Kelloja on parikymmentä ja esim. Seikon Pepsi-Sumosta on tullut kokolailla suosikkikello sen Japaninmaalta saapumisen jälkeen... Lisäksiä on noita vintagekellojakin muutama ja ne on todella upeita laitteita aivan omalla fiiliksellään. Emmä siitä alkuhypestä tiedä, ehkä vielä niin nyyppä tässä kelloharrastuksessa että on tullu ostettua muutamia kelloja sen tarkemmin harkitsematta ja sit ne jää vähän vähälle käytölle... Alkaa pikkuhiljaa vasta oppimaan harkintaa ennen ostamista
Joo, voihan siinä ollakin itsesäätömahdollisuus mutta tuohan ei näytä kuin pelkän päivämäärän numerolla eli vaikka päivämäärä onkin aina oikea kellotaulussa ei ole vuotta eikä kuukautta vaan vain pelkkä 1-31 päivyri. Käyttöohje vaan varoitteli tuosta patterin loppumisesta ja kalenterin sekoamisesta, tiedä mitä sitten takakannen alta löytyy eli miten tuo "kalenterin" oikeassa pysyminen on ratkaistu eli onko siihen kotikonstein mitään mahdollisuutta vaikuttaa... Tiedä onko se sitten huonoa suunnittelua vai mitä jos sitä ei itse pysty säätämään, vai johtuisiko se tuosta yksinkertaistetusta perus kolmiviisarikellotaulusta pelkällä päivämääränumerolla että tuota ei pysty itse säätämään vaan että siellä on "äly" jossain pienessä osasessa kellon sisällä joka pitää päivämäärän aina oikeana mutta vaatii tähän jatkuvan virran...
Vai miten tuolla pelkällä yhdellä säätönupilla ja tälläisellä kellotaululla itse suunnittelisit päivyrin säätämisen oikeaan helposti kotikonstein? Havainnekuva (päivyri ympyröity punaisella):