Red Dead Redemption 2

Jos joku keksii tuon myöhemmän vaiheen 30-45min välillä tapahtuvaan kippailuun korjauksen, otan sellaisen mielellään vastaan.

  • Alkoi chapter kolme, ei vaikutusta mitä on tekemässä.
  • Ei väliä onko Vulkan vai DX12
  • Vsync päällä tai pois
  • Triple Buffer päällä tai pois
  • Kaatuu niin että Rockstar Launcher antaa "exited unexpectedly"
Peli muuttui huonosti optimoidusta paskasta pelikelvottomaksi.
Taitaa olla AMD CPU kanssa muutenkin enemmän ongelmia

 
Onkos täälä vielä muita jolla peli ei käynnisty ollenkaan?
Joo, täällä yksi! Katselin porukkaa ja joku sanoi, että monta on sellaista ,jotka ei saa käynnistymään ollenkaan.
Mikään ei auta. No täytyy odottaa seuraavaa päivitystä, jos ei käynnisty?
 
Jos tuosta rockstarin twiitistä lukee kommentteja niin on siellä kyllä intelin käyttäjilläkin samantyyppisiä ongelmia ja tuo päivitys on rikkonut launcherin monille joilla se toimi :D ja tosiaan 4 päivää vanha päivitys eli oletettavasti rikki on veläkin.
 
Jos tuosta rockstarin twiitistä lukee kommentteja niin on siellä kyllä intelin käyttäjilläkin samantyyppisiä ongelmia ja tuo päivitys on rikkonut launcherin monille joilla se toimi :D ja tosiaan 4 päivää vanha päivitys eli oletettavasti rikki on veläkin.
Näyttäisi vain olevan monta AMD käyttäjää tässä ketjussa jotka valittanu näistä samoista asiosta
 
Huomasin jännän jutun nyt tosta in game benchmarkista. Ensin pyöritin verrokiksi läpi ja average fps oli 67. Vaihtelin asetuksia ja peli vaati restarttia. No näin tehtii ja uus kierros ja average putosi noin 45fps. Laitoin alkuperäiset asetukset takaisin ja taas restartin kautta rundi benchmarkkia ja edelleen average fps 45. Käynnistin pelin omatoimisesti uudestaan ja suljin launcherin. Uudestaan samoilla asetuksilla ja nyt oli average fps 67 :bored: eli pelin oma restart kusee.
 
Tuo benchmarkkikin välillä sekoilee, esim siinä kohtaa kun lopussa heittää dynamiitin heppakärryyn, niin kuvas kärryjen suunnasta ukkoa heittämässä ja koko vaunuja ei edes missään vaiheessa näkyny :D
 
Tuo benchmarkkikin välillä sekoilee, esim siinä kohtaa kun lopussa heittää dynamiitin heppakärryyn, niin kuvas kärryjen suunnasta ukkoa heittämässä ja koko vaunuja ei edes missään vaiheessa näkyny :D

Joo nyt ku tätä pyöritelly tässä nii tulee kyllä niin eri tuloksia vaikka asetukset on samat. Ehkä ne optimaaliset pitää hakea ihan pelaamalla :D
 
Itsellä ainut ongelma kun pelin käynnistää niin asetuksissa on aina bordeless window. Pitää joka startin jälkeen käydä muuttamassa fullscreen. Ei nyt iso ongelma, mutta kuitenkin. Muuten ei kaatuilua tai käynnistys ongelmia. Noin 10h kellossa. Omilla asetuksilla näyttää oikein hyvälle ja pysyy fps 60 tuntumassa. Välillä droppaa vähän alle, mutta kiitos g-syncin ei tuota huomaa. Dx12 käytössä.
 
Itsellä ainut ongelma kun pelin käynnistää niin asetuksissa on aina bordeless window. Pitää joka startin jälkeen käydä muuttamassa fullscreen. Ei nyt iso ongelma, mutta kuitenkin. Muuten ei kaatuilua tai käynnistys ongelmia. Noin 10h kellossa. Omilla asetuksilla näyttää oikein hyvälle ja pysyy fps 60 tuntumassa. Välillä droppaa vähän alle, mutta kiitos g-syncin ei tuota huomaa. Dx12 käytössä.

Itsellä oli sama ongelma fullscreen asetuksen kanssa. Vaihdoin Vulcaniin niin nyt näyttäis jäävän päälle.
 
Jännä juttu, kun pyörin luonnossa ja fps solid 60. Loadaan autosaven samalta alueelta ja fps putosi 35-40 eikä noussut :lol: peli kiinni ja päälle ja nousi taas 60.
 
Muistan kun aikoinaan porukka valitti siitä, että pidemmällä peli "huononee" kun on niin paljon räiskintää. Mutta ei juma, kun tää loppupuoli ja se räiskintäkin maistuu hyvältä ainakin hiirellä pelatessa!
 
Muistan kun aikoinaan porukka valitti siitä, että pidemmällä peli "huononee" kun on niin paljon räiskintää. Mutta ei juma, kun tää loppupuoli ja se räiskintäkin maistuu hyvältä ainakin hiirellä pelatessa!

edit. Takana noin 30h ja vieläkään ei toiston tunnetta pelissä. Jos jotain toiston tunnetta pitää hakea on se, kun joutuu/saa ratsastaa välimatkoja :D

Piti editoida, tuli näköjään vastattua....
 
Uudet Nvidia ajurit ulkona

GeForce 441.20 WHQL driver download


Fixed Issues in this Release
  • Red Dead Redemption 2][Vulkan][Maxwell GPUs]: Geometry corruption occurs on some Maxwell GPUs. [2744709]
  • [Red Dead Redemption 2][Vulkan]: G-SYNC disengages when disabling V-Sync on the game.

Toistaiseksi ei ole ainakaan enää kaatuillut, pidetään peukkuja. Yksi huomionarvoinen asia joka vaikuttanee juuri tuohon: GPU ei käy pelin käynnistettyä enää koko ajan 100%, vaan elää 90 - 100% väliä, kuten yleensä kuuluukin.

G-sync toimii myös nyt oikein! :tup:
 
Tuli kohdattua KKK:n pojat :-)
Red Dead Redemption II Screenshot 2019.11.12 - 18.04.08.43.png
 
Uusimpien Nvidian ajureiden jälkeen nopealla testillä huomattua:

-RDR2 G-sync toimii tosiaan nyt oikein, ingame-vsync voi olla pois päältä.

-Gunsmithillä voi nyt muokata aseiden eri metalleja/kaiverruksia. Tätä en voinut tehdä ennen tätä ajuripäivitystä. Voi toki johtua R*-launcherin pätsistä, mikä tänään tuli.

-GPU-käyttö on rauhoittunut selvästi, eikä kortti lämpiä enää kuten esimerkiksi eilen. Redditissä pitkin syksyä monet on ilmoittaneet viime aikaisten ajureiden aiheuttaneen jopa +10 asteen lämpönousuja ilman, että GPUn asetuksiin olisi koskettu.
 
Kyllä vaan kaatuilee edelleen. Sykli ei ole niin tasainen kuin ennen.

Näytönohjaimen ylikellotkin pudotin pois, koska siitä oli googlettamalla juttua, mutta kahden yrityksen jälkeen ei myöskään vaikutusta..
 
Mulla on ilmeisesti käynyt aika satumainen tuuri, kun pelin kanssa ei ole ollut missään vaiheessa pienintäkään ongelmaa. Launcher on toiminut alusta asti, peli ei ole kaatunut kertaakaan yli 20h aikana, eikä ole ollut kertaakaan minkäänlaista töksähtelyä tai stutterointia.
Mulla on kaiken lisäksi ollu koko ajan vanhat Nvidian ajurit, enkä ole mitään muutakaan päivitellyt tätä peliä varten. Jos olisin ollut viikon uutispimennossa, voisin luulla että tämä peli julkaistiin lähes täydellisessä kunnossa.

Ei ole kuitenkaan menny nallekarkit tasan...
 
Kyllä tämä peli on rikki ja pahasti. Nätin näköistä mutta joka kerta kaatuu, kun menee Valentineen. Myös uusimmilla Nvidian ajureilla.
 
Itellä teki tätä dx12. Ootko kokeillu vulcanilla?

Pitääpä vaihtaa Vulcanille.

e. Ei auta, kaatui samantien ja uudelleen käynnistyksessä vielä alle sekunnin pelaamisen jälkeen. Nyt alkaa jo verenpaine kohoamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Näitä satunnaisia juttuja kun tapahtuu niin vähän ärsytää kun ei aina tiedä onko sallittua tappaa
Hah joo, ite oon ihan arvuutellu kenet tapan jos tarvitsee noissa satunnaisissa kohtaamisissa. :D
Tässä KKK kohtaamisessa kun astuin lähelle niin pari tyyppiä syttyi tuleen ja loput lähti karkuun.
 
Uudet ajurit alla ja nyt pelaa Vulkanilla tosiaan freesyncci suoraan. Samoilla grafiikka-asetuksilla pelin benchmarkki antaa vulkanilla 7fps enemmän ja kommenttien perusteella on myös vakaampi. Nyt alkaa maistumaan hyvältä. :cigar2:

EDIT: Korjausta edelliseen, nyt ei peli lähde enää edes päälle valikoita pidemmälle... :lol::lol::lol:

EDIT2: Nyt taas pelaa kun suljin MSI Afterburnerin, nähtävästi yhteensopivuusongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä oliko tämä nyt minkä luokan rollaus, mutta tuohan on se AMD:n Launcher-ongelma, joka tosiaan fiksattiin jo pe/la Rockstarin toimesta.

Joo, tämä fiksi oli mulla ainoa tapa saada peli yleensäkään käynnistymään.

Nyt on kyl kaikki niksit tullu kokeiltua. Päivittelin AGESA 1.0.0.4 B sisältävän BIOS:n emolevyllekin ja silti kaatuu ihan samaan kohtaan noilla tänään julkaistuilla Nvidian ajureilla.

EDIT: Sain kaatuvan tehtävän pelattua kun vaihdoin API:n Vulkaniin. Sen jälkeen peli kaatuikin nätisti kun erehdyin vaihtamaan kamera-asetuksia...
 
Viimeksi muokattu:
C:\Users\[käyttäjä]\Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Settings\system.xml

<asyncComputeEnabled value="true" />

Oli alunperin false

Siihen kylkeen vielä

Windowsin Apps&Features
Optional Features
Add a Feature

ja asenna listasta Graphic Tools

Tällä reseptillä pystyin pelaamaan nyt ainakin pari missionia Chapter kolmosessa, suosittelen kokeilemaan, on ainakin tuolla redditin puolella ollut aika suosittu fix varsinkin Nvidian näytönohjaimella kaatuilevilla.
 
Nyt sain pelin käynnistymään, kun tein launcherille yhteensopivuusongelmien vianmäärityksen ja kokeilin suositeltuja asetuksia. Ensimmäisen chapterin pelasin ilman ongelmia loppuun.:)
 
Launcheriin pukkas päivitystä. Uusilla nvidian ajureilla kaatui 30min sisään 3kertaa afterburnerin kun laitoin pois niin toimi kuin aikasemminkin eli hyvin
 
Ehkä täällä jo ollutkin, mutta katselin tuosta Hardware Unboxedin videolta noita asetuksia.



Taisin ainoastaan nostaa pykälää ylemmäs osaa asetuksista, koska videon testien mukaan eivät vaikuta negatiivisesti FPS:iin. Mitään en puhottanut alemmas. Pahinta, eli Lightning Qualitya, koitin nuotiolla medium ja high asetuksilla FPS laskuri päällä, mutta en kyllä huomannut FPS:n putoavan highlla. Varmaan kaupungissa useammalla valonlähteellä vaikuttaa enemmän. Taisin jättää mediumille tuonkin, eli videon asetuksilla mennään 1440 resolla ja vaatimattomalla 2600K + 1070 kombolla. Laitoin vielä nuo uusimmat nVidian 441.20 ajurit ja vaikka FPS hyppii 45 - 60 välillä, niin tuntuu yllättävän sulavalta XB271HU:lla ja Gsyncillä.

Tänään meni koko sessio kaatumatta ja vasta kun tuli wasted ja oli jo ½h ajan pitänyt kuitata, peli kaatui. Jotenkin tähän jää vain kiinni. Piti lopetella Apple Seedissä tehtyyn side missioon, mutta huomasin, että tuossa olisi hevoset ja tukkilasti sitä kysyneelle "isälle". Varastin, mutta sitten tuli mieleen että miten nuo tukit pelaa junaradalla. Blockasin radan ja juna tyssäsi siihen, kymmenen ruumiin jälkeen ajelin sitten junalla karkuun. Bounty kohosi muutamaan sataan ja Wanted leima katosi kun ajelin pidemmälle. Seuraavassa kaupungissa rampage puukolla, kärryillä ja kaikella mahdollisella. Näkymmä huivi kasvoilla pääsee ilman bountyä suht helposti karkuun, vaikkakin se "karma" laskuri ottaa hittiä. En varmasti nauttisi näin paljon kontrollerin kanssa, sen verran ok hiiri pelaa. Tässä on onnistuttu hyvin tuossa NPC:n "kiusaamisessa", missä muutamat viimeaikaiset Ubin pelit eivät ole niin hyvin onnistuneet. Vielä kun tässä olisi, tiedä vaikka onkin, jokin keino millä saada NPC kähisemään kesken. Jotenkin lavastamalla piilosta kivellä heittämällä yms.
 
Lassotettuna peli pyöri nätisti (ilman jäätymisiä) useamman päivän, mutta nyt alkoi nuo viiden sekunnin jäätymiset taas. Jännä juttu tuo, että eivät saa korjattua tällaisia ongelmia.
 
Minulla toimii se toinen, jonka nimeä en nyt töissä valitettavasti muista. Löytynee tästä ketjusta ja redditistä.
Sillä asettaa rdr2.exen vaikka -3% cpu niin ei jäädy.
Toki voisivat pätsätä tekeleensä ettei tarvitsisi toimiakseen 3rd party kikkareita. Muuten minulla peli toimii hyvin. Kun nyt pari kertaa on PS4 pelannut storyn läpi, niin olen PClla viimeillat pelaillut onlinea.

Muuta jotenkin tuskaista siinä on saada rahaa ja levuja, saisi nyt edes lvl13 täyteen niin saisi metsästykseen paremman kiväärin :)
 
Pitäkää kone puhtaana kaikesta ylimääräisestä tauhkasta niin hyvin toimii, ei ole peli vielä kertaakaan kaatunut. Ei olisi ensimmäinen kerta kun esim. tuo suosittu Afterburner aiheuttaa ongelmia, olen itsekin sen kanssa moneen bugiin törmännyt. Toisena riesana sitten nuo yli-innokkaat virustorjunta/palomuuri -softat, jotka sammuttaa sovelluksen kun luulevat sen olevan haitallinen. Windowsin oma defender riittää hyvin... Niin ja lienee sanomattakin selvää että ylikellotukset ensimmäisenä hiiteen, jos epävakautta ilmenee. Se ei vielä todista yhtään mitään, jos joku toinen peli sattuu niillä kelloilla toimimaan.
 
Afterburnerin kanssa olen itse tätä pelannut ja hyvin toimi eiliseen asti. Eilen ei päässyt enää Onlineen käymättä ensin Storyssä, en ole päivittänyt/muuttanut mitään koneella enkä huomannut että r* launcher tai rdr2 olisi päivittynyt. Samanlaista kaatuilua on tainnut olla Gta onlinen kanssa Nvidian näytönohjaimilla?
 
Itse olen kanssa siinä onnekkaassa tilanteessa, että ihan julkaisusta saakka päässyt pelaamaan ilman ongelmia. Kaksi kertaa kipannut desktopille, mutta epäilen johtuneen kun säätänyt jotain asetuksia. Pyörii 1080p aikalailla kaikki tapissaan paitsi vesi tiputettuna yksi pykälä 60+FPS kaikkialla. Pääosin pyörii 70-80fps hujakoilla.

Upea peli kyllä! Ei ole näin paljon imenyt sisäänsä peli pitkiin aikoihin kun tuossa tulee suurin osa ajasta vain tutkittua kaikkia paikkoja ja suoritettua pieniä random tehtäviä. Chapter 2 vasta menossa kun en halua liian nopeasti mennä pääjuonta ;)
 
En kellota konetta, mulla on aina vakio ajurit mitkä on statuksella "stable" ja totta kai windows ym. on viimeisimmät päivitykset mitä saa. En ole ikinä käyttänyt kolmannen osapuolen virus/palomuuriohjelmia enkä asentele koneelle mitään kellotus tms. ohjelmia ja ikinä mulla ei ole ollut peleissä mitään ongelmia kaatumisten suhteen.

Joskus aikanaan kun tuota kellottamista "harrasti" niin lopulta kyllästyin siihen että tietyissä peleissä toimi tietyt asetukset ja toisessa ei ja kolmannessa ei voinnut olla kellotuksia yhtään. Paljon helpompi mennä puhtaalla koneella ja nauttia pelistä kun taas yrittää ottaa viimeistä FPS:ssä irti.
 
Asensin hetki sitten Nvidian 441.20 ajurit. Jotain muuttui aika selkeästi. GFX 1070 Ti.

- RDR2 latasi aloitusscreeniä pari minuuttia, ehkä 3 kertaa normaalia kauemmin (SSD)
- Vsync piti laittaa päälle, tuli ihan älytön tearing esimerkiksi karttanäkymään (60Hz projektori)
- Olen Lemoynen sumuisella rämeiköllä ja tuntuu että FPS on paljon parempi kuin aikaisemmin (en ole mittaillut, mutta mulla on aika kova CPU bottleneck Xeon E5 1620). Pitää ehkä ajaa benchmark.
- Jotenkin kuva näyttää terävämmältä ja paremmalta
- hiiren kursori pilkahtaa välillä esille oikeasta laidasta (katoaa hyppäämällä start menuun ja takas) :/

Eli erittäin positiivinen tähän mennessä!!
 
C:\Users\[käyttäjä]\Documents\Rockstar Games\Red Dead Redemption 2\Settings\system.xml

<asyncComputeEnabled value="true" />

Oli alunperin false

Siihen kylkeen vielä

Windowsin Apps&Features
Optional Features
Add a Feature

ja asenna listasta Graphic Tools

Tällä reseptillä pystyin pelaamaan nyt ainakin pari missionia Chapter kolmosessa, suosittelen kokeilemaan, on ainakin tuolla redditin puolella ollut aika suosittu fix varsinkin Nvidian näytönohjaimella kaatuilevilla.

Tämä + uusimmat Nvidian ajurit toimineet nyt minulla ainakin eilisestä illasta asti. Kertaakaan ei ole kaatunut enää. Ennen vähintään kerran tunnissa.
 
Asensin hetki sitten Nvidian 441.20 ajurit. Jotain muuttui aika selkeästi. GFX 1070 Ti.

Benchmark ei noussut kuin 63 -> 64 avg FPS, mutta Vsync on nyt pakollinen, kun aiemmin tearingia ei ollut ollenkaan. Jotenkin tuo näyttää stabiilimmalta. Hyvä.
 
Oon nyt innostunu metästelemään... Aina ku kulkee tehtävien tai paikkojen välillä ni pittää ampua kaikki vastaantulevat 3 tähden elukat.

Miten tuo pukujen craftaaminen, voiko nuo täydelliset nahat viedä myös leirin lihanleikkaajalle ja ne kerryttää niitä vaatteisiin tarvittavia kappaleita? Vai pitääkö aina kaikki viedä trapperille?
 
Oon nyt innostunu metästelemään... Aina ku kulkee tehtävien tai paikkojen välillä ni pittää ampua kaikki vastaantulevat 3 tähden elukat.

Miten tuo pukujen craftaaminen, voiko nuo täydelliset nahat viedä myös leirin lihanleikkaajalle ja ne kerryttää niitä vaatteisiin tarvittavia kappaleita? Vai pitääkö aina kaikki viedä trapperille?
Pitää viedä trapperille, Pearsonille jos tipautat niin ei auta kuin hänen tekemiin laukkuihin.

Niitä keskikokoisia nahkojahan (esim. deer) mahtuu sinne hepan kyytiin vaikka kuinka monta, isoja vain yksi kerrallaan.
 
Onkohan HW Unboxedin Timppa testaillut grass lodia jotenkin vähän huonosti kun saa noin pienet erot maksimin ja minimin välillä. Itellä lähes sama näyttis (2080) kuin hänellä ja erot on toistakymmentä prosenttia kun ollaan avoimessa ruohomaisemassa. Tai voiko olla vulkan vs DX12 ero?
 
Onko kukaan saanu kalastettua noita legendaarisia kaloja näppämistö+hiiri systeemillä?

Oon tässä jonnin aikaa yrittäny tässä putouksilla tuota lohen näköistä kalaa. Ei vaan millään saa työnnettyä hiirtä sen vertaa, että vapa pysyis ylhäällä... Ja tuo välilyöntikelaaminen on minusta melkoisen hidasta..

Oisko antaa tipsiä, että miten saan vejettyä ton mötkön tuolta ylös?

E: itse itselleni vastaten. Nosti hiiren senssit tappiin ni pysty paremmin vapaa kontrolloimaan, ei tarvinu koko pöytää käyttää heiluttamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 692
Viestejä
4 513 106
Jäsenet
74 455
Uusin jäsen
kobbemies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom