Rannekelloja

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
edit. olikin päässyt loppumaan :mad:.
Sattumalta törmäsin tällaiseen tarjoukseen (en laita tarjousketjuun): Mathey-Tissot Type 21 Chrono Automatic Limited Edition -rannekello, 42 mm, hopea @424,90€ (Valjoux 7750).
1692535724869.png

Ei paha hinta automaatti-chronosta
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
413
edit. olikin päässyt loppumaan :mad:.
Sattumalta törmäsin tällaiseen tarjoukseen (en laita tarjousketjuun): Mathey-Tissot Type 21 Chrono Automatic Limited Edition -rannekello, 42 mm, hopea @424,90€ (Valjoux 7750).

Ei paha hinta automaatti-chronosta
Katselin tuota kyllä 3kk sitten kun Verkkis kerran viikossa tiputteli hintaa, mutta sitten tuo ehti jo mennä. Pari kuukautta takaperin he möivät pois kaikki Mathey-Tissot kellot pois hyvällä hinnalla. En silloin ostanut koska olin jo tilannut Mathy III:sen Yhdysvalloista ja se oli silloin vielä matkalla. Tullit ja kuljetuskuluineen tuli maksamaan vajaan satasen enemmän kun verkkiksen viimeinen tarjoushinta.
 

LJ123

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
144
Joku välituontilisenssihuijari varmaan taisi kusettaa sua, kun rannekellojen tullimaksu on aina 0.90€, oli kyseessä 10k€ kello tai 170€.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
882
Onko porukalla tiedossa yhtään tritium valaistuja peruskelloja (lue:halpaa)? Itse vietän työni puolesta paljon aikaa hämärissä/pimeissä tiloissa ja aikaa pitäisi nähdä. Älykelloa en kuitenkaan halua vaan kellon pariston pitäisi kestää ainakin parivuotta ja jotenkin noiden älykellojen jälkeen vaan arvostaa perinteistä. Mitä pelkistetympi sen parempi. Nyt omassa kellossa on vain peruskellotaulu ja päivyri, tuskin sen enempää tarvii jatkossakaan.
Viestistä jo hieman aikaa ja ehdotuksiakin tullut, mutta heitän silti kehiin jonkun perus G-Shockin. Niissä ei toki ole tritiumia mutta monessa automaattinen valo joka syttyy kun kelloa nostaa eli katsoo. Patterit kestävän taustavaloa käytettäessä usein ainakin sen kaksi vuotta ja monissa on aurinkokennolla latautuva akku. En nyt löytänyt mitään mallia tähän suoraan kun noita on niin turkasesti, mutta tutkimalla selviää.

Tritiumista huomio että ne heikkenee ajan kanssa, ja aseissa tritiumtähtäimet hyytyvät muutamassa vuodessa (alle 10 vuotta).
 

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
5000U on saa signaalin paljon paremmin kuin 5610. Aina sekunnilleen oikeassa ajassa. 5610 ei saanut signaalia vaikka mitä yritti. 5000U ottaa signaalin joka yö vaikka laatikossa. Eikä rumaa punaista rinkulaa. On toki arvokkaampi, mutta kyllä tuntuu ranteessa paljon paremmalta.
 
Viimeksi muokattu:

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Tritiumista huomio että ne heikkenee ajan kanssa, ja aseissa tritiumtähtäimet hyytyvät muutamassa vuodessa (alle 10 vuotta).
Tritiumkelloja yleisesti myydään usein reitattuna T25 ja T100. Tuo luku T:n jäkeen ilmaisee kuinka monta mCi:n edestä kellon putket sisältää maksimissaan Tritiumia (kaikki putket siis yhteenlaskettuna). Riippuen paljoko siinä aseen tähtämiessa on Tritiumia, niin voihan se himmentyä nopeastikkin. Ts. kun kerta tritium heikkenee samalla voimakkuudella (puolittumisaika reilu 12 vuotta) koko ajan, niin mitä enemmän se putki tms. sisältää tritiumia, sitä kauemman siinä riittää "loistetta". Nuoi tritiumputket lisäksi vuorataan lisäksi fosforoivalla materiaalilla, joka parantaa sen näkyvyyttä. Myös värillä on kai jonkinverran väliä vihreä väri vaikuttaa ainakin silmään kirkkaammalta mitä noita on nähnyt.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
882
5000U on saa signaalin paljon paremmin kuin 5610. Aina sekunnilleen oikeassa ajassa. 5610 ei saanut signaalia vaikka mitä yritti. 5000U ottaa signaalin joka yö vaikka laatikossa. Eikä rumaa punaista rinkulaa. On toki arvokkaampi, mutta kyllä tuntuu ranteessa paljon paremmalta.
Jos G-Shockia tarkoitit niin malli lienee GW5000U ja hinta sen 300$. Siinä olisi kyllä kaikki tarpeellinen ja vähän päälle ja hyvältäkin näyttää. GWM5610 olisi puolet halvempi 150$ hinnalla. Molemmissa on radiosynkka kellonajalle ja sama ladattava akku joka kestää sen 10kk käyttöä jos ei saa auringonvaloa, muuten menee se 10 vuotta heittämällä kunnes akku alkaa olee kaput ja pitää vaihtaa. Näiden lisäksi se automaattitaustavalo, ajanotot, ajastimet, päivyri jne.

Edit: Hyvä että kaivoit pari mallia niin nyt on ehdottaa jotain konkreettista kysyjälle, kiitos tästä. Itsekin tykkään noista neliskanttisista ja nyt menty 11 vuotta DW-5600E, joka on muuten täydellinen mutta EL taustavalo käyttää patteria aika paljon ja laskennallisesti kestää 2 vuotta. Itse vaihdoin 10 vuoden kohdalla kun hyytyi, enkä käytä taustavaloa käytännössä ollenkaan. On myös NASA:n hyväksymä kello jos tarttee avaruuteen lähdeä. Alkuperäinen moduli joka minulla on, on 1545 ja sen kalenteri loppuu vuoteen 2039. Tämän on korvannut uusittu moduli 3229 ja kalenteri 2099 asti. Ulkoisesti ja ominaisuuksiltaan kellot ovat identtiset ja vain tuo kalenteri on päivitetty ja ilmeisesti taustavalon sävy hieman muuttunut. Huom. tässä mallissa ei ole automaattista taustavaloa vaan toimii napista, eikä siinä ole radiosynkkaa tai aurinkokennoa kuten noissa aiemmin ehdotetuissa.
 
Viimeksi muokattu:

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
413
Joku välituontilisenssihuijari varmaan taisi kusettaa sua, kun rannekellojen tullimaksu on aina 0.90€, oli kyseessä 10k€ kello tai 170€.
Hyvä huomio, eli suurin menoerä on alv, sitten kuljetuskustannukset ja lopuksi vasta tuo tullimaksu 0.9€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 730
. GWM5610 olisi puolet halvempi 150$ hinnalla.
Mulla on tämä tikittänyt ranteessa viitisen vuotta ilman mitään ongelmia. Kestävä, synkkaa ajan ikkunalla Helsingissä (muttei joka yö). Ostin alle satasella Amazonista aikoinaan. Itse nimenomaan pidän tuosta punaisesta 80-luvun värityksestä. Oikealla tavalla retro. Tästä tulee mieleen McGyver & Co. Kaikki arjen ongelmat ratkeaa tällä edullisella kellolla :cool:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Mulla on tämä tikittänyt ranteessa viitisen vuotta ilman mitään ongelmia. Kestävä, synkkaa ajan ikkunalla Helsingissä (muttei joka yö). Ostin alle satasella Amazonista aikoinaan. Itse nimenomaan pidän tuosta punaisesta 80-luvun värityksestä. Oikealla tavalla retro. Tästä tulee mieleen McGyver & Co. Kaikki arjen ongelmat ratkeaa tällä edullisella kellolla :cool:
Omaankin silmään tuo punainen tuo vähän pirteyttä. Itsellä ei ole tuo synkkaava malli, vaan ihan tavan solar, jota tarttui jostain mukaan varmaan johonkin n. 50-60 € hintaan. Fantastinen tekele.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
882
Ilmeisesti Suomessa talvella saa sen verran valoa että nämä Atomic mallit jaksaa talven yli, vai onko ollut ongelmia latautumisen kanssa? Itseänikään ei tuo punainen väri haittaa ja olen välillä harkinnut ko. mallia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Ilmeisesti Suomessa talvella saa sen verran valoa että nämä Atomic mallit jaksaa talven yli, vai onko ollut ongelmia latautumisen kanssa? Itseänikään ei tuo punainen väri haittaa ja olen välillä harkinnut ko. mallia.
No ellet elä valottomassa pottukellarissa, niin saa.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
900
Ostin vaimolle automaattikellon lahjaksi.
Seikon NH35 sisällä, 200m vesitiiveys

Vaikuttaa, että postauksella oli tarkoitus kerjätä kysymystä: "Mikä kello?" Eli mikä se on?

Törmäsin itse brändiin, jonka juttu vaikuttaa olevan poikkeuksellisen mauttoman näköiset kellot:
Vai lämpeneekö joku?
 
Liittynyt
04.08.2023
Viestejä
8
Vaikuttaa, että postauksella oli tarkoitus kerjätä kysymystä: "Mikä kello?" Eli mikä se on?

Törmäsin itse brändiin, jonka juttu vaikuttaa olevan poikkeuksellisen mauttoman näköiset kellot:
Vai lämpeneekö joku?
Merkki on Phoibos, tarkkaa mallia ei löydy sivuilta, oisiko poistunut valikoimasta?

Edit: Ei tullut kun pelkkä linkki ensin...
edit2: Sieltä kerkesi mestari itse jo vastaamaan:hammer:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
519
@Serbetli Juu ei ollut tarkoitus, tein tuon postauksen puhelimella ja sitten vähä niinkuin unohdin muokata sitä.

Merkki on siis Phoibos watches ja malli Sea Nymph.
Se on näitä microbrändeja, mutta olen yllättynyt tuosta kuinka laadukkaan tuntunen tuo on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Onko kukaan viimeaikoina rekisteröitynyt Kellofoorumille? Pitäisi oma Steinhart laittaa myyntiin mutta ei millään suostu lähettämään vahvistussähköpostia, vaikka käsitykseni mukaan pitäisi tulla heti automaattisesti.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Joo sama. Kellofoorumi on tainnut siirtyä faceen. Toisaalta Kelloharrastajat ja Kellojen flippausryhmä ovat aktiivisia fb:ssä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Tuli ostettua Torista rannekello, jossa osasta kehyksen numeroista on maali haalistunut pois ja titaanirannekkeessa on vähän naarmuja. Ajattelin neulalla ja pienoismallimaalilla puuttuvat maalit laittaa kehykseen ja karhunkielellä hioa naarmut pois, onko kellään kokemusta vastaavasta projektista? Netin mukaan pitäisi ihan hyvin onnistua.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Tuli ostettua Torista rannekello, jossa osasta kehyksen numeroista on maali haalistunut pois ja titaanirannekkeessa on vähän naarmuja. Ajattelin neulalla ja pienoismallimaalilla puuttuvat maalit laittaa kehykseen ja karhunkielellä hioa naarmut pois, onko kellään kokemusta vastaavasta projektista? Netin mukaan pitäisi ihan hyvin onnistua.
Titaanin harjaus tai kiillotus onnistuu yleensä helposti. Tuollaista maalausta en ole kokeillut, miksei.

Tai sitten jätät vain käytön jäljet. Kuvassa oma Navitimer johon tullut patinaa.

IMG_0228.jpeg
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Joihinkin kelloihin tuo patinoitunut ilme sopii todella hienosti, yllä hyvä esimerkki siitä.
Kyllä, hieno kello. En tietysti tiedä minkä alan miehiä rankaisija on, enkä myöskään sitä, minkälainen kello kyseessä mutta en itse missään nimessä yrittelisi ellei tuollaisesta ole kokemusta.
Kellosepille tuo kuoren kiillottaminen ja kellotaulun putsaaminen on rutiinia ja jos lasi ei ole safiiria, se kannattaa vaihtaa.
Jos kello on halpa eikä sen jälleenmyyntihinnalla ole väliä niin sittenhän tilanne on toinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Halpa kello juurikin kyseessä, reilun satkun siitä maksoin mutta ilmeisesti minulla ja myyjällä on erilainen näkemys "erinomaisesta" kunnosta eli itse koitan nyt vähän edustavampaan kuntoon saada niin saa kello toimia projektin koekaniinina. Lähtösuunnitelmana on kokeilla mustaa kynsilakkaa ja kynsilakanpoistoainetta haalistumiin ja karhunkielellä koko rannekkeen harjaus.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Halpa kello juurikin kyseessä, reilun satkun siitä maksoin mutta ilmeisesti minulla ja myyjällä on erilainen näkemys "erinomaisesta" kunnosta eli itse koitan nyt vähän edustavampaan kuntoon saada niin saa kello toimia projektin koekaniinina. Lähtösuunnitelmana on kokeilla mustaa kynsilakkaa ja kynsilakanpoistoainetta haalistumiin ja karhunkielellä koko rannekkeen harjaus.
Kynsilakanpoistoaine on aika rajua kamaa kelloille.. Mitä "haalistumia" sillä ajattelit hoitaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Kynsilakanpoistoaine on aika rajua kamaa kelloille.. Mitä "haalistumia" sillä ajattelit hoitaa?
Ihan kehyksen haalistuneet numerot, ajatus oli että mustaa kynsilakkaa numeron uran päälle ja hetken kuivumisen jälkeen liinalla ja asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella pyyhkisi ylimääräset pois, näin ainakin toisella foorumilla on jotkut tehneet.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Ihan kehyksen haalistuneet numerot, ajatus oli että mustaa kynsilakkaa numeron uran päälle ja hetken kuivumisen jälkeen liinalla ja asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella pyyhkisi ylimääräset pois, näin ainakin toisella foorumilla on jotkut tehneet.
Onnistuminen riippunee aika paljon kehyksen mallista; jos on insertti, niin se on yleensä liimalla/teipillä kiinni, jolloin kynsilakanpoistoaine saattaa sen irrottaa, mutta täysmetalliselle, upotetuilla numeroilla olevalle kehykselle tuskin kummoista vahinkoa saa aikaan. Itse tosin irroittaisin kehyksen kellosta tuota operaatiota varten, ettei mene maalia tai poistoainetta vääriin koloihin.
Laita vaikka kuvia kellosta, niin saa vähän käsitystä siitä, mitä oot fiksailemassa? :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
473
Onnistuminen riippunee aika paljon kehyksen mallista; jos on insertti, niin se on yleensä liimalla/teipillä kiinni, jolloin kynsilakanpoistoaine saattaa sen irrottaa, mutta täysmetalliselle, upotetuilla numeroilla olevalle kehykselle tuskin kummoista vahinkoa saa aikaan. Itse tosin irroittaisin kehyksen kellosta tuota operaatiota varten, ettei mene maalia tai poistoainetta vääriin koloihin.
Laita vaikka kuvia kellosta, niin saa vähän käsitystä siitä, mitä oot fiksailemassa? :)
Kauhean syviä nuo urat ei ole mutta ajattelin kuitenkin kokeilla, rymykelloksi tämä jää niin ei ole lopputuloksella niin väliä.

IMG20231019102359.jpg
IMG20231019102404.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
120
Mulla on tämä tikittänyt ranteessa viitisen vuotta ilman mitään ongelmia. Kestävä, synkkaa ajan ikkunalla Helsingissä (muttei joka yö). Ostin alle satasella Amazonista aikoinaan. Itse nimenomaan pidän tuosta punaisesta 80-luvun värityksestä. Oikealla tavalla retro. Tästä tulee mieleen McGyver & Co. Kaikki arjen ongelmat ratkeaa tällä edullisella kellolla :cool:
Tuohon synkkaamiseen löysin varsin oudon apin, joka synkkaa puhelimella (Android kokeiltu). Appi käyntiin, puhelimen äänet kaakkoon, kuuluu sekunnettain pieni raps mun mielestä mikin suunnalla, sen viereen kello (mulla GW-M5610) manuaalipäivitys päällä ja katso , L1 ja pian L3 ja kohta kello on synkässä puhelimen kanssa. radio watch sync - Android Apps on Google Play
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Kauhean syviä nuo urat ei ole mutta ajattelin kuitenkin kokeilla, rymykelloksi tämä jää niin ei ole lopputuloksella niin väliä.

Kyllä tuohon passaa hyvin kokeilla. :thumbsup: Itse ottaisin koko kehyksen irti (lähtee yleensä ohuella ruokailuveitsellä tms. kampeamalla, jos ei varsinaista avaus"veistä" huvita ostaa), uittaisin liuottimessa, rapsuttelisin mahdollisimman hyvin vanhat maalinjämät pois ja laittaisin emalimaalia (esim. Revell, löytyy pienissä purkeissa melkein joka paikasta) tilalle, kun sen saa kätevästi esim. pienellä puulastalla pyyhkäistyä reunojen tasalle ja lienee hieman kestävämpää kuin kynsilakka. Kuivuttua voi sitten rapsutella mahdolliset ylimääräiset maalit pois upotusten ympäriltä ja lopputulos on usein aika uudenveroinen.
Samalla on hyvä esim. puutikulla putsata tuon kehyksen alle jäävät moskat pois. Liuotinta valitessa kannattaa myös kokeilla pienelle alueella tuon kehyksen alapuolelle, ettei vie pinnoitetta mukanaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 730
Tuohon synkkaamiseen löysin varsin oudon apin, joka synkkaa puhelimella (Android kokeiltu). Appi käyntiin, puhelimen äänet kaakkoon, kuuluu sekunnettain pieni raps mun mielestä mikin suunnalla, sen viereen kello (mulla GW-M5610) manuaalipäivitys päällä ja katso , L1 ja pian L3 ja kohta kello on synkässä puhelimen kanssa. radio watch sync - Android Apps on Google Play
Oho, aika villi! Pitääpä ehdottomasti kokeilla tuota illalla. Kiitän vinkistä ja palaan asiaan kun testaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 341
Tuohon synkkaamiseen löysin varsin oudon apin, joka synkkaa puhelimella (Android kokeiltu). Appi käyntiin, puhelimen äänet kaakkoon, kuuluu sekunnettain pieni raps mun mielestä mikin suunnalla, sen viereen kello (mulla GW-M5610) manuaalipäivitys päällä ja katso , L1 ja pian L3 ja kohta kello on synkässä puhelimen kanssa. radio watch sync - Android Apps on Google Play
Pitipiä kokeilla kun Citizen ei ole varmaan vuoteen synkannut itseään. Sitä ennen se otti aina satunnaisesti kopin signaalista. Sitten jo vuosi sitten ranneke alkoi antautumaan joten siirryin käyttämään Orient Starin automaattia käyttökellona. On muuten tarkka, kerran parissa kuukaudessa korjaan tyyliin parikymmentä sekuntia, pitää paremmin ajan mitä kvartsi Citizen ilman radiosynkkausta :D

Tällä apilla kello sai joko mediun tai high voimakkuussignaalin mutta ei suostu synkkaamaan vaikka annoin se olla saunassa hiljaisuudessa 10min :) Alan vahvasti epäileen että itse kellossa on jotain hämärää. On se saanut kyllä aika runtua vuosikaudet muutenkin.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
^ joo eihän noi bezelin numerot edes ole pieniä. Joskus maalailin loopin alla Warhammer 40K tjms. hahmoista paljon pienempiä yksityiskohtia. En tiedä onnistuisko enää.

Auton paikkamaali sattaa jopa pysyä tuossa kun on metallinen bezel.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Numeroiden maalaus tehty, maaliksi löytyi kaapista auton maalikynä ja liuottimeksi kynsilakanpoistoaine, työn kesto n. 15 minuuttia ja hinta 0€, omasta mielestä lopputulos 9/10. Huomenna vielä rannekkeen harjaus niin eiköhän tästä vielä hyvä tule.


Noni! Hyvähän siitä tuli ja jos ei satu kestämään vuosia, niin äkkiähän tuon tekasee uudelleen. :thumbsup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
120
Numeroiden maalaus tehty, maaliksi löytyi kaapista auton maalikynä ja liuottimeksi kynsilakanpoistoaine, työn kesto n. 15 minuuttia ja hinta 0€, omasta mielestä lopputulos 9/10. Huomenna vielä rannekkeen harjaus niin eiköhän tästä vielä hyvä tule.
Tuosta rannekkeen harjauksesta sen verran, jotta minä olen käyttänyt titaanikelloihin pyyhekumia kulumien ja pikkunaarmujen poistoon.

Edit: piti myös mainita, jotta hienosti maalattu!
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Tuosta rannekkeen harjauksesta sen verran, jotta minä olen käyttänyt titaanikelloihin pyyhekumia kulumien ja pikkunaarmujen poistoon.
Hyvä vinkki täytyykin kokeilla. Joskus poistin naarmut kellon lasista (akryyli tjms) Pepsodent-hammastahnalla ja villakankaalla. Halvempaa kuin Polywatch.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Ei muuten rannekkeen puhdistaminen kellosepän ultraäänipesurissa montaa euroa kustantanut. Muuttui väri kokonaan. Tai siis koko kellonhan se puhdisti. Tuollainen metalliranneke kerää aika paljon ihosolukkoa.
Mutta kylläpä tuli siisti tuosta maalauksesta!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 730
Tuohon synkkaamiseen löysin varsin oudon apin, joka synkkaa puhelimella (Android kokeiltu). Appi käyntiin, puhelimen äänet kaakkoon, kuuluu sekunnettain pieni raps mun mielestä mikin suunnalla, sen viereen kello (mulla GW-M5610) manuaalipäivitys päällä ja katso , L1 ja pian L3 ja kohta kello on synkässä puhelimen kanssa. radio watch sync - Android Apps on Google Play
Hienosti toimi tuo softa. Ja volumea ei todellakaan tarvitse pitää täysillä. Omassa S22+:ssa riittää että volume on keskitason alapuolella, silti tulee L3 ja synkka. Voi olla, että sillä on väliä miten kellon asemoi suhteessa luurin kaiuttimiin.

Mutta tuo ei ole ilmainen, vaan muutaman synkan jälkeen vaatii 3.69e maksun. Siis puoli-ilmainen. Onkohan noita muita ilmaisia?

EDIT: Sellainen kannattaa huomata, että puhelimen kello - vaikka se asettaa ajan automaattisesti - ei aina ole sekunnilleen ajassa. Omani oli viitisen sekuntia pielessä tovin. Joissain vaiheessa korjasi. Eli Android-luurin kelloa ei näköjään pidetä jatkuvalla NTP-tarkkuudella sekunnilleen ajassa.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Tilasin juuri ~400€ työkaluja ja öljyjä koneistojen voiteluun ja osia oman kellon rakenteluun. Tarkoitus olis tehdä vanhasta taskukellosta omaan makuun sopiva rannekello (ja samalla huoltaa noita omia mekaanisia kelloja). Saa nähä miten käy.. :lol:
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
900
Olen Turkissa Alanyassa bongaillut rannekelloja. Näyteikkunoissa ja vitriineissä on heikkoja ja keskinkertaisia väärennöksiä. Parempia näytetään pyynnöstä. Kultasepän liikkeessä bongasin jotain oikeasti mielenkiintoista: käytetty täysikultainen Rolex Day-Date. Ei mitään papereita eikä laatikkoa. Kuvittelen, että hinta olisi kohdallaan, jos voisi jotenkin tietää, että on aito.

1698777864767.jpeg
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 122
Noita feikkejä rupeaa olemaan jo niin hyvin tehtynä, että kelloseppienkin pitää olla oikeesti tarkkana niitä bongaillessaan. Satasella saattasin ite ottaa riskin, mutta siinä kohtaa jo tietää, että se on feikki. :lol:
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 690
Jos Rolexin hinta on kohdallaan, voi sen ostaa paikasta josta saa aidon?
Jos yleensä moisen haluaa...
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Jos Rolexin hinta on kohdallaan, voi sen ostaa paikasta josta saa aidon?
Jos yleensä moisen haluaa...
Ongelma on siinä että et saa varmasti aitoa kuin jälleenmyyjältä ja sieltäkään et saa haluttuja (sportti) malleja lähes ollenkaan tai jos sunt otetaan jonoon siinä voi kestää yli 5 vuotta.

Super fake malleissa koneistokin näyttää äkkiä katsottuna aidolta joten näiden kanssa pitää olla tarkkana.

Onneksi on olemassa paljon muitakin hienoja merkkejä, ei tarvitse aina olla ranteessa se musta Submariner joka alkaa olla piireissäkin vähän meh. Tudor, Omega, Nomos, GP, Panerai, Breitling, (Grand) Seiko etc.

Disclaimer: en omista nyt Rolexia, Subi oli joskus ja uusi Pepsi hetken
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 404
Olen Turkissa Alanyassa bongaillut rannekelloja. Näyteikkunoissa ja vitriineissä on heikkoja ja keskinkertaisia väärennöksiä. Parempia näytetään pyynnöstä. Kultasepän liikkeessä bongasin jotain oikeasti mielenkiintoista: käytetty täysikultainen Rolex Day-Date. Ei mitään papereita eikä laatikkoa. Kuvittelen, että hinta olisi kohdallaan, jos voisi jotenkin tietää, että on aito.

Jos kyse ei ole kameran aiheuttamasta vääristymästä, niin tuon kuvan perusteella kello on väärennös: päivämäärän päällä oleva suurennuslasi ei suurenna oikein.

Paljonko "kohdallaan" oleva hinta on? Aito kultainen Day-Date Presidential-rannekkeella maksaa halvimmillaankin yli kymppitonnin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
Rolexien markkinat on sen verran tehokkaat, että ns. aitojen löytöjen tekeminen on melkolailla epätodennäköistä. Etenkin kultasepänliikkeestä, miksi sellainen myisi jotain "alihintaan".

Ja aiheeseen, itsellä pitkästä aikaa meh kello ranteessa. Hyvä istuvuus tässä kyllä on.
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 692
Viestejä
4 208 875
Jäsenet
70 939
Uusin jäsen
verificado

Hinta.fi

Ylös Bottom