Mulla on noita GD25LQ16x:iä irtonaisena.
Oletko
@Sampsa kokeillut lukea (poltettua) piiriä monta kertaa peräkkäin, muuttuuko "sisältö" vai pysyykö koko ajan FF:nä?
Mulla oli oman Sapphire Pulse 7900XTX:n kanssa juuri sellaista ongelmaa, että nimenomaan piirilevyllä olevan BIOS-piirin kirjoitus vaikutti onnistuvan tuolla CH341A Black (3,3V modattuna) + 1,8V adapterilla, mutta lukeminen ei onnistunut kunnolla.
Joka kerta kun piirin luki, sisältö (ja CRC) olivat erilaisia. Virheissä näkyi selvä kaavamaisuus/kuvio, ja aina joku tavu oli muuttunut yhdellä bitillä suuntaan tai toiseen; Eli tyhjennetyssäkin piirissä oli FF;ien välissä säännöllisesti FE:tä ja EF:ää.
Irtopiirillä tuota ongelmaa ei ollut, eli yllämainitusta poiketen joku piirilevyn kytkennässä kuormitti tai sotki nimenomaan piirin lukuvaiheessa. Näytönohjain kuitenkin toimi uudella poltetulla (ASRock Aquan default) BIOSilla, ja flashasin sen sitten softalla ExtremeOC:ksi.
Hiljattain tein erään foorumilaisen ASRock PG 7900XTX:llä saman homman, siinä ei ollut mitään ongelmia suuntaan eikä toiseen - eikä sen puoleen missään muussakaan näyttiksessä, mitä olen BIOS-piirejä lukenut/poltellut.
Se mikä noiden kiinalaisten paskojan kanssa vielä on, niin sen liitäntäpihdin kanssa pitää olla aivan äärimmäisen tarkka ja huolellinen. Suosittelen myös putsaamaan sen pihdin kontaktit sekä itse BIOS-piirin jalat esim. IPAan kastetulla vanupuikolla.
Kuten tästäkin ketjusta selviää, meitä on täällä useitakin, kellä on vehkeet ja tietotaito irrallisen BIOS-piirin polttoon sekä vaihtamiseen näytönohjaimen piirilevylle, mikäli homma ei muuten tahdo onnistua.
No näin minäkin sen tulkitsin, takerruin vaan ehkä turhan paljon tuohon että piirien polttelu olisi yleisesti ottaen muka jotenkin erityisen "hankalaa", kun ei se varsinaisesti ole. Vaikka omat haasteet toisinaan onkin. Lisäksi puhuin itse nimenomaan tuosta CH341A:sta, joka tosiaan tuuttaa sen 5V lähtöönsä suoraan ja voi olla oikeasti vaarallinen käyttää matalampien jännitteiden piireille.
Paremmissa prommereissahan on sitten ihan säädettävä jännitetasokin, sekä mahdollisesti erillinen kunnolla reguloitu jännitteensyöttö joka ei ihan helpolla kyykkää vaikka levyn kytkentä vähän kuormittaisikin.