Ravintolaruoan toimituspalvelut (Wolt, foodora, pizza-online, ...)

Viestiketju alueella 'Ruoka & juoma' , aloittaja kaarlos, 02.11.2018.

  1. kaarlos

    kaarlos

    Viestejä:
    216
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Avataanpas ketju aiheesta kun ei näytä vielä palstalta moista löytyvän. Minkälaisia kokemuksia io-techiläisillä on näistä ruoan toimituspalveluista?

    Itse on tullut pizza-onlinea käytettyä vuosien saatossa varsin paljon, mutta nyt Woltin markkinoille tulon myötä on entistä enemmän tullut tilattua heidän kautta erilaista ruokaa. Ihan mukava kun saa kebabin ja pizzan rinnalle jotain vaihtelua niinä hetkinä kun ruoanlaitto ei itselle maistu.
     
  2. apek

    apek

    Viestejä:
    489
    Rekisteröitynyt:
    02.04.2017
    Pizza-onlinea on tullut käytettyä vuodesta 2012. Näköjään 257 kertaa. Ei koskaan mitään ongelmaa pizza-onlinen puolella ja vain pari kertaa ravintolan puolella (väärä annos).

    Wolttia olisi ihan kiva käyttää, mutta eipä sitä täällä idässä vielä ole.
     
  3. aMiqqo

    aMiqqo

    Viestejä:
    32
    Rekisteröitynyt:
    15.04.2017
    Itse haluaisin tuota Wolttia kokeilla mutta harmittavasti kotipaikka jää n. 500 metrin päähän kuljetusalueen ulkopuolelle. On se tarkkaa.

    Pizza-onlinea tullut käytettyä ilman ongelmia. Sieltä bongannutkin hyvän raflan mikä tuo mm. Intialaista sapuskaa kotiin asti.
     
  4. kaarlos

    kaarlos

    Viestejä:
    216
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Itse tuli foodorasta tilattua ekaa kertaa perjantaina kun oli ilmaiset toimitukset, mutta tuli aivan tolkuttoman hitaasti. 20min tilauksesta oli ruoka valmista, mutta saapui huoneenlämpöisenä about 1.5h päästä tilauksesta. Hyvittivät sentään 4 euroa.

    Edit: Normaalisti Woltilla tulee ~35-45min tilauksesta ovelle safkat.
     
    Viimeksi muokattu: 04.11.2018
  5. Rokka

    Rokka

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    04.03.2017
    Woltista ja Foodorasta tulee molemmista tilattua työpaikalle lounasta pari kertaa viikossa. Suurempia ongelmia ei kummankaan kanssa ole ollut, kerran (thai) ravintola toimitti annoksesta kasvisversion vaikka tilaus oli tehty naudanlihalla, reklamaatio asiasta Foodoran meiliin ja parin tunnin päästä asiakaspalvelija ilmoitti korjanneensa laskua ja hyvitti väärän annoksen kokonaan. Pari kertaa ruoka on viipynyt matkalla niin että se on saapunut haaleana, varsinkin pizzan tuntuvat jäähtyvän nopeasti. Woltti antoi kylmästä pizzasta hyvitykseksi 5 euron tokenin kun viitsi valittaa.

    Toinen ongelma on että satunnaisesti molemmat palvelut ilmoittavat että uusia tilauksia ei juuri nyt oteta koska aiempia on niin paljon toimituksessa. Eli toisinsanoen kummallakaan ei ole tarpeeksi kuljettajia hoitamaan ruuhkahuippuja. Muuten toimitukset ovat yleensä ripeitä eli n. 25-45 minuutin sisällä tilauksesta.

    Heikoin lenkki onkin kuljettajat jotka eivät välttämättä osaa ollenkaan suomea ja näin toimitusohjeet ja opasteet paikanpäällä jäävät lukematta. Toimituspaikka ei ole ehkä helpoin mahdollinen koska rakennus on iso ja sisältää kaksi erillista toimistokompleksia joilla ei ole numeroita vaan nimet. Lisäksi ilmaisia asiakasparkkipaikkoja ei ole ja alue on täynnä ajo/pysäköinti kielletty merkkejä. Yleensä ruuan saakin nopeiten kun menee ulko-ovelle vastaan ja yrittää saada lähestyvän kuljettajan huomion.

    Tilastollisesti Foodora saa annoksen toimiston ovelle asti useammin, ja koska Foodora kertoo lähetin etunimen niin siitä voi jo päätellä kannattaako lähteä ulos vastaan. Tämä on harmi sillä Woltin webbisivu/appsi on käyttökokemukseltaan Foodoran vastaavia parempi parempi.

    Ilmeisesti kuljettajien vaihtuvuus on molemmilla myös melko suurta sillä lähes aina tuntuu että asialla on joku uusi kaveri.