Rallin MM-sarja Kausi 2024

On kieltämättä erikoinen tapaus, heti vikan kisalla kynnyksellä mainita, että ei muute soppari jatku. Homma on jo vuosia toiminut kuitenkin. En usko, että on Ennistä kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ymmärsin että Enni on tiennyt jo tovin tuosta että ei hommat jatku Samin kanssa, ei Sami sitä ole Japanin kisan aikoihin ilmoittanut vaan paljon aiemmin jo. Ihan ymmärrettävää jos on huomannut että tarvitsee jotain muutosta esim Rally1 puolelle. Se on kuitenkin aivan eri kuin esim Rally2.
 
Kyllä ymmärsin että Enni on tiennyt jo tovin tuosta että ei hommat jatku Samin kanssa, ei Sami sitä ole Japanin kisan aikoihin ilmoittanut vaan paljon aiemmin jo. Ihan ymmärrettävää jos on huomannut että tarvitsee jotain muutosta esim Rally1 puolelle. Se on kuitenkin aivan eri kuin esim Rally2.
Tiedä sit, mut Ennin julkiset ulostulemat ei siitä kerro

Mälkönen yllättyi​

Sunnuntaina alkuillasta Mälkönen kommentoi uutista Instagram-tilillään.


Hän ei osannut odottaa sitä.

– Samin päätös tehdä muutos yllätti minut ja olen ymmärrettävästi hyvin surullinen siitä. Tämä ei ollut päätös, jonka halusin, Mälkönen kirjoittaa.

ja Sami itsekin vielä vähän tarkensi:
Maanantaina Pajari halusi tarkentaa, ettei päätös suinkaan syntynyt enää sunnuntaina mestaruusjuhlissa.

– Tein sen jo ennen kisaa ja kerroin siitä Ennille. Kyse ei ollut mistään kisan jälkeisestä yllätyksestä, Pajari sanoi.

Luulis, että asiasta on enemmänki keskusteltu, mut se nyt jäi kertomatta kuitenki.


e: Maikkarilla vähä erilailla kirjoitettu; on keskusteltukin.
– Päätimme tiedottaa julkisesti kartanlukijamuutoksesta sunnuntaina kisan jälkeen. Päätös oli tehty ennen (Japanin) kisaa ja keskusteltu läpi Ennin kanssa. Siitä ilmoittaminen heti kisan jälkeen ei siis ollut yllätys hänelle, Pajari kommentoi.
 
Viimeksi muokattu:
En ihan ymmärrä median kritiikkiä tosta miten asia on hoidettu, eiköhän se ole ihan sovussa ja keskustellen hoidettu että tarvitaan muutosta. Ja Pajari on se kuljettaja siinä, ja jos hän kokee tarvitsevansa jotain mitä Enniltä ei siihen ole tuoda niin ei siinä ole ihmettelemistä.
 
Jos kyseessä olisi vaikka Markku Mälkönen, niin eihän koko asiasta mitään sen ihmeempää juttua olisi tullut, mutta koska nainen, niin pakkohan nyt syynä on olla vähintään naisvihan ym. paskaa.
 
Jos kyseessä olisi vaikka Markku Mälkönen, niin eihän koko asiasta mitään sen ihmeempää juttua olisi tullut, mutta koska nainen, niin pakkohan nyt syynä on olla vähintään naisvihan ym. paskaa.
No ehkä se sit niin on, jos asian tuo itse esille ilman, että kukaan muu tollaisesta on puhunut. Enpä oo nähny missää mediassa, että oltais spekuloitu naiseudesta. Lähin on tämä, jossa voisi ehkä rivien välistä sellaista joku lukea:

– Taustoista ei nyt tiedä, mutta se olisi ymmärrettävin syy, jos henkilökemiat eivät pelaa. Tiedossahan on myös se, että kuljettaja–kartanlukijapari on enemmän neljän seinän sisällä kuin moni aviopari. He istuvat niin paljon samassa autossa, että jos kemia ei pelaa, niin siitä tulee kyllä hampaiden kiristelyä.
– Silloin se kannattaisi kyllä kertoa molempien osalta suoraan, jos se näin on. Kyllähän sen molemmat aistivat, ei vain toinen, Tahko toteaa.

ja tuokin vain yksittäinen kommentti ja liittyy ihan yleisesti henkilökemiaan, ei eri sukupuoliin. Ennihän tota päätöstä kummasteli (eli ei oo saanu kuvaa, että olisi jotain ongelmaa tai tehny asioita väärin?), mut ehkäpä Pajari aatellu että rally1:ssa täytyy kehittyä nopeemmin ja tarvii kokeneen tyypin vierelle? Jos siellä Hussi tai joku muu ei-niin-kokenut istuu ens kaudella, nii mitvit :D


Eipä tuossa kartturin vaihtamisessa ole mitään ihmeellistä, vaihtoihan Neuvillekin kartturia ihan yllättäen juuri ennen 2021 kauden alkua.

Yks esimerkki ja sen perusteella iha perushommaa? Mielestäni nää on vaa poikkeuksia, jotka vahvistaa sääntöä, että kuljettajakaksikot on melko pitkäikäisiä. e: "ei mitää ihmeellistä" on kyl jo vähättelyä.
 
Viimeksi muokattu:
....

ja tuokin vain yksittäinen kommentti ja liittyy ihan yleisesti henkilökemiaan, ei eri sukupuoliin. Ennihän tota päätöstä kummasteli (eli ei oo saanu kuvaa, että olisi jotain ongelmaa tai tehny asioita väärin?), mut ehkäpä Pajari aatellu että rally1:ssa täytyy kehittyä nopeemmin ja tarvii kokeneen tyypin vierelle? Jos siellä Hussi tai joku muu ei-niin-kokenut istuu ens kaudella, nii mitvit :D

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...kysymyksia-se-olisi-ymmarrettavin-syy/9053698
Linkistä poiminta
Vielä erikoisemmaksi tilanteen tekee se, ettei Toyotalla ollut maanantain tiedotustilaisuudessaan esitellä Pajarin uutta kartturia.

Nyt kaikki tuntuu väntävän aiheesta juttua minä kerkiävät. ei tässä nyt WRC mestarista ollut kyse, vaan kuskeista, tai siis kuskista joka sai ensimmäisen kauden sopparin ko sarjaan.

No jos vanha kartturi olisi tuolla istunut, tieten että potkut tuli, niin olisko se nyt ollut hienoa, (oletan että tilaisuus koski ensikautta).

Ja kuten usampikin kirjoittanut niin kuskeilla ne kakkoskuskit on menneisydyessäkin vaihtuneet, hyvää , kypsää tässä on se että nuori kuljettaja ei nyt lähde liikoja avautuun syistä, sitä en tiedä onko entinen kartturi nyt ihan hakenut sitä huomiota mitä joku postaus on saanut.
 


Yks esimerkki ja sen perusteella iha perushommaa? Mielestäni nää on vaa poikkeuksia, jotka vahvistaa sääntöä, että kuljettajakaksikot on melko pitkäikäisiä. e: "ei mitää ihmeellistä" on kyl jo vähättelyä.
Suninenkin on vaihtanut kartanlukijaa kaksi kertaa, ei tuo kartanlukijan vaihtaminen varsinkaan kauden päätteksi ole mitään uutta. Jos se homma ei kuskin mielestä toimi tarpeeksi hyvin niin silloin se kartturi pitää vaihtaa, nuo ralliviikonloput on pitkiä rupeamia.

 
Eiköhän Ennille töitä löydy, WRC2 mestaruus ei ole huono cv:ssä.
Lindholmin ex-kartturi Hussi nyt sitten lukee Latvalan nuotteja ens vuonna.
 
Suninenkin on vaihtanut kartanlukijaa kaksi kertaa, ei tuo kartanlukijan vaihtaminen varsinkaan kauden päätteksi ole mitään uutta. Jos se homma ei kuskin mielestä toimi tarpeeksi hyvin niin silloin se kartturi pitää vaihtaa, nuo ralliviikonloput on pitkiä rupeamia.

Taas yks yksittäinen tapaus eikä tossakaa oltu just nosteessa ja voitettu mestaruutta. Mtu eikait siinä jos joidenki mielestä on vaa täysin normaalia toimivan näköinen yhteistyö lopettaa. Tottahan toki siinä jokin syy on, mutta että iha perusjutulta vaikuttais, hehe. Nimenomaan ei ole normipäivä vaihtaa kartturia, nii tottaha se keskustelua herättää .

e: tässä tapauksessa ensin vähä negatiivista keskustelua, ku oli jotenki köpösti ilmoitettu. Lisäksi jätetty fanit kummasteleen, että no miksi? Sit sen myötä lähetään tietty spekuloimaan.
 
Viimeksi muokattu:
No, ens vuonna Pajarilla on uran neljäs kartturi joten vaihtaa niitä varmaan useammin kuin kalsareita. Ei tuosta mitään sukupuoliasiaa saa ellei väkisin yritä. Mielenkiintoista nähdä miten kausi sujuu kun saa koko kauden vetää WRC1:llä.
 
Jatkoa saagaan; Mahdollisia seuraajia Ennille on kertaalleen eläköityneet, pari varteenotettavaa ja uudet junnut.

34-vuotiaalla Mälkösellä on jo yli vuosikymmenen kokemus kartturin roolista. MTV Urheilun asiantuntija Riku Tahko muistuttaa, että kyseessä on jo todella kokenut kakkoskuski.
– Kuka on nyt sitten tämä käänteentekevä kartanlukija, joka pystyy jotain noin paljon enemmän tuomaan pöytään, koska aika harvalla alkaa olla enemmän kokemusta kuin esimerkiksi Ennillä MM-sarjan osakilpailuista, Tahko kysyy.

 
Suninenkin on vaihtanut kartanlukijaa kaksi kertaa, ei tuo kartanlukijan vaihtaminen varsinkaan kauden päätteksi ole mitään uutta. Jos se homma ei kuskin mielestä toimi tarpeeksi hyvin niin silloin se kartturi pitää vaihtaa, nuo ralliviikonloput on pitkiä rupeamia.

Teemuhan on vaihtanut jo Lehtisenkin pois viereltä 2021 kaudelle. Tosin siihen viereen silloin palasi Markkula ja siitä lähtienhän nuo on yhdessä tulleet jo muutaman vuoden. Lappi ajanut koko uransa Fermin kanssa, tähän tulee muutos jos jatkaa vielä. Rovanperä myös jo pitkään Halttusen kanssa, Pietikäinen toki luki silloin Latvian aikaan nuottia.

Ulkomaalaisista sitten Tänakilla on menossa neljäs kartturi WRC uralla, vaikka onkin nyt Järveojan kanssa jo useamman vuoden yhdessä autossa istunut. Loeb ja Ogier molemmat joutuneet vaihtamaan kartturia samasta syystä kuin Lappi joutuu, jos jatkaa haluaa eli kartturit on jääneet eläkkeelle.

----

Lähinnä nyt mietityttää kuka siihen Pajarin vierelle istahtaa, ei täällä nyt ainakaan liikaa ole potentiaalisia kokeneita vaihtoehtoja. Jos siis kokenutta kaveria siihen viereen haetaan. Palaako Marko Salminen vierelle istumaan? Vai Anttila eläkepäiviltä? Suninen lyö hanskat tiskiin ralliuran kannalta ja Markkula viereen?

Toivotaan nyt ettei tuo kartturivaihto sekoita sen pahemmin ensi vuoden kuvioita Pajarin osalta ja suoritukset pääluokassa ovat nousujohteisia, sekä toivottavasti myös Enni löytää uuden penkin, vaikka EP:n vierestä jos hän ralliuraa vielä jatkaa.
 
Jatkoa saagaan; Mahdollisia seuraajia Ennille on kertaalleen eläköityneet, pari varteenotettavaa ja uudet junnut.



Mitähän tuolla Pajarin kulisseissa on tapahtunut. On idioottimaista just nyt alkaa ajamaan uutta kartturia sisään.

Mannisenmäki? Voi morjens, äijä lopetti uran silloin kun Pajari soosasi vaippoihin ja opetteli käyttämään käsiään.
 
Mitähän tuolla Pajarin kulisseissa on tapahtunut. On idioottimaista just nyt alkaa ajamaan uutta kartturia sisään.

Mannisenmäki? Voi morjens, äijä lopetti uran silloin kun Pajari soosasi vaippoihin ja opetteli käyttämään käsiään.
Pari kuukautta ja sit mennää taas. Kiireinen vuodenvaihde edessä varmaa ennen Montea.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 361
Viestejä
4 505 503
Jäsenet
74 386
Uusin jäsen
Juize

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom