Lähettäkää apua! Oon ostanut taas ihan rikollisen määrän SER:iä.
Karhu-ryhmä on matkalla takavarikoimaan SERrit.
E: Ellei Härkönen ole nopeampi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lähettäkää apua! Oon ostanut taas ihan rikollisen määrän SER:iä.
Hieno ketju tämä kyllä Itse olen himoinnut uutta näyttistä jo jonkin aikaa, koska 290x ei tahdo _aina_ riittää 1440p/60hz. Päätin kuitenkin lujasti, että en vaihda ennen kuin vega julkaistaan. Säätämään kuitenkin piti päästä, niin tuli otettua viimeisetkin kellot ulos tuosta 290x:stä 1100/1300 core/muistit ja jäähyksi tuli hankittua, kun halvalla sai, Kraken g10 + corsair h55. Miellyttävän hiljainen setti jopa tälle kiukaalle. Toivottavasti sopii seuraavallekkin kortille suoraan.
Niinhän siinä sit kävi että edessä komeilee 34" Dell Ultrasharp näyttö, ku nyt hyvä löytyi sopu hintaan. Hieman on totuttelemistä tähän 21:9 kuvasuhteeseen. Joku vois tuon mun NAS:in ostaa pois niin saa tämän rahoitettuaIsompaa näyttöä, semmosta kaarevaa 34" kuolannut. Taitaa vaan tulla kalliiksi kun pitää varmaa uus näyttis kans ostaa *sigh*
Niinhän siinä sit kävi että edessä komeilee 34" Dell Ultrasharp näyttö, ku nyt hyvä löytyi sopu hintaan. Hieman on totuttelemistä tähän 21:9 kuvasuhteeseen. Joku vois tuon mun NAS:in ostaa pois niin saa tämän rahoitettua
Niin ratkesin minäkin. Asuksen Z270+7700k+16GB DDR4:ää lähti juuri tilaukseen. Ryzeniä lähdin ostamaan, mutta vanhasta tottumuksesta Intelin kamat sinne koriin päätyi. Vuoden päästä sitten kadutaan, kun pelit käyttää kahdeksaa ydintä ja kone on mopo. Cinebench-listallakaan ei juhlita; hyvä kun pääsee keskivertotulosten sakkiin, jos sitäkään, kun Ryzenit jyrää.
Tätähän tämä on ollut niin kauan ku muistan,ostat kaupasta ykköstekniikkaa ja kun ylität kynnyksen se on jo museokamaaTai sitten Intel julkaisee i7-8700K:n elokuussa, jossa on 6c/12t ja maksaa 400€. Sitten voi ärsyttää..
No sekin vielä! Ei vaan, eihän koskaan ole hyvä hetki ostaa mitään uutta, kun kehitys on alati jatkuvaa. Ompahan kerrankin edes hetken näytönohjain ja prosessori samassa kastissa (7700k&1070gtx). Yleensä jompi kumpi on aina ollut selvästi heikompi. Josko nyt malttaisi pitää saman setin Corsairin RMx:n takuun loppuun asti (vielä 9,5v jäljellä).Tai sitten Intel julkaisee i7-8700K:n elokuussa, jossa on 6c/12t ja maksaa 400€. Sitten voi ärsyttää..
Ehkä tippuu, tai sit ei, mutta siihe mennessä oot nyt ostamalla kortilla kuitenki pelaillut 1-2kk, joten 20e siitä tuski iha mahoton ajatus.Mindstarissa olisi Zotac 1080 AMP 499.9€. Lukee, että free shipping mutta eiköhän ne tänne härmään siitä jotain veloita. Siellä on näkynyt myös KFA:n 1080 ja sen hinta oli muistaakseni 479.
Nyt kun olen näitä himoissani hetken kyttäillyt niin liekö hinnat vielä tästä tippuu sitten kun Vegat ilmestyy. Muutamalla kympillä edes, mitä luulette?
edit:Sonderangebote im MindStar
Taasko se oli tarjouksessa?Raudanhimoissaan tuli päivitettyä näyttis, KFA2 merkin 1070. 400€ joku cdonin tarjous.
Taasko se oli tarjouksessa?
Black friday?Ostin tossa mikä oli green friday tjsp-tarjouksesta.
CDONilla oli 28.4 Green Friday.Black friday?
OkCDONilla oli 28.4 Green Friday.
Nyt kyllä muodostui himot liian suuriksi ja tilaukseenhan se lähti
Useampi suomikauppa laskenu hiljattain hintaa ~590€ -> ~450€, mutta tuli toi silti halvemmaksi. Suomalaisella Kasuplanilla on 432€ posteineen Eipä oo G-sync enää kauheen kallis, vaikka extraa maksaakin vrt. Fsync
Juu on parempi. 27:ssa tais olla myös jotain ongelmia, jotka lienee jo korjattu, mut en kans oikeen ymmärrä hintaeroa ja pärjäilen kyllä ilman paria lisätuumaa...Ei olis kyllä pahanhintainen. Itse olen ihmetellyt jo noita Suomikauppojenkin hinnoitteluja. Esim. Jimmssillä "pikkuveli" S2417DG 459€ ja "isoveli" S2716DG 649€. Aika kalliita tuumia, kun 24" -> 27" maksaa melkein 200€. Vai jäikö multa huomaamatta jotain? Kun itselläni olisi peräti sellainen muistikuva, että tuo pikkumalli olisi "parempi" (ainakin uudempi & kellottuu 165Hz).
No huhhuh toi voisi jopa korvata Benq xl2411z. Nyt kun omistaa gtx 1080 niin g-sync olisi varmaan aika 5/5 kokemus.
Voi olla että seuraava näyttö on juuri 27" niin tulisi sitäkin kautta "parannusta". Katsoo sitten kun oikeasti tarvii vaikka raudanhimo threadissa ollaankinJos 24" riittää niin kyllä tuo on mielestäni aikas hyvä näyttö juuri GTX1080:lle, G-sync + 144p sopii tuolle varmasti hyvin. Värienkin pitäisi olla BenQ:n verrattuna paremmat.
Juu on parempi. 27:ssa tais olla myös jotain ongelmia, jotka lienee jo korjattu, mut en kans oikeen ymmärrä hintaeroa ja pärjäilen kyllä ilman paria lisätuumaa...
Vähän 27"-mallia vastaava XB271HUA CDON:illa 512€.
Mun mielestä S2716DG-mallin hinnan viilausta pyydettin Jimmsiltä, jolloin siitä lähti ehkä kymppi pari ja S2417DG:stä 130€ Multitronic myös laskenut hintaa eilen/nyt yöllä.
Vähän menee topicin ohi, mutta kysympä kuitenkin. Millä skaalausasetuksella pidät tuota 27" 1440p näyttöä? Näin likinäköiselle 100% asetuksella kaikki on vähän turhan pientä. 32" 2k olisi itselle varmaan se ideaali (paitsi lompakolle).Tämähän on tosiaan ihan käytöstä kiinni. Oma mielipide on että 27" ja 1440p on match made in heaven. 24" kanssa en oikein tuntunut saavan hyötyä lisäpikseleistä siinä missä 27" kanssa tuntuu että työpöytä ei lopu milloinkaan - ne on oikeasti isot 3 tuumaa! Mutta suuren suuri osa käytöstäni on kyllä ohjelmointia ja sen sorttista toimintaa jossa luonnollisesti on monta ikkunaa auki vierekkäin ja allekkain - 24" kanssa homma meni kovin pieneksi. Puhtaassa pelikäytössä varmaan 24" ajaa asiansa mutta itse en kykenisi enää palaamaan siihen. Tosin eikö se aina niin ole että kun johonkin tottuu niin siitä ei ole enää paluuta?
Viat on isoveljessä korjattu muistaakseni revision A01 kohdalla ainakin siis parempi pinnoite ja ne nukkumisvaikeudet.
Niin ja sitte jääviysklausuuri; Itsellä tässä pöydällä siis 2x 27" 1440p näyttöä joista toinen on tuo nimenomainen Delli. En voisi olla tyytyväisempi
Nyt kyllä muodostui himot liian suuriksi ja tilaukseenhan se lähti
Useampi suomikauppa laskenu hiljattain hintaa ~590€ -> ~450€, mutta tuli toi silti halvemmaksi. Suomalaisella Kasuplanilla on 432€ posteineen Eipä oo G-sync enää kauheen kallis, vaikka extraa maksaakin vrt. Fsync
Ei olis kyllä pahanhintainen. Itse olen ihmetellyt jo noita Suomikauppojenkin hinnoitteluja. Esim. Jimmssillä "pikkuveli" S2417DG 459€ ja "isoveli" S2716DG 649€. Aika kalliita tuumia, kun 24" -> 27" maksaa melkein 200€. Vai jäikö multa huomaamatta jotain? Kun itselläni olisi peräti sellainen muistikuva, että tuo pikkumalli olisi "parempi" (ainakin uudempi & kellottuu 165Hz).
@sbasil Itse käytin joskus tällä 25" U2515H:lla tota 125% winukkaskaalausta mutta otin pois kun näytti vähän turhan suttuselta, 27" 2k-näytöllä skaalaus on mulle vähän turha vaikka paskat silmät onkin. Tähän 25" tottui nopeasti, kannattaa koittaa muutama päivä ilman skaalausta jos siihen vaikka tottuisit.
Eihän noissa hinnoitteluissa ole ikinä ollut hirveästi järkeä kun tuumakoot kasvaa, ennen joulua kun ostin tämän U2515H niin maksoi 300e ja 2" isompi U2715H oli järjestään yli 500e. Jimmsillä tuo S2716DG oli pitkän aikaa 850e ennenkuin vinkkasin niille siitä että hintaa voisi vähän laskea vastaamaan kilpailijoita. Nehän tosiaan pudotti hintaa 200e:llä eikä parilla kympillä niinkuin Signa sanoi. Sori tuplaviestistä, en vieläkään osaa muokata vanhaan viestiin lisää lainauksia.
Vähän menee topicin ohi, mutta kysympä kuitenkin. Millä skaalausasetuksella pidät tuota 27" 1440p näyttöä? Näin likinäköiselle 100% asetuksella kaikki on vähän turhan pientä. 32" 2k olisi itselle varmaan se ideaali (paitsi lompakolle).
Tuossa S2716DG:ssähän on muutenkin hinta lähtenyt ns. "lapasesta" vuosien varrella, sitähän sai vaikka kuinka moneen otteeseen viimevuonna MF:ltä ~500€ ja Jimmssilläkin taisi olla 599€. Sitten tuo hirveä hintapiikki ja nyt hinta enää taas karvan verran korkeammalla kuin alunperin.
Mutta joo, hyvän hintainen tuo pienempi Dell mutta onneksi itse osaan jo sanoa, että seuraava on vähintään se 27". Sitä taas ei sitten tiedä olisiko sitä 16:9 suhteella 27" vai 32" vai kenties jotain 34-38" 21:9 tyyppistä. Joltakultahan oli nyt tulossa se 32" 1440p näyttö. PPI:ltä vastaa tismalleen samaa kuin 24" FHD eli voi monella olla "sweetspot" sekin.
Mutta se täytyy sanoa että hintaan täytyy kyllä laskea mukaan kovaluu näytönohjain. Itse ostin samassa hyömyssä EVGA GTX1070 FTW:n ja täytyy sanoa että olisi ehkä kannattanut suoraan siirtyä GTX1080 -sarjaan. Suuri osa peleistä (en pelaa paljoa) pyörii kyllä niin että pääsee sinne 140fps tietämiin mutta jos vääntää tapulit kaakkoon niin kyllä se 90fps vähänkään uudemmissa peleissä on lähempänä.
Ei kai G-syncillä varustetun näytön kanssa tartte 90fps enempää saadakkaan? Mitä virkaa on G-syncillä, jos saa tasaisesti 140fps. Namut täyteen vaan ja G-sync huolehtii kyllä hommasta, kunhan fps on vaikkapa päälle 60. Näin ainakin pitäisi.
*disclaimer: Eihän raudanhimoiselle kannata järkeä puhua, kyllähän isompi (FPS) ja kalliimpi (GPU) on aina parempaa.
Täällä painitaan samojen "ongelmien" parissa, niin ainakin vertaistukea saat. Järkipuheesta voi sitten olla eri mieltä...Tottahan tuo on. Tuntuu vaan että menee päivityssyklejä näytössä hukkaan kun ei näyttikseltä sylje ulos kuvaa tiheämmin. Ainakin voin syyttää FPS peleissä noita hukkaan menneitä framejä omasta surkeudesta
Mutta juu, ei kyllä revi kuva vaikka vähän FPS:t tippuisivatkin.
Asia on juuri niinkuin disclaimerissa sanot, järki on tästä leikistä jäänyt jo vuosia sitten satojen ellei tuhansien euroliinien kanssa Järkiveto olisi myydä mylly, ostaa konsoli ja hoitaa joku pieni hiljainen työasema(läppäri) ja avopuolisolle jotain kivaa mutta raudanhimo elää lujana täällä (auttakaa!).
Edit: lisäys
Keskiviikkona tai torstaina tais juu tippua ja eilen lähti itellä tilaukseen Otitko btw pixel checkin?Noniin, itse odotin varmaan pari viikkoa että ton hinta laskisi MF:ssä, kyllästyin ja laitoin tilaukseen. Tottakai se hinta laski miltei välittömästi. No, eihän tossa tullut takkiin kun 20e.
Juu, mä kun sain parikymppiä halvemmalla ku sä niin otin sen. Ei ainakaa sen takia tarvii vaihtaa sitten heti. Valovuotocheckiä tos ei tainnu kyl olla@Signa En ottanut tota pixel checkiä. Hintaero sen kanssa olisi ollut niin pieni Jimmsiin verrattuna että olisi sitten ollut sama tilata sieltä. Toivotaan nyt että tuo ei kostaudu.