvalle (eli kärjistettynä se "ei poistu kotoa muualle kuin kauppaan")?
Ei pelissä jonkin asian tykkäämisessä tarvitse olla mitään linkkiä oikeaan elämään. Tässä ikään kuin leimataan rivien välissä leirinuotiosta pitävä sellaiseksi joka ei poistu kotoaan eikä koskaan käy nuotiolla. Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Voi ihan hyvin tehdä molempia. Voi tykätä metsästyspelistä ja silti metsästää ihan oikeastikin. Ymmärrät varmaan pointin. Tällainen on ihan turhaa eikä se mitä tekee tai on tekemättä oikeassa elämässä liity peliin, eikä pelin mekaaniikkoihin, eikä tekniseen toteutukseen, eikä muuhunkaan, mitenkään.

Itse pelistä sitten. Tämä jäi PS4:lla kesken ja nyt oli tarkoitus jatkaa PS5:lla. Mutta 30fps tahtia ei vaan pysty katsomaan enää kun on nopeampaan tottunut. Next-gen päivitystä joko ei ole tulossa tai tulee joskus 3-4v päästä huhujen mukaan. Mietin että pitäisikö se sitten hommata PC:lle, mutta ne kontrollit taas toimisi huomattavasti sulavammin omaan makuun konsolilla. Niin ja lisäksi kuva näyttää jotenkin pehmeämmältä PS5:lla, eli jopa huonommalta kuin PS4:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Tässä pelissähän on yksi surkeimpia gameplay looppeja ikinä mitä tulee ammuskeluun. On suorastaan brutaalia kuinka hitaasti hahmon tähtäin liikkuu ruudulla vaikka asetukset ja tatit ovat säädettynä maksimiin. Oli myös virhe ettei Max Payne 3:n bullet time heittäytymisiä sovellettu dead eye-mekaniikkaan vaan se oli sellaista staattista ja tylsän tuntuista.

Mutta näistä isoistakin ongelmista huolimatta peli on silti ehdottomasti yksi parhaimpia ja ikimuistoisimpia videopelejä kautta aikain. Suurinta osaa tässä näyttelee Rockstarin maailman rakentaminen ja kyky käsikirjoittaa sellaisia hahmoja joidenka sanottavan haluaa oikeasti kuulla. Monessa pelissä ei voisi vähempää kiinnostaa pysähtyä kuuntelemaan jonkun NPC:n höpinöitä pariksi minuutiksi, mutta toista se on tässä pelissä.

Pistää kyllä sylettämään jos tästä pelistä ei oikeasti aikanaan saada kunnollista 60 FPS versiota konsoleille.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ei pelissä jonkin asian tykkäämisessä tarvitse olla mitään linkkiä oikeaan elämään. Tässä ikään kuin leimataan rivien välissä leirinuotiosta pitävä sellaiseksi joka ei poistu kotoaan eikä koskaan käy nuotiolla. Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Voi ihan hyvin tehdä molempia. Voi tykätä metsästyspelistä ja silti metsästää ihan oikeastikin. Ymmärrät varmaan pointin. Tällainen on ihan turhaa eikä se mitä tekee tai on tekemättä oikeassa elämässä liity peliin, eikä pelin mekaaniikkoihin, eikä tekniseen toteutukseen, eikä muuhunkaan, mitenkään.
Sanoin kyllä että se oli kärjistetty esimerkki. Ehkä liiankin, pahoittelut siitä.

Pelit nimenomaan ovat pakoa todellisuudesta ja joskus sen laajentamista, eikä siinä ole mitään vikaa. Tuo kommentti liittyi yhteen niistä aspekteista miksi toiset juuri ovat sanoneet pitävänsä tästä pelistä.

Mm. minä taas en pysty samaistumaan tämän pelin osalta tuohon tai muihinkaan hehkutuksiin koska a.) kankeat/kömpelöt kontrollit ja pelimekaniikat vievät immersion ja b.) siellä leirinuotiolla ajan viettäminen taivasta katsellen ja luotien craftaaminen yksitellen eri painikerituaaleja arpoen ei kuulu minun ajatukseen hauskuudesta. B-kohta on oikeastaan mielipidekysymys, mutta A-kohta ei niinkään ja siitä kokonaisuudesta tässä ensisijaisesti oli puhe. Jos se A-kohta ei ole ongelma, niin sitten väitän että rima on tosiaan alempana kuin mitä tämän tason peliltä pitäisi odottaa.

Ei RDR2 kovin hirveästi olisi tarvinnut korjauksia, jotta olisi voinut antaa sille uuden mahdollisuuden, mutta tuskinpa tätä enää kehitetään. Toisaalta kiva että tämä on ollut menestys, mutta toisaalta ikävää että tuollaiset perusominaisuudet ovat saaneee jäädä huomiotta.

Mutta joo, olisikohan tämä aihe vähitellen taputeltu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
246
Mietin että pitäisikö se sitten hommata PC:lle, mutta ne kontrollit taas toimisi huomattavasti sulavammin omaan makuun konsolilla. Niin ja lisäksi kuva näyttää jotenkin pehmeämmältä PS5:lla, eli jopa huonommalta kuin PS4:lla.
Voihan tätä kai pelata PC:lläkin ohjaimen kanssa? Varsinkin jos PS5 löytyy taloudesta, niin DualSensehän toimii suoraan PC:llä. Toki langaton toiminta vaatii PC:llä Bluetooth tuen / mokkulan mutta langalla toimii ilman sitäkin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Hyväksyn minä, ei kyse siitä ole.

Mielestäni on silti varsinkin kaikille hankintaa tässä vaiheessa alennuksista hankkiville eduksi tietää millaisesta pelistä on kyse ja mitä ongelmia siinä mahdollisesti on. Minä ainakin olisin ollut kiitollinen, jos olisin ennen ostopäätöstä tietänyt nämä kaikki asiat. En minä ole selvästikään ainoa, joka näistä on kommentoinut, mutta Rockstarin muut pelit ovat olleet yleisesti paljon vakuuttavampia näiltä osin, joten menin halpaan. Tuo väite siitä että "teknisesti peli on huippulaatua" on kukkua, kun sehän juuri ei ole huippulaatua mm. juuri niiden kontrollien ja käyttöliittymän sun muiden kötöstysten osalta. Graafisesti ihan kiva, mutta muuten tulee mieleen joku pre-release -versio. Ne toimintojen lagaamiset ja pakkoanimaatiot voivat olla jollekin plussaa, mutta yleisesti ottaen sellaiset kuitenkin lasketaan peleissä puutteiksi tai suoranaisiksi bugeiksi. Voi olla, että sinulla tai jollakin toisella on kynnys matalammalla ja sekin on ihan ok.

Ehkä voisi pikemminkin kysyä, että miksi näitä ongelmia ei saisi tuoda esille? Tuntuu siltä, että porukka loukkaantuu henkilökohtaisesti, jos siitä omasta lempipelistä löytyy moitittavaa.
Niin. Se ainoa oikea teknisen puolen pieni kritiikin aihe on kontrollit, jotka olisi voinut suunnitella toimivammaksi. Lisäksi R launcherin toiminta. Muuten peli on teknisesti korkealaatuinen. Tuo kobtrollihomma ei kuitenkaan ole tässä hidastempoisessa pelissä mikään deal breaker suurimmalle osalle.

Tottakai saa kritisoida, eikä kukaan ole varmasti ollut eri kieltä siitä, etteikö peli ole hidastempoinen tai kontrollit kankeat. Sinä itse tunnut vaan ottavan sen henkilökohtaisesti, kun joku puolustaa peliä hyväksi näistä asioista huolimatta.

Miksi hemmetissä peliin suunnitellusti toteutetut animaatiot pitäisi laskea bugeiksi... Ei varmasti ole yhdessäkään pelissä laskettu mitään suunnitelmallisesti toteutettua asiaa bugiksi :facepalm:

GTA:ssa on niin hemmetisti vähemmän asioita, mitä voi tehdä, niin tottakai se tuntuu sujuvammalle. Rockstarin mokahan tuo silti on, kun eivät ole saaneet kontrolleja sujuvammiksi.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Mulla ollut tää peli vuoden ostettuna, kummalla parempi lähteä pelaamaan: Ohjain vai Näppäimistö+Hiiri combolla?

Days Gone (Näppäimistö+Hiiri pelasin) ja Horizon Zero Dawn (ohjaimella pelasin)
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Mulla ollut tää peli vuoden ostettuna, kummalla parempi lähteä pelaamaan: Ohjain vai Näppäimistö+Hiiri combolla?

Days Gone (Näppäimistö+Hiiri pelasin) ja Horizon Zero Dawn (ohjaimella pelasin)
Ittelle oli pädi paremman olonen käpälään tän kanssa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tottakai saa kritisoida, eikä kukaan ole varmasti ollut eri kieltä siitä, etteikö peli ole hidastempoinen tai kontrollit kankeat. Sinä itse tunnut vaan ottavan sen henkilökohtaisesti, kun joku puolustaa peliä hyväksi näistä asioista huolimatta.

Miksi hemmetissä peliin suunnitellusti toteutetut animaatiot pitäisi laskea bugeiksi... Ei varmasti ole yhdessäkään pelissä laskettu mitään suunnitelmallisesti toteutettua asiaa bugiksi :facepalm:
Kontrollit ovat tosiaan suurin ongelma, vaikka tässä on muutakin typerää teknistä toteutusta siellä täällä. Täälläkin on näkynyt kommentteja siitä miten ne kontrollit ovat mukamas ihan ok, "kunhan niihin tottuu". Se siitä riman korkeudesta. :D

Pakkoanimaatioilla tarkoitin mm. sitä, että leirillä hahmo kävelee aina pakotetusti kuin täi tervassa. Ei toki oikea bugi, vaan ärsyttävä suunnitteluvirhe, joka vaan vaikuttaa bugilta. Vastaavia tässä riittää jatkuvasti vaivaavasta input-lagista lähtien.

En tosiaankaan ole pelin kohderyhmää, jos tuollaiset koetaan halutuiksi ominaisuuksiksi. Huonon teknisen toteutuksen puolusteleminen ei tee ominaisuudesta hyvää, vaan lähinnä laittaa ihmettelemään sen puolustelijan tarkoitusperiä.

Henkilökohtaisesti en ole ottanut yhtään mitään, lukuun ottamatta minulle osoitettuja nälviviä henkilökohtaisuuksia, jotka modet taisivat jossakin välissä poistaa.
Mulla ollut tää peli vuoden ostettuna, kummalla parempi lähteä pelaamaan: Ohjain vai Näppäimistö+Hiiri combolla?
Nuo aiemmin mainitut kontrolliongelmat eivät vaivaa padilla pelattaessa ihan niin paljoa. Jos tattiohjain ei muuten ahdista, niin ehkä siis sillä mieluummin.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 496
Pakkoanimaatioilla tarkoitin mm. sitä, että leirillä hahmo kävelee aina pakotetusti kuin täi tervassa. Ei toki oikea bugi, vaan ärsyttävä suunnitteluvirhe, joka vaan vaikuttaa bugilta. Vastaavia tässä riittää jatkuvasti vaivaavasta input-lagista lähtien.
Ei se kävelypakko leirissä ole mikään ärsyttävä suunnitteluvirhe. Se on ärsyttävä suunnitteluvalinta. Ihan tarkoituksella tehty niin. Miksi? No sitä voi kysyä tekijöiltä, ehkä on haettu jotain rauhallisempaa tunnelmaa leiriin. Eikä tämä peli ainoa ole tuossa lajissa, Far Cry 6:ssa ei siinäkään voi juosta leirissä ja kuvakulmakin muuttuu ensimmäisestä persoonasta kolmanteen persoonaan aina kun menet leiriin. Siinä jäin jopa jumiin leirialueella olevaan kivenkoloon, kun tipahdin siihen eikä leirissä voi hyppiäkään ja kävelemällä ei liikkunut mihinkään. Se oli ärsyttävä suunnitteluvirhe. RDR2:ssa en ole moisiin virheisiin törmännyt.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 509
RDR on tarinapeli ja nuo kävelypakot ynnä muut hitaat liikkeet esimerkiksi tähdätessä kuuluvat näihin peleihin. Pyritään hakemaan realismia. Se, että jossain CS:GO:ssa tai muussa FPS pelissä pystyt kääntymään 180 astetta ja heduttamaan sekunnin tuhannesosissa sniperilla, ei ole realismia eikä sellaista myös RDR:ään haluta. Tietynlainen viipyilevä liikehdintä on ehkä nopeatempoisten pelaajien ystäville pahasta, mutta itse sunnuntaipelaajana nautin ja auttaa jopa pärjäämään muita pelaajia vastaan netissä. Ja sanoisin tämän olevan ennen kaikkea konsoliohjaimella pelattava peli.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
RDR on tarinapeli ja nuo kävelypakot ynnä muut hitaat liikkeet esimerkiksi tähdätessä kuuluvat näihin peleihin. Pyritään hakemaan realismia. Se, että jossain CS:GO:ssa tai muussa FPS pelissä pystyt kääntymään 180 astetta ja heduttamaan sekunnin tuhannesosissa sniperilla, ei ole realismia eikä sellaista myös RDR:ään haluta. Tietynlainen viipyilevä liikehdintä on ehkä nopeatempoisten pelaajien ystäville pahasta, mutta itse sunnuntaipelaajana nautin ja auttaa jopa pärjäämään muita pelaajia vastaan netissä. Ja sanoisin tämän olevan ennen kaikkea konsoliohjaimella pelattava peli.
Huokaus. Kukaan ei ole vaatinut mitään kynärimekaniikoita. Realismia tulisi siitä, että voit itse valita mitä hahmo tekee ja että toiminnot tapahtuvat heti, eikä viiveellä.

Se siitä, en jaksa enää. Nauttikaa te muut tästä peliteknisestä mestariteoksesta.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 509
Realismia tulisi siitä, että voit itse valita mitä hahmo tekee ja että toiminnot tapahtuvat heti, eikä viiveellä.
No toki leirissä juokseminenkin voisi olla realistista, en sitä kiistä. Mutta leiri on tässä tapauksessa hahmojen "koti", enkä kyllä itse muista milloin kotona tulisi juostua. Toimintojen tapahtuminen viiveellä? Tarkoitatko esimerkiksi reagointi aikaa, kun kääntyy kävellessä? Tai kaivaa satulalaukusta tavaraa? Tuo kääntyminenkin on mielestäni ihan realistinen asia. Rauhallisesti kävellessä ihminen ei jatkuvasti tee niitä salaman nopeita kännöksiä, ja pelissä juostessa vasteaika tuntuu ainakin itsellä lyhyemmältä, kun ihminen on enemmän "valppaana". Tavaroiden penkominenkaan ei aivan sekunneissa oikeasti tapahtuisi, niin näillä pienillä viiveillä on haettu kompromissia realismin ja pelattavuuden välillä.

Voi toki olla, että tekijät eivät ole alkuunkaan ajatelleet tätä vaan ovat vain halunneet näillä hitailla animaatioilla korvata "latausaikoja". Mene ja tiedä, itselle tosiaan sunnuntaipelaajana tämä peli toimi oikein mainiosti.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Nuo aiemmin mainitut kontrolliongelmat eivät vaivaa padilla pelattaessa ihan niin paljoa. Jos tattiohjain ei muuten ahdista, niin ehkä siis sillä mieluummin.
Joo mulla on Xbox/PC Pädi Langaton ohjain ollut käytössä ja todella hyvä käytössä. Täytyy asentaa peli ja alkaa ihmettelemään. :) Eli on ilmeisesti ainakin pelaamisen arvoinen peli..
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
Itseäni harmittaa se, että tuota leirin nopeaa kävelyä ei voi harrastaa missään muualla. Vaan on vain peruskävely sekä sitten juoksuanimaatiot. Leirissä sen sijaan on peruskävely ja pikakävely.

Olisi kiva aina välillä kävellä eri paikoissa ja fiilistellä pelin upeaa maailmaa sekä tunnelmaa, mutta normaali kävely on liian hidasta. Ja juokseminen joka paikkaan näyttää vähän hölmöltä. Hevosen kanssa ratsastaessa on onneksi paljon eri nopeuksia ja animaatioita moneen tilanteeseen. Sen kanssa fiilistely on paljon helpompaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
No toki leirissä juokseminenkin voisi olla realistista, en sitä kiistä. Mutta leiri on tässä tapauksessa hahmojen "koti", enkä kyllä itse muista milloin kotona tulisi juostua. Toimintojen tapahtuminen viiveellä? Tarkoitatko esimerkiksi reagointi aikaa, kun kääntyy kävellessä? Tai kaivaa satulalaukusta tavaraa? Tuo kääntyminenkin on mielestäni ihan realistinen asia. Rauhallisesti kävellessä ihminen ei jatkuvasti tee niitä salaman nopeita kännöksiä, ja pelissä juostessa vasteaika tuntuu ainakin itsellä lyhyemmältä, kun ihminen on enemmän "valppaana". Tavaroiden penkominenkaan ei aivan sekunneissa oikeasti tapahtuisi, niin näillä pienillä viiveillä on haettu kompromissia realismin ja pelattavuuden välillä.

Voi toki olla, että tekijät eivät ole alkuunkaan ajatelleet tätä vaan ovat vain halunneet näillä hitailla animaatioilla korvata "latausaikoja". Mene ja tiedä, itselle tosiaan sunnuntaipelaajana tämä peli toimi oikein mainiosti.
Pelihän on täysi vitsi, jos realismia tarkastelee. Ei noita kontrolleja selitä kuin epäpätevyys tai ahneus. Responsiivisuus paljastaisi jotain mokia joiden korjaaminen kivikautisesta paskamoottorista maksaisi liikaa eli miljoonan tai kaksi.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
264
RDO:ssa on moni asia aika paljon nopeampaa ja sulavampaa kuin RDR2:ssa. Saisi olla vaihtoehtona asetuksissa, että sulavamman menon saisi myös yksinpelin puolelle sitä haluaville.

Itse pidän yksinpelin parissa siitä alkuperäisestä kankeasta ja hitaasta kontrolleista, moninpelin puolella taas hieman sulavampi meno on aika tärkeä asia kokemuksen kannalta.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
Minua ei varsinaisesti edes haittaa jos ukko kävelee ja poimii jokaisen tavaran maasta hitaan animaation kera. Mutta hemmetti kyllä odottaisin, että se asekäsi on kykeneväinen yhtä nopeisiin liikkeisiin kuin normaalilla terveellä ihmisillä. Mummonikin oli kykeneväisempi nopeampiin käden liikkeisiin kuin Artturi tässä pelissä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Je en ymmärrä tuota valitusta, että ei muka tiennyt, että kyseessä on hidastempoinen peli ja kankeahkot kontrollit. Se kyllä tuli hyvin nopeasti selväksi heti PS julkkarin jälkeen, jos vähänkään luki ketjua. Siellä osa käyttäjistä toi hyvin nopeasti ilmi sen, että ei nappaa noiden animaatioiden ja kontrollien takia.

Itselle oli kyllä hankitahetkellä PC:lle hyvinkin tiedossa se, että hidastempoinen peli on kyseessä ja kontrollit suht kankeat. On ihan oma moka, jos että itse ei viitsi sen vertaa lukea pelistä. Ei tarvisi sitten tulla avautumaan "huijatuksi tulemisesta".
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Itse jaksoin ehkä ekat kolme pelituntia fiilistellä "hidastempoisuutta", sitten se alkoi lähinnä vituttamaan. Varsinkin kun Artturi on niin hiton hidastempoinen, että oikeassa elämässä suurin osa 90-vuotiaista osteoporoosipotilaista näyttää ketteriltä kuin kesäkissa hänen rinnallaan.

Itsehän yksinkertaisesti lopetin paikkojen ja ruumiiden loottaamisen ehkä kahdenkymmenen pelitunnin kohdalla, ihan vain koska se oli niin työlästä ja hidasta, eikä mistään mitään järkevää kuitenkaan löytynyt ja kaupasta sai rahalla mitä tarvitsi.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Itseänikään ei kontrollien hidastempoisuus ja kankeus vaivannut missään vaiheessa. Pidin tuota peliä hidastempoisena ja realistisena "elokuvana", joka vain pelataan itse läpi. Keskityin paljon vain fiilistelyyn ja maisemien ja grafiikoiden ihailuun, enkä pitänyt missään kiirettä. Siksi hitaus ei haitannut. Muutenkin ehdottomasti Top 5 pelejä omalla kohdallani ja ehkä joskus pelattava vielä uudelleen läpi. Tarina, hahmot ja monipuolinen ja iso maailma oli aivan huippua.

Toki realistisuudesta voi olla montaa mieltä, kuten tässä ketjussa ilmenee. Mutta pidän realistisena sitä, että hevosella ei voi kiivetä pystysuoraa rinnettä, kuten Skyrimissä tai laukata aivan täysillä kaikesta yli kaatumatta, kuten Witcherissä. Ratsastaminen ei ole helppoa. Ja toki esimerkiksi loottaaminen voisi olla toteutettu nopeammin, kuten monissa peleissä. Silti itseäni ei tässä haitannut sen kesto. Jos oikeasti käy ruumiin taskut ja reput läpi, niin kyllähän siinäkin hetki menee aikaa. RDO:sta ei ole kokemusta.

Toivoisin myös, että Rockstar ottaisi palan RDR2:n hidastempoisuutta ja realistisuutta myös GTA 6:een. Eli vähemmän arcadea ja jonnesekoilua ja enemmän aikuiseen makuun.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
333
Toki realistisuudesta voi olla montaa mieltä, kuten tässä ketjussa ilmenee. Mutta pidän realistisena sitä, että hevosella ei voi kiivetä pystysuoraa rinnettä, kuten Skyrimissä tai laukata aivan täysillä kaikesta yli kaatumatta, kuten Witcherissä. Ratsastaminen ei ole helppoa. Ja toki esimerkiksi loottaaminen voisi olla toteutettu nopeammin, kuten monissa peleissä. Silti itseäni ei tässä haitannut sen kesto. Jos oikeasti käy ruumiin taskut ja reput läpi, niin kyllähän siinäkin hetki menee aikaa. RDO:sta ei ole kokemusta.
Lisätään tähän vielä hevosen oma tahto, mikä tuntuu monia ärsyttävän kun ei se olekaan välttämättä hallittavissa niin kuin auto tai moottoripyörä.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 509
Hevosella kuuluukin olla vähän omaa tahtoa ja mitä enemmän bondaat oman heppasi kanssa, sen helpompi sitä on ohjata. Tämä ei vain miellytä ilmeisesti pelaajia. Rockstar joutui jo GTA vitosen kohdallakin muuttamaan pelaamista astetta arcademaisemmaksi, jos verrataan niihin GTA nelosen mainioihin ragdoll-fysiikkoihin ja kulkuneuvojen käyttäytymisiin. Moni valitti nelosen kohdalla varsinkin moottoripyörien käsittelyä, kun lähtee helposti lapasesta. Ne laiskat painavat jenkkiromuautot heittelehtivät löysien jousitusten päällä miten sattuivat ja urheiluautot lähtivät lapasesta joka mutkassa. Niissä oli sentään vähän saatu realismia, toisin kuin vitosen junakiskoilla kulkevissa autoissa ja mopoissa.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
989
Itse jaksoin ehkä ekat kolme pelituntia fiilistellä "hidastempoisuutta", sitten se alkoi lähinnä vituttamaan. Varsinkin kun Artturi on niin hiton hidastempoinen, että oikeassa elämässä suurin osa 90-vuotiaista osteoporoosipotilaista näyttää ketteriltä kuin kesäkissa hänen rinnallaan.

Itsehän yksinkertaisesti lopetin paikkojen ja ruumiiden loottaamisen ehkä kahdenkymmenen pelitunnin kohdalla, ihan vain koska se oli niin työlästä ja hidasta, eikä mistään mitään järkevää kuitenkaan löytynyt ja kaupasta sai rahalla mitä tarvitsi.
Itsellä loppui pelaaminen kolmen tunnin jälkeen. Oli kyllä sellainen "vittu mitä paskaa" fiilis, ensimmäinen RDR oli sopivasti tasapainossa kaiken osalta. Onhan tuossa RDR2:ssa jossakin hyvä peli kaiken turhan "realismin" alla, saisi tulla joku arcade optio millä saisi videopelimäisempään suuntaan. Jos haluan selata lehtiä, niin se onnistuu kotonakin. Olihan se kiva ekan kerran kohdalla, mutta sitten äkkiä toivoisi jotain perinteisempää valikkoa, koska ei kiinnosta tuhlata aikaa kaikenlaisiin turhiin ja hitaisiin animaatioihin ja muihin kummallisiin rajoituksiin (täälläpäs et voi juosta jne.).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
117
Itsellä loppui pelaaminen kolmen tunnin jälkeen. Oli kyllä sellainen "vittu mitä paskaa" fiilis, ensimmäinen RDR oli sopivasti tasapainossa kaiken osalta. Onhan tuossa RDR2:ssa jossakin hyvä peli kaiken turhan "realismin" alla, saisi tulla joku arcade optio millä saisi videopelimäisempään suuntaan. Jos haluan selata lehtiä, niin se onnistuu kotonakin. Olihan se kiva ekan kerran kohdalla, mutta sitten äkkiä toivoisi jotain perinteisempää valikkoa, koska ei kiinnosta tuhlata aikaa kaikenlaisiin turhiin ja hitaisiin animaatioihin ja muihin kummallisiin rajoituksiin (täälläpäs et voi juosta jne.).




Aika kultaa muistot. Olihan se nyt aika syöpää ensimmäinenkin redukka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
333
Tänään tuli ladattua RDR2, nyt kun vähän on tehoja pelata niin mukavampi asetukset tapissa kun maailma näyttää mahtavalta :) on tätä pelailtu julkaisusta alkaen onlinessä mutta sitten tuli pitempi tauko ja nyt tarinaa jopa aloin pelaan.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
989
Aika kultaa muistot. Olihan se nyt aika syöpää ensimmäinenkin redukka.
No tuli sitä puoli vuotta ennen RDR2 julkaisua pelattua kun oli joskus aikanaan jäänyt PS3lla kesken. Toki omat ongelmansa siinäkin, mutta lännen pyssysankarina pelaaminen oli edelleen hauskaa (suurin ongelma nyt ehkä nuo pitkät etäisyydet tehtävien välillä). RDR2 kohdalla alkoi aika nopeasti tuntumaan työltä tuo pelaaminen ja pelin jatkaminen tuntui aina vaikealta päätökseltä. Simulaattorit erikseen, RDR2 kyllä toi omalla kohdalla ne kaikki huonot puolet näistä "immersio-realismi" höpinöistä ja tähän päälle vielä niitä survival mekaniikkoja, niin pelistä katosi hupi hyvin nopeasti sen alun lupaavan intro osuuden jälkeen.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Aika kultaa muistot. Olihan se nyt aika syöpää ensimmäinenkin redukka.
Ehkä red dead revolver, mutta ei red dead redemption.
Itse pelasin tuon kakkosen jälkeen ja totesin, että onneksi en pelannut ensin sillä tuon jälkeen rdr2 olisi tuntunut paljon huonommalta kun ykkösessä vaan toimii monet asiat niin paljon paremmin ja sujuvammin.
Hevonen sekä hahmo tottelee ohjausta paremmin, ei hitaita loottaus animaatioita, aseet ei katoa inventaariosta kesken tehtävän jne.
Lisäksi myös pelin tarina oli parempi kun ei tarvinnut jatkuvasti kuunnella sitä helvetin typerää dialogia Dutchin suusta "I have a plan. We just need little more money" vaikka äijillä on rahaa elää makea loppu elämä.
Siinä vaiheessa kun nuo Dutchin idioottimaisuudet alkoi niin olisin halunnut ampua sen välittömästi sillä se pilasi koko pelin tarinan.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Itselle nuo pitkätkin välimatkat ei ollut ongelma, kun tuo maailma maisemineen kiinnosti ja tulikin aika paljon vain hevosella kuljettua ja tutkittua.

Ymmärrän kyllä että joillekin tuo ei toimi yhtään :)
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Muuten ei oo pahaa sanottavaa tästä pelistä, paitsi että jossain kohtaa random tapahtumat alko pahasti nyppimään. Matkalla paikasta A paikkaan B, niin tuntu että 50-100m välein oli jotain tapahtumaa tyrkyllä.

Täyden kympin peli tää ei missään nimessä ole. Ehkä antaisin 8.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311

FSR 2.0 nyt pelissä.
Tyhmää etteivät edelleenkään korjanneet surkeaa DLSS toteutusta, vieläkin joutuu käyttämään SDK DLSS filua tai DLSS patcheria
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 878
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom