Ravintolaruoan toimituspalvelut (Wolt, foodora, ...)

Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 512
Avataanpas ketju aiheesta kun ei näytä vielä palstalta moista löytyvän. Minkälaisia kokemuksia io-techiläisillä on näistä ruoan toimituspalveluista?

Itse on tullut pizza-onlinea käytettyä vuosien saatossa varsin paljon, mutta nyt Woltin markkinoille tulon myötä on entistä enemmän tullut tilattua heidän kautta erilaista ruokaa. Ihan mukava kun saa kebabin ja pizzan rinnalle jotain vaihtelua niinä hetkinä kun ruoanlaitto ei itselle maistu.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Pizza-onlinea on tullut käytettyä vuodesta 2012. Näköjään 257 kertaa. Ei koskaan mitään ongelmaa pizza-onlinen puolella ja vain pari kertaa ravintolan puolella (väärä annos).

Wolttia olisi ihan kiva käyttää, mutta eipä sitä täällä idässä vielä ole.
 
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
126
Itse haluaisin tuota Wolttia kokeilla mutta harmittavasti kotipaikka jää n. 500 metrin päähän kuljetusalueen ulkopuolelle. On se tarkkaa.

Pizza-onlinea tullut käytettyä ilman ongelmia. Sieltä bongannutkin hyvän raflan mikä tuo mm. Intialaista sapuskaa kotiin asti.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 512
Itse tuli foodorasta tilattua ekaa kertaa perjantaina kun oli ilmaiset toimitukset, mutta tuli aivan tolkuttoman hitaasti. 20min tilauksesta oli ruoka valmista, mutta saapui huoneenlämpöisenä about 1.5h päästä tilauksesta. Hyvittivät sentään 4 euroa.

Edit: Normaalisti Woltilla tulee ~35-45min tilauksesta ovelle safkat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
282
Woltista ja Foodorasta tulee molemmista tilattua työpaikalle lounasta pari kertaa viikossa. Suurempia ongelmia ei kummankaan kanssa ole ollut, kerran (thai) ravintola toimitti annoksesta kasvisversion vaikka tilaus oli tehty naudanlihalla, reklamaatio asiasta Foodoran meiliin ja parin tunnin päästä asiakaspalvelija ilmoitti korjanneensa laskua ja hyvitti väärän annoksen kokonaan. Pari kertaa ruoka on viipynyt matkalla niin että se on saapunut haaleana, varsinkin pizzan tuntuvat jäähtyvän nopeasti. Woltti antoi kylmästä pizzasta hyvitykseksi 5 euron tokenin kun viitsi valittaa.

Toinen ongelma on että satunnaisesti molemmat palvelut ilmoittavat että uusia tilauksia ei juuri nyt oteta koska aiempia on niin paljon toimituksessa. Eli toisinsanoen kummallakaan ei ole tarpeeksi kuljettajia hoitamaan ruuhkahuippuja. Muuten toimitukset ovat yleensä ripeitä eli n. 25-45 minuutin sisällä tilauksesta.

Heikoin lenkki onkin kuljettajat jotka eivät välttämättä osaa ollenkaan suomea ja näin toimitusohjeet ja opasteet paikanpäällä jäävät lukematta. Toimituspaikka ei ole ehkä helpoin mahdollinen koska rakennus on iso ja sisältää kaksi erillista toimistokompleksia joilla ei ole numeroita vaan nimet. Lisäksi ilmaisia asiakasparkkipaikkoja ei ole ja alue on täynnä ajo/pysäköinti kielletty merkkejä. Yleensä ruuan saakin nopeiten kun menee ulko-ovelle vastaan ja yrittää saada lähestyvän kuljettajan huomion.

Tilastollisesti Foodora saa annoksen toimiston ovelle asti useammin, ja koska Foodora kertoo lähetin etunimen niin siitä voi jo päätellä kannattaako lähteä ulos vastaan. Tämä on harmi sillä Woltin webbisivu/appsi on käyttökokemukseltaan Foodoran vastaavia parempi parempi.

Ilmeisesti kuljettajien vaihtuvuus on molemmilla myös melko suurta sillä lähes aina tuntuu että asialla on joku uusi kaveri.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
359
Woltti tuli kotikaupunkiin jokunen kuukausi sitten, sitä ennen käyttänyt sitä lähinnä Turussa. Ei mitään valittamista. Mukava saada muutakin kuin kebunkia ja kebulan pitsoja. Toisin kuin pizza-online -kuljetusten kanssa niin wolttirengit tuovat poikkeuksetta ihan kotiovelle asti eivätkä soittele parkkipaikalta.

Woltti tuntuu olevan hyvin herkkä valituksille, itse mainitsin että annoksesta puuttui ainesosa niin sain heti 7€ wolttitilille rahaa ja sydämelliset pahoittelut kärsimyksestä. Ydinkeskustaan on matkaa kolmisen kilometriä joten näin talvisaikaan on riski, että annos on jähtynyt. Tässä mielessä esim. kotipizzan kuumatakuukuljetus on aika jees.

Kuljettajat olleet n. 2/3 ulkomaalaistaustaisia.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Mielestäni molempien appit ovat aika huonot, olisi mukavaa nähdä oikeat kuvat ruuasta ja saada kaikista aterioista kuva kun niiden tilaamista miettii (nyt siellä yks kuva koko menyylle ja sekin muokattu radikaalisesti).
Aika monilla on omat kotisivut joista voi käydä katsomassa tarkempia kuvia.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Jos saisivat sen korjattua, ja saisi saman systeemin kuin uuberissa että voi antaa palautetta ja muiden palautteet näkyisivät niin ainakin asiakkaalle olisi paljon iloa.
Palaute-systeemikään ei välttämättä auta, mm. Pizza-Onlinen palautteet on enimmäkseen täyttä tuubaa.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
edit: en ole tilannut pizza-onlinen kautta varmaan 5-vuoteen joten oletin että tiesit mistä puhuit. Mut kun selasin äsken ne palautteet läpi niin en tiedä mikä niissä oli huonoa? Ehkä ainoo miinus että ei voi laittaa kuvia, ne voisivat vaikka antaa 0.5€ kredittejä jos laittaa rehellisen palautteen ja kuvan. Muuten noissa on jo nyt hyötyä.
Esim. eräs lähiöbaari saa pelkkiä kehuja ja 5 tai 4 tähteä kaikesta, vaikka lähes kaikki kusee tuolla aina. Mm. ranskalaisia kehutaan, vaikka heillä ei ole edes rasvakeitintä, tukun halvimmat kuivat perunatikut eivät ansaitse nimeä ranskalaiset, en ole saanut itse uunissakan koskaan niin huonoja aikaiseksi, vaikka ovat joskus kärähtäneet reilusti. Pitsat on aina raakoja, hampurilaisten kastikkeena käytetään välillä pitsa-kastiketta, tilauksissa on aina virheitä...

Taitaa olla sama käytäntö kuin Aliexpressissä eli kaikki antavat 5 tähteä, kun vaan tulee suunnilleen oikeat tuotteet perille. Luultavasti useimmissa paikoissa hommat toimii kunnolla, mutta nuo huonot eivät palautteiden puolesta erotu joukosta.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Aliexpressiä käytän paljon, ja niistä palautteista olen saanut todella paljon hyötyä, niissä voi laittaa kuvia ja voi antaa lisäpalautetta monen kuukauden käytön jälkeen (sitäpaitsi jos myyjä valehtelee/tuote rikki, olen aina saanut rahat takaisin aliexpressin suojan takia). Helposti huomaa mihin palutteeseen kannattaa kiinnittää huomiota ja mihin ei.
Joo Aliexpressissä saa kyllä palautteita lukemalla yleensä tarvittavat tiedot irti, mutta pelkkiä tähti-arvoja tuojottamalla ei kannata ostaa ainakaan tietyn tyyppisiä tuotteita (mm. akut).

Edit-selvennys: en usko, että noita palautteita on keksitty, osasyy voi olla, että paikalliset eivät niinkään välitä laadusta kunhan koko on iso tms...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Olen nyt kolme kertaa tilannut Woltilla, ja hyvin toimii. Ruoka on tullut tähän mennessä hieman aluksi annettua arviota nopeammin ja se on ollut aina lämmintä. Keskustan lähimaastossa asuminen auttanee siihen.

Vaasassa ravintoloita mukana ei kyllä ole kovinkaan montaa, ja osa niistäkin on ajottain offline-tilassa, vaikka paikka onkin auki. Liikaa asiakkaita vissiin. Myös ruokalista on paikoin kovin rajattu. Esimerkiksi Amarillolla on vain kaksi lämmintä annosta hampurilaisten lisäksi. Osittain se tietenkin johtuu siitä, että annos pitää olla pakkaamiskelpoinen, mutta esimerkiksi soft tacoja ja fajitoja luulisi saavan pakettiin siinä missä Wolt-menulta löytyvän chicken pocketinkin.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
24
Pizzaonlinea tullut käytettyä varmaan viitisenkymmentä kertaa, joista kymmenisen kotiinkuljetuksella. Hyvin toiminut eikä mitään valittamista. Toisiin ruoankuljetuspalveluihin toki miinuksena, että saa pitkälti vain kebabbia/pitsaa eikä kuljettajan olinpaikkaa näy. Useimmiten toimitus on kuitenkin ollut nopeampaa kuin mitä aika-arvio olisi odottanut. Lähipizzeriasta on tullut myös monesti haettua pitsaonlinen kampajoiden aikana lätty euroa-paria halvemmalla onlinen kautta tilatessa.

Woltin kautta taitaa olla tilauksia alla lähemmäs sata. Valikoima on laaja ja aika-arviot pelittävät pääosin hyvin (+-10 min), myöskin sovelluksessa näkee tuleeko lähetti autolla vai pyörällä. Harva kuski puhuu Suomea eikä englantikaan ole aina erityisen hyvällä tasolla, joten jos kohteeseen on vaikea löytää niin ohjeistaminen puhelimen soidessa voi olla hankalaa. Asiakaspalvelu puolestaan toimii hyvin ja 5€ kuponkeja/hyvityksiä saa suhteellisen pienistäkin virheistä (juoma läikkynyt hieman tms).

Foodoralla taidettu tilata ~10x. Tämän kanssa tullut opittua ettei tämän palvelun kautta kannata tilata, jos pitäisi olla parin tunnin päässä menosta. Aika-arviot eivät siis pidä läheskään yhtä hyvin paikkaansa kuin Woltilla. Plussaa on se, että ilmaisia kuljetuksia on usein saatavilla sekä asiakaspalvelusta vastataan kanssa hyvin. Valikoimakin eroaa hieman woltista. Kuskien suhteen samanlainen tila kuin woltilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Pizzaonlinea tullut käytettyä varmaan viitisenkymmentä kertaa, joista kymmenisen kotiinkuljetuksella. Hyvin toiminut eikä mitään valittamista. Toisiin ruoankuljetuspalveluihin toki miinuksena, että saa pitkälti vain kebabbia/pitsaa eikä kuljettajan olinpaikkaa näy. Useimmiten toimitus on kuitenkin ollut nopeampaa kuin mitä aika-arvio olisi odottanut.
Sehän tuossa Pizza-onlinessa on, että nykyisin kaikillä paikoilla on tunnin toimitusaika. Joskus tulee puolessa tunnissa, joskus 1,5h.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Pizza onlinestä tilannut joskus pizzaa, mutta muita en ole käyttänyt. Sinänsä varmaan ihan toimivaa jne. mutta jotenkin ei oikein sovi minulle tuo koko idea. Eli jos syön kotona niin voin kyllä tehdä itse ruokani ja ravintolassa käyminen on muutakin kun se ruoka. Eli en oikein tiedä miksi maksaisin saman hinnan ruuasta ja sitten ehkä kuljetuksesta jotain extraa verrattuna siihen että menisin ravintolaan?

10 min kävelymatkan sisällä on paljon hyviä ravintoloita joten ravintolaan menokaan ei ole ongelma. Ehkä jos asuisi jossain josta joutuisi lähtemään ravintolaan jollain kulkuneuvolla niin voisi olla eri? Mutta silloin myös kuljetukseen menisi pidempään niin olisiko ruoka kylmää jo saapuessaan?
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 512
Pizza onlinestä tilannut joskus pizzaa, mutta muita en ole käyttänyt. Sinänsä varmaan ihan toimivaa jne. mutta jotenkin ei oikein sovi minulle tuo koko idea. Eli jos syön kotona niin voin kyllä tehdä itse ruokani ja ravintolassa käyminen on muutakin kun se ruoka. Eli en oikein tiedä miksi maksaisin saman hinnan ruuasta ja sitten ehkä kuljetuksesta jotain extraa verrattuna siihen että menisin ravintolaan?

10 min kävelymatkan sisällä on paljon hyviä ravintoloita joten ravintolaan menokaan ei ole ongelma. Ehkä jos asuisi jossain josta joutuisi lähtemään ravintolaan jollain kulkuneuvolla niin voisi olla eri? Mutta silloin myös kuljetukseen menisi pidempään niin olisiko ruoka kylmää jo saapuessaan?
Voisi kai tätä samaa argumenttia aivan hyvin käyttää pizzan tilaamiseen. Itselläni ei Woltista ole koskaan tullut ruoat kylmänä, mutta Foodorasta on kerran josta en sittemmin olekaan tilannut.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
323
Siis eihän Pizza online ole mikään kuljetuspalvelu vaan sivusto jossa ravintolat yhdessä paikassa ja kotiinkuljetus hoituu ravintolan omilla työntekijöillä. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin :O
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Siis eihän Pizza online ole mikään kuljetuspalvelu vaan sivusto jossa ravintolat yhdessä paikassa ja kotiinkuljetus hoituu ravintolan omilla työntekijöillä. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin :O
Oot ymmärtänyt ihan oikein. Ei Pizza-online kuulu tähän threadiin.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 512
Oot ymmärtänyt ihan oikein. Ei Pizza-online kuulu tähän threadiin.
Myönnettäköön että thread ei ole nimetty ehkä oikein, mutta ei kai sillä lopulta ole hirveästi merkitystä loppukäyttäjän kannalta kenen leivissä nuo ruokaa toimittavat henkilöt ovat - kunhan safkat tulevat ovelle.

Oikeampi nimi olisi ehkä "Ravintolaruoan ostopalvelut verkossa"? En tiedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Voisi kai tätä samaa argumenttia aivan hyvin käyttää pizzan tilaamiseen. Itselläni ei Woltista ole koskaan tullut ruoat kylmänä, mutta Foodorasta on kerran josta en sittemmin olekaan tilannut.
Voisi toki, enkä juurikaan pizzaa olekkaan tilannut, vaan mieluummin yleensä menen itse sinne pizzeriaan. Tosin erona sinänsä se, että jos tilaa jotain hienoa ja kallista ruokaa niin tavallaan ainakin itse maksan siitä paikastastakin ja kattauksesta/asettelusta enkä vaan ruuasta, mutta pizza nyt maksaa jotain 5-10€ yleensä ja on on aika sama syökö sen siitä pahvilaatikosta kotona vai jostain lautaselta pizzeriassa. Mutta sitten joku kalliimpi ruoka ainakin omasta mielestäni on "parempaa" kun ympäristö on kiva ja tarjoilu ym. on kunnossa, eikä niin, että ruuat tulee jossain boxissa kotiin.

Mutta tämä nyt vain oma mielipteeni ja erinomaista että näitäkin palveluita on vaikka itse en niitä käytäkkään.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Myönnettäköön että thread ei ole nimetty ehkä oikein, mutta ei kai sillä lopulta ole hirveästi merkitystä loppukäyttäjän kannalta kenen leivissä nuo ruokaa toimittavat henkilöt ovat - kunhan safkat tulevat ovelle.

Oikeampi nimi olisi ehkä "Ravintolaruoan ostopalvelut verkossa"? En tiedä.
Nimenomaan keskustelun rajauksen kannalta sillä on paljonkin merkitystä, puhutaanko toimituspalveluista (Wolt, Foodora ym.), vai verkossa toimivasta tilausjärjestelmästä (P-O), jossa jokainen ravintola on oma erillinen "E2E-yksikkönsä", eikä eri toimijoiden välillä ole mitään yhteyttä.

Ainakin Tampereella about 95% pizzakebuloista näyttää olevan Pizza-Onlinessa, joten muu kuin itse verkkopalvelun toimivuuden tarkastelu, on itse asiassa ravintoloiden suoraa vertailua.

Mutta ihan miten vaan.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 512
Nimenomaan keskustelun rajauksen kannalta sillä on paljonkin merkitystä, puhutaanko toimituspalveluista (Wolt, Foodora ym.), vai verkossa toimivasta tilausjärjestelmästä (P-O), jossa jokainen ravintola on oma erillinen "E2E-yksikkönsä", eikä eri toimijoiden välillä ole mitään yhteyttä.

Ainakin Tampereella about 95% pizzakebuloista näyttää olevan Pizza-Onlinessa, joten muu kuin itse verkkopalvelun toimivuuden tarkastelu, on itse asiassa ravintoloiden suoraa vertailua.

Mutta ihan miten vaan.
Hyvin argumentoitu. Poistin otsikosta pizza-onlinen.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Foodoras ilmasia kuljetuksia nyt. Kuinkahan kauan mahtaa olla?
Näköjään edeleenkin, kun sain burgerkingistä 10€:llä 10 hampurilaista kotiin :rofl: ihmettelen vaan sitä, että miten tuo on kannattavaa? Euron hampurilaisia tuoda kotiin asti :D Toki 10€ ostoraja foodorassa, mutta aika pienet katteet tuossa puuhassa? Tuli vielä suht nopeestikin.
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Yhtäkkiä soi ovikello ja kun katoin ovisilmästä niin Woltin kassia kantava heppu vilahti takasin hissiin ja oven takana sapuskat. Mitään en ole tilannut, mahtaa sitä vituttaa kenen nuo on..
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
278
Foodorassa ärsyttää, kun ei ennen tilausta voi tietää milloin ruoka toimitetaan. Kaikki näyttää aluksi hyvältä, kun tilaus on tehty, mutta jo minuutin sisällä ravintola merkkaa, että ruokaa valmistetaan ja toimitusajaksi muutetaan 1,5 tuntia. Tilausta ei voi perua "Valitettavasti emme enää voi perua tilaustasi, sillä ravintola on aloittanut jo sen valmistamisen. "

Ruokaa mukamas valmistetaan yli tunti. Toimitus tulee 20 min sisällä, kun ruoka lähtee liikkeelle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Mitenköhän nämä eri kuljetuspalvelut selviävät jos tilauksessa on kuumia ja kylmiä tuotteita mukana? Meneekö kaikki samaan kassiin kuten epäilen vai onko niillä mahdollisuus laittaa ne eri lokeroihin tms?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Mäkkäri pakkaa kylmät ja kuumat eri pusseihin ja jää lähetin vastuulle pitää ne erillään kuljetuksen aikana. Sanoisin, että yleensä nämä ovat samassa laukussa vierekkäin, mutta maltillisen kestoisella kuljetusmatkalla asialla ei ole väliä. Subway taas pakkaa kylmät juomat ja kuumat patongit samaan pussiin, mikä on erityisen ärsyttävää hyvin lämpöä imevän alumiinisen juomatölkin kanssa.
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
712
Hyviä palveluja joissa saa käyttöön ilmaiseksi mahdollisuuden vastaanottaa tekstiviestejä että saa käytettyä Foodoran uuden tunnuksen etuja useasti?
Ei tuntunu toimivan silleenkään, oli
1) eri nettiyhteys
2) eri laite
3) eri foodora-tunnus
4) eri sähköposti, nimi, osoite, puhelinnumero jne
Koodi on vain uusille asiakkaille
??
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
712
Kyllä kaikki noista saa olla samaa jos eri puhellinnuneri ja sähköposti niin ainakin toimii mutta nuo netin ilmaisnumerot on vaan kaikki kielletty.
No minä tein äsken kaksi uutta tunnusta vanhempieni numeroilla (eivät ole käyttäneet) ja uusilla sähköposteilla, lisäksi vielä kokeilin eri laitteita ja mobiilinettiä. Jostain mystisestä syystä se tietää sen olevan minä, ja kumpikaan tunnus ei toimi. Puhelinnumerot on varmennettu heti tunnus tehdessä, sähköpostit ihan uusia.
 
Liittynyt
16.03.2021
Viestejä
56
No minä tein äsken kaksi uutta tunnusta vanhempieni numeroilla (eivät ole käyttäneet) ja uusilla sähköposteilla, lisäksi vielä kokeilin eri laitteita ja mobiilinettiä. Jostain mystisestä syystä se tietää sen olevan minä, ja kumpikaan tunnus ei toimi. Puhelinnumerot on varmennettu heti tunnus tehdessä, sähköpostit ihan uusia.
Jos algoritmi on asialla, niin joskus saattaa auttaa, kun ensin suljet bt ja gps, sekä käy unohtamassa wifi verkon. Mainostunnuksen nollauskin auttaa joskus.
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
712
Jos algoritmi on asialla, niin joskus saattaa auttaa, kun ensin suljet bt ja gps, sekä käy unohtamassa wifi verkon. Mainostunnuksen nollauskin auttaa joskus.
Onhan tuo vaikea käsittää. Ei kai se niin väärinkään ole, kun kymmeniä vuosia käytössä olleet aidot puhelinnumerot kyseessä. Ekaa kertaa tilatessa. Jos puhelinnumero käsitetään eniten yhdeksi henkilöksi. Olis vaan pitänyt vaivata niitä enemmän ja pyytää tilaamaan minulle, nyt ei luultavasti toimi enää silleenkään.

BT aina kiinni, GPS:n sulku ei auttanut. Eikä nettilaitteen resetointi. Tosiaan oli ihan neitsyt tabletti myös kyseessä foodoran suhteen. Wifi verkon unohdus ei auttanut. Mainostunnushommiin pitää perehtyä, mutta nyt ei jaksa enempää.
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
712
Android-emulaattorilla lopulta onnistui tilata alennuksella toistamiseen. Toimivista numeroista minulla ei ole mitään tietoa. Itse en taida niihin ryhtyä, mutten myöskään tuomitse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Onko muiltakin Foodora vain yksinkertaisesti nyysinyt rahat ja täysi hiljaisuus heidän suunnasta? Siihen nähden miten paljon palvelusta puhutaan niin aika jännä tapaus.
Keskiviikko iltana tilasin ruokia ja tuli pizzerialta ilmoitus että joutuu perumaan tilauksen (Vähän outo kun sulkemiseen tunti ja risat, mutta liekkö tuolla 14€ alennuksella jotain tekemistä :hmm:) niin olin heti Foodoraan yhteydessä heidän Tuki sivultaan, ei minkäänlaista vastausta. Nyt kun Googlettelin niin en tosiaan ainut ole ollut, joskaan ei mitään luotettavimpia lähteitä nuo mitä Google löytää.
Miten tehdä jos Foodora ei vastaa vaikka nyt kaksi kertaa olen pistänyt tukipyyntöä? Ei kuitenkaan pieni tilaus ollut.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Onko muiltakin Foodora vain yksinkertaisesti nyysinyt rahat ja täysi hiljaisuus heidän suunnasta? Siihen nähden miten paljon palvelusta puhutaan niin aika jännä tapaus.
Keskiviikko iltana tilasin ruokia ja tuli pizzerialta ilmoitus että joutuu perumaan tilauksen (Vähän outo kun sulkemiseen tunti ja risat, mutta liekkö tuolla 14€ alennuksella jotain tekemistä :hmm:) niin olin heti Foodoraan yhteydessä heidän Tuki sivultaan, ei minkäänlaista vastausta. Nyt kun Googlettelin niin en tosiaan ainut ole ollut, joskaan ei mitään luotettavimpia lähteitä nuo mitä Google löytää.
Miten tehdä jos Foodora ei vastaa vaikka nyt kaksi kertaa olen pistänyt tukipyyntöä? Ei kuitenkaan pieni tilaus ollut.
Teet poliisin internetsivujen kautta rikosilmoituksen.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Teet poliisin internetsivujen kautta rikosilmoituksen.

Toivottavasti ei joudu mutta hyvä tietää että näinkin helposti hoituu, tuli huomattua myös että Foodoralla on tasan yksi tähti Googlen arvostelu palvelussa, harmi, aikoinaan Pizza Online oli kova sana mutta taisi palvelu heikentyä urakalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Onko niin, että Pizza-Onlinen aikaan ravintolat ajoivat kaiken itse mutta nykyään Foodoran aikana kuljetukset on joukkoistettu Foodoran kuskeille? Se selittää ainakin tason heikkenemisen. Sekin tietysti vaikuttaa toimitusaika-arvioihin ja todellisiin aikoihin jos/kun tilaushetkellä ei ole tiedossa kuka kuski kuljettaa, milloin hän noutaa jne.

Kannattaa suosia ravintoloiden omia tilausjärjestelmiä mikäli mahdollista, säästyy rahaa ja vaivaa kummaltakin osapuolelta. Tai sitten tilaa ihan soittamalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 304
Siirryin Tampereella Pizza-onlinestä pois heti kun paikallinen suosikkipaikka avasi oman tilauskanavan netissä. Maalaisjärjellä ajateltuna näin maksusta jää enemmän ravintolalle. Wolttia on tullut nyt käytettyä, kun tajusin että jos kansainväliset suursijoittajat haluavat tukea perheemme ruokailua, niin miksipä en ottaisi tarjousta vastaan. Lisäksi kuljetusmaksu on meillä yleensä 1.90€ luokkaa. Jää pieni summa varaa laittaa tippinä kuskille.

Woltilla toimii kyllä systeemi hienosti. Kartalla voi seurata missä lähetin auto kulkee ja arviot toimitusajasta päivittyvät usein ja ovat melkoisen tarkkoja täälläpäin. Lisäksi jos porukalla on Finnairin lentopisteitä, ja korona on saanut mielen muuttumaan kaukolomien suhteen pysyvästi, niin Finskin kaupassa saa pisteillä ostettua Woltin lahjakortteja.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Wolt tosiaan laajeni länsi-Tampereelle ja Nokialle, mutta vasta kerran tilattu pizzat sen kautta.

Foodorahan tänne kuljettaa myös öisin.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Usein ei tule foodoraa käytettyä, mutta jokaisella kerralla tuntuu olevan joku ongelma. Tilasin naughty burgerista kolme ateriaa, joita odotettiin sitten yli 2h. Lopulta lähetti tuo tilauksen, joka oli ilmeisesti tarkoitettu jollekin toiselle, koska toimitti vain yhden aterian sisältävän kassin. Kiva siinä kovassa nälässä alkaa selvittelemään asiaa ja lopputuloksena, että palauttavat rahat, uusintatoimitus ei syystä taikka toisesta onnistunut ja nyt sitten 3h myöhemmin laitetaan itse ruokaa. Aiemmalla kerralla kerroin lähetille ajo-ohjeita ja silloinkin meni aterian saamisessa paljon ilmoitettua kauemmin.
 
Liittynyt
16.03.2021
Viestejä
56
Foodoraa tulee kerran kuukaudessa käytettyä, eikä ole mitään ongelmia vielä ollut, onneksi :)
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
282
Piti juuri kommentoida että +50 Wolt-tilausta takana eikä suurempia ongelmia ole ollut. Kerran thai-ravintola toimitti ateriasta kasvisversion lihan sijaan mutta asiakaspalvelu hyvitti hinnan ja ruoka maistui silti ihan hyvältä. Toisen kerran lähetti jätti tilauksen naapurin oven taakse, mutta se löytyi heti kun koputusta oveen ei kuulunut vaikka lähetys oli kuitattu toimitetuksi.

Hetki sitten tapahtui ensimmäinen virheellinen toimitus, oven takaa löytyi väärällä nimellä oleva kassi ja siellä subi-wrappien sijaan jonkun toisen patonki. Nimissä kolme ensimmäistä kirjanta olivat samoja joten siinä oli ehkä erehtymisen syy, mutta tekisi silti mieli huutaa päin naamaa "TARKKUUTTA!" kuin armeijassa ikään. No Woltin asiakaspalvelu reagoi heti ja tarjosi joko hyvitystä tai uudelleentoimitusta. Katsotaan meneekö toisella kerralla subit oikeisiin osoitteisiin...

[edit] Toisella yrityksellä oikeat ruoat saapuivat, plussaa Woltin asiakaspalvelulle, kuriireille tarkkuusharjoituksia!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Foodora lähetti oikein sähköpostilla spämmiä -50 % tarjouksista. Ohjelmassa näkyy myös erillinen mainos Burger Kingin Steakhouse-hampurilaisesta -50 %:lla. Sitten kun menun avaa tarjouksen kautta, ei näy mitään alennusta missään. Sama homma monen muun ravintolan kohdalla, joilla piti olla tarjouksia. Hesburgerilla näkyy menussa Tarjous-kategoria, ja tiukat tarjoushinnat ovat: iso kerrosateria ennen 9,60 e, nyt vain 9,60 e; iso mega-ateria ennen 11,70 e, nyt vain 11,70 e ja juustohampurilainen ennen 2,60 e, nyt vain 2,60 e. o_O
 
Liittynyt
13.08.2020
Viestejä
34
Foodora lähetti oikein sähköpostilla spämmiä -50 % tarjouksista. Ohjelmassa näkyy myös erillinen mainos Burger Kingin Steakhouse-hampurilaisesta -50 %:lla. Sitten kun menun avaa tarjouksen kautta, ei näy mitään alennusta missään. Sama homma monen muun ravintolan kohdalla, joilla piti olla tarjouksia. Hesburgerilla näkyy menussa Tarjous-kategoria, ja tiukat tarjoushinnat ovat: iso kerrosateria ennen 9,60 e, nyt vain 9,60 e; iso mega-ateria ennen 11,70 e, nyt vain 11,70 e ja juustohampurilainen ennen 2,60 e, nyt vain 2,60 e. o_O
Mulla ei löydy koko ravintoloita listalta jos valitsee noudon. Ilmeisesti täällä myyvät vaan kuljetuksella Foodoran kautta ja veikkaan että tarjoukset on voimassa muuallakin vain kotiinkuljetettuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Ihan huomiona noista esim Foodoran tarjouksista että jokaisessa ketjun ravintolassa ei ole samat tarjoukset voimassa.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
360
Foodorasta kaksi kertaa tilannut ja molemmilla kerroilla ongelmia. Se on paha näiden ruokatoimituspalvelujen kanssa kun yleensä sitä tilaa nälkäisenä, niin virheidensietokyky on kohtuullisen matala.

Ekalla kerralla tilasin Android-appsin kautta, piti maksaa MobilePayllä. Foodora avasi MobilePayn mikä piti päivittää ennen kuin pääsi maksamaan. Tästä sitten ilmeisesti Foodoran appsi ei tykännyt, vaan jäi odottamaan ikuisesti vanhan MobilePayn maksua. Onneksi oltiin lähellä ravintolaan, niin mentiin kysymään ja tilaus oli kyllä mennyt läpi mutta appsi oli ihan jumissa.

Toisen kerran tilasin selaimella, käytin etukoodin, yritin maksaa verkkopankilla ja heitti erroria. Etukoodi hävisi eikä tilaus mennyt läpi. Sitten yritin ottaa yhteyttä tukeen, mutta ensimmäinen linkki johti 404:een ja toinen oli vain joku hämäyslinkki (javascript:void()) mikä ei avannut mitään. Maksoin sitten luottokortilla, niin onneksi maksu meni läpi, mutta etukoodi hävisi. Onneksi myöhemmin hyvittivät sen. Kuulemma etukoodi häviää 15 minuutiksi jos maksu epäonnistuu... mikä järki, eihän kukaan jää vartiksi odottamaan vaan kokeilee tietysti heti uudestaan!?

Ei kyllä kärsivällisyys kestä kolmatta nälässä tehtyä pieleen mennyttä tilausta :cautious:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom