Raudanhimo

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Taas läks jimms:ille pikkutilaus vetämään.Jos ei vaaksalla mittailut menneet pieleen(???)niin saisi tuon 3.5" kovojen kelkan
sopimaan takaisin koteloon,ja vesileikitkin sopivat siellä olemaan.Eikä nas:ia tarvikkaan laittaa.Vielä:confused2:
 

uce

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
228
Hieno ketju tämä kyllä :D Itse olen himoinnut uutta näyttistä jo jonkin aikaa, koska 290x ei tahdo _aina_ riittää 1440p/60hz. Päätin kuitenkin lujasti, että en vaihda ennen kuin vega julkaistaan. Säätämään kuitenkin piti päästä, niin tuli otettua viimeisetkin kellot ulos tuosta 290x:stä 1100/1300 core/muistit ja jäähyksi tuli hankittua, kun halvalla sai, Kraken g10 + corsair h55. Miellyttävän hiljainen setti jopa tälle kiukaalle. Toivottavasti sopii seuraavallekkin kortille suoraan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Hieno ketju tämä kyllä :D Itse olen himoinnut uutta näyttistä jo jonkin aikaa, koska 290x ei tahdo _aina_ riittää 1440p/60hz. Päätin kuitenkin lujasti, että en vaihda ennen kuin vega julkaistaan. Säätämään kuitenkin piti päästä, niin tuli otettua viimeisetkin kellot ulos tuosta 290x:stä 1100/1300 core/muistit ja jäähyksi tuli hankittua, kun halvalla sai, Kraken g10 + corsair h55. Miellyttävän hiljainen setti jopa tälle kiukaalle. Toivottavasti sopii seuraavallekkin kortille suoraan.
Selvää säästöä! :)

Itsellä olisi yksi 240mm AIO ylimääräisenä, ehkä sillä saisi RX 480 kortista kanssa viimeiset mehut irti ennen Vegaa.
 

luujauho

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
148
Tekisi mieli päivittää DDR4 muistit 2400MHz -> 3200MHz, mutta tällä hetkellä muistien hinnat ovat niin suolaiset, että järki voittaa himot.
 

Zimeon

Chairman Meow!
Tukijäsen
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
340
Isompaa näyttöä, semmosta kaarevaa 34" kuolannut. Taitaa vaan tulla kalliiksi kun pitää varmaa uus näyttis kans ostaa *sigh*
Niinhän siinä sit kävi että edessä komeilee 34" Dell Ultrasharp näyttö, ku nyt hyvä löytyi sopu hintaan. Hieman on totuttelemistä tähän 21:9 kuvasuhteeseen. Joku vois tuon mun NAS:in ostaa pois niin saa tämän rahoitettua :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Niinhän siinä sit kävi että edessä komeilee 34" Dell Ultrasharp näyttö, ku nyt hyvä löytyi sopu hintaan. Hieman on totuttelemistä tähän 21:9 kuvasuhteeseen. Joku vois tuon mun NAS:in ostaa pois niin saa tämän rahoitettua :kahvi:
Onko totuttelua hyvässä vai huonossa? Itse en osaa millään päättää olisiko seuraava näyttö 27" (tai kenties 32") 16:9 vaiko kenties tuollainen 34" 21:9. Jotenkin kun katsoo kaupassa niitä niin näyttävät turhan matalilta kuvan suhteen mutta totuudessahan sitä korkeutta on karvan verran enemmän kuin 27" perinteisessä.. Periaatteessahan tuollaisella 34":llä voisi lopettaa kahden näytön setupin mutta toisaalta osaisiko sitä (ja on siinä omatkin huonot puolensa siltikin ja noin leveällä on varmaan nihkeä laittaa toista viereen).
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 106
Ratkesin, uusi kotelo (Bitfenix Shogun) ja pari tuuletinta lähti tilaukseen. :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 308
Niin ratkesin minäkin. Asuksen Z270+7700k+16GB DDR4:ää lähti juuri tilaukseen. Ryzeniä lähdin ostamaan, mutta vanhasta tottumuksesta Intelin kamat sinne koriin päätyi. Vuoden päästä sitten kadutaan, kun pelit käyttää kahdeksaa ydintä ja kone on mopo. Cinebench-listallakaan ei juhlita; hyvä kun pääsee keskivertotulosten sakkiin, jos sitäkään, kun Ryzenit jyrää. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Niin ratkesin minäkin. Asuksen Z270+7700k+16GB DDR4:ää lähti juuri tilaukseen. Ryzeniä lähdin ostamaan, mutta vanhasta tottumuksesta Intelin kamat sinne koriin päätyi. Vuoden päästä sitten kadutaan, kun pelit käyttää kahdeksaa ydintä ja kone on mopo. Cinebench-listallakaan ei juhlita; hyvä kun pääsee keskivertotulosten sakkiin, jos sitäkään, kun Ryzenit jyrää. :)
Tai sitten Intel julkaisee i7-8700K:n elokuussa, jossa on 6c/12t ja maksaa 400€. Sitten voi ärsyttää..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 308
Tai sitten Intel julkaisee i7-8700K:n elokuussa, jossa on 6c/12t ja maksaa 400€. Sitten voi ärsyttää..
No sekin vielä! :D Ei vaan, eihän koskaan ole hyvä hetki ostaa mitään uutta, kun kehitys on alati jatkuvaa. Ompahan kerrankin edes hetken näytönohjain ja prosessori samassa kastissa (7700k&1070gtx). Yleensä jompi kumpi on aina ollut selvästi heikompi. Josko nyt malttaisi pitää saman setin Corsairin RMx:n takuun loppuun asti (vielä 9,5v jäljellä). :D

edit: ja tulipa selvyys Battlefieldin mitäänsanomattomaan teholisään 780 gtx:stä 1070 gtx:ään siirtyessä. Geforce experience optimoi pelin niin, että resolution scale nousi 150:een. Jo rullailee paremmin kun tuota vähän laski. Saapi nähä, onko kabylake-setti kohta myynnissä ja ivy saakin jäädä omaan käyttöön. Saksaan asti ei jaksa alkaa noita tavaroita palautteleenkaan.:D
 
Viimeksi muokattu:

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
i5-4690k setti purettuna,i7-7700k setti käytössä ja mielessä pyörii lian li pc-011 koppa hardline customloopilla.Ehkäpä rytsölällä varustettuna.:rolleyes:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Monta vuotta olin seesteinen enkä ostanut mitään. Nyt on nippelihulluus iskenyt todenteolla. Alkoi siitä että sain halvalla kaverilta i5-3450 emoineen ja 16GB muisteineen koneeseen kun möin vanhat AMD-kamat pois. Siitä lähti mopo käsistä. Ensin Fractal Design Define R5 ja Macho Rev.b. Sitten piti laittaa peleille lisää tilaa 500GB Sampan SSD. Ja hetki sitten ostin Asuksen Strix 1060:n ja HTC Viven. Meni 20 vuoden konebudjetti kuukaudessa... Nyt kattelen tota Viven langattomaksi tekevää kikkaretta joka pitäisi tulla kohtsillään markkinoille. Ja i7-3770 prossuja... Ja... Ei tää lopu millään.
 

lapa

aka lapawich
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Mindstarissa olisi Zotac 1080 AMP 499.9€. Lukee, että free shipping mutta eiköhän ne tänne härmään siitä jotain veloita. Siellä on näkynyt myös KFA:n 1080 ja sen hinta oli muistaakseni 479.

Nyt kun olen näitä himoissani hetken kyttäillyt niin liekö hinnat vielä tästä tippuu sitten kun Vegat ilmestyy. Muutamalla kympillä edes, mitä luulette?

edit:Sonderangebote im MindStar
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
20e taitaa noi postit olla Mindfactorylta. Verolisää ei tule.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Mindstarissa olisi Zotac 1080 AMP 499.9€. Lukee, että free shipping mutta eiköhän ne tänne härmään siitä jotain veloita. Siellä on näkynyt myös KFA:n 1080 ja sen hinta oli muistaakseni 479.

Nyt kun olen näitä himoissani hetken kyttäillyt niin liekö hinnat vielä tästä tippuu sitten kun Vegat ilmestyy. Muutamalla kympillä edes, mitä luulette?

edit:Sonderangebote im MindStar
Ehkä tippuu, tai sit ei, mutta siihe mennessä oot nyt ostamalla kortilla kuitenki pelaillut 1-2kk, joten 20e siitä tuski iha mahoton ajatus.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
127
Raudanhimoissaan tuli päivitettyä näyttis, KFA2 merkin 1070. 400€ joku cdonin tarjous. :geek:
 

lapa

aka lapawich
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
46
Juuri nyt Mindstarissa KFA2 1080 460€ ja postithan siihen sitten tulee.
:nb:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 610
R5 paketti ostettu 2 viikkoa sitten ja nyt tuli i7 tarjous. Ei tää helppoa ole. Jos saan rahat palautuksessa vaikka ei ole prossulle ja muistille omia paketteja niin voi olla että raudanhimo on liian suuri.

Itse vielä pelkästään pelailen ja monesti vielä ARMA ja sun muita yhden säikeen pelejä niin toisi mukavasti boostia:vihellys:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Nyt iski sitten raudanhimo pahasti.
Viimevuonna kun AMD FX 8320@4.7GHz pöytäkoneeni asuksen emo sano poks niin sen jälkeen olen käyttnyt Thinkpad T420 ja T430 läppäreitäni kaikkeen mahdolliseen. Mutta kun ei noilla pelata mitenkään hienosti, joten nyt alko uuden quaken kanssa himoittamaan uusi peli/video editointi kone.
Mutta kuten normaalisti tämähän karkasi aivan käsistä.

Menee nimittäin nyt sitten Windows Servu koneenikin uusiksi jossa siis tuo AMD FX prossu tällä hetkellä on ei niin mahtavan Asrockin emon kanssa (tässä yhdistetty oma ja rouvan ex pöytäkoneet yhdeksi). Näytönohjaimena XFX R9 270 mikä on pikkasen liikaa serverille mutta oli vähävirtaisin kortti mikä hyllystä löyty kun Radeon HD 5770, Radeon HD 6870 taikka R9 290 kuulostivat vielä tyhmemmiltä vaihtoehdoilta. Joten virrankulutus on vähän mitä on.

Eli Windows Servuun ostin ebaysta Gigabyten B75 mATX emon ja Intel i5 2390T 35W prossun. Joten saadaan virrankulutus kuriin prossun ja näytönohjaimen kohdalla. Sitten Amazonista tuohon vielä Asuksen AC langaton verkkokortti erillisella anteenni pakalla.
Kun idea olisi että tuo hoitaisi myös reitittimen hommat. Kun ennestään löytyy jo 4 porttinen intel gigabittinen verkkokortti.
Sen jälkeen tässä oleva XFX 750W poweri siirtyy takaisin pääkoneen käyttöön ja tähän tulee hyllystä löytyvä CoolerMasterin 550W poweri.

Peli/video editointi koneeksi olisi muodostumassa kasa vanhaa rautaa mitä löytyy ja sitten jokunen uudempi osa.
Alkuperäinen idea oli Ryzeni mutta muistin hinnat ovat taivaissa joten mennään DDR3 raudalla joten servusta otan 24Gigasta 16Gigaa tähän koneeseen.
Emona LGA 2011 mATX emo jonka löysin ebaystä edullisesti.
Prossuksi tulee 8-ytiminen 16-säikeinen Xeon (mikä malli riippuu vähän siitä saanko täältä kauppapaikalta tuon yhden vai joudunko tilaamaan ebaystä).
Näytönohjaimena sitten hyllystä löytyvä PowerColorin R9 290.
Amazonista tilasin Crucialin 525Gigan SSD näin aluksi.
Prossu jäähyksi hyllyssä oleva Noctua NH-D15 johon toivosttavasti minulla löytyy vielä Intelin kiinnitys tarvikkeet kun hyllyssä on pussi mihin olen laittanut kolmen eri noctua jäähyn tarvikkeet sekaisin.
Kopaksi tuossa tyhjänä nököttävä Bitfenixin mATX koppa missä aikaisemmin oli rouvan pöytäkone (Phenom II X6 + Asrockin emo).
Jossa myös kasa (4) Corsairin tuulettimia kiinni mutta eihän tuossa tulevassa emossa ole kuin yksi kotelo tuuletin paikka.
No tuli sitten tilattua takapaneelin laitettava 4 tuulettimen säätöpalikka.

Sitten vielä huvikseen tilasin tuonne prossu kokoelmiin kaksi lga 1366 xeon prossu kun maksoivat oikein 8€/kpl. Ehkä joskus keksin niille käyttöä tai sitten en...

Mutta tämmöstä tällä kertaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 959
Täällä odotellaan X299-kamojen julkaisua ensi kuussa ja katsoo sitten mitä osaa tilin saldo kestää. Ehkä i9-7900X ja Rampage-sarjan emo jos sellainen julkaistaan...
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845

Nyt kyllä muodostui himot liian suuriksi ja tilaukseenhan se lähti :nb:

Useampi suomikauppa laskenu hiljattain hintaa ~590€ -> ~450€, mutta tuli toi silti halvemmaksi. Suomalaisella Kasuplanilla on 432€ posteineen ;) Eipä oo G-sync enää kauheen kallis, vaikka extraa maksaakin vrt. Fsync
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Nyt kyllä muodostui himot liian suuriksi ja tilaukseenhan se lähti :nb:

Useampi suomikauppa laskenu hiljattain hintaa ~590€ -> ~450€, mutta tuli toi silti halvemmaksi. Suomalaisella Kasuplanilla on 432€ posteineen ;) Eipä oo G-sync enää kauheen kallis, vaikka extraa maksaakin vrt. Fsync
Ei olis kyllä pahanhintainen. Itse olen ihmetellyt jo noita Suomikauppojenkin hinnoitteluja. Esim. Jimmssillä "pikkuveli" S2417DG 459€ ja "isoveli" S2716DG 649€. Aika kalliita tuumia, kun 24" -> 27" maksaa melkein 200€. Vai jäikö multa huomaamatta jotain? Kun itselläni olisi peräti sellainen muistikuva, että tuo pikkumalli olisi "parempi" (ainakin uudempi & kellottuu 165Hz).
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Ei olis kyllä pahanhintainen. Itse olen ihmetellyt jo noita Suomikauppojenkin hinnoitteluja. Esim. Jimmssillä "pikkuveli" S2417DG 459€ ja "isoveli" S2716DG 649€. Aika kalliita tuumia, kun 24" -> 27" maksaa melkein 200€. Vai jäikö multa huomaamatta jotain? Kun itselläni olisi peräti sellainen muistikuva, että tuo pikkumalli olisi "parempi" (ainakin uudempi & kellottuu 165Hz).
Juu on parempi. 27:ssa tais olla myös jotain ongelmia, jotka lienee jo korjattu, mut en kans oikeen ymmärrä hintaeroa ja pärjäilen kyllä ilman paria lisätuumaa... :wtf:
Vähän 27"-mallia vastaava XB271HUA CDON:illa 512€.
Mun mielestä S2716DG-mallin hinnan viilausta pyydettin Jimmsiltä, jolloin siitä lähti ehkä kymppi pari ja S2417DG:stä 130€ :rofl: Multitronic myös laskenut hintaa eilen/nyt yöllä.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 610
No huhhuh toi voisi jopa korvata Benq xl2411z. Nyt kun omistaa gtx 1080 niin g-sync olisi varmaan aika 5/5 kokemus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
No huhhuh toi voisi jopa korvata Benq xl2411z. Nyt kun omistaa gtx 1080 niin g-sync olisi varmaan aika 5/5 kokemus.
Jos 24" riittää niin kyllä tuo on mielestäni aikas hyvä näyttö juuri GTX1080:lle, G-sync + 144p sopii tuolle varmasti hyvin. Värienkin pitäisi olla BenQ:n verrattuna paremmat.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 610
Jos 24" riittää niin kyllä tuo on mielestäni aikas hyvä näyttö juuri GTX1080:lle, G-sync + 144p sopii tuolle varmasti hyvin. Värienkin pitäisi olla BenQ:n verrattuna paremmat.
Voi olla että seuraava näyttö on juuri 27" niin tulisi sitäkin kautta "parannusta". Katsoo sitten kun oikeasti tarvii ;) vaikka raudanhimo threadissa ollaankin
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
362
Juu on parempi. 27:ssa tais olla myös jotain ongelmia, jotka lienee jo korjattu, mut en kans oikeen ymmärrä hintaeroa ja pärjäilen kyllä ilman paria lisätuumaa... :wtf:
Vähän 27"-mallia vastaava XB271HUA CDON:illa 512€.
Mun mielestä S2716DG-mallin hinnan viilausta pyydettin Jimmsiltä, jolloin siitä lähti ehkä kymppi pari ja S2417DG:stä 130€ :rofl: Multitronic myös laskenut hintaa eilen/nyt yöllä.
Tämähän on tosiaan ihan käytöstä kiinni. Oma mielipide on että 27" ja 1440p on match made in heaven. 24" kanssa en oikein tuntunut saavan hyötyä lisäpikseleistä siinä missä 27" kanssa tuntuu että työpöytä ei lopu milloinkaan - ne on oikeasti isot 3 tuumaa! Mutta suuren suuri osa käytöstäni on kyllä ohjelmointia ja sen sorttista toimintaa jossa luonnollisesti on monta ikkunaa auki vierekkäin ja allekkain - 24" kanssa homma meni kovin pieneksi. Puhtaassa pelikäytössä varmaan 24" ajaa asiansa mutta itse en kykenisi enää palaamaan siihen. Tosin eikö se aina niin ole että kun johonkin tottuu niin siitä ei ole enää paluuta? :)

Viat on isoveljessä korjattu muistaakseni revision A01 kohdalla ainakin siis parempi pinnoite ja ne nukkumisvaikeudet.

Niin ja sitte jääviysklausuuri; Itsellä tässä pöydällä siis 2x 27" 1440p näyttöä joista toinen on tuo nimenomainen Delli. En voisi olla tyytyväisempi :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 308
Tämähän on tosiaan ihan käytöstä kiinni. Oma mielipide on että 27" ja 1440p on match made in heaven. 24" kanssa en oikein tuntunut saavan hyötyä lisäpikseleistä siinä missä 27" kanssa tuntuu että työpöytä ei lopu milloinkaan - ne on oikeasti isot 3 tuumaa! Mutta suuren suuri osa käytöstäni on kyllä ohjelmointia ja sen sorttista toimintaa jossa luonnollisesti on monta ikkunaa auki vierekkäin ja allekkain - 24" kanssa homma meni kovin pieneksi. Puhtaassa pelikäytössä varmaan 24" ajaa asiansa mutta itse en kykenisi enää palaamaan siihen. Tosin eikö se aina niin ole että kun johonkin tottuu niin siitä ei ole enää paluuta? :)

Viat on isoveljessä korjattu muistaakseni revision A01 kohdalla ainakin siis parempi pinnoite ja ne nukkumisvaikeudet.

Niin ja sitte jääviysklausuuri; Itsellä tässä pöydällä siis 2x 27" 1440p näyttöä joista toinen on tuo nimenomainen Delli. En voisi olla tyytyväisempi :D
Vähän menee topicin ohi, mutta kysympä kuitenkin. Millä skaalausasetuksella pidät tuota 27" 1440p näyttöä? Näin likinäköiselle 100% asetuksella kaikki on vähän turhan pientä. 32" 2k olisi itselle varmaan se ideaali (paitsi lompakolle). :D
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771

Nyt kyllä muodostui himot liian suuriksi ja tilaukseenhan se lähti :nb:

Useampi suomikauppa laskenu hiljattain hintaa ~590€ -> ~450€, mutta tuli toi silti halvemmaksi. Suomalaisella Kasuplanilla on 432€ posteineen ;) Eipä oo G-sync enää kauheen kallis, vaikka extraa maksaakin vrt. Fsync
Noniin, itse odotin varmaan pari viikkoa että ton hinta laskisi MF:ssä, kyllästyin ja laitoin tilaukseen. Tottakai se hinta laski miltei välittömästi. :shifty: No, eihän tossa tullut takkiin kun 20e. :beye:
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
@sbasil Itse käytin joskus tällä 25" U2515H:lla tota 125% winukkaskaalausta mutta otin pois kun näytti vähän turhan suttuselta, 27" 2k-näytöllä skaalaus on mulle vähän turha vaikka paskat silmät onkin. Tähän 25" tottui nopeasti, kannattaa koittaa muutama päivä ilman skaalausta jos siihen vaikka tottuisit.

Ei olis kyllä pahanhintainen. Itse olen ihmetellyt jo noita Suomikauppojenkin hinnoitteluja. Esim. Jimmssillä "pikkuveli" S2417DG 459€ ja "isoveli" S2716DG 649€. Aika kalliita tuumia, kun 24" -> 27" maksaa melkein 200€. Vai jäikö multa huomaamatta jotain? Kun itselläni olisi peräti sellainen muistikuva, että tuo pikkumalli olisi "parempi" (ainakin uudempi & kellottuu 165Hz).
Eihän noissa hinnoitteluissa ole ikinä ollut hirveästi järkeä kun tuumakoot kasvaa, ennen joulua kun ostin tämän U2515H niin maksoi 300e ja 2" isompi U2715H oli järjestään yli 500e. Jimmsillä tuo S2716DG oli pitkän aikaa 850e ennenkuin vinkkasin niille siitä että hintaa voisi vähän laskea vastaamaan kilpailijoita. :rolleyes: Nehän tosiaan pudotti hintaa 200e:llä eikä parilla kympillä niinkuin Signa sanoi. Sori tuplaviestistä, en vieläkään osaa muokata vanhaan viestiin lisää lainauksia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Ihtelle taas tuntu että 27'' qhdkin olis kaivannut skaalausta. Tuommosta 24'' uskalla etes harkita. Eniten noissa jännittää sitten se, että osaako pelit skaalata. Aika monessa missä testannut DSR resoa 4K on mennyt hudi ihan käyttökelvottomaksi. Toki kyseessä ihan eri resoluutio jo, mutta eniveis.

Hirveenä himottais tuo MSIn 1080 Ti tuohon 780e hintaan, mut ku on edellee tää fullhd koristamassa pöytää nii ei mitää järkeä. Kuukauden päästä jos laittais ton sampan qhd 144hz nii vois sitte ihmetellä, et miks en ostanu näytölle sopivaa näyttistä halvalla kun sen olis saanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
@sbasil Itse käytin joskus tällä 25" U2515H:lla tota 125% winukkaskaalausta mutta otin pois kun näytti vähän turhan suttuselta, 27" 2k-näytöllä skaalaus on mulle vähän turha vaikka paskat silmät onkin. Tähän 25" tottui nopeasti, kannattaa koittaa muutama päivä ilman skaalausta jos siihen vaikka tottuisit.



Eihän noissa hinnoitteluissa ole ikinä ollut hirveästi järkeä kun tuumakoot kasvaa, ennen joulua kun ostin tämän U2515H niin maksoi 300e ja 2" isompi U2715H oli järjestään yli 500e. Jimmsillä tuo S2716DG oli pitkän aikaa 850e ennenkuin vinkkasin niille siitä että hintaa voisi vähän laskea vastaamaan kilpailijoita. :rolleyes: Nehän tosiaan pudotti hintaa 200e:llä eikä parilla kympillä niinkuin Signa sanoi. Sori tuplaviestistä, en vieläkään osaa muokata vanhaan viestiin lisää lainauksia.
Tuossa S2716DG:ssähän on muutenkin hinta lähtenyt ns. "lapasesta" vuosien varrella, sitähän sai vaikka kuinka moneen otteeseen viimevuonna MF:ltä ~500€ ja Jimmssilläkin taisi olla 599€. Sitten tuo hirveä hintapiikki ja nyt hinta enää taas karvan verran korkeammalla kuin alunperin.

Mutta joo, hyvän hintainen tuo pienempi Dell mutta onneksi itse osaan jo sanoa, että seuraava on vähintään se 27". Sitä taas ei sitten tiedä olisiko sitä 16:9 suhteella 27" vai 32" vai kenties jotain 34-38" 21:9 tyyppistä. Joltakultahan oli nyt tulossa se 32" 1440p näyttö. PPI:ltä vastaa tismalleen samaa kuin 24" FHD eli voi monella olla "sweetspot" sekin.
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
362
Vähän menee topicin ohi, mutta kysympä kuitenkin. Millä skaalausasetuksella pidät tuota 27" 1440p näyttöä? Näin likinäköiselle 100% asetuksella kaikki on vähän turhan pientä. 32" 2k olisi itselle varmaan se ideaali (paitsi lompakolle). :D
100%. Mutta toisaalta saatan istua vähän (epäterveellisen?) lähellä näyttöä :)
Näkö on itsellä viime tarkastuksessa jokunen vuosi sitten ollut 6/6 eikä likinäköä taikka taittovirheitä. Silmät eivät ole oireilleet ( väsy, kuivuminen, särky) tämän näytön ostamisen jälkeen vaikka pitkiä sessioita tulee tihrustettua, ehkä 144Hz auttaa? Tai sitten valaistus tms muu on parempi, mene ja tiedä.
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
362
Tuossa S2716DG:ssähän on muutenkin hinta lähtenyt ns. "lapasesta" vuosien varrella, sitähän sai vaikka kuinka moneen otteeseen viimevuonna MF:ltä ~500€ ja Jimmssilläkin taisi olla 599€. Sitten tuo hirveä hintapiikki ja nyt hinta enää taas karvan verran korkeammalla kuin alunperin.

Mutta joo, hyvän hintainen tuo pienempi Dell mutta onneksi itse osaan jo sanoa, että seuraava on vähintään se 27". Sitä taas ei sitten tiedä olisiko sitä 16:9 suhteella 27" vai 32" vai kenties jotain 34-38" 21:9 tyyppistä. Joltakultahan oli nyt tulossa se 32" 1440p näyttö. PPI:ltä vastaa tismalleen samaa kuin 24" FHD eli voi monella olla "sweetspot" sekin.
Hinta on tosiaan kummasti noussut tämän vuoden puolella. Itse osuin mukavasti tuohon 2016 loppupäähän, jimssiltä 25.10.2016 631,00 €.


dell_hintakehitys.png

Mutta se täytyy sanoa että hintaan täytyy kyllä laskea mukaan kovaluu näytönohjain. Itse ostin samassa hyömyssä EVGA GTX1070 FTW:n ja täytyy sanoa että olisi ehkä kannattanut suoraan siirtyä GTX1080 -sarjaan. Suuri osa peleistä (en pelaa paljoa) pyörii kyllä niin että pääsee sinne 140fps tietämiin mutta jos vääntää tapulit kaakkoon niin kyllä se 90fps vähänkään uudemmissa peleissä on lähempänä.

Noh, langan aiheeseen palatakseni koitan pitää raudanhimoa kurissa vielä sen aikaa että inteliltä tulee uudet prosessorit ulos ja sitten varmaan ostan koko kokoonpanon uusiksi ja tällä kertaa sen pahuksen 1080*. Joskin konepaketteja kasailen melkein viikoittain jimssin sivuilta tyydyttääkseni pahinta rauta-ahdistusta ;)

(*mikä sillon sitten onkaan markkinoilla se vastaava)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Mutta se täytyy sanoa että hintaan täytyy kyllä laskea mukaan kovaluu näytönohjain. Itse ostin samassa hyömyssä EVGA GTX1070 FTW:n ja täytyy sanoa että olisi ehkä kannattanut suoraan siirtyä GTX1080 -sarjaan. Suuri osa peleistä (en pelaa paljoa) pyörii kyllä niin että pääsee sinne 140fps tietämiin mutta jos vääntää tapulit kaakkoon niin kyllä se 90fps vähänkään uudemmissa peleissä on lähempänä.
Ei kai G-syncillä varustetun näytön kanssa tartte 90fps enempää saadakkaan? Mitä virkaa on G-syncillä, jos saa tasaisesti 140fps. Namut täyteen vaan ja G-sync huolehtii kyllä hommasta, kunhan fps on vaikkapa päälle 60. Näin ainakin pitäisi. :tup:

*disclaimer: Eihän raudanhimoiselle kannata järkeä puhua, kyllähän isompi (FPS) ja kalliimpi (GPU) on aina parempaa. :geek:
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
362
Ei kai G-syncillä varustetun näytön kanssa tartte 90fps enempää saadakkaan? Mitä virkaa on G-syncillä, jos saa tasaisesti 140fps. Namut täyteen vaan ja G-sync huolehtii kyllä hommasta, kunhan fps on vaikkapa päälle 60. Näin ainakin pitäisi. :tup:

*disclaimer: Eihän raudanhimoiselle kannata järkeä puhua, kyllähän isompi (FPS) ja kalliimpi (GPU) on aina parempaa. :geek:
Tottahan tuo on. Tuntuu vaan että menee päivityssyklejä näytössä hukkaan kun ei näyttikseltä sylje ulos kuvaa tiheämmin. Ainakin voin syyttää FPS peleissä noita hukkaan menneitä framejä omasta surkeudesta ;)
Mutta juu, ei kyllä revi kuva vaikka vähän FPS:t tippuisivatkin.

Asia on juuri niinkuin disclaimerissa sanot, järki on tästä leikistä jäänyt jo vuosia sitten satojen ellei tuhansien euroliinien kanssa :D Järkiveto olisi myydä mylly, ostaa konsoli ja hoitaa joku pieni hiljainen työasema(läppäri) ja avopuolisolle jotain kivaa mutta raudanhimo elää lujana täällä (auttakaa!).

Edit: lisäys
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 106
Tottahan tuo on. Tuntuu vaan että menee päivityssyklejä näytössä hukkaan kun ei näyttikseltä sylje ulos kuvaa tiheämmin. Ainakin voin syyttää FPS peleissä noita hukkaan menneitä framejä omasta surkeudesta ;)
Mutta juu, ei kyllä revi kuva vaikka vähän FPS:t tippuisivatkin.

Asia on juuri niinkuin disclaimerissa sanot, järki on tästä leikistä jäänyt jo vuosia sitten satojen ellei tuhansien euroliinien kanssa :D Järkiveto olisi myydä mylly, ostaa konsoli ja hoitaa joku pieni hiljainen työasema(läppäri) ja avopuolisolle jotain kivaa mutta raudanhimo elää lujana täällä (auttakaa!).

Edit: lisäys
Täällä painitaan samojen "ongelmien" parissa, niin ainakin vertaistukea saat. Järkipuheesta voi sitten olla eri mieltä... :vihellys:
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Noniin, itse odotin varmaan pari viikkoa että ton hinta laskisi MF:ssä, kyllästyin ja laitoin tilaukseen. Tottakai se hinta laski miltei välittömästi. :shifty: No, eihän tossa tullut takkiin kun 20e. :beye:
Keskiviikkona tai torstaina tais juu tippua ja eilen lähti itellä tilaukseen :vihellys: Otitko btw pixel checkin?

Vähän kans pelkään työpöydän skaalautumista, mutta lähinnä pelikäyttöön toi tulee ja samankokoisen vierelle, niin ei "paremmasta"/"isommasta" tietoa... :rofl: ja on tietty kakkosnäyttö niin on siinä mulle tarpeeksi lääniä. Pari vuotta sitten kun siirryin 15" läppäristä 24" FHD:hen niin se oli aika järkyttävä muutos silloin :D Ehkä seuraavaksi joku 27-32" 4K 100Hz+ kun sellaiset alkaa yleistyä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
@Signa En ottanut tota pixel checkiä. Hintaero sen kanssa olisi ollut niin pieni Jimmsiin verrattuna että olisi sitten ollut sama tilata sieltä. Toivotaan nyt että tuo ei kostaudu. :btooth:
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
@Signa En ottanut tota pixel checkiä. Hintaero sen kanssa olisi ollut niin pieni Jimmsiin verrattuna että olisi sitten ollut sama tilata sieltä. Toivotaan nyt että tuo ei kostaudu. :btooth:
Juu, mä kun sain parikymppiä halvemmalla ku sä niin otin sen. Ei ainakaa sen takia tarvii vaihtaa sitten heti. Valovuotocheckiä tos ei tainnu kyl olla :tdown:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
945
Onhan sitä tullut taas langettua kaikenlaiseen. Välissä oli pienen hetken ITX-kokoonpano (oikeasti pienen hetken, varmaan pari viikkoa), kunnes palasin takaisin ATX:ään (onneksi en ollut vielä saanut myytyä ATX-emoa). Define S kotelon olin kerinnyt jo myymään, joten uudeksi koteloksi valikoitu Define C.

ITX-hömpötykseen siirtyessä myin toisen 1080 Ti:n, mutta isompaan kokoonpanoon takaisin siirtyessä hommasin toisen takaisin. Tässä en sinänsä jäänyt rahallisesti tappiolle, sain 750e myymästäni Evgan FE kortista, uudesta maksoin 740e postikuluineen Saksasta, tällä kertaa KFA2 FE kortti.

Välissä kerkesin myös hommaamaan Phanteksin PH-TC14PE ilmajäähyn, todetakseni että kyllä nuo AIO:t sittenkin piäksää ison ilmajäähyn jäähdytystehossa vaikka monessa paikkaa sanotaan että ovat neck and neck. i7 7700K 4,8GHz kellotus tällä phanteksilla kävi coret kuumempana kuin Corsairin H110i GT:llä 5,0GHz kellotuksella. Joten paluu takaisin AIO:n pariin, ostin Fractalin Kelvin S24. Jätetään Phanteksi kuitenkin nurkkiin pyörimään jos sille tulee käyttöä jossain kohtaa.

Koko kotelon tuuletuskin meni nyt uusiksi, aiemmin oli Fractalin Ventureita koppa täynnä, nyt ostin Corsairin ML 120 2kpl paketteja yhteensä 10 tuulettimen verran. Niitä karvalakkimalleja.

Virtalähdekin meni uusiksi. Evgan 850w P2 platinum vaihtui Seasonicin Prime 1000w titaniumiin. Minkä helvetin takia titanium? En tiedä, platinum oli ainakin jo niin nähty että piti olla taas jotain uutta ja eksoottista. Olihan tuo Evga kerinnyt olemaan viime syksystä asti, aikansa elänyttä rautaa jo.

Olen tässä jokusen viikon käyttänyt tuota 1080 Ti SLI-settiäni ihan niiden omalla blowerjäähdytyksellä. Alivoltitettuna @ 0.900v, pysyy lämmöt ja ääni vielä siedettävällä tasolla. Mutta ei niin siedettävällä etteikö asialle PITÄISI TEHDÄ JOTAKIN!

Joten koko koneen jäähdytys uusiksi. Alphacoolilta pikaliittimillä laajennettavat Eisberg prossujäähy ja Eiswolf GPX näyttisblokit tilaukseen, 240mm ja 360mm radit johon prossu ja molemmat näyttikset samaan kiertoon. 240mm Eisberg tulikin jo postiautomaattiin noudettavaksi Jimssin lähettämänä, Eiswolfit ja 360mm radi vielä odotellaan Alphacoolilta lähetettäväksi Saksan maalta asti.

SSD kokoonpanossakin tapahtunut muutoksia, ei siitä sen enempää.

Melkosta touhua.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Isompi kotelo täytyy laittaa.Caselabsin ths10 olisi bueno mutta hinnat,huh...
Lian li pc-011 saatavuus taas ?
Joten mennään ja kokeillaan Thermaltake core X71:stä.Naps tilattu on.
Tuohon täytyy sitten 2x 60mm paksuja 360 kennoja ja yksi 60mm paksu 480:nen ostaa.
Kyllä tämä harrastukselta alkaa tuntua kun kaikki liikenevät rahat tulee tuohon mosaan pukattua.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Taas kyl iha hirviät himot päivitellä näyttistä, vaikka kovasti nyt olis tarkotus odotella nuo uudet sampan näytöt ja vasta sen jälkeen katella näyttiksen päivitystä johonki sopivaan.

Toisaalta käynyt jopa mielessä, että päivittäis suosiolla vaan pikkuruisen verran nii olis hyvä syy sit päivitellä myöhemminkin.:vihellys:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 473
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom