Red Dead Redemption 2

Kiva ku huomaat tällee tarinan jälkeen vasta et jos mukiloit kaupanpitäjän ni seuraaval kerral ku meet ni sil on pää paketissa. [emoji3]
Tai jos kannat ruumiin sikalaan ni siat syö sen [emoji23]
 
Mulla on aina olleet hevosen selässä nahat ja sitten vain trapperin luo, "sell" ja siellä ne on listassa nahat ja lihat. Siitä vain myymään?

Ei löytynyt sitä nahkaa sieltä myytävien valikosta, vaikka kaikenlaista muuta kärmeennahkaa ja alligaattorin hammasta olikin. Täytyy koitella uudestaan vielä.
 
Viimeinen varsinainen Chapteri tuli tuossa perjantaina pelattua läpi. Mietteitä tuossa alla spoilereissa, epilogista en kerinnyt pelaamaan kuin ekan tehtävän suoraan viimesen tehtävän jälkeen.

Loppuhan ei sinänsä yllätyksenä tullut, tiedossa oli käytännössä jo alkumetreiltä lähtien se, ettei Arthur tule selviämään. Tai ainakin osittain, mielessä kyllä oli sellanen mahdollisuus että lopussa paettaisiin jengiltä jonnekkin kauas pois, mutta ne luulot vietiin pois aikalailla heti lääkärikäynnin jälkeen. Siinähän sitten jäi vaan kaks vaihtoehtoa, sairauteen kuoleminen tai Dutchin tai Micahin käden kautta kuoleminen. Epilogissa sitten varmaan selviää se miksei Arthurista sitten ykkösosassa mainita sanallakaan, vaikka John hänelle varmaan onkin aika paljon velkaa nyt näin loppupeleissä mietittynä. Ainakin omien valintojen pohjalta.

Itse tykkäsin Chapter 5 omassa mielessänsä, kiva maisemanvaihdos vaikka alue olikin täysin turha muuten, mutta olihan se kiva yllätys kun yhtäkkiä ollaan jollain trooppisella saarella. Putkijuoksuahan se oli, mutta yllättävä veto kaikenkaikkiaan.

Chapter 6 taas oli omassa mielessään hyvin masentavaa pelattavaa, hommat leirin puolesta on leviämässä käsiin kovaa vauhtia Dutchin ja Micahin kusisten suunnitelmien puolesta ja Arthurkin on silminnähtävästi kuolemassa pois (silmäpussit ja kalpeat kasvot lähikuvassa). Tuota tulikin vähän ryysittyä kun tehtävät oli suunniteltu hyvin pitkälti siihen malliin että nyt ollaan vain koittamassa tehdä mahdollisimman paljon hyvää ennenkuin aika koittaa, ja siinäkin hommat kusee muiden tekojen takia. Leiristä katoaa jatkuvasti porukkaa ja jokasen tehtävän myötä Artturikin yskii kovempaa ja ottaa kauemmin lepiä tehtävän päätyttyä. Kuten siellä journalissakin lukee (kuinka moni kävi muuten tän edes lukemassa?) niin on kohtalaisen huvittavaa ettei Arthurin kuolemaksi koitunut hänen valitsemansa elämäntyylinsä, vaan yksinomaan se alussa tapahtunut velanperintäreissu sinne farmille. Se missä käytiin kovistelemassa sitä yskivää maajussia joka oli myös saman taudin kourissa minkä Arthurkin sitten loppujenlopuksi sai.

Oman Artturin matka päätty vuorenhuipulle auttaessa Johnia pääsemään pakoon, tässähän tais olla muutama erilainen loppu? Vissiin homma päättyy erilailla jos päättää lähteä hakemaan niitä rahoja? Pitää kattoa YouTubesta sitten noi muut loput kunhan on epilogin pelannut läpi, käyn nyt kattomassa montako reikää Micahiin tehdään tässä epilogissa, oletettavasti se on kuitenkin vielä edessä. Pitää varmaan tuo eka RDR pelata sitten perään verestääkseen muistia, onhan tuonkin pelaamisesta jo yli 7 vuotta niin ei todellakaan muista mitään mitä siinä tapahtu, poislukien loppu.

Huomasin aika myöhään vasta asian, mut toi on ihan tajuttoman hienoa miten noi tehtävien aikaset dialogit muuttuu sen mukaan mitä tehtäviä oot jo kerinny tekemään. Joissain tehtävissä tää ei päde ja puhutaan asioista niinkun ne ei ois tapahtunutkaan, mutta suurimmassa osassa homma pysyi yhtenäisenä. Ei varmastikkaan helppoa toteuttaa, mutta onpahan ainakin osattu kiinnittää asiaan huomiota. Jää myös varmasti monta dialoginpätkää kuulematta ekalla pelikerralla kun on tehnyt tehtävät tietyssä järjestyksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin kertoa ajankuluksi kokemuksiani pelikentältä. Mitään arvostelua en tee, koska on aivan selvää että peli on parasta mitä koskaan on tehty. Rockstarin perinteinen monipuolisuus viety aiemmasta upeasta mahdottomalle asteelle, grafiikat huonosta pelialustasta huolimatta hienot! (Silti ostan One X + 65" 4K ihan vain koska voin...)

Itse olen enemmän menevää sorttia kuin kotona istuva peliriippuvainen, eli pelaan lähinnä Rockstarin pelit läpi kun niitä tulee. Mafia kakkosesta aikanaan tykkäsin mielenkiintoisen tarinan takia, kolmosta jaksoin pelata pari päivää. L.A. Noire on jäänyt mieleen myös mieleen hyvänä pelinä. Tuosta näkee että tarinavetoiset sandbox-pelit miellyttävät.

Mutta itse asiaan, ajattelin heittää vaan peruslistauksen mitä tähän mennessä on tullut tehtyä ja keksittyä, spoilereita paljon eli älkää lukeko tästä eteenpäin jos haluatte ns. "Löytämisen ilon".

Oikealla yläjuoksulla on monia mielenkiintoisia rakennuksia, jotka kaikki näkyvät kartalla. Kävin jossain sen pienen Trading Postin läheisyydessä olevassa mökissä, jossa kullanhuuhtojille oli selkeästi tullut riitaa ja olivat hakanneet toisiltaan hengen pois. Ajattelin että tämä on jo mielenkiintoista, mutta ei. Yläjuoksulla yhdessä talossa oli muussaantunutta porukkaa meteorin ympärillä. Nappasin meteoriitin matkaan ja käväisin vähän matkan päässä olevalla kaivoksella tappamassa, no tietenkin perinteisesti kaikki kaivosmiehet mitä puljusta ulos tuli. Sieltä en ihme kyllä mitään löytänyt, kun en ihan perille uskaltanut mennä ihmisten äänien kuuluessa sieltä, olisi saattanut tulla tilanteita 30 kaivosmiehen hyökätessä kimppuun.

Kartan olen käynyt läpikotaisin läpi (Siis joka ikisen kohdan tutkinut) Blackwateria lukuunottamatta, koska olen vasta C4:ssä.

Editoidakin pitää ennekuin ehdin edes julkaista viestiä:
Juuri pelasin pankkiryöstötehtävän, ja yllätyin kun pomppauttikin ihan eri kartalle. Keskustelujakin jonkun verran lukeneena tapahtuu jatkuvasti kaikkea yllättävää ja mielenkiintoista, toivottavasti myös lopun tarinan ajan.

Varmaan 50 tuntia olen vain tutkinut paikkoja.

Olen todennut asioiden myymisen ja nahkojen rahtaamisen olevan suht turhaa, ellei kyseessä ole kämppien rosvoaminen tjs. Vähän otti hattuun kun kuskasin hienoa maitovaunua varmaan neljäsosamapin ja tahkosin sillä 25$. Joltain äijältä saattaa saada jo Lootilla saman. Eli hinnat ja tienaamiset ei mene hinta-vaiva-periaatteella, tämä vähän häiritsee. Isosta vaivasta olisi hyvä saada hyvä potti.

Pokeria pelkästään unohtunut pelaamaan jo saman mitä jaksoin pelata koko Mafia lll:a...

Aivan huikea peli.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan kivaa vaihteluahan tämä paljon parjattu C5 on. Huomattavasti vaikeampi kuin aiemmat. Yleensä RS pelit aika helppoja läpäistä, nyt tuli jo haastettakin. Toki GTA V:ssä muutaman tehtävän skippasin kun hermo meni niin ettei ollut enää hauskaa.
 
Oikealla yläjuoksulla on monia mielenkiintoisia rakennuksia, jotka kaikki näkyvät kartalla. Kävin jossain sen pienen Trading Postin läheisyydessä olevassa mökissä, jossa kullanhuuhtojille oli selkeästi tullut riitaa ja olivat hakanneet toisiltaan hengen pois. Ajattelin että tämä on jo mielenkiintoista, mutta ei. Yläjuoksulla yhdessä talossa oli muussaantunutta porukkaa meteorin ympärillä.

Nämä tapaukset on mielenkiintoisia, itse olen tähän mennessä törmännyt mm. tällaisiin mainitsemiesi lisäksi:
Talo jossa ihmiset näyttivät kuukahtaneen sijoilleen, ihmettelin tapahtunutta kunnes yhdistin talossa leijuvan höyryn olevan savua joka on päässyt valloilleen rikkinäisestä savupiipusta. Toisessa talossa ovi oli säpissä ja sisällä odotti lapset ja äidin jättämä kirje, hrr...
 
Vähänhän tämä on ikävää ettei satunnaista huumoria lukuunottamatta mikään tarinassa onnistu tai pääty onnellisesti, niinkuin oli RDR:ssäkin. Tässä kakkososassa kurjuutta on maksimoitu keskustelemalla ja tutustumalla reilusti juuri niihin sivuhenkilöihin, jotka saavat pian surmansa. Karua. Joku sanoi että hahmoista alkaa todella välittää, nauroin tuolle kunnes totesin itse saman. Kuumailmapallohäiskä on aivan innoissaan tulituskohtauksessa ja ei malta odottaa pääsevänsä kertomaan tapauksesta kavereilleen, ja johan tulee kuula rintaan. Melkein arvaa aina kohta tapahtuvan jotain ikävää, jos jollakulla on liian hauskaa!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja myös sekin että tietää monien päähenkilöiden tulevat kohtalot valmiiksi, on melko tylsää. Parempi olisi ollut jos pelit olisi tehty ihan kronologisessa järjestyksessä.

Edit. C5 pelattu. Mun mielestä oli toiminnantäyteisimpiä ja tarinallisesti synkimpiä jaksoja, vaikkei välttämättä pelin etenemisen kannalta ihmeellinen.
 
Viimeksi muokattu:
Epilogit pelattu loppuun, lopputekstit kerkes jo pyöriä sen pitkän aikaa mitä ne tossa vispas, mietteitä alhaalla spoilereissa. Huomasin myös tossa että noi missatut sivutehtävät voi pelata tuolta tehtävävalikosta, löytyy kunkin Chapterin lopusta. Ainakin ite löysin muutaman tehtävän joita en ollu tehnyt, kuvauksista ja nimistä näkee helposti onko tehty vaiko ei. Ne on siellä ihan listan lopussa, chapterin vikan tehtävän alla. Eli et voi käytännössä jäädä vajaaksi tuosta 100% saavuttamisesta, mikäli sen nyt haluaa tehdä.

Olihan se reissu, peli kokonaisuudessaan oli nautittava kokemus ja varmasti yksi vuoden parhaista. Ch6 jälkeen oli mielenkiinto aika matalalla lähteä jatkamaan reissua eteenpäin Marstonilla, mutta oli nuo loput tehtävätkin ihan mielekkäitä ja mielenkiintoisia pelata. Pohjustaa ykköstä mukavasti ja oli ihan mielenkiintoista nähdä mitä Marston puuhasi ennen ykkösen alkua, vaikka tehtävät olikin tosi hidastemposia paikoitellen. Homma kuitenkin nidottiin pakettiin tyydyttävällä tavalla, vaikkei tässä nyt oikeastaan olekkaan mitään selitystä sille miksei Arthurista ole mitään mainintaakaan RDR1:ssa, muttei sitä kyllä epilogissakaan mainittu kovinkaan montaa kertaa.

Tykkäsin myös tosta että sai oikeasti fiiliksen että aikaa on kulunut ja reilusti, Rhoadesissa kun käy sheriffille palauttamassa sen meksikaanon ja samalla kuuntelee sen jorinoita siitä kuinka Grayt ja Braithwaitet on jo pitkään ollut mennyttä tavaraa sen kylän historiassa sai itellekkin sellasen olon että siitä olis jo ikuisuus kun Chapter 3:ssa niitten kanssa nysväs menemään ja yritti pelata molempiin päätyihin. Blackwaterkin on vasta laajentumassa siihen pisteeseen missä se RDR1 oli jne.

Pelin loppuhan sai melkeinpä sellaisen fiiliksen aikaan että sehän päättyi ihan onnellisesti. Tosin sitten kun creditsien aikana näkyi Pinkertonin pojat siellä kalliolla tähyilemässä, niin muisti RDR1 olemassaolon ja sen että se oikea loppu onkin toisessa pelissä.

Aika vähän enää tulee vuodessa pelejä jotka jaksaa kiinnostaa sen verta että ne oikeasti jaksaa pelata loppuun. Toki ei tää välttämättä metacriticin 97/100 arvonen teos ole, muttei se kaukanakaan ole, alku on hidas, filleritehtäviä ehkä liikaa ja kontrollit jättää toivomisen varaa. Lisäks toi prequel homma ei ainakaan palveluksia tarinan kannalta tee, kuten tossa aikasemminkin mainittiin niin se ehkä vesittää kokemusta liiankin paljon kun tietää ketkä on turvassa ainakin RDR1 asti ja ketkä ei. Jos ei siis ykköstä oo pelannu, niin pelatkaa se vasta tän jälkeen, vaikka voikin olla kankee kokemus 8v jälkeen.

Rockstarin paras tekele kuitenkin ja aikamoinen harppaus eteenpäin jopa GTA V verrattuna. Pelaan toistekkin läpi, mutta se on sitten PC:llä kunhan ne sen vaivautuu tekemään.
 
Tykkäsin myös tosta että sai oikeasti fiiliksen että aikaa on kulunut ja reilusti, Rhoadesissa kun käy sheriffille palauttamassa sen meksikaanon ja samalla kuuntelee sen jorinoita siitä kuinka Grayt ja Braithwaitet on jo pitkään ollut mennyttä tavaraa sen kylän historiassa sai itellekkin sellasen olon että siitä olis jo ikuisuus kun Chapter 3:ssa niitten kanssa nysväs menemään ja yritti pelata molempiin päätyihin. Blackwaterkin on vasta laajentumassa siihen pisteeseen missä se RDR1 oli jne.
Samoin tuolla
Rhoadesissa sekatavarakaupan pitäjä oli vaihtunut tutuksi kaveriksi, eli silläkin elämä luistaa nyt
 
Miten tuo bugi ilmenee? Tyypit on kokonaan poissa, vai vaan välillä?

Ei ole tuolla leirissä hirveästi tullut pyörittyä. Äsken käväisin siellä, niin pari tyyppiä "vilkkui" siellä. Eli ilmestyi näkyviin ja katosi koko ajan.
 
Vittu mitä paskaa toi hevosen kesyttäminen on. Vitun vaikea päästä kyytiin ja aina heittää kyydistä. 3 tuntia jo tapellut ton valkoisen hevosen kanssa.

Mihin suuntaan vasenta tattia pitää kääntää villin hevosen kyydissä? :confused:

Mielestäni hevosen kesyttäminen on helppoa. Nuo tavalliset kesyyntyy hetkessä, valkoisen kanssa lensin kerran kyydistä mutta ei siihen nyt mennyt kuin jokunen minuutti. Hevosta lähestyttäessä tarkkailee sitä mittaria, kun lähtee liikkellee eli hevonen meinaa vauhkoontua pysähtyy ja painaa calm. Sitten taas eteenpäin ja calmia jos mittari liikkuu. Hevosen luo päästyä olen aika pitkään seissyt vieressä, taputellut monta kertaa ja aina pistänyt calm jos hevonen meinaa pillastua. Tämä on vain oma arvioni, mutta tuo vieressä seisoskelu ja taputtelu tuntuu tepsivän, koska myös esim. ohjain värisee koko ajan vähemmän ja harvemmin. Vasta tarpeeksi pitkän seisoskelun ja taputtelun jälkeen nousee kyytiin, niin hevonen antautuu helpommin. Toki tässäkin pitää vähän sitä tattia vempata oikeaan suuntaa ja painaa calm heti kun mahdollista.
 
Piti aamulla vähän pelailla ja eihän se ihan ilman koheltamista mennyt taaskaan.. :D
Vuorilla metsästämässä ja sitten kuuluu strangerin huutoa lähistöltä,tutkimaan tilannetta ja sielähän harmaa hukka on vähän maistelemassa tätä strangeria. Kiikarikivääri olalta ja dead eye päälle,ristikko hukan pään kohdalle ja samalla sekunilla kun olen painamassa liipasinta,niin dead eye loppuu. Voitte arvata missä se kuula sitten oli? Juu,sen strangerin päässä. :D

Noi tollaset on ihan kivoja tossa pelissä,mutta sitten kun olisi tarkoitus päästä paikasta A ---> B niin nuo alkaa jo vähän tökkimään,kun joka nurkan takaa tulee jotain random kohtaamista.
 
Pitää aloittaa peli uudestaan, koska joitakin juttuja ei voi nähtävästi suorittaa John Marstonina. Esimerkkinä nuo esineiden toimitus jengiläisille ja Braithwaten nuoren naisen tehtävät hävisivät epiloguen aikana. Arthurin rakastettu lähetti jossain vaiheessa kirjeen, etten saapunut paikalle, varmaan siinäkin meni yksi tehtävä puihin? Autoin veljeä ja iskää ja käytiin teatterissa, kai tuo tarina jatkui pitemmälle?
Guarmassa oli papukaija ja joku lisko mitä en ole muualta pelimaailmasta löytänyt. Mietin, että pääseekö sinne matkustamaan takaisin metsästämään?
 
Vittu mitä paskaa toi hevosen kesyttäminen on. Vitun vaikea päästä kyytiin ja aina heittää kyydistä. :sdarra:3 tuntia jo tapellut ton valkoisen hevosen kanssa. :sangry:

Mihin suuntaan vasenta tattia pitää kääntää villin hevosen kyydissä? :confused:
Mulla kesti kanssa kauan kesyttää tuo valkoinen arabian hevonen, koska se juoksi puiden sekaan piiloon ja kun nousin selkään en nähnyt mihin suuntaan tattia liikuttaa. :rage: Yksi mikä helpottaa tuota kesyttämistä on ajaa hevonen veteen ja sitten nousta selkään. Helpottaa huomattavasti kun hevonen ei pysty hyppimään ja pyörimään.
 
Pitää aloittaa peli uudestaan, koska joitakin juttuja ei voi nähtävästi suorittaa John Marstonina. Esimerkkinä nuo esineiden toimitus jengiläisille ja Braithwaten nuoren naisen tehtävät hävisivät epiloguen aikana. Arthurin rakastettu lähetti jossain vaiheessa kirjeen, etten saapunut paikalle, varmaan siinäkin meni yksi tehtävä puihin? Autoin veljeä ja iskää ja käytiin teatterissa, kai tuo tarina jatkui pitemmälle?
Guarmassa oli papukaija ja joku lisko mitä en ole muualta pelimaailmasta löytänyt. Mietin, että pääseekö sinne matkustamaan takaisin metsästämään?
Ne missatut tehtävät löytyy mission selectistä kunkin chapterin lopusta. Marylta ei saa enempää tehtäviä sen Saint Denisin tehtävän jälkeen, paskasti muotoiltu tuo kirje niin luulin itekkin missanneeni jotain mutta ei se ollutkaan niin, Mary tarkoitti venanneensa Arthuria kun se teki niitä tyhjiä lupauksia siinä tehtävän lopussa. Kaiken 100% completioniin vaadittavan voi suorittaa vaikka olisi lopputekstit jo pyörineet. Ois todella paskaa suunnittelua pistää tän pituiseen peliin joku yks puuttuva prosentti vaan sen takia ettet tehny asioita oikeeseen aikaan. Jengiläisille tosin et saa tavaroita toimitettua, muttei ne tietääkseni tohon prosenttimäärään vaikuta. Kaikki strangerit ja osan sivutehtävistäkin voit suorittaa Marstonilla. Esim se Saint Denisin pormestari joka lähetti Arthurille kirjeen josta lähtee se sivutehtävä käyntiin, kävin sen tossa aikasemmin Marstonilla tekemässä ja tehtävän alun dialogi muuttui hiukan siinä muodossa, että Marston eka selitteli Arthurin kohtalosta ja miten kirje päätyi hänelle. Guarmaan ei pääse tietääkseni enää takaisin, paitsi valikoiden kautta pääsee pelaamaan tehtäviä uudestaan. Varmaan tuota kautta ne saa helpoiten, jos niiltä elikoilta edes saa mitään.
 
Vittu mitä paskaa toi hevosen kesyttäminen on. Vitun vaikea päästä kyytiin ja aina heittää kyydistä. :sdarra:3 tuntia jo tapellut ton valkoisen hevosen kanssa. :sangry:

Mihin suuntaan vasenta tattia pitää kääntää villin hevosen kyydissä? :confused:

Tattia alaspäin ja sitten sivuille vastakkaiseen suuntaan mihin heppa menee. Ekalla onnistuin ton valkoisen kanssa, kun tajusin että täytyy alaspäin vetää kokoajan.
 
Hevosen selkään voi hypätä. Hyppäsin vesitornista siihen.

Eikä ole niin nöpönuukaa sen hypyn kanssa, aika paljon saa anteeksi. Kokeilkaapa vaikka täyttä vauhtia kulkevan junan päältä.

Vielä en ole onnistunut istahtamaan kallionkielekkeen reunalle tai rynnimään randomista ikkunasta sisälle, vaikks näidenkin pitäisi olla mahdollista. Chapter 5 menossa ja
dafuq mikä helvetin Battlefield Caribbean Warfare tää on
 
On tämä kyllä hauska peli. Bounty huntin jälkeen olin jolkottelemassa takaisin leiriin kiertoreitin kautta kun sateisena yönä tuli vastaan mökinrämä järven rannalla. Hiippailin mökkiin sisään ja siellä humalainen isä patistaa poikaansa menemään töihin, poika valittaa että tuon juomisen takia äitikin lähti lätkimään. Riidan jälkeen poika poistuu huoneesta ja huomaa minut, välittömästi huutaa isälle että "täällä on joku!". Isä ottaa pyssyn esiin. No eihän tossa mietitä, ajattelin että parempi pistää poikaa ja vaimoa kurittava mies päiviltä ennen kuin käy itselle kalpaten. Poika alkaa sitten suremaan kuollutta isäänsä. Ei perhana, tuossa vaiheessa oli jo pakko tyhjentää kämppä arvotavarasta, samalla tuli pojukin sitten listittyä kun ei luonto antanut periksi jättää toista yksin kovaan maailmaan. En kovin paljon tässä tykkää viattomia lahdata, mutta joskus vaan napsahtaa.
 
Ite maksoin bountyt pois. Nyt oon metsämiesten puunkaatoa seuraamassa. Aikaisin aamulla pilli soi ja ukot lähti töihin. On tää vaan hieno peli. Chapter neljä menossa.
 
Kaatui wanhalla Onella Colmin kohtalotehtävän jälkeen, toivottavasti ei tee toiste kun ei ehtinyt tallentamaan.
 
Se ois läpi. Juuri pelaan viimeistä tehtävää toistamiseen nähdäkseni vaihtoehtoisen lopun. Toivon että se päättyy nätimmin kuin tuo valitsemani hieman itsekkäämpi vaihtoehto.

Enemmän tosiaan olisin kaivannut vaihtoehtoisia loppuja ja mahdollisuuksia valita tehtävissä, ei vaatisi hirveästi lisätunteja tekijöiltä.
 
Huomautus
Oli näemmä vaihtoehtoinen loppu melko samankaltainen kuin toinenkin. Oli kyllä hieman tylsä ja kylmä loppu tarinalle, olisin toivonut että homma olisi mennyt jotenkin niin, että hommat olisivat kerrankin menneet putkeen ja koko jengi olisi päässyt pakoon ison rahakasan kanssa, ja heti sen jälkeen Arthurille olisi käynyt mitä oli käymässä joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oli näemmä vaihtoehtoinen loppu melko samankaltainen kuin toinenkin. Oli kyllä hieman tylsä ja kylmä loppu tarinalle, olisin toivonut että homma olisi mennyt jotenkin niin, että hommat olisivat kerrankin menneet putkeen ja koko jengi olisi päässyt pakoon ison rahakasan kanssa, ja heti sen jälkeen Arthurille olisi käynyt mitä oli käymässä joka tapauksessa.
Käytä nyt jumalauta niitä spoiler tageja, kaikilla peli ei ole vielä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Olis kyllä hyvä että ihmiset käyttäisi spoiler tageja sekä enemmän edittiä.

Täällä on monta lukijaa joilla on peli kesken tai ei halua tietää mitä löytyy mistäkin, niin kaikkien parhaaksi on tuo spoiler jotta ihmiset välttyy paljastuksilta.
 
Joo, on se kiva että muut on käyttäneet spoiler-tageja, niin oon voinut lueskella tätä ketjua chapter 2 alussa olevana ilman ongelmia.. :facepalm:
 
Oli näemmä vaihtoehtoinen loppu melko samankaltainen kuin toinenkin. Oli kyllä hieman tylsä ja kylmä loppu tarinalle, olisin toivonut että homma olisi mennyt jotenkin niin, että hommat olisivat kerrankin menneet putkeen ja koko jengi olisi päässyt pakoon ison rahakasan kanssa, ja heti sen jälkeen Arthurille olisi käynyt mitä oli käymässä joka tapauksessa.
Lisäsin tähän spoiler-tagit. Käytä vastaavissa viesteissä näitä jatkossa.
 
Chapter 6

Olipahan rytinät. Arvelin että Artturille kyllä käy huonosti,mutta en osannut odottaa että se tapahtuu näin. Olin varma että kuolee tuohon sairauteensa.Toivon todella että pääsee vielä kostoretkelle Johnilla pelatessa.
 
Piti sitten @Karaya1 lainata sitä spoiler viestiä ja se on vieläkin näkyviissä kun alkuperäinen viesti editoitu piiloon.
Tai @Ville Suvanto jos pystyy hoitaa lainaus viestinkin piiloon?
 
Viimeksi muokattu:
John Marston ei sitten osaa uida niinkuin ykkösosassa, ihmettelin tuota kun ammuin legendaarisen kalan veteen ja lähdin hakemaan sitä ja tyyppi hukkui.:D edit. Arthur taisi jossain vaiheessa vitsailla tästä Johnille leirissä.
 
Chapter 6

Olipahan rytinät. Arvelin että Artturille kyllä käy huonosti,mutta en osannut odottaa että se tapahtuu näin. Olin varma että kuolee tuohon sairauteensa.Toivon todella että pääsee vielä kostoretkelle Johnilla pelatessa.
Sisältää kaikki Chapter 6 lopetukset, jos et halua tietää miten valinnat ja honor vaikuttaa niin älä avaa.
Se Artturin loppu riippuu sun honoristas, jos on honori miinuksella niin näät niissä "flashbackeissa" pimeetä maisemaa ja suden. Honori jos on plussalla niin näät valosampaa maisemaa ja jonkun kauriin tjsp. Loppuunhan toi vaikuttaa siten, että huonolla honorilla saat kuulan kalloon ja hyvällä honorilla kuolet siihen sairauteen siellä vuorenhuipulla tai leirissä, riippuen kumman nyt sitten valitsit, rahat vai auttaa Johnia pakenemaan.
 
Lisäsin tähän spoiler-tagit. Käytä vastaavissa viesteissä näitä jatkossa.

Yritin kirjoittaa siihen tyyliin, ettei spoilaisi. Ilmeisesti siinä onnistumatta. Sisälsi yleisiä mielipiteitä pelistä, niin olisin halunnut julkisesti niistä kertoa.

Kyllä vastaavia viestejä joissa kerrotaan pelin pelatun läpi ja mielipiteitä lopusta ja viimeisistä Chaptereista kertomatta kuitenkaan sen enempää, on silmiin osunut vaikka kuinka. Ihme että juuri mun viestit sitten ovat niin spoilaavia.

Mutta, epilogia pelailemaan.
 
Viimeksi muokattu:
En kovin paljon tässä tykkää viattomia lahdata, mutta joskus vaan napsahtaa.

Mulla meni hermot kun se yks äijä pyysi hakemaan kamojaan sieltä virkavallan tyhjentämästä talosta, ja sitten kun ne sieltä hain niin ei äijää enää kiinnostanutkaan rakkaat tavaransa vaan melkein suuttui kun olin ne hakenut. Siitä voi sitten arvailla mitä tapahtui.
 
Käytä nyt jumalauta niitä spoiler tageja, kaikilla peli ei ole vielä läpi.

Loppu ei siis mene lähellekään noin mitä viestiin kirjoitin, tuo oli mun omasta päästä revitty. Jos joku on käsittänyt väärin tuon viestin. Ei spoilaa käytännössä yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Onko noissa improved arrow nuolissa joku bugi? Tein niitä kerralla 9 mikä oli silloinen maksimimäärä ja nyt ne on kadonnut valikosta kokonaan leirinuotiolla.
 
Artturi kuoli. Itseasiassa kyllä sääliksi kävi ja hieno ettei kuollut ammuskeluun tms, vaan sairauteen. Joskin liian aikaisin tuon vuoksi tiesi mitä lopussa käy. Mutta siis se, että oma hevonen kuoli. Olin alusta asti vetänyt samalla hepalla ja oikeasti tuli side siihen, enkä halunnut vaihtaa sitä koskaan toiseen. :(

Tätä olisin juuri itse toivonut, että kuolisi siihen sairauteen. Mutta itsellä loppui tavanomaisemmin, kun oli honor vähän alle puolivälin. Pitää joskus kun pelaa uudelleen läpi, yrittää elellä siivommin, niin näkee vielä kolmannenkin vaihtoehtoisen lopun.
 
Muistataas pitää juonipaljastukset spoilerissa. Itsekin aion tämän pelin ostaa kunhan tulee PC:lle, eikä tätä ketjua moderoidessa ole kiva saada juonipaljastuksia. Tästä ei liene tarpeellista jatkossa huomautella.:swait:
 
Viimeksi muokattu:
Yks pointti kyrsii tässä. Mulkku ja roisto ei ole mitään järkeä olla kun bountya tulee niin vitusti että ne rahat mitä saat rötöstelemällä menee vaan niihin bountyihin, mikä järki?

Tuntuu että peli palkitsee ainoastaan olemalla kunnon Jeesus.
 
Yks pointti kyrsii tässä. Mulkku ja roisto ei ole mitään järkeä olla kun bountya tulee niin vitusti että ne rahat mitä saat rötöstelemällä menee vaan niihin bountyihin, mikä järki?

Tuntuu että peli palkitsee ainoastaan olemalla kunnon Jeesus.

Jätät bountyt maksamatta, kuten kunnon mulkun pitääkin?
 
En ole kokeillut, mutta jotenkin tuntuisi, että siinä saa sitten jatkuvasti heilutella coltia, tai vaihtoehtoisesti heräillä putkasta / kuolleista?
Eikös mulkun roolin pidäkin olla tuollainen :confused:

RDR1 pahiksista eivät pitäneet seriffit ja kauppiaat mutta sitten eivät muut huudelleet niin herkästi kaupungilla, jopa pakenivat sinua.

Sehän on sinun valintasi että oletko "varakas" rosvo roope mutta joudut elää lainsuojattoman elämää oikeasti tai olla hyvis, ei sitten niin varakkaasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 563
Viestejä
4 511 462
Jäsenet
74 418
Uusin jäsen
Patiw

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom