DDR5 ei vielä hirveästi innosta, kun ensimmäiset mallit varmaan aika hintavia ja hitaita.
Mietin samaa, mutta muistia ainakin saisi riittävästi heti kerralla. Käsittääkseni nuo tulevat ddr5 kammat ovat kooltaan jo aika suuria. Kuluttajakoneissa kun on enimmilläänkin lähinnä vain se 4 muistipaikkaa, niin olisihan tuosta kuitenkin aloituksessa etua. Pidän näemmä itse samaa konetta aika kauan aikaa, niin kohti horisonttia kiemurteleva mutta kuitenkin selkeä päivityspolku tai oikeamminkin "resurssien lisäys polku" on itselleni myös yksi valintaan vaikuttava suure.
Samoin edeltävän noin 35 vuoden aikana, mitä erilaisia koneita olen omistanut, niin joka ainoaan koneeseen olen lopuksi tukkinut ne kaikki korttipaikat aivan täyteen lisäkortteja, ja päivittänyt muistin määrän maksimiinsa, ja lopuksi se muisti on vielä myös aina loppunut vähän keskenkin. Nopealle koneen vaihtajalla nämä asiat eivät tule koskaan edes vastaan.
Koska ddr4 on nyt oman käyttöikänsä aika loppukaarteessa, eikä tuota ko. muistia ole itselläni vielä edes missään laitteessa, niin olin aiemmin ajatellut hypätä kokonaan tuonkin ylitse, ja aloittaa hinnasta huolimatta suoraan ddr5 muistilla. Uuden tekniikan todennäköinen vissi keskeneräisyys kuitenkin vähän huolettaa. Samoin se, että pci-e linjojen määrä on nykyisin kuluttaja vehkeissä vähentynyt kuin pyy maailmanlopun edellä. Mitä noilla korttipaikoilla enää mitään tekee, jos niille ei riitä enää linjoja? Harmillinen suuntaus taas tämäkin.
Myös tämä jatkuva uutisointi jostain juuri koht'sillään tulevasta on lisäksi aiheuttanut ostohalvauksen. Sinänsä... sekin on säästänyt kyllä rahaa. Vanhoillakin romuilla pärjää kyllä, kun vain asennoituu niin. Lisäksi asiaa helpottaa myös se, että kyseessä ei ole rahanpuutteesta johtuva pakkotilanne, vaan lähinnä oman nuukuuden aiheuttama pidättäytyminen.
Samoin jäin vähän kyttäilemään Applen tulevaa suuntaa, ja siinäkin odottelu mielestäni kannatti. Minun mielestäni Apple pilasi tuon oman systeeminsä rakentelemalla sinne taakse omia polkujaan ulos tuosta koneesta. Hetken miettimisen jälkeen kiitos mutta ei kiitos tuollaiselle toiminnalle. - Pari vuotta tässä on nyt sitten mennyt kevyen linuxin parissa. Tämä taitaa olla se oma tuleva suunta itselleni. Siltä se nyt tuntuu. Ohjelmistojen laadussa on kyllä vähän sanomista, kun näitä vertaa Applen vastaaviin kaupallisiin tuotoksiin.
Luisun luultavasti kohti loppuvuotta (jälleen kerran) vain odotellen Intelin ja Amd:n tulevia uutuuksia, ja lukemalla sitten silmät ymmyrkäisinä taas niistä lastentaudeista, mitä noista paljastuu. Läpsin sitten itseäni henkisesti selkään kiitellen itseäni siitä, että "fiksuna osasin taas välttää tuonkin ansan".... ja tässähän tämä elämä sitten näin serrin ja räbän parissa kuluukin... kauhulla odottelen sitä tulevaa aikaa, että kuvaan mukaan tulevat ne ulosteet ja alkoholi... (/s)
Ehkä tuossa on se kohta, missä täytyy tästä serristä vain pakolla irrottautua, ja tehdä jokin ratkaisu?
T -.-