Onko sähköpotkulaudassa mitenkään edes mahdollista tuollisen 22kW tehon ottaminen?
3 kW moottori, jossa ferrofluidit sisällä. Kaveri jolta ton moottorin sain vetin siitä 27 kW irti. Mut ei tykännyt siitä, miten se 100 km/h paikkeilla alkoi hyytymään. Se tais raudan permeabiliteetti tulla vastaan ja alkoi saturoitumaan. Piti ostaa isompi moottori. Se tuolla Jumalan selän takana noita harrastelee, niin viimeksi antoi mukaan ton.
Noi kennot sain kanssa lahjoituksena/palkkana kun teen toiselle kaverille akkua. Toi on menossa hänelle, kun hän on sellainen 2m ja 150kg mies, et hän kovin pelkäsi että ei jaksa vetää häntä. Osti sit tonnilla kennoja ja noi Samsungin t40 kennot oli alennuksessa (kerran hitsattuja, ei käytettyjä).
Mun ohjian kelly7212 osaisi kyl ottaa sen 140A 72V joka tekisi sen 11 kW ihan täydellä akulla. Kaverilla fardrive 72530 joka salli jotain 350A vetämisen läpi, mut hällä on vain perus 2kW qsmotor ilman modeja, et ei varmasti saa 11 kW enempää irti (eikä tarvii).
Että mitään en ole edes itse ostanut, en vain raaskinut kieltäytyä kun tarjottiin ilmaiseksi.
Ja eihän sillä tietenkään ole tarkoitus ajella sellaisia nopeuksia. Mulla loppui jo uskallus 60 vuahdissa, kun nopeasti kokeilin mun ruostuneella Frankenstein akulla. (4 eri kennoa, 4 eri aikakaudelta, 3 eri akkua joista yksi oli roskiksesta löydetty) ja silti 5kW kuormalla jännite-eroa syntyy vain 70 mV. Eli ihan täys sekasikiö akku
Nämä vääntää paremmin nämä paremmat moottorit. Vois verrata vähä niinkuin diesel auto ja bensa auto.
Halpis Kontion oma 1kw moottori:
- huomaat akun hyytymisen joka 20%. Eli löysenee alkupäästä veto kun 80% akkua ja 50% jälkeen ihan on kuin vanha löysä kuminauha. (Vaikka oli ohjaimesta 3kW tehoa annettu = tehojen haihtuminen jännitteen funktiona on todellista.
Qsmotor:
- vääntää aina hyvin. Et edes huomaa akun tyhjentämistä. Sen huomaa vain sieltä loppupäästä kaasukahvaa, akun tyhjenemisen. Eli et pääse enää alle 50% akulla niin hyvin sinne 50/60 nopeuksien yli. Tyhjenevän akun huomaat ekan kerran vasta siellä 40% kapasiteetin kohdalla kaasukahvan vasteena.
- Kaasua painaessa qsmotor herää vasta siinä jonkun 40km/h jälkeen henkiin ja tuntuu et alkaa vetämään enemmän (kentänheikennys aktivoituu). En ole kyl jaksanut tuunata sen kummemmin, kun olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon ominaisuuksiin hitaissa vauhdeissa.
Ja toki suuremmilla tehoilla pääset välillä "loikkaamaan" spandexhomosuman ohi, jos on jotain pyöräilijöitä tie täynnä eikä hyväperseisiä akkoja
Tämä moottorin takia haluttiin myös alhainen sisäinen resistanssi, että et huomaa tyhjenevää akkua. (Akkuahdistus on ärsyttävä) Samalla noi t40:t sallii melkein pikalatauksen. Eli suuret tehot on ihan vain sivutuote.
Ainut oikea nopeusrajoitin ihmisillä on reaktionopeus, joten ajelen tiheään asutuilla seuduilla rauhallisesti. Parhaillaan on jostain tonttiliittymän kohdalla pojat pompanneet juuri juuri nenän eteen, ja pelastuin sillä että ajoin juurikin älyllä enkä tunteella. Koirien ja lastenvaunum kohdalla hidastetaan siihen 10km/h ihan sillä,.että kaikki ansaitsee sen rauhan kävelykadulla ollessaan.
Se on se kävelykatu se paratiisi, jossa ei tarvii herätellä Road Ragea. Itsekkin haluan siellä olla rauhassa, ettei tarvii lasten kanssa hyppiä ojaan paniikissa. Jonka eräs akka teki, kun näki mut. Vaikka ajoin hitaasti ja rauhassa ja lopulta liplottelin sen 10km/H heistä ohi kun äiti paniikissa ojassa seisoi. Vaikka ajoin kauempaakin tullessa jo ehkä sen 25, mut se taisi enemmän säikäyttää se äänettömyys ja yhtäkkinen ilmanatuminen selän taakse.