Hyvä sinulle, että sinulla nyt sattuu olemaan on kotelo, jossa tuo sattuu toimimaan (optimaallisesti).Täydellisesti tarkoittaa, että toimii normaalisti vaaka-asennossa matalilla lämmöillä (GPU), GPU hotspot ei nouse vakiokelloilla 86 asteen yläpuolelle, tuuletin toimii hiljaisena normaalissa käytössä. Kellottuukin tarvittaessa hyvin ilman, että mikään lämpöraja edes lähestyy.
Ei ole mitään syytä vaihtaa asentoa pystysuuntaiseksi - koteloni ei edes sitä tue.
Valtaosalla 7900 XTX:n käyttäjistä tilanne on samanlainen.
Ymmärrän hyvin, jos olet itse saanut viallisen 7900 XTX:n.
Mutta jos et ole ja olet tässä ketjussa vain trollailemassa, pilkkaamassa AMD:n (alihankkijan) osittaista epäonnistumista jäähyjen laadunvalvonnassa (erityisesti jos käytät nVidian näytönohjaimia), niin kokeilisitko joskus kirjoittaa jotakin rakentavampaa tähän AMD-ketjuun?
Itse en kuitenkaan näe että jonkun jäähyn voi sanoa olevan "hyvä", jos se pitää olla juuri tietyssä asennossa, että toimii kunnolla. Koteloita kun kuitenkin on myynnissä todella monenlaisia ja ei porukat yleesä mieti sitä, että "Hei, tuo ei sitten toimi minulla, kun se on kotelossani asennossa X"
Minusta on erittäin rakentavaa ottaa huomioon myös epäkohdat, jos ja kun niitä on ja nyt tuossa jäähyssä erittäin selkeästi on (Useat kolmannet osapuolet on nyt testanneet ja tulokset ovat yhtenäiset.. )
Itse kaipaisin näyttistesteihin ihan yleisesti sitä, että kaikkia näyttiksiä testattaisiin eri asennoissa!
Minusta on erittäin hyvä, että kaikki tietävät, että tietyn valmistajan kortti kannattaa jättää ostamatta, jos kotelo on tietyntyyppinen. 7900 korttejakin on useilta valmistajilta, joten voisi olettaa, että osassa on peremmin onnistuneet jäähyt. Valitettavasti noita ei ilmeisesti ole tosiaankaan systemaattisesti testattu.
Tätä AMD:n omaa korttia käytiin testaamaan ja tutkimaan tarkemmin vastakun useammalla testisivustollakin kortti otti ja throthlasi ylikuumentumisen takia. Tämäkin yritettiin ensin painaa villaisella "se on ihan normaalia toimintaa", joka oli melko perseestä oleva tempaus.
Sitten asiaa tutkittiin lisää (kolmansien osapuolten toimesta) ja kun kävi selväksi muiden toimesta, että vikaa ei voida enää mitenkään kiistää, niin sitten käytiin hyväksymään kortteja vaihtoon ja nyt ne on ilmeisesti luvattu ihan yleisesti korjata (joka oli hyvä ja fiksu päätös ja olisi pitänyt tehdä heti).