Red Dead Redemption 2

On kyllä typerää että tässä pelissä ei noita perinteisiä länkkärikaksintaisteluja ole oikeastaan yhtään. Valentinessa tuli vaan ne kaksi joista toinenkin päättyy erikoisemmin. (en viitsi spoilata jos joku ei vielä ole kokenut) Ja noita palkkionmetsästäjän hommia voisi olla enemmänkin.

Vieläkin mennään chapter 3:ssa, mutta vähän tekisi jo mieli taputella loppuun tämä peli, tai sitten jättää tauolle ja jatkaa uudelleen kun tulee länkkärifiilis, mutta siinäkin voi mennä ties kuinka kauan ja vaikeampaa se on jatkaa kesken jäänyttä peliä.

Metsästys ja kalastus rupeaa jo ainakin kyllästyttämään. Etenkin kun legendaariset elukat pitää aina erikseen viedä Trapperille.
niitä kaksintaisteluita on useampi Sieltä valentinen pienemmästä saluunasta sai tehtävän missä pyydetään etsimään gunslingerit. Sijainnit tulee karttaan kun luet ne valokuvat mitkä saat tehtävää varten.
Ja palkkionmetsästystä tulee jokaisessa chapterissa uusia.
 
Legeendaarisen fisujen metsästäjille kysymys:

onko tuota viimeistä kalaa mahdollista napata? Vai onko tup rockstarin trollaus? Jo tovi uitettu siimaa.
 
Kyllähän tämä on maistunut kovasti. Välillä vaan turhauttaa kun tulee tilanteita ettei sormet riitä vaan paukuttelis mieluummin näppis+hiiri yhdistelmällä :dead::lol:

Eilen saavutin Saint Denisin. Aikamoista myllerrystä oli sinne pääsy :beye: Nuorisorikollisen perässä juoksentelu sai aikaan fiiliksiä et "Voispa vaan ampua takaraivon täyteen reikiä" :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Oon tässä nyt toisella läpipeluulla menossa. Ensimmäinen oli aika nonstop stooria ja sivutehtäviä että saa isoimmat spoilerit vältettyä. Väittäisin että olen nauttinut toisesta kerrasta huomattavasti enemmän "kun ei ole kiire minnekään". Metsissä samoilua ja luontodokkari meininkiä.
 
Onko tän pelin toimivuuden ja grafiikoiden kannalta suurta merkistystä pelaako normaalilla PS4 vai Xbox One S? Live gold löytyis xboxille ja oon kyl harkinnut tän pelin ostoa.
 
Onko tän pelin toimivuuden ja grafiikoiden kannalta suurta merkistystä pelaako normaalilla PS4 vai Xbox One S? Live gold löytyis xboxille ja oon kyl harkinnut tän pelin ostoa.

Digital Foundryn vertailu kannattaa katsoa:


Itse pelasin PS4:llä ja se tuntui rullaavan ihan hyvin. Normi Xbox One taisi kyykätä kaikkein eniten DF:n testeissä.
 
Onko tän pelin toimivuuden ja grafiikoiden kannalta suurta merkistystä pelaako normaalilla PS4 vai Xbox One S? Live gold löytyis xboxille ja oon kyl harkinnut tän pelin ostoa.

Itse pelannut nyt tuolla Xbox one S:llä ja pääsääntösesti tuntuu pyörivän ihan "hyvin", välillä kyllä kyykkää aika pahasti, mutta kovin usein ei ole toistaseksi tehnyt sitä vielä. Onha tuo tosin aika kiukkua katella tuota kun tottunut PC MASTER RACE pelaamiseen ja ei ole vuosiin konsoleilla pelannut. Sen verra kova peli kuitenkin onneksi että jotenki sietää pelailla. Pc versiota odotellessa...
 
Onko tän pelin toimivuuden ja grafiikoiden kannalta suurta merkistystä pelaako normaalilla PS4 vai Xbox One S? Live gold löytyis xboxille ja oon kyl harkinnut tän pelin ostoa.
Digital Foundryn vertailu kannattaa katsoa:


Itse pelasin PS4:llä ja se tuntui rullaavan ihan hyvin. Normi Xbox One taisi kyykätä kaikkein eniten DF:n testeissä.


Kyllä se Xbox One S:llä pyörii ihan yhtä "hyvin" (frameraten vakauden kannalta) ja DF-vertailun mukaan jopa vähän perus-PS4:ää "paremmin" (eli framerate dippailee hieman vähemmän), mutta resoluutio on kehno 864p, ja RDR2:n antialiasing-metodi tekee kuvasta erityisen sumean. PS4:llä siis kumminkin mainio 1080p.

Eli jos noiden väliltä valitsisin eikä olisi muita seikkoja vaakakupissa, niin pelaisin kyllä perus-PS4:llä.
 
Onko tän pelin toimivuuden ja grafiikoiden kannalta suurta merkistystä pelaako normaalilla PS4 vai Xbox One S? Live gold löytyis xboxille ja oon kyl harkinnut tän pelin ostoa.

PS4:lla itse pelailen ja olen jo melko pitkälle pelaillutkin(66% nyt) niin Saint Denis kaupunki oikeastaan ainoa missä tulee sellaisia häiritseviä fps-droppeja. Selkeästi loppuu raudasta potku mutta muutoin toimii kyllä ihan pelattavasti.
 
Pelaillut peliä nyt jonkin aikaa ja tykännyt kovasti mutta häiritsee todella paljon aseiden tehottomuus. Elldei ammu päähän niin viholliset tuntuvat kestävän tolkuttomasti osumia.
 
Pelaillut peliä nyt jonkin aikaa ja tykännyt kovasti mutta häiritsee todella paljon aseiden tehottomuus. Elldei ammu päähän niin viholliset tuntuvat kestävän tolkuttomasti osumia.
Express ja split point luodit auttaa aika paljon. Mutta tosiaan olisi voinut olla myös ampumisen kanssa realistisempi.
 
Nyt on peli läpi..
Jäi kyllä haikea fiilis.
Millähän tämän tyhjiön täyttäisi? :sori::kippis:

Paras peli mitä itse olen tähän mennessä pelannut.
Total compilation 90%. Ei kyllä moti riitä 100% tavoitteluun.
Enkä ilman youtubea sitä tässä elämässä saavuttaisikaan. :D

5/5
 
Moi, en tiedä onko oikea paikka tälle asialle, mutta onko muilla kokemuksia vastaavasta.
Pelissä varjot ja välillä esim savu näyttää melko perseeltä, pIkselimössöltä. Mulla ps4 pro ja oon kuvaa säätänyt löytämieni ohjeiden mukaan. Jotkut sanoo että kannattaa ottaa HDR pois, mutta mulla se aiheuttaa ihan kauheen näköstä grafiikkaa ja bugeja, joten sen pidän päällä.
Onko tähän olemassa jotain ratkaisua vai onko pakko vaan purra hammasta ja sietää pikseliyrjöt?
Kiitti!

IMG_20190206_002636.jpg
 
Moi, en tiedä onko oikea paikka tälle asialle, mutta onko muilla kokemuksia vastaavasta.
Pelissä varjot ja välillä esim savu näyttää melko perseeltä, pIkselimössöltä. Mulla ps4 pro ja oon kuvaa säätänyt löytämieni ohjeiden mukaan. Jotkut sanoo että kannattaa ottaa HDR pois, mutta mulla se aiheuttaa ihan kauheen näköstä grafiikkaa ja bugeja, joten sen pidän päällä.
Onko tähän olemassa jotain ratkaisua vai onko pakko vaan purra hammasta ja sietää pikseliyrjöt?
Kiitti!

IMG_20190206_002636.jpg

Yksi syy miksi peli näyttää suttuiselle PS4 Pro:lla on myös tuo huonosti tehty CB renderöinti. Itse pelasin RDR2:n prolla läpi niin, että pistin pleikkarin asetuksista resoluution 1080p ja pelistä HDR:n pois. Ei tullut huonon HDR:n utuisuutta ja CB renderöinnin suttuisuutta ja peli pysyi parhaiten lukitussa 30 fps:ssä.
 
Yksi syy miksi peli näyttää suttuiselle PS4 Pro:lla on myös tuo huonosti tehty CB renderöinti. Itse pelasin RDR2:n prolla läpi niin, että pistin pleikkarin asetuksista resoluution 1080p ja pelistä HDR:n pois. Ei tullut huonon HDR:n utuisuutta ja CB renderöinnin suttuisuutta ja peli pysyi parhaiten lukitussa 30 fps:ssä.

Onkos tuo HDR edelleen rikki täs pelissä? Olen ajoittanut havainnut utuisuutta mutta voisin kokeilla ottaa tuon HDR:n pois päältä olisko parempi sit.
 
HDR'ssä vaikuttaa oma laitteisto vähintään yhtä paljon kuin se pelin toteutus. Kannattaa muistaa, että hinnat-alkaen telkkareissa ei ole oikeaa HDR-tukea vaan se on ihan puhdas markkinointikikka. Vähimmäisvaatimus järkevälle laadulle on alueittain säädettävä taustavalo (LCD-pohjaisissa telkkareissa) ja tämä on juuri se mikä puuttuu kokonaan niistä <700-800€ telkkareista, vaikka kaikki markkinointitermit on käytössä.
 
HDR'ssä vaikuttaa oma laitteisto vähintään yhtä paljon kuin se pelin toteutus. Kannattaa muistaa, että hinnat-alkaen telkkareissa ei ole oikeaa HDR-tukea vaan se on ihan puhdas markkinointikikka. Vähimmäisvaatimus järkevälle laadulle on alueittain säädettävä taustavalo (LCD-pohjaisissa telkkareissa) ja tämä on juuri se mikä puuttuu kokonaan niistä <700-800€ telkkareista, vaikka kaikki markkinointitermit on käytössä.
Itsellä samsungin Q9FN ja kyllä se perseemmälle näyttää kuin ilman HDR
 
HDR'ssä vaikuttaa oma laitteisto vähintään yhtä paljon kuin se pelin toteutus. Kannattaa muistaa, että hinnat-alkaen telkkareissa ei ole oikeaa HDR-tukea vaan se on ihan puhdas markkinointikikka. Vähimmäisvaatimus järkevälle laadulle on alueittain säädettävä taustavalo (LCD-pohjaisissa telkkareissa) ja tämä on juuri se mikä puuttuu kokonaan niistä <700-800€ telkkareista, vaikka kaikki markkinointitermit on käytössä.


Toki,

Tämän pelin kohdalla tosin kyse on siitä, että HDR ei ole oikea HDR eikä tuota saa hyvälläkään telkkarilla näyttämään siltä miltä pitäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Onko mitään vinkkejä kuinka tähtäilyn saisi jouhevammaksi, oletuksena tuntuu kuin pyssyn päässä olisi säkillinen sementtiä.
 
Onko mitään vinkkejä kuinka tähtäilyn saisi jouhevammaksi, oletuksena tuntuu kuin pyssyn päässä olisi säkillinen sementtiä.

Eipä sitä taida saada. Itsellä jäi kesken kolmanteen osaan ja yritin jatkaa mutta nuo kontrollit aiheuttaa niin pahaa syöpää ettei vaan pysty.
 
Online versiolla ei taida mennä hyvin.



Eipä sillä ole mitään väliä, R* ottaa nyt helpolla rahat pois niiltä joita tuo Online jaksaa näin tylsänä silti kiinnostaa, ja uusia toiminnallisuuksia tulee varmasti 5-7 vuoden aikajänteellä jos vertaa että missä tilanteessa GTA V on nyt. Tosin GTA Online ei ollut lähellekään näin tylsä alkuaikoina.
 
Kertoo kyllä hyvin myös nykyisestä peliteollisuudesta. Joo yksinpeli on todennäköisesti viime vuoden paras kokemus, mutta silti lyödään vaan tuollainen RDR online pakolla ja keskeneräisenä pihalle, koska tiedetään miten paljon mikromaksuilla on mahdollista tehdä rahaa ja miten halvalla online gamemode saadaan ulos.
Sama pätee singleplayer dlc käänteisesti. Ei uskalleta tehdä, koska kallista eikä välttämättä ole takeita myynneistä.
 
Pari tehtävää tuli pelattua, ja peli vaikuttaa todella tylsältä. Paraneeko tämä yhtään pelin edetessä?
 
Pari tehtävää tuli pelattua, ja peli vaikuttaa todella tylsältä. Paraneeko tämä yhtään pelin edetessä?

Omasta mielestäni parani varsin rajallisesti. Jos meno tuntuu todella tylsältä, luultavasti peli ei ole sinun makuusi. Ei ollut minunkaan, mutta jaksoin silti pelailla loppuun max. muutaman tunnin sessioissa useamman kuukauden aikana.
 
Minullakin oli kyllä alkuun hieman tylsä fiilis. Ennen tätä viimeisimmät pelaamani pelit olivat olleet melko suoria putkijuoksuja joissa vain juostiin tapahtumasta toiseen ja tämähän poikkeaa niistä melkoisesti. Oli todella vaikeaa saada tarttumapintaa vaihteeksi täysin päinvastaiseen peliin mitä on tottunut pelaamaan.

Kun sisäistin ja hyväksyin ajatuksen, että tämä on 100x hidastempoisempi kun muut pelaamani pelit ja tulee kestämään varmaan puoli vuotta päästä läpi, niin aloin jotenkin nauttimaan pelistä enemmän. Opin fiilistelemään pelin tarjoamaa kiireettömyyttä ja nauttimaan upeasta maailmasta ja sen yksityiskohdista. Onhan tämä saakelin upeannäköinen peli.

Kun iltaisin istahtaa konsolin eteen, niin pelaaminen ja tuo kiireettömyys tuntuu ihan älyttömän rentouttavalta, ei enää tylsältä. Tässä postauksessa ei ehkä ollut mitään järkeä, mutta kuitenkin epäilevän alkufiiliksen jälkeen ainakin minut peli tempaisi lopulta mukaan.
 
Olipahan peli. Julkaisupäivänä aloin pelaamaan ja juuri sain lopputekstit rullaamaan. Kokonaisuutena hemmetin hyvä, pidin kyllä. Nelos- ja vitosluvut alkoivat itsellä vähän kyllästyttämään ja niissä pisin pelitauko tulikin. Sen jälkeen maistui taas. Vielä on karttaa tutkimatta ja vähän epäilen, että sen jälkeen saa hetkeksi riittää kun ei kiinnosta niin paljoa jäljellä olevat oheisaktiviteetit metsästyksen ja kalastuksen osalta.

Pelasin One S:llä ja mielestäni näytti hyvältä ja toimi sujuvasti, ainakin pelattavasti. En huomannut paljon valiteltua ohjauksen tahmeutta, mutta enpä toisaalta muuten konsolilla liiemmin pelaa. Ihan oli mielestäni yhtä hankalaa tähdätä ja liikkua kuin kaikissa muissakin ohjaimella pelaamissani peleissä :D. Allekirjoitan kuitenkin ehdottomasti valituksen ohjauksen sekavuudesta kun sama nappi tekee niin pirun montaa eri asiaa.
 
Peli alkaa tosiaan h i t a a s t i, mikä tuli itekkin huomattua siinä heti alkuunsa kun se ei imassukkaan oikeastaan mitenkään sisäänsä. Kontrollit tuntu vähän nihkeiltä ja niin hidas alku ei oikeastaan koukuttanut mitenkään, mutta hommahan parani luonnollisesti edetessään aika muikeasti. Ei siis ihan heti kannata lyyä hanskoja tiskiin jos sattuukin tuntumaan tylsältä alkuunsa, mutta jos fiilikset on edelleen samat jossain kolmoschapterissa niin voi jo siinä vaiheessa myöntää ettei oo itelle kyseinen peli.

Voin kyllä osittain allekirjoittaa ton väitöksen et tää peli on parhaimmillaan jos peliä ei kiirehdi läpi. Peli koittaa vähän pakottaa nauttimaan välimatkoista ja ylipäätään maisemista ja elävästä maailmasta sun ympärillä. Ja sähän tuut sitä paljon kattelemaan halusit tai et, sillä pelissä on paikotellen hyvinkin raastavan pitkät välimatkat ja pahimmillaan meet paikasta A paikkaan B todella pitkän matkan, vaan tajutakses että meet vielä toisen pitkän matkan tehtävän alettua. Välissä ehkä jotain dialogia, ehkä ei. Riippuu tehtävästä, mutta pointtina on se et peli ei tarjoa non-stop actionia, vaan välillä tosiaan himmaillaan vähän liiallisuuksiinkin asti ja huomaat et oot liikkunu pelimaailmassa paikasta A paikkaan B ja sieltä vielä paikkaan C noin puolisen tuntia.

Itehän tosiaan ehkä vähän kiirehdin peliä läpi ja mua rupes todenteolla nakertamaan loppua kohden noi pitkät välimatkat. Uskosin että kokemus ois ollu parempi jos ois antanu pelille enemmän aikaa eikä rynnänny tehtävästä vaan toiseen, mutta omat syyt tälle toiminnalle oli pääasiassa se ettei vahingossakaan pelistä spoilaantuis. Internetissä on kuitenkin kenopäitä jokaseen lähtöön ja nähtyä ei saa näkemättömäksi jne. niin koin ite paremmaksi päätökseks pelata pelin pikapikaa läpi nauttien tarinasta, eikä niinkään siitä kaikesta mitä pelillä on tarjota. Sivutekemisiä en oikeastaan ollenkaan tehny. Mut tarkotuksena onkin sitten mahdollisen PC-version saapuessa ottaa se uusintakierros ja pelata eri valinnoilla ja huomattavasti rauhallisemmin. Tähän toki päälle pc version mahdollistamat graafiset parannukset ja sulavammat pyörimiset, niin veikkaan että pelistä on huomattavasti helpompi nauttia.

Mut onhan tässä omat ongelmansakkin, useimmat niistä on sitä kastia et samat ongelmat on esillä jatkuvasti ja kerran kun keksit mikä mättää ja missäkin niin sit sen tulee myös huomaamaan jokaisen nurkan takana. Tai no, oikeastaan ite huomasin vaan yhden ongelman koko pelin aikana mikä alkoi sitten kokemusta vesittämään kohtalaisen paljon sitä mukaa mitä enemmän sitä alko huomaamaan ja vähän testailemaan. Kirjotan siitä alle tohon spoilereihin, ei sisällä tarinaspoilereita, mutta tehtäväsuunnittelun ongelmista vähän yleisemmällä tasolla. En välttämättä suosittele lukemaan, mikäli ei ole ite huomannut mitään ongelmia tehtävissä tai mikään niissä ei häiritse ja peli on vielä kesken.

Ongelmahan on pääasiassa tehtävien lineaarisuudessa ja tarkkaan määritellyissä rajoissa. En tiedä kuinka moni huomas, mutta käytännössä pelintekijät on suunnittelut valtaosassa tehtävistä vain yhden polun, mitä ne sitten olettaa sun kulkevan. Oli se sitten reitti tehtäväpaikalle, tai tapa miten suorittaa tehtävä tai reitti mitä saat itse tehtäväpaikalla kulkea. Ensimmäisenä esimerkkinä vaikkapa paikasta A paikkaan B liikkuminen tehtävässä. Useissa tehtävissä se alue on rajattu mitä sun oletetaan kulkevan, ja jos sen alueen ulkopuolelle menet niin ruutuun lävähtää ilmotus että hylkäsit tehtävän, jätit kaverit jälkeen tai jotain muuta. Okei, ihan ymmärrettävää jos jengin kanssa ois tarkotus ratsastaa, mutta oletetaan et jos sun yksin pitää mennä jollekkin paikalle, niin miksei sinne saa mennä omaa reittiä? Tää rajotus on tosin aika harvassa tehtävässä missä meet oikeasti yksin, mut se kyllä turhautti yllättävän paljon kun tyrit tehtävän sen takia, kun astuit jalalla tekijöiden määrittämien raamien ulkopuolelle. Varsinkin kun ne raamit ei useimmiten oo hirveen isot.

Toinen esimerkki on sit se yks hiippailutehtävä missä pitää saada ne dokumentit niille intiaaneille haettua sieltä tehtaalta. Ite yritin tehtävässä vähän erilaista lähestymistapaa kun pelintekijät oli suunnittelu ja koitin mennä katon kautta, sen sijaan et menisin sitä suunniteltua reittiä sieltä tehtaan sisältä. No onnistuko tämä? No ei. Menin katolle, kukaan ei huomannut ja yhtäkkiä ruudulle lävähti ilmotus et dokumentit on poltettu. Aha, mistä hyvästä, kerta kukaan ei huomannu eikä mitään ääniäkään kuulunu siihen viitaten et joku olis huomannut. Peli vaan päätti et nyt ei mennä ennaltasuunniteltua reittiä ja löi jarrut pohjaan. En viittiny lähteä testailemaan asiaa uudemman kerran, sillä jokasen uudelleenyrityksen kohdalla sun pitää kattoa se kohtalaisen pitkä skriptattu kohtaus missä sä meet vaunun kyydissä sinne tehtaan alueelle. Lievää katkeruutta oli ilmassa kun tätä katteli uudemman kerran ilman että ois voinu sanoa hommaa omaks mokaks, mutta minkäs teet. Mut mitä nopeasti kattelin pitkin nettiä niin kaikilla muillakin yrittäneillä on käynyt samoin, peli ei vaan tarjoa mitään toista lähestymistapaa, vaan siihen on olemassa se yksi ja ainoa ennaltamääritelty reitti

Ongelmana kuitenkin se ettei peli oikeastaan koskaan kerro, että se olettaa sun kulkevan sitä yhtä ainutta reittiä tai tekevän asiat just ennaltamääritetyllä tavalla. Se kertoo sulle kyllä sit jos yrität olla tippaakaan luova ja tehdä asiat eri tyylillä siihen nähden mitä ekana tulis mieleen. Useimmat yritykset vaan päättyy siihen Mission Failed-ruutuun.
 
Minullakin oli kyllä alkuun hieman tylsä fiilis. Ennen tätä viimeisimmät pelaamani pelit olivat olleet melko suoria putkijuoksuja joissa vain juostiin tapahtumasta toiseen ja tämähän poikkeaa niistä melkoisesti. Oli todella vaikeaa saada tarttumapintaa vaihteeksi täysin päinvastaiseen peliin mitä on tottunut pelaamaan.

Kun sisäistin ja hyväksyin ajatuksen, että tämä on 100x hidastempoisempi kun muut pelaamani pelit ja tulee kestämään varmaan puoli vuotta päästä läpi, niin aloin jotenkin nauttimaan pelistä enemmän. Opin fiilistelemään pelin tarjoamaa kiireettömyyttä ja nauttimaan upeasta maailmasta ja sen yksityiskohdista. Onhan tämä saakelin upeannäköinen peli.

Kun iltaisin istahtaa konsolin eteen, niin pelaaminen ja tuo kiireettömyys tuntuu ihan älyttömän rentouttavalta, ei enää tylsältä. Tässä postauksessa ei ehkä ollut mitään järkeä, mutta kuitenkin epäilevän alkufiiliksen jälkeen ainakin minut peli tempaisi lopulta mukaan.

Loistavasti asian muotoilit. Mulle kans tuo hidas tempo ja kiireettömyys teki pelaamisesta ihanan rentouttavaa, tylsyydestä ei tietoakaan. Pääjuonitehtävien lineaarisuus oli mun mielestä vain plussaa, hyvä kontrasti muun pelin vapauteen ja tarina kulki jouhevasti silloin kuin sitä halusi viedä eteenpäin. Upeasti kirjoitettua kamaa.

RDR:n jälkeen aloitin Assassin's Creed Odysseyn ja se oli puolestaan pakko laittaa nyt tauolle kun kaikki vitun grindaaminen ja hektisyys on uuvuttavaa.
 
^ Hyvin kiteytetty kahdessa viestissä RDR2, tavattoman kaunis grafiikoiltaan ja kaikelta toteutukseltaan. Ympäristöön haluaa hiljakseen tutustua ja katsoa väkeä puuhissaan, esim. raksajäbät saavat jopa rakentamansa mökin valmiiksi jne.

Muutenkin tarina oli poikkeuksellisen hieno mielestäni kun kyseessä on 'vain peli', käsikirjoitusta oli selkeästi mietitty ja panostettu. Pääsankari Arthur Morganin elämä oli kaikenlaisen väärän kovettama, mutta sisällä eli vielä palava halu 'parantua' joka sen enempää spoilaamatta, tulee enemmän esiin mitä pidemmälle pelissä pääsee. Lopetusvaihtoehtojakin on kuulemma useampi, itse sain sen kauneimman.

Hitaampi tempo toi peliin mukaan nautittavuutta, monesti ratsasti vain jonnekin vaikka siellä ei edes ollut tehtävää tarjolla. Pelintekijöiden huumori myös upposi itseeni hyvin, räikeimpänä esimerkkinä 'sisko ja sen veli'. En käyttänyt mitään junia tai postivaunuja liikkumiseen. Aina oli mahdollisuus, että millä hyvänsä matkalla tapaa jonkun mielenkiintoisen henkilön, sivutarinan, rikollisjengejä tai mitä hyvänsä.

Hyvä kiteytys myös Odysseysta, yhtä saatanan ravaamista kokoajan ja joka sekunnilla. Täysin eri maailma kuin RDR2.
 
Tuli muuten huomattua, että Xbox näyttää pelatuksi ajaksi 94h ja Social Club 61h :D. Ottaisiko SC sitten huomioon vain tehtäviin ja aktiviteetteihin käytetyn ajan, kun taas Xbox näyttää kaiken mitä sovellus on ollut käynnissä?
 
Rockstar teki sitten aika vittumaisen tempun tälle pelille:



Paljon paskemman näköinen nyt. :mad::rage: Olisivat edes antaneet meille mahdollisuuden valita.
 
Itse otan muutenkin yleensä peleistä ambient occlusionin pois päältä ja sillä saa ehkä pari fps:ää lisää. Onkohan R* mennyt tässä kanssa suorituskyky edellä pari fps lisää pelaajille.
 
Mitä ne oikein leikkii Rockstarilla. :facepalm: Itellä ollut peli tauolla yli kuukauden ja tommonen päivitys ei lisää hinkua jatkaa peliä loppuun. Itelle ei mahdolliset lisä fps:t hetkauta yhtään, ennemmin pelaan koko ajan 30fps kuin että peli hyppii 30-60 väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Tai sit tuolla saatiin parannettua niitä hdr / checkerboardin aiheuttamia ongelmia jonka vuoksi kuva oli todella kamalan näköinen tietyillä kokoonpanoilla ja resoluutioilla.
 
Tai sit tuolla saatiin parannettua niitä hdr / checkerboardin aiheuttamia ongelmia jonka vuoksi kuva oli todella kamalan näköinen tietyillä kokoonpanoilla ja resoluutioilla.
Olishan tuo suotavaa ollut silti jättää valinnaiseksi ja laittaa ilmoitusta että voi parantaa tiettyjen yhdistelmien kanssa kuvanlaatua jos ottaa pois käytöstä.
 
Olishan tuo suotavaa ollut silti jättää valinnaiseksi ja laittaa ilmoitusta että voi parantaa tiettyjen yhdistelmien kanssa kuvanlaatua jos ottaa pois käytöstä.

No mutta kun eihän iso R ole koskaan myöntänyt et mitään ongelmia on ollutkaan. Tai että hdr on feikki hdr. Ei se sovi heidän tyylilleen.
 
RDR:n jälkeen aloitin Assassin's Creed Odysseyn ja se oli puolestaan pakko laittaa nyt tauolle kun kaikki vitun grindaaminen ja hektisyys on uuvuttavaa.
Noita kahta ei kannata putkeen pelata, itse viimeistelin eka AC:Odysseyn ja sitten koitin RD2 mutta open world krapula loputtoman tuntuisesta Odysseystä oli niin valtava että pakko pitää tässä vielä huilia ennenkuin RD2 aloittaa tosissaan.
 
Mitä ne oikein leikkii Rockstarilla. :facepalm: Itellä ollut peli tauolla yli kuukauden ja tommonen päivitys ei lisää hinkua jatkaa peliä loppuun. Itelle ei mahdolliset lisä fps:t hetkauta yhtään, ennemmin pelaan koko ajan 30fps kuin että peli hyppii 30-60 väliä.

Ei ne varmastikaan ole poistaneet 30 FPS:n kattoa, joten tuo korkeintaan saa FPS:n pysymään vakaammin 30:ssä (ja hyvä niin).

Mutta kyllä minustakin vaikuttaa aika typerältä päätökseltä tuo, koska ihan hyvin RDR2 on pyörinyt kaikilla laitteilla. Toki paras olisi, jos ambient occlusion olisi vapaavalintainen optio ainakin yksinpelissä eli päätösvalta annettaisiin pelaajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ja miksi poistaa tuo nyt, miltein puoli vuotta julkaisun jälkeen? Luulisi että tuommoiset korjaukset tehtäisiin enimillään 1-2 kuukautta julkaisun jälkeen. Onkohan tuossa kuitenkin käynyt joku moka ja vahingossa mennyt ambient occlusion pois päältä?

Onko tuo peli muuten mitenkä pelattavissa jos vaan poistaa päivitykset? Kannattaako edes? Ite vähän jo periaatteen vuoksi en välttämättä viitsi jatkaa peliä jos kerran downgradeevat omaa jo julkaistua tuotostaan.
 
aloitin juuri xbox x llä ja on kyllä hieno alku. lumi on tehty tosi aidoksi. revenant fibat hyvällä tavalla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 608
Viestejä
4 512 684
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom