Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oli kyllä hieno veto Elfyniltä. Olisi luullut hieman varmistelevan viimeisellä erikoiskokeella, mutta ei kun täysillä pohjat.Evans näyttää närhen munat Tänakille. Power Stagelta täydet pisteet.
Joo, tää oli hieno keskustelu ennen hyppyjä:Lapille hienosti 3 bonuspistettä Powerilta.
Ja ennen maaliviivaa:Joo, tää oli hieno keskustelu ennen hyppyjä:
- "Nyppy, sido. Vai vedätkö nostamatta?"
- "Vedän"
- "Okei"
Kalle selitti sitä itse, että oikaisi hieman liikaa sisäkurvista, jolloin eturengas haukkasi ja auto oli kääntymässä poikittain. Kuski korjasi tilannetta kaasulla kuten pitääkin, mutta se toimi tällä kerralla liiankin hyvin ja lopputuloksena auto ampaisi toiseen suuntaan ja lopputulos oli hartialukon myötä tämä. Sanoi myös katselleensa, että parilla muullakin perässä tulleella oli hieman samaa ongelmaa, mutta ei tietenkään yhtä pahasti.Oli kyllä todella erikoinen se Rovanperän keskeytykseen johtanut mälli. Tuli oltua paikanpäällä ihan tuossa vieressä ja ei ollut kyllä millään muotoa paha/vaikea paikka, vähän vaan normaalisti leikkasi sisämutkasta niinkun kaikki muutkin, mutta jostain syystä rovanperällä auto lähti ihmeellisesti totaalisesti lapasesta & ampui samantien hiekkakasaan tien toisella puolen.
Kyllä, ehdottomasti parasta antia rallien suhteen ikinä. Aivan loistava fiilis antaa lähetyksen pyöriä kotona aamusta iltaan ja käydä välillä katsomassa pätkiä myös livenä. Lisäksi tuota lähetystä pystyi seuraamaan myös kännykästä siellä missä mobiiliverkko kesti.hienosti oli areenassa rallia tarjolla, kerrankin yle verolle tuli katetta
Kallella sumppas se edellinen oikea jo kohtuu pahasti, mistä heitti auton suhteellisen agressiivisesti siihen vasempaan, ja kun sisämutka imaisi auton niin lopputulos on kaikkien nähtävillä.Oli kyllä todella erikoinen se Rovanperän keskeytykseen johtanut mälli. Tuli oltua paikanpäällä ihan tuossa vieressä ja ei ollut kyllä millään muotoa paha/vaikea paikka, vähän vaan normaalisti leikkasi sisämutkasta niinkun kaikki muutkin, mutta jostain syystä rovanperällä auto lähti ihmeellisesti totaalisesti lapasesta & ampui samantien hiekkakasaan tien toisella puolen.
Virheelinen mielikuva mistä? Se räpätin-kommentti liittyi juuri tuohon erikoiselta kuulostavan anti-lagin toimintaan. Sylinterien lukumäärä oli vain sivuhuomio, kun siitä oli keskustelua muuallakin.
Tällaisenaan tuosta tulee mieleen lähinnä tämä:
Joo, antilagin toiminta on tuttua ja olihan tuosta puhetta ketjussa aiemminkin, mutta näin urpolta kuulostavaa antilag-systeemiä ei tietääkseni ole ralliautoissa ollut aiemmin. Tämä viimeisin tuotos kuulostaa ihan samalta kuin tuossa videossa, jossa on fillarin sisäkuminpätkä jonkun kauppakassin pakoputkessa.Onhan noissa ollut "räpättimiä" iät ja ajat. Turbon antilagista tuo pörinä johtuu kun kuski nostaa jalan kaasulta tai kierrokset muuten laskee alas.
Kaipa noihinkin tottuu, mutta... kun ensi vuonnakin voi käydä kuuntelemassa Drifting autojen musiikkia, voihan siihen aikaa kulua... uuteen rallisoundiin tottumiseen.Joo, antilagin toiminta on tuttua ja olihan tuosta puhetta ketjussa aiemminkin, mutta näin urpolta kuulostavaa antilag-systeemiä ei tietääkseni ole ralliautoissa ollut aiemmin. Tämä viimeisin tuotos kuulostaa ihan samalta kuin tuossa videossa, jossa on fillarin sisäkuminpätkä jonkun kauppakassin pakoputkessa.
Varmaan tuo on teknisesti parempi ja varsinkin pienimoottorisissa hybrideissä todennäköisesti elinehto, jotta sähkömoottorin alkusysäyksen jälkeen polttomoottorista irtoaa turbon avulla tehoa mahdollisimman pian, mutta oli miten oli, kuulostaa naurettavalta, IMO.
Kaikkeen tottuu jos on pakko, mutta ei siitä ole pakko pitää kuitenkaan. Vähän niinkuin se kuuluisa jääpuikko perseessä.Kaipa noihinkin tottuu, mutta... kun ensi vuonnakin voi käydä kuuntelemassa Drifting autojen musiikkia, voihan siihen aikaa kulua... uuteen rallisoundiin tottumiseen.
Komea päätösvideo JKL:n ralleista:
Ei todellakaan, mutta kaikki on toki suhteellista. "Molemmilla nenä perseessä, mutta toisella suhteellisesti parempi olo."Kaikkeen tottuu jos on pakko, mutta ei siitä ole pakko pitää kuitenkaan. Vähän niinkuin se kuuluisa jääpuikko perseessä.
Evans?Ketkäs on ens kauden mestariehdokkaat,kun Ogier ajaa enää jatkossa vaan muutamia ralleja..
-Tänak
-Rovanperä
-Neuville?
Evans?
lman sopimusta täksi kaudeksi jäänyt Lappi pääsi pitkästä aikaa WRC-auton rattiin, kun hän vuokrasi Toyotalta menopelin Suomen ralliin. Upea suoritus oli suuressa roolissa, kun Toyota päätti ensi kauden kuljettajiaan.
– Kyllähän se vielä vaikutti. Se meni niin pirun hyvin ja tasaisesti ja paremmin kuin kukaan osasi odottaa. Kyllä se oli viimeinen niitti (sopimukselle), Lappi kommentoi MTV Urheilulle.
Toyotan kahta muuta autoa ajavat jatkosopimukset tehneet Kalle Rovanperä ja Suomen rallin voittanut Elfyn Evans. Lapille osittaisen kauden ajaminen maistuu.
Ensi kauden kisakalenteria ei ole vielä julkaistu, mutta Lappi sanoo olevansa siinä käsityksessä, että ajaa kauden ralleista useamman kuin Ogier.
Ensi kaudella rallissa siirrytään hybridiaikakauteen, mikä tuo mittavia muutoksia autoihin. Lappi odottaa muutosta innostuneena ja uskoo uudistuksen olevan itselleen suotuisa.
– Se on aina jännittävää, kun ei tiedä voimasuhteita yhtään. Yleensä se tasoittuu. Hyundai ja Toyota ovat menneet tasatahtia, Ford on jäänyt jälkeen. Ensi vuonna ei varmasti ole niin, varmasti on hyvin tasaisia kaikki kolme, Lappi sanoo.
– Autot menevät WRC2-auton suuntaan varsinkin voimansiirron osalta, niistä tulee vähän yksinkertaisempia. Tuntuu, että olen itse ajanut tosi hyvin sellaisella autolla. Auton pitäisi sopia minulle ihan hyvin, odotan sitä innolla.
Lappi ajaa ensi kaudella Toyotan kolmosautoa vuorotellen Ogierin kanssa (mahdollisesti useamman kisan kuin Ogier):
Huippupestin saanut Esapekka Lappi laittoi kaikki yhden kortin varaan: "Se kantoi hedelmää" – antaa kutkuttavan arvion ensi kaudesta
Esapekka Lappi ajoi upeasti neljänneksi viime viikonlopun Suomen MM-rallissa. Torstaina aihetta hymyyn kertyi roppakaupalla lisää, kun Toyota julkisti ensi kauden kuskinelikkonsa. Lappi jakaa tallin kolmosauton suurmestarin Sebastien Ogierin kanssa.www.mtvuutiset.fi
Rovanperän twiitissä puhutaan vain ensi vuodesta:Onko tuo Rovanperän sopimus Toyotalle vain ensi kauden vai pitempi?
Hienoa, kun Lapin näytöt riittivät taas WRC auton rattiin.
I'm really happy to confirm that we will be continuing with @TGR_WRC for 2022!
Ei Lapilla sinällään mitään todistettavaa enää ole, löytyy WRC2 mestaruus, 1 WRC kisan voitto ja 7 podiumia. Jos ei tule ulosajoja niin vauhti riittää aivan varmasti ja sitä kautta pääsee ajamaan 23 kauden kokonaisuudessaan.Toivottavasti Lappi käyttää tilaisuutensa hyväkseen!
Ei Lapilla sinällään mitään todistettavaa enää ole, löytyy WRC2 mestaruus, 1 WRC kisan voitto ja 7 podiumia. Jos ei tule ulosajoja niin vauhti riittää aivan varmasti ja sitä kautta pääsee ajamaan 23 kauden kokonaisuudessaan.
Lappi on ajanut vasta 3 kokonaista WRC kautta ja ikää on 30v, veikkaan että ajaa tulevaisuudessa mestaruudesta.Oiskoha miehessä ainesta maailmanmestariks saakka?
Lappi on ajanut vasta 3 kokonaista WRC kautta ja ikää on 30v, veikkaan että ajaa tulevaisuudessa mestaruudesta.
Eiköhän ainakin kärkikahinoissa ole, mutta Kalle antaa varmasti kovan vastuksen. Kalle sai muuten hienon sulan hattuunssa, voittamalla maamme huiput Driftingissä. Lajittelussakin oli neljäs n. 60 joukossa. Todella kova suoritus.Lappi on ajanut vasta 3 kokonaista WRC kautta ja ikää on 30v, veikkaan että ajaa tulevaisuudessa mestaruudesta.
Olisi luullut Toyotan kiinnittävän Kallen pitkällä sopparilla.Rovanperän twiitissä puhutaan vain ensi vuodesta:
Voihan se olla ettei Kallelle käynyt tulevaisuudessa ehkä "alihintainen " sopimus tai nyt kun ensi kaudella autot muuttuu paljon Kalle haluaa nähdä mikä laite kulkee.Olisi luullut Toyotan kiinnittävän Kallen pitkällä sopparilla.
Hyundai on varmasti myös kiinnostunut nuoresta rattimiehestä.
Kallella oli 2+1 sopimus ja Toyota käytti tuon optiovuoden. Tässä on molemmilla vuosi aikaa miettiä seuraavaa sopimusta. Uusista autoista tosiaan ei tiedä ja vaikea uskoa Kallen arvon ainakaan laskevan.Olisi luullut Toyotan kiinnittävän Kallen pitkällä sopparilla.
Hyundai on varmasti myös kiinnostunut nuoresta rattimiehestä.
Eipä taida saada kun Monzan ralli alkaa 19. päivä marraskuuta eli yli kuukausi väliä. Sen alkuperäisen Japanin rallin olisi pitänyt olla kait viikkoa aikaisemmin(12.11?) mutta se kun peruuntui niin aikataulua lykättiin (ehkä tahallaankin) joten tuli yli 1kk väli.Ja jos ei ole WRC+ niin nyt ei paljoo maksa kun saa kaksi viimeistä rallia yhden hinnalla eli 8.95€
Ogier kyllä taitaa viedä tämän rallin.
Toi on ihan WRC+ antama tarjous siinä ihan etusivulla että 2x rally 8.99 EUR season subscription until 1 JAN 2022Eipä taida saada kun Monzan ralli alkaa 19. päivä marraskuuta eli yli kuukausi väliä. Sen alkuperäisen Japanin rallin olisi pitänyt olla kait viikkoa aikaisemmin(12.11?) mutta se kun peruuntui niin aikataulua lykättiin (ehkä tahallaankin) joten tuli yli 1kk väli.
Ainakin kuljettajien osalta Ogier saa olla kolmaskin ja jää Monzaan.Jos nyt ajetaan maaliin siten, että Neuville voittaa, toinen on Evans ja kolmas Sordo, niin käykö tässä nyt niin että sekä kuljettajien, että valmistajien mestaruus ratkeaa vasta Monzassa. Viime vuonnahan kävi niin, että kun Evans ajoi pihalle, niin ainakin muistini mukaan siinä meni myös Toyotan merkkimestaruus Evansin mestaruuden lisäksi.
Nyt tilanne kärjessä on Ogier 204p, Evans 187p eli 17 pisteen ero.
Ogier siis tarvisee 13 pistettä enemmän Monzasta kuin tallikaveri Evans varmistaakseen kahdeksannenn MM voiton.
Tallien välisissä Toyotalla on nyt 474p ja Hyundailla 427p eli voitto on auki siinäkin.
Kovat panokset on jäljellä viimeiseen ralliin, ulosajoihin ei olisi varaa.