Rallin MM-sarja 2018

Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 213
Kuljettajat+kartturit (WRC-luokka):

M-Sport Ford Fiesta WRC
S. OGIER (FRA) / J. INGRASSIA M-Sport Ford World Rally Team, FORD Fiesta Wrc
E. EVANS (GBR) / D. BARRITT M-Sport Ford World Rally Team, FORD Fiesta Wrc
T. SUNINEN (FIN) / M. MARKKULA M-Sport Ford World Rally Team, FORD Fiesta Wrc (8 rallia +wrc2/R5-autolla 2 rallia)

H. SOLBERG (NOR) / C. MENKERUD, FORD Fiesta Wrc
L. BERTELLI (ITA) / S. SCATTOLIN, FORD Fiesta Wrc
Y. AL RAJHI (KSA) / M. ORR, FORD Fiesta Wrc
(?? M. PROKOP (CZE) / J. TOMANEK, FORD Fiesta Wrc)

Hyundai i20 Coupe WRC
T. NEUVILLE (BEL) / N. GILSOUL Hyundai Motorsport, HYUNDAI I20 Coupe WRC
H. PADDON (NZL) / S. MARSHALL Hyundai Motorsport, HYUNDAI I20 Coupe WRC
A. MIKKELSEN (NOR) / A. JAEGER Hyundai Motorsport, HYUNDAI I20 Coupe WRC
D. SORDO (ESP) / C. DEL BARRIO Hyundai Motorsport, HYUNDAI I20 Coupe WRC

Citroen C3 WRC
C. BREEN (IRL) / S. MARTIN Citroen Total Abu Dhabi Wrt CITROEN C3 WRC (ajaa rallit joissa S. Loeb ei ole mukana eli yht. 10kisaa)
M. ØSTBERG (NOR) / T. ERIKSEN Citroen Total Abu Dhabi Wrt CITROEN C3 WRC (mukana Ruotsin ja Portugalin rallissa, Meeken hyllytyksen myötä on ehkä lopuissa kauden ralleissa mukana)
S. LOEB (FRA) / D. ELENA Citroen Total Abu Dhabi Wrt CITROEN C3 WRC (ajaa Meksikon, Korsikan ja Espanjan mm-rallit korvaten C. Breenin)
K. AL QASSIMI (UAE) / C. PATTERSON? Citroen Total Abu Dhabi Wrt CITROEN C3 WRC (ajaa satunnaisia ralleja 3. autona)

K. MEEKE (GBR) / P. NAGLE Citroen Total Abu Dhabi Wrt CITROEN C3 WRC
(tämän kauden osalta taitaa kisat olla ajettu, Citroen hyllytti Portugalin ulosajon jälkeen)

Toyota Yaris WRC
O. TÄNAK (EST) / M. JÄRVEOJA Toyota Gazoo Racing Wrc, TOYOTA Yaris WRC
J. LATVALA (FIN) / M. ANTTILA Toyota Gazoo Racing Wrc, TOYOTA Yaris WRC
E-P. LAPPI (FIN) / J. FERM Toyota Gazoo Racing Wrc, TOYOTA Yaris WRC

###

Kuljettajia (R5, R5 WRC2-luokka)

Skoda Fabia R5
K. Rovanperä (FIN)
J. Nordgren (FIN)
O.C. Veiby (NOR)
J. Kopecky (CZE)
P. Tidemand (SWE) siirtyy ehkä VW Polo GTI R5:n kehitysteamiin loppukaudesta
L. Pieniazek (POL)
U. Scandola (ITA)
F. Åhlin (SWE)
M. Adielsson (SWE)
J. Tuohino (FIN)
L. Stugemo (SWE)
J. Berg (FIN)

Ford Fiesta R5
T. Suninen (FIN) 2 rallia (Monte Carlo, Germany), 8 rallia wrc-autolla
T. Katsuta (JPN)
H. Arai (JPN)
R. Shaymiev (RUS)
K. Abbring (NED)
G. Linari (ITA)
J. Nikara (FIN)
G. Greensmith (GBR)
P. Heller (CHL)

Citroen C3 R5
S. Lefebvre (FRA)
Y. Bonato (FRA)

Hyundai i20 R5
S. Sarrazin (FRA)
J. Huttunen (FIN)
P-L. Loubet (FRA)

###

Kalenteri (13 rallia):
Rallye Monte-Carlo 25.01. - 28.01.2018 [#1. Ogier, #2. Tänak, #3. Latvala]
Rally Sweden 15.02. - 18.02.2018 [#1. Neuville, #2. Breen, #3. Mikkelsen]
Rally México 08.03. - 11.03.2018 [#1. Ogier, #2. Sordo, #3. Meeke]
Tour de Corse, France 05.04. - 08.04.2018 [#1. Ogier, #2. Tänak, #3. Neuville]
Rally Argentina 26.04. - 29.04.2018 [#1. Tänak, #2. Neuville, #3. Sordo]
Rally de Portugal 18.05. - 21.05.2018 [#1. Neuville, #2. Evans, #3. Suninen]
Rally Italia Sardegna 08.06. - 11.06.2018 [#1. Neuville, #2. Ogier, #3. Lappi]
Rally Finland 27.07. - 30.07.2018 [#1. Tänak, #2. Östberg, #3. Latvala]
Rallye Deutschland 16.08. - 19.08.2018 [#1. Tänak, #2. Neuville, #3. Lappi]
Rally Turkey 13.09. - 16.09.2018 [#1. Tänak, #2. Latvala, #3. Paddon]
Wales Rally GB 04.10. - 07.10.2018 [#1. Ogier, #2. Latvala, #3. Lappi]
Rally de España 25.10. - 28.10.2018 [#1. Loeb, #2. Ogier, #3. Evans]
Rally Australia 15.11. - 18.11.2018 [#1. Latvala, #2. Paddon, #3. Östberg]

MM-pisteet (13/13): Kausi on päättynyt
219p (ps 37p) Ogier (MC 25+1, SWE 1+4, MEX 25, FRA 25+3, ARG 12+4, POR --, ITA 18+4, FIN 10, GER 12+5, TUR 1+4, WAL 25+3, SPA 18+4, AUS 10+5)
201p (ps 33p) Neuville (MC 10+4, SWE 25+2, MEX 8+3, FRA 15, ARG 18+5, POR 25+4, ITA 25+5, FIN 2+2, GER 18+1, TUR 0+5, WAL 10+2, SPA 12, AUS --)
181p (ps 33p) Tänak (MC 18, SWE 2+1, MEX 0+5, FRA 18+1, ARG 25+2, POR --, ITA 2+3, FIN 25+5, GER 25+4, TUR 25+3, WAL 0+4, SPA 8+5, AUS --)
128p (ps 17p) Latvala (MC 15+2, SWE 6, MEX 4+4, FRA --, ARG --, POR --, ITA 6, FIN 15+3, GER --, TUR 18+2, WAL 18+5, SPA 4, AUS 25+1)
126p (ps 23p) Lappi (MC 6, SWE 12+5, MEX --, FRA 8+5, ARG 4, POR 10+5, ITA 15, FIN --, GER 15+3, TUR --, WAL 15+1, SPA 6, AUS 12+4)
84p (ps 13p) Mikkelsen (MC 0+3, SWE 15+3, MEX 12+2, FRA 6, ARG 10+3, POR --, ITA 0+2, FIN 1, GER 8, TUR 10, WAL 8, SPA 1, AUS --)
80p (ps 7p) Evans (MC 8, SWE --, FRA 10, ARG 8, POR 18+1, ITA 0+1, FIN 6, GER --, TUR 0+1, WAL --, SPA 15+2, AUS 8+2)
73p (ps -p) Paddon (SWE 10, POR --, ITA 12, FIN 12, TUR 15, WAL 6, AUS 18)
71p (ps 4p) Sordo MC --, MEX 18, FRA 12, ARG 15 POR 12+3, GER --, SPA 10+1)
70p (ps 7p) Östberg (SWE 8, POR 8, ITA 10, FIN 18+4, GER --, TUR --, WAL 4, AUS 15+3)
67p (ps 3p) Breen (MC 2, SWE 18, ARG --, POR 6, ITA 8, FIN 4+1, GER 6+2, TUR --, WAL 12, SPA 2, AUS 6)
54p (ps 2p) Suninen (MC --, SWE 4, MEX --, ARG 2, POR 15+2, ITA 1, FIN 8, GER 10, TUR 12, WAL --, SPA --, AUS --)
43p (ps 8p) Loeb (MEX 10+1, FRA 0+4, SPA 25+3)
43p (ps 8p) Meeke (MC 12+5, SWE --, MEX 15, FRA 2+2, ARG 6+1, POR --)
17p (ps -p) Kopecky (MC 1, FRA 4, ITA 4, GER 2, TUR 6)
12p (ps -p) Tidemand (MEX 6, ARG 1, POR 4, WAL 1)
8p (ps -p) H. Solberg (TUR 8)
4p (ps -p) Bouffier (MC 4)
4p (ps -p) Griebel (GER 4)
4p (ps -p) Tempestini (TUR 4)
4p (ps -p) A. Heller (AUS 4)
3p (ps -p) Rovanperä (GER 1, WAL 2)
2p (ps -p) Greensmith (MEX 2)
2p (ps -p) Pieniazek (POR 2)
2p (ps -p) Ingram (TUR 2)
2p (ps -p) Glenney (AUS 2)
1p (ps -p) P. Heller (MEX 1)
1p (ps -p) Bonato (FRA 1)
1p (ps -p) Lefevbre (POR 1)
1p (ps -p) Serderidis (AUS 1)

EK-voitot (13/13), yht. 250ek:ta
68kpl Tänak = 27,2%
40kpl Neuville = 16,0%
38kpl Ogier = 15,2%
23kpl Latvala
18kpl Lappi
13kpl Mikkelsen
10kpl Sordo
8kpl Loeb
7kpl Meeke
7kpl Breen
6kpl Paddon
5kpl Östberg
4kpl Evans
3kpl Suninen

Tallien/valmistajien MM-pisteet (13/13): Kausi on päättynyt
368p Toyota Gazoo Racing WRT (MC 33, SWE 20, MEX 14, FRA 26, ARG 31, POR 14, ITA 21, FIN 40, GER 40, TUR 43, WAL 33, SPA 14, AUS 37)
341p Hyundai Shell Mobis WRT (MC 14, SWE 40, MEX 30, FRA 27, ARG 33, POR 31, ITA 37, FIN 16, GER 26, TUR 25, WAL 18, SPA 22, AUS 22)
324p M-Sport Ford WRT (MC 33, SWE 10, MEX 29, FRA 35, ARG 22, POR 33, ITA 22, FIN 18, GER 22, TUR 20, WAL 29, SPA 33, AUS 18)
237p Citroen Total Abu Dhabi WRT (MC 18, SWE 28, MEX 25, FRA 10, ARG 12, POR 18, ITA 18, FIN 24, GER 6, TUR 10, WAL 18, SPA 29, AUS 21)
 
Viimeksi muokattu:
Se on Ogierin ajattava nyt vähän paremmin kuin viime kaudella, jos meinaa mestaruuden taas uusia nääsnääs kun on huonompi tallikaveri vastustajilta pisteitä napsimassa.
 
Se on Ogierin ajattava nyt vähän paremmin kuin viime kaudella, jos meinaa mestaruuden taas uusia nääsnääs kun on huonompi tallikaveri vastustajilta pisteitä napsimassa.
Saman verranhan sarjassa on kuskeja ensi kaudellakin ja kaikki syövät pisteitä toisiltaan. Ogier ei voittaisi mestaruutta sijoittumalla tallikaverinsa taakse, joten kaikki on voitettava.
 
Jari-Matilla voi tulla vaikea vuosi, kun Tänak ja Lappi ovat suht kovat tallikaverit. Toivottavasti kaali kestää, jos huomaa olevansa kolmoskuski ennen Jyskälää. :cigar2:
 
Toyota julkistanut WRC autonsa 2018 kaudelle.
PRESS RELEASE | 2018 | WRC | TOYOTA GAZOO Racing | WRC | 2018 | TOYOTA GAZOO Racing
wrc_0111_01.jpg
wrc_0111_02.jpg
wrc_0111_03.jpg
wrc_0111_04.jpg


Lisäksi sellanen uutinen Fordin puolelta että M-Sport talli tehnyt pari merkittävää sopimusta. Ford Performancen kanssa enemmän teknistä tukea ja lisäksi Red Bull mainokset tulee kaikkiin M-Sportin autoihin.
Lähde: WRC-tallille merkittävät sopimukset – arvoltaan miljoonia
 
Toyota julkistanut WRC autonsa 2018 kaudelle.
PRESS RELEASE | 2018 | WRC | TOYOTA GAZOO Racing | WRC | 2018 | TOYOTA GAZOO Racing
wrc_0111_01.jpg
wrc_0111_02.jpg
wrc_0111_03.jpg
wrc_0111_04.jpg


Lisäksi sellanen uutinen Fordin puolelta että M-Sport talli tehnyt pari merkittävää sopimusta. Ford Performancen kanssa enemmän teknistä tukea ja lisäksi Red Bull mainokset tulee kaikkiin M-Sportin autoihin.
Lähde: WRC-tallille merkittävät sopimukset – arvoltaan miljoonia

Tulee mieleen radio-ohjattavat autot, mikä on hyvä asia :tup:
 
Monte Carlon MM-ralli 25-28.1.2018 (17ek:ta yht. 388,59km)

TO: ek 1-2, 62,18km
PE: ek 3-8, 144,88km
LA: ek 9-13, 117,55km
SU: ek 14-17, 63,98km (Power Stage ek17 13,58km)
 
Tänä iltana on jo ekat pätkät, alkaa klo 21:43 en vaan tiedä että onko suomen aikaa vai ei. Mutta yli 50 EK-kilometriä / 2 pätkää joten pääsee heti näkemään kenellä on vauhtia.
 
WRC+ päätti näköjään uusia itse itsensä niin kai se on nyt illalla katottava heti livenä. 2230 alkaa studio.
 
Se on laitettava huomenna töissä isolle monitorille WRC pyörimään koko päiväksi,
kun näyttävät tänä viikonloppuna kaikki pätkät livenä. :lol:
 
Itse oletan että edelleen se 2-5 ek:ta jotka oikeasti televisioidaan niin kuin aiemminkin, tuo All Live on sitten vaan sekoitus helikopteri/drone, onboard ja studiokuvaa, mikä on tietty huikea parannus sekin entiseen.
 
No voihan muna. Ovat muuttaneet nyt sellaiseksi että tarttis olla tosiaan tuo "all" tilattuna että näkee. Tuolla 50 € + tilauksella ei vielä nää esim. tätä ekaa pätkää joka nyt alkaa vaan vielä pitää laittaa extra 30 € tiskiin.

Perinteiseen tyyliin sivutkin mukavasti sekaisin. Ogierin kello käy kartalla vaikkei ukko ole edes pätkällä ja osa aikataulusta locaali ajassa ja osa Suomen ja tietysti sekasin.
 
Se ihmetyttää että eka EK ei oo televisio EK. Ilmeisesti ensimmäinen televisioitava on vasta EK 12 lauantaina.
 
Se ihmetyttää että eka EK ei oo televisio EK. Ilmeisesti ensimmäinen televisioitava on vasta EK 12 lauantaina.
Onhan se. Mutta ainakin ite jouduin tuon "all" paketin ottamaan.

Mukavassa kunnossa pätkä. Ogieri liukuu perä edellä alamäkeen, Neuville ojassa, Tänäkki puolittain ojassa, J-M ilmeisesti myös kikkaillut jotain.
 
Tekninen kämmi ilmeisesti toi ettei näy normi paketilla eka EK. All live on kuitenkin ilmainen sen kuukauden kun käyttää tässä langassakin näkyvää koodia joten sillä kannattaa nyt ruotsin ralliin asti mennä ja katsoa sitten tuleeko lisää koodeja(Viime vuonna näki jokaisen rallin ilmaiseksi kun promo koodeja jaeltiin niin avokätisesti)
 
Jo on melkoinen alku:
1. 1
3FRA_18x12.png
S. OGIER 23:16.6
2. 6
3ESP_18x12.png
D. SORDO 23:36.3 +19.7 +19.7
3. 8
3EST_18x12.png
O. TÄNAK 23:54.5 +18.2 +37.9
4. 7
3FIN_18x12.png
J. LATVALA 24:05.5 +11.0 +48.9
5. 5
3BEL_18x12.png
T. NEUVILLE 27:33.4 +3:27.9 +4:16.8
 
Aivan helvetin liukasta osalla radasta. Ogier kävi sivuttain tiellä ja silti kohtalaisessa johdossa.. On se kova
 
Ihan mielenkiintoisesti on jatkunut, mielestäni kaikki Toyotan kuskit ovat ajaneet hyvin ja sijoituksetkin on 4-5-6.

Mielenkiintoinen kisa tulossa, Lapilla tuntuu erityisesti olevan mukavasti vauhtia.
 
Kokonaistilanne ek 5/17 jälkeen:

1. Ogier (Ford) 1:21:56,3 (ajettu 134,62km, KTN 98,6km/h)
2. Tänak (Toyota) +40,4 (tappiota Ogierille keskimäärin 0,30s/km)
3. Sordo (Hyundai) +47,5
4. Lappi (Toyota) +1:04,6
5. Latvala (Toyoyta) +1:17,3
6. Meeke (Citroen) +2:45,1
7. Bouffier (Ford) +2:58,8
8. Evans (Ford) +4:24,4
9. Neuville (Hyundai) +4:50,3
10. Breen (Citroen) +5:08,4
---
11. Kopecky (R5) +5:21,8 (R5 vs WRC vertailua +2,39s/km)
12. Camilli (R5) +5:25,8
13. Sarrazin (R5) +5:26,6
14. Veiby (R5) +5:47,2
15. Rovanperä (R5) +6:55,6 (eroa tullut Kopeckyyn keskimäärin +0,70s/km)

Suninen (R5) ajoi ulos ek4:lla
Breenillä yhdestä kulmasta jarru hajalla (ek 3-5)
Mikkelsenillä (Hyundai) hajosi laturi ek 3 jälkeen
Neuvillellä saattoi olla jotain ohjelmaa ek3:lla kun hävisi niin paljon (oli kuitenkin eka spliteissä hyvin mukana)
 
Viimeksi muokattu:
Kokonaistilanne ek 8/17 jälkeen:

1. Ogier (Ford) 2:07:15,4 (ajettu 207,06km, KTN 97,6km/h)
2. Tänak (Toyota) +14,9 (tappiota Ogierille keskimäärin 0,07s/km)
3. Sordo (Hyundai) +59,7
4. Lappi (Toyota) +1:09,9
5. Latvala (Toyoyta) +1:10,1
6. Meeke (Citroen) +2:45,5
7. Bouffier (Ford) +3:34,6
8. Evans (Ford) +4:01,7
9. Neuville (Hyundai) +4:04,1
10. Breen (Citroen) +5:06,6
---
11. Kopecky (R5) +8:11,8 (R5 vs WRC vertailua +2,38s/km)
12. Veiby (R5) +9:39,0
13. Rovanperä (R5) +12:28,9 (eroa tullut Kopeckyyn keskimäärin +1,24s/km)
 
Ogier kohdilla alkoi tie olla aamun ekalla jo niin puhdas että aika hyvät 1.18 johto Tänakkiin. Ihme mies, tuli rikkinäisellä vanteella maaliin.
 
Top 5 tilanne ek 10/17 jälkeen

1. Ogier
2. Tänak +1:03,4
3. Latvala +1:41,1
4. Lappi +2:06,6
5. Meeke +4:29,8

Sordo keskeytti ek 9:llä.

Tänään ajetaan vielä 3ek:ta (reilut 71km)
 
Viimeksi muokattu:
Kokonaistilanne ek 13/17 jälkeen:

1. Ogier (Ford) 3:30:30,9 (ajettu 324,61km, KTN 92,5km/h)
2. Tänak (Toyota) +33,5 (tappiota Ogierille keskimäärin 0,10s/km)
3. Latvala (Toyoyta) +1:32,7
4. Lappi (Toyota) +4:38,5
5. Meeke (Citroen) +4:40,1
6. Evans (Ford) +5:00,2
7. Neuville (Hyundai) +5:33,6
8. Bouffier (Ford) +5:43,4
9. Breen (Citroen) +8:49,0
10. Kopecky (R5) +14:04,4 (R5 vs WRC vertailua +2,40s/km)
---
11. Rovanperä (R5) +17:54,8 (eroa tullut Kopeckyyn keskimäärin 0,71s/km)

Huomenna ajetaan vielä 4ek:ta (n. 64km)
 
Tuossa on vielä mahdollisuudet suuntaan jos toiseen, sen verran on rankka kisa ollut. Mutta jo tuolla ylläolevalla tuloksella ei ole Toyotalla ainakaan mitään hävettävää. Hyvä kisa.
 
Tuosta Redbullin live lähetyksestä näki kyllä hyvin minkälainen kisa on, kun samalla pätkällä on märkää asvalttia, lunta/jäätä ja sitten vielä lopussa likaista asvalttia, on varmasti mielenkiintoista miettiä rengasvalintoja. No tällä hetkellä tilanne 14 ek:n jälkeen:

1
France.png
Sebastien Ogier
France.png
Julien Ingrassia
Ford Fiesta WRC 17 3:44:22.3 +0.0
+0.0 91.73 RC1
2 8
Estonia.png
Ott Tanak
Estonia.png
Martin Jarveoja
Toyota Yaris WRC 3:45:07.3 +45.0
+45.0 91.42 RC1
3 7
Finland.png
Jari-Matti Latvala
Finland.png
Miikka Anttila
Toyota Yaris WRC 3:46:17.4 +1:55.1
+1:10.1 90.95 RC1

Jos ei tilanne muutu niin hyvä kauden aloitus Toyotalta.
 
Ei ole helppoa. Lappikin piipahti penkassa mutta silti Meekeä nopeempi. Tämmöset kelit kun olis formuloissa niin voi sitä radioitkun määrää.

Tää all live aika hieno keksintö. Ihan eri mitä tuo WRC radion päällehuutaminen ja sekoilu.
 
Top 7 tilanne ennen power stagea(ek17 13,58km)

1. Ogier
2. Tänak +57,9
3. Latvala +1:53,2
4. Lappi +4:32,6
5. Meeke +4:51,2
6. Evans +4:52,4
7. Neuville +4:59,6
 
Näinköhän Evans menee vielä Meeken ohi.. ja pitääkö Neuvillen takanaan.

Edit: kumpaankin EI.
 
Viimeksi muokattu:
Lappi ajoi ulos ja menetti aikaa niin paljon aikaa että Neuville+Meeke+Evans pääsi ohi. Latvalalla oli ohjelmaa samassa kohtaa.
 
Lopputulokset:

1. Ogier (Ford) 4:18:55,5 +PS 1piste (ajettiin 17/17ek yht. 388,59km, KTN 90,0km/h)
2. Tänak (Toyota) +58,3 18p (tappiota Ogierille keskimäärin 0,15s/km)
3. Latvala (Toyoyta) +1:52,0 +PS 3pistettä
4. Meeke (Citroen) +4:43,1 +PS 5pistettä
5. Neuville (Hyundai) +4:53,8 +PS 4pistettä
6. Evans (Ford) +4:54,8
7. Lappi (Toyota) +4:57,5
8. Bouffier (Ford) +7:39,5
9. Breen (Citroen) +9:06,7
10. Kopecky (R5) +16:43,0 (R5 vs WRC vertailua +2,58s/km)
---
11. Rovanperä (R5) +21:58,3 (eroa tuli Kopeckyyn keskimäärin 0,81s/km)
..
14. Mikkelsen (Hyundai) +PS 3pistettä
 
Latvalan puhelinhaastattelussa maikkarin urheilu-uutisissa tänään painoin mieleen, että se asetti tavoitteeksi päästä sinne kolmen joukkoon. Mikä hemmetin kuski se semmonen on, joka ei voittoa lähde tavoittelemaan ? Siis sehän ihan totaalisesti syö sun mainetta ja itseluottamusta, jos vaan kolmanneks pyrkii ajamaan. Ogier haluaa joka kisasta voiton ja yleensä sen myös ottaa. Niin ne mestarit ajattelee.

Ogier ja vuosi 2017. Saa mennä paljon ajassa taaksepäin että yhtä vähän voittamalla mestariksi on "varmisteltu". Vain kaksi osakilpailuvoittoa ja "naurettavan" vähän pätkäpohjia. Ogierin termi on "consistency", tasaisuus/varmuus, tms. missä onkin huippuluokkaa.
Latvalakin haluaa aina voittoa, tavoite voi olla realistisempi esim. Montessa ja muissa assukisoissa podiumpaikka.
 
Se "varmistelu" on myös taito ja pikemminkin juuri päänsisäinen taito. Colin McRae lienee edellinen ns. maximum attack -tyylistä tuttu mestaruuden voittanut. Ei kyllä Ogierikaan joka kisasta viime kaudella lähtenyt voittoa hakemaan, mutta helpompaa sitä toki on hakea kun tietää olevansa paras kuski.
 
Aattelinkin, että vieläkö Latvalaa mollataan ja niinhän se taas meni. Ihan samalla lailla Tänäk haki sitä maksimisijoitusta pienellä riskillä ja miksipäs ei, ei tuolla kovin helppoa ole ottaa noita eroja kiinni. Miksei Lappi saa kritiikkiä, eipä sen ajo kovin hääviä ollut ja teki vieläpä ns. Latvalat vikalla pätkällä. Jo Grönholm laski noita pisteitä aikoja sitten, joten ehkäpä Latvala on vaan kypsynyt kuljettajana (vihdoinkin). Ruotsissa sitten voi ajaa jo voitosta.

Mitä kauteen tulee niin mestaruudesta taistelee Tänäk, Ogier, Latvala ja Neuville.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 637
Viestejä
4 494 373
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom