Rallin MM-sarja 2016

No more VW

http://yle.fi/urheilu/3-9265504?origin=rss

Autosport-lehti kertoo saaneensa vahvistuksen huhuille, joiden mukaan Volkswagen jättää rallin MM-sarjan tämän kauden jälkeen. Lopullinen päätös tehtiin Volkswagenin päämajalla Wolfsburgissa tiistaiaamuna.

Volkswagen on hallinnut MM-sarjaa viimeiset neljä kautta. Sebastien Ogier on juhlinut maailmanmestaruuksia vuosina 2013-2016. Tallissa on ajanut näinä vuosina myös Jari-Matti Latvala.

Muutaman viikon päästä ajettava Australian ralli on siis jäämässä tallin viimeiseksi MM-sarjassa. Volkswagen ei ole antanut asiasta vielä virallista tiedotetta.
 
Onkohan Latvalan ajot myös tässä vai onko jotain tallia enää jäljellä mihin kaveri vois siirtyä.
 
On Latvalalla ainakin enemmän voittoja kuin esim Hirvosella, että siinä mielessä ajot on sujuneet jopa paremmin :) Jos nyt ei lasketa niitä muutamia (lukuisia) osumia.
 
Toyotalle tuskin on mitään asiaa kun nämä pitävät varmasti silmällä Rovanperä jr:ää. Kuka tuollaisen keskeytysherkän keskinkertaisuuden palkkaisi.
 
http://www.volkswagen-motorsport.com/index.php?id=1079&L=1#c63052

Volkswagen realigns motorsport programme.


The Volkswagen brand realigns its motorsport programme. From 2017, Volkswagen will focus on new technologies and customer sport. The commitment to the FIA World Rally Championship is coming to an end after four historically successful years, in which Volkswagen won WRC titles in the driver, co-driver and manufacturer rankings in a row with the Polo R.


Ei voi sanoa, että meni huonosti WRC:n osalta...

Mitä Toyotaan tulee, niin Tommi Mäkinen sanoi jossain uutisessa, että kuka nyt ei olisi kiinnostunut sarjan nopeimmista kuskeista...Eli ovat varmasti yhteydessä Ogieriin ja JM:ään

Edit linkki:
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutin...ogieria-ja-latvalaa-mm-rallitiimiinsa/6148326
 
Viimeksi muokattu:
Jos oisin Mäkinen niin ottaisin Esa-pekan 100% ennemmin ku latvalan.
Latvala on ihan ok mutta virhe herkkä, nyt vaaditaan uutta verta.

Pakko ottaa Esa-pekka, se pystyy haastaa ogierin!

Ihan turhaa antaa latvalalle vielä mahdollisuuksia......
 
Viimeksi muokattu:
Sarja jatkaa siis kitumistaan. VW lähtee ja Toyota tulee tilalle, mutta talleja on liian vähän... Saati hyviä kuskeja.
 
Sarja jatkaa siis kitumistaan. VW lähtee ja Toyota tulee tilalle, mutta talleja on liian vähän... Saati hyviä kuskeja.
Olihan tämä kieltämättä aika ikävä takaisku, mutta toivottavasti ne ensi vuonna voimaan tulevat uudet säännökset auttavat osaltaan suosiossa. Ainakin pitäisi olla pikkuisen näitä nykyisiä nuhapumppuja enemmän tehoa ja pauketta.

Harmi kun Toyota ehti tekemään sopimuksensa, sillä nyt olisi ollut todella kovaa kuskia tarjolla. Se on sitten eri asia haluavatko ensimmäiselle kaudelleen niin kovapalkkaisia nimiä ylipäätään.

Spoilerissa uusien 2017 WRC-autojen testejä asfaltilla -->





Ja tämä VW jää nyt sitten kokonaan näkemättä:
 
Viimeksi muokattu:
Harmi kun Toyota ehti tekemään sopimuksensa, sillä nyt olisi ollut todella kovaa kuskia tarjolla. Se on sitten eri asia haluavatko ensimmäiselle kaudelleen niin kovapalkkaisia nimiä ylipäätään.
Ainoa virallisesti julkistettu nimi on Hänninen.
 
Ainoa virallisesti julkistettu nimi on Hänninen.
Totta. Esapekka Lappia on tosin pidetty käytännössä varmana valintana (ja sellaisena sitä on myös uutisoitu), mutta tilanne saattaa vielä muutua näiden viimeisimpien uutisten valossa. Jossakin vaiheessa Mäkinen halusi Ogierin talliinsa ja nyt se olisi mahdollista, mutta Lapin ja/tai Latvalan kanssa voisi yhteistyö olla helpompaa. Saas nyt nähdä...

VW:n lopettaminen on kyllä joka tapauksessa aivan aunuksesta.
 
Oon toivonut, että Lappi pääsisi johonkin talliin ajamaan pian. Siinä on seuraava suomalainen rallin maailmanmestari. Uskon myös rallin nousuun, kun droneilla tehtävä kattava kuvaaminen tekee lajin seuraamisesta keskivertokuluttajallekin houkuttelevaa livenä. Toivottavasti myös Ogier on kuvioissa ensi vuonna, ettei tule sellaista Loebin lyömättömänä lopettamista, kun mestaruudet ovat imo tulleet helpommalla kuin nimikaiman vastaavat. Voi kyllä olla, että aika on kullannut muistot ja Sebastian sr. ajoi vastuksetta voittoihinsa.
 
Oon toivonut, että Lappi pääsisi johonkin talliin ajamaan pian. Siinä on seuraava suomalainen rallin maailmanmestari. Uskon myös rallin nousuun, kun droneilla tehtävä kattava kuvaaminen tekee lajin seuraamisesta keskivertokuluttajallekin houkuttelevaa livenä. Toivottavasti myös Ogier on kuvioissa ensi vuonna, ettei tule sellaista Loebin lyömättömänä lopettamista, kun mestaruudet ovat imo tulleet helpommalla kuin nimikaiman vastaavat. Voi kyllä olla, että aika on kullannut muistot ja Sebastian sr. ajoi vastuksetta voittoihinsa.
Droneilla saa kyllä uusia hienoja kuvakulmia ja taatusti myös helpommalla/halvemmalla kuin aidosta kopterista käsin, mutta itse kaipaan silti enemmän incar-tapahtumia.

Lisäksi se kopterin pörräys paikan päällä oltaessa kuuluu tunnelmaan olennaisesti. :D
 
Latvala aloitti aikas vahvasti (toivottavasti uransa) kauden viimeisen rallin Ausseissa kun ajoi ekalla ek:lla sillankaiteeseen tuhoten autoaan pahasti. Olisi nyt helvetti sillä Mäkisellä sen verran järkeä että jättäisi tuon palkkaamatta ja antaisi Lapille sauman.
 
Ei saatana nyt huhuillaan jo että tojota julkistaa latvalan sopparin ensi viikolla auton esittelytilaisuudessa. Helvetti sentään jos sen takia on Lappi joutunut tekemään tilaa.
 
Vaikea keksiä yhtä ainutta järkisyytä Latvalan palkkaamiselle. Kokemus ehkä, mutta mitä silläkään on merkitystä, kun ei tiellä pysy.
Näytöt on ikävä kyllä annettu. Vaikka kauan uskoin, että jossain vaiheessa se varmuus tulee ajoon mukaan, niin enää ei luottoa löydy.
 
Iso virhe Tommilta jos ottaa Latvalan paskomaan Toyotaa rallista toiseen.

Tämä. Vitusti tämä.
Onkohan Ogier lyönyt sellaisen hintalapun palveluksilleen ettei Tojo pysty vastaamaan nuorena tallina, vai miksi vitussa Mäkinen pilaa omankin maineensa Jari-Maijan kanssa. Käsittämätön ratkaisu.
 
Eikös Mäkinen halunnut pitää Toyotan suomalaisena tallina? Tommilla näemmä riittää vielä toivoa Latvalan tulos tai ulos -suorituksiin.
 
Ei Toyota välttämättä pääse dominoimaan,Hyundai jos saa vielä autoa parannettua ja palkattua kovan kuskin niin voi olla kovakin kanto kaskessa.
 
kyllähän Latvala hyvä kuski on, pesi mm. 100-0 muuan Petter Solbergin kun ajoivat tallikavereina. Muutenkaan en ymmärrä tuota itkua että Suomalaisilla ei ollut mitään jakoa viimeiseen 10 vuoteen, kyllähän siellä Hirvonen ja Latvala oli ainoat kuskit jotka sai Loebille/Ogierille pistettyä edes vähän hanttiin. Pitäisi tietysti olla vähintään 3maailmanmestaruutta, muuten on ihan paska kuski
 
Ei Toyota välttämättä pääse dominoimaan,Hyundai jos saa vielä autoa parannettua ja palkattua kovan kuskin niin voi olla kovakin kanto kaskessa.
Itselle olisi yllättävää jos Toyota pääsee voittamaan heti maailmanmestaruuden ja kuskien mestaruuden. Vai onkos rallissa valmistajien mestaruus pisteitä, en muista tai tiedä.

Tietää miten Toyota rämpi formuloissa, niin olisi yllättävää että Toyota pärjäisikin rallissa ja dominoisi koko sarjaa. Volkkari oli toki täysin ylivoimainen, mutta rahat loppu.

Onhan suomalaiset olleet ihan hyviä. Loeb ja myöhemmin Ogier oli vain parempia.
 
Kyl täytyy sanoa, et Rallin MM-sarja on vajonnut aivan toivottomaan umpikujaan. Valmistajia mukana enää 4, oikeasti hyviä kuljettajia vain noin 3, ja suomalaisilla ei ole ollut mitään jakoa viimeisen 10 vuoden aikana. TV-näkyvyttä lajilla ei ole, saatika uutisnäkyvyyttä.
Valmistajia oli kaksi+Citroen puoli kautta ja ensi kaudella kolme. M-Sport on yksityistiimi ja VW mikäli kun viidentenä mukana on myös yksityistiimi.

Viime kaudella 6 eri kuljettajaa voitti ja 2 oli lähellä voittaa. Mikä on määritelmä näille oikeasti hyville kuskeille? Mikäli lähtöjärjestys olisi ollut tasapuolinen ja kaikki ajaisi samalla autolla Ogier olisi luultavasti voittanut kaikki kisat. Ei se silti tarkoita sitä, että muut on huonoja.

F1 on ainoa moottoriurheilu jolla on Suomessa uutisnäkyvyyttä ilman suomalaisen menestystä.

Ja silti se vaan roikkuu tuolla sarjassa, vieden turhaa tilaa hyviltä kavereilta (Lappi, Suninen, Rovanperä jr.). Jopa Hänninenkin oli vähän turha hankinta talliin, koska ei sekään mitään kunnon nimeä ole juuri koskaan saanut aikaan ja tulokset ovat keskinkertaisia (samaa tasoa kuin Hirvonen, varma mutta vauhditon).
Nämä junnukuskit eivät vielä ole todistaneet vauhtiaan. Lappi ilmeisesti saa näyttöpaikan tulevalla kaudella, joka on hyvä suuntaus uralla. Hännisellä on noista S2000/WRC2 -luokan laitteista useita mestaruuksia/voittoja kovempia kilpakumppaneita vastaan.
 
Kuinkahan kallis kuski Latvala on verrattuna tallikavereihinsa, kun ei se pysy tiellä about missään kisassa.
 
Otsikon vois vaihtaa varmaan vaikka 2017 niin ei tarvi turhaa uutta tehdä kun ei tämä millään kävijämäärällä juhli muutenkaan.

Ogier tehnyt sit vuoden sopparin Fordin kanssa.
 
On kyllä samasta puusta kaikki autot ja äänetkin samanlaiset. Noh, minkäs teet kun säännöt on nuo ja aerodynamiikkajutut näkyy kuvissakin. Kaikilla nuo kulmikkaat lokasuojanlevikkeet ja diffuusori. Citikka ehkä eniten eroaa massasta.
 
Toivoin kovasti Lapille kisapaikkaa Toyotalta, mutta vanhemmat herrat nappasivat. Tässä ei toisaalta ole kuin voitettavaa, sillä Latvala tai Hänninen saavat vielä yhden näytönpaikan, ja jos ei kulje, niin sitten ei varmaankaan kauaa kestä nousta farmista liigaan.
 
Mitenköhän käy nyt hypyille kun downforcea on lisää? Vauhtia enemmän mutta tonttiin tullaan nopeammin?
 
Red Bull TV näyttää ilmaiseksi koosteen joka ilta ja super stagen livenä:

FIA World Rally Championship 2017 | Monte Carlo

Toivottavasti ei ole vain Montea varten, muistaaksen vuoden lopussa tai vuoden vaihteessa olikin joku lupaus ilmaisten nettilähetysten lisäämisestä. (Red Bullin erillinen mediayhtiöhän osti WRC:n promootio-oikeudet jo vuosia sitten)

ps. Kellonajat tuolla sivulla on jo suomeksi (EET).
 
WRC2017 -koodilla sai tuon WRC+ palvelun vuodeksi 40 €. Nyt pitää vielä Tojota lippis jostain saada niin kaikki on valmiina klo 21 startaavaan ekan pätkän livelähetykseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 651
Viestejä
4 494 911
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom